Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA

Kam1l - 27 Sty 2014, 21:07
Temat postu: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Zauważyłem, że w mojej Fieście nie działa przycisk otwierania klapy. Nowy przycisk kosztuje jakieś 200zł a używany na allegro 50 - 100 zł i w dodatku nie wiadomo w jakim jest stanie.
Dlatego warto zastanowić się nad naprawą. Przed naprawą należy sprawdzić czy bezpieczniki są ok. U mnie działało otwieranie z kluczyka, bezpieczniki były dobre a przyciskiem nie szło otworzyć bagażnika. Stąd diagnoza że to przycisk :)

Oprócz podstawowych narzędzi, dużej cierpliwości do małych części i chwili wolnego czasu nic więcej nie potrzeba.

Najprawdopodobniej nie będzie trzeba wymieniać mikrowłącznika tylko go wyczyścić.
Jeśli konieczna będzie wymiana to najlepiej wziąć stary na wzór i zakupić w sklepie elektronicznym.
Klapa bez przełącznika będzie się normalnie zamykać, także można bez niego jeździć.

Narzędzia:
- klucz nasadowy "10"
- śrubokręt krzyżakowy
- malutki śrubokręt płaski
- malutki płaski śrubokręt lub nożyk (lepiej śrubokręt)
- puste biurko aby nie pogubić naprawdę małych elementów

Opcjonalnie:
- miernik elektryczny
- coś do uszczelnienia (silikon lub lakier do paznokci)
- drobny papier ścierny


Na samym początku należy zdemontować plastiki wnętrza bagażnika (mamy 100% pewności że nie uszkodzimy przycisku przy wyrywaniu go z klapy siłą od dołu).
Dwa małe plastiki trzymają się na 2 zatrzaskach (zielone okręgi) oraz 1 śruba (żółty okrąg)


Duży plastik ma 10 zatrzasków i 1 śrubę (krzyżak) we wnęce na zamykanie klapy. Odkręcamy śrubkę i podważamy palcami aż nie puszczą zatrzaski. Najlepiej robić to w cieple i nie spieszyć się. Należy ciągnąć mocno ale z wyczuciem w dół.



Po odłączeniu wszystkich zatrzasków należy zdjąć osłonę najpierw z silnika a potem podważając lekko śrubokrętem z zamka.

Następnie należy odkręcić blendę bagażnika. Trzyma się na 6 nakrętek "10". Potrzebny klucz nasadowy lub śrubokręt z nasadką.


4 nakrętki są widoczne a dwie kolejne trzeba wsadzić głowę trochę głębiej do środka i widać je pod silniczkiem. Kluczem nasadowym dojdzie się bez problemu bez potrzeby demontażu silnika.
Po lekkim pociągnięciu do siebie odchodzi nam cała blenda. UWAGA NA ŚRUBY ŻEBY NIE PORYSOWAĆ LAKIERU.

Teraz możemy wyjąć nasz przycisk. Jest on zamocowany na zapadki z dwóch stron, które można zacisnąć palcami lub jakimś narzędziem. Są one plastikowe



Trzyma się już tylko na wtyczce, którą można odłączyć cienkim śrubokrętem.
Bierzemy przełącznik do domu a resztę klapy składamy w całość ponieważ nie będzie już potrzeba dobierania się od środka do przełącznika.

Mamy takie coś


Odkręcamy 6 śrubek. Należy uważać żeby nie przekręcić łba bo mogą siedzieć dość mocno.
Mamy teraz dwie części


Oraz część, która nas interesuje. Na środku znajduje się mokro-włącznik, który odpowiada za otwieranie maski (rozwiera obwód bodaj).


W tym momencie radzę posprzątać biurko i starannie obchodzić się z przełącznikiem. Zgubienie części (są naprawdę małe) może skończyć się na kupnie kolejnego przełącznika :)
U mnie sprężynki nie odskoczyły ale radzę uważać przy rozbieraniu.

Malutkim płaskim śrubokrętem podważamy szary element mikrowłącznika. Powinien stosunkowo lekko odejść ponieważ na rogach ma zapadki. UWAGA - składa się on z dwóch osobnych elementów (ramki szarej i włącznika czarnego) i łatwo to zgubić


Pod szarym przyciskiem znajduje się guma a pod nią sprawca zamieszania


Okrągła blaszka średnicy kilku mm i grubości kartki papieru.



Porównanie wielkościowe ze złotówką i dla tych bardziej unijnych - z euro.



Blaszka przychodzi tak jak na zdjęciu poniżej (czerwony kontur). Okrąg styka na stałe a koło w środku jest przyciskane do środkowego elementu, co zamyka obwód i klapa się otwiera.

Należy malutkim śrubokrętem lub nożykiem lekko zeskrobać ewentualne zabrudzenia na 3 blaszkach/stykach (tych po lewo)


A następnie przy pomocy nożyka/śrubokrętu lub drobnego papieru ściernego (użyłem tego i tego) wyczyścić te cienką blaszkę. Należy uważać żeby jej nie uszkodzić, ponieważ środkowy element jest lekko uniesiony względem blaszki tak aby nie stykał non stop tylko po przyciśnięciu. W razie czego można go lekko nadgiąć

Poniżej zdjęcia przed i po




Czerwoną strzałką pokazano element, który był całkowicie zaśniedziały i nie przewodził prądu. Po czyszczeniu wyglądało to tak



Po wyczyszczeniu styków i blaszki można wrócić do montażu w kolejności odwrotnej niż demontaż.

Blaszka -> guma -> szara rameczka z czarnym przyciskiem.
Umieszczenie przycisku może okazać się trudne ponieważ będzie on wypadał po obróceniu do góry nogami. Ja lekko naśliniłem czarny przycisk i włożyłem go do ramki co na krótką chwilę spowodowało że nie wypadał i można było spokojnie włożyć go na miejsce.
Przyduszamy palcem lub śrubokrętem lekko, tak aby usłyszeć charakterystyczne "klik". Mikrowłącznik złożony i zamontowany.



Dobrym pomysłem będzie sprawdzenie poprawności wykonanej pracy. Można sprawdzić miernikiem czy obwód jest otwierany i zamykany za pomocą przycisku. Przykładamy miernik do blaszek we wnętrzu lub na zewnątrz (jak komu wygodniej).



Jeśli wszystko działa, można złożyć przełącznik. Między połówkami znajduje się uszczelka jednak ja posmarowałem obie części dodatkowo lakierem do paznokci aby jeszcze lepiej uszczelnić połączenie i zapobiec dostawaniu się wilgoci do hermetycznego przełącznika.

Teraz wystarczy już podpiąć wtyczkę i wsunąć przełącznik w listwę zaczynając od naszej strony i później od strony klapy.

Teraz można się cieszyć w pełni działającym przyciskiem otwierania klapy :)

Miłego dnia :la:

michal77 - 27 Sty 2014, 21:19

Gratki za udaną naprawę i instrukcję. :ok:

Akurat jednemu koledze się przyda.

Parzych - 27 Sty 2014, 21:39

Bardzo dokładna instrukcja i fotorelacja, temat "podwieszam" jako FAQ :ok:

PS.
Zamiast lakieru do paznokci nie lepiej posmarować silikonem :?:

Kam1l - 27 Sty 2014, 21:57

Oczywiście że lepiej ale w domu miałem tylko zaschnięty klej do szyb a nie chciało mi się iść do sklepu :)
vegeo - 11 Lut 2014, 23:14

Trochę mi minęło, ale naprawiłem tym sposobem.
W sumie mogłem wziąć to na fakture, ale pomyślałem, że jak samemu mi się nie uda to wtedy kupie nowy.
Dzxięki za poradnik

Arab - 10 Kwi 2014, 18:10

Niestety mi nie poszlo, Przy wyciaganiu, blaszka rozpadla sie na dwie czesci...Kam1l dzieki wielkie za opis. warto bylo sprobowac!. Jakas podpowiedz, pod jaka nazwa szukac na allegro?
artax - 11 Kwi 2014, 09:18

http://ford.auto.pl/mikro...wodu-p-463.html
pzdr

Kam1l - 11 Kwi 2014, 20:35

Arab napisał/a:
Niestety mi nie poszlo, Przy wyciaganiu, blaszka rozpadla sie na dwie czesci...Kam1l dzieki wielkie za opis. warto bylo sprobowac!. Jakas podpowiedz, pod jaka nazwa szukac na allegro?


Jak masz u siebie sklep elektroniczny to warto zabrać ten cały mikrowłącznik szary i oni dobiorą na wzór :)

Arab - 14 Kwi 2014, 18:03

Diler Forda- 38 euro, dziex
Kam1l - 30 Kwi 2014, 19:38

STAN na 30 kwietnia 2014.

Blaszkę zeszlifowałem okazało się za mocno i po kilku tygodniach intensywnego otwierania bagażnik zaczął się sam otwierać. Po rozebraniu okazało się, że blaszka wyprostowała się i non stop stykała.

Kupiłem nowy mikrowłącznik. Nie taki sam jak w oryginale bo jest nie do dostania tylko takie coś:


Oznaczenie to CA08. Pasuje idealnie w oryginalne miejsce wymiarowo. Wysokościowo też jest super. Czas wymiany z rozebraniem wszystkiego 2 raz to 17 minut
Koszt...40 groszy :hihihi:

Potrzeba:
- lutownica
- mikroswitch
- mały śrubokręt krzyżakowy
- zestaw do rozbierania jak wyżej

olo_r - 3 Wrz 2016, 21:42
Temat postu: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
w citroenie tez miałem takie podobne cudo i 2 razy naprawiałem u elektryka. Jak mi krzykneli w serwisie cene to bym sobie cała klape za to wymienił i jeszcze na komplet opon by starczyło.
Olinek - 25 Sty 2017, 09:25

Ja mam podobny problem jak zamykam centralnym zamkiem to nie zamyka mi klapy bagażnika .
Proszę o odp.

szczypior1987 - 9 Gru 2017, 19:11

Cześć Kam1l,
Mógłbyś udostępnić raz jeszcze zdjęcia twojej relacji? Ewentualnie, gdyby to nie był problem, czy mógłbyś mi je wysłać na maila? Będę wymieniał blendę i chciałbym wcześniej zobaczyć jak wygląda demontaż, żeby niczego nie połamać.

przemex - 27 Sty 2018, 12:28

Tak informacyjnie na allegro dostepne są tez nowe zamienniki po około 80 zł.

http://allegro.pl/klamka-...7106338852.html

casa - 22 Lut 2018, 10:12

Dołączam się do prośby szczypior1987 - czy jest możliwość odświeżenia głównego wątku o zdjęcia ? :)
Mariusz G - 25 Mar 2018, 22:28

Witam. Dzięki Kam1l. Właśnie wydałem 10zł za nowy mikroprzełącznik za 100+ za nową klamkę. U mnie wymiana przebiegła następująco:
- zdjęcie tablicy rejestracyjnej i ramki
- wyciągnięcie klamki - trzyma się na dwóch zatrzaskach z boku, należy je podważyć i wyciągnąć klamkę
- odłączenie kabli
- odkręcenie obudowy
- wylutowanie i wlutowanie nowego przełącznika - ponieważ nie znam się na tym, kolega mi to zrobił w 10 minut
- skręcenie klamki, podłączenie przewodów, wciśnięcie klamki, montaż ramki i tablicy.

W razie pytań chętnie odpowiem,

Pozdro
Mariusz

Mariusz G - 25 Mar 2018, 22:31

Bo mi ucięło post. 10 zł wydałem na 2 mikroprzełączniki z przesyłką, cena samego ms to 80gr. Cena nowej klamki to około 150-200zł. Acha, nie warto siębawić w czyszczenie przełącznika tylko od razu montować nowy tak jak było u mnie.

Mariusz

wojtek_10101 - 29 Mar 2018, 07:18

Mariusz G, udało Ci się wyjąć przycisk bez demontażu plastikowej pokrywy (wewnętrznej) ?
popolow - 1 Kwi 2018, 21:36

W mojej Fieście także pojawił się problem z przyciskiem od klapy, więc też postanowiłem go naprawić, a przy okazji zrobiłem kilka zdjęć dla potomnych :)

Boczne plastiki od wewnątrz, widać dwa zatrzaski i miejsce na śrubę:


Główny plastik - 10 zatrzasków + śrubka (niestety jeden zatrzask udało mi się urwać):


Klapa od wewnątrz - zaznaczyłem, gdzie są śruby od blendy:


Blenda od wewnątrz:


Po wyjęciu wyłącznika i rozkręceniu - pierwsza część, w której tylko jest plastik od przycisku:


Druga część - tu jest wyłącznik, który się psuje:


Po zdjęciu szaro-czarnego przycisku, gumki i pierścienia:


Nie reanimowałem przycisku, tylko wymieniłem na nowy, po tym zdjęciu jeszcze przylutowałem nóżki:


Pozostałe elementy przycisku, są naprawdę małe:


Pozdrawiam :)

Mariusz G - 6 Kwi 2018, 04:34

wojtek_10101 napisał/a:
Mariusz G, udało Ci się wyjąć przycisk bez demontażu plastikowej pokrywy (wewnętrznej) ?

Tak, ponieważ musisz wyjąć całą "klamkę" a ona jest montowana na wcisk do klapy silnika. Po bokach masz 2 "ząbki", które trzeba wcisnąć a potem wyciągnąć klamkę. Montaż polega na wciśnięciu klamki do klapy.

Mariusz

nevermind - 11 Sie 2018, 11:27

jest szansa na reupload zdjęć?
jonson22 - 30 Sty 2019, 11:45

Też miałem problem z klapą. Mi sie udało wyjąć przycisk bez zdejmowania blendy jedynie odkrecilem rejestrację i cienkim śrubokrętem wyjąłem. Mikroswitch kupiłem za 20groszy lutowanie i wszystko zabezpieczylem plastikiem w spray'u

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group