Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK6] Wyciek plynu, dym spod maski

saided - 7 Sie 2012, 08:49
Temat postu: [MK6] Wyciek plynu, dym spod maski
Witam Forumowicze,
mam wielki problem z fiesta 1.4tdci 2003 rok.
jechalismy na slub i w centrum miasta na swiatlach nagle bialy dym spod maski. ciach na pobocze,maska w gore,a tu ubylo znacznie plynu chlodzacego., dym chyba z powodu wycieku plynu na ktorys z rozgrzanych elementow.. nie sprawdzalem jeszcze skad wyciek bo nie bylo czasu,na slub spieszno bylo a dopiero wczoraj powrot;)
dodam ze to byla dosyc swieza jazda po napelnieniu klimy.. nie wiem czy to ma jakis zwiazek ale wiedza ta moze pomoc...
jak sprawdzic co to za usterka moze byc? czytalem ze moze to byc uszczelka pod glowica? jak to zdiagnozowac albo wykluczyc?
albo moze znacie dobrego mechanika z poznania??

dzieki za wszelka pomoc

JoeMix - 7 Sie 2012, 09:17

Znaczy jak? Pojechałeś dalej czy co? Stoi to auto tam przy światłach?
saided - 7 Sie 2012, 09:29

stoi 100m dalej na parkingu..
podjechalem te 100metrow autem..

JoeMix - 7 Sie 2012, 09:41

Trzeba obejrzeć pod maską czy nie ma nic rozerwanego,,, i spróbować zalać,,, nie wiem, może doraźnie wodą,,, jak będzie wyciek to zacznie lecieć,,,

Jak uszczelka pod głowicą leci to zazwyczaj płyn przedostaje się do środka a nie na zewnątrz, wiec biały dym leci z wydechu,,, stawiam ze coś się pękło pod maską, jakiś trójnik lub inny króciec bądź wężyk,,,

saided - 7 Sie 2012, 09:52

to dzis zajrze pod maske,sprobuje znalesc jakis wyciek..
ps to zalanie woda nie zaszkodzi??;)

Davidstm1 - 7 Sie 2012, 10:40

o ile nie będzie tej wody w układzie zbyt długo to nic się nie stanie a tak to po prostu kamień zacznie się osadzać...
JoeMix - 7 Sie 2012, 11:27

Dlatego warto zainwestować w zdemineralizowaną wodę,,, na stacji ostatnio widziałem 5L za cztery zeta z groszem,,, druga sprawa - jak jest dziura to będzie lecieć od razu, jak nie ma to jak pojeździsz 2 dni to nic się nie stanie, byle wymienić całość na płyn, Jak będzie zdemineralizowana to można część spuścić i dolać koncentratu.
saided - 7 Sie 2012, 12:13

kurcze,boje sie jezdzic,boje sie ze moze cos dodatkowo uszkodzic. dzisiaj zaleje woda zdemineralizowana i zobacze czy skads leci.
ps a czy to napelnienie klimatyzacji moze byc przyczyna jakakolwiek?

JoeMix - 7 Sie 2012, 14:19

Jeśli napełniając nic nie popsuli to wydaje mi się ze nic wspólnego ze sobą to ma,,,
Davidstm1 - 7 Sie 2012, 21:43

Mi też się nie wydaje ... To dwa odrębne układy ... w jednym płyn a drugim czynnik chłodniczy a napełnianie klimy sprowadza się to podłączenia 2 węży do odpowiednich złączy, wiec myślę że usterka nie ma najmniejszego powiązania z serwisowaniem klimy.
saided - 7 Sie 2012, 21:48

Witam,
zalalem zbiornik woda zdemineralizowana, od razu pocieklo z auta jak z kranu.
Wyciek udalo sie zlokalizowac i jak sie okazalo odlaczona byla rura, taka cienka, ktorej jeden koniec jest podlaczony tuz obok czujnika temperatury wody ( tego zielonego ) a drugi dochodzi do zbiornika z plynem chlodzacym.
Zdjecie:
rurki

Pytanie czy ta rurke poprostu sie wklada na wcisk czy tam powinien byc jakis maly oring czy cos?

dzieki za udzielona pomoc

JoeMix - 7 Sie 2012, 22:55

Nie wiem jak to jest tam mocowanie, niech ktoś od mk6 się wypowie,,, ale skoro wywaliło to musiało się ciśnienie w układzie zrobić,,, jak korek od zbiorniczka jest bardziej skomplikowany niż nakrętka od nałęczowianki to proponuję jego wymianę gdyż tam jest zawór który powinien upuścić ciśnienie z układu,,, a skoro wywaliło węzą to chyba nie działa jak trzeba
saided - 8 Sie 2012, 09:34

hmm zadzwonie dzis do aso spytac czy te nakretki maja zawor bo z wygladu na takie nie wygladaja..
jesli to nie korek to gdzie szukac przyczyny?

JoeMix - 8 Sie 2012, 09:39

Jak możesz daj fotkę gwintu na zbiorniczku oraz nakrętki, tez tak by było widać gwint od środka,,, ciśnione mogło wzrosnąć z rożnych powodów,,,mógł się np niezałaczyć wentylator na chłodnicy,,, tfu, tfu mogła uszczelka pod głowica pościć ,,, i tak dalej, można spekulować, teraz to do zamontowania też wąż co się wyskoczył,,, i próbna jazda
saided - 8 Sie 2012, 10:01

fotki zrobie wieczorem, bo do pozna w pracy siedze..
co do wezyka,poprostu go wsadzilem,zastanawia mnie czy tak powinien byc zamontowany,kij go wie..
moze sie dzis kawalek przejade do marketu po plyn chlodniczy;)

Davidstm1 - 8 Sie 2012, 10:54

jak na moje tam powinna być jakaś obejma ale najlepiej spytać kogoś kto ma mk6
saided - 8 Sie 2012, 11:02

no to czekam az ktos kto posiada mk6 sie wypowie..bardzo pomocna bedzie ta wiedza




tak jak obiecalem, wrzucam zdjecia korka i zbiornika...
zbiornik

Korek


po wczorajszym podlaczeniu wezyka przez noc nie ucieklo nic plynu... dzisiaj wykonalem probna jazde, z 5-6km po miescie do marketu, nie zauwazylem zeby cos sie stalo...
plyn nie ucieka...
teraz musze kupic plyn do chlodnic...



PS dodatkowo, zauwazylem duzy wyciek oleju, nie wiem skad ale wyciek jest powazny..
WYCIEK OLEJU
Skad to moze wyciekac?

JoeMix - 8 Sie 2012, 22:25

saided napisał/a:
tak jak obiecalem, wrzucam zdjecia korka i zbiornika...
Jak widać na zdjęciu korek w środku tego czarnego ma taką blaszkę pewnie patykiem da się ją nacisnąć, dzięki temu ze gwint ma kanały, jak zaworek się uchyli to możne ujść ciśnienie lub nadmiar płynu,,, korek kosztuje około 30 zeta, ja bym profilaktycznie go zmienił,,,
saided napisał/a:
dodatkowo, zauwazylem duzy wyciek oleju
Ciasny kadr nie widać okolicy, ale to nie przy dolocie powietrza gdzieś?
saided - 8 Sie 2012, 22:38

troche inne zdjecie tego wycieku z podpisem zeby pomoglo w identyfikacji..
kurcze duzo tego oleju w tym rejonie..



Wyciek


to przejade sie w weekend do intercars bo widze ze maja tam takie korki...

JoeMix - 8 Sie 2012, 22:46

Może to coś z układu przewietrzania? tam jest dużo par oleju i jak gdzieś jest nie szczelne to wygląda jak by litrami leciało,,, musi ktoś od mk6 się wypowiedzieć,,,
Jaszczur - 8 Sie 2012, 22:52

To jest wąż odmy, ścisnąć opaską, i będzie ok...
saided - 8 Sie 2012, 23:00

Moze byc zwykla opaska zaciskowa? I taki wyciek by tak napaskudzil mocno?
Jak juz kolega jest to moze wypowie sie na temat tego wezyka,czy powinien byc tam jakis oring czy cos?

JoeMix - 8 Sie 2012, 23:13

saided napisał/a:
Moze byc zwykla opaska zaciskowa? I taki wyciek by tak napaskudzil mocno?
Bo to jak pisałem są pary oleju,, to jak byś pochodnie w mieszkaniu zapalił,,, niby dymu dużo nie będzie a z czasem się zakopci cały pokój,,, tak samo tu, to nie jest dużo oleju, to jak byś aerozolem tam spryskał wszystko w koło,,,
Jaszczur - 9 Sie 2012, 00:12

saided napisał/a:
Moze byc zwykla opaska zaciskowa? I taki wyciek by tak napaskudzil mocno?


Tak, może być zwykła metalowa opaska zaciskowa.
Tak, nieszczelny wężyk odmy może tak mocno napaskudzić. ;)

saided - 10 Sie 2012, 07:48

kurcze Chlopaki, cos sie nie powiodlo..
otoz po 2 dniach jazdy zauwazylem ze jednak plynu ubylo, bylo pod max teraz jest lekko nad min...
wycieku nie widac, wiec albo cieknie bardzo powolutku albo skads indziej..
DLatego prosze wszystkich CI co maja MK6 aby zobaczyli czy ten wezyk jest jakas obejma czy czyms przymocowanym, bo to moze z niego cieknie bo moze zle go podlaczylem albo cos....

dzieki

JoeMix - 10 Sie 2012, 08:21

saided napisał/a:
otoz po 2 dniach jazdy zauwazylem ze jednak plynu ubylo, bylo pod max teraz jest lekko nad min...
Dolej znowu do MAX i czekaj,,, może układ się odpowietrza,,, chyba że plamy zostawiasz,,,
Davidstm1 - 10 Sie 2012, 09:00

Najlepiej sam odpowietrz układ zimnym silniku (żeby w układzie nie było ciśnienia) po prostu odkręć korek i odpal jeśli w układzie będzie powietrze to zaczną pokazywać się bąbelki a poziom płynu spadnie wiec potem tylko dolać do pełna i po sprawie :)
JoeMix - 10 Sie 2012, 09:14

Ta jasne a duży obieg wyłączony przez zimny termostat zostanie zapowietrzony,,,

saided, wiem że ciepło, ale ogrzewanie tez trochę włącz :hihihi:

mmbu - 10 Sie 2012, 09:43

JoeMix napisał/a:
Ta jasne a duży obieg wyłączony przez zimny termostat zostanie zapowietrzony,,,

saided, wiem że ciepło, ale ogrzewanie tez trochę włącz :hihihi:


I przy okazji odpowietrzania Będziesz wiedział, czy wentylator chłodnicy chodzi.

