Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] wymiana rozrządu i innych różności

hubi_2006 - 13 Paź 2012, 23:08
Temat postu: [MK4] wymiana rozrządu i innych różności
Cześć,
zbliżam się do wymiany rozrządu. Obecnie motor ma przejechane ponad 260Kkm.
Co można wymienić przy okazji skoro będę miał wyjętą skrzynię w celu jej wymiany?
Na jakie koszty za same części powinienem się nastawiać?
Tak, głowica też będzie zdjęta- uszczelniacze zaworowe.
Robiłem wstępne rozeznanie według cen ze sklepów online, ale wyszło blisko 700zł za pasek i rolkę+uszczelki i uszczelniacze :|

Puff - 14 Paź 2012, 01:18

Dotknę tematu samej skrzyni :)

W nowej skrzynce wymieniasz simeringi półosi i uszczelniacz wałka sprzęgłowego.

Dalej - jeśli masz wysprzęglik hydrauliczny, a nie pamiętasz by był kiedykolwiek wymieniany, zastanów się nad wsadzeniem nowego. Jak go szlag trafi za parę tysięcy km, to zapłacisz drugi raz za robotę...

Sprzęgło - kwestia w jakim jest stanie. Kiepskie (zwłaszcza przy bardzo dynamicznej jeździe) wypada wymienić zanim zacznie się ślizgać, bo znowu - za robotę zapłacisz drugi raz...)

Simeringi półosi i uszczelniacz to nie są duże pieniądze. Odpowiednio 30-coś/szt. oraz ~20zł (ta druga cena prosto z serwisu).

Jeśli masz wysprzęglik hydrauliczny - 200-250zł

Sprzęgło... różnie, musiałbyś sprawdzić.

Warto też spojrzeć na gumy przegubów, skoro półosie będą zrzucone. Wymiana wszystkich gum wychodzi taniej niż kupienie jednej półosi w razie wytłuczenia przegubu z powodu syfu, który się dostał przez jakieś dziursko. O robocie już nie wspominam :)

diodalodz - 14 Paź 2012, 02:52

sprawdzic należy też stan zaworów wydechowych. Pewno będą do wymiany a gniazda do szlifu. Niestety głowice zeteca słabo znoszą nasze paliwo.
hubi_2006 - 14 Paź 2012, 10:44

Skrzynię mam z mk5 sport + sprzęgło (jak nowe), ale tutaj dojdzie jeszcze koło zamachowe z 1.6
Wszystko to kupiłem od Peedra. Ale teraz zastanawiam się warto było kupować sprzęgło skoro będzie do zmiany zamach ;] Wtedy tak nie myślałem :|
Pufcio, diodalodz, dzięki za te rady :)
Czekam na kolejne sugestie :fox:

Parzych - 14 Paź 2012, 14:32

hubi_2006, to jednak nie chcesz nowszego silnika... :?:
Marcin - 14 Paź 2012, 16:27

jak Ci żre ten Twój potwór dużo oleju, to jak będziesz miał zwaloną głowicę to ja bym też sprawdził ile pierścieni zostało, teoretycznie się tego nie wymienia, ale praktycznie się da.
hubi_2006 - 15 Paź 2012, 00:26

Parzych, jak kupię od Ciebie teraz silnik to będzie on kolejnym "gratem" czekającym na przeszczep. Niemniej jednak chciałbym go mieć, ale chcieć/móc to wiesz ;)
Na razie zbieram kasę i różne porady- silnika nie wykluczam.

Parzych - 15 Paź 2012, 12:11

hubi_2006, sam przeszczep to kwestia kilku godzin, pytanie tylko - do czego w MK4/5 jest mocowana listwa wtryskowa - w MK6 jest przykręcana do kolektora...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group