Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum - [MK3] Fiesta by luki "powrót kochanki"

luki - 10 Wrz 2013, 20:32
Temat postu: [MK3] Fiesta by luki "powrót kochanki"
NICK : luki
IMIĘ: Łukasz
WERSJA: kiedyś "C"
ROCZNIK: 1992
SILNIKi 1.3->1,6->1,3->1,4->1,5 (wyduma)->1,8
OPIS AUTA:
fiesta jak fiesta <było> kiedyś golas, kiedyś automat :> od 2005 roku posiadaniu, niektórzy znają, niektórzy się przejechali.
DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne
lampy tył z dymionym kierunkiem, przednie lampy dymione, przednie kierunki białe, w błotnikach ori dymione kwadraty, usunięte znaczki z tylnej klapy, na masce czerwony znaczek FORD, lusterka z mk3ipół, ramki pod tablice FKP, lotka, fotele i kanapa z RS1800, zielone szyby boczne + tylna, czerwone paski na zderzakach

b. mechaniczne
silnik

W 2005 roku zakupiona jako 1,3i w automacie, w sierpniu 2010 roku wsadziłem 1,6 CVH xr2i niestety umarł

Znów wleciał kolejny 1,3 następnie w 2011 w czerwcu kupiłem 1,4 ale znów nie miałem szczęścia upaliło zawór, wsadziłem więc głowice z 1,6 i tak powstał potwór o pojemności 1,5 :P na osprzęcie (wiązka, komputer z 1,3 CFi)

W maju 2012 zrobiłem swap na zeteca 1,8 RDA bazowo 105KM lecz, przed swapem silnik został rozebrany, sprawdzone panewki, pierścienie, obrobiona delikatnie głowica, nowe zawory, uszczelniacze, głowica została splanowana i przeglądnięta (Auto serwis Papież Kraków)
Całość składałem na nowych uszczelkach, uszczelniaczach.
Wsadzone zostały wałki z 2,0 przepustnica z 2,0 i całość poskładana na wiązce i komputerze do fiesty rs1800,
Nowa chłodnica dedykowana do RS1800.
Założony został nowy rozrząd INA + pompa wody
W kwietniu również (tuż przed zlotem) wykrzaczyło się sprzęgło

wiec wleciało nowe Sachs wzmocnione (tarcza, docisk, łożysko, dedykowane do RS1800, dodatkowo zostało zabielone koło zamachowe)
Silnik jest zalany olejem TEDEX full synthetic 5w40 od wymiany do wymiany nie dolewam, nie bierze oleju.
Wsadzona wkładka filtra powietrza PIPERCROSS.
Układ wydechowy dedykowany do XR2i wymieniony na nowy podczas swapa. W miejscu katalizatora strumienica.
Skrzynia z eskorta 1,8 zetec dosyć długa. Odkąd ją kupiłem trochę miauczy ale mnie to nie przeszkadza, nowe przeguby wewnętrzne. Założony Oil Catch Tank na odme

Hamulce:
Bazowo 240mm lite zostały wymienione na 240mm wentylowanie
Aktualnie: przód tarcze wentylowane 258mm zaadaptowane z fiesty mk6, nowe tarcze ATE i klocki EBC blackstuff, z tyłu całe hamulce pochodzą z escorta mk7 bębny średnicy 180mm czyli seria, cylinder 22,5mm

W kwietniu zmienione na nowe przewody elastyczne.
Całość została zalana świeżym płynem hamulcowym ATE DOT 4 o podwyższonej temperaturze wrzenia.
Zawieszenie:
Z przodu w kwietniu 2013 wymienione nowe amortyzatory Delphi deCarbon Performance na grubej ladze,

