Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - 1.6 16 sprzeglo

Ford5610 - 5 Lis 2016, 17:27
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
1.6 16v sprzeglo.Mam pytanie do pisiadaczy fiest 1.6 benzyna.....otoz sprzeglo bierze mi przy samej gorze.nie wiem czy ten model tak ma,czy raczej sprzeglo do wymiany lub regeneracji(jesli jest taka mozliwosc).samochod dobrze przyspiesza i sprzeglo sie nie slizga pod gorke.Natomiastc ruszanie z miejsca i zmiana biegow w ostrej szybkiej jezdzie jest troche utrudniona .Mam problem z wyczuciem sprzegla.tata ma fieste 1.3 i tam sprzeglo bierze od polowy i chodzi lekko. zzz
slawomirro - 5 Lis 2016, 17:38
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
Ford5610 napisał/a:
1.6 16v sprzeglo......otoz sprzeglo bierze mi przy samej gorze.nie wiem czy ten model tak ma,czy raczej sprzeglo do wymiany lub regeneracji(jesli jest taka mozliwosc).samochod dobrze przyspiesza i sprzeglo sie nie slizga pod gorke.Natomiastc ruszanie z miejsca i zmiana biegow w ostrej szybkiej jezdzie jest troche utrudniona .Mam problem z wyczuciem sprzegla.


Fakt, pedał sprzęgła ma niewielki zakres pracy. Nie jestem pewien czy to nie da się wyregulować samego pedału sprzęgła. Pedał wymaga mocnego wciśnięcia i wtedy zaskakuje. Mi szalenie trudno było się nauczyć jechać na półsprzęgle. No ale się udało.
Do co ostrzejrzej jazdy, to żadnego problemu nie ma. Na zimnym i owszem, coś nie bardzo chodzi (ale już inna osoba mi tu pisała że mi się kończy łożysko oporowe), ale po rozgrzaniu się, samochód doskonale daje radę przy ostrzejszej jeździe.

Ford5610 - 6 Lis 2016, 16:38
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
slawomirro napisał/a:
Ford5610 napisał/a:
1.6 16v sprzeglo......otoz sprzeglo bierze mi przy samej gorze.nie wiem czy ten model tak ma,czy raczej sprzeglo do wymiany lub regeneracji(jesli jest taka mozliwosc).samochod dobrze przyspiesza i sprzeglo sie nie slizga pod gorke.Natomiastc ruszanie z miejsca i zmiana biegow w ostrej szybkiej jezdzie jest troche utrudniona .Mam problem z wyczuciem sprzegla.


Fakt, pedał sprzęgła ma niewielki zakres pracy. Nie jestem pewien czy to nie da się wyregulować samego pedału sprzęgła. Pedał wymaga mocnego wciśnięcia i wtedy zaskakuje. Mi szalenie trudno było się nauczyć jechać na półsprzęgle. No ale się udało.
Do co ostrzejrzej jazdy, to żadnego problemu nie ma. Na zimnym i owszem, coś nie bardzo chodzi (ale już inna osoba mi tu pisała że mi się kończy łożysko oporowe), ale po rozgrzaniu się, samochód doskonale daje radę przy ostrzejszej jeździe.


slawomirro, Dodam ze ten silnik chodzi jak ,,szlifierka,, w porównaniu z 1.3 - 1.25 czy diesel 1.4. Na V biegu samochód ma spore obroty przy 120km\h>Czy u ciebie tez tak jest?SIlnik u mnie ma 3,5 tys obr.Jest dosc elastyczny na V biegu niz 1.3(tez posiadam w domu) Tyle ze nie trzeba jest tak piłowac przy 120km/h(pewnie inna skrzynia i inne przełozenia)

slawomirro - 6 Lis 2016, 19:38
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
Ford5610 napisał/a:

slawomirro, Dodam ze ten silnik chodzi jak ,,szlifierka,, w porównaniu z 1.3 - 1.25 czy diesel 1.4. Na V biegu samochód ma spore obroty przy 120km\h>Czy u ciebie tez tak jest?SIlnik u mnie ma 3,5 tys obr.Jest dosc elastyczny na V biegu niz 1.3(tez posiadam w domu) Tyle ze nie trzeba jest tak piłowac przy 120km/h(pewnie inna skrzynia i inne przełozenia)


Nie łapie porównania za szlifierką :D Dobrze, czy źle?

