Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 6 Sie 2013, 17:22 |
[MK3] Fiesta XR2i Rallysprint |
Autor |
Wiadomość |
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1868 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 25 Maj 2016, 20:51 [MK3] Fiesta 90r XR 2i :)
|
|
|
Prześliczna
Jak nowa z fabryki nawet bym powiedział ładniejsza |
_________________
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 14 Lip 2016, 19:08 [MK3] Fiesta 90r XR 2i :)
|
|
|
Trzeba UPnąć ten "monolog"
Praca przy Fofi wre. Plan jest taki aby 13 sierpnia wystartować w AB Cup w Debrznie (25km od Złotowa).
Ilość zmian jest na tyle spora, że już sam zaczynam się w gubić w tym co musiałem zrobić
W każdym bądź razie silnik z skrzynią jest już w aucie. Skrzynia otrzymała nowe poduszki. Za prąd odpowiadać będzie nowy altek 70a.
Zrobiłem łapę do pompy wspomagania TRW2 z Opla, dorobiłem przewód zasilający maglownice. Przerabiam jeszcze mocowanie lewarka i hydrołapy tak aby nic nie przeszkadzało i wszystko było funkcjonalne.
Wczoraj wyszedł mały fuckup przy pedałach z Ka ale dziś postaram się to ogarnąć, zawsze coś zresztą wychodzi.
Dodatkowo Fofi dostała nówke ori chłodnice wody od diesla - różnica między beną to brak gwintu na termowłącznik w obudowie, u mnie czujnik jest na wężu od termostatu. Co prawda stara była dobra, ale trafiła się ori w dobrej kasie to brałem
Do tego wpadły 2 nowe wentylatory ssące 9".
Gwint H&R już na tyle siedzi, stoczyłem dystanse duralu z 12mm na 7mm - tarły mi koła o pakiet. Bez znowu koło jest bardzo blisko amora więc coś musi być.
Dziś odebrałem zwrotnice do MK3,5 - roztoczono mi otwór na sworzeń. Teraz pasuje mi sworzeń z RS Turbo (MK3). Dzieki temu mam dalej negatyw na kołach, szerszą oś no i mocniejszą zwrotnice na jednorzędowym łożysku. Dodatkowo wpadły nowe przeguby i długie (74mm) szpilki. Włożyć całość wraz z H&R na przód i zawias gotowy.
Kupiłem też sporo gratów do elektryki - konektory, peszle, puszki, modułowe gniazda bezpieczników i przekaźników. Chce ogarnąć kable elektryczne w komorze tak na tip-top. Po 25 latach popękały już nawet oczka na kablu do altka.
Poza tym dobre nowe kable są konieczne przy elektrycznej pompie wspomagania. Zabezpiecza ją bezpiecznik 80a także może mieć chwilo spory pobór prądu...
Jestem na etapie zmiany EasyEcu2+ na EasyEcu3+, gadam na ten temat z producentem.
Jest jeszcze od groma do zrobienia, nie mam nawet czasu aby porobić jakieś foty. Póki co tylko kilka poglądowych.
|
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1868 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 14 Lip 2016, 19:18 [MK3] Fiesta 90r XR 2i :)
|
|
|
Jednym słowem ostro i do przodu. Działaj |
_________________
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 13 Sie 2016, 21:09 [MK3] Fiesta 90r XR 2i :)
|
|
|
Hejka,
pojechałem dziś Fofikiem na zawody - AB Cup w Debrznie.
Nie będę się za dużo rozpisywać bo padam na pysk - auto dało rade.
Nie jeździłem rok, przez spina i kare za potrąconą oponę straciłem podium. Finalnie jest 4 miejsce na 12 aut w klasie. 1 miejsce w klasie poszło dla kierowcy BMW E36 Compact z silnikiem Hondy S2000 wystrojonym na 250PS - także zawodnicy byli konkretni.
Jutro skrobnę jakies foto i onborda.
