Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - [MK8] Fiesta ST Performance Blue

Phercan - 1 Cze 2019, 19:17
Temat postu: [MK8] Fiesta ST Performance Blue
1. NICK: Phercan
2. IMIĘ: Rafał
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: ST
5. ROCZNIK: MK8, 2019r.
6. SILNIK: 1.5
7. OPIS AUTA: Do tej pory głównie jeździłem autami typu GT, bądź dużymi sedanami, jednak zawsze gdzieś tam w głowie było marzenie o małym Hot Hatchu. Czy to Corsa OPC, Fiesta ST MK7, Clio RS, Abarth 595 itd. przyszedł w końcu czas by owe marzenie spełnić. I tak oto jest: świetna Fiesta ST MK8 (najciekawsze i najpiękniejsze auto obecnie dostępne na rynku moim zdaniem). Odebrana z salonu pod koniec kwietnia, po miesiącu użytkowania i przejechaniu 5 tys. km największe wrażenie robi na mnie zwinność tego auta i frajda, jaką daje podczas jazdy, a że prawie cały przebieg robiony jest w Warszawie, to sprawuje się świetnie.

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: Pełen zestaw Maxton Design.
b. mechaniczne: Stożek i obudowa AIRTEC.
c. audio: brak
d. inne: brak

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne:
- jest to pakiet ST2, więc w najbliższym czasie szykuje się również malowanie zacisków,
- na samym końcu wpadną felgi OZ Hyper GT HLT 18" (chybachyba że wcześniej trafi się jakaś okazja na używane egzemplarze).
b. mechaniczne:
- wW drodze z GB jest przewód silikonowy do dolotu oraz tuleje poliuretanowe od stabilizatora (fioletowe) wraz z łapą silnika (żółty+fioletowy) od Powerflex.
c. audio:
- Pełny Milltek, od turbo do końcówki wydechu - pa pa GPF. Innych modyfikacji "audio" nie mam w planach :)
d. inne:
- Rozpórka Ford Performance z włókna węglowego 2 333 633, głównie dlatego, że jest piękna :D
- REVO software.

10. FOTKI AUTA


Lcfr - 2 Cze 2019, 09:54

Ładna :brawo: choć dla mnie drawantyczny jest ten "przyklejony" tablet na srodku - ta nowa moda zupełnie do mnie nie przemawia.
Jak ze spasowaniem maxtona?
I jak ze spalaniem w tym mieście? Moje ST w Warszawie bierze 10-10.5l. Nie to żebym narzekał bo np do pracy mam 11km i 21 świateł ;-| wiec nie ma sie co dziwic ale ciekaw jestem jak to w 1.5?
Na przyszłość wiecj fot gadżetów :)

Phercan - 3 Cze 2019, 14:02

Też estetycznie nie cierpię tych tabletów. Aczkolwiek po użytkowaniu "przyklejonego" ekranu dotykowego i wcześniej bardziej konserwatywnego ekranu dotykowego stwierdzam, że takie rozwiązanie jest dużo bardziej praktyczne:
1. Sam ekran osadzony jest wyżej (przeważnie przy tylu calach są gdzieś w połowie deski), a to duży plus gdy korzysta się na nim z navi lub żeby cokolwiek przeczytać - wzrok nie musi wędrować w dół.
2. Łatwiej jest coś kliknąć, kiedy w aucie mocno trzęsie (można złapać za ramkę i mieć punkt podparcia :D )
3. I ostatnie jest on bliżej kierowcy, co też pomaga przy klikaniu po menu, co prawda nie bawiłem się ekranem dotykowym w MK7, więc bezpośredniego porównania nie mam, ale ze zdjęć mam wrażenie, jakby był dość daleko.

Niestety jest też jeden minus, który bardzo denerwuje, przy włączonym Android Auto bardzo, ale to bardzo się nagrzewa, nie wiem, czy to kwestia słońca, które świeci na niego, czy on po prostu jest takim małym kaloryferem.