3,5 tyś i 120km/h to tak jak u mnie. I to nie są duże obroty. Pamiętaj, że od 2,5 tyś obrotów do 4,5 tyś silnik 1.6 ma najlepsze przyspieszenie.
Tak swoją drogą to przy 4,5 tyś będziesz miał 150km/h, przy 5,5 tyś obr 185km/h. Oczywiście licznikowo. Odcięcie ma ciut powyżej 6,5 tyś obr.

Ford5610 - 7 Lis 2016, 21:06
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
slawomirro napisał/a:
Ford5610 napisał/a:

slawomirro, Dodam ze ten silnik chodzi jak ,,szlifierka,, w porównaniu z 1.3 - 1.25 czy diesel 1.4. Na V biegu samochód ma spore obroty przy 120km\h>Czy u ciebie tez tak jest?SIlnik u mnie ma 3,5 tys obr.Jest dosc elastyczny na V biegu niz 1.3(tez posiadam w domu) Tyle ze nie trzeba jest tak piłowac przy 120km/h(pewnie inna skrzynia i inne przełozenia)


Nie łapie porównania za szlifierką :D Dobrze, czy źle?

3,5 tyś i 120km/h to tak jak u mnie. I to nie są duże obroty. Pamiętaj, że od 2,5 tyś obrotów do 4,5 tyś silnik 1.6 ma najlepsze przyspieszenie.
Tak swoją drogą to przy 4,5 tyś będziesz miał 150km/h, przy 5,5 tyś obr 185km/h. Oczywiście licznikowo. Odcięcie ma ciut powyżej 6,5 tyś obr.

Twoja jest z 2007r to pewnie sporo dales?ja za swojom dalem 7tys ale troche musze w nia wlozyc.ja nie posiadam komp, od chwilowego spalania.ciekawe jakie jest spalanie przy 120km\h na v?

slawomirro - 7 Lis 2016, 23:23
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
Ford5610 napisał/a:
Twoja jest z 2007r to pewnie sporo dales?ja za swojom dalem 7tys ale troche musze w nia wlozyc.ja nie posiadam komp, od chwilowego spalania.ciekawe jakie jest spalanie przy 120km\h na v?



14,5 tys. 170 tys km (jestem pewien ze licznik jest ok).

chwilowego spalania też nie mam i uwaga - nie ma możliwości tego włączyć.

W Warszawie mi pali 8-8,5 litra (a lubię sobie wystartować spod świateł, ale nie przekraczam 70-80.)
pod miastem 80-100km/h. Wtdy mi pali 7,5-8 litrów
na A2 przy stałem 150km/h spalanie było równe 10 litrów.

ten silnik zdecydowanie nie lubi też miej niż 2 tys obr bo wtedy też pali więcej.

btw jak jedziesz te 120km/h to ustawiasz komp na średnie spalanie i zerujesz odczyt. Wtedy masz... chwilowe spalanie prze dłuższy czas jazdy.

Ford5610 - 8 Lis 2016, 18:39
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
slawomirro napisał/a:
Ford5610 napisał/a:
Twoja jest z 2007r to pewnie sporo dales?ja za swojom dalem 7tys ale troche musze w nia wlozyc.ja nie posiadam komp, od chwilowego spalania.ciekawe jakie jest spalanie przy 120km\h na v?



14,5 tys. 170 tys km (jestem pewien ze licznik jest ok).

chwilowego spalania też nie mam i uwaga - nie ma możliwości tego włączyć.

