Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - [MK3] XR2i 16V 2,0 by acti357

acti357 - 18 Lip 2012, 13:38
Temat postu: [MK3] XR2i 16V 2,0 by acti357
1. NICK: acti357
2. IMIĘ: Wiktor
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: XR2i
5. ROCZNIK: MK3, 91r.
6. SILNIK: 2,0 Zetec
7. OPIS AUTA:
Pewnego pięknego lipcowego popołudnia skasowałem na przedostatnim odcinku specjalnym moją czerwoną Fiestę. Postanowiłem popełnić ten sam błąd i znów kupić Fiestę. Przygarnąłem XRkę od znajomego. Najpierw służyła jako dojazd na studia, później (niestety) jeździłem nią do pracy, od września 2013 pięknieje w garażu. Podwozie zostało dokładnie odbudowane i wzmocnione. Silnik 2,0 Zetec 2gen udało się zamontować bez większych przeróbek. Nie chciałem rzeźbić łap i poduszek silnika, więc szukałem oryginałów blisko pół roku. Miałem spory problem z uruchomieniem silnika na wiązce z Escorta, więc postanowiłem zastosować całą wiązkę (łącznie z DETem) z CVH. Odpala i jeździ. Udało się ją w końcu odpowiednio wysterować i podróżowanie nie jest udręką.
Nie wiem czy jest to pierwszy tak szalony pomysł, żeby Zeteca sterować przez MAP Sensor, ale nigdzie nie widziałem, żeby ktokolwiek zrobił coś podobnego :)
Prace przy aucie nie skończą się prawdopodobnie nigdy ;)

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: Tylne lampki z ciemnym kierunkiem, szyby atermicznie zamiast paskudnej czarnej folii, pasy szelkowe 4pkt, żółte halogeny, wywalenie części wnętrza,
b. mechaniczne: zawieszenie z mk3.5,hamulce przód/tył z rs2000, niebieski Eibach, swap na 2,0 z Mondeo
c. audio: Radio Kenwood
d. inne: DET3, fotele z Ski, usunięcie 99% rdzy :) , poprzeczna spinka podwodzia, czarna deska i zegarek z mk3,5; podświetlane zegary, nowe wygłuszenie

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: - Renowacja lakieru
b. mechaniczne: Akumulator na tył, zbudowanie odpowiedniego dolotu i całego układu wydechowego ze stali szlachetnej
c. audio: -
d. inne: - oczekujcie nieoczekiwanego ;)


10. FOTKI AUTA



Po odbudowie:


Silnik:

Dawidoff4 - 18 Lip 2012, 22:18

acti357 napisał/a:
Mam teraz szansę na odbudowę auta z pominięciem kilku błędów, które popełniłem tworząc czerwoną.


powodzenia w pracach :)

inno - 19 Lip 2012, 17:48

to ja też trzymam kciuki w ratowaniu fiesty :-)
acti357 - 19 Lip 2012, 18:03

Hehe dzięki.

Już nazbierałem trochę gratów:
- na zamontowanie czekają czerwone Sachsy (tył)
- czarna deska z MK3,5
- zawieszenie przód z MK3,5
- normalny wydech
- stabilizator
- nowsza kierownica
- boczne szybki nie obklejone czarną folią
- fotele po lifcie, ale już widzę że będzie problem z montażem

Na razie mam trochę mało czasu, ale powoli powoli doprowadzę ją do fabryki :)

Dawidoff4 - 19 Lip 2012, 22:07

acti357 napisał/a:
fotele po lifcie, ale już widzę że będzie problem z montażem


wymontuj szyny ze starych foteli i zamontuj w tych "po lifcie" i problem zniknie :)

acti357 - 19 Lip 2012, 22:54

Jak miło, foteli jeszcze nie mam u siebie a odpowiedź już tak :)
Żeby nie było - sprawdziłem wcześniej i fiestaguides wszystko wyjaśnia ;)

Mariox003 - 19 Lip 2012, 23:44

kolejna ładna fiesta po jeleniej jeździć będzie, powodzenia w pracach
acti357 - 20 Lip 2012, 06:53

Moja poprzednia - czerwona, to co? nie była ładna? nunu
Mariox003 - 20 Lip 2012, 12:20

acti357 napisał/a:
Moja poprzednia - czerwona, to co? nie była ładna? nunu

nie wiem nie widziałem gy

acti357 - 28 Lip 2012, 23:30

Poprzednie fotele już wyleciały a na ich miejsce wskoczyły takie, w których się siedzi a nie lata po całej budzie.



