Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - [MK3] Cokie- Futura 1.6 16V DLU ***** Pablosss

Pablosss - 4 Cze 2013, 12:25
Temat postu: [MK3] Cokie- Futura 1.6 16V DLU ***** Pablosss
1. NICK: Pablosss
2. IMIĘ: Paweł
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: Futura
5. ROCZNIK: MK3.5 `94r
6. SILNIK: 1.6 16V
7. OPIS AUTA: Moje pierwsze auto zakupione pod koniec sierpnia 2011r . Długo szukałem jakiegoś wozidła za rozsadna cene. Ten futrzak stał pratycznie pod nosem. Decyzja o kupnie zapadła w ciągu godziny.
Starałem sie utrzymać je w dobrej kondycji. Przy wszelkich pracach mam pomoc Taty, który naprawde zna się na rzeczy.

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
Generalny remont auta 17 sierpień 2013 - 14 czerwiec 2015
a. wizualne: deska rozdzielcza mk4 razem z nagrzewnicą i całą resztą zabawek, zrobiona blacharka, konserwacja i nowy lakier dobrany po numerze VIN
b. mechaniczne/elektryczne: wrzucona kompletna wiązka budy z mk4 ghia i połączona z wiązką silnikową z mk3 bez EDISa, konserwacja i jeszcez raz konserwacja i naprawa tego co sie tylko da,
c. audio: Radio Peiying, głośniki przód 16cm Magnat, głośniki tył 13cm Peiying alien.
d. inne: ---

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: zrobienie i utrzymanie w stanie "cycuś glancuś" :devil:
b. mechaniczne: Ma się dobrze odpychać i hamować więc narazie dalej z 1.6 , kiedyś na pewno coś większego. W planach większe tarcze z zaciskami na przód i coś z tyłem coby lepiej hamowało autko
c. audio: ---
d. inne: ---

10. ZDJĘCIA AUTA:




VIN wykazał:
Kod:

Producent:    Ford Espana Sa
Adres producenta:    Paseo De La Castellana 135
    Madrid-16
    Spain
Typ pojazdu:    Cars
Make:    Ford
Build Date    07.11.1994
Vehicle Line    Fiesta 1989-1996
Body Style    3 Door Saloon
Version    S
Engine    1.6L Zetec-E EFI (90PS)
Transmission    5 Speed Manual Transaxle - B5/IB5
Drive    LHD FWD
Axle Ratio    3.82
Emission    83 US Petrol/87 US Diesel Emissions
Air Conditioning    Less Air Conditioning
Territory    (+)"B"
Paint    Mallard Green 92
Interior Colour    Raven Interior
Interior Fabric    Jigsaw
Cyfra kontrolna:    F
Rok modelowy:    1994
Miejsce produkcji:    Spain
Numer seryjny:    R87343

Pietrekk - 4 Cze 2013, 16:09

Masz foto jak ktoś tą deskę włożył? :D
Pablosss - 4 Cze 2013, 16:48

Nie mam nie robiłem.
Niby siedzi dobrze , ale masakrycznie trzeszczy , brakuje wielu srub i plastikowe osłony słupków A są zmasakrowane od wkładania.
Jak niezapomne to cykne kilka fot tego majstersztyku :D
A co poznajesz swoją/kolegi robote? Bo z tego co mi wiadomo auto było kiedyś w rękach jakiegoś klubowicza i przyjechało ze stron gdzie tablice zaczynają sie od SCI :)

Pietrekk - 4 Cze 2013, 17:25

Nie znam, ale chcę to zobaczyć, a moje napewno nie :P A futra na SCI nie pamiętam takiego :)
Pablosss - 4 Cze 2013, 21:30