Póki co jeden filmik z dohamowania z 5 biegu + hydrołapa
[youtube:1qx9pv2o]http://www.youtube.com/watch?v=FZ0sTpDxscU[/youtube:1qx9pv2o] |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Sie 2016, 22:14 [MK3] Fiesta 90r XR 2i :)
|
|
|
Panie, co to za mody, jakaś elektrowspoma, szpery, zawiasy łii tam. żadnych kierunkowskazów, lotek, spoilerów. A idź Pan stond |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 18 Sie 2016, 18:36 [MK3] Fiesta 90r XR 2i :)
|
|
|
bobson napisał/a: | tak zrobię... Tobie też radzę...
|
Jak ni ma gdzie uciekać
Takie czasy że ludzie tylko czytają
Tak w ogóle to gratki za wynik, a w ogóle praca włożona ostatnio w fieste, to kosmos dla mnie mnie by się np. nie chciało, tudzież wolał bym nie rozbebeszać skrzyni A na FT też czytam |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 31 Sie 2016, 21:50 [MK3] Fiesta 90r XR 2i :)
|
|
|
Ładnie się prowadzi, dobrze trzyma, wrażenie robi bardzo dobre |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 13 Paź 2016, 07:13 [MK3] Fiesta 90r XR 2i :)
|
|
|
EasyEcu 3+, sonda Bosch LSU 4.9, wyświetlacz Multi, kable i pierdołki.
Przepustnice z GSX-R 750 SRAD 99r w drodzę, 46mm wewnątrz jak w Hayabusie.
Musze kupić jeszcze ARP na korby, uszczelkę pod głowice z blacka, jakieś pierdy do obróbki głowicy itd.
Na zimę plan jest taki aby przygotować silnik na kręcenie do 7,5k rpm, montaż ITB no i oczywiście strojenie. Przy okazji wpadną przegrody do miski i pewnie inne drobne usprawnienia. |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
Pyros
King of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 303 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Paź 2016, 09:42 [MK3] Fiesta 90r XR 2i :)
|
|
|
Widzę, że idziesz ambitnie Trzymam kciuki bo kroi sie mega projekt z ITB
Jedziesz cos jeszcze w tym roku? |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 13 Paź 2016, 10:54 [MK3] Fiesta 90r XR 2i :)
|
|
|
W tym roku nie ale jest ambitny plan na 2017.
Jestem na etapie sprzedaży ST220, kupiłem już Mondeo MK3 2.2 TDCi w pakiecie Titanium X i ST, także mam prawie identycznie wyglądające auto z dieslem który za chwile nie będzie seryjny Różnica w cenie kosmiczna a i diesel raczej lepiej poradzi sobie z holowaniem.
Jeszcze w tym roku chce kupić lawete 1300DMC, więc będe miał idealny zestaw aby jeździć dalej niż 50km od domu.
W Fofi ogarnę kilka pierdół, mam nadzieje że z ITB wyjdzie wszystko tak jak planuje. Nie celuje twardo ale nie ukrywam, że chciałbym złamać magiczne 200koni
W 2017 chciałbym przejechać kompletną serie (myślę, że AB Cup) plus jakieś ewentualne dodatki. Wiadome budżet weryfikuje wiele spraw ale jestem dobrej myśli |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
Pyros
King of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 303 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Paź 2016, 20:42 [MK3] Fiesta 90r XR 2i :)
|
|
|
Kurdę trzymam kciuki, bo naprawde masz ambitne plany. Trochę zazdroszcze |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 13 Paź 2016, 21:58 [MK3] Fiesta 90r XR 2i :)
|
|
|
Po prostu głównie z powodu finansów powoli realizuje kiedyś postawiony cel, trochę to się ciągnie ale mam nadzieje że te działania pozwolą mi na fajne starty w 2017. Za kciuki dzięki, przydadzą się
|
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 16 Paź 2016, 17:31 [MK3] Fiesta 90r XR 2i :)
|
|
|
Ladnee )) I fajnie ze chyba kazda osobno, latwiej bedzie pod kolektor dopasowac. A tak przy okazji, Chcesz ssaka pod to? |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 19 Paź 2016, 09:10 [MK3] Fiesta 90r XR 2i :)
|
|
|
Tylko na takie polowałem (każda rozdzielna).
