Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - [MK7] Fiesta VII Sport 1.0 ecoboost racing red m-sport 163ps

kierkus - 8 Mar 2014, 12:04
Temat postu: [MK7] Fiesta VII Sport 1.0 ecoboost racing red m-sport 163ps
1. NICK: kierkus
2. IMIĘ: Marcin
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: Sport
5. ROCZNIK: MK7 FL '13
6. SILNIK: 1.0 EcoBoost 125KM
7. OPIS AUTA:

Prezentuję moją fiestę 1.0 eb 125ps sport . Auto zamówiłem w październiku, odebrałem w grudniu. W przygotowaniu auta i know how brał udział kolega z zespołu m-sport za co mu jestem bardzo wdzięczny

WYPOSAŻENIE OPCJONALNE
-nawigacja
-sony audio system
-oświetlenie ambiente
-półskórzane fotele
-podgrzewanie przedniej szyby i foteli
-stabilizatory z pumaspeed.com
-sprężyny eibach pro kit
-przyciemnione fabrycznie szyby i inne rzeczy o których mogłem zapomnieć
- listwy na przednie progi


8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne:
-oklejenie dachu, lusterek i lamp przednich , felgi braid fullrace A 17x7
-dyfuzor tylny fiesta ST
b. mechaniczne:
- wymieniony olej i filtr po ok. 1500 km,
- dolot KN
- wydech fiesta ST
- sprężyy eibach prokit 2
- zestaw stabilizatorów z pumaspeed
- płyta pod silnikiem
c. inne:
- wymienione żarówki oświetlenia na LEDy
- wymienione zwykłe żarówki oświetlenia nastrojowego na czerwone LEDy
-światła mijania i drogowe osram nightbraker ultimate
-oświetlenie tablicy rejestracyjnej LED

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
b. mechaniczne:
- program by jetronic
- hamulce ap racing zestaw przód i tył
- zakucie silnika z wykorzystaniem częsci formula ecoboost
-pełny wydech łącznie z uppipe i downpipe by mg motorsport
-większy IC






TSRules - 8 Mar 2014, 12:29

fajna, chyba najładniejsza mk7 tu na forum :ok:
kierkus - 8 Mar 2014, 12:53

ło matko nowy na forum i taki komplement :ups: dziękuję dziękuję . Wspomagam klub do 7 wspaniałych dodałem fotkę z pojeżdżawki ale moderator jeszcze nie zatwierdził


Mam nadzieję , że nikt nie się pogniewa jak pokażę kolegę fiesty który przestał być już daily car




grzesiek646 - 8 Mar 2014, 13:13

bardzo ładna MK7 ! :)
MisiekT - 8 Mar 2014, 14:07

gratki :ok:
nareszcie cos u kogos będzie dłubane...

PS. zakladales staby od razu czy masz porównanie bez?

LefQ - 8 Mar 2014, 19:50

Niech się kółka kręcą ;-)

Masz jakiś namiar na tą podstopnicę? Z kolegą FFDriver szukamy jakiejś, która by pasowała bez przycinania.

Peedro - 8 Mar 2014, 21:42

Robi wrażenie ;) Ogólnie te mk7 się mi kurcze podobają, mają pazur.
Mustang - 8 Mar 2014, 23:05

Peedro napisał/a:
Ogólnie te mk7 się mi kurcze podobają


mnie też :)
fajna! :ok:

kierkus - 8 Mar 2014, 23:37

Jutro wieczorem poprwię wszystko bo cieżko z mobilnego
Dzięki z tak fajne opinie

FFDriver - 9 Mar 2014, 09:54

Piękna sztuka :)
Zastanawia mnie tylko to co napisałeś :
kierkus napisał/a:
...po gwarancji...

Chcesz powiedzieć, że jeszcze jej nie straciłeś mając te modyfikacje o których piszesz ???
Serwisy boją się nawet osłonę pod silnik zamontować i grożą utratą gwarancji w przypadku zrobienia tego samodzielnie, a Ty piszesz o modyfikacji wydechu, dolotu i softu :) ??