Z Maxtona jestem bardzo zadowolony, pasuje idealnie, wcięcia wychodzą dokładnie tam, gdzie na samochodzie. Jedynie nie wykorzystałem ich systemu śrub i nakrętek, a jedynie same wkręty samo nawiercające + klej (co i tak zalecali w instrukcji), na razie trzyma się super, również przy 200+km/h.
Kupiłem najtańsze wykończenie, bez lakieru czy carbonu, bo pozostałe dodatki i plastiki zewnętrzne w Fieście i tak nie są ani lakierowane, ani przypominające carbon, no i nie muszę się martwić o te rysy, które pewnie codziennie od kamyczków by się pojawiały :D



No i jednak ten zestaw naprawdę niesamowicie poprawił aspekty wizualne.

Co do spalania aktualnie mam 8,7 i jest to w sumie sama Warszawa ze sporadycznymi jazdami którąś z obwodnic.

Wymieniłem też wszystkie żarówki, które nie były LEDowe na ową technologię (przeciwmgłowe, kierunki, wsteczny) i jest spora poprawa.



A tutaj filtr:


Lcfr - 4 Cze 2019, 11:00

Phercan napisał/a:

Kupiłem najtańsze wykończenie, bez lakieru czy carbonu, bo pozostałe dodatki i plastiki zewnętrzne w Fieście i tak nie są ani lakierowane,

Faktycznie wygląda to zupełnie dobrze - na pewno dużo lepiej niż na ich stronie gdzie nawet nie brałem takiej opcji po uwagę a tutaj proszę - efekt jest dobry.

Co do spalania - czy 8,7 to wynik z kompa czy z tankowania? Moja obserwacja jest taka, że jeżdżąc po mieście między wskazaniem kompa a faktycznym jest spory błąd (od 0,5 do 1l nawet). Na trasie ten błąd maleje iw skazanie jest bliskie wskazaniu komputera.

Phercan - 4 Cze 2019, 16:32

Spalanie wg wskazań komputera, co do błędu faktycznie może taki występować. Po następnym tankowaniu zresetuje komputer i policzę realne zużycie paliwa.

Dzisiaj Fiesta była na hamowni, robione były dwa pomiary:
1. Cieńka linia - w trybie sportowym - 194,2KM i 308,0 Nm
2. Grupa linia - w trybie normalnym - 197,5KM i 311,7 Nm

Paliwo zwykłe 95 z Orlenu/Circle K.



Jedyne co było robione z elementów mechanicznych, to filtr został wymieniony na stożek. Niestety nie mam pomiaru sprzed montażu :( Może kiedyś zamontuje go spowrotem i zrobię ponownie pomiar.

Na pewno po zamontowaniu rury od dolotu, poliuretanów i zmianie całego wydechu przed programem pojadę zrobić kolejny pomiar. No i wiadomo po programie od REVO jeszcze jeden, o ile faktycznie nie będzie problemu ze znalezieniem kogoś do instalacji i kalibracji, prawdopodobnie wybiorę się w tym celu do Czech, jeśli wszystko będzie w porządku.

modell1 - 4 Cze 2019, 18:41

Kolego czyżby auto miało za ciepło.
Wykres nawet seryjny nie jest i ciekawe sport słabszy :yes:
Moment drastycznie spada w górnej partii obrotów.
Ciekawe to wszystka.

Ma ktoś wykres z seryjnego ST MK7.5

Phercan - 4 Cze 2019, 19:22

Zgadza się, dzisiaj było wyjątkowo ciepło ~30 stopni, co mogło mieć wpływ na pomiar. To samo w sumie powiedzieli po pomiarze.

Co do słabszego sportu to powiedziano mi, że można to zaliczyć pod błąd pomiarowy, a różnica między samym sportem a normalnym trybem poza bardziej czułym pedałem gazu, ustawieniem ESP, siła wspomagania i głośniejszym wydechem jest żadna. Co przy pomiarze i tak nie ma znaczenia (jeśli się mylę, proszę o wyprowadzenie z błędu).

tomi16v - 4 Cze 2019, 23:13

Jakoś ten stożek do mnie nie przemawia.
Phercan - 4 Cze 2019, 23:53

Po zamontowaniu stożka jest wyczuwalna spora poprawa w przyspieszeniu z niskich obrotów (1,5k-2k).
I o ile koni mechanicznych wskazało o 2,5 mniej od deklarowanych 200, to jednak moment obrotowy z fabrycznych 290 Nm wzrósł do 311,7 Nm, o ponad 20, co jest całkiem nieźle.