Pietrekk, ale powiem Ci ze ogólnie deska dobrze siedzi. Kwestia jest tego ze jak się ja wkłada to trzeba zrobić to porządnie. Według mnie jak już zmienia się deske to trzeba wymienic odrazu nagrzewnice bo w mk4 jest inna jak wiadomo, a ta z mk3 pod deske z mk4 na upartego podejdzie ale nie bedzie to dobre spasowanie. Lepiej wymienic iii nie kombinowac.
Dawidoff4 - 5 Cze 2013, 22:07

nie jest to była fiesta Sławka z Team Zachód (nick na FKP "slawomir-l") ??
Pablosss - 5 Cze 2013, 22:55

Dawidoff4, wątpię. Auto po sprowadzeniu do polski mialo pokolei tablice zaczynajace się na: ZKA --> SZO --> SCI --> i teraz moje DLU
pawel_mk3 - 6 Cze 2013, 09:52

Sławek miał żółte mk3 z tego co oststnio u niego byłem.
van - 6 Cze 2013, 11:08

trochę dziwne było by usunięcie bezpieczników, sądzę że puszka jest tylko jest zwyczajnie gdzieś skitrana pod deską od mk4
wymień tą deskę na normalną nie zniszczoną z mk3 a i bezpieczniki się znajdą :)
strasznie zajechany ten zetec musi być skoro tyle oleju żłopie, tylko po odpaleniu jest siwy dym ? bo nie wygląda mi to tylko na uszczelniacze

Dawidoff4 - 7 Cze 2013, 00:07

pawel_mk3 napisał/a:
Sławek miał żółte mk3 z tego co oststnio u niego byłem.


sorki :ups: zmyliła mnie ta deska rozdzielcza od MK4 w MK3 (a fiesta Sławka z tego co pamiętam też tak miała)

Pablosss - 7 Cze 2013, 15:43

van, wlasnie o to chodzi ze jak sie odpala to ladnie chodzi , nie kopci ani nic, jak jedziesz tez nic specjalnego nie widac za autem. Tak powyzej 3tys obrotow (jak stałem to sprawdzałem) widac niebieskawy dym i tyle , ale bez zadnego mocnego kopcenia ani nic.

a co do wymiany deski na taka z mk3. Niechce własnie takiej. Kupiłem specjalnie własnie dodatkowo mk4 zeby zabrac z neij ladna deske i szpargały.

Bezpieczniki. Jakieś są te zwykłe. Brak jest tych głownych (patrzac pod maske mk4 była w podszybiu kierowcy skrzynka z ''glownymi'' bezpiecznikami w moim aucie nigdzie nie moge tego znalesc. Bede bemintowal deske to moze sie znajda ;) )

Pablosss - 7 Cze 2013, 20:26

http://4cars.pl/samochodo...ika,0,0.php#top

myślicie ze podejdzie pod moja future? miał ktoś do czynienia wogole z takimi osłanami?

Co do bezpieczników głownych to znalazłem je. sa głeboko upchane pod deska. ledwo je widac musialem zdemontowac przdni fotel zeby moc sie polozyc i je dostrzec.

Maci3j18 - 7 Cze 2013, 20:29

Z tego co wiem pare osób na forum juz sie nad tym zastanawiało, ale chyba nikt nie kupił.
Pablosss - 24 Wrz 2013, 23:20

Prace nad autem trwaja.

22-23 czerwca:
wymiana uszczelniaczy zaworów- wszystkich 16- na Elringi
uszczelka głowicy Reinza
uszczelka pokrywy zaworów Reinz
wymiana oleju 15W40 Orlenoski (tani,wmiare dobry , tylko w celu sprawdzenia zy dalej bierze olej) i filtra


Od początku wrzesnia trwaja już konkterne prace nad autem.
Pogoda utrudnia ale powoli do przodu.
Auto tymczasowo gołe- sama buda i silnik z przednim zawieszeniem.
Cel prac: usunięcie rudej, zakonserowanie podwozia, lakierowanie na orginalny kolor, ogolne odswierzenie auta.
Wrzucam calą wiązke elektryczna, wraz z nowa deska, boczkami itd z mk4.
Walka zeby postawić silnik na kompie od mk4- kombinuje jak przegrać program sterowania silnikiem z mojego kompa (EEC4) na kompa od silnika 1.3 endura z mk4 (EEC5).

