Wymiana skraplacza (chłodnicy klimy) |
Autor |
Wiadomość |
oczkooczko
Wersja: SX
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Tomasz
Wiek: 24 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 3
|
Wysłany: 23 Cze 2016, 20:44 Wymiana skraplacza (chłodnicy klimy)
|
|
|
Witam, potrzebuję informacji jak wymontować chłodnicę klimatyzacji. niedawno nabijałem klimę i po 2 miesiącach brak gazu, chciałem dać najpierw do sprawdzenia chłodnicę, Czy aby ją wyjąć trzeba zdemontować cały przód tzn. zderzak, belkę, wzmocnienie czy jest inny sposób np. jakoś od dołu ?
Proszę o wskazówki. |
|
|
|
|
blind227
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 24 Cze 2016, 07:36 Wymiana skraplacza (chłodnicy klimy)
|
|
|
Jedz niech azotem ci sprawdzą po co sam będziesz się bawić |
_________________ Córka Frankensteina |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 24 Cze 2016, 19:48 Wymiana skraplacza (chłodnicy klimy)
|
|
|
oczkooczko napisał/a: | Czy aby ją wyjąć trzeba zdemontować cały przód tzn. zderzak, belkę, wzmocnienie |
Z tego co mi wiadomo, TAK... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Jondi
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Wiek: 36 Dołączył: 25 Sie 2014 Posty: 184 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24 Cze 2016, 21:14 Wymiana skraplacza (chłodnicy klimy)
|
|
|
albo azot albo nabicie z barwnikiem inna sprawa to moi zdaniem goście od klimy dali dupy bo maszyna powinna wykryć problem podczas robienia próżni... |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 25 Cze 2016, 09:01 Wymiana skraplacza (chłodnicy klimy)
|
|
|
Jondi napisał/a: | inna sprawa to moi zdaniem goście od klimy dali dupy bo maszyna powinna wykryć problem podczas robienia próżni... |
Jeśli nieszczelność nie jest duża, to maszyna tego nie wyłapie. U mnie uszczelnienia przy sprężarce poszły (po 2-3 m-cach klima przestawała działać z powodu niedoboru czynnika) i (skracając historię) po wymianie sprężarki na nową, do dziś całość działa jak ta lala. Maszyna NIC nie wykrywała.
One by chyba zaczęły piszczeć jakbyś miał w układzie dziurę o średnicy szpilki - nie dałoby się ani wytworzyć próżni, ani nabić, bo od razu by uciekało. A jak się coś poddaje pod dużym ciśnieniem (rzędu 15 barów), to małe podciśnienie (góra 1 bar) może być zwyczajnie... za małe. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Jondi
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Wiek: 36 Dołączył: 25 Sie 2014 Posty: 184 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Cze 2016, 23:03 Wymiana skraplacza (chłodnicy klimy)
|
|
|
Może to kwestia maszyny ale np moja była miała w spatku 307 z 2002 roku. Jeździła autem 3 czy 4 lata i nigdy nie zrobiła klimy która działała genialnie. Pojechałem do znajomego na serwis i maszyna stwierdziła że coś jest nie halo. olaliśmy temat no bo działa super mimo braku serwisu więc olać temat. Po 5 miesiącach klima totalnie padła i okazało się że była jednak nie szczelność |
|
|
|
|
lakiernik175
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 240 Skąd: Kraśnik Lub.
|
Wysłany: 26 Cze 2016, 20:24 Wymiana skraplacza (chłodnicy klimy)
|
|
|
Zacznijmy od tego że każda maszyna sprawdza szczelność podciśnieniem (ok -2atm). Po wytworzeniu próżni czeka się kilka,kilkanaście minut na to czy próżnia się utrzymuje.
Każdy układ klimatyzacji jest tworzony na nadciśnienie. Na niskiej stronie podczas pracy jest 2 atm(w spoczynku 5-7atm), na wysokiej powinno być 10-12 a zdarza się 20-25atm np gdy zepsuje się wentylator.
Wszystkie uszczelnienia, oringi przy nadciśnieniu układają się lepiej niż na podciśnieniu. Można powiedzieć że gaz naciska na ich ścianki i je dociska.