Trzeba jeszcze dodać, że auto nie było strojone, a jest to bardzo ważny element, stąd ta krzywa może być mało satysfakcojnująca.

Tak czy inaczej, po zrobieniu dotychczas planowanych modyfikacji liczę, że po porządnym programie i strojeniu wyjdzie 240-250KM oraz ~430Nm. Wtedy też zrobię porządny pomiar Racelogic'iem.

Aktualne pomiary telefonem dla jakiegoś tam podglądu:


Pomiary były robione aplikacją "Drag Racer" oraz "Car Performance".
Drag Racerem mam tylko jedno zdjęcie, były robione 4 pomiary, które wynosiły kolejno 6,7s 6,4s 6,5s oraz 6,4s.

Lcfr - 5 Cze 2019, 07:26

Tak to zwykle z tymi wynikami z hamowni bywa :yes: - dają jakiś pogląd na wynik/zakres wyników ale nie ma się co za bardzo do nich przywiązywać. Można z nich za to wyciągnąć wnioski czy warto/trzeba coś poprawiać. Nie wiem jaka była tu kolejność hamowania ale przykładowo w takiej temperaturze otoczenia 2gie hamowanie może się okazać z automatu gorsze... Znane są przypadki znacznych różnic wyniku w ciepły i chłodny dzień.
Co do stożka uważam, że jest sensownie odgrodzony od silnika dodałbym tylko w miarę chęci/możliwości nawiew z dołu (IMO ta rura z boku to mało). Z dołu jest w fieście miejsce (robiłem to u siebie tydzień temu zakładając montuna- tyle ze puszkę z wkładką bo nie chce ryku stożka) i można to śmiało podciągnąć jakąś 60-70mm rura. Chłodnego powietrze/nawiewu nigdy nie jest za wiele.

Jeszcze co do przyrostów po stożku... stożek zadziała OK ale czy aż tyle NM dodał sam stożek??. Raczej bym na to nie liczył szczególnie przy shortramie (CAI lepiej wypada). Mysle, że seria już była podobna do tego wyniku (chyba że mierzyłeś samą serie wcześniej?). W mojej opinii (ale ja tylko zbieram czytaną wiedzę bo to moja pierwsza przygoda z Turbobenzyną) to oczekiwany szacowany wynik 240-250KM oraz ~430Nm jest mocno optymistyczny :-P ale życzę oczywiście jak najlepiej :ok: . Chyba, że w zestawie wydechu jest już downpipe i nie napisałeś o zmianie seryjnego intercoolera :)

EDIT: w sumie może i ten wynik możliwy :) cały czas się podświadomie :hihihi: odnoszę do seryjnych 182KM z mk7 a przecież mk8 ma nastarcie gratis 20HP. Turbo rządzi sie innymi prawami niż NA gdzie wykrzesanie 5-10HP to czasem cud...

Phercan - 7 Cze 2019, 19:22

Pierwszy był pomiar w trybie normalnych, drugi w torowym.

Co do nawiewu będzie robiony na zamówieniu razem z innym intercoolerem, tak samo downpipie u tej samej firmy (prawdopodobnie EL-TEC) więc to wpadnie kompleksowo po zamówieniu i otrzymaniu zestawu Millteka, bardziej się opłaca ściągać z UK niż kupować w Polsce. Ale dzięki za podpowiedź, faktycznie pod spodem jest miejsce, w dodatku w obudowie filtra jest ładnie wycięty otwór z logo producenta, który będzie można wykorzystać.

Serii wcześniej niestety nie mierzyłem :(

PS. Wybiera się ktoś w niedziele na śniadanie i gablota w Warszawie?

Lcfr - 8 Cze 2019, 10:41

Phercan napisał/a:
Pierwszy był pomiar w trybie normalnych, drugi w torowym.

mogło, byc tak, że się podniosła temperatura stad wynik gorszy...

Phercan napisał/a:
razem z innym intercoolerem, tak samo downpipie u tej samej firmy

downpipe i intercooler to bardzo ważne modyfikacje w ST. Intercooler seryjny to kupa - różnice zimo/ciepło czuc zauważalną - szczególnie przy obecnych zmianach temperatur...

mskgs - 8 Cze 2019, 22:41

Gratulacje, świetnie się prezentuje. :) A jeździ jeszcze lepiej. :D W ogóle ten Performance Blue to ciekawy kolor, bo co test/inna seria zdjęć to wygląda inaczej. :P

Mam kilka pytań natury "praktycznej":
1. Jest bardzo twardo? Da się na co dzień użytkować ten samochód na średniej jakości drogach?
2. Jeździłeś tym samochodem przed złożeniem zamówienia? Mają gdzieś w Warszawie taką testówkę?
3. Czy negocjowałeś cenę i ile % udało się zejść z tego, co jest w cenniku? Podobno dealerzy nie są skłonni do jakichś konkretnych negocjacji w przypadku ST?

Coraz częściej zastanawiam się nad wymianą swojej Fiesty na ST. :-) Tylko mam trochę obawy, czy nie będzie to za twardy samochód do jazdy na co dzień?

Phercan - 8 Cze 2019, 23:36

Dzięki, z jazdą faktycznie jest świetnie :) Co do koloru to jeszcze podobał mi się Race Red, może nie jest zbyt interesujący w katalogu, a do tego to Performance Blue jest wszędzie promowany i pokazywany, aczkolwiek na żywo jak najbardziej również bardzo ładnie wygląda, nie wiem jak w kwestii użytkowania, bo z tego, co zauważyłem, wyczytałem itd., to Ford lubi ostatnio dawać łatwo rysujące się lakiery. Ja na swój, na razie nie narzekam.

1. Bezpośrednio do ST przesiadłem się z Peugeota 508 i nie narzekam (właściwie nawet mniej, ale może to kwestia, że Fiesta wiem, że musi taka być, a Peugeot po prostu wkurzał). Co prawda każde wcześniejsze auto jeżdżone przeze mnie było już w jakiś sposób usportowione, utwardzone czy po prostu archaiczne (Corvette C3 :D ) więc może to kwestia przyzwyczajenia, ale w codziennej jeździe nie narzekam. Dziewczyna owszem, za każdym razem jak tylko chwyci za coś do malowania, szminkę czy ten grzebień do oczu to słyszę narzekanie, że mam ostrożniej jeździć itd. :D Ale jako kierowca bardziej cieszę się z jazdy i nawet jak zdarzy mi się jeździć przez 8-10h w ciągu dnia po mieście albo zrobić trasę Warszawa-Poznań (za Łodzią bez A2) to wysiadam o własnych siłach bez jęków i krzyków :)
2. Właściwie to nie, brałem w ciemno. Nawet jak byłem u dealera, który miał taką na stanie, to nie było można jej ruszać - nowa, bez przebiegu, bez rejestracji i tak miało zostać aż znajdzie sobie właściciela.
3. Brałem w leasing, więc może nie tyle cena mnie interesowała, co dodatkowe pakiety/korzyści - gwarancja, powłoka, akcesoria itd. Wiem, że jest duży problem z produkowaniem ich na czas, jeśli z negocjacji nic nie wyjdzie (aczkolwiek sądzę, że 5% pewnie da się zejść), to upieraj się na zapisy odnośnie terminu wydania pojazdu i ewentualne kary za ich niedotrzymanie.