W Warszawie mi pali 8-8,5 litra (a lubię sobie wystartować spod świateł, ale nie przekraczam 70-80.)
pod miastem 80-100km/h. Wtdy mi pali 7,5-8 litrów
na A2 przy stałem 150km/h spalanie było równe 10 litrów.

ten silnik zdecydowanie nie lubi też miej niż 2 tys obr bo wtedy też pali więcej.

btw jak jedziesz te 120km/h to ustawiasz komp na średnie spalanie i zerujesz odczyt. Wtedy masz... chwilowe spalanie prze dłuższy czas jazdy.

slawomirro napisał/a:
Ford5610 napisał/a:
Twoja jest z 2007r to pewnie sporo dales?ja za swojom dalem 7tys ale troche musze w nia wlozyc.ja nie posiadam komp, od chwilowego spalania.ciekawe jakie jest spalanie przy 120km\h na v?



14,5 tys. 170 tys km (jestem pewien ze licznik jest ok).

chwilowego spalania też nie mam i uwaga - nie ma możliwości tego włączyć.

W Warszawie mi pali 8-8,5 litra (a lubię sobie wystartować spod świateł, ale nie przekraczam 70-80.)
pod miastem 80-100km/h. Wtdy mi pali 7,5-8 litrów
na A2 przy stałem 150km/h spalanie było równe 10 litrów.

ten silnik zdecydowanie nie lubi też miej niż 2 tys obr bo wtedy też pali więcej.

btw jak jedziesz te 120km/h to ustawiasz komp na średnie spalanie i zerujesz odczyt. Wtedy masz... chwilowe spalanie prze dłuższy czas jazdy.

U mnie wogóle nie mam mozliwosci sprawdzenia palania nie mam takiego komputera.Wersja przed liftem i biedniejsza od twojej.Wiec nie ma co liczyc na spalanie 6l na 100km?

Dodano po 4 minutach 8 sekundach:
Ford5610 napisał/a:
slawomirro napisał/a:
Ford5610 napisał/a:
Twoja jest z 2007r to pewnie sporo dales?ja za swojom dalem 7tys ale troche musze w nia wlozyc.ja nie posiadam komp, od chwilowego spalania.ciekawe jakie jest spalanie przy 120km\h na v?



14,5 tys. 170 tys km (jestem pewien ze licznik jest ok).

chwilowego spalania też nie mam i uwaga - nie ma możliwości tego włączyć.

W Warszawie mi pali 8-8,5 litra (a lubię sobie wystartować spod świateł, ale nie przekraczam 70-80.)
pod miastem 80-100km/h. Wtdy mi pali 7,5-8 litrów
na A2 przy stałem 150km/h spalanie było równe 10 litrów.

ten silnik zdecydowanie nie lubi też miej niż 2 tys obr bo wtedy też pali więcej.

btw jak jedziesz te 120km/h to ustawiasz komp na średnie spalanie i zerujesz odczyt. Wtedy masz... chwilowe spalanie prze dłuższy czas jazdy.

slawomirro napisał/a:
Ford5610 napisał/a:
Twoja jest z 2007r to pewnie sporo dales?ja za swojom dalem 7tys ale troche musze w nia wlozyc.ja nie posiadam komp, od chwilowego spalania.ciekawe jakie jest spalanie przy 120km\h na v?



14,5 tys. 170 tys km (jestem pewien ze licznik jest ok).

chwilowego spalania też nie mam i uwaga - nie ma możliwości tego włączyć.

W Warszawie mi pali 8-8,5 litra (a lubię sobie wystartować spod świateł, ale nie przekraczam 70-80.)
pod miastem 80-100km/h. Wtdy mi pali 7,5-8 litrów
na A2 przy stałem 150km/h spalanie było równe 10 litrów.

ten silnik zdecydowanie nie lubi też miej niż 2 tys obr bo wtedy też pali więcej.

btw jak jedziesz te 120km/h to ustawiasz komp na średnie spalanie i zerujesz odczyt. Wtedy masz... chwilowe spalanie prze dłuższy czas jazdy.

