Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - 1.8 DI - Złącze diagnostyczne. Problem z kopceniem

pawel17521 - 14 Lip 2014, 19:49
Temat postu: 1.8 DI - Złącze diagnostyczne. Problem z kopceniem
Witam wszystkich.

Mam do Was dwa pytania, a mianowicie.

Temat dotyczy Forda Fiesty o silniku 1,8 DI z 2000 r.

1. Czy do sprawdzania błędów pod komputerem lub za pomocą telefonu komórkowego będzie nadawała się kostka diagnostyczna OBD2 (chodzi mi dokładnie o te tanie kostki dostępne na aukcjach internetowych ze złączem Bluetooth) ? Czy ktoś z Was może się wypowiedzieć na ten temat ?

2. Drugi problem dotyczy dziwnego zachowania się auta. Auto podczas jazdy autostradą od prędkości 100 km/h zaczyna kopcić czarnym dymem, nie jest to stałe kopcenie, a zdarza się przy dodawaniu gazu, ale im wyższa prędkość to jest to bardziej widoczne. Ciężko jest się ogólnie rozpędzić nim do prędkości w okolice prędkości autostradowych. Auto nie bierze oleju, chyba że symbolicznie. Silnik jest zdrowy, po remoncie. Kopci nieraz na jaśniejszy kolor w przypadku, gdy chcę przyspieszyć z niskich obrotów na wysokim biegu. Zawór EGR był czyszczony i również bez większych zmian.

Nie zauważyłem również wyższego spalania ropy. Czy może być to kwestia ewentualnego ustawienia auta pod komputerem u wykwalifikowanych mechaników - elektroników ? Znajomy stwierdził, że może być to źle ustawiony kąt wtrysku.

Będę bardzo wdzięczny za ewentualne odpowiedzi z Waszej strony.

Badi - 14 Lip 2014, 22:25

Tam jest Common Rail? Jeśli tak to wtryski mogą się kończyć i leją. Zakładając że układ zasilania jest taki jak w TDCi to jest to bardzo prawdopodobne, jeżeli to zwykły diesel zakręciłbym się około turbiny. Może jest uwalony któryś wężyk podciśnienia.
Puff - 14 Lip 2014, 23:08

Badi napisał/a:
Tam jest Common Rail?

Nie ma. Normalne wtryski i pompa sterowana elektronicznie.

pawel17521 napisał/a:
Ciężko jest się ogólnie rozpędzić nim do prędkości w okolice prędkości autostradowych.

Mam pewną teorię, którą potwierdzałby ten wpis:
pawel17521 napisał/a:
Silnik jest zdrowy, po remoncie.

Możliwe, że masz źle założony lub uszkodzony wężyk łączący MAP sensor z zimną muszlą turbiny i po prostu doładowanie, które powinno lecieć w kolektor dolotowy, ulatuje w powietrze.
Przyjrzyj się muszli turbiny - jeden wężyk jest krótki i łączy się z wastegate, drugi wężyk jest widocznie dłuższy i leci na przednią ścianę grodziową do niewielkiego czujnika :)

pawel17521 napisał/a:
Czy może być to kwestia ewentualnego ustawienia auta pod komputerem u wykwalifikowanych mechaników - elektroników ? Znajomy stwierdził, że może być to źle ustawiony kąt wtrysku.

W tym silniku w kompie niczego nie ustawiasz, chyba że zmieniasz mapę silnika, a tego Ci za piwo nikt nie zrobi ;) To usterka ewidentnie mechaniczna :) Przestawiony rozrząd wykluczam póki co.

pawel17521 - 14 Lip 2014, 23:37

Dziękuje Wam za szybkie odpowiedzi. Przyjrzę się temu i jak coś, odkopię post, a jak nie rozwiążę problemu, to będę pisał dalej. Mogę też załączyć zdjęcie silnika, jeżeli będziecie potrzebowali do ewentualnej diagnozy :) Powiedzcie tylko, które cześci mam sfotografować ewentualnie. Okolice EGRa ?

Dodam, że auto nie przerywa, nieraz jest problem z pedałem gazu który wchodzi na obroty, ale bardzo rzadko się to trafia.

A jak jest z tym OBD 2 ? Takie najtańsze wtyczki będą pasowały do ewentualnego podłączenia ?

Puff - 15 Lip 2014, 09:32

pawel17521 napisał/a:
Powiedzcie tylko, które cześci mam sfotografować ewentualnie. Okolice EGRa ?

EGR Ci łączy kolektor wydechowy z dolotowym - Ty musisz spojrzeć trochę niżej - tam, gdzie jest zlokalizowana turbina :) Wymacanie wężyka to minuta roboty, możesz to zrobić samodzielnie, wystarczy spojrzeć pod maskę i się nie bać. To nie gryzie (o ile robisz to na zimnym silniku :D ).

pawel17521 napisał/a:
Dodam, że auto nie przerywa, nieraz jest problem z pedałem gazu który wchodzi na obroty, ale bardzo rzadko się to trafia.