Na razie auto szaleje po całej drodze jak tylko mu się podoba (albo przyzwyczaiłem się do lżejszej i nieco stabilniejszej wersji i gadam gupie gupoty).
W tygodniu podobno będzie dla mnie miejsce na podnośniku, więc wstawię kompletny zawias z MK3,5 a przy okazji wymieni się posklejany z milionów elementów wydech.

Podkład antykorozyjny już kupiłem, więc jest szansa, że auto się nie rozpadnie :twisted:

Kusiu - 29 Lip 2012, 00:01

Ogolnie nie podobaja mi sie czarne fiesty, allle ta mi sie bardzo podoba |:D wyrzuc znaczek forda z maski booo szpeci auto |:P
acti357 - 29 Lip 2012, 17:07

Poczyniłem kolejne zakupy.

Jak kolor mi się spodoba to zrobię zapas na przyszłość :-P

Marcinowaty - 30 Lip 2012, 15:22

Widziałem też biały. Szkoda że wcześniej nie widziałem czarnego ;-| kupiłbym zamiast tradycyjnego tlenkowego koloru...
acti357 - 30 Lip 2012, 15:37

W dzisiejszym odcinku programu "używane auto" będziemy się zastanawiać:
- co to k***a jest?!



Ten "talerzyk" był pod maską koło aku a kabel (niepodłączony wisiał obok radia).

Freeman - 30 Lip 2012, 18:05

Jakiś czujnik od termometru chyba.
luk-90 - 30 Lip 2012, 18:25

co do podkładu to polecam taki jak masz tylko tlenkowy
Stunt_Man - 30 Lip 2012, 19:34

Kusiu napisał/a:
Ogolnie nie podobaja mi sie czarne fiesty, allle ta mi sie bardzo podoba |:D wyrzuc znaczek forda z maski booo szpeci auto |:P

czarne i ogólnie ciemne fiesty, są najładniejsze :2xf:

acti357 - 31 Lip 2012, 19:34

Kolejny drobny postęp.



Niestety tylko to tylko tył. Z przodu nie będzie już tak "na bogato" :D

Jutro z rana wypożyczam podnośnik kolumnowy i będę robił aż padnę z wycieńczenia:

Więc w kolejnym odcinku:
- Wymiana całego zawieszenia przedniego
- Spawanie wydechu
- Spawanie podłogi
- Czyszczenie układu hamulcowego
- Wymiana oleju w skrzyni

CDN

madek - 31 Lip 2012, 19:49

Dopiero zobaczyłem temat, ja także życze "sąsiadowi" powodzenia w odbudowie :) Będzie ciężko ale dla Xrki warto, potem się odpłaca bananem na twarzy :-P

acti357 napisał/a:
Na razie auto szaleje po całej drodze jak tylko mu się podoba (albo przyzwyczaiłem się do lżejszej i nieco stabilniejszej wersji i gadam gupie gupoty).

Na pewno coś jest nie tak z zawieszeniem/układem kierowniczym. Ja po zmianie fiesty z 1.3 na 1.8 od razu poczułem w czasie jazdy to 100kg więcej, Xrka lepiej się trzyma drogi niż słabsze wersje <oki> U mnie powodem latania po drodze był luz na przekładni i wywalone tuleje wahacza.

acti357 - 31 Lip 2012, 19:58

Dlatego nie będę się bawił w jakieś kosmetyczne zmiany zawieszenia tylko montuję komplet: cały mcperson razem z półosiami i przegubem wewnętrznym (wszystko z mk3,5). Stąd też przy okazji wymienię olej w skrzyni :)

Tylko sprężyny z XRki zostawię ;)

madek - 31 Lip 2012, 20:20

acti357 napisał/a:
Tylko sprężyny z XRki zostawię ;)

Poszukaj niebieskich Eibachów, moim zdaniem najlepsza sprężyna do Mk3 do jazdy na codzien ;) Chyba że chcesz mieć jednak wyżej na jakieś kajtki :)

acti357 - 31 Lip 2012, 21:05

Do wymiany sprężyn to jeszcze bardzo daleko ;)
Muszę jeszcze trochę posiedzieć przy silniku/elektronice, bo przyśpiesza tylko trochę lepiej od czerwonej 1,4. Tylko nie wiem czy ta jest tak słaba czy poprzedniczka była tak mocna (sam z resztą widziałeś co tam było zrobione) :)

mlodyfiesta - 1 Sie 2012, 00:09

były ostatnio na sprzedaż Eibach-y RS niebieskie na allegro. ale już sprzedane. :hihihi:

ps. czy czasem nie tą fieste widziałem na allegro za bodajże 2300zł ? :myśli:

acti357 - 1 Sie 2012, 08:14

Stała na allegro, ale nie pamiętam za ile.
acti357 - 1 Sie 2012, 21:37

Kompletny zawias mk3,5 na pokładzie. Oczywiście od razu poleciała zbieżność. Teraz prowadzi się dużo lepiej. Sprężyn nie przekładałem, bo były identyczne: ta sama długość, ilość zwojów, grubość i oznaczenia. XRka nie powinna mieć czasem innych niż 1,1?

