Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - [MK7] 1.0 Ecoboost 100KM by Kubuch

Kubuch - 23 Kwi 2013, 22:10
Temat postu: [MK7] 1.0 Ecoboost 100KM by Kubuch
Witam Wszystkich. Od wczoraj mam w domu 2 Forda i czuję nieodpartą potrzebę pochwalenia się Wam nim (a właściwie nią) :)

1. NICK: Kubuch
2. IMIĘ: Kuba
3. MODEL: Fiesta MK7 FL
4. WERSJA: Titanium + Platinium X
5. ROCZNIK: 2013
6. SILNIK: 1,0 Ecoboost 100KM
7. OPIS AUTA: autko fabrycznie nowe, wczoraj odebrane z salonu, fura dla żony ;)

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: brak
b. mechaniczne: brak
c. audio: brak
d. inne: brak

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: brak
b. mechaniczne: może za jakiś czas @125KM
c. audio: brak
d. inne brak

10. FOTKI AUTA
Na razie tylko 3 szt z przysalonowego parkingu
http://imageshack.us/phot...9/fiesta1t.jpg/
http://imageshack.us/phot.../fiesta2vd.jpg/
http://imageshack.us/phot...2/fiesta3q.jpg/

modell1 - 23 Kwi 2013, 22:16

Jak się nie mylę pierwszy ecoboost w klubie.
Fajnie pisz jak się tym małym silniczkiem lata :)

Kubuch - 23 Kwi 2013, 22:21

Cięszę się. Lata się przyjemnie. Bardzo przyjemnie. Założenie było takie, że nowe auto musi być doładowane. Może osiągi na papierze nie są jakieś imponujące ale auto sprawia wrażenie bardzo szybkiego :) Co prawda dopiero 90 km po mieście za nami ale jestem pełny dobrych myśli.
vegetagt - 23 Kwi 2013, 22:47

Kubuch, opowiedz jak silnik zachowuje się podczas obrotów, gdzie turbina nie ładuje.

Jestem ciekaw, czy np 1000-2000 rpm to taki muł jak niektóre diesle.

Kusiu - 23 Kwi 2013, 22:57

Mnie te bardzo ciekawi ten silnik, ostatnio gadalismy z kumplami, czy takie 1,0 ktore ma sto koni nie jest na sile wyżyłowane, i czy bedzie bezawaryjne :) , Ładna fiesta oby długo służyła :-)
Pietrekk - 23 Kwi 2013, 23:00

Szkoda ze brakuje mu jednego cylindra, bo dźwięk to ma zapewne ciekawy :D
Parzych - 23 Kwi 2013, 23:04

modell1 napisał/a:
Jak się nie mylę pierwszy ecoboost w klubie
Nie mylisz się, pierwszy polift turbo...
Kusiu napisał/a:
ostatnio gadalismy z kumplami, czy takie 1,0 ktore ma sto koni nie jest na sile wyżyłowane, i czy bedzie bezawaryjne
Te 3 cylindry nie są strasznie wyżyłowane na 100KM, widziałem w salonie Sporta 1.0 125KM... Kubuch, frajdy z jazdy i bezawaryjności :ok: Ciekawe jak te 1.0 100KM się zbiera w porównaniu do 1.6 100KM... :myśli:
mieszko - 23 Kwi 2013, 23:06

Parzych napisał/a:
ciekawe jak te 1.0 100KM się zbiera w porównaniu do 1.6 100KM...


już szukasz okazji? :-)

BuMeL - 23 Kwi 2013, 23:08

To dopiero musi być kosiara :rotfl:
kamilocha1 - 23 Kwi 2013, 23:32

BuMeL, może nasz kolega z czarwonoczarnej kosiarki przeżuci się na nową kosiarke?:D
Parzych - 23 Kwi 2013, 23:36

mieszko napisał/a:
Parzych napisał/a:
ciekawe jak te 1.0 100KM się zbiera w porównaniu do 1.6 100KM...
już szukasz okazji? :-)
No baaa :devil:
Kubuch - 24 Kwi 2013, 09:23

vegetagt napisał/a:
jak silnik zachowuje się podczas obrotów, gdzie turbina nie ładuje.

Jestem ciekaw, czy np 1000-2000 rpm to taki muł jak niektóre diesle.

Skrzynia jest tak zastopniowana, że właściwie zawsze jadę pow 2000 rpm. Nie zauważyłem turbo dziury.

Kusiu napisał/a:
czy bedzie bezawaryjne

Musi wytrzymać 4 lata - do końca leasingu ;)

Pietrekk napisał/a:
Szkoda ze brakuje mu jednego cylindra, bo dźwięk to ma zapewne ciekawy

Jest bardzo dobrze wyciszona - w środku warkot (przyjemny zresztą) słychać dopier jak się dobrze da w palnik. Na zawenątrz z kolei kosiarka :)

elmek13 - 24 Kwi 2013, 10:28

A pojawisz się tym cudem na zlocie?
Kubuch - 24 Kwi 2013, 12:43

Niestety nie.
elmek13 - 24 Kwi 2013, 13:50

Kubuch, szkoda, Parzych chętnie by się sprawdził.
Kubuch - 25 Kwi 2013, 23:42

400 km pękło. Autko śmiga ładnie. Aż mnie skręca, że Focusem muszę jeździć :(
Parzych - 25 Kwi 2013, 23:44

Kubuch napisał/a:
Aż mnie skręca, że Focusem muszę jeździć :(
A w Foce jaki masz silnik :?:
Kubuch - 26 Kwi 2013, 00:09

13 letnie TDDI ale nie w silniku tkwi problem a w designie i zuzyciu wnetrza. No i halas tez robi swoje.
Parzych - 26 Kwi 2013, 00:12

To żonce wciśnij starą Fokę, a sam bierz Fiestę... :ok:
Lary - 26 Kwi 2013, 04:24

Ciekaw jestem ile ten silniczek polata.
Nie zrozum mnie źle, życzę jak najdłuższej bezawaryjnej jazdy ale jak to mówią (wybacz słownictwo - oryginał) z gówna bata nie ukręcisz. Ostatnio w auto świecie było trochę o tych silniczkach i nie wygląda to kolorowo.