Masz na myśli, że silnik wskakuje sam z siebie na obroty mimo, że pedał jest lekko naciśnięty czy jak?

pawel17521 - 15 Lip 2014, 11:01

Pufcio napisał/a:
EGR Ci łączy kolektor wydechowy z dolotowym - Ty musisz spojrzeć trochę niżej - tam, gdzie jest zlokalizowana turbina :) Wymacanie wężyka to minuta roboty, możesz to zrobić samodzielnie, wystarczy spojrzeć pod maskę i się nie bać. To nie gryzie (o ile robisz to na zimnym silniku :D ).


Dziękuję, zerknę w najbliższym czasie i dam znać :)

Pufcio napisał/a:
Masz na myśli, że silnik wskakuje sam z siebie na obroty mimo, że pedał jest lekko naciśnięty czy jak?


Jak włożę stopę pod pedał, to obroty spadają, więc to ewidentnie wina czujnika położenia pedału gazu :)

Puff - 15 Lip 2014, 12:26

Cytat:
Jak włożę stopę pod pedał, to obroty spadają, więc to ewidentnie wina czujnika położenia pedału gazu :)

Nie rozumiem. Jak "pod pedał" ? Podciągasz go nogą bo opada czy jak? :D

pawel17521 - 15 Lip 2014, 17:17

Może inaczej ;)

Nieraz samochód łapie obroty, po wyłączeniu i włączeniu silnika jest wporządku. Trafia się to bardzo rzadko.

Pozdrowienia!

Puff - 15 Lip 2014, 18:17

Kontroluj pedał gazu i czy auto nie głupieje jak czasem trzymasz pewne obroty (najczęściej jazda w trasie przy jakiejś prędkości). Jeśli tak będzie, to będziesz miał pedał gazu do wymiany. Nie martw się jednak na zapas, to tak informacyjnie.
pawel17521 - 15 Lip 2014, 22:48

Pufcio, a jak z tym złączem diagnostycznym ? Posiadasz może ? Jesteś coś w stanie powiedzieć na ten temat ? Dzięki, pozdrawiam ! :)
Puff - 15 Lip 2014, 22:50

Akurat w tym temacie nic. Wiem, że podłączają maszynki pod diagno, ale takowej nie posiadam i nigdy sam osobiście nie używałem (nawet tańszych wersji).
pawel17521 - 17 Lip 2014, 21:58

Pufcio, wydaje mi sie że wszystko jest podłączone OK, napisze jeszcze ze auto lekko kopci po zapaleniu rano, ale to chyba normalne ?

A masz jeszcze może jakieś diagnozy ? Chętnie wysłucham i sprawdzę w najbliższym czasie :)

Pozdrawiam !!

Puff - 17 Lip 2014, 22:00

pawel17521 napisał/a:
auto lekko kopci po zapaleniu rano, ale to chyba normalne ?

Dymek po pierwszym zapaleniu po dłuższym postoju uważam osobiście za normalny :)

pawel17521 napisał/a:
A masz jeszcze może jakieś diagnozy ? Chętnie wysłucham i sprawdzę w najbliższym czasie :)

Nie ma przyczyn, nie ma diagnoz ;) Na razie zajmij się tamtym, na szukanie dziur przyjdzie czas :)

okoniowaty - 8 Wrz 2014, 21:32
Temat postu: Re: 1.8 DI - Złącze diagnostyczne. Problem z kopceniem
Witam
Jestem nowym na forum i nowym posiadaczem fiesty mk 5 - kiedyś mk 3 :)
pawel17521 napisał/a:

Temat dotyczy Forda Fiesty o silniku 1,8 DI z 2000 r.
Badi napisał/a:
Tam jest Common Rail?
Nie ma. Normalne wtryski i pompa sterowana elektronicznie.


Czy ktos mi powie jakie silniki są w fiestach mk 5 rocznik 2000??

1,8 DI
1,8TDDI
1,8TDCI??

Czy w zależności od miesiąca produkcji wkładali tam co innego?? Czy zwykłe DI to może TDDI??

Czy może DI i TDDI to jest to samo tylko z turbo?? (jak by nazwa wskazywała)

Bo ja mam 1,8 TDDI i tam pompa jest sterowana elektronicznie, w przeciwieństwie jak mi mówią do zwykłego DI - trochę się gubię.
Pomożecie??

A problem jakiś musi być, bo jak szukam pompy wtryskowej do forda fiesty 1,8 TDDI to mi wciskają tą manualną, już nauczony jestem że muszę mówić że do focusa mk 1, więc wychodzi na to, że krótko musieli te silniki w tej fieście montować.

Puff - 8 Wrz 2014, 22:12

D = zwykły klekot (roczniki 99 w mk5)
DI = turboklekot (jak się skończyły zwykłe klekoty, zaczęli montować jednostki uturbione)
TDDI = to samo co DI, tylko że stosowane w Focusie, silniki z tym oznaczeniem generalnie posiadały intercoolery
TDCI = tylko w Focusie

Zasadniczo Fiesta 1.8DI to z grubsza to samo co Focus 1.8TDDI (są pewne różnice, ale w temacie pompy to akurat to samo).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group