Dla mnie zdecydowanie za twardy nie jest. Jakby co zapraszam do Warszawy, myślę że jakąś jazdę próbną zorganizujemy :)

mskgs - 10 Cze 2019, 09:06

Super, dzięki za info. :)
Spróbuję znaleźć u któregoś z dealerów demówkę. Jeżeli się nie uda to przy wizycie w Warszawie się odezwę, to bym się odwdzięczył jakimś dobrym trunkiem. :)

Phercan - 11 Cze 2019, 00:43

Jak najbardziej, zapraszam :)

Dzisiaj ukończyłem pierwszy test realnego spalania, 1 pełen bak na paliwie Orlen 95 - sama Warszawa w stylu nazwijmy to mieszanym :)
Przejechałem: 468,3 km
Średnie spalanie według komputera: 8.6 l/100km
Średnie spalanie realne: 8.92 l/100km

W końcu też pierwsze części zaczynają się zjeżdząć :D póki co tylko dolot, reszta niestety idzie przez Royal Mail, co najdłuższą i najmniej sprawną podróż odbędzie w Polsce przy pomocy reliktu, jakim jest poczta polska.



I w bonusie jedno zdjęcie z pierwszego śniadania i gabloty w Warszawie :) Całkiem fajne auta poprzyjeżdżały - Corvette C7, Lexuc LC, Dodge Challenger, Alfa 4C, Ferrari California. Spodziewałem się trochę więcej egzotyków, McLaren, Lamborghini itp., ale i tak było na czym zawiesić oko.


JoeMix - 13 Cze 2019, 09:49

Phercan napisał/a:
Średnie spalanie według komputera: 86 l/100km
Średnie spalanie realne: 8.92 l/100km
Wszyscy mówią, ze komputer ściemnia, dobrze ze ktoś to w końcu sprawdził,,, :hihihi:
Lcfr - 13 Cze 2019, 13:32

ja u siebie w ST w związku z faktem, że poprzednie auto kłamało na potęgę :hahaha: (oszustwa rzędu 1,5l) sprawdzam za każdym razem z ciekawości... Jeżdżąc głownie po zakorkowanej warszawie pokazuje mi 10.3 średnie a pali 11 wg kalkulatora. Jak gdzieś dodam trochę trasy, itd to schodzi do 8.9 średnie a pali lekko poniżej 10. Trasa rzędu 120-140km/h to 8-8.5l. Średnio mam przekłamania 0,7l w mieście a na trasie ta wartość maleje i jest zbliżona do wersji z komputera.
Phercan - 13 Cze 2019, 15:28

Jak widać nie ma co ufać na słowo :) nie dość, że nie da się uzyskać deklarowanego spalania to jeszcze i tak oszukają na wskazaniach komputera :D

Rura od dolotu zamontowana (Jak dobrze, że w garażu jest ~17 stopni! :D )


Oryginalna, z tyloma wcięciami, żebrami itd. już od samego patrzenia utrudnia swobodne oddychanie :)


Dodatkowo ku wielkiemu zaskoczeniu, po 4 dniach paczka od Royal Mail przyszła. Jak dobrze, że pominęli pocztę polską jako przewoźnika i przekazali ją DPD jako końcowemu dostawcy :jupi:


W przyszłym tygodniu wynajmę sobie stanowisko i wszystko zamontuje razem z malowaniem zacisków.

I kolejne zdjęcie z innego zlotu (WNR):


Jeszcze tylko zamówić wydech i z rzeczy mechanicznych będzie to póki co wszystko na ten rok.

Lcfr - 25 Cze 2019, 19:54

Mogłem sie pomylić ale auto chyba w okolicach 15.26 koło Blue City chyba widziałem?
Phercan - 26 Cze 2019, 00:02

Bardzo możliwe, że to byłem. Często jestem w tych okolicach, dzisiaj również i chyba nawet o tej porze.

Mały update:
Niedługo wybieram się na odpoczynek nad jezioro, więc zabiorę ze sobą lewarek, kilka kluczy i myślę, że wtedy znajdę czas w końcu na pomalowanie zacisków oraz zamontowanie nowej poduszki.

