Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
9 Paź 2011, 22:50
[MK2] Mam swój kawałek podłogi, 16V :))
Autor Wiadomość
profi 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 391
Skąd: Opole/ Gliwice
Wysłany: 25 Cze 2016, 18:40   [MK2] Mam swój kawałek podłogi, 16V :))

A magisterka leży i kwiczy :P
_________________
1. Ford Fiesta Mk1 różowa strzała
2. Ford Fiesta Mk3 1.8D biała=> sprzedana =>rozbita
3. Daewoo Lanos 1.5 => sprzedany
4. Ford Orion 1.8D => golimy się nim
5. Ford Fiesta Mk1 czerwona =>dawca
6. Opel Vectra 2.0 + LPG => urwany tłok
7. Ford Focus 1.6 16v => dupowóz
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17 Lip 2016, 17:14   [MK2] Mam swój kawałek podłogi, 16V :))

profi, leży nadal. I magisterka i skrzynia i przemo :rotfl: Ale za to 1.6 rozebrałem w celu sprzedaży na żłom ;)


Na panewkach widać, że już troche życia mają za sobą:


co prawda, pod paznokciem raczej nie czuć tych rys.

Wał:

Śruby:

Tylko jedna była czysta, na reszcie był glut :P

Ori fordowskie upg:

cylinder:


Silnik miał najechane ok 300tys :)


i takie tam:
[youtube:p4t57zz6]http://www.youtube.com/watch?v=GxvOLubmCtA[/youtube:p4t57zz6]
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26 Lip 2016, 21:50   Szpera do IB5

Nie chce się nikt pozbyć dyfra ze szperą do "poliftowej" IB5 z rozruchem z tyłu? Koło talerzowe na 8 śrub, jeżeli dobrze pamiętam.

No i oczywiście szukam sprawnej częsci, bo niesprawną już mam ;)
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Lip 2016, 20:18   Szpera do IB5

popsules tą od topgeara ?
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27 Lip 2016, 23:38   Szpera do IB5

miałem kompletną skrzynie ze szperą od svrservera i od początku przeskakiwała po daniu w palnik. Blokuje sie dyfer gdy prawe koło chce sie krecic szybciej. Wydaje mi sie, że jest to defekt samego dyfra, a nie jakotako szpery. W beemkach zużyte mosty blokowaly się i udawały szpere ;)
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 28 Lip 2016, 14:36   Szpera do IB5

Vegetagt zastanów się co napisałeś :) Skoro masz szpere w skrzyni to to jest właśnie dyfer. Albo masz dyfer zwykły otwarty albo zblokowany LSD.

Szpera na 8 śrub to poprostu szpera z ERST S2, bo tej z Pumy raczej nie znajdziesz. Jak nie kupisz żadnej wiskozy to zawsze zostaje torsen :)
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 28 Lip 2016, 15:00   Szpera do IB5

Mafios napisał/a:
popsules tą od topgeara ?

Ta skrzynia w Krakowie jeździ
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28 Lip 2016, 17:44   Szpera do IB5

bobson napisał/a:
Vegetagt zastanów się co napisałeś Skoro masz szpere w skrzyni to to jest właśnie dyfer. Albo masz dyfer zwykły otwarty albo zblokowany LSD.



Czy wraz z płytkami które "szperzą" nie występują tam również klasyczne satelity? Patrzylem jakis schemat działania wisko i tym sie wlasnie różnilo od klasycznego dyfra, że są dodatkowe szperzące płytki ale jest także normalnie kosz :P
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 29 Lip 2016, 07:26   Szpera do IB5

To o czym piszesz to phantom grip czyli taka pseudo szpera. Wisko to LSD bez satelit jak w zwykłym dyfrze.

Zresztą na ford-techu jest temat o szperach i sporo zdjęć LSD z S1 i S2, widziałeś tam jakieś satelitki?
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29 Lip 2016, 08:30   Szpera do IB5

no to pardon, nie wiem co tam moze byc rozwalone oraz jak jest realizowane zwykle rozdzielenie napędu :9:
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Lip 2016, 21:33   Szpera do IB5

Nie wiem kto ma rację tutaj, więc spytam czy masz na myśli to Vegeta:

?

To jest klasyczna płytkowa i w niej, bobson, jest "coś na kształt" satelit (wałek spinający je ze sobą).
Tutaj to dobrze widać:


To właśnie ruch tego "satelitowego" mechanizmu powoduje zapinanie się okładzin ciernych w tego typu szperze. Jeśli o to Vegecie chodziło, to ma rację, najwyżej użył nie dość dokładnych słów.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29 Lip 2016, 23:20   Szpera do IB5

chodziło mi o ten szajs po środku, zębatki połączone wałkiem/krzyżakiem.

Moja szpera na zimno działa jak zwykly dyfer. No chyba, ze aż tak jest zrypana.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Lip 2016, 23:26   Szpera do IB5

vegetagt napisał/a:
Moja szpera na zimno działa jak zwykly dyfer. No chyba, ze aż tak jest zrypana.