Dlatego najlepsze rozwiązanie do sprawdzania szczelności to duże nadciśnienie czyli azot. Sprawdzenie maszyną nigdy nie da miarodajnego wyniku. Zdarza się że nie pokaże nieszczelności a po kilku dniach czynnika już nie ma. |
_________________ Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 26 Cze 2016, 21:40 Wymiana skraplacza (chłodnicy klimy)
|
|
|
lakiernik175 napisał/a: | (ok -2atm) |
Jak się wytwarza ciśnienie niższe niż 0 atm? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
lakiernik175
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 240 Skąd: Kraśnik Lub.
|
Wysłany: 28 Cze 2016, 18:52 Wymiana skraplacza (chłodnicy klimy)
|
|
|
Wygoogluj co to jest wacum, wacumpompa. |
_________________ Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 28 Cze 2016, 21:36 Wymiana skraplacza (chłodnicy klimy)
|
|
|
lakiernik175 - ja wiem co to jest pompa podciśnieniowa. Po prostu nie da się wytworzyć ciśnienia mniejszego niż zero.
To "-1" to jest względem ciśnienia atmosferycznego. Jeden odjąć (niecałe) 1 może być bliskie zeru, ale nie da się wytworzyć ciśnienia "minus 1 atmosfera" (a to by oznaczał Twój wpis "ok -2atm"). |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
lakiernik175
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 240 Skąd: Kraśnik Lub.
|
Wysłany: 29 Cze 2016, 08:38 Wymiana skraplacza (chłodnicy klimy)
|
|
|
Naprawde jesteś forumowy maruda.
Tylko szukasz okazji ,żeby łapać za słówka.Nie jestem fizykiem. Chciałem przedstawić w skrócie zasadę działania automatu do klimy. Wiem że do sprawdzania szczelności w maszynie używane jest podciśnienie, a ile tego jest czy 1 cz 2 nie za bardzo mnie obchodzi. Pierwszy post pisałem nie patrząc na zegar. Faktycznie może być mniejsze to podciśnienie.
Mam na sprawdzenie szczelności inny sposób. Usuwam nieszczelność ,klient cieszy się z chłodu a ja z króli w kieszeni |
_________________ Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 29 Cze 2016, 10:29 Wymiana skraplacza (chłodnicy klimy)
|
|
|
Nie chcemy po prostu wprowadzać w błąd, niech tu będzie tak merytorycznie jak się da |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
oczkooczko
Wersja: SX
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Tomasz
Wiek: 24 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 3
|
Wysłany: 27 Lip 2016, 21:28 Wymiana skraplacza (chłodnicy klimy)
|
|
|
Witam ponownie. Kupiłem za kilkanaście zł latarkę UV. Sprawdzałem wieczorem, widać wyraźnie wyciek czynnika z barwnikiem na skraplaczu. Wymieniałem sam. Roboty trochę jest, trzeba zdemontować zderzak, belkę, reflektory, wzmocnienie, chłodnicę wody. Przy okazji wymieniłem też osuszacz, no i wszystkie oringi. Na końcu jeszcze nabicie. W sumie kilka godzin zabawy, ale trochę grosza zaoszczędzone. Najważniejsze że chłodno |
|
|
|
|
Jondi
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Wiek: 36 Dołączył: 25 Sie 2014 Posty: 184 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27 Lip 2016, 23:23 Wymiana skraplacza (chłodnicy klimy)
|
|
|
fajnie że zmieniłeś osuszacz mało kto to robi a różnica jest odczuwalna z ciekawostek w teorii powinno się go zmieniać co 2 lata |
|
|
|
|
delus502
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 21 Lip 2014 Posty: 1 Skąd: wwy
|
Wysłany: 12 Sie 2016, 13:24 Wymiana skraplacza (chłodnicy klimy)
|
|
|
oczkooczko napisał/a: | Witam ponownie. Kupiłem za kilkanaście zł latarkę UV. Sprawdzałem wieczorem, widać wyraźnie wyciek czynnika z barwnikiem na skraplaczu. Wymieniałem sam. Roboty trochę jest, trzeba zdemontować zderzak, belkę, reflektory, wzmocnienie, chłodnicę wody. Przy okazji wymieniłem też osuszacz, no i wszystkie oringi. Na końcu jeszcze nabicie. W sumie kilka godzin zabawy, ale trochę grosza zaoszczędzone. Najważniejsze że chłodno |
Dziwne, bo zmieniali mi skraplacz przy mnie. Zajęło to może 15 minut. Nie demontowali żadnych rzeczy, które wymieniłeś. Prawdopodobnie odkręcili tylko chłodnice wody i odchylili. Skraplacz bez problemu wyszedł, a później wszedł.
Fiesta mk6 1.4 tdci 2008r. |
|
|
|
|
|