Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK3] Amortyzatory/Zawieszenie tył - zwykłe, sportowe, zamie
Autor Wiadomość
gkuba 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Kuba
Dołączył: 29 Kwi 2016
Posty: 12
Skąd: WW
Wysłany: 22 Maj 2016, 00:07   [MK3] Amortyzatory/Zawieszenie tył - zwykłe, sportowe, zamie

Cześć,
Szukałem i czytałem inne, starsze tematy dotyczące amortyzatorów i sprężyn na tył, ale w większości linki już wygasły, a części po allegro i pochodnych za bardzo nie udało mi się znaleźć.
Proszę o podpowiedź, muszę wymieć amortyzatory z tyłu, Fiesta ma latać rekreacyjnie po torze - więc co wybrać?

Zwykłe najzwyklejsze wystarczą?
Poglądowe zdjęcie i link z allegro:
http://allegro.pl/amortyz... ... 04545.html


Bilstein B4:
http://allegro.pl/amortyz... ... 96307.html


Jakieś zamienniki z innych modeli, marek podpasują?

Gwintów używanych na tył nie znalazłem, ale też nie wiem czego szukam, więc to może być przyczyną. :ups:
Z góry dzięki za każdą informację!
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Maj 2016, 21:57   [MK3] Amortyzatory/Zawieszenie tył - zwykłe, sportowe, zamie

Z nowych to nic oprócz B4 (w rozsądnej kasie) się nie nada. Wadą jest to, że tył będzie siedział tak wysoko, że auto będzie miało "ciągle z górki". Wsadzisz coś innego i za dużo do bagażnika nie włożysz, bo jak tył siądzie, to będziesz szurał kołami o nadkola. Jedynym plusem jest to, że auto będzie niżej. Ogólnie "cywilne" amory oprócz B4 są za miękkie. Ew. możesz iść w sportowe o krótkim skoku i połączyć nieco zalety (zrobię reklamę, bo mam takie na zbyciu), ale musisz się liczyć z tym, że tył będzie dość nisko siedział i choć odbicie będzie w porządku, to kilku worków cementu nie przewieziesz (szpara między oponą a nadkolem na seryjnej sprężynie to będzie max 30-40mm).
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
gkuba 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Kuba
Dołączył: 29 Kwi 2016
Posty: 12
Skąd: WW
Wysłany: 23 Maj 2016, 13:50   [MK3] Amortyzatory/Zawieszenie tył - zwykłe, sportowe, zamie

Puff, w moim przypadku przód leży na ziemi, więc wysoki tył nie będzie najlepszym wyjściem, byłoby mega dziwnie.
W tym momencie z tyłu chyba mam jakieś sportowe obniżone sprzężny i ogólnie całość wygląda okej.

W bagażniku kompletnie nic nie mam, worków nie zamierzam wozić, ewentualnie 4 felgi 14" z oponami, z tego część i tak wkładam do przodu na stronę pasażera :)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23 Maj 2016, 14:28   [MK3] Amortyzatory/Zawieszenie tył - zwykłe, sportowe, zamie

Akurat tył wypada nieco (nieco) dociążyć, bo jest stosunkowo lekki, a poprawienie balansu masy zawsze działa na plus w kontekście prowadzenia się auta :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 23 Maj 2016, 21:20   [MK3] Amortyzatory/Zawieszenie tył - zwykłe, sportowe, zamie

Ja proponuje w tanich pieniądzach coś typu: GTCupline/MTS/TaTechnix na tył z ruchomym talerzykiem, bo można dopasować pod odpowiednią sprężynę, są już fabrycznie utwardzone i skrócone, no się robi beton w miare. Tak czy siak fiesta to taczka, z bardzo prostym zawieszeniem z tyłu i choćbyś włożył i bile B8 to wg mnie różnica nie będzie aż tak duża, by było to opłacalne.

Co by nie było sam miałem zestaw przód MTS, tył GTCupline i to wszystko z eibachami niebieskimi i było twardo, sztywno, i nisko i jak na niskobudżetówke sprawdzało się zarówno w codziennej jeździe jak i na naszym amatorskim upalanku zlotowym.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.