Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 9 Paź 2011, 22:50 |
[MK2] Mam swój kawałek podłogi, 16V :)) |
Autor |
Wiadomość |
profi
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 32 Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 391 Skąd: Opole/ Gliwice
|
Wysłany: 25 Cze 2016, 18:40 [MK2] Mam swój kawałek podłogi, 16V :))
|
|
|
A magisterka leży i kwiczy |
_________________ 1. Ford Fiesta Mk1 różowa strzała
2. Ford Fiesta Mk3 1.8D biała=> sprzedana =>rozbita
3. Daewoo Lanos 1.5 => sprzedany
4. Ford Orion 1.8D => golimy się nim
5. Ford Fiesta Mk1 czerwona =>dawca
6. Opel Vectra 2.0 + LPG => urwany tłok
7. Ford Focus 1.6 16v => dupowóz |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17 Lip 2016, 17:14 [MK2] Mam swój kawałek podłogi, 16V :))
|
|
|
profi, leży nadal. I magisterka i skrzynia i przemo Ale za to 1.6 rozebrałem w celu sprzedaży na żłom
Na panewkach widać, że już troche życia mają za sobą:
co prawda, pod paznokciem raczej nie czuć tych rys.
Wał:
Śruby:
Tylko jedna była czysta, na reszcie był glut
Ori fordowskie upg:
cylinder:
Silnik miał najechane ok 300tys
i takie tam:
[youtube:p4t57zz6]http://www.youtube.com/watch?v=GxvOLubmCtA[/youtube:p4t57zz6] |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 26 Lip 2016, 21:50 Szpera do IB5
|
|
|
Nie chce się nikt pozbyć dyfra ze szperą do "poliftowej" IB5 z rozruchem z tyłu? Koło talerzowe na 8 śrub, jeżeli dobrze pamiętam.
No i oczywiście szukam sprawnej częsci, bo niesprawną już mam |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Lip 2016, 20:18 Szpera do IB5
|
|
|
popsules tą od topgeara ? |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27 Lip 2016, 23:38 Szpera do IB5
|
|
|
miałem kompletną skrzynie ze szperą od svrservera i od początku przeskakiwała po daniu w palnik. Blokuje sie dyfer gdy prawe koło chce sie krecic szybciej. Wydaje mi sie, że jest to defekt samego dyfra, a nie jakotako szpery. W beemkach zużyte mosty blokowaly się i udawały szpere |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 28 Lip 2016, 14:36 Szpera do IB5
|
|
|
Vegetagt zastanów się co napisałeś Skoro masz szpere w skrzyni to to jest właśnie dyfer. Albo masz dyfer zwykły otwarty albo zblokowany LSD.
Szpera na 8 śrub to poprostu szpera z ERST S2, bo tej z Pumy raczej nie znajdziesz. Jak nie kupisz żadnej wiskozy to zawsze zostaje torsen |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 28 Lip 2016, 15:00 Szpera do IB5
|
|
|
Mafios napisał/a: | popsules tą od topgeara ? |
Ta skrzynia w Krakowie jeździ |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28 Lip 2016, 17:44 Szpera do IB5
|
|
|
bobson napisał/a: | Vegetagt zastanów się co napisałeś Skoro masz szpere w skrzyni to to jest właśnie dyfer. Albo masz dyfer zwykły otwarty albo zblokowany LSD.
|
Czy wraz z płytkami które "szperzą" nie występują tam również klasyczne satelity? Patrzylem jakis schemat działania wisko i tym sie wlasnie różnilo od klasycznego dyfra, że są dodatkowe szperzące płytki ale jest także normalnie kosz |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 29 Lip 2016, 07:26 Szpera do IB5
|
|
|
To o czym piszesz to phantom grip czyli taka pseudo szpera. Wisko to LSD bez satelit jak w zwykłym dyfrze.
Zresztą na ford-techu jest temat o szperach i sporo zdjęć LSD z S1 i S2, widziałeś tam jakieś satelitki? |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 29 Lip 2016, 08:30 Szpera do IB5
|
|
|
no to pardon, nie wiem co tam moze byc rozwalone oraz jak jest realizowane zwykle rozdzielenie napędu |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 29 Lip 2016, 21:33 Szpera do IB5
|
|
|
Nie wiem kto ma rację tutaj, więc spytam czy masz na myśli to Vegeta:
?
To jest klasyczna płytkowa i w niej, bobson, jest "coś na kształt" satelit (wałek spinający je ze sobą).
Tutaj to dobrze widać:
To właśnie ruch tego "satelitowego" mechanizmu powoduje zapinanie się okładzin ciernych w tego typu szperze. Jeśli o to Vegecie chodziło, to ma rację, najwyżej użył nie dość dokładnych słów. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 29 Lip 2016, 23:20 Szpera do IB5
|
|
|
chodziło mi o ten szajs po środku, zębatki połączone wałkiem/krzyżakiem.