U mnie wogóle nie mam mozliwosci sprawdzenia palania nie mam takiego komputera.Wersja przed liftem i biedniejsza od twojej.Wiec nie ma co liczyc na spalanie 6l na 100km?

Pojeżdziłem troche z ciezka noga i znikłyy dwie ,,kreski ,,paliwa na ponad 100km.Ciagłem go troche do 4,5 do 5tys.Gorki ostro na 3 i 4 biegu.Bo jedna kreska to ok 6l? Jest chyba w mojej 1.6 *8kresek (w taty 1.3 jest *8) Nie tankowałem jeszcze do pełna.

slawomirro - 8 Lis 2016, 19:10
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
Ford5610 napisał/a:

U mnie wogóle nie mam mozliwosci sprawdzenia palania nie mam takiego komputera.Wersja przed liftem i biedniejsza od twojej.Wiec nie ma co liczyc na spalanie 6l na 100km?

Pojeżdziłem troche z ciezka noga i znikłyy dwie ,,kreski ,,paliwa na ponad 100km.Ciagłem go troche do 4,5 do 5tys.Gorki ostro na 3 i 4 biegu.Bo jedna kreska to ok 6l? Jest chyba w mojej 1.6 *8kresek (w taty 1.3 jest *8) Nie tankowałem jeszcze do pełna.[/quote]


Przez dłuższy czas zastanawiałem się o jakie kreski chodzi. Potem do mnie dotarło, że przecież Ty masz Forda z 2002 roku, gdzie były zupełnie inne zegary. Ja nie mam liczenia paliwa "kreskami". Mam zwykły zegar ze wskazówką oraz przy okazji komputer, któy m.in pokazuje mi ile mogę jeszcze przejechać na paliwie w km.

Piłowanie do 5 tyś obr wg mnie mija się z celem. Ok, mi na hamowni wyszło, że przy 6 tyś obr/min mam aż 107KM (po lifcie ze 100KM zrobili 105KM)
niemniej maksymalny moment obrotowy dla Fiesty kończy się przy 4,5 tyś obr/min, ale pomiędzy 3,5 a 4,5 nie ma różnicy i stale jedzie Nm po maxie. Inaczej pisząc nie osiagniesz powyżej 4,5 tyś lepszego przyśpieszenia.

A zresztą - popatrz sobie sam, mając dane (od kogoś z tego forum dla silnika 1.3 i swoje dla 1.6 zrobiłem tabelkę porównującą moc dla różnych obrotów.
Inne pola dla silników są puste, bo nie mam danych.

I dla 1.6 masz te info ile obr/min którego biegu przekłada się na prędkość.
Kolorami wewnątrz zaznaczyłem, że kręcenie powyżej pewnej wartości obr/min nie ma sensu i warto zmienić bieg:



vegetagt - 8 Lis 2016, 19:16
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
slawomirro napisał/a:
niemniej maksymalny moment obrotowy dla Fiesty kończy się przy 4,5 tyś obr/min, ale pomiędzy 3,5 a 4,5 nie ma różnicy i stale jedzie Nm po maxie. Inaczej pisząc nie osiagniesz powyżej 4,5 tyś lepszego przyśpieszenia.



Chciałbym poddać to stwierdzenie dyskusji :P A szczególnie ostatnie zdanie. Mi w praktyce przeważnie wychodziło co innego, nawet ciągnąc diesla do odciny.

Ford5610 - 8 Lis 2016, 19:28
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
slawomirro napisał/a:
Ford5610 napisał/a:

U mnie wogóle nie mam mozliwosci sprawdzenia palania nie mam takiego komputera.Wersja przed liftem i biedniejsza od twojej.Wiec nie ma co liczyc na spalanie 6l na 100km?