No i druga kwestia. Masz fajne plany, już trochę kaski poleciało. Nie lepiej było brać ST ? Część rzeczy, które zrobiłeś dostałbyś już seryjnie, a jaka baza do dalszych modyfikacji :)

Pozdro
FFDriver

kierkus - 9 Mar 2014, 11:03

Może tak nie piszmy o gwarancjach itp . Nie mam z dealerem żadnych problemów . W razie W.... powrót do serii

Odnośnie brania ST to zależało mi bardzo na oczędnym silniku który jednocześnie fajnie jedzie, bardzo nie chciałem diesla . Po jeździe próbnej kilkunastoma małymi autami padło na fiestę. Wrażeń dostarcza impreza 340ps 470nm

FFDriver - 9 Mar 2014, 11:16

kierkus napisał/a:
zależało mi bardzo na oczędnym silniku który jednocześnie fajnie jedzie


Sorry ale ja chyba nie do końca jestem w stanie Cię zrozumieć :-P
Po pierwsze ten silnik na bank nie jest oszczędny bo jak na swoją pojemność pali bardzo dużo, a na pewno znacznie więcej niż deklaruje producent.
Po drugie po co zatem te modyfikacje ?
Jak podciągniesz go do 175KM to spalanie pewnie nie będzie wiele mniejsze od ST :) i koło się zamyka.

Ale oczywiście taka Twoja wola :)

Pozdro
FFDriver

MisiekT - 9 Mar 2014, 11:24

kierkus - odpowiedz mi proszę w sprawie stabów :-P
kierkus - 9 Mar 2014, 12:08

Takie zestaw polecam tylko bez dystansów . Zamiast dystansów lepiej felgi z ET odpowiednim. Ja mam ET takie jak fiesta R2 .
http://www.pumaspeed.co.u...e-Kit_15939.jsp
Odnośnie pytania dlaczego 1.0 i kwestia braku oczędności tego silnika. Ten silnik jako jeden z nielicznych obecnie produkowanych posiada żeliwny blok co daje bardzo dużo możliwości. Nieparzysta liczba cylindów również:) Swój wybór kierowałem konsultacjami z mechanikami z m-sport którzy na codzień "siedzą" w tym sprzęcie. Dla mnie silnik ten jest oszędny. Średnie spalanie wychodzi 6.0 miasto/trasa przy subaru 17L . Więc jest to jazda o kropelce autem które daje mi bardzo dużo frajdy. Przy okazji jest to poligon doświadczalny i nowość dla mnie taki małolitrażowy silnik. Po odpowiedniej mapie te silniki palą tyle co zaleca producent a zwiększanie mocy nie ma nic wspólnego ze spalaniem. Dosyć mocno siedzę w temacie silników i robienia mapy i na własnym doświadczeniu każdego będę namawiał do robienia indywidualnej mapy silnika po wyjeździe z

FFDriver - 9 Mar 2014, 12:47

kierkus napisał/a:
Średnie spalanie wychodzi 6.0 miasto/trasa


Mierzone czy z komputera ? Ile już przejechałeś tym autem ?
Jakoś chyba poza Tobą nikt nie osiągnął jeszcze takiego wyniku.
Chyba, że będzie się jechało jak emeryt stałą prędkość 70km/h na 5 biegu.

kierkus napisał/a:
zwiększanie mocy nie ma nic wspólnego ze spalaniem


No wiesz perpetuum mobile to nie jest. Konie muszą się czymś żywić.

kierkus - 9 Mar 2014, 13:14

kKonie się żywią jak się wykorzystuje pełną moc. Mając zapas momentu obrotowego i mocy nie trzeba auta ciśnąć na maxa. Tutaj dochodzimu do clue programu czyli pojemności silnika. Spróbuj zejść w mieście 1.6 eb poniżej 10l :) 1.0 jazda miejska spokojnie poniżej 8l . Tak jak mówiłeś konie muszą jeść ale żywią się w głównej mierze pojemnością. Powtórzę to jeszcze raz . Dobrze napisana mapa silnika obniża spalanie
Mierzyłem spalanie jak za starych metod kartka długopis :)
Nie jeżdżę jak emeryt ale też nie szaleję po drodze i raczej zgodnie z przepisami no powiedzmy poza terem zabudowanym +20
Dużo jeździłem po A4 do berlina i wychodziło 5.5 przy 160kmh . Używam tylko 98 lub vpower nitro + z dodatkiem millersa octane booster aby zminimalizować skutki spalania stukowego.
Auto przejechało 3500km od nowości. Olej jest zalany millers bo nie ukrywam awersji do castrola po oglądnięciu kilku silników rozebranych a wcześniej użytkowanych na castrolu
Opony conti sport contact 205/40/17 . Chyba dobre na polskie drogi zwłaszcza jak jest mokro chociaż można powiedzieć że na potenza r070 auto mogło by palić jeszcze mniej.

