Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - [MK3] Po prostu Czarna ;)

Mariox003 - 23 Paź 2019, 16:25
Temat postu: [MK3] Po prostu Czarna ;)
1. NICK: Mariox003
2. IMIĘ: Marek
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: XR2i
5. ROCZNIK: MK3, 91r.
6. SILNIK: 2,0 Zetec
7. OPIS AUTA:
Auto mniej lub bardziej znane [MK3] XR2i 16V 2,0 by acti357
Ponad trzy lata temu kupiłem Czarną i tak nią jeździłem dopóki nie zepsułem :rotfl: teraz sporadycznie jeżdżę :rotfl:
Chiałem to miałem, jestem zadowolony, banana na twarzy mam jak nią jadę więc to był dobry wybór :ok:


8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: Mycie :rotfl:
b. mechaniczne: Wymiana pedału gazu, wymiana wieszaków tłumika,wymiana świec, wymiana oleju
c. audio: wstawienie chińskiego radyjka
d. inne: Fotele uszatki

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: Poprawa blacharki, polakierowanie w jakąś fajną czerń, maska rst
b. mechaniczne: Ogarnięcie mechanicznie tego co się zepsuło bo sama sobie gazu dodaje, w dalszych planach dolot, kompresor i wszystko co z tym powiązane, wystrojenie i ustawienie odcinki bo nie ma
c. audio: wywalenie całego audio(redukcja masy :-P ) bo i tak jest niepotrzebne
d. inne: - Klatka albo rollbar, może tylne uchylne szybki, zmiana boczków w drzwiach, kubełki zamiast uszatków, wstawienie i podłączenie głównego wyłącznika prądu, i zależy co mi głupiego do głowy wpadnie :rotfl:


10. FOTKI AUTA




modell1 - 24 Paź 2019, 14:36

Dbaj o nią.
Tak mało ich zostało ;-(

Bobofrut - 24 Paź 2019, 20:18

Z tym motorem to niezły szatan. Mój kuzyn, znany tu starej gwardii Ad@mus miał takowego potwora
Mariox003 - 17 Maj 2020, 22:54

Dużo się nie dzieje, bo i czasu nie ma.
Czarna stoi w garażu, kompresję sprawdziłem i jest po 13,5 wszędzie, tylko na trzecim cylindrze 11 o ile dobrze pamiętam. Cylindry naftą pozalewałem kilka razy, raz została nafta na dnie raz nie, zależy jak tloki były ustawione.
Póki co to teraz olej zmieniam i sprawdzam dalej co mogło się spierdzielić zanim wyciągnę i rozbiorę silnik.


Mariox003 - 18 Lis 2020, 07:51

W końcu znalazłem chwilę czasu żeby coś porobić przy czarnej.
, ,

Dalej sama jakby sobie gazu dodawała, począwszy od elektryki, czujników itp wszystko zostało sprawdzone. Do sprawdzenia została głowica, więc i ją zrzuciłem.
Niby pomiar kompresji najmniejszy był na 3 cylindrze, ale po zalaniu ropą z cylindra nr 1 najwięcej uciekło, potem 3, a reszta jest ok. Teraz będzie trzeba dobrego fachowca od głowic znaleźć i reanimować dziada. Może jeszcze kanały dolotowe i wydechowe spoleruje.

kuba87 - 18 Lis 2020, 22:27

sprawdź owalizacje cylindrów
Mariox003 - 20 Lis 2020, 10:03

Z ciekawości sprawdziłem owalizację cylindrów i wydaje mi się ok, choć nie mam danych na ile odchyłki fabryka pozwala. 0,03mm chyba jest dopuszczalne, bo z tego co sprawdziłem to ori średnica jest 84,80mm


zwardek - 20 Lis 2020, 10:35

Tak się zastanawiam czy jak już ściągnąłeś głowicę, to nie lepiej zrobić też dół silnika?
Mariox003 - 20 Lis 2020, 10:40

zwardek, tylko za bardzo nie ma tam nic do roboty, bo o ile pamiętam, to dół był robiony przez poprzedniego właściciela. Ślady honowania są wyraźne i nie wytarte.
Chyba że jakbym chciał coś więcej dmuchnąć kompresorem w silnik to ewentualnie można grzebać. Tak się zastanawiam, bo kiedyś słyszałem że tłoki z st 170 chyba są fabrycznie kute i pasują p&p do zeteca. Ktoś jest w stanie to potwierdzić?

zwardek - 20 Lis 2020, 11:10

zastanawiam się czy problem kompresji będzie w głowicy, czy raczej trzeba by się przyjrzeć tłokom i pierścieniom
Mariox003 - 20 Lis 2020, 12:04

Przy pomiarze kompresji z dawką olejeu wyszło że głowica
luk-90 - 20 Lis 2020, 16:16

Tłoki z st170 nie są kute, ale są mocniejsze od zwykłego zeteca, na pewno od blacktopa. Korby są sinter forged, czyli powstają z metalu odkuwane pod wysokim ciśnieniem, następnie główka panewki jest łamana tworząc niewymienialny zestaw z korbowodem, uszkodzenie powierzchni styku dyskwalifikuje do dalszego użycia taki korbowód. Korby są mocniejsze. Tłoki z korbami st170 dałyby odprężenie przy silvertopie
kuba87 - 20 Lis 2020, 22:05

prosiłem żebyś zmierzył owalizacje, bo pisałeś że nafta raz schodzi raz nie z jednego cylindra, ot zagwozdka
może być przyczyna w tłokach że mają rozbite rowki pierścieniowe

Mariox003 - 21 Lis 2020, 06:37

Zalałem teraz cylindry ropą, zobaczę czy zejdzie. Tłoki ustawiłem w największych odchyłkach w pomiarach.
Mariox003 - 23 Lis 2020, 14:22

Pozalewałem cylindry w różnych położeniach i mam wrażenie że się pierścienie zapiekły. Wcześniej zależnie od położenia nafta stała, teraz co prawda ropa, ale ścieka bez różnicy od ustawienia tłoka. Rzadko Czarną przepalałem, więc to trochę moja wina. Zastanawiam się czy jest sens wymiany pierścieni, jeśli tylko się zapiekły, chociaż pewnie i tak mnie nie ominie wyciąganie tłoków :|
Głowicę prawdopodobnie w przyszłym tygodniu zawiozę do palowania i sprawdzenia szczelności
Znając życie to z pół roku zejdzie mi złożenie tego spowrotem :rotfl:

Mariox003 - 9 Kwi 2021, 23:36

Dawno nic się nie działo, ale może w najbliższych miesiącach coś się zmieni. Myślę nad wsadzeniem 1.8 zeteca na wałkach z 2.0 żeby Czarna nie była tylko pomnikiem w garażu, a w międzyczasie dłubać te 2.0 pod kompresor. Póki co będę brał się za blacharkę i lakierkę.









Edit 28.04.2021

Miałem lekko za blacharkę się wziąć i mnie trochę poniosło z rozbieraniem





Planuje oprócz wyplewienia rdzy w każdym kącie trochę budę obspawać, wypiaskować zawieszenie i je pomalować. Znając życie to jeszcze coś wyjdzie. Silnik będę chyba składał już pod kompresor, celuje w CR rzędu 8.5:1 lub 9:1. Jak budżet powoli to i kucizna wleci

kuba87 - 29 Kwi 2021, 19:28

Nie gadaj, tnij :rotfl:
Mariox003 - 25 Cze 2021, 00:44

Czarna stoi i postoi, aż nalepkę na czas remontu dostała :) . Jestem umówiony z gościem co blachy profiluje, że zrobi mi nową podłużnicę z blachy 3mm, a w międzyczasie zbieram graty :ok:





Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group