Pojeżdziłem troche z ciezka noga i znikłyy dwie ,,kreski ,,paliwa na ponad 100km.Ciagłem go troche do 4,5 do 5tys.Gorki ostro na 3 i 4 biegu.Bo jedna kreska to ok 6l? Jest chyba w mojej 1.6 *8kresek (w taty 1.3 jest *8) Nie tankowałem jeszcze do pełna.



Przez dłuższy czas zastanawiałem się o jakie kreski chodzi. Potem do mnie dotarło, że przecież Ty masz Forda z 2002 roku, gdzie były zupełnie inne zegary. Ja nie mam liczenia paliwa "kreskami". Mam zwykły zegar ze wskazówką oraz przy okazji komputer, któy m.in pokazuje mi ile mogę jeszcze przejechać na paliwie w km.

Piłowanie do 5 tyś obr wg mnie mija się z celem. Ok, mi na hamowni wyszło, że przy 6 tyś obr/min mam aż 107KM (po lifcie ze 100KM zrobili 105KM)
niemniej maksymalny moment obrotowy dla Fiesty kończy się przy 4,5 tyś obr/min, ale pomiędzy 3,5 a 4,5 nie ma różnicy i stale jedzie Nm po maxie. Inaczej pisząc nie osiagniesz powyżej 4,5 tyś lepszego przyśpieszenia.

A zresztą - popatrz sobie sam, mając dane (od kogoś z tego forum dla silnika 1.3 i swoje dla 1.6 zrobiłem tabelkę porównującą moc dla różnych obrotów.
Inne pola dla silników są puste, bo nie mam danych.

I dla 1.6 masz te info ile obr/min którego biegu przekłada się na prędkość.
Kolorami wewnątrz zaznaczyłem, że kręcenie powyżej pewnej wartości obr/min nie ma sensu i warto zmienić bieg:


[/quote]
Te 5 km czy 7km chyba sa nie wyczuwalne ?Focus mk2 na pewno tak nie przyspiesza jak nasze poczciwe Fiesty 1.6. mniejsza waga robi swoje.Wiesz moze który to bezpiecznik jest od ogrzewania przedniej szyby>?Nie działa mi przełącznik tzn. wgl sie nie swieci.

slawomirro - 8 Lis 2016, 22:20
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
vegetagt napisał/a:
Chciałbym poddać to stwierdzenie dyskusji :P A szczególnie ostatnie zdanie. Mi w praktyce przeważnie wychodziło co innego, nawet ciągnąc diesla do odciny.


Nie znam się na dieslach, więc się nie wypowiem.
Widziałem swoją wykresówkę z hamowni i tego się trzymam że tak jest w 1.6

janusdel - 9 Lis 2016, 01:03
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
slawomirro napisał/a:
vegetagt napisał/a:
Chciałbym poddać to stwierdzenie dyskusji :P A szczególnie ostatnie zdanie. Mi w praktyce przeważnie wychodziło co innego, nawet ciągnąc diesla do odciny.


Nie znam się na dieslach, więc się nie wypowiem.
Widziałem swoją wykresówkę z hamowni i tego się trzymam że tak jest w 1.6



Weź jeszcze pod uwagę przełożenie skrzyni :-P Na niższym biegu będzie więcej mocy/momentu na kołach, niż na wyższym.

vegetagt - 9 Lis 2016, 01:03
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
slawomirro, lepsze przyspieszenie nie jest zależne jedynie od mocy i momentu. Można bez problemu uzyskać lepsze wyniki kręcac auto do końca.



edit: janusdel, strzał w dziesiątke :bigok:

slawomirro - 9 Lis 2016, 09:48
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
vegetagt napisał/a:
Można bez problemu uzyskać lepsze wyniki kręcac auto do końca.


Jako stary rajdowiec mam inne doświadczenie w tej materii. Jakbym kręcił do odcinki, to nic bym nie zyskał,
tylko stracił, bo przy odcince moc spada już, nie rośnie.

Oczywiście niższy bieg da lepsze przyśpieszenie niż wyższy.Tu masz 100% rację.