Dlatego producenci zalecają czasami dodawanie specjalnych substacji powodujących wzrost wpółczynnika tarcia, żeby szpera uczciwie działała. Czasem (zależy od producenta i zaleceń) wymienia się olej w skrzyni z (na przykład, nie traktować jako wyroczni) 75W90 na 75W140 albo 75W90 z oznaczeniem Heavy Duty. Generalnie o ile producent nie olewa takiej informacji, to przy każdej szperze płytkowej należy wziąć poprawkę na rodzaj/własności oleju w skrzyni. Z kolei np. Torsen nie wymaga wymiany oleju na jakiś specjalny, co jest jego wybitną zaletą (prócz tej, że się nie zużywa, w przeciwieństwie do płytkowych szper :D ).
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29 Lip 2016, 23:28   Szpera do IB5

Puff, zalałem carlube 75w90, który ponoć ma aprobatę fordowską. Chociaz tera zamowilem to samo, a przyszlo mi EP75w90... Może jednak powineinem tam lać mojego ukochanego hipola ;)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Lip 2016, 23:35   Szpera do IB5

Absolutnie nie. 75w90 złoty, do tego dodatek do szper płytkowych, nic inaczej. Chyba że lubisz zimą zmieniać biegi jakbyś mieszał gnój kijem. Wtedy wspomniany atf nada się idealnie.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29 Lip 2016, 23:38   Szpera do IB5

no nie powiem, biegi wchodzą dużo lepiej niż na hipolu. Chociaż tam też było poprawnie. Masakra jest przy 80w90 :P Ford nie rozróżniał oleju do skrzyń ze szperą i zwyklych... Szukam jeszcze aukcji, czy poprzedni był EP75w90, czy 75w90, bo to już jakiś czas temu było


PS. A może by to wydzielić do mojego tematu zamiast robić smietnik na giełdzie?


edit: wczesniej tez przyszedl EP75w90... Także taki siedzi w skrzyni. Czy był na full, czy troche mniej ( po wymianie przegubow ) - efekt ten sam :-P
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30 Lip 2016, 10:16   [MK2] Mam swój kawałek podłogi, 16V :))

Posztukowane, wedle życzenia :P

Co do oleum:

Lub dodatek do oleju: http://sklepjeep.redcart.... ... cyjne.html
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30 Lip 2016, 10:21   [MK2] Mam swój kawałek podłogi, 16V :))

nie wiem, ja zostalem zjechany ze tylko carlube i jakis tam castrol, bo jako jedyne mają fordowskie aprobaty :rotfl:

Nie wiem także, czy ten dodatek coś da, bo tarczki z rst są podobno hermetycznie oddzielone od reszty świata.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30 Lip 2016, 10:45   [MK2] Mam swój kawałek podłogi, 16V :))

Zjechać może nie, ale słyszałem już od paru ludzi, że zalewanie ATFIID (poza wiadomymi problemami w zimie) daje w dupę skrzynce, bo nie ma takich właściwości smarnych (ATF to mineralny, Castrol [którego mam zalanego] to pełny syntetyk, jak Ford przykazał). No i ten złoty jest jeden na całe życie skrzyni, mineralkę powinieneś cyklicznie wymieniać. Wg mnie nie ma sensu oszczędzać, litr Castrola da się dostać <30zł jak poszukasz (na Allegro obecnie koło 25 ziko przy kupnie paczki 3x1L). Na ATF-ie w zimie przy -20 masz wrażenie, że w skrzyni jest smar, a nie olej. No i kij wie jak się to zachowa po zalaniu do skrzyni, gdzie jest szpera...

Jeśli tu jest zamknięta, to ja nie wiem. Może płytki już wypada wymienić?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30 Lip 2016, 10:57   [MK2] Mam swój kawałek podłogi, 16V :))

Ale te oleje są normalne, a nie żaden minerał czy inne magiczne rzeczy. W zime jezdzi sie normalnie, jak w normalnym aucie :) http://olejshop.pl/carlub... ... p1354.html
Nie moge się natomiast spotkać z informacją o fordowskiej normie wsc. Nie wiem, czy wtedy marketingowiec się kopnął czy co.

Jeżeli w swojej skrzyni mam zamontowaną taką szpere, jaka powinna być, to jest to element nieinwazyjnie nierozbieralny :( Pomiędzy essem mk3 a mk4 zmienili ilość srub koła talerzowego, srednice dyfra no i zakleili to na amen :| Jak rozłoże skrzynie to z ciekawości wszystko tam potne, ale na razie szukam drugiej szpery, żeby roboty dwa razy nie robić. No a jak nie znajde, to wrzuce zwyklą skrzynke i tyle.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Konserwacja nadkoli, podłogi, profili zamkniętych
Ryba88 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 6 5 Wrz 2013, 17:29
Brykal
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 09:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.