No i udokumentowanie przekładki ;)



Nawet mechanik się załapał ;)

Peedro - 1 Sie 2012, 21:40

xrka ma inne niż seria - jest deczko niżej i sztywniej niż na seryjnej sprężynie.
acti357 - 1 Sie 2012, 21:46

Poprzedni właściciel musiał coś kombinować, bo amorki też były bez mocowania staba.
acti357 - 9 Sie 2012, 17:29

Miałem zrobić mały faq z czyszczenia rozrusznika, ale zapomniałem kupić baterii do aparatu więc nie będzie instrukcji na ten temat :)
Po wyczyszczeniu i przesmarowaniu pracuje szybko i zaskakuje za każdym razem. Wcześniej czasem odpalał od razu a czasem za 3-4 razem.

W międzyczasie odczyściłem i pomalowałem zbiornik paliwa (zapasowy) i zamówiłem środkową część wydechu.
Mechanik już się wykręca brakiem czasu, ale chce czy nie chce będzie musiał zabrać się za spawanie :)

Mariox003 - 9 Sie 2012, 22:47

jedziesz z tematem widzę, dawaj dalej
kenczorf - 10 Sie 2012, 01:50

acti357 napisał/a:
Po wyczyszczeniu i przesmarowaniu
co tam smarowales? Z tego co wiem tam powinno wszystko na sucho chodzic bo nawet miedziany smar sie zapiecze
acti357 - 10 Sie 2012, 09:40

Upuściłem kroplę oleju na zębatkę wałka i elektromagnes. Potem wytarłem nadmiar. Jak się zapiecze to najwyżej rozbiorę jeszcze raz.
acti357 - 25 Sie 2012, 18:08

Dawno nie robiłem przy aucie czegoś co warto było by opisać. Dzisiaj wymieniony został wydech. Niestety nie cały i wieśniacka końcówka dalej odstrasza przechodniów. Zdjęć nie napstrykałem, bo baterie w aparacie odmówiły posłuszeństwa :)
Teraz od dwururki do samego końca wydech jest jednoczęściowy. Wykorzystałem zespół tłumika przelotowego w obudowie kata i strumiennicy łuskowej zaraz za nim. Miałem to zamontowane w czerwonej żeby się na BK nie czepiali za brak katalizatora (zawsze przechodziło). Oczywiście wszystko średnicy 2". Wyleciało też fordowskie złącze elastyczne, teraz wspawana jest plecionka. Odgłosy wydaje to nawet sensowne, choć wolałbym żeby było ciszej.

Wstępnie umówiłem się od razu na konkretną odbudowę podwozia, czyli powisi na podnośniku kilka dni :) Nie wiadomo jeszcze tylko kiedy i za ile.

acti357 - 5 Lis 2012, 13:34

W końcu z auta wyleciał wieśniacki wydech a zastąpiony został przez seryjny z nieseryjną końcówką w postaci rury nierdzewnej o średncy 70mm :) Stare lampy FIFFT też wyrzuciłem, bo były już wypłowiałe, nieszczelne i nadtopione. Oto efekt:


Następna sprawa to obspawana podłoga:

Zdjęć jak to wyglądało przed spawaniem nie zamieszczam bo są one tylko dla ludzi o mocnych nerwach :)

I taki smaczek na koniec:

W cenie złomu a proste i niezniszczone. :)

Do końca odbudowy jeszcze bardzo daleka droga, ale uda się. W końcu kupiłem cały arkusz blachy ;)

madek - 5 Lis 2012, 15:11

Dobrze jest, fajnie wygląda wydeszek, felgi też :) Kolejny krok to będą jakieś 15 :devil:
Mariox003 - 5 Lis 2012, 19:03

madek napisał/a:
Kolejny krok to będą jakieś 15 :devil:

pewnie już szuka, jak nie zamówił :-P
w końcu ukazałeś w tych lampach z ciemnym kierunkiem, bo w dