Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - Przewody WN - jaka kolejność? `

koniu - 30 Lip 2005, 20:30
Temat postu: Przewody WN - jaka kolejność? `
Witam. Bylem wczoraj na regulacji zaworow, i przed nia mialem przewody WN podlaczone w kolejosci.. powiedzmy 1,2,3,4 (pierwszy na cewce od lewej strony, pierwsza swieca od lewej itp)
Po regulacji (zawory byly za ciasne wiec teraz klekocze ale to inna sprawa - przewody zostaly tak samo wpiete i auto nie chcialo palic, diagnosta popatrzal, pomyslal wpial je w innej kolejnosci i auto pali, jednak nie chce zabardzo jechac wiecej niz 130km/h ?

Czego to moze byc problem - wpiecia kabli czy regulacji zaworow?

pzdr, koniu

litrmleka - 31 Lip 2005, 01:27

jak dla mnie to raczej zawory..ja mam kable chyba wpiete tez po kolei..moze ktorys kabel nie spelnia dobrze swojej roli..jego zywot sie skonczyl i dlatego w innej kolejnosci nie chciala palic.a nie szarpie ci przy jezdzie?albo jakies oznaki zlego kabla WN?
diodalodz - 31 Lip 2005, 10:59

kolejność zapłonu w tych silnikach jest 1-2-4-3 wiec sa dwie cewki 1i3 2i4 powinny być wpięte pod jedna cewke . Tak mi sie wydaje chyba ze zmienili wałek rozrządu i korbowód i tak juz nie ma . Hm po ustawieniu zaworów moze chodzić nieco gorzej ale to tylko przez jakiś czas dopuki zawory sie dobrze nie wpasuja w głowice . jakie luzy były ustawione ?? na żyletki czy normalnie szczelinomierzem .
TroyaN - 31 Lip 2005, 11:07

eee ja też na straym silniku mialem po kolei a na nowym już nie po kolei i mam mały problem. Powyżej 1,500 obrotów autko gra aż miło ale poniżej jak np hamujemy i trzeba zredukować na np 2 bieg i wolno ruszyć to puki nie wejdzie sie na te 1500 obrotów to strzela w gażnik. Co to może być?? Żle gaz wyreguloway czy co?
koniu - 31 Lip 2005, 11:46

Przegladam ksiazke i rzeczywiscie jest w niej napisane tak jak mowi diodalodz, tzn zaplon nastepuje 1-2-4-3 (1 od strony napedu rozrzadu); zaplon rownoczesny w w cylindrach 1 i 4, nastepnie w 2 i 3 (jedna iskra zgubiona, druga wykorzystana)
Czyli mozna podlaczyc:
1-2-4-3
1-3-4-2
4-2-1-3
4-3-1-2
Przewody mam z maja - silikony, powinny byc ok.
Jeszcze jedna sprawa mnie niepokoi - w ksiazce jest podane ze zawory nie sa ustawione w kolejnosci: 1,3,4,7 i 2,4,6,8 tylko wydechowe 1,3,6,8 i 2,4,5,7, cholera tak jest naprawde? Jesli tak to juz wiem dlaczego mi tak klepie, pora zmienic mechanika ?

PS macie jakies PDFy o fiescie ? ja mam ale po angielsku i tak troche glupio sie to przeglada, proslbym o przeslanie na maila koniu@sulechow.net

pzrd.

diodalodz - 31 Lip 2005, 13:55

nono masz racje
faktycznie kolejność ceweczek mi sie pomieszał . Ale kolejność zapłonu sie nie zmieniła od 1976.

maerik - 30 Sty 2006, 20:31

diodalodz napisał/a:
kolejność zapłonu w tych silnikach jest 1-2-4-3 wiec sa dwie cewki 1i3 2i4 powinny być wpięte pod jedna cewke . Tak mi sie wydaje chyba ze zmienili wałek rozrządu i korbowód i tak juz nie ma . Hm po ustawieniu zaworów moze chodzić nieco gorzej ale to tylko przez jakiś czas dopuki zawory sie dobrze nie wpasuja w głowice . jakie luzy były ustawione ?? na żyletki czy normalnie szczelinomierzem .


Dioda a co moze byc jak mam zaplon 1-2-3-4 w 1.4 CVH i dziala, a na 1-3-4-2 nie chce chodzic (strzela, kopci, pierdzi :) )) Walek rozrzadu mam zmieniony od 1.6 - czy to moze byc przyczyna?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group