Moja szpera na zimno działa jak zwykly dyfer. No chyba, ze aż tak jest zrypana. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 29 Lip 2016, 23:26 Szpera do IB5
|
|
|
vegetagt napisał/a: | Moja szpera na zimno działa jak zwykly dyfer. No chyba, ze aż tak jest zrypana. |
Dlatego producenci zalecają czasami dodawanie specjalnych substacji powodujących wzrost wpółczynnika tarcia, żeby szpera uczciwie działała. Czasem (zależy od producenta i zaleceń) wymienia się olej w skrzyni z (na przykład, nie traktować jako wyroczni) 75W90 na 75W140 albo 75W90 z oznaczeniem Heavy Duty. Generalnie o ile producent nie olewa takiej informacji, to przy każdej szperze płytkowej należy wziąć poprawkę na rodzaj/własności oleju w skrzyni. Z kolei np. Torsen nie wymaga wymiany oleju na jakiś specjalny, co jest jego wybitną zaletą (prócz tej, że się nie zużywa, w przeciwieństwie do płytkowych szper ). |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 29 Lip 2016, 23:28 Szpera do IB5
|
|
|
Puff, zalałem carlube 75w90, który ponoć ma aprobatę fordowską. Chociaz tera zamowilem to samo, a przyszlo mi EP75w90... Może jednak powineinem tam lać mojego ukochanego hipola |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 29 Lip 2016, 23:35 Szpera do IB5
|
|
|
Absolutnie nie. 75w90 złoty, do tego dodatek do szper płytkowych, nic inaczej. Chyba że lubisz zimą zmieniać biegi jakbyś mieszał gnój kijem. Wtedy wspomniany atf nada się idealnie. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 29 Lip 2016, 23:38 Szpera do IB5
|
|
|
no nie powiem, biegi wchodzą dużo lepiej niż na hipolu. Chociaż tam też było poprawnie. Masakra jest przy 80w90 Ford nie rozróżniał oleju do skrzyń ze szperą i zwyklych... Szukam jeszcze aukcji, czy poprzedni był EP75w90, czy 75w90, bo to już jakiś czas temu było
PS. A może by to wydzielić do mojego tematu zamiast robić smietnik na giełdzie?
edit: wczesniej tez przyszedl EP75w90... Także taki siedzi w skrzyni. Czy był na full, czy troche mniej ( po wymianie przegubow ) - efekt ten sam |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30 Lip 2016, 10:16 [MK2] Mam swój kawałek podłogi, 16V :))
|
|
|
Posztukowane, wedle życzenia
Co do oleum:
Lub dodatek do oleju: http://sklepjeep.redcart.... ... cyjne.html |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 30 Lip 2016, 10:21 [MK2] Mam swój kawałek podłogi, 16V :))
|
|
|
nie wiem, ja zostalem zjechany ze tylko carlube i jakis tam castrol, bo jako jedyne mają fordowskie aprobaty
Nie wiem także, czy ten dodatek coś da, bo tarczki z rst są podobno hermetycznie oddzielone od reszty świata. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30 Lip 2016, 10:45 [MK2] Mam swój kawałek podłogi, 16V :))
|
|
|
Zjechać może nie, ale słyszałem już od paru ludzi, że zalewanie ATFIID (poza wiadomymi problemami w zimie) daje w dupę skrzynce, bo nie ma takich właściwości smarnych (ATF to mineralny, Castrol [którego mam zalanego] to pełny syntetyk, jak Ford przykazał). No i ten złoty jest jeden na całe życie skrzyni, mineralkę powinieneś cyklicznie wymieniać. Wg mnie nie ma sensu oszczędzać, litr Castrola da się dostać <30zł jak poszukasz (na Allegro obecnie koło 25 ziko przy kupnie paczki 3x1L). Na ATF-ie w zimie przy -20 masz wrażenie, że w skrzyni jest smar, a nie olej. No i kij wie jak się to zachowa po zalaniu do skrzyni, gdzie jest szpera...
Jeśli tu jest zamknięta, to ja nie wiem. Może płytki już wypada wymienić? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 30 Lip 2016, 10:57 [MK2] Mam swój kawałek podłogi, 16V :))
|
|
|
Ale te oleje są normalne, a nie żaden minerał czy inne magiczne rzeczy. W zime jezdzi sie normalnie, jak w normalnym aucie http://olejshop.pl/carlub... ... p1354.html
Nie moge się natomiast spotkać z informacją o fordowskiej normie wsc. Nie wiem, czy wtedy marketingowiec się kopnął czy co.
Jeżeli w swojej skrzyni mam zamontowaną taką szpere, jaka powinna być, to jest to element nieinwazyjnie nierozbieralny :( Pomiędzy essem mk3 a mk4 zmienili ilość srub koła talerzowego, srednice dyfra no i zakleili to na amen Jak rozłoże skrzynie to z ciekawości wszystko tam potne, ale na razie szukam drugiej szpery, żeby roboty dwa razy nie robić. No a jak nie znajde, to wrzuce zwyklą skrzynke i tyle. |
|
|
|
|
|