Będą montowane na flanszy kolektora ssącego ST170 który już od dobrego roku lezy i czeka, do tego oczywiście wtryski również z ST170.
ARP już zamówione i lecą z UK. |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 20 Paź 2016, 07:25 [MK3] Fiesta 90r XR 2i :)
|
|
|
Super, ja tez wlasnie mam w garażu kolektor, a dokładniej polowke od ST. Tylko przepustnice wzialem 42mm od gsxr 1000 bo 46 wydawaly mi się za duże - po pierwsze za mało dokładne sterowanie gazem, po drugie kanaly sa o tyle mniejsze ze i tak 46 się nie wykorzysta. U angoli wyczytałem ze stosując za duże przepustnice, już np. przy 50% uchylenia uzyskujesz maksymalny przepływ uwarunkowany wlasnie możliwościami kanalow i zaworow, co bardzo utrzudnia prace gazem a nie daje już dodatkowych koni.
No ale zakładaj i testuj, jeszcze nikt nie miał 46 w zetecu. Czekam na efekty i mocno trzymam Kciuki za program 200+ |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 21 Gru 2016, 08:09
|
|
|
Kilka słów co do planów na Fieste.
Z racji tego, że sprzedałem wczoraj ST rozpoczynam program laweta+, itb+ i tdci200+
Garaż został już doposażony w narzędzia, dodatkowe regały, jest wysprzątany i gotowy na zimowe modyfikacje. Niestety prąd w garażach okazał się porażką, zdecydowaliśmy z kumplem położyć sobie konkretną instalacje do swoich garaży bezpośrednio od przyłącza u właścicieli. Finalnie do mnie trzeba dotargać około 115m kabla yky 3x4mm2, jeśli nie przywali mrozem to planujemy zrobić to albo pomiędzy świętami a sylwestrem albo zaraz po sylwestrze.
Po tej akcji mogę już na całego pobawić się z Fofikiem, w planach:
- obróbka głowicy, spasowanie z flanszami ssaka i wydechu, ogólnie pełne spa głowicy z portingiem, planuje podbić sprężanie z 10:1 na około 11,5:1. Dojdą też twardsze sprężyny zaworowe Pipercams VSSZETA.
- montaż śrub korbowodów ARP i jeśli zajdzie taka potrzeba wymiana panewek
- montaż ITB, budowa airboxa i łapaka powietrza
- zrobienie przegród w misce olejowej
- regeneracja sprzęgła spiekowego a dokładniej wybitych tłumików drgań
- ponowna modyfikacja skrzyni ale to już ogólnie pierdołka z tym co było wcześniej, znalazłem przełożenie 4,25 pasujące do obecnej hybrydy zamiast obecnego 4,06
- przeróbka całego układu wydechowego, prawdopodobnie powrót do kolektora RS2000 plus jego skrócenie oraz dostosowanie reszty wydechu pod obliczenia które otrzymałem od gościa robiącego silniki na UK i do GSMP
- postawienie auta na EasyEcu, wstępne wystrojenie, finalne strojenie wykona raczej tuner w Poznaniu
Całość uzupełni zakup dodatkowych felg, opon i lawety 1300DMC - pewnie Boro Mini Wenus.
Mam nadzieje, że uda mi się to wszystko zrealizować do rozpoczęcia sezonu czyli pewnie początku kwietnia. Chciałbym w przyszłym sezonie przejechać całe zawody, celuje w AB Cup ponieważ podoba mi się jego formuła.
Stay tuned. |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
Ostatnio zmieniony przez bobson 22 Gru 2016, 08:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Pyros
King of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 303 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Gru 2016, 20:39
|
|
|
Trzymam kciuki bo masz bardzo ambitne plany, Będzie mały potwór w klasie |
|
|
|
|
|