sprężyny einbach -35mm,
Nowe tuleje wahaczy (oryginał ford), nowe sworznie moog, łączniki stabilizatora moog, nowe łożyska w Mc personach.
10.09.2013 założona nowa listwa kierownicza (zakupiłem oryginał TRW) + nowy wzmacniany krzyżak moog HD + nowe drążki kierownicze i końcówki drążków, zrobiona zbieżność.
Tył:
było: 3 letnie amortyzatory gazowe Monroe Sensatrac dedykowane do RS1800, sprężyny oryginalne z RS Turbo (-40mm).
Aktualnie regulowane amortyzatory koni + sprężyny wietec.
Koła letnie: Alu BORBET A 14 cali średnicy, 6 cali szerokości ET 32, opony 185/55/14,
Koła zimowe: Alu Ronal 6j14 et 32, opony 185/60/14
c. audio:
Radio Sony CD/mp3 głośniki z przodu Alpine s1350 (zestaw odseparowany), sub własnej roboty 30cm, wzmacniacz magnat
d. inne:
Centralny zamek sterowany z pilota
Elektryczny bagażnik (otwierany z kabiny i z pilota)
Zegary z obrotomierzem (z plexi podświetlone od spodu ledami)
Planowane zmiany:
Wizualne:

Lakierowane zderzaki, dymionie przednie kierunki może zmiana felg.
Mechaniczne:
Kolektor ssący z eskorta RKC z przepustnicą 60mm, zaadaptowanie kolektora wydechowego 4-1 z durateca HE

Inne:
Się zobaczy :-P
FOTKI:

Odgrzebałem zgaszony temat oto zrzuty:






































Peedro - 10 Wrz 2013, 20:51

Jest i paściu na forum :P cza było nie usuwać poprzedniego tematu łosiu! :2xf:
luki - 10 Wrz 2013, 20:52

mam zrzut do PDFa jak chcesz do wglądu :P
tadzias - 23 Wrz 2013, 00:16

klops :P
luki - 19 Paź 2013, 19:17

Dzisiejszy dzień miną pod względem modyfikacji :)
Na tył wleciał kit Koni, prosto ze spadku Trzeciego :)

Względem sprężyn RST, siadło bardziej niż chciałem, zobaczymy jak się będzie sprawowało.

oraz przygotowałem felgi na zime w czarnym macie:

Peedro - 19 Paź 2013, 19:52

luki napisał/a:
siadło bardziej niż chciałem


Jest lepiej niż dobrze :-P wywal nadkola plastik jak będzie obcierać :2xf:

DemptD - 19 Paź 2013, 20:16

pitu, pitu :2xf:

poka coś namodził z tym zdesiem

luki - 20 Paź 2013, 00:06

DemptD napisał/a:
pitu, pitu :2xf:

poka coś namodził z tym zdesiem

Kupiłem serie czerwoną :P
Jak zdobędę przedni to polakieruje oba w kolor nadwozia :P
Jak by ktoś miał zderzak przedni ori lakierowany to przygarnę :) , do tego jakieś śpringi na przód - 50 :)

Transporteur - 21 Paź 2013, 07:17

Zapowiada się gruby projekt :fox: Wygląda to ok, a nawet bardzo :ok:
tadzias - 21 Paź 2013, 14:13

Transporteur napisał/a:
Zapowiada się gruby projekt :fox:


uoscypkowy :V:

luki - 21 Paź 2013, 20:29

tadzias, :2xf:
ze złych wieści zestaw "Koni" zjada mi plastikowe tylne nadkola :rotfl:

trzeci - 21 Paź 2013, 20:38

Zmieniałeś położenie ?
Bo ja miałem na maxa do góry i na 14-kach (profil opony 60 ) było OK.

luki - 21 Paź 2013, 20:41

nie zmieniałem nic,nadal jest max do góry, szczelina miedzy kołem (6j ET32 opona 185/55/14) a plastikowym nadkolem wynosi około 2 cm i tyle jest się w stanie poddać, chyba muszę wyższą sprężynę dać :)
Tobol - 21 Paź 2013, 21:03