Z drugiej strony tyle elektroniki teraz pakują do samochodów itp że tak czy inaczej większość z nich pojeździ sporo krócej niż te obecne wozidupska ;)

BuMeL - 26 Kwi 2013, 08:39

Lary napisał/a:
Ciekaw jestem ile ten silniczek polata.


100KM z litra, ustawienie kół rozbieżne, zmiana oleju co 30kkm, obstawiam ze trzy zmiany :9:

MisiekT - 26 Kwi 2013, 08:54

byle pamietac, ze to auto do turlania się, a nie wyścigów i wtedy wytrzyma długo :ok:
Kubuch - 26 Kwi 2013, 21:54

BuMeL napisał/a:
zmiana oleju co 30kkm, obstawiam ze trzy zmiany :9:


Zmiana co 20kkm - mama nadzieję, że z 5 zmian wytrzyma. Tylko czym oni je leją - 5W20 :9:

modell1 - 27 Kwi 2013, 11:50

Oto twój motor w przekroju :-) :-)

Marcinowaty - 27 Kwi 2013, 19:51

Jakiś taki nie kompletny, jakby mu cylindra brakowało :fox: No dużo tu aluminium :rotfl:
BuMeL - 27 Kwi 2013, 20:02

Blok jest żeliwny :p
Parzych - 27 Kwi 2013, 22:10

BuMeL napisał/a:
Blok jest żeliwny :p
Chyba se jaja robisz, MK6 ma alu (pomijając 1.3) a w MK7 by wrócili do żeliwa :?: Nie sądzę...
MisiekT - 27 Kwi 2013, 23:01

Parzych napisał/a:
a w MK7 by wrócili do żeliwa Nie sądzę...

wrócili... ze względu na lepsze nagrzewanie/utrzymywanie ciepla

Parzych - 27 Kwi 2013, 23:44

Czyli Ford poniekąd cofa się w rozwoju... :9:
diodalodz - 28 Kwi 2013, 00:08

Aluminiowe bloki maja problemy ze sztywnością i z wyciekami z uszczelek pod głowicą. Nie można ich "bić" na zimnym . Prócz lekkości i piękności która uwodzi maja niestety wady :(
kuba87 - 28 Kwi 2013, 09:35

Kubuch, zmieniaj olej co 15 tysiecy. :)
pawel182 - 28 Kwi 2013, 12:08

I pasek rozrządu jest zanurzony w oleju :)
Kubuch - 4 Maj 2013, 22:34

Jesteśmy po pierwszym przejechanym zbiorniku. Średnie spalanie z 540 km - 7l/100km. ~ 340 km trasa/200km miasto. Jazda delikatna - docieranie ;)
Parzych - 4 Maj 2013, 22:37

Kubuch napisał/a:
Jesteśmy po pierwszym przejechanym zbiorniku. Średnie spalanie z 540 km - 7l/100km. ~ 340 km trasa/200km miasto. Jazda delikatna - docieranie ;)
Jak na "Eco"Boost to spalanie nie powala na kolana, ciekawe ile wyjdzie po samym mieście... Nasza 1.6 przy delikatnym operowaniu gazem, po samym mieście potrafi zejść poniżej 8l/100km...
Kubuch - 4 Maj 2013, 22:45

Eco sreco... Kupując to cudo zakładałem, że spalanie po mieście nie może przekroczyć 10l na setkę no i chyba da radę ;) Myślę, że będzie jeszcze troszkę mniej palić jak się dobrze ułoży - albo więcej jak jej kilka razy czerwone pole pokażę :V:
Parzych - 4 Maj 2013, 23:15

Kubuch napisał/a:
Kupując to cudo zakładałem, że spalanie po mieście nie może przekroczyć 10l na setkę no i chyba da radę
W MK6 2.0ST 150KM da się zmieścić w dyszce po mieście, a 2 razy większa pojemność i o 50% więcej mocy...
Kubuch - 4 Maj 2013, 23:24

Miasto miastu nie równe. Mi Foka MK1 w dieslu pali 8l po mieście, gdzie innym piąteczkę ;)
Marcinowaty - 5 Maj 2013, 21:21

Parzych napisał/a:
Czyli Ford poniekąd cofa się w rozwoju... :9:

Raczej wraca do sprawdzonych materiałów

Kubuch - 15 Cze 2013, 22:36

Zrobiłem Fieście kilka fotek na działce :ok:





Jeżeli chodzi o spalanie to zrobiłem rundę Bydgoszcz - Gdańsk - Bydgoszcz, w sumie 360 km.
180 km autostrada - 140-160 km/h
180 km drogi lokalne - 50 - 140 km/h
Srednia prędkość wg komputera 80 km/h
Średnie spalanie wg komputera 7,3 l/100 km
Średnie spalanie z dystrybutora 7,7 l/100 km
Tragedia :hahaha:

Na blacie mamy 3100 km - póko co oleju nie ubywa ale wiem jedno - będzie chip :V:

Parzych - 15 Cze 2013, 23:23

Kubuch napisał/a:
Na blacie mamy 3100 km - póko co oleju nie ubywa ale wiem jedno - będzie chip :V:
A przy 130kkm przebiegu wymiana silnika na nowy (bo te 3 cylindry nie wytrzymały), lub sprzedaż przy 90kkm jako igła... :9:
Kubuch - 16 Cze 2013, 22:11

Się zaraz nie rozpadnie jak fabrycznie robą 125 KM ;)
Parzych - 16 Cze 2013, 23:18

Kubuch, tylko nie mówią na ile kkm wystarczą... ;-( Nie twierdzę że rozpadnie się przy 100kkm, ale kto wie ile to wytrzyma, skoro 1,25 75KM z MK4 wymaga kapitalki przy 250kkm...
MisiekT - 16 Cze 2013, 23:50

takie tam gadanie - jednym wytrzyma 100tys, innym 500tys... 1.6 Parzych tez lubi pasc jeszcze przez 150tys. jak kierowca nie umie jezdzic...
Paweł1974 - 24 Cze 2013, 14:11

Gratuluje nabytku, ciekawe jak długo pojeździ taki silnik :fox:
BootError - 16 Lip 2013, 22:15

Niezły kolor. Prawie jak "electric orange" z Focusa ST :) Co do silnika to raczej nie obawiałbym się aż tak bardzo o trwałość. Uczul tylko żonę aby rozsądnie obchodziła się z turbinką czyli nie deptała na zimno i studziła przed zgaszeniem a wszystko będzie hulało. Moi kumple też pukali się w czoło jak kupiłem grande punto w dieslu 1,3/90KM. Rzekomo miałem robić remont po 100tyskm :rotfl: bo silnik taki wysilony i jeszcze do tego Fiat. Wogóle miałem zaprzyjaźnić się z mechanikami w serwisie :hahaha: Tymczasem na szafie już 130tys a motor jeszcze nawet nie bierze oleju między wymianami. Tyle, że wymieniam go trochę częściej niż producent zaleca bo co 15tys a nie co 30tys. Gdybym teraz kupował Fiestę to pewnie wybrałbym właśnie taki silnik jak Ty bo w mojej brakuje tych kilkunastu kucy. Ale chociaż spalanie mam niższe: 5,1-5,3 :jupi: (oczywiście gdy jeździ żona).
Parzych - 16 Lip 2013, 22:25

BootError napisał/a:
Ale chociaż spalanie mam niższe: 5,1-5,3 :jupi: (oczywiście gdy jeździ żona).
W czym masz takie spalanie, bo chyba nie w Fieście :?:
BootError - 16 Lip 2013, 22:36

No właśnie w Fieście - sam jest zszkowany bo punto w dieslu pali więcej. Ale fiestą jeździ małżonka - ma lekką nogę
Parzych - 19 Lip 2013, 01:56

Jest mi ciężko w to uwierzyć, ale może te EcoBoosty rzeczywiście mają takie spalanie, czemuś ten "daunsajzing" ma chyba służyć... :9:
Kubuch - 21 Lip 2013, 22:08

No i eko-sreko wpindala po mieście 9,5 l... Katastrofa, no ale zakładałem, że nie ma palić więcej niż dychę więc nie ma co narzekać :ok:
maciek127 - 21 Lip 2013, 22:59

wyluzuj ;) Eco, Eco mi potrafiło wypińdzić nawet 12l/100km w mieście ;)
tomi16v - 23 Lip 2013, 12:35

Parzych napisał/a:
Jest mi ciężko w to uwierzyć, ale może te EcoBoosty rzeczywiście mają takie spalanie, czemuś ten "daunsajzing" ma chyba służyć... :9:


Ka 1 gen spala 5-6l z starą jednostką 1.3 60 koni, jakby do tego dorzucić malutką turbinkę i zrobić eko mapę to by pewnie nic więcej nie spaliło a by jechało świetnie.

Miasto miastu nie równe, chociaż te 12 to bardzo dynamiczna jazda po mieście , albo 3/4 korki i stanie. przejechane 50 km z czego 3 h stania. Albo kierowca kiepski.

BuMeL - 23 Lip 2013, 16:47

Ogólnie Kubuch gratuluje, masz "Światowy Kobiecy Samochód Roku 2013" :V:
TSRules - 23 Lip 2013, 17:40

masakra, znam troszke bydgoszcz i wiem że korki to raczej z ranka7-8 i po 15, da sie przeżyć, teraz okres wakacyjny to mniejsze, to mój zdechlak tyle poli z butem w podłodze ...
ElGrey - 24 Lip 2013, 17:38

Nie ma cudów mała pojemność wymusza wciśniecie by jechała, więc i spalanie nigdy nie będzie małe ;-( tego nie da się przeskoczyć, a dodatkowo normy eco :|
TSRules - 28 Lip 2013, 23:38

targajek12 napisał/a:
42L zbiorniku, BARDZO dynamiczną jazdą robię 580-600km trasę i średnie spalanie z komputera i "raportów" wychodzi około 6,5-7,5L


zasadniczo to chyba żadna łaska przy silniczku 1.0 i najnowszym aucie z 2012 roku ... moja też tyle pali, a porównanie żadne (szrot warty 10razy mniej) można też zrobić porównanie mocniejszego auta z LPG, tez jakaś opcja

vegetagt - 28 Lip 2013, 23:40

TSRules, no dobra, ale to 1.0 wyciąga 125KM.
Jak do 1.1 hcs/ohv wrzucisz podwójne gaźniki to silnik też zacznie jechać, ale będzie palił niczym smok.

TSRules - 29 Lip 2013, 07:46

vegetagt napisał/a:
TSRules, no dobra, ale to 1.0 wyciąga 125KM.

rozumiem, z tym że endura e 1.3 ma ćwierć wieku :ok:

MisiekT - 29 Lip 2013, 09:02

targajek12 napisał/a:
Na 42L zbiorniku, BARDZO dynamiczną jazdą robię 580-600km trasę i średnie spalanie z komputera i "raportów" wychodzi około 6,5-7,5L

do 20-letnich aut z polowa mocy nie ma co porownywac...

a w kwestii spalania MK7 - nie wiem czym dla Ciebie jest "bardzo dynamiczna" jazda, ale przy szybkiej jeździe 1.6 wolnossącym na baku robi się 400-450km, czyli spalanie ~10l
tyle ze dla mnie szybko to wszystko powyżej 160kmh

MisiekT - 29 Lip 2013, 12:47

bo ludzie nie rozumieją, co mozna osiagnac dobrym softem do silnika...

idea ecoboost'a jest to, ze nie da sie nim "mocno" pojechac - ma miniaturowe turbo i nawet z pedalem w podlodze jedzie spokojnie, nie kotlujac przy tym wiele paliwa - taka gładka charakterystyka, troche jak elektryk

to przyjemnosci z jazdy watpliwy silnik (jezdzilem w ciezszej foce), ale jako dupowoz jak najbardziej :-P

TSRules - 29 Lip 2013, 17:41

targajek12 napisał/a:
Szczerze polecam model/motor, jest bardzo udany!


przecież nikt tu nie krytykuje, to twoje auto nie moje, po prostu uważam że opinie o silniku będzie można wydać za kilka lat jak pierwsze sztuki sie "zużyją" oceni sie wytrzymałość, sam jestem ciekaw jak to będzie

ElGrey - 29 Lip 2013, 18:40

Nowoczesne silniki maja wysoką precyzje wykonania, ale to produkt masowy wiec zawsze się znajdzie robaczywka :) wadą tych doładowanych silniczków są właśnie malutkie turbiny które pracują non stop na granicy wytrzymałości i myślę że to właśnie ten element będzie najczęściej wymieniany w tych konstrukcjach, ponadto właściwie w dzisiejszych czasach przy dobrym użytkowaniu taki silnik powinien pobrykać pewnie z 250 000 km. bez zadyszki :ok:
A dynamika zawsze będzie kwestia sporną, bo od dużej pojemności lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność :twisted: i nikt tego nie zmieni ;))

BuMeL - 29 Lip 2013, 22:16

5-10 sekund to każda turbina chodzi zanim łożyska się wyhamują.
Kubuch - 30 Wrz 2013, 22:19

Fiesta dostała Yokohamy W drive :) Aktualnie ma 7 tyś km i jeździ.
tadzias - 1 Paź 2013, 15:43




Zacnie :ok:

Kubuch - 2 Paź 2013, 22:09

Opony oponami ale nikt mi nie chce @ Fiestki w okolicy :(
Parzych - 2 Paź 2013, 22:39

Kubuch napisał/a:
ale nikt mi nie chce @ Fiestki w okolicy :(
Ale że co :?: Nikt nie chce jej zajebaszyć, obetrzeć, podpalić, czy co :?:
Kubuch - 28 Lis 2013, 23:13

Fiestka zbliża się do 10kkm. Smiga sobie przepięknie. Jesteśmy z niej naprawdę zadowoleni. Chyba się dotarła bo już nie czuję takiej potrzeby chipowania jak na początku. Międzyczasie zmieniliśmy Focusa na Scenica i to jest prawdziwy dramat :(
Parzych - 29 Lis 2013, 02:10

Kubuch napisał/a:
Chyba się dotarła bo już nie czuję takiej potrzeby chipowania jak na początku.
Chyba po prostu się przyzwyczailiście do jej osiągów... :ok:
Marcinowaty - 29 Lis 2013, 21:11

Nie ma co się oszukiwać, moc nie bierze się z powietrza, 125 KM w 1,0 a 50 KM w 1,1.
mmbu - 30 Lis 2013, 16:36

Marcinowaty napisał/a:
Nie ma co się oszukiwać, moc nie bierze się z powietrza, 125 KM w 1,0 a 50 KM w 1,1.


No właśnie z powietrza :-)

Kubuch - 12 Sty 2014, 22:37

Fiesta była w Zakopcu :) Średnia prędkość 70 km/h, jazda bardzo spokojna, spalanie tam 6,5 l/100 km, z powrotem 5,5 l/100 km.
Marcinowaty - 14 Sty 2014, 21:11

Czytałem że silniki eco-bost mają pasek rozrządu w kąpieli olejowej. Ciekawe jak to wpłynie na trwałość paska.
FFDriver - 16 Sty 2014, 18:01

Tak przeglądałem sobie czy ktoś się chwalił swoim ecoboostem i trafiłem tutaj.
Ogólnie musze powiedzieć, że straszny pesymizm bije od co niektórych :)
Nie wszystko co nowe jest złe, a wszystko kiedyś było w końcu nowe :)
Uważacie, ze 100KM z turbiną z jednego litra to sporo ??? Honda przez tyle rat robiła wolnossący silnik, który miał 1.6l i 160KM oraz 2l i 200KM. Toyota 1.8l i 192KM (ponad 100km z litra). Więc jaki to wysiłek 100KM z turbo z jednego litra ??
Tak jak ktoś napisał przecież w Fordzie nie siedzą samobójcy. Za kilka PLN dokupiłem gwarancje na 5 lat i 100 000km. Tak by ryzykowali ??
Dziwi mnie też, że są osoby, które dość zdecydowanie wypowiadają się o tym silniku nie mając o nim żadnej wiedzy, nawet podstawowej (choć sporo można o nim przeczytać w necie), nie mówiąc już o tym żeby nim jechali.
Zawsze może coś wyjść za jakiś czas ale, w której marce teraz nic się nie dzieje ?
Na pewno Fiesta Miska np. jedzie lepiej niż ecoboost 100KM ale za to odczucia na bank są lepsze w ecoboostcie :ok: . Dzięki turbince mamy wrażenie, że autko przyśpiesza znacznie lepiej niż wskazują na to dane techniczne. Na zewnątrz rzeczywiście kosiarka ale w środku (a w końcu auto jest dla nas, a my siedzimy w środku) odgłos jest po prostu super.