Dodatkowo przyszła dziś dość okazała, 30sto kilogramowana paczka :D


A w środku pełny układ Millteka - szkoda, że nie mają jeszcze dedykowanego downpipe'u. Aczkolwiek całkiem dobrze rozwiązali sprawę przejścia z oryginalnej średnicy 2,5" na 2,76" więc nie będzie problemu z dołożeniem w przyszłości.



Montaż będzie coś w okolicach 11 lub 12 lipca.



Gorzej z intercoolerem, dedykowanego nie ma, a na customowy będę musiał czekać do +/- jesieni. Staram się cały czas coś innego znaleźć również poza Warszawą.

ALE! DOBRE WIEŚCI! :D
Pojawił się short shifter :jupi:
Tzn. na razie jest w przedsprzedaży, ale i tak już srebrniki zdążyły pójść w świat :)

PS. No i mała zmiana wyszła, zamiast filtra cząstka trwałych nie będzie rury z tłumikiem, po prostu krótki przelot :D w tym aucie docelowo na pierwszym miejscu ma być frajda, komfort gdzieś tam na 3, może 7 miejscu :) od relaksu są inne auta

Lcfr - 26 Cze 2019, 07:19

a intercooler taki z mk7 nie podejdzie? Na zdjęciach wyglądają podobnie...
Phercan - 26 Cze 2019, 21:34

Niestety nie wiem, na ślepo ryzykować nie chcę, a nie uważam się za osobę aż tak obeznaną w tej kwestii, by samemu wybierać.

PS. W niedziele jest kolejna edycja Śniadanie & Gablota na Powiślu, ktoś się wybiera?

Lcfr - 26 Cze 2019, 22:13

Wystarczy obejrzac nowy seryjny z mk7 i mk8. Jak rozstawy sa te same to pozostaje wymiar rdzenia i pewnie pasuje (to jest prawie identyczna budowa). Niezły zamiennik do mk7 na allegro kosztuje 1600pln a można sciagnac za około 1000pln. Gdyby pasował do mk8 budową (a powinien) to wydolnosciowo na pewno ogarnie temat(wydolnoscciowo jest zapas do 350KM). Kwestia zainteresowania. Szukajac do siebie zamiennika patrzyłem na mk8 i wydaje sie bardzo blisko wiec temat wart rozważenia.
Gerrah - 3 Lip 2019, 15:35

Lcfr napisał/a:
Niezły zamiennik do mk7 na allegro kosztuje 1600pln a można sciagnac za około 1000pln. Gdyby pasował do mk8 budową (a powinien) to wydolnosciowo na pewno ogarnie temat(wydolnoscciowo jest zapas do 350KM).

Możesz pokazać który? Za IC do FiST Mk7, który uciągnie 350 KM i nie rozleci się od pierwszego lepszego kamyczka? Nie widziałem tańszych niż 2000-2500 zł. W takiej cenie jak piszesz znalazłem tylko do ~250 KM.

Phercan - 3 Lip 2019, 23:59

@Lcfr
Możliwe, że masz rację. Szukałem jakichś rysunków technicznych, informacji na temat oryginalnego intercoolera, ale niestety nic nie znalazłem. Na szczęście już nie muszę szukać :)

Airtec wypuścił dedykowany intercooler dla ST Mk8, na dzień dzisiejszy po przeliczeniu razem z przesyłką wyjdzie około 2 100 zł. Także jak tylko będę wracał do Warszawy, to składam zamówienie i pod koniec lipca pewnie pojawi się w aucie.

Poza tym:
- dzisiaj w końcu zamontowałem poduszkę od powerflex, jeszcze nie testowałem. Jutro dowiem się, jak bardzo wpłynie to na jazdę codzienną. Co do zmian w stosunku do jazdy bardziej sportowej to zapewne przetestuje to dopiero pod koniec przyszłego tygodnia jak sam się wybiorę gdzieś w trasę :)

- niedziele spędzę na spokojnie przy malowaniu zacisków,
- 12 lipca montaż wydechu! na to czekam póki co najbardziej :jupi:
- 13 lub 14 - montaż shortshiftera, myślę, że znajde te 15 minut :)
- a 29/30/31 intercooler oraz program od REVO, znalazłem dystrybutora w Polsce także może uda się to ogarnąć szybciej :)

