Forum FiestaKlubPolska -

Porady eksploatacyjne - FAQ - Przeniesienie napędu wymiana osłony gumowej przegubu

Bodo - 16 Maj 2005, 22:40
Temat postu: FAQ - Przeniesienie napędu wymiana osłony gumowej przegubu
Jako że dzisiaj wymieniałem to myśle że moje wskazówki się komuś przydadzą w przyszłości.

Napisze krok po kroku co robiłem więc się proszę nie śmiać za głupie teksty.
Czas wymiany w 2 osoby razem z uzupełnieniem oleju w skrzyni ok 1h 45 min
1.Samochód postawiłem na kanale, wstawiłem pod koła kliny aby sobie nie odjechał i na lewara i na kołek. Koło out.
2. Odkręciłem sworzeń wachacza od zwrotnicy. Klucz 17 i jakiś torx zastąpiony kluczem nastawnym. Zwrotnica out z wachacza.
3.Koło na maxa skręcone w prawo.
4.Przygotowałem sobie w kanale czysty pojemnik na olej wyciekający ze skrzyni.
5.Meselkiem i wkrętakiem wysunołem przegub ze skrzyni(na rysunku niżej). Pojemnik już wyłapuje cieknący olej.

6.Zdjołem starą osłone gumową i przegub, który powędrował sobie w czyste miejsce.
7.Za pomocą 2 szpikulców zdjołem pierścień zabezpieczający poczym zdjołem te 3 śmieszne łożyska.
8.Olej sobie cały czas powoli cieknie :) .
9.Pólośke wyczyściłem do czysta, poczym nałożyłem nową osłone i łożyska i nawaliłem połowe smaru który był w komlecie do osłony.
10.Drugą część smaru nawaliłem do przegubu.
11. Założyłem przegub na półośke i zapiołem obie obejmy.
12.Olej już sobie cały ściekł więc skompletowaną półośke z przegubem mogłem wtyknąć do skrzyni.
13.Do włożenia do końca trzeba było użyć troche siły ale od czego ma się kolege.
14.Zwrotnice można założyć na sworzeń i skręcić.
15.Koło na swoje miejsce i samochód na ziemie.

Uzupełnienie oleju zrobiłem domową robotą gdyż nie mam takie strzykawki.
1.Odciołem około 1 metra węża ogrodowego 1/2 cala.
2.Na jednym końcu założyłem połowe butelki 0.5 litra i przykleiłem taśmą izolacyjną, drugi koniec na długości około 1 cm lekko naciołem nożykiem.
3.Odkręciłem korek kontrolny w skrzyni biegów kluczem ampulowym nr 8(na rysunku niżej)

4.Od góry silnika włożyłem wolny koniec węża i wtyknołem go do środka skrzyni przez otwór po wcześniej wykręconym korku.
5.Wlałem do odciętej butelki na górze silnika 1,2 litra oleju MOBIL, aż zaczoł się wylewać tym otworem.
6.Zakręciłem korek i koniec.
7.Jazda próbna i do domu

Mam nadzieje że komuś to pomoże

szynszyl - 17 Maj 2005, 08:04

qrcze bajer :!:

tylka ja #%$$ nie mam kanału :(

JoeMix - 17 Maj 2005, 08:45

Nie matrw się szynszyl.. kanał nie jest potrzebny, ja ,manżete wymienieałem unosząc auto podnośnikiem, i stawiając na klocku.... a co do wyminay oleju, to jakie było założenie tej operacji, skoro i tak cały syf został w skrzyni?
Garfield - 17 Maj 2005, 11:40

no i znowu sie zaczyna! :-) ;-)
hooday - 17 Maj 2005, 11:50

no to zamiast marudzić po prostu wywalcie mój wątek i tyle.
Bodo - 17 Maj 2005, 15:21

A czy można by jakoś ten post przykleić albo wrzucić jako artykuł.
Wiem że komuś się może przydać.