Moja żona nie jest fanem motoryzacji. Jeździła do tej pory głównie Tigrą 1.6 110KM.
Przed zakupem sprawdziliśmy większość aut z tego segmentu. Nie było żadnych emocji. Jak jednak wsiadła do Fiesty nagle świat nabrał barw :twisted: cieszyła się jak małe dziecko. Powiedziała, że już nie wysiądzie i że w grę wchodzi tylko i wyłącznie to auto, innego nie chce i tyle. W pełni podzielam jej entuzjazm. Kto nie wie o czym mówię nich idzie do pierwszego lepszego salonu i się bujnie pokazówką to zrozumie co i jak :)

To jest ciekawe, że większość twierdzi, tak jak i ja, że auto kupiło dla żony :)
Przyznać się jednak muszę, że jak tylko mam możliwość to jadę Fiestą.

BTW co do spalania to też mam tak z 7 litrów czyli więcej niż podaje Ford ale przez charakterystykę tego auta po prostu jeździ się mniej ekonomicznie bo daje to większą frajdę i tyle.

Pozdrawiam
FFDriver

Tobol - 16 Sty 2014, 18:29

VWieśwagen ma silnik 1.4 TSI 170KM i po 70000km silnik zmęczony życiem. Może Ford bardziej się postarał będzie można gdybać gdy auto przejedzie jakiś naprawdę konkretny dystans. Jakoś ja jestem spokojny o swój prehistoryczny silnik ;) w Polówce miałem 1.4 60KM auto "na liczniku" ponad 240000km podczas podpisywania umowy a bankowo miał ponad 350tyś i jestem tego święcie przekonany bo VWieśwagen był totalnie wyeksploatowany. Przestańcie gdybać. Jak narazie jeździ :ok:
LefQ - 16 Sty 2014, 20:13

Ja kupiłem dla siebie :twisted: Mało mnie obchodzi, że na zewnątrz brzmi jak kosiarka czy też motocykl. Najważniejsze jest to, że na A4 kilka razy już jakiś mi migał, a potem zostawał w tyle :2xf: , w środku brzmi bardzo przyjemnie, przyspiesza jakby ją coś goniło, podaje moc w całym zakresie, którego się normalnie używa i wygląda tak, że się za nią oglądają. Przez pierwsze dwa tygodnie, za każdym razem jak ruszałem, to zrywałem przyczepność kół :-)

Gwarancje mam na 5 lat i jak się coś będzie dziać, to nie jest mój problem.
Spalanie mam obecnie 6,2 L/100KM, średnia prędkość 42KM/h i mam +25KM więcej (chociaż już się przyzwyczaiłem, i "jakoś tak wolno" przyspiesza :-P ).

FFDriver - 16 Sty 2014, 21:06

Tobol napisał/a:
VWieśwagen ma silnik 1.4 TSI 170KM i po 70000km silnik zmęczony życiem.


A jest jakiś inny bardziej awaryjny silnik ?? :)
Ze wszystkich aut jakie pojechałem z żoną testować grupy VW nawet nie braliśmy pod uwagę :-P
Ja wiem, że dużo się opowiada różnych historii ale ja sam osobiście znam takie przypadki, że masakra jeśli chodzi o VW i to prawie nowe auta :(

Ogólnie jestem fanem technologii japońskiej i niby Mazda 2 to praktycznie Fiesta to jednak w realu Fiesta wypadła znacznie lepiej pod wszystkimi względami włącznie z opcją 5 letniej gwarancji.

LefQ napisał/a:
mam +25KM więcej


No właśnie, w Twoim przypadku to już nie ma o czym mówić, seryjny 1.6 odpada :twisted:

Parzych - 16 Sty 2014, 21:59

FFDriver napisał/a:
LefQ napisał/a:
mam +25KM więcej

No właśnie, w Twoim przypadku to już nie ma o czym mówić, seryjny 1.6 odpada :twisted:
Hmmm... Zobaczymy kto jak będzie śpiewał przy 200-250kkm przebiegu, ale jak już to nieraz podkreślałeś - Ciebie to nie będzie dotyczyło, tylko następnego właściciela... :9:
LefQ - 16 Sty 2014, 23:14

Parzych napisał/a:
Hmmm... Zobaczymy kto jak będzie śpiewał przy 200-250kkm przebiegu, ale jak już to nieraz podkreślałeś - Ciebie to nie będzie dotyczyło, tylko następnego właściciela... :9:

I teraz nie wiem. Ma mi być z tego powodu jakoś źle? Przecież nie kupiłem auta dla kogoś, kto nim będzie jeździł, gdy będzie miało te 250 tyś. :fox:

Tobol - 16 Sty 2014, 23:39

Przych ten silnik ani nie dobije do 200000km :-P jak ten silnik osiągnie przynajmniej 150tyś km bez "większej" awari chylę czoła
Parzych - 16 Sty 2014, 23:53

LefQ, może nie zauważyłeś, ale nie do Ciebie pisałem... ozor
ks - 17 Sty 2014, 07:12

FFDriver napisał/a:
...z opcją 5 letniej gwarancji.