MisiekT - 9 Mar 2014, 13:16

kierkus napisał/a:
Takie zestaw polecam tylko bez dystansów

dzięki. tylko ja pytam czy masz może porównanie do jazdy przed zalozeniem stabów i po... zakladalem je razem z Eibachem od razu czy osobno?

BootError - 9 Mar 2014, 19:30

No i mamy kolejnego EB 125KM na forum. Gratuluję zakupu :)
Baaaaardzo mi się podoba.

FFDriver napisał/a:
kierkus napisał/a:
Średnie spalanie wychodzi 6.0 miasto/trasa


Mierzone czy z komputera ? Ile już przejechałeś tym autem ?
Jakoś chyba poza Tobą nikt nie osiągnął jeszcze takiego wyniku.
Chyba, że będzie się jechało jak emeryt stałą prędkość 70km/h na 5 biegu....


Ja osiągnąłem :jupi: Na co dzień jeździ moja żonka - średnie wg kompa 5,1-5,3 ale jest to jazda z prędkością do 90km/h. Jak ja się dorwę do auta to podnoszę średnią do 5,6-6,2.

kierkus - 9 Mar 2014, 19:34

MisiekT napisał/a:
kierkus napisał/a:
Takie zestaw polecam tylko bez dystansów

dzięki. tylko ja pytam czy masz może porównanie do jazdy przed zalozeniem stabów i po... zakladalem je razem z Eibachem od razu czy osobno?


ze stabilizatorem grubszym z tyłu auto bardziej nadsterowne i o to chodzi lecz wzrasta tendencja do podnoszenia tylnej łapy na zakrętach. Najlepszy mod jaki można zrobić to sprężyny eibacha zamówione w aso.

Qzyn - 9 Mar 2014, 19:38

Kto z M-Sportu Ci doradza?
MisiekT - 9 Mar 2014, 20:29

kierkus napisał/a:
ze stabilizatorem grubszym z tyłu auto bardziej nadsterowne i o to chodzi lecz wzrasta tendencja do podnoszenia tylnej łapy na zakrętach. Najlepszy mod jaki można zrobić to sprężyny eibacha zamówione w aso.

kierkus - rzuciles mi teorie, która znam doskonale i mam staby eibacha w drugim aucie... pytam natomiast o Fieste (ze względu na belke i wyjątkowo lekki tyl) czy faktycznie stab jest w niej odczuwalny? Eibach był grany tydzień po zakupie, bez obaw

Arab - 10 Mar 2014, 20:44

Piekna sztuka :jupi:
Kam1l - 10 Mar 2014, 22:59

kierkus napisał/a:
sprężyny eibacha zamówione w aso.


Jakie koszta ??

kierkus - 11 Mar 2014, 14:24

Przemo

[ Dodano: Sro Mar 12, 2014 13:02 ]
Koszt eibacha coś koło 650zł na 4 koła. A jeśli chodzi o staby to nie jest to tak odczuwalne jakbym sobie życzył.

Kolega pytał o to kto doradza z m-sportu. Mój mechanik który robił strokera w subaru czyli Przemek

Dziękuję za fajnie opinie. Cieszy mnie to auto aż się nie spodziewałem ile może dawać frajdy

bobson - 14 Mar 2014, 07:18

Dobre połączenie kolorów i ten pakiet :) Bardzo mi się podoba.

Chętnie przejechałbym się tym 3 cylindrowcem :) Mam mega sentyment do 1.0 R3 12v Turbo :D po Daihatsu Charade GTti :twisted:

kierkus - 15 Mar 2014, 11:46

dzięki

[ Dodano: Nie Kwi 27, 2014 16:14 ]
Fiesta już po kuracji w gcs u heko (grzegorza) wynik 163ps i 280nm od 2000rpm :)

FFDriver - 28 Kwi 2014, 10:26

kierkus napisał/a:
[ Dodano: Nie Kwi 27, 2014 16:14 ]
Fiesta już po kuracji w gcs u heko (grzegorza) wynik 163ps i 280nm od 2000rpm :)


Łooo matko :ok:
Ciekawe ile to wytrzyma :D
Ale oby jak najdłużej.