Świetna cichociemna bestia :devil:
vegetagt - 21 Paź 2013, 23:23

luki, masz krzywe reperatury albo krzywą bude, tak samo jak ja :2xf:
bidżej - 22 Paź 2013, 09:32

jak na oko po pijaku wyciąga błotniki, to nic dziwnego, że krzywo :P

dobre masz fotele :ok:

tadzias - 22 Paź 2013, 18:15

bidżej napisał/a:
jak na oko po pijaku wyciąga błotniki, to nic dziwnego, że krzywo :P

a tyś widzioł górala co by modził na trzeźwo ? :P

luki - 22 Paź 2013, 21:29

podniosłem dupkę sprężynami ori xr2i, amortyzatory ustawione na środku i teraz jest ok zima nie straszna :P

luki - 27 Paź 2013, 10:30

Jednak na zimę wleci alu :hihihi:
BORBET "C"
6j14 et 38

BuMeL - 27 Paź 2013, 11:06

Luki, a może fajny wydech chcesz :)
bidżej - 27 Paź 2013, 11:41

bogactwo
luki - 27 Paź 2013, 14:36

BuMeL napisał/a:
Luki, a może fajny wydech chcesz :)

jak cichszy niż mój to chce :P

BuMeL - 27 Paź 2013, 14:46

sobie wspawasz puszke i bedzie cichszy :hihihi:
luki - 27 Paź 2013, 21:13

Mam nadzieje że zadziała <8>
Cytat:
Jak wyregulować amortyzatory KONI serii: 76, 80, 82, 84, 86, 8040 i 8240

1. Upewniamy się że pod osłona przeciw kurzową nie ma gumowego odboju, jeśli taki się znajduje należy go zdjąć i pamiętać o ponownym założeniu po zakończeniu regulacji.
2. Wciskamy do końca amortyzator, obracamy tłoczyskiem przeciwnie do ruchu wskazówek zegara do momentu załączenia się mechanizmu regulacji. Rys.1
3. Wciśnięty amortyzator obracamy o 360 stopni zgodnie z ruchem wskazówek zegara, dalsze zwiększanie twardości wykonujemy poprzez obracanie o amortyzatorem o 180 stopni. Maksymalna regulacja odbywa się w zakresie od 0 do 720 stopni.( Rys.2)
4. Po zakończeniu regulacji rozciągnąć amortyzator o ok. 1 cm w celu rozłączenia mechanizmu regulatora. Po rozłączeniu mechanizmu tłoczysko powinno lekko obracać się w lewo i prawo.
5. Uwaga !! Amortyzator lewy i prawy musi mieć ustawioną dokładnie tą samą twardość, brak synchronizacji amortyzatora lewego i prawego może spowodować uszkodzenia amortyzatora, brak przyczepności, nadmierne zużycie opon, a także może być przyczyną wypadku.

luki - 3 Lis 2013, 20:56

W oczekiwaniu na pierwszy śnieg... fiesta również źle nie wygląda ;)

opony 175/65/14 trochę balony :-P
Do świąt daleko ale przyszły do mnie takie zielone choinki :greenpeace:

luki - 9 Gru 2013, 21:31

Cytat:
Mam nadzieje że zadziała <8>
Cytat:
Jak wyregulować amortyzatory KONI serii: 76, 80, 82, 84, 86, 8040 i 8240

1. Upewniamy się że pod osłona przeciw kurzową nie ma gumowego odboju, jeśli taki się znajduje należy go zdjąć i pamiętać o ponownym założeniu po zakończeniu regulacji.
2. Wciskamy do końca amortyzator, obracamy tłoczyskiem przeciwnie do ruchu wskazówek zegara do momentu załączenia się mechanizmu regulacji. Rys.1
3. Wciśnięty amortyzator obracamy o 360 stopni zgodnie z ruchem wskazówek zegara, dalsze zwiększanie twardości wykonujemy poprzez obracanie o amortyzatorem o 180 stopni. Maksymalna regulacja odbywa się w zakresie od 0 do 720 stopni.( Rys.2)
4. Po zakończeniu regulacji rozciągnąć amortyzator o ok. 1 cm w celu rozłączenia mechanizmu regulatora. Po rozłączeniu mechanizmu tłoczysko powinno lekko obracać się w lewo i prawo.
5. Uwaga !! Amortyzator lewy i prawy musi mieć ustawioną dokładnie tą samą twardość, brak synchronizacji amortyzatora lewego i prawego może spowodować uszkodzenia amortyzatora, brak przyczepności, nadmierne zużycie opon, a także może być przyczyną wypadku.