Czy masz tu na mysli dodatkowe 3 lata ford protect ponad standardowa, dwuletnia gwarancje producenta?

LefQ - 17 Sty 2014, 09:02

ks napisał/a:
FFDriver napisał/a:
...z opcją 5 letniej gwarancji.


Czy masz tu na mysli dodatkowe 3 lata ford protect ponad standardowa, dwuletnia gwarancje producenta?


Tak, w moim przypadku 5 lat/100 kKm

FFDriver - 19 Sty 2014, 13:22

Parzych napisał/a:
Hmmm... Zobaczymy kto jak będzie śpiewał przy 200-250kkm przebiegu, ale jak już to nieraz podkreślałeś - Ciebie to nie będzie dotyczyło, tylko następnego właściciela...


Zgadza się. Nie ma szans żebym tyle zrobił. Auto ma prawie 3 miechy i nie ma jeszcze 3k przejechane. Niech się martwią następni ozor

Tylko na prawdę nie rozumiem Waszego pesymizmu.
Skąd to się bierze ??
Ecoboosty 1.0 są już montowane pełne dwa lata, tak ?
W kraju np. takim jak Niemcy, gdzie sieć autostrad utkana jest bardziej niż sieć pajęcza robi się większe przebiegi niż u nas. Myślicie, że przez te dwa lata nikt nie dobił jeszcze do 200k ? Nawet tutaj na forum ktoś pisał o handlowcach w Polsce i że te silniki już tyle porobiły.
Silnik nie jest specjalnie wysilony i nie ma co histeryzować zawczasu.
Myślę, że już byśmy coś słyszeli jak by się coś miało dziać.
Zwłaszcza, że najczęściej ludzie zapisują się na fora (co widać i tutaj) i piszą 1,2,3 posty tyko po to żeby spytać się o jakiś problem. Czyli na tego typu forach jest duże prawdopodobieństwo, że trafi się stosunkowo spora część niezadowolonych klientów. Jednak jak na razie poza ogólnym problemem ze skrzynią nic się nie dzieje.
Oczywiście teraz wszystko ma mniejszą trwałość i nie ma co liczyć na takie przebiegi i wiekowość jak kiedyś. Na szczęście części do MK7 są stosunkowo tanie.

ks napisał/a:
Czy masz tu na mysli dodatkowe 3 lata ford protect ponad standardowa, dwuletnia gwarancje producenta?


Tak, 5 lat i/lub 100 000.

Podro
FFDriver

TSRules - 19 Sty 2014, 13:43

Tu raczej nie chodzi o pesymizm tylko sens kupna tego silnika bo spalanie w stosunku do osiągów i kultury pracy bez szaleństw jak widzę, więc prócz niższego OC i wątpliwej przyszłości (kolorowej lub nie) to by było fajne przy spalaniu 5litrów i dynamicznej jeździe ...
FFDriver - 19 Sty 2014, 16:54

Rzeczywiście realne spalanie nie powala. To znaczy daleko odbiega od deklarowanego przez producenta.
Ja cudów nie oczekiwałem. Już dawno przekonałem się, że połowę mniejszy silnik nie oznacza połowie mniejszego spalania i na odwrót. 2 x większy silnik to wcale nie jest 2 x większe spalanie.
Co to znaczy kultura pracy ?? Auto jest dla mnie, a ja siedzę w środku. Interesują mnie odczucia ze środka, a ecoboosty mają bardzo fajny pomruk w środku, który mi się cholernie podoba.
Na dodatek wiadomo jak działa turbina. Żaden wolnossący o podobnej mocy nie jedzie tak jak silnik z turbiną, choćby malutką. Szczególnie taką jak w Fieście, że działa praktycznie w całym zakresie obrotów.
Zresztą wole dźwięk mojej kosiarki niż klekota.

A w ogóle to mnie denerwujecie :)
Zanim kupiłem auto zapisałem się tutaj na forum aby się poradzić odnośnie wyboru silnika.
Jakoś wtedy nie było takiego zdecydowanego odzewu jak jest teraz.
Odbieracie nam całą przyjemność z posiadania tego silnika :placz:

:)

Pozdro
FFDriver

TSRules - 19 Sty 2014, 17:57

ale tylko silnika bo samo auto jest bardzo przyjemne w odbiorze i zapewne wielu by sie chętnie zamieniło ;)
MisiekT - 19 Sty 2014, 19:16

FFDriver - jak ktoś jeździ 60KM autem sprzed 15 lat, to ma trochę inne podejście do motoryzacji i kultury pracy silnika niż Ty... wiec ja bym się nie przejmowal specjalnie

każdy silnik musi spalić i nie ma przebacz na razie... ważne żeby milo jezdzil, pracowal kulturalnie i nie robil fochów...

TSRules napisał/a:
sens kupna tego silnika bo spalanie w stosunku do osiągów i kultury pracy bez szaleństw jak widzę

a jaki według Ciebie silnik do Fiesty MK7 powinno się brac?

TSRules - 19 Sty 2014, 19:34

MisiekT napisał/a:
a jaki według Ciebie silnik do Fiesty MK7 powinno się brac?


pewnie taki żeby nie trzeba było gazu zakładać do sportowego auta podkręconego o prawie dziesięć koni :2xf:

FFDriver - 19 Sty 2014, 19:34

MisiekT napisał/a:
a jaki według Ciebie silnik do Fiesty MK7 powinno się brac?


wg. mnie 1.6 ecoboost ale koniecznie w manualu :twisted:

Tobol - 19 Sty 2014, 19:43

Kultura kulturą ja mam 1.3 jak wy to nazwaliście "prehistoryczny" i jakoś chodzi cichutko, przyjemnie i jak dla mnie wystarczające osiągi. Wy zaraz byście chcieli auto o wadze 1100kg, 150KM pod maską i 7s do setki. A zakładacie gaz ... :2xf:
LefQ - 19 Sty 2014, 20:01

TSRules napisał/a:
sens kupna tego silnika bo spalanie w stosunku do osiągów i kultury pracy bez szaleństw jak widzę, więc prócz niższego OC i wątpliwej przyszłości


Ja mam 1.0 EcoBoost 125KM. Spalanie w cyklu mieszanym 6,2 l/100 (średnia 46 km/h), w trasie 5,5 l/100 (średnia 68 km/h). Dla porównania, wolnossący 1.0 69 KM ma spalanie w cyklu mieszanym 6,6 l/100 (na dokładnie tej samej trasie przy średniej prędkości 41 km/h). Nie rozumiem więc, czego się czepiacie spalania. Mi tam odpowiada i jest takie, jak oczekiwałem - mniejsze od wolnossących jednostek.

Co do awaryjności, to w służbówkach te silniki (oraz wersje EB 1.6 150KM z Focusa) mają już wylatane po 200KM (o tych wiem) i nic się z nimi nie dzieje. Od razu jednak mała uwaga - w jednej 1.6 wlali olej 5W50 i po 12kkm silnik był do wymiany. Nie wiem, czy zbieg okoliczności, ale na wszelki wypadek lałbym zawsze ten 5W20.

Odnoszę wrażenie, że kolega tak marudzi bo sam by chyba taki chciał mieć, a nie ma :devil:

Co do gazu, to moje zdanie jest takie, że jakbym miał mieć gaz, to bym kupił fabryczną kuchenkę.

MisiekT - 19 Sty 2014, 20:23

FFDriver napisał/a:
wg. mnie 1.6 ecoboost ale koniecznie w manualu

+1, ale niestety nie było opcji dluzej czekac :fox:

TSRules napisał/a:
taki żeby nie trzeba było gazu zakładać

bardzo relewantny argument :rotfl:
chcesz o tym pogadać, to zapraszam do innego watku - dla Twojej informacji nie musialem zagladac LPG, bo na szczęście mimo cen PB wydatki na paliwo jakos mnie nie pograzaja... ale, ze mam ciekawsze hobby niż dotowanie koncernów paliwowych i państwa, to wole te gratisowe 7-8tys rocznie przeznaczyć na co innego
i nijak ta dyskusja się ma do watku - czy bylby to 1.25 czy 1.6T, decyzja bylaby ta sama

Tobol napisał/a:
Kultura kulturą ja mam 1.3 jak wy to nazwaliście "prehistoryczny" i jakoś chodzi cichutko, przyjemnie i jak dla mnie wystarczające osiągi.

i bardzo dobrze... ale dupe każdy ma inna i niektórzy chcą mieć elastyczność i moment dostępny tez na niskich obrotach - tutaj mocne auto, najlepiej z turbo, bardzo się przydaje

LefQ napisał/a:
fabryczną kuchenkę.

idealny wybor dla ludzi robiących większe przebiegi, gdyby tylko były dostepne :-P

vegeo - 25 Sty 2014, 23:47

U mnie w firmie latają dwie te fiesty Eco 125km.
Obydwie mają ponad 100 tys i jak na razie serwis ogranicza się do wymiany żarówek i zmiany oleju/klocków.
Odczucia w porownaniu do mojej 1.4 tdci mk7 z 2010 - jakby z malucha przeskoczyć do samochodu 1.6 :)
Panowie auto ma nam służyć, nie stać nie kupujesz nowego wynalazku.
Sam zastanawiam się nad kupnem prywatnej fiesty, aczkolwiek pójdę chyba trochę wyżej i kupię focusa.

Jeśli chcecie to mogę Wam zdawać relację z mk7 eco boost. Moj brat pracuje w salonie forda w UK. Na codzień zajmuję się właśnie takimi fiestami.
Jako ciekawostka wysłał mi ostatnio zdjęcie mk6 1.4 tdci- przebieg 400 tys MIL . Dwie ksiązki serwisowe ale nadal go użytkują :D

Tobol - 26 Sty 2014, 09:08

vegeo Pokaż nam zdjęcie ;P Przynajmniej ja jestem ciekaw jak ten licznik z tym przebiegiem wygląda ;P
Kubuch - 26 Mar 2014, 22:20

Ruda zaliczyła dzisiaj pierwszy przegląd :) Wszystko OK tylko cena - 705 zł lekko przegięta :(
Parzych - 26 Mar 2014, 22:57

Mnie pierwszy przegląd (w ASO) w 2007r wyszedł ok 450zł (choć standardowo było ok 850zł)... :devil:
FFDriver - 27 Mar 2014, 11:09

Kubuch napisał/a:
Ruda zaliczyła dzisiaj pierwszy przegląd Wszystko OK tylko cena - 705 zł lekko przegięta :(


Czy ja wiem czy taka przegięta ?
Sam olej ile kosztuje (mówię o cenie w ASO) ?
Do tego robocizna i inne części.
Powiedziałbym, że to dość typowa cena.
To są te minusy posiadania nowego autka :)

Ja tam dostałem talony na 2 pełne przeglądy gratis :ok:

BTW jaki przebieg ? Dokładnie 20kkm zrobiłeś w rok czy po prostu robiłeś przegląd w rocznicę ? Bo chyba w kwietniu wypada Ci rok od zakupu ?