MisiekT - 28 Kwi 2014, 10:38

kierkus napisał/a:
wynik 163ps i 280nm od 2000rpm

gratki!

BootError - 28 Kwi 2014, 11:25

:| :9: <wow> Zazdraszczam ;)

Możesz napisać coś więcej? Jakich zmian wymagało takie podniesienie mocy (bo nie sądzę żeby sama mapa)? Turbina fabryczna raczej nie ma takiego potencjału?

MisiekT - 28 Kwi 2014, 11:48

wystarczy dolot i wydech, turbina wyrabia... i jeszcze IC jezeli ma miec tyle koni tez w lato :)
kierkus - 28 Kwi 2014, 15:12

Turbina fabryczna wyrabia do 175ps . Wyjątkowo udany silnik. Zostawiliśmy mu zapas :)
Auto strojone przy 20C na dworze. Po gwarancji być może natrysk wody na IC . Sam większy ic nie jest lekarstwem na wszystko

MisiekT - 28 Kwi 2014, 15:57

wiekszy nie, ale wydajniejszy na pewno :)
ale zobaczysz jak sie sprawdza - moze jest zapas i nie bedzie tragedii - przy tych mocach angole na pewno robia upgrade ICka

BootError - 29 Kwi 2014, 08:58

kierkus, hamowałeś go może przed modami? Jeśli tak to jestem bardzo ciekawy jaką miał moc? Za każdym razem kiedy jadę Fiestą mam nieodparte wrażenie, że ten silnik ma w serii więcej niż 125KM
FFDriver - 29 Kwi 2014, 09:12

BootError napisał/a:
Za każdym razem kiedy jadę Fiestą mam nieodparte wrażenie, że ten silnik ma w serii więcej niż 125KM


Ja choć mam tylko 100 to mam tak samo. Cały czas się zastanawiam czy nie pojechać na hamowanie żeby to sprawdzić :D
Ale, tak ja wszyscy piszą, to jest po prostu subiektywne odczucie dzięki turbinie, a przy 125KM to uczucie musi być szczególnie fajnie.
Po tych modach kierkusa sam nabrałem ochoty ozor
Ciekawe jak bym tak po cichu zrobił moda to czy żona się skapnie :D
Tak dokręcić go na 155KM. Ech trzeba będzie nad tym pomyśleć :)

MisiekT - 29 Kwi 2014, 09:53

bardzo nielogiczne jest posiadac uturbione auto i go niezawirusowac :fox:
FFDriver - 29 Kwi 2014, 11:00

MisiekT napisał/a:
bardzo nielogiczne jest posiadac uturbione auto i go niezawirusowac


Tylko kurde po co było brać 5 lat gwarancji ;-|
Jestem wew. rozdarty, z jednej strony "chciałbym ale boje się" :D
Na bank poczekam jeszcze trochę. W listopadzie będzie rok. Zrobi się przegląd, zobaczymy jak się to będzie u kierkusa zachowywało i na wiosnę w przyszłym roku może się coś pomyśli. Nie ma pośpiechu bo auto kupiłem co najmniej na te 5 lat więc będzie czas na stopniowe ewentualne zmiany.

MisiekT - 29 Kwi 2014, 11:31

bzdury gadasz - powiem Ci z doswiadczenia - kupujesz fajne auto i wszelkie zmiany robisz na starcie - wtedy dlugo cieszysz sie samochodem i koszt wszystkich zmian rozklada sie na kilka lat...

takie mody z doskoku sa malo oplacalne

PS. ta gwarancja i tak jest niewiele warta znajac zycie - jak padnie motor to wirusowany czy nie i tak beda sie migac... a drobiazgi jak padna, to i tak zrobia na gwarancji