''Miszion komplit'' - założyłem zeszyt z danymi z napraw, paragonami ,etc.

Sam się już gupie co jest zrobione a co nie.
Auto zajmuje każdą wolna chwile- albo robota , albo szukanie czesci , szperanie po forum.

Życie mi powodzenia, bo nawet moja umiejetność organizacji , poszla w cholere przy tym aucie.
Jak je skończe to będe dumny jak paw :luzik:

Pablosss - 24 Wrz 2013, 23:36

* * *
* * *


Trochę fotek :-)

modell1 - 25 Wrz 2013, 21:13

No powiem tobie szaczun ciekawy jestem deski od mk4. Jak z przeróbką . Już kiedyś gdzieś widziałem , prawdopodobnie na fiestaturbocom
Peedro - 25 Wrz 2013, 22:33

U nas daaaawno temu niejaki Gienek_Wichura miał mk3 z wnętrzem z mk4 :-P
Pablosss - 25 Wrz 2013, 22:49

modell1, powiem Ci szczerze , ze deska sama w sobie chodzi bez zadnych większych problemów nie dorozwiazania , najwikesza kmine mam nad ramka calego systemu nagrzewnicy , musze wycinac z mk4 ramke bo moja ma jedna duża dziure a potrzebuje element z 2 dzurami. wspawuje z mk4 bo bedzie mailo wszyskie mocowania itd , kombinuje tylko zeby zrobic to porzadnie zeby nie cieklo ;)

masa z tym wszystkim roboty , ale jak dla mnie warte zachodu.

z czasem musze obszyc od nowa wszystkie fotele , bo tylna kanapa moze i wyglada jeszcze dobrze (ale i takj wrzucam taka z zagłowkami , jakos estetyczniej dla mnie wtedy auto wyglada pomimo ze i tak od swieta ktos z tylu siedzi, za to przednie fotele juz powoli powoli zblizaja sie do konca zycia.

orientuje sie czy boczki z mk4 sa rozbieralne ? chce wymienic materiał ktorym sa a srodku obite i nie zniszczyc ich nazbyt

Pablosss - 13 Lis 2013, 20:27



Zima idzie, garaż mi wymówili i szukam nowego ;-(
Najprawdopodobniej koniec prac będzie dopiero na wiosne jak mi fundusze pozwolą.
Zaczynam mieć dośc tego auta , ale zbyt je kocham zeby tak zostawić.
Życzcie mi powodzenia :-P

Narazie na "już" szukam garażu bo pod chmurka auta nie postawie w takim stanie

BTW. Jak by ktoś mial garaż , stodołe, cokolwiek z betonową podłogą w granicach 50km od Lubina (dolny śląsk) to niech sie odezwie, bylbym chetny nająć.

Artur.k - 13 Lis 2013, 20:39

piękna robota,jestem pełen podziwu... mnie też czeka podobna robota,ale z przodem, bo był walnięty i syfiato poskładany..gratuluje i życzę Ci wytrwałości :)
Marcinowaty - 13 Lis 2013, 21:07

Lepiej lać 10W-40
vegetagt - 14 Lis 2013, 00:58

za minerał w zetecu powinny być warny :P
Hydraulika płacze, pozatym temperatura płynięcia na poziomie -20 stopni nie nadaje się do naszych zim.

Pablosss - 14 Lis 2013, 22:18

Ja muszę najpierdojśc do tego gdzie mi bierze olej. Kompresja dobra, dopiero co wymienione uszczelniacze zaworów i uszczelka głowicy , silnik z kazdej strony suchy , a jak sie jezdzi tak ze 3tys obrotow sa czesto przekraczane to 1litr oleju na ok 500km. Dopiero powyzej 3 tys obrotow spaliny leciutko robia się niebieski , ledwo ledwo. i Badź polaku mądry
vegetagt - 14 Lis 2013, 23:02

pierścienie olejowe zdechły :fox:
Powyżej 3 tys dymi na postoju? To możliwe, że dymi cały czas jak jedziesz pod obciążeniem.

Pablosss - 14 Lis 2013, 23:08

Zobacze co bedzie dalej, narazie nie mam gdzie auta przezimowac ( a co tu wogole mówić o robieniu), po zimie rusze pelna para. Modle sie tylko o fundusze :sad:
luk-90 - 14 Lis 2013, 23:20

Nie poddawaj się, bo będziesz po jakims czasie żałował :-)
Pablosss - 15 Lis 2013, 09:41

Nie nnie poddam sie , nie ma opcji. Zbyt bardzo kocham to auto :devil:
Pablosss - 15 Sty 2014, 11:45

Udało mi się tanio znaleźć stodołę, w której autko może przezimować.
Gdyby nie to, że muszę spawać (a w stodole nad autem jest siano) może udało by się wyjechać juz na wiosne na drogi. Nie mogę spawać wiec odwiedzam je czasem przytulić i zalać do cylindrów nafty zeby lekko natluścic blok przed rdza. :ok:

*

i jakie było moje żdziwienie jak popatrzyłem na tarcze

myślalem że po prawie 5 miesiacach stania będa w gorszym stanie



A własnie posiada ktoś na sprzedaż w dobrym stanie rurki hamulcowe te ktore koncza sie w nadkolach i ida za/koło baku? moje sa ładnie mówiac w złym stanie.

[ Dodano: Pon Kwi 07, 2014 22:35 ]
http://instagram.com/p/jP7n6IL9NK/#

Przyszła wiosna, stodoła przedłużona o miesiąc, powoli wracam do prac. Troche chęci przygasły , ogrom nauki na studiach ale razem z Tata damy rade. Teraz tylko przydała by się wygrana w totka bo auto woła o trochę nowych części. :rotfl:

[ Dodano: Pią Maj 02, 2014 18:01 ]
Dzisiaj miały ruszyć znowu prace, ale przez te 5 stopni za oknem odłożyliśmy na później. Dzisiaj został stworzony plan jak wpakować kompletną nagrzewnice od mk4 do auta. szykuje się troche wiercenia, nitowania i klnięcia :rotfl:
Portfel płacze jak zrobiłem kosztorys tylko podstawowych rzeczy

[ Dodano: Sob Sie 30, 2014 22:35 ]
Prace trwaja caly czas, spawanie praktycznie zakonczone. Teraz przyszedl etap na konserwacje podwozia i wygluszenie srodka. :ok:

Dzisiaj została dopasowywana pelna nagrzewnica z wentylatorem z mk4. Powiem ze mam pomysl jak to zrobic nie usuwajac kompa z orginlnego miejsca (a przeszkadza on bardzo jesli wklada sie wentylator z mk4). Zdjecia wraz z opisem na potomnych co jak z czym sie gryzie jak sie to robi wrzuce pozniej jak ogarne to do konca i bedzie juz eleganco wszytko lezalo. :devil:

Moje wielkie zdziwienie z dzis: Klamka zewnetrza kierowcy w salonie forda nowa nie uzywana kosztuje
UWAGA!!! 280 PLN !!! jak to uslyszalem to padlem i odrazu polecialem na szrot gdzie za 10pln dostalem klameczke z sprezynka jak nówka :rotfl:

[ Dodano: Wto Wrz 23, 2014 13:49 ]
*
*

Kilka nowych zdjęć :-)
Niestety te pokazujące jak zamontować nagrzewnice z mk4 do mk3 uległy uszkodzeniu więc będą póżniej. moge jedynie powedzieć ze zostało tylko wymyślenie juz do konca i skonstruowanie mocowania komputera , ale napewno nie zmienia on bardzo swojego miejsca :)

Mariox003 - 23 Wrz 2014, 18:25

Ładnie panie działasz. A ta nagrzewnica z mk4 w czym lepsza, że zakładasz?
Pablosss - 23 Wrz 2014, 18:41

Mariox003, w niczym nie jest lepsza. Po prostu zakładam całą deche z mk4 razem z całą instalacja , a ze z mk3 nie posiadam na przymiarke jak by pasowalo, to musze modzic z nowsza :ok:

[ Dodano: Nie Wrz 28, 2014 00:15 ]

Jak obiecałem tak wrzucam :) Sposob montażu ramki pod łapacz powietrza z mk4.
Przygotowana wycięta ramka z wąsami do przykrecenia łapacza, przymierzone i wycięte kątówka w podszybie. Miedzy podszybiem a ramka zastosowana jest nie chłonąca wody pianka i wszytsko uszczelnione jest grubo białą masą na spawy - sprawdzone i na 99,9% nie cieknie.
*
Z racji, że wentylator z mk4 nakrywa się z miejscem montażu komputera w mk3, Został lekko podcięty uchwyt w wentylatorze tak zeby było widoczne pełne okno dziury kompa a śrubka do podtrzymania ląduje lekko wyżej- juz dziurka na śrubke jest wywiercona. Komputer zostaje gdzie był choć jegho mocowanie bedzie lekko zmodyfikowane i przesunie sie jakies 7 cm nizej - wiazka z wtyczka pozwana na taki zabieg




a tu podciete delikatnie wzmocnienia - o jedno przetłoczenie (nie wiecej niz 1 cm na głębokości zebrane)
Musiałem to zrobić ponieważ nawiewy boczne i ich rury doprowadzające powietrze blokowały się o te blachy.

kuba87 - 28 Wrz 2014, 01:32

ale ta przednia piaste oczysc z farby bo ci tarcze beda biły :)
danin - 28 Wrz 2014, 10:24

Ładnie działasz powodzenia życzę i bezawaryjne.
Będę zaglądał

tadzias - 29 Wrz 2014, 20:29

Pablosss napisał/a:
Sposob montażu ramki pod łapacz powietrza z mk4


powinno się to znaleźć w dziale z modami/przeróbkami


:)

Pablosss - 29 Wrz 2014, 23:21

tadzias, z checią mogę utworzyć dokładny poradnik jak to wykonać :ok:
ostry5_13 - 20 Gru 2014, 15:15

ja chcę foty deski od mk4 :D napaliłem się jak na suchary a ba nawet już odłożyłem na szrocie deskę z airbagiem nawiewami i pstryczkami :p
Pablosss - 3 Maj 2015, 14:10

Nie miałem okazji uzupełniać wątku.
W miedzy czasie było malowanko w samodzielnie skonstruowanej komorze lakierniczej
*

doba po malowaniu


Lakier:
patrząc pod kątem prostym:
pod dużym kątem:



Pożniej składanie, klecenie elektryki (czyli kombinowanie jak połączyć wnętrze mk4 z wiązką slinika futura)
Zdjęcia z wczoraj
*
*

yoyo72 - 3 Maj 2015, 17:46

Kolor kameleon czy cusik takiego? Ładny Futrzak. Potrzeba jeszcze jakiegoś felunku alu. :brawo:
Pablosss - 3 Maj 2015, 21:29

Alu jest (te same co na pierwszych fotach w watku) na czas remontu wrzucilem zimówki z wiarą ze przed zimą sie wyrobie ;p

Kolor? Dobrany wg vinu :P Mallard Green 92 . Podobno tylko futura i eskort cossie wychodzil w takim kolorze. Co jak co ale z tego koloru jestem najbardziej dumny. Według rozpiski fabr z mieszalni poszedl tam w głównej mierze zielony , niebieski i biała perła + kilka magicznych składników

modell1 - 3 Maj 2015, 22:26

mk4 w środku daje uroku autu.
Podoba mi się

Pablosss - 1 Cze 2015, 20:46

vegetagt napisał/a:
za minerał w zetecu powinny być warny :P
Hydraulika płacze, pozatym temperatura płynięcia na poziomie -20 stopni nie nadaje się do naszych zim.

vegetagt, zainspirowałeś mnie. Podejmę próbę zalania go 10w40 :rotfl:

A, tak na poważnie.
Autko, juz na ostatniej prostej przed powrotem na drogi. Silnik regularnie zalewany nafta i ręcznie kręcony. Łączenie wiązki wnętrza z mk4 do wiązki futury juz powoli skonczone. Zostało podłączyć kilka pinów we wtyczkach i zrobić wyłącznik wypadkowy w nogach kierowcy i kilka innych drobnych przewodów.
Podczas gdy wiele osob bawilo się na zlocie, ja smutałem ze nie mogę być z wami i dzielnie pracowałem przy Fieścinie. Dostała miedzy innymi plastikowe nadkola kół tylnych (sądziłem ze obedzie sie tym rzem bez recznego dopasowywania ale przeliczyłem sie. Niby czego oczekiwać za 40pln za 2 sztuki plastików to nie bardzo dużo ale opalarka i kilka ostrych narzedzi imających plastik poszlo w ruch ale juz ladnie nadkola prezentują sie).

Życzcie mi szcześcia przy odpalaniu. Mam nadzieję ze pójdzie bez zbędnych atrakcji.

Pablosss - 20 Cze 2015, 14:32

Auto od tygodnia śmiga. Ma już przegląd i wszystko do przemierzania świata. Opłakuję fakt, że spóźniłem się z robotą i nie było mnie na zlocie, ale za rok jestem obowiązkowo :-)

W aucie zostało tylko założyć rozpórkę, chlapacze przednie (szkoda mi nowego lakieru i konserwacji, a z tych moich 195 strasznie rzuca po aucie), ogarnąć zawór ogrzewania, bo nie wiadomo czemu podłączony daje cały czas "zimno", a jak tylko odłączy się od niego wtyczkę wieje ciepłym.

W najbliższych dniach zrobię zdjęcia i wrzucę :-)

edit:

* * *

*

* * *

van - 22 Cze 2015, 13:51

no ładnie
a teraz wypolerowaną i suchą poprosimy ofocić :)

Pablosss - 22 Cze 2015, 21:27

van, ja tylko przestanie padac to odrazu to zrobię :)
Pablosss - 6 Lip 2015, 18:37
Temat postu: [MK3] Cokie- Futura 1.6 16V DLU ***** Pablosss
Auto dzielnie pokonuje kolejne kilometry bez żadnych większych kłopotów. Nie ma go gadać o nim trzeba jeździć jak najwięcej :-)
Pablosss - 6 Lis 2015, 13:28
Temat postu: [MK3] Cokie- Futura 1.6 16V DLU ***** Pablosss
Fieścinka wzbogaciła się o rozpórkę, chlapacze przednie, czujnik niskiego poziomu płynu spryskiwaczy, oba nowe przeguby i jeden sworzeń wahacza, zwrotnica prawa z mk4 (okazuje się, że pasuje) z nowiuśkim łożyskiem
Nie ma czasu i weny na zrobienie dobrych zdjęć.

Na wiosnę zostawiam sobie prace nad silnikiem (biere olej :krzesłemgo: ), albo zastanowię się nad jakimś swapem na coś większego.


Połączenie wiązki wnętrza z mk4 ghia z wiązką silnika mk3 Futura poszło bez większych problemów. Wszystko hula bez problemu. Wmontowana ramka łapacza powietrza z mk4 nie przecieka jak na razie. Muszę tylko dojść czemu zawór nagrzewnicy nie reaguje na pokrętło, ale to już mały szczegół.

Jeśli ktoś będzie brał się za wrzucanie pełnego środka z mk4 do mk3,5 służę pomocą.

brodaty33 - 6 Lis 2015, 15:00
Temat postu: [MK3] Cokie- Futura 1.6 16V DLU ***** Pablosss
Bez zdjęć się ni liczy :P
Pablosss - 11 Gru 2015, 22:38
Temat postu: [MK3] Cokie- Futura 1.6 16V DLU ***** Pablosss
Cokie zyskał nowe żaróweczki H4
PHILIPS X-tremeVision +130%
Wrażenia? Na drodze jeszcze nie testowałem, ale na parkingu w porównaniu do poprzednich " notw " dokładnie tak. Bardzo mocne, jasne światło
Dzięki wyprzedaży w realu mam je za niecałe 30pln za 2 sztuki

brodaty33 - 14 Gru 2015, 13:21
Temat postu: [MK3] Cokie- Futura 1.6 16V DLU ***** Pablosss
Dobra promocja w takim razie, one średnio po 50+ chodzą
Pablosss - 3 Kwi 2016, 18:02
Temat postu: [MK3] Cokie - Futura 1.6 16V DLU***** Pablosss
Dzisiaj skusiłem się na założenie już letnich kółek. Nowe kapcie:
2x Uniroyal RainSport 2 195/50 R15 V
2x Uniroyal RainExpert 195/50 R15 V

Pablosss - 21 Lip 2016, 21:33
Temat postu: [MK3] Cokie - Futura 1.6 16V DLU***** Pablosss
Gdzieś w maju wrzuciłem pirotechniczne napinacze pasów i wmontowałem w zbiorniczek, czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy.



W dniach 25-29 czerwca silnik auta przeszedł remont. Główny powód? Znikający olej. Jak się pomyślałem pierścienie zgarniające tłoka były zapieczone.
Przy okazji zrobiłem jeszcze kilka rzeczy przy silniku. Reasumując prace przy silniku w ciągu ostatnich 7000 km przeszedł generalny remont. Ma wymienione wszystkie uszczelnienia i każdy element sprawdzony. Jedynymi uszczelkami, które jeszcze nie doczekały się wymiany są uszczelnienie przednie i tylne wał, ale oglądałem je i są jeszcze w dobrym stanie, a przede wszystkim trzymają szczelność. 7000 km temu została zrobiona kompletnie głowica. Teraz do auta wpadły:
- filtr powietrza
- filtr oleju Febi
- podkładka korka oleju Reinz
- olej GM GMO 10w40 (olej przejściowo, później zostanie zalany np. liqui moly)
- uszczelka miski olejowej Reinz
- simeringi wałków rozrządu Febi
- uszczelka głowicy Elring
- zestaw rozrządu Ina
- pierścienie tłokowe Goetze
- panewki Glyco
- pasek wielorowkowy Contitech 6PK1275
- rolka prowadząca i rolka napinacza paska wielorowkowego Magneti Marelli
- śruby głowicy Reinz

Klasycznie nie obyło się bez rozmaitych przygód i problemów. Wszystko udało się zrobić bez wyciągania silnika w garażu kumpla, głównie popołudniami.
Przyzwyczaiłem się już , że w tym aucie nic nie może pójść gładko i szybko. Musi mieć swoje foszki :ford:

Od czasu remontu przejechałem ponad 600km i nie ubyło ani grama oleju (wcześniej 1l na 300km). Silnik pracuje zauważalnie lepiej i ciszej z racji ustawienia rozrządu dokładnie w OT i wymiany wszystkich "grających" rolek.

2 zdjęcia z prac (jest ich mało bo wiecznie brudne łapy były)
Przed

i po

i tu przykład dlaczego warto robić od razu uciekający olej. Mimo dwudniowego namaczania ciężko było usunąć nagar.

W planach na bliską przyszłość wymiana oleju i świec. W dalszych planach modzenie przy dolocie i wydechu :krzesłemgo:

slawomirro - 21 Lip 2016, 21:57
Temat postu: [MK3] Cokie - Futura 1.6 16V DLU***** Pablosss
Co Ci sie stąło z kierownicą w aucie, że ją jakąś taśmą izolacyjną obkleiłeś?
Pablosss - 21 Lip 2016, 23:03
Temat postu: [MK3] Cokie - Futura 1.6 16V DLU***** Pablosss
slawomirro, to nie taśma izolacyjna tylko owijka szmaciana do wiązek przewodowych. Co się stało? Była skóra ale się przetarła. Nie chciałem niszczyć pianki pod spodem, więc owinąłem chwilowo tym (i już jezdze tak rok :rotfl: ). Jak będzie gotówka i dobry tapicer to oddam ją do obszycia. Choć nie ukrywam, że w tej owijce bardzo dobrze się ją trzyma
Pablosss - 11 Sie 2017, 19:18

Fiesta dnia wczorajszego dorobiła się regeneracji krzyżaka kolumny kierowniczej. Akcja szybka i spontaniczna, więc ze zdjęciami kicha.
Przed wymianą luz jak w kopalnianym land roverze :-P teraz prowadzi się jak po sznurku.

Sama wymiana bajecznie prosta. Kolumna kierownicza wraz z kierownicą odkręcamy i sup na bok. Pozostaje nam usunąć ostatni element przy przekładni. Aby dostać się wygodnie do krzyżaka zaraz przy przekładni, demontujemy obudowę filtra powietrza i odkręcamy dolnym element podtrzymujący puszkę. Tym sposobem osiągamy wystarczającą ilość miejsca, żeby wygodnie pracować. Odkręcamy śrubkę trzymającą krzyżak na przekładni i wyciągamy go do środka auta. Trochę zabaw manualnym z wybiciem starego i wbiciem nowego krzyżaka, a potem tylko się cieszyć przyjemną jazdą.

Dla potomnych krzyżak przekładni kierowniczej w fieście ze wspomaganiem ma wymiary 16,05 x 38
W motoryzacyjnym u mnie w mieście mówili, że takowy nie istnieje.
Znalazłem go dopiero w sklepie techniczno-rolniczym :rotfl:
Jeśli ktoś będzie miał problemy ze znalezieniem dokładnie takiego to pasować będą także krzyżaki z miseczkami 16mm. Ważne żeby wymiar ramion krzyżaka nie przekraczał 38mm ponieważ będzie ciężko zaklepać materiał.
W temacie przypasowywania krzyżaka z forda ka, może być delikatny problem. Przymierzałem go na szybko w aucie. Wieloklin na łączeniu krzyżaka z kolumną jest zbyt długi i należało by go umiejętnie dopasowywać. Polecam jednak pobawić się w regeneracje elementu z naszego autka :ok:

Pablosss - 31 Mar 2018, 12:42

Rozważam zmianę auta i niestety będę musiał pozbyć się fiesty. :strach:
Czy ktoś tu z obecnych na forum byłby chętny odkupić ode mnie auto?
Jeśli takowa osoba by się nie znalazła auto poszło by na złom, ale wchodziło by w grę małe bebeszenie go.
Żal mi go oddawać w obce ręce, a tym bardziej unicestwiać, bo kosztował mnie zbyt dużo pracy, nerwów i pieniędzy.

kuba87 - 31 Mar 2018, 12:47

jak ma gaz to dam 200 ziko :rotfl:
Pablosss - 31 Mar 2018, 13:28

w jej żyłach płynie tylko czysta benzyna ;)
Peedro - 31 Mar 2018, 21:40

to jak sama benzyna to ja dam 120 zł :P
Pablosss - 8 Kwi 2018, 22:40

AUTO JEST NA SPRZEDAŻ
http://fiestaklubpolska.p...p=794489#794489

Pablosss - 24 Kwi 2018, 00:35

Cokie przeszedł w ręce znajomego. Obiecał, że zadba o fieścine
van - 24 Kwi 2018, 22:16

Pablosss napisał/a:
Cokie przeszedł w ręce znajomego. Obiecał, że zadba o fieścine
:ok:
Pablosss - 26 Kwi 2018, 12:54

Po cichu liczę, że za jakiś czas odkupię od niego spowrotem :-P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group