Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - Fiesta MK6'02 1.3 70km by dudu$

dudu$ - 21 Kwi 2022, 09:54
Temat postu: Fiesta MK6'02 1.3 70km by dudu$
Witam,

na forum jestem ok 2 miesięcy ale dopiero teraz postanowiłem założyć temat swojego auta.
Fiestę kupiłem na początku lutego, nie szukałem takiego auta, została kupiona przypadkowo po sprzedaży swojego Dustera, bo potrzebowałem czegoś do jazdy. Ogólny stan techniczny spowodował, że stałem się jej posiadaczem mimo wad, które posiadała. Jest to Fiesta z końcówki 2002 roku, silnikiem 1.3 70km, przebiegiem 155200km ( na dzień zakupu) i wersji wyposażenia Ambiante:

- Wspomaganie kierownicy
- Radio kasetowe
- Alufelgi
- El. Szyby przednie
- 8 x Air bag
- Centralny zamek
- alarm ( już nie ma)

i w sumie tyle.

Auto to użytkowane przez ostatniego właściciela było przez 11 lat i 110tyś km w miarę serwisowane na bieżąco. Od dnia zakupu do dnia dzisiejszego w Fiestę wrzuciłem w różne części około 600zł i zrobiłem takie rzeczy jak:

- Wyczyszczone podszybie bo stała woda z lewej strony auta
- Wymieniono termostat, czujnik temperatury oraz płyn chłodzący ponieważ auto nagrzewało się do 72 stopni C
- Wymieniono olej w silniku łącznie z filtrami ( oleju, kabinowy, powietrza, paliwa)
- Wymieniono tylne amortyzatory bo jeden pukał
- Przeprowadzono konserwację przednich hamulcy
- Ustawienie zbieżności - oryginalne 20 letnie zawieszenie a wszystko jest na zielono
- Wymieniono świece zapłonowe
- Przeprowadzono konserwacje wentylatora dmuchawy ponieważ piszczał
- wymieniono lampki podświetlania rejestracji na Led-owe ponieważ oryginalne były potopione i rozpadły się w rękach
- Znajomy elektryk wyciął mi alarm Cobra bo podobno nie jest za rewelacyjny i często pada a poprzedni właściciel już miał jakieś z nim problemy.
- wymieniona listwy zgarniające tylnych okien ( lewa i prawa) bo były spuchnięte

Wizualnie zmiany w aucie:
- na sezon letni zostały założone alufelgi
- wymieniono grill przedni z czarnego na chromowany
- wymieniono blendę tylną z czarnej na lakierowana w kolor auta
- wymieniono boczne kierunkowskazy na białe
- naniesiono na karoserię wosk Soft99 Fusso Cut

Wady:
- największą bolączką to zabity katalizator przez jazdę na niedogrzanym silniku. Czuć po spalinach ze są bardziej gryzące i co jakiś czas wyskakuje Check Silnika - błąd P0420. Nie pomogło zastosowanie chemii typu Liqui Moly do czyszczenia katalizatora i przeciągnięciu silnika na wyższych obrotach
- Słaby ręczny prawego tylnego koła - w najbliższym czasie będę to robił a raczej znajomi bo nie nawiedzę dotykać się do hamulcy bębnowych
- zaczęła lekko pocić się przekładnia kierownicza przy osłonie antykurzowej a była regenerowana przez poprzedniego właściciela około 50tyś km temu. Na razie zaaplikowałem środek Liqui Moly do uszczelnienia przekładni, pojeżdżę zobaczę jakie będą efekty
- Lekko przekrzywiona kierownica podczas jazdy na wprost - trochę dali ciała podczas ustawienia zbieżności ale nie miałem czasu i chęci aby jechać na korektę.