Jasne że wiele czynników ma wpływ na przyśpieszenie. Choćby pogoda i czy jest ślisko, czy nie. Czy opony są w dobym stanie,
ile auto waży, itd. Tu jednak rozmawialiśmy tylko o relacji moc/moment obrotowy. Jak od pewnej wartości moment maleje, nie ma szans by
szybciej jechać. Weź sobie stań na prostej, weź kumpla co policzy stoperem sekundy jak będziesz zmieniał biegi przy odcince
i jak będziesz je zmieniał tam gdzie Nm jest największy. Kiedy będziesz np na 400m szybciej na mecie.

vegetagt - 9 Lis 2016, 10:59
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
slawomirro napisał/a:
Weź sobie stań na prostej, weź kumpla co policzy stoperem sekundy jak będziesz zmieniał biegi przy odcince
i jak będziesz je zmieniał tam gdzie Nm jest największy. Kiedy będziesz np na 400m szybciej na mecie.



No to właśnie o tym pisałem w wyzej - w praktyce, nawet jeżdząc dieslem, który na górze wg wykresu "stoi w miejscu", lepsze czasy wychodziły kręcąc do odcinki oraz mniejsze baty dostawałem od innych aut. Tak samo wychodziło Darasowi na zawodach 1/4mili. Dlatego lepiej kręcić do końca na niższym biegu i być szybszym, niż zmienić bieg by wrócić do odpowiedniego momentu. Zresztą, czy mniej NM razy więcej obrotow (czyli większa moc), tez nie da ostatecznie lepszego przyspieszenia? :>



viewtopic.php?p=770793#p770793 1.6 z mk5 sport, średnia moc w zakresie 5-7tys rpm (czyli maks moment do odciny) jest nadal większa, niż w jakimkolwiek zakresie przed maks momentem.

slawomirro - 9 Lis 2016, 16:01
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
vegetagt napisał/a:



No to właśnie o tym pisałem w wyzej - w praktyce, lepsze czasy wychodziły kręcąc do odcinki oraz mniejsze baty dostawałem od innych aut. Tak samo wychodziło Darasowi na zawodach 1/4mili. Dlatego lepiej kręcić do końca na niższym biegu i być szybszym, niż zmienić bieg by wrócić do odpowiedniego momentu. Zresztą, czy mniej NM razy więcej obrotow (czyli większa moc), tez nie da ostatecznie lepszego przyspieszenia? :>



No właśnie mi wychodizło inaczej. Z początku też ciąłem do odcinki i nie mogłem zrozumieć dlaczego inna osoba mająca to samo auto z takim samym silnikiem jest szybsza. Potem sie okazało, że jak zmieniam biegi przy 5 tyś obr (tu akurat był to Lanos 1.6), a nie na samym końcu to auto zdecydowanie lepiej przyśpiesza. Też mi sie wydawało, że to jest dziwne. Wielokrotne próby na torze tylko to potwierdziły.

Rozumiem, że masz inne doświadczenie. Pomyśl jednak dlaczego profesjonaliści rajdowi tak bardzo zwracaja uwagę na relację momentu i mocy na wykresówkach? Po co im to, skoro jak twierdzisz "najlepiej ciąć do odcięcia". Po co wogóle podawać jakiś moment obrotowy, skoro miałoby to się nie liczyć?

Puff - 9 Lis 2016, 16:14
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
slawomirro napisał/a:
Z początku też ciąłem do odcinki i nie mogłem zrozumieć dlaczego inna osoba mająca to samo auto z takim samym silnikiem jest szybsza.

Bo biegi się zmienia w okolicy obrotów mocy maksymalnej (zaznaczam: w okolicy, to trochę bardziej skomplikowane), a nie rżnie do odcięcia, gdzie silnik siły już nie ma.