Marcinowaty - 15 Cze 2010, 12:50

Dotyczy przeguby ZEWNĘTRZNEGO:
Nie zbijajcie go z półosi, ponieważ jak się dobrze przyjrzycie to jest tam taki pierścionek z wystającymi bolcami. Rozszerzyć to wąskimi kombinerkami i przegub sam zejdzie. To dla tych co nie wiedzą :)

karino - 8 Maj 2011, 21:19

Ja oszczedzajac ,przy peknietej oslonie gumowej po stronie zwrotnicy okleilem ja Patex'em.Po odpieciu metalowej obejmy tej wiekszej nakleilem waski pasek tasmy i krecac kolem nawjala sie ona na oslone laczac dwa uszkodzone elementy. Nawijalem tasme tylko na uszkodzenie-rozerwanie.Nastepnie zalozylem w miejsce opaski stalowej zwykla opaske plastikowa i jest git. :-) :zwyciężca:
Marcinowaty - 8 Maj 2011, 22:19

<demonstracja> :edi: Podejście godne mistrza mechaniki
JoeMix - 9 Maj 2011, 16:26

karino, Będziesz miał git jak Ci się przegub wysypie,,,
burdzyk2 - 9 Maj 2011, 17:18

Na jakiś czas dojazdowo może być, przynajmniej mniej wody i luźlego piasku bedzie się dostawać :yes: , ale to raczej nie może być traktowane jako naprawa na stałe rozwiązująca problem "pękniętej gumy" old
JoeMix - 9 Maj 2011, 18:49

Jak pękła osłona to piasek jest w środku, czy zakleisz dziurę czy nie, każdy obrót koła go dobija,,,
burdzyk2 - 9 Maj 2011, 21:06

Święta racja, dlatego to tylko naprawa doraźna... Piasek już jest, ale nie będzie go przynajmniej więcej... Ot, troszkę spowolnimy niszczenie przegubu, ale jeśli przegub nie puka to szkoda tak się bawić tylko wydać te 30 złotych na nową osłonę... A jeśli puka i zamierzamy go wymienić tak czy siak to i tak lepsze niż nieosłonięty przegub w ogóle... ;/
Morphinus8 - 13 Maj 2011, 21:10

Hej!
Ja tez się podepnę. Ostatnio przy wymianie zewnętrznych przegubów półośka lewa wypadła mi z wewnętrznego przegubu. Na końcu były te trzy magiczne łożyska. Nie mając dostępu do neta czy instrukcji włożyłem go powrotem i osłonkę zacisnąłem nową opaskę (stara była przerwana).
Od tego czasu lewe koło "straciło moc" tzn. przy ostrym ruszaniu piszczy mi jedynie prawe koło. Przyspieszając nie ściąga, ale mam wrażenie, że coś jest nie tak.

Pomożecie ?

kuba87 - 13 Maj 2011, 21:19

jak złe włozyłeś półos to tak się moze dziać
myslę ze podkładkę dałeś pod nakretkę centralną a nie pod przegub

Morphinus8 - 14 Maj 2011, 09:51

Podkładki dałem tak jak były pod nakrętkami więc to na pewno nie ta przyczyna.
Maki - 14 Maj 2011, 17:05

A po co wyciągałeś pół oś ze skrzyni. Nie potrzebnie. Wystarczy zdjąć osłonę i łożysko potrójne ze środka przegubu samo wyjdzie.
kuba87 - 14 Maj 2011, 17:06

wyciągnął bo moze przegub nie chciał zejsc z połosi
Maki - 14 Maj 2011, 18:13

Nawet jak nie chciał zejść z pół osi to nie trzeba wyciągać przegubu ze skrzyni.
Morphinus8 - 14 Maj 2011, 19:22

właśnie o to mi chodzi, że rozwaliła mi się guma przy skrzyni i to potrójne łożysko samo wypadło, więc nie wyciągałem całego przegubu ze skrzyni. Dobrze, że miałem dodatkowe gumy, ale czemu nawet na piachu przy ruszaniu "szoruje" tylko prawe koło ?
JoeMix - 15 Maj 2011, 15:41

Morphinus8, posadź kogoś na prawym siedzeniu,,, jest w Twoim aucie coś takiego jak mechanizm różnicowy, który w przypadku blokady jednego koła przenosi całość na drugie,,, i taka sytuacja ma miejsce w przypadku próby "zapiszczenia"
Morphinus8 - 16 Maj 2011, 21:29

:) Ten patent też sprawdzałem. Obok siedział znajomy 60 kg więcej niż ja i dalej to samo :(
Czy możliwa jest awaria tegoż mechanizmu różnicowego ?

Marcinowaty - 28 Lis 2011, 21:22

http://www.youtube.com/watch?v=mAy6Ta8y080

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group