Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - 1.3 - problem z obrotami

Kaczy888 - 22 Mar 2015, 11:59
Temat postu: 1.3 - problem z obrotami
Hey
Jestem tu nowy wiec nie wiem dokladnie jak sie postepuje,czy nie spamuje itd ale zwracam sie do Was koledzy o pomoc.
Posiadam od kilku lat Fieste Mk6 03r 1.3 i ostatnio cos ona glupie tzn,obroty w niej glupieja a nie wiem czym to jest spowodowane gdyz z mechaniki jestem laik a chcialbym sie zorientowac co to moze byc.
Od samego uruchomienia Fiescina ma podwyzszone obroty nie wiem na ile ale powyzej tysiaca,co mnie jakos specjalnie nie dziwi i bym przezyl gdyz sie musi zagrzac itd ale od czasu do czasu ma takie jazdy ze na zagrzanym silniku czasem wraca na swoj poziom czasem ciagle drze sie na przeszlo 1k,ale powazniejszym problemem jest to ze od czasu do czasu jak jej sie zachce to ajk wrzuce na luz np przy chamowaniu,czy wysprzegleniu na swiatlach,egal grunt ze wskoczy luz to Fiesta gasnie i co idzie za tym wylancza wspomaganie kierownicy.
Pare razy gdy zorientowalem sie ze zaczelo ja wlasnie odcinac to na trasie wrzucalem luz i obroty automatycznie nie spadaly do poziomu jaki powinien byc na jalowym tylko jeb do zera;/ i auto gaslo odpalalem w czasie jazdy,przegazowywalem ale nic nie dzialalo,cyklicznie jak jej sie zachce to tak sie dzieje nie wiadomo czemu;/
Teraz pytanie czy ktos juz mial problem z takim czyms?bo myslalem ze to silnik krokowy ale nie wiem gdzie jest itd bo wyczytalem w paru postach ze ta wersja go np nie ma i nie wiem juz jak to wogole wyglada wiec wolalem wprost napisac posta i zapytac sie Was.

Z gory dzieki za jakakolwiek pomoc

TSRules - 22 Mar 2015, 12:26

było wielokrotnie wpisz w google "fiesta mk6 obroty" i masz milion tematów ...
Kaczy888 - 22 Mar 2015, 15:56

tak tylko jezeli przeczytasz i przesledzisz jakakolwiek z googlowych histori zobaczysz ze to co opisalem powyzej ni hu sie nie wpisuje w te objawy w ktore sa tam wymienienione,a tym bardziej po to sie zalogowalem na forum Forda by ludzie znajacy i majacy forda ewentualnie lsuzyli mi pomoca;)
TSRules - 22 Mar 2015, 18:31

doprawdy ?

przecież wariujące obroty na luzie to klasyka gatunku ...

Kaczy888 - 22 Mar 2015, 19:21

gasnace rowniez?
sluchaj ja rozumiem ze moze i nie stosuje odpowiedniej formy panujacej do ogolu forum itd,moze i jest innych sto postow w tym samym gatunku ale jakos nie za specjelnie je zauwazylem,moze slabo szukam ale pozostaje kwestia ze Ty swoimi postami nie wnosisz nic,jak dobrze sadze,zrozumialbym gdybys mnie odsylala do jakiegokolwiek innego tematu podobnego do mojego ale poki co to nie wiem nabijasz sobie liczniki postow czy jak ?
Wiec drogi kolego jezeli znasz sie na temacie,pomoz mi co bylo by przydatne alebo zamilcz ;)

TSRules - 22 Mar 2015, 19:41

jak wrzucasz na luz przy hamowaniu to gaśnie bo obroty spadają poniżej akceptowalnego minimum, więc na zdrową logikę wahania obrotów powodują albo przygazówkę nawet do 5000obr\min albo znaczny spadek powodujący zdławienie silnika ...
Kaczy888 - 22 Mar 2015, 19:52

a jak zniwelowac owe wahania obrotow ?
i nie chodzi ze wrzucam na luz podczas hamowania ,ale podczas jazdy zaleznie od widzimisie fiesty wrzuce na luz i czasem obroty spadaja do normalnego poziomu na biegu jalowym albo spadaja do zera
pytanie tylko co z tym mozna zorbic i czy istnieje mozliwosc poradzenia sobie samemu z tym czy wiaze sie to tylko i wylacznie z wizyta u mechanika ?

toshiba - 24 Mar 2015, 07:47

mi tez na luzie wariował tzn falował a ostani jak stałam na swiatłach to zaczeło spadac ponizej 500 i musiałam go trzymac zeby mi nie zgasł.
w srode jade na wymiane silniczka jestem juz umowiona u mechanika bo draznia mnie falujace obroty ktore po zgaszeniu i odpaleniu juz pracuja normalnie.
dodam ze tez mam fieste 1.3

Kaczy888 - 24 Mar 2015, 16:47

a ile wymiana krokowego?
toshiba - 24 Mar 2015, 20:27

zamiennik silniczka ok 80zł a oryginał ok 270zł
ja biore zamiennik i z wymianą ma wyjsc max 250zł w tym filtr powietrza mi wyminia, silniczek wymienia i wyreguluja obroty
zeby było ciekawiej dzis mi auto zgasła i dłuża chwile miało wyj*bane i nie odpalało.. wyczówam coraz to ciekawsze atrakcje z moja fiesta... ;-(