I to było by na tyle, auto jeździ i pokonuje kolejne km. Przez 2,5 miesiąca przejechałem około 3500km, jeździ, skręca, hamuje płynów eksploatacyjnych ( oleju silnikowego i płynu chłodniczego) nie ubywa. Spalanie mogło być mniejsze ale mieszczę sie w normie producenta czyli 8,2-85l/100km w jeździe miejskiej.













modell1 - 21 Kwi 2022, 14:27

Witam nowego kolegę.
Jak miło widzieć nowe furki.
Szerokość :-)

dudu$ - 24 Kwi 2022, 21:40

Auto w miniony piątek zostało porządnie sprawdzone na stacji diagnostycznej u mnie w pracy. Jak na auto 20 letnie tragedii nie ma ale trzeba kilka stówek włożyć aby rok, dwa czy trzy pojeździło bez problemu.
Wyszły takie rzeczy jak:
- lekko krzywe tarcze hamulcowe z przodu, domyślałem się bo czasem czuję bicie na kierownicy. tarcze zamówione jutro odbiór i wymiana.
- Lekko naderwana dolna poduszka skrzyni, jutro odbiór i we wtorek jak będę miał dostęp do kanału wymiana
- Analiza spalin na porządnym analizatorze wskazała za wysoką wartość CO ( norma do 4,5 u mnie 5,5). Przyczyna? Diagności upierali się , że spala alej lub płyn chłodniczy ale według mnie tak nie jest bo płyny trzyma na tym samym poziomie, wiec ja obstawiam Sonde Lambda, która niby wyszła OK ale według mnie po 20 latach może nie trzymać już fabrycznych parametrów i dolewa mu paliwa przez co zwiększone jest CO w spalinach. Postanowiłem sprawdzić wtyczkę od 1-wszej sondy i okazało, sie że 2 piny są lekko zaśniedziałe. Po lekkim oczyszczeniu, następnego dnia komputer zaczął wywalać błędy P0171 i P0131 czyli jest szansa, że faktycznie sonda jest walnięta. Zamówiłem juz zamiennik firmy NTY, ma dojść w środę i zobaczę czy uda mi się ja w warunkach domowych wymienić.
- Zawieszenie przednie ( wahacze) bez luzu ale powoli zaczynają parcieć tylne tuleje. Na razie ich nie dotykam, póki auto trzyma geometrię i nic nie stuka, nie puka nie dotykam.
- Hamulec ręczny prawe tylne koło. O tym wiedziałem i we wcześniejszym poście pisałem. Pewnie w najbliższym czasie będzie to robione
- Przewody hamulcowe - na tylnych giętkich przewodach są małe pęknięcia, a na stalowych w niektórych miejscach rdzawawe naloty więc trzeba będzie się tym zając w najbliższym czasie.

I to było by na tyle, diagności na koniec powiedzieli, że dobrze by było gdyby wszystkie 20 letnie auta były w takim stanie jak ta fiesta więc nie jest źle.

Bobofrut - 25 Kwi 2022, 11:33

Powitać. Auto wygląda całkiem zacnie jak na swój rocznik
dudu$ - 25 Kwi 2022, 21:06

Dzięki za miłe słowa. Nie jest idealny ale nie ma co wymagać od 20 letniego samochodu. Nie jest w stanie idealnym ale nie zalicza się też do tz. sztrucli. Dzisiaj do auta wpadły nowe hamulce przednie oraz poduszka tylna skrzyni biegów. Wymiana nie zajęła mi więcej niż godzinę wiec autko pod względem napraw jest fajne. Teraz czekam na sonde lambdę i będę walczył z jej wymianą i błędem P0171
Bobofrut - 26 Kwi 2022, 13:40

No na wymianę Lambady to się trochę psychicznie przygotuj bo łatwo nie będzie. Fajnie że dbasz o autko
dudu$ - 26 Kwi 2022, 20:40

Bobofrut napisał/a:
No na wymianę Lambady to się trochę psychicznie przygotuj bo łatwo nie będzie. Fajnie że dbasz o autko


Nie było tak źle z jej wymianą ponieważ kilka razu dobrze z psikałem ja środkami typu WD-40 i Brunox ( ostatnio w minioną sobotę) Odkręcenie jej zajęło mi z 30 sekund i robiłem to na gorącym silniku. Sondę którą dzisiaj zamontowałem dostałem od znajomego, w sumie jest nowa ma może z 1000km a tą, którą kupiłem i dojdzie do mnie może jutro zamontuję jako drugą za katalizatorem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group