FFDriver - 30 Kwi 2014, 19:51

Misiek, jak to często bywa, nie mogę się z Toba do końca zgodzić :D
Ja np. uważam nieco inaczej.
W przypadku używanego auta byłoby to rozsądniejsze ale kupując nowe wywalasz już na początku więcej kasy i najpierw cieszysz się posiadaniem nowego. Nowe za jakiś czas zaczyna się nudzić i wtedy taki paten z małym modem daje nowy fun i odświeża auto. No i nie wywalasz kasy już na początku tylko za jakiś czas coś tam sobie dorzucasz. Zresztą ja nie mogę zrobić za wiele. Jak wiadomo auto kupiłem żonie, a nie sobie. Nie mogę nic zrobić z zawieszeniem bo auto straci na komforcie i/oraz będzie za niskie i zaraz mi żona gdzieś wyora w krawężnik albo coś innego :-P
Przy większej mocy przydały by się szersze koła ale już przy 205 zaraz wg. strony forda trzeba ogranicznik drążka kierownicy - to znaczy mniejszy skręt, a to kolejne pogorszenie komfortu jazdy w cywilnych warunkach.
Na dodatek podniesienie mocy tak dużo jak zrobił to kierkus ze standardową 5 biegową skrzynią jakoś nie do końca mnie przekonuje, zwłaszcza, żę ten 5 biegów męczy mnie już od samego początku ;-(
Ja ogólnie należę do osób, które wolą kupić od razu ST czyli maks co jest dostępne seryjnie i już w serii cieszyć się możliwościami większymi niż niższe wersje po wszystkich możliwych modach, a na dodatek mając jeszcze zapas na modyfikacje.
Reasumując, jak napisałem, taki mały mod polegający na lekkim podniesieniu mocy (w granicach rozsądku) za jakiś czas fajnie auto odświeży i pozwoli na nowo się nim cieszyć. Takie jest moje zdanie i oczywiście nikt poza mną nie musi się z nim zgadzać :ok:

Kam1l - 30 Kwi 2014, 20:42

FFDriver napisał/a:
przy 205 zaraz wg. strony forda trzeba ogranicznik drążka kierownicy - to znaczy mniejszy skręt,

Czy jeśli fiesta sport miała 205/40/17 to taki ogranicznik występuje? Bo promień skrętu jest tragicznie duży

vegetagt - 30 Kwi 2014, 22:40

z ciekawostek - fiesta mk2 xr2 przy kapciach 185/60/13 miała to samo. Tyle, że ja mam u siebie takie kapcie na cywilnej przekładni i nic złego sie nie dzieje. Dopiero jak wyjme silnik, to na skreconych kołach haczy lekko o bude
FFDriver - 1 Maj 2014, 07:22

17" w sporcie to opcja i wg. strony forda wymagany jest ogranicznik, a jak jest w rzeczywistości tego ja nie wiem. Ale pewnie ten rozmiar jeszcze wchodzi bez ogranicznika bo przecież są osoby, które mają taki rozmiar, a nic nie mówią o tym aby zakładali taki ogranicznik. Na bank producent jest nad wyraz zapobiegliwy i może zaleca to nie do końca potrzebnie już przy tym rozmiarze.
Pytanie czy rzeczywiście przy maks skręcie nic nie obciera ?
MisiekT też ma takie to nich powie czy trzeba było coś dokładać i czy nic nie obciera w żadnej pozycji ?

MisiekT - 1 Maj 2014, 08:45

nic nie obciera
BootError - 2 Maj 2014, 08:27

Tu może jeszcze mieć znaczenie konkretny model opony. Stare czasy ale jeszcze pamiętam ;) jak jeździłem Sejem na felgach 14'' to fabrycznie miałem oponki 175/50 GY. Dla mnie oczywiście były za cienkie :rotfl: więc zapodałem 195/45 Uniroyala z rantem ochronnym. Ponieważ dwie się zużyły i trzeba było zakupić nowe a z Uniroyala nie byłem zadowolony to wybrałem Conti ale 185/50. Mimo, że teoretycznie powinny być węższe (nie miały rantu) to w rzeczywistości okazały się szersze i przy max skręcie ocierały. Jak znajdę gdzieś fotę w archiwum to wrzucę.

[ Dodano: Pią Maj 02, 2014 14:01 ]
Znalazłem.
Z lewej Uniroyal 195/45 a z prawej Continental 185/50:

Infra - 10 Cze 2016, 16:50
Temat postu: [MK7] Fiesta VII Sport 1.0 ecoboost racing red m-sport 163ps
Piękny samochód. Jak to się zbiera po tych wszystkich zmianach? Jakiś filmik? :)
lucasz - 8 Sty 2017, 02:13

naprawdę łądny ekobiuścik :) Miałem w focusie ten silnik i ogólnie byłem zadowolony i każdy był zdziwiony że jest to 1.0 :D hehe a w budzie fiesty i z tą mocą pewnie mało kto wierzy ci że jest to 998 cm3 :P
Gratki autka


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group