TSRules - 24 Mar 2015, 21:13

Wymiana silniczka to banał, kilka śrub i wtyczka, ponad 150 pln za wymianę to złodziejstwo ...
Kaczy888 - 24 Mar 2015, 21:15

wlasnie sklaniam sie ku wymianie samemu a gdzie jest zlokalizowany ?bo kiedys czytalem ze w okolicach przepustnicy ale go nei znalazlem
vegetagt - 24 Mar 2015, 21:18

http://allegro.pl/kolekto...5192160756.html

Na ostatniej fotce, takie dwa małe otwory w prawej górnej części. To jest miejsce krokowca :)

Jedynie error moze być, że tuleje z gwintami zaczną się obracać w środku i wtedy juz leci demontaż całego kolektora raczej :P

toshiba - 25 Mar 2015, 07:14

TSRules napisał/a:
Wymiana silniczka to banał, kilka śrub i wtyczka, ponad 150 pln za wymianę to złodziejstwo ...

niestety nie dla babki banał bo ja nie podołam.. pozatym zastanawiam sie czy wymieniac silniczek czy moze lepiej zeby zajrzeli mi do przepustnicy..sama nie wiem, może na rower sie przesiade :nawalony:

ale zeby było ciekawiej może ktoś cos poradzi czemu wczoraj moja fiesta zgasła i mimo prob odpalenia zapaliła dopiero po dłuższej chwili?
dodawałam gazu ale dopiero silnik za ktoryms razem zaskoczył...

Kaczy888 - 25 Mar 2015, 15:44


mowisz o miejscu w czarnym czy czerwonym kole? bo jezeli czarne to rozumiem ze jest mozliwosc demontazu krokowca bez ruszania kolektora tak ?i w te miejsce sie go tylko przykreca?

[ Dodano: Sro Mar 25, 2015 15:44 ]
http://zapodaj.net/5b3a73aee838f.jpg.html

vegetagt - 25 Mar 2015, 16:32

Kaczy888, o czerwnonym.
toshiba - 26 Mar 2015, 06:44

jesli kogos to zainteresuje to silniczka nie wymienilam bo nie bylo elektryka ktor by sie wpial z kompem
poprosilam o przeczyszczenie przepustnicy i narazie mam zamiar jezdzic zobacze co sie bedzie dzialo, dodatkowo filtr powietrza wymieniono

jesli chodzi o silnik krokowy to na pierwszy rzut oka mechanik go nie znalazł (moze go nie ma?)
ale dziwi mnie bo czesc została zamówiona wiec może jest gdzieś "schowany" ? ktos powie gdzie moze byc? foesta 1.3 2003r, duratec

TSRules - 26 Mar 2015, 10:45

toshiba napisał/a:
bo nie bylo elektryka ktor by sie wpial z kompem


a co to ma wspólnego z krokowcem ?

toshiba napisał/a:
jesli chodzi o silnik krokowy to na pierwszy rzut oka mechanik go nie znalazł


to co to za mechanik ? chyba humanista :hahaha:

vegetagt - 26 Mar 2015, 12:14

toż pare postów wyżej napisalem, gdzie jest miejsce "krokowca" ;)
czerwone kółko: http://zapodaj.net/5b3a73aee838f.jpg.html

TSRules - 26 Mar 2015, 13:59

ale zoba jacy specjaliści, dobrze, że chociaż ten filtr powietrza znaleźli :-)
toshiba - 26 Mar 2015, 19:53

ale chłopaki czy czasem do regulacji obrotów po wymianie silniczka komputer potrzebny nie jest ? :P
a silniczka szukali koło przepustnicy generalnie wszedzie tam ale w miejsce ze zdjecia nie zagladneli :D rozumiem ze to pewnie pod taki plastikiem gdzie pisze mi duratec ?:D prosze wytlumaczcie mi jak blondynce :D

vegetagt - 26 Mar 2015, 22:00



Kolektor z allegro ten plastik zaznaczony na zielono. Na moje to ściągasz rure zaznaczoną czerwonym i powinno dać radę dostać się do krokowca. Znajduje się on na wewnętrznej stronie kolektora, pomiędzy nim a silnikiem.
W rękach tego nie miałem, więc głowy nie dam.

TSRules - 26 Mar 2015, 22:37

jak musisz im tłumaczyć gdzie jest krokowy to lepiej zmień warsztat, bo strach z autem jechać :-)




a i komputer potrzebny raczej nie jest ... chyba że na jakąś diagnostykę chcą ciebie naciągnąć znowu

toshiba - 27 Mar 2015, 06:54

kurde czy ta rura to czasem nie ta od przepustnicy? ta co mi sciagali zeby sie do niej dostac? bo jesli tak to ja tam krokowca nie mam :)

[ Dodano: Pią Mar 27, 2015 06:55 ]
TSRules napisał/a:
jak musisz im tłumaczyć gdzie jest krokowy to lepiej zmień warsztat, bo strach z autem jechać :-)

[url=http://images66.foto...1am.jpg]Obrazek[/URL]


a i komputer potrzebny raczej nie jest ... chyba że na jakąś diagnostykę chcą ciebie naciągnąć znowu

czyli rozumiem ze dymaja mnie jak sie da :DDD spoko ... ale wyobrazcie sobie jak baba u mechanika probuje cos podyskutowac na tematy na ktoych srednio sie zna

vegetagt - 27 Mar 2015, 12:06

bez zdjęcia nie uwierze, ze tam krokowca nie ma :P

A to jest na pewno 1.3 a nie 1.25?

toshiba - 27 Mar 2015, 12:54

Napewno 1.3 i 70KM :)

[ Dodano: Nie Mar 29, 2015 10:53 ]
obroty faluja dalej..
ktos ma jakis pomysł czemu? teraz zeby bylo ciekawie trzyma ponad tysiac i faluje do 2 tysiecy...
rece mi opadaja przeciez nie bede wszystkiego po kolei wymieniać ku.wa


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group