A więc udało się :jupi:
Koni jest faktycznie regulowane, nie tylko wysokość ale również twardość!
Jednakże wymaga pewnych ingerencji.
Najpierw gdy już mamy wyjęty amortyzator z auta, zdejmujemy sprężynę.
Następnie odkręcamy górne mocowanie amortyzatora:

ja przykręciłem do imadła górę i popuściłem nakrętkę (jest to w sumie kontra trzymająca sztyce amortyzatora z mocowaniem)
Następnie odkręcamy kontrę i zdejmujemy odbój:

Po wszystkim należy wcisnąć goleń do końca i lekko kręcąc czuć jak jeszcze schodzi kilka mm głębiej.
następnie w tej pozycji kręcą wystającą sztycą regulujemy twardość.
Do dyspozycji mamy 720stopni (2 obroty) wcześniej było przekręcone o 180 stopni względem najmniejszej twardości, ja zdecydowałem ustawić równo na połowę czyli 1 obrót <8>
Oczywiście wszelakich regulacji dokonywałem równolegle na oby amortyzatorach.
Po wszystkim wyciągamy sztyce do góry i składamy w całość.

jest dużo twardziej :twisted:
Mam nadzieje nie teraz nie będzie obcierać kołem o nadkola
dla porównania sprężyny: (od lewej seria xr2i, wietec, vogtland)

tadzias - 10 Gru 2013, 11:34

Panie, :ok:
van - 11 Gru 2013, 23:11

:ok:
luki - 17 Sty 2014, 14:25

Wymigałem błędy:
157 (R,M) Mass Air Flow signal is/was low or grounded - przepływka umarta??
212 (M) Ignition TACH signal was erratic (module/wiring) or SPOUT circuit fault tu nie mam pomysłu, swego czasu po podpięciu do FordDiaga był błąd czujnika położenia wałka i EDIS-a (Czy edisy 1,1 1,3 1,6 1,8 są zamienne?)
552 (O) AIRB solenoid/circuit failure - poduszek nigdy nie miałem wiec :P

filmik z podpięcia pod diaga
www.youtube.com/embed/De-78LHaB08

UP.
Podmieniłem EDIS-a, puki co zauważyłem że trochę równiej pracuje na wolnych,

UP.
Jako że borbety "C" średnio mi pasowały (brak parapetu :P ), zakupiłem Ronale z zimówkami 6j14 et32 czyli takie jak mam letnie :) z oponami zimowymi 185/60/14
brudne spy foto:

Peedro - 30 Sty 2014, 20:31

spaj foto mocno spaj, bo słaaabe... Fela dobra, ale gleba z tyłu słaba, o! :-P
hubi_2006 - 30 Sty 2014, 21:19

luki, pakiet RS ostatnio widziałem na alledużo :)
luki - 30 Sty 2014, 21:23

Peedro napisał/a:
Fela dobra, ale gleba z tyłu słaba, o! :-P

się na lato talerzyka obniży i będzie niżej, na przód wleci weitec - 60
hubi_2006,
Pakiet mnie nie kręci :)
ciągle szukam ori wąskiego, przedniego lakierowanego bo tylny czeka na montaż.

Z nowości:
założyłem letnie gumki, obniżyłem tył i utwardziłem jeszcze bardziej amorki, przeglądem zawieszenie i podłogę, do wymiany mam gumki na stabilizatorze, pasowały by również zrobić wymianę oleju i wsadzić nie miauczącą skrzynie.

vegetagt - 8 Mar 2014, 23:24

luki napisał/a:
założyłem letnie gumki


Nie za wcześnie? Jeszcze straszą, że zima wróci :D

luki - 8 Mar 2014, 23:25

zarówno w Krakowie jak i w Zakopcu mam po komplecie zimówek :P
bidżej - 9 Mar 2014, 10:13

kurde też się zastanawiam nad letnimi, zimowe już piszczą przy hamowaniu :P
TSRules - 9 Mar 2014, 12:45

za wcześnie, rano są przygruntowe a od środy ma być minus, chyba że ktoś na popołudniu do roboty jeździ to tak :-)
luki - 9 Mar 2014, 15:49

mój cyrk moje małpy :)

bobson - 10 Mar 2014, 23:03

Podoba mi się czerwono czarna :) fele są fajne - jaki to model?.
luki - 10 Mar 2014, 23:08

bobson napisał/a:
jaki to model?.

jaja sobie robisz kultowych felg nie znasz <czerwonakartka>
czytamy na początku :-P
Borbet A 6j14 et32

bobson - 10 Mar 2014, 23:09

luki napisał/a:
bobson napisał/a:
jaki to model?.

jaja sobie robisz kultowych felg nie znasz <czerwonakartka>
czytamy na początku :-P
Borbet A 6j14 et32


nie krzycz! :D już miałem edytować bo doczytałem, że Borbety :ok:

luki - 10 Mar 2014, 23:09

:hahaha:

[ Dodano: Sob Mar 22, 2014 22:30 ]
Z nowinek technicznych: wkładka Pipercross-a się pierze, wleciał na ten czas stożek masakrator :rotfl:

zdjęcie robione skarpetką i to w dodatku brudną

Zaczęła mi się pocić uszczelka pod pokrywą zaworów, wleciała więc nówka ori ford

yoyo72 - 17 Kwi 2014, 19:05

Hmm.... Jakis znajomy ten stożek :hahaha: Ale ładnie robi "brrr" nie?
kenczorf - 17 Kwi 2014, 22:22

luki, zmieniaj kolektor na plastik - bedzie roznica na plus
luki - 17 Kwi 2014, 22:23

Leży z RKC i dumam jak wsadzić motylek 60mm do obudowy z 2.0 (55mm) :)
Mafios - 18 Kwi 2014, 13:13

Umyj silnik :P
luki - 3 Maj 2014, 17:29

i po zlocie ;-(
Zrobione 430km, zjadła 28 litrów paliwa, 0l oleju, poza wyjącym łożyskiem przedniego lewego koła usterek brak :jupi: , na torze jedynie chyba zagotowałem płyn hamulcowy i trochę go wywaliło spod korka :rotfl:

uzyskałem nawet dyplom!

i tak tu nikt nie zagląda nunu
dostałem takie dziewicze pudełko a w nim:

ktoś wie do czego to służy? :devil:

Mariox003 - 7 Maj 2014, 21:09

luki napisał/a:
ktoś wie do czego to służy? :devil:

Steruje/zmienia mapy?

DemptD - 7 Maj 2014, 21:16

ja wiem, chwaliłeś się na zlocie gy
Peedro - 7 Maj 2014, 21:42

ja tyż takie mam i leży od conajmniej dwóch lat :rotfl:

Nie zakładaj, bo i tak jesteś za wolny :2xf: :-P

luki - 7 Maj 2014, 22:56

Peedro napisał/a:
ja tyż takie mam i leży od conajmniej dwóch lat :rotfl:

Nie zakładaj, bo i tak jesteś za wolny :2xf: :-P


ale przynajmniej mam do czego to zainstalować

Peedro - 7 Maj 2014, 23:04

luki napisał/a:
ale przynajmniej mam do czego to zainstalować


Ja też :2xf:

Mariox003 - 8 Maj 2014, 06:26

luki, zakładaj i powiedz ile to dało :)
luk-90 - 8 Maj 2014, 09:18

Widzę druga wersja, jeszcze na kablu rs232? Ogólnie jeżeli planujesz sam coś z tym dłubać to czeka cię trochę lektury na temat pracy układów zasilania paliwem, nie wiem jakie możliwości oferuje 2, ja mam podpiętą 3 i jest to bardzo ciekawe i sprytne urządzenie, ale potrzebna jest do tego sonda szerokopasmowa z kontrolerem. Ja się zaopatrzyłem w LC-2.
luki - 8 Maj 2014, 20:45

planuje podlać górą i pozbyć się MAFa
luk-90 - 8 Maj 2014, 21:53

Ja mam podlane od ok 4500 przy WOT. Standardowo AFR tam jest w ok 13.1, na ten moment mam tam 12.6-12.7 i czuć, że jest troszkę lepiej, ale według mnie góry brakuje ze względu na wałki rozrządu, myślę, ze nawet regulowane kółko by dużo dało. Co do MAF'a, mi brakuje mapsensora motoroli do konwersji, a narazie fundusze to tragedia
luki - 8 Maj 2014, 22:43

