Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Początki z Tuningiem
Autor Wiadomość
PNIAK 

Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Mateusz
Wiek: 24
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 6
Skąd: Kisielice
Wysłany: 24 Cze 2016, 13:38   Początki z Tuningiem

Moja fiesta to MK3 93r silnik 1.1 50km. Od czego zacząć zabawę z Tuningiem ? Na początek zabawy mam 3 tys zł :)
 
 
Faz1986 

Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 37
Dołączył: 09 Kwi 2016
Posty: 15
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 24 Cze 2016, 14:48   Początki z Tuningiem

Njlepiej zrobic blacharke potem tuning. Chyba ze fieste chcesz miec na krutki czas to nie kala sie jak dlamnie w na pakowac
 
 
PNIAK 

Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Mateusz
Wiek: 24
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 6
Skąd: Kisielice
Wysłany: 24 Cze 2016, 15:00   Początki z Tuningiem

Blacharsko jest ok. Fiesta zostaję U mnie do końca :)
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 24 Cze 2016, 15:06   Początki z Tuningiem

Hamulce, zawieszenie, silnik. W tej kolejności.
 
 
PNIAK 

Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Mateusz
Wiek: 24
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 6
Skąd: Kisielice
Wysłany: 24 Cze 2016, 15:20   Początki z Tuningiem

Jakie zawieszenie, hamulce polecacie ? No i co z silnikiem zrobić ?
 
 
blind227 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 330
Skąd: Wawa/Strubiny
Wysłany: 24 Cze 2016, 15:40   Początki z Tuningiem

Pokaż fotki a my już ocenimy czy tak blacharsko jest ok :)
_________________
Córka Frankensteina
Profil Facebook
 
 
 
PNIAK 

Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Mateusz
Wiek: 24
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 6
Skąd: Kisielice
Wysłany: 24 Cze 2016, 15:43   Początki z Tuningiem

Nie mam zdjęć przy sobie ponieważ aktualnie nie ma mnie w domu.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 24 Cze 2016, 16:24   Początki z Tuningiem

Silnik to najlepiej zmienić. ;)
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Faz1986 

Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 37
Dołączył: 09 Kwi 2016
Posty: 15
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 24 Cze 2016, 16:31   Początki z Tuningiem

Ja zaczolem od blacharki i wygladu przy okazji zrobilem hamulce i zawieszenie na nowe. Za silnik sie nie biore nie znam sie a chetnie bym wciepnol przynajmniej 1.6
 
 
blind227 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 330
Skąd: Wawa/Strubiny
Wysłany: 24 Cze 2016, 16:39   Początki z Tuningiem

Na 1.6 szkoda roboty no chyba że turbo :)
_________________
Córka Frankensteina
Profil Facebook
 
 
 
Faz1986 

Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 37
Dołączył: 09 Kwi 2016
Posty: 15
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 24 Cze 2016, 16:41   Początki z Tuningiem

A ty piotrus nie marudz takie ladne zdrowe 1.6 wystarczy jaak dlamnie i ladnie sie prezentuje ten silnik pod maska ale faktycznie takjak gadasz z turbinka
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Cze 2016, 08:10   Początki z Tuningiem

1.6T to zabawa straszliwa. 1.8 ok. 2.0 ok. Ale rzucanie się na głęboką wodę, dokładając burbo, kiedy to nie jest plug&play, tylko wymaga masy pracy, a jak już odpali, to trzeba to wystroić mechanicznie/elektrycznie i zrobić mapę... Koszta idą w tysiące, a takie 1.6T i tak mogłoby mieć mniej pary niż dobrze zrobione, wolnossące 2.0. Zresztą sama porządna dmuchawa to nieraz 2-3 klocki są, a gdzie tam reszta...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 25 Cze 2016, 08:20   Początki z Tuningiem

Puff napisał/a:
1.6T to zabawa straszliwa

PufciX, ale.. były MK3 1.6T zwane jako RS Turbo :}
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Cze 2016, 17:55   Początki z Tuningiem

Still, te 1.6 z burbo i wszystkimi tego wadami... gdybym wolał benzynę, to bym brał 2.0 albo 1.8 z możliwością turbienia w przyszłości, a nie pchał się w mało przyszłościowe 1.6 (sorry właściciele RST :P )
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Cze 2016, 05:50   Początki z Tuningiem

blind227 napisał/a:
Na 1.6 szkoda roboty no chyba że turbo :)

przerobiłem sporo zetecow i z perspektywy czasu nie uwazam cvh za zly silnik tym bardziej ze wtedy objerzal na prostej te zetecki 1.8
Puff napisał/a:
Still, te 1.6 z burbo i wszystkimi tego wadami... gdybym wolał benzynę, to bym brał 2.0 albo 1.8 z możliwością turbienia w przyszłości, a nie pchał się w mało przyszłościowe 1.6 (sorry właściciele RST :P )

też Cię lubie :P
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23 Sie 2016, 10:14   Początki z Tuningiem

Ja z perspektywy czasu jeżeli bym wracał do mk3 to tylko i wyłącznie 1,6 i to jedynie CVH ale w moim przypadku to raczej kwestia sentymentu.
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
garfield1 

Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 0
Wysłany: 13 Wrz 2016, 13:40   Początki z Tuningiem

wsadzaj 2.0 i mocy wystarczy jak na początek hyhy :D
 
 
gkuba 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Kuba
Dołączył: 29 Kwi 2016
Posty: 12
Skąd: WW
Wysłany: 13 Wrz 2016, 14:53   Początki z Tuningiem

Podłącze się do tematu hamulców:
Warto wymieniać przód 240mm tarcze wentylowane na coś typu 260mm z mk6?
A w przypadku tyłu lepiej naprawić bębny, czy opłaca się pchać coś innego?

Chodzi mi raczej o zestaw bez używania dodatkowo regulatora siły hamowania.
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 13 Wrz 2016, 15:22   Początki z Tuningiem

MK6 ma 258mm, 260mm było w RS2k. Zaciski z MK6 są tanie w zakupie i większy wybór tarcz jest, z klockami już gorzej, ale ogólnie opłaca się bo koszta są znikome za to różnica mocno odczuwalna :) Tylko nie każda 14" felga się mieści :D
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14 Wrz 2016, 11:01   Początki z Tuningiem

gkuba napisał/a:
A w przypadku tyłu lepiej naprawić bębny, czy opłaca się pchać coś innego?

naprawić bębny, ale wszystkie przewody gumowe zamienić na stalowy oplot i nowy płyn hamulcowy DOT 5.1
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Biszkopty : początki TM na FKP
ford fiesta diesel i esort TD
Piesek Mechanika 23 18 Paź 2005, 17:50
Fordon
Brak nowych postów Początki muzyki w mojej xr'ce
genov Car Audio i CB 14 17 Lut 2008, 14:12
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.