Phercan - 13 Lip 2019, 00:32

Ok, kilka rzeczy zrobionych i przetestowanych:
1. Po wymianie poduszki jest spora różnica:
- bez systemu start-stop jazda autem byłaby niesamowicie uciążliwa, na postoju przenosi bardzo dużo wibracji do kabiny,
- czasami słychać trzęsące się, luźno położone rzeczy w aucie takie jak monety, klucze, ale ponad 1,5 tyś obrotów wszystko się ucisza,
+ dużo lepszy start od 0 km/h, wcześniej przy bardzo szybkiej jeździe, sporym problemem na normalnych polskich drogach było to, że auto lekko podskakiwało, koła zaczynały buksować, załączała się kontrola trakcji i odczuwalne było walnięcie, jakby wpadło się w całkiem sporą dziurę, teraz zostało to zlikwidowane i przy okazji w normalnych warunkach polepszył się dzięki temu czas od 0-100,
+ czasami na mniej równej drodze przy agresywnej jeździe zdarzały się problemy ze zmianą biegów, skrzynia zgrzytała, było trzeba wycofać drążek i wbić jeszcze raz, teraz ten problem ustąpił.
Podsumowując: jak ktoś auto chce na codzień i czasami coś przydusić gazem przy wyprzedzaniu niech nie montuje tego, osobiście zostawiam, bo zlikwidowało to najbardziej odczuwalne dla mnie bolączki tego modelu :)

2. Wymiana tulei stabilizatora: nie jestem fachowcem, nie jeżdżę po torze i szczerze mówiąc, różnicy nie odczułem.

3. Shortshifter zamontowany: bardzo duża różnica, mam ustawionego na 25% i osobiście jestem bardzo zadowolony, co prawda wymagało to chwili by się przyzwyczaić, ale na dzień dzisiejszy daje 10/10 :ok:

4. No i najważniejsze, wydech. Przypomnijmy: wszedł wydech marki Milltek zastępujący filtr cząstek trwałych rurą przelotową oraz tłumik końcowy. Auto aktualnie GRZMI :D z otwartą przepustnicą jest niesamowicie głośne, strzały brzmią jakby coś wybuchło w okolicy :ok: mimo to jazda w normalnym trybie, przy prędkości autostradowej, jest nadal znośna i myslę, że trasa do 300-400km nie byłaby zbyt męcząca.

Tak jak wcześniej, dla osób chcących to auto bardziej do normalnej codziennej jazdy polecam albo nie wyrzucać filtra, albo zastąpić go elementem z tłumikiem. Nie ukrywam, że będę chciał sprawdzić poziom głośności, bo póki co zdecydowanie jestem za odpuszczaniem gazu przy policji :ok:

Przy odpaleniu lub zgaszeniu auto lekko bulgocze, tak samo przy ruszaniu przez 1-2 sekundę, gdy spokojnie wkręca się w obroty - i tutaj serio przypomina mi ono moją starą Corvettę C3 z silnikiem V8 oraz stare muscle cary znajomych na przelocie. Byłem mocno zdziwiony tym, że taki mały 3 cylindrowy silnik może tak brzmieć.

A co się dzieje dalej? Tryb normalny jest głośny i basowy, natomiast sport/track z otwartą przepustnicą to już zupełnie inna historia - auto dosłownie grzmi, jakby mała burza się pod nią tworzyłą :D strzały są niesamowicie głośne i tutaj na pewno nie powinienem na tym trybie jeździć po 22, jak i pewnie w ogóle na drodze :D

No i chcąc nie chcąc po wyrzuceniu filtra muszę zacząć się przyzwyczaić do check engine powodowanym przez czujniki wykrywające różnicę ciśnienia, której aktualnie nie ma. Może znajdę kiedyś warsztat, który po odpowiednich modyfikacjach w programie to usunie, póki co poza świecącą lampką nic się CHYBA nie zmieniło.

Postaram się znaleźć kiedyś czas i nagrać dźwięk, aczkolwiek mam do dyspozycji tylko telefon więc nie wiem jak to wyjdzie.



5. Intercooler niestety będzie trochę później, szacowany czas oczekiwania to 3 tygodnie :( stąd też program również się przesunie.

Lcfr - 15 Lip 2019, 11:27

Phercan napisał/a:
Ok, kilka rzeczy zrobionych i przetestowanych:
1. Po wymianie poduszki jest spora różnica:
- bez systemu start-stop jazda autem byłaby niesamowicie uciążliwa, na postoju przenosi bardzo dużo wibracji do kabiny,
- czasami słychać trzęsące się, luźno położone rzeczy w aucie takie jak monety, klucze, ale ponad 1,5 tyś obrotów wszystko się ucisza,
+ dużo lepszy start od 0 km/h, wcześniej przy bardzo szybkiej jeździe, sporym problemem na normalnych polskich drogach było to, że auto lekko podskakiwało, koła zaczynały buksować, załączała się kontrola trakcji i odczuwalne było walnięcie, jakby wpadło się w całkiem sporą dziurę, teraz zostało to zlikwidowane i przy okazji w normalnych warunkach polepszył się dzięki temu czas od 0-100,

Podobne info o pozytywach i negatywach zmianie tej poduszki znalazłem w sieci... Tak bywa z tymi wkładami twardymi. Ponieważ już miałem auta, które w ten sposób się zachowywały po utwardzeniu wielu poduszek i nie chciałem tego w daily zastosowałem patent kleju do szyb. Czyli kupiłem 2ga oryginalną poduszkę i zalałem klejem do szyb. Efekt jest taki, że jest lepszy start i mniej buksowania ale nie przenosi wszystkich wibracji do kabiny-jest sztywniej ale akceptowalnie (do pary można by zalać tą druga poduszkę pionową)... Ktoś powie, że to druciarskie rozwiązanie ja jednak zostanę przy swoim bo sprawdza się przez wiele km a o ekonomi tego rozwiązania nie będę już nawet wspominał. Ewentualnie i awaryjnie mam dalej swoja poduszkę, która mogę wstawic seryjną lub od nowa zalaną klejem a wymiana tego elementu to 20min roboty...

Co do wydechu to fajna sprawa...kusząca - sam ciągle rozkminiam millteka... ale ten poziom głośności na dłuższą metę jest nie do zaakceptowania dla mnie... za stary jestem chyba :)

Phercan - 11 Wrz 2019, 23:56

Bardzo dawno nie było żadnych aktualizacji, a trochę się pozmieniało.


Tak jak wcześniej pisałem, pojawił się dedykowany intercooler od Airtec - zamówiony w pierwszej połowie lipca, a przyszedł pod koniec sierpnia


Pasuje w oryginalne mocowania, nie są wymagane żadne przeróbki, jest różnica w wielkości (Airtec jest 1.5x większy) i zdecydowana w wadze, oryginał jest głównie plastikowy - Airtec aluminiowy.


Dodatkowo smuklejsza rura między IC, a Turbo.
To:

Zamiast tego:


Tak auto prezentuje się po wymianie:


A poniżej wykres z hamowni tylko po zmianach mechanicznych, bez programu:


Na dniach będzie jeszcze jedna, bardzo ciekawa wiadomość odnośnie wprowadzonych zmian ;)

Chciałem nagrać dźwięk wydechu po zmianie, ale... sprzęt, który posiadam, nie daje rady :D Wycisza i wygłusza wszystko przy wyższych obrotach/strzałach, przez co brzmi to na nagraniu naprawdę okropnie :) Może coś z tego wrzucę w najbliższym czasie.

Poniżej bonus - 2 zdjęcia ze zlotu w Warszawie.

Mars - 14 Wrz 2019, 12:39

Ile tam jest KM i Nm?
Phercan - 14 Wrz 2019, 17:59

Aktualnie 212,5KM oraz 305Nm, miniaturki powinny być też linkami do zdjęć w dużej rozdzielczości.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group