JoeMix - 10 Sie 2012, 10:34

Myślę że jak tylko zalał do pełna i jeździł to ten ubytek płynu to właśnie powietrze z układu,,, teraz w mojej opinii szkoda czasu na typowe odpowietrzanie, niech doleje do max i dalej już normalnie jeździ, gdzieś na ciepłym silniku na kawałku trasy na chwile grzanie na max załączyć,,, i tyle,,, nie spadnie wcale lub trochę wtedy znowu dolać do max,,, jak ubytek będzie stały to wtedy szukać co jest nie tak. Choć kontrola czy wiatrak działa w przypadku kiedy się silnik zagotował wskazana :yes:
saided - 10 Sie 2012, 10:53

A kiedy wiatrak chlodnicy powinien sie zalaczyc?
Kurde ale i tak mnie czeka wymiana plynu,bo tam teraz jedt ta woda..wiec przy wymianie plynu znow bede nusial odpowietrzyc?

JoeMix - 10 Sie 2012, 11:00

saided napisał/a:
wiec przy wymianie plynu znow bede nusial odpowietrzyc?
I tak i nie,,, dolej i obserwuj czy spada ten poziom czy już nie,,, po jakiejś jeździe, jak silnik gorący, zostaw niech sobie pracuje na wolnych,,, i patrzaj na temperaturę, w drodze na czerwone pole (jaki tam wskaźnik w ogóle jest?) powinien się wiatrak na chłodnicy załączyć, gdyby nie to ogrzewanie i dmuchawa na max i zbijamy lekko,,, i dopiero gasimy,,, i wtedy trzeba szukać czemu wiatrak nie warczy,,,

Co do odpowietrzania, to można odpowietrzać, a można zalać na max i przez parę dni rano kontrolować poziom i ewentualnie dolewać - kwestia wyboru (chociaż z automatycznym odpowietrzaniem diesli to rożnie bywa)

saided - 10 Sie 2012, 11:20

Wskaznik jest elektroniczy i jakby to opisac hmmm... jak masz okrag i podzielisz na 4 cwiartki to gorna lewa cwiartka to tak wyglada wskaznik.. dobrze opisalem?;)
hmm ok yo wlacze ogrzewanie na maxx temp i dmuchawe i zobacze czy wiatrak sie zalaczy..
a na wodzue pojezdze jeszcze z tydzien i jesli sytuacja sie unormuje to zaleje plynem

JoeMix - 10 Sie 2012, 11:24

saided napisał/a:
wlacze ogrzewanie na maxx temp i dmuchawe
to ma wymusić przepływ płynu przez nagrzewnice i wypchnięcie z niej ewentualnego powietrza,,, (do załączenia na krótko podczas jazdy na rozgrzanym motorze) i po drugie ma awaryjnie obniżyć temperaturę jakby temperatura poszła na max a wiatrak się nie załączył (nie ma powodować jego załączenia) - nie wiem gdzie to TDCi ma punkt załączenia wiatraka niech kto s mający taki motor się wypowie.
saided - 11 Sie 2012, 13:46

drugi dzien jazdy i narazie nie ubylo plynu, zobaczymy co sei stanie w przeciagu paru dni... jesli nie bedzie eskcesow to doleje plynu....

ale przy okazji czytania forum wyczytalem ze WIATRAK chlodnicy powinien sie zawsze zalaczac w chwili wlaczenia klimatyzacji.. u mnie sie nie zalacza wiec nie wiem czy nie padla mi chlodnica....
jak to sprawdzic, da rade jakos? czy ten wiatrak zawsze powinien sie wlaczac w chwili wlaczenia klimy

Any help?;)

JoeMix - 14 Sie 2012, 13:00

saided napisał/a:
u mnie sie nie zalacza wiec nie wiem czy nie padla mi chlodnica
Od wiatraka do chłodnicy daleko, ale kiedyś życie było prostsze, krótkie zwarcie spinaczem czy śrubokrętem i by było wiadomo,,, a teraz,,,
saided napisał/a:
czy ten wiatrak zawsze powinien sie wlaczac w chwili wlaczenia klimy
No nie wiem musiałby się ktoś kto ma klimę wypowiedzieć, w służbowym berlingo czy partnerze się nie załącza,,, znaczy powarkuje na chwile co jakiś czas, anie nie rusza równa za załączeniem AC i nie kręci się stale,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group