MisiekT - 27 Mar 2014, 12:32

zawsze mozna z wlasnymi czesciami i bedzie troche taniej...
FFDriver - 27 Mar 2014, 13:01

MisiekT napisał/a:
zawsze mozna z wlasnymi czesciami i bedzie troche taniej...


No tylko ile tego jest ?
Olej, podkładka korka, filtr powietrza, filtr oleju, filtr klimy coś jeszcze przy pierwszym przeglądzie ?
Ciekawe ile się da zaoszczędzić ?
Chyba najwięcej to na oleju.

[EDIT]
BTW co tam do wyboru mamy ?
Castrol 5W-20 Magnatec Professional E - na polskiej stronie Castrola nawet o nim nie słyszeli :)
Valvoline SynPower FE 5W-20

Coś jeszcze ?

TSRules - 27 Mar 2014, 13:22

żadna tajemnica, że producenci zarabiają głównie na serwisie, a nie na sprzedaży
MisiekT - 27 Mar 2014, 13:51

FFDriver napisał/a:
ile się da zaoszczędzić ?

zalezy jaka masz gadane - 150-200zl spokojnie

TSRules napisał/a:
producenci zarabiają głównie na serwisie

w jaki sposob? na czesciach owszem, ale na serwisie to bym sie klocil...

TSRules - 27 Mar 2014, 18:02

Cytat:
w jaki sposob? na czesciach owszem, ale na serwisie to bym sie klocil...


na serwisie w sensie ogólnym, ale na roboczogodzinie myślę że trochę również, nie jest tajemnicą, że marża na autach jest niska (4-15%), a z czegoś utrzymywać salon i pracowników trzeba, dodatkowo jeszcze przynieść zysk, promocje i obniżki na autach ładnie wyglądają, przyciągają klienta, klient cieszy sie z każdej utargowanej złotówki czy dodatku, "strzyżenie barana" następuje później, przypomina to technikę sprzedaży łączonej, bądź ratalnej z ubezpieczeniem, taki "magic trick" jedna reką brzęczysz kluczykami, a drugą gmerasz w kieszeni klienta :ok:
jak to mówił Morfeusz w matrixie "uwierzysz w co zechcesz" :-)

MisiekT - 27 Mar 2014, 18:47

TSRules - od kiedy ASO naleza do producentów?
Kubuch - 27 Mar 2014, 20:04

FFDriver napisał/a:
czy ja wiem czy taka przegięta ?

Liczyłem, że będzie ~ 600 zł. 800 zł płaciłem za Octavię 1,9TDI.

FFDriver napisał/a:
Dokładnie 20kkm zrobiłeś w rok czy po prostu robiłeś przegląd w rocznicę ? Bo chyba w kwietniu wypada Ci rok od zakupu ?


Rok wypada w kwietniu, zrobiłem (żona zrobiła) 13000 ale potrzebna była FV z marcową datą ;)

FFDriver - 27 Mar 2014, 21:54

Cytat:
TSRules - od kiedy ASO naleza do producentów?


TSRules posłużył się raczej skrótem myślowym. IMO nie miał na myśli tyle producenta co salon.
Prawa jest taka, że salon to czasem "przykrywka" do innych interesów, to raz. Inną sprawą jest to, że pierwsza faktura za auto dla dealera to jedno, a potem korekty za zrealizowanie "planu" to druga kwestia.

Kubuch napisał/a:
Rok wypada w kwietniu, zrobiłem (żona zrobiła) 13000 ale potrzebna była FV z marcową datą


No i wszystko jasne :)

Kubuch napisał/a:
Liczyłem, że będzie ~ 600 zł. 800 zł płaciłem za Octavię 1,9TDI.


Pamiętam jak miałem Toyotę i na forum porównywaliśmy ceny identycznych części, usług czy całych przeglądów. Prawda jest taka, że rozpiętość cenowa była potworna. Jedna część potrafiła w jednym salonie kosztować 600zl,a w drugim 800. Oczywiście w wysokich cenach przodowała wa-wa :(

Parzych - 5 Kwi 2014, 13:46

Kubuch, zmień te linki do zdjęć na miniaturki (jak regulamin nakazuje), bo będę musiał zamknąć temat - regulamin obowiązuje wszystkich, a mi jakoś te linki umknęły...
DziDzia - 5 Kwi 2014, 23:47

Parzych napisał/a:
Kubuch, zmień te linki do zdjęć na miniaturki (jak regulamin nakazuje), bo będę musiał zamknąć temat - regulamin obowiązuje wszystkich, a mi jakoś te linki umknęły...

Jacuś, Twoje gadanie o zdjęciach jest nudne. A ten ma linki, tamten pełny rozmiar a jeszcze ktoś w ogóle nie ma zdjęć.. Zamiast straszyć, że zamkniesz, po prostu go zamknij, napisz PW do właściciela, że otworzysz, jak znajdzie czas na wrzucenie zdjęć takich, jak potrzeba i będzie. Albo i nie.
Do IT :!:



pozdro :!:

Parzych - 6 Kwi 2014, 00:25

DziDzia napisał/a:
Zamiast straszyć, że zamkniesz, po prostu go zamknij, napisz PW do właściciela, że otworzysz, jak znajdzie czas na wrzucenie zdjęć takich, jak potrzeba i będzie. Albo i nie.
W sumie masz rację, tyle że zamiast ja pisać PW do założyciela tematu, myślę że wystarczy odwrotnie, zamykam i czekam na PW z info o gotowości dodania miniaturek... :ok:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group