Gdyby argument o momencie miał sens, powinieneś biegi zmieniać przy ~3,8krpm.
Poglądowy wykres z Lanosa na odetkanym wydechu: http://images63.fotosik.p...c99d4d8c1ef.jpg
Znajdywałem przed chwila wykresy, gdzie dokręcali ten silnik do 7000rpm, przy czym pod koniec, to on już prawie w ogóle mocy nie generował.

slawomirro - 9 Lis 2016, 17:13
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
Puff napisał/a:

Bo biegi się zmienia w okolicy obrotów mocy maksymalnej (zaznaczam: w okolicy, to trochę bardziej skomplikowane), a nie rżnie do odcięcia, gdzie silnik siły już nie ma.
Gdyby argument o momencie miał sens, powinieneś biegi zmieniać przy ~3,8krpm.
[/code]

Dlaczego 3800? Popatrz sobie na tabelę mocy 1.6. Przy 4500 obr/min moc to 98KM. Przy 5000obr/min 100KM ogromna różnica?
A przy 5500 obr/min mamy aż 102 KM. Naprawdę byś kręcił? dla tych kilku KM?

[code]
Poglądowy wykres z Lanosa na odetkanym wydechu: http://images63.fotosik.p...c99d4d8c1ef.jpg


Dziwny ten wykres. Lanos 1.6 licznikowo spokojnie szedł 210km/h. (185km/h wg GPSu) A tu mamy Vmax 159km/h.
A wg wykresu ma aż 115KM.
Mój przy absolutnie całkowitej serii miał "zhamowane" 110KM. W porównaniu jednak przełożenia mocy na jazdę codzienną, to
Fiesta zdecydowanie bardziej lubi wyższe obroty niż Lanos. Natomiast mimo tego znacznie mniej pali, choć opony
ma większe, a masa raptem o 150kg na niekorzyść Lanosa się różni. Tu jednak jest silnik innej generacji. Lanos przy bardzo
spokojnej jeździe nie schodził poniżej 8,5l, a normą było 10-11 litrów.


edit:

Tak swoją drogą to troszkę mi dziwnie. Ścigałem sie kiedyś, miałem licencję rajdową, szkoliłem się w tym zakresie.
Mija już prawie 14 lat, trafiam na forum Fiesty i nagle kilka osób mi wmawia "panie to bzdury".
I to nie jakieś tam przypadkowe osoby, tylko starzy wyjadacze tego forum.

Ford5610 - 9 Lis 2016, 17:45
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
slawomirro napisał/a:
Puff napisał/a:

Bo biegi się zmienia w okolicy obrotów mocy maksymalnej (zaznaczam: w okolicy, to trochę bardziej skomplikowane), a nie rżnie do odcięcia, gdzie silnik siły już nie ma.
Gdyby argument o momencie miał sens, powinieneś biegi zmieniać przy ~3,8krpm.
[/code]

Dlaczego 3800? Popatrz sobie na tabelę mocy 1.6. Przy 4500 obr/min moc to 98KM. Przy 5000obr/min 100KM ogromna różnica?
A przy 5500 obr/min mamy aż 102 KM. Naprawdę byś kręcił? dla tych kilku KM?

[code]
Poglądowy wykres z Lanosa na odetkanym wydechu: http://images63.fotosik.p...c99d4d8c1ef.jpg


Dziwny ten wykres. Lanos 1.6 licznikowo spokojnie szedł 210km/h. (185km/h wg GPSu) A tu mamy Vmax 159km/h.
A wg wykresu ma aż 115KM.
Mój przy absolutnie całkowitej serii miał "zhamowane" 110KM. W porównaniu jednak przełożenia mocy na jazdę codzienną, to
Fiesta zdecydowanie bardziej lubi wyższe obroty niż Lanos. Natomiast mimo tego znacznie mniej pali, choć opony
ma większe, a masa raptem o 150kg na niekorzyść Lanosa się różni. Tu jednak jest silnik innej generacji. Lanos przy bardzo
spokojnej jeździe nie schodził poniżej 8,5l, a normą było 10-11 litrów.


edit:

Tak swoją drogą to troszkę mi dziwnie. Ścigałem sie kiedyś, miałem licencję rajdową, szkoliłem się w tym zakresie.
Mija już prawie 14 lat, trafiam na forum Fiesty i nagle kilka osób mi wmawia "panie to bzdury".
I to nie jakieś tam przypadkowe osoby, tylko starzy wyjadacze tego forum.

wgl sie nie swieci.
Te 5 km czy 7km chyba sa nie wyczuwalne ?Focus mk2 na pewno tak nie przyspiesza jak nasze poczciwe Fiesty 1.6. mniejsza waga robi swoje.Wiesz moze który to bezpiecznik jest od ogrzewania przedniej szyby>?Nie działa mi przełącznik tzn. wgl sie nie swieci.

slawomirro - 9 Lis 2016, 18:00
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
Ford5610 napisał/a:
Wiesz moze który to bezpiecznik jest od ogrzewania przedniej szyby>?Nie działa mi przełącznik tzn. wgl sie nie swieci.


Nie wiem. Koło bezpieczników jest ich legenda na obudowie schowka

vegetagt - 9 Lis 2016, 18:31
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
slawomirro napisał/a:
Rozumiem, że masz inne doświadczenie. Pomyśl jednak dlaczego profesjonaliści rajdowi tak bardzo zwracaja uwagę na relację momentu i mocy na wykresówkach? Po co im to, skoro jak twierdzisz "najlepiej ciąć do odcięcia". Po co wogóle podawać jakiś moment obrotowy, skoro miałoby to się nie liczyć?



Nie wiem, czy odwoływujesz sie konkretnie do jakiejś wypowiedzi specjalisty rajdowego, czy piszesz ogólnie. Bo jak ogólnie, to ja bym odpowiedział tak: bo ważny jest przebieg mocy i momentu, a nie same wartości maksymalne ;)
Z innych ciekawostek: zobacz jak producent zaprogromował skrzynie biegów, by uzyskac optymalne przyspieszenie: https://www.youtube.com/watch?v=p3aXtPxgTu8 przy silniku z taką charakterystyką: http://9.allegroimg.pl/or... ... 98576105_7


ps. masz racje, że podawanie mocy i momentu to w sumie marketingowy bełkot. Bo bez przebiegu tych danych to w sumie niewiadomo, czy auto jest szybkie/elastyczne/cokolwiek ;)

slawomirro - 9 Lis 2016, 19:05
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
vegetagt napisał/a:
ja bym odpowiedział tak: bo ważny jest przebieg mocy i momentu, a nie same wartości maksymalne


Tu pełna zgoda.

Puff - 9 Lis 2016, 19:08
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
slawomirro napisał/a:
Dziwny ten wykres. Lanos 1.6 licznikowo spokojnie szedł 210km/h. (185km/h wg GPSu) A tu mamy Vmax 159km/h.

Widziałeś kiedyś hamownię na żywo? :P Bo chyba nie wiesz, że aut się nie hamuje na najwyższym biegu. :P

slawomirro - 9 Lis 2016, 19:52
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
Puff napisał/a:
Widziałeś kiedyś hamownię na żywo? :P




Nie zupełnie, nigdy w życiu, z Fiestą w Kreatorze Mocy byłem podczas snu :D

Puff - 9 Lis 2016, 20:14
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
slawomirro napisał/a:
Nie zupełnie, nigdy w życiu, z Fiestą w Kreatorze Mocy byłem podczas snu :D

No to co się dziwisz, że taki Vmax? Chyba byłeś, ale spałeś :P :D

slawomirro - 9 Lis 2016, 21:41
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
Puff napisał/a:
No to co się dziwisz, że taki Vmax? Chyba byłeś, ale spałeś :P :D


To był Matrix część 9, "Powrót Vmax" :hahaha:
dzięki za terapię z elektrowstrząsem :D

Puff - 9 Lis 2016, 22:18
Temat postu: 1.6 16 sprzeglo
:ok:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group