z tym że ja mam w 1,8 wałki z 2,0, mają trochę "ostrzejszą" charakterystykę od tych z RQC/RQB, ktoś mi kiedyś powiedział że na kompie z rs1800 zaczyna to jechać od 4000rpm.
podepnę, zobaczymy co da się zrobić.
Jak nie to pojedzie do ludzi a załatwię det-a 3 z wbudowanym mapem ;)
Ten motor klęknie, wsadzi się 2.0 żaden problem :rotfl:

bobson - 17 Maj 2014, 20:46

Właśnie ostatnio dostałem info które sprawdzę przy najbliższej okazji:
- wałki z RQB i 2.0 mają identyczne wzniosy ale krzywki RQB są bardziej "okrągłe". Mówiąc krótko wałki z RQB mają lepsze czasy. Sprawdzę to w wolnej chwili bo mam 2 kpl wałków - RQB i 2.0 ;) Podobno różnice są widoczne gołym okiem :)

vegetagt - 17 Maj 2014, 20:57

tez to slyszalem :P
luki - 18 Maj 2014, 13:01

łot ever :rotfl:
jako że przyszła pora na olej to zapodałem Mobila 5w50 :) + filtr MAN
dodatkowo po zlocie zaczęło wyć łożysko więc zakupiłem zestawik piasta Ruvilla i łożyska FAG :hihihi:


Nowe zabawki


[ Dodano: Sob Cze 14, 2014 22:28 ]
Cytat:
zakupiłem zestawik piasta Ruvilla i łożyska FAG :hihihi:

majstry po wymianie łożyska zrobił się luz na kole/łożysku, dokręcenie poskutkowało zerwaniem gwintu na nakrętce i nic nie dało, kupiłem kolejne łożysko wprasowałem złożyłem i luz taki sam.
Zwrotnica wyczyszczona, szalki prawidłowo wchodzą w zwrotnice, piasta nowa.
Pomierzyłem i wszystko wygląda ok. Kiedyś gdzieś czytałem że w mk3 trzeba jakieś dystanse dać aby skasować luz, tylko gdzie? między łożysko a przegub od wewnętrznej strony?

Peedro - 14 Cze 2014, 21:30

poczekaj do wtorku i będziesz mieć odpowiednią piastę :cojest:
luki - 21 Lip 2014, 22:00

założyłem kolejne nowe łożysko dalej luz ;(
zwrotnica od Peedra się wyczyściła i czeka na montaż.
dodatkowo zakupiłem 2 nowe opony 185/55/14 hankook kinergy eco, puki co zadowolony z nich jestem.

kuba87 - 21 Lip 2014, 22:43

wynika to z niewłasciwego dopasowania piasty i przegubu na wielowypuście. też kiedyś walczyłem z czymś takim w mondeo mk3. spróbuj podłożyć podkładkę między piastę a przegub, skręć i sprawdź czy luz zniknął.
luki - 7 Wrz 2014, 21:59

z nowości:
-zmieniłem żarówki z przodu bo jak pożyczyłem auto yoyo-wi to mi spalił :rotfl:
-zmieniłem aku poprzedni 10-cio latek umarł
-zrobiłem przegląd
-ubezpieczyłem
-na łożysku dalej lekki luz, zrobiłem na tym prawie 5k i nic się nie dzieje ;)

yoyo72 - 8 Wrz 2014, 10:46

Jak masz problem z łożyskiem to mogę ci dokręcić w ramach przeprosin za spaloną żarówkę. :radocha:
luki - 28 Mar 2015, 19:07

jako że mój paździerz trochę spadł to sobie zrobię UP-a :cojest:
w sumie całą "zime" oprócz lania wachy nic nie robiłem :)
ale na wiosnę dostała nowe żarówki postojowe w5w oraz nowe tuleje wahaczy meyle HD

oraz nieznany sprawca obił zderzak i rozbił kierunkowskaz...

hanysek - 29 Mar 2015, 00:54

luki napisał/a:
oraz nieznany sprawca obił zderzak i rozbił kierunkowskaz..
sie wyklepie :ok: ale i tak bych ch..a walnoł w tyn gupi czerep... :fox: propo swiatel..od Biłgoraja czujnika stopu żech nie zmienił :hahaha: i do dzisioj działo :ok:
luk-90 - 29 Mar 2015, 21:15

Jak sie jeździ to sie tuleje wutłukują, a km to to autko troche robi chyba co nie Luki?
luki - 29 Mar 2015, 21:44

te oryginały wytrzymały 3 lata i jakieś 45tysi i tylko jedna duża się poddała reszta ok ale zmieniłem wszystkie. Za komplet dałem niecałe 40zł :hahaha:
niestety deCarbon z lewej mi się tłucze i zaczął się pocić ;-(

luk-90 - 29 Mar 2015, 22:05

A moje decarbony żyją już 3 czy 4 rok
luki - 18 Kwi 2015, 16:37

Wiosna przyszła czas na modyfikacje ;)
drażniło mnie falowanie obrotów biegu jałowego wobec czego zostały podjęte kroki:
-nowy silniczek krokowy
-nowa uszczelka kolektora ssącego
-nowy zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej
-nowa sonda lambda (Bosch)
-czyszczenie przepływomierza
Obroty przestały falować, korekcja mapy na ford-diagu w końcu nie dochodzi do końca skali, dodatkowo odnoszę wrażenie że od czasu swapu tak dobrze nie chodziła i najciekawsze... spalanie w mieście lekko spadło :devil:

bidżej - 18 Kwi 2015, 18:40

no panie, mody pierwsza klasa :rotfl:
luki - 18 Kwi 2015, 20:06

lepsze takie niż jeździć golfem w dizlu z aftomatem
bidżej - 18 Kwi 2015, 20:09

jeszcze do tego w kombi będzie xD

dobra, nie nerwuj się! ja też dzisiaj dłubałem, ale nie mam foto. jak zrobię to u siebie też zrobię apdejta.

BuMeL - 19 Kwi 2015, 18:38

luki napisał/a:
lepsze takie niż jeździć golfem w dizlu z aftomatem


nie mam automatu :)

bidżej - 19 Kwi 2015, 18:57

BuMeL, luki ze mnie bekę kręci :P
luki - 1 Sie 2015, 14:45
Temat postu: Re: [MK3] Fiesta by luki "powrót kochanki"
Martwił mnie w ostatnim czasie bardzo powoli ale znikający płyn chłodniczy, chyba mam przyczynę, dodatkowo w środku po trasie pachniało glikolem.
Czas operacyjny 45 minut:

ta substancja na dolnej obudowie to w zasadzie sam gęsty glikol konsystencji oleju... ilość liści i śmieci na nagrzewnicy również zbyt ciekawa nie jest.
tutaj porównanie z nową:

Nowa nagrzewnica w obudowie, w zestawie nie było uszczelnienia dookoła nagrzewnicy jak w przypadku "starej". Udało mi się dostać gąbkę i została przyklejona taśmą dwustronną do nagrzewnicy i włożona w obudowę.

W trakcie montażu ułamałem 3 zaczepy z 6, więc tryrytki poszły w ruch :rotfl: Całość zalana świeżym płynem.
Teraz w kilku krokach jak to zrobić.
1. Spuścić płyn z układu (Korek w chłodnicy)
2. Zdemontować przewody z króćców nagrzewnicy (na ścianie grodziowej)
3. Odkręcić 2 wkręty mocujące uszczelnienia nagrzewnicy na ścianie grodziowej-zdemontować uszczelnienie i blaszkę
4. Odkręcić konsolkę środkową (ta przy lewarku)
5. Zdemontować dolną podstawę obudowy nagrzewnicy (6 bardzo delikatnych plastikowych mocowań)
6. Nagrzewnica zdemontowana :luzik:

yoyo72 - 1 Sie 2015, 19:45
Temat postu: Re: [MK3] Fiesta by luki "powrót kochanki"
Zawsze coś się musi spieppsyć. Powodzonka.
Mariox003 - 4 Sie 2015, 14:12
Temat postu: Re: [MK3] Fiesta by luki "powrót kochanki"
Dobrze wiedzieć, bo mnie też to czeka :|
Daras84 - 4 Sie 2015, 21:01
Temat postu: Re: [MK3] Fiesta by luki "powrót kochanki"
na tyle fiest ile rozebrałem, nigdy nie udało mi się wszystkich zaczepów uratować


jakiej firmy nagrzewnica?

luki - 4 Sie 2015, 21:53
Temat postu: [MK3] Fiesta by luki "powrót kochanki"
Nawierciłem małym wiertełkiem , potem płaski pilniczek i trytytka, tak by połączyć oba elementy, otworki dodatkowo zalałem silikonem bo "gwizdało"
Nagrzewnice kupiłem SRL bo to jedyna jaka było dostępna w hurtowniach do jakich mam dostęp.
16.08.2015
juz 10 lat jestem właścicielem fiesty old
16.09.2015
przymierzyłem 17, 7,5 szerokie et 28, opony 195/40. Z przodu musi być dystans do amora jakieś 2mm i pewnie będzie tarło przy skręcie.

1.12.2015
zimy ni ma to się i frigusy z przodu skończyły, wleciały nówki hankooki winter i*cept RS 175/60r14
16.01.16
Dolałem płynu do spryskiwacza i zmienilem żarówki w przednich kierunkach na chromowo-pomarańczowe odpowiedniki, poprzednie świeciły na biało
Poza tym dorwałem dupowóz :ford: Do fiesty przez przednia szybę dostaje sie woda do wnętrza :sad: . Jak ogarne juz na tip top wozidło biorę sie za fiestę zobaczymy co z tego wyjdzie

blood_brother - 10 Lut 2016, 01:13
Temat postu: [MK3] Fiesta by luki "powrót kochanki"
Jakieś grube swapy będą, skoro dostanie miano funcar'u? :P
luki - 27 Mar 2018, 21:49

zrobię sobie UP a co mi tam ;)
się pochwale byłem dzisiaj na hamowni.

Wynik 117KM i 159 Nm
Wyniki te są zaniżone o 10% względem rzeczywistego odczytu, wynikają z błędnej kalibracji przed pomiarem.

Następny etap zrzucenie porting głowicy, pomiary głowic w serii i po portingu na flowbenchu, montaż do auta, hamownia po portingu.
Potem idzie na żyletki. :pop:

bobson - 28 Mar 2018, 06:40

luki napisał/a:

Potem idzie na żyletki. :pop:


Wszystko fajnie pięknie, ale to ostatnie zdanie cholernie mi się nie podoba...

bidżej - 9 Kwi 2018, 17:30

najwyższa pora, żeby dołączyła do dwóch moich. Lajf is lajf :|
kenczorf - 9 Kwi 2018, 20:01

@bidżej inwestuje w inne zabawki...na sterowanie ;)
kowalxr2i - 31 Maj 2018, 06:26

Czemu na zyletki?
luki - 31 Maj 2018, 08:06

Bo belka tylna zaczyna odpadać od budy, poza tym zaczyna cala pracowac
Peedro - 31 Maj 2018, 17:39

To se podspawaj i będzie git :-P
vegetagt - 31 Maj 2018, 18:03

vegetowy żart klasyczny: http://allegro.pl/szyna-k...7354199880.html <8>
luki - 31 Maj 2018, 22:42

Tam już wg mnie nie co spawać, podszybie zjedzone, drzwi od słupków A prawie odpadają, prawy próg zgnity, zbyt dużo elementów konstrukcyjnych zmeczonych, poza tym mam inne wydatki na chwile obecną. Kończę głowice robić, robimy pomiary i żyletki decyzja podjęta ostatecznie
Mały - 1 Cze 2018, 06:06

To kupujesz nastepną mk3? :ok: :-)
luki - 6 Wrz 2018, 22:49

w dużym skrócie:
1,8 16v prawie seria :-P
135.8 KM 6260rpm
158Nm 5900rpm

modell1 - 16 Wrz 2018, 08:27

Ładny winik.
To pewnie dzięki zbiornikowi z Sporta :ok:

bidżej - 15 Lis 2018, 11:03

a ja slyszalem, ze to jeszcze chwile jezdzic bedzie... :devil:
JoeMix - 28 Kwi 2019, 17:39

Chwila minęła,,,
luki - 1 Cze 2019, 14:27

Sprzedana, można zamknąć te 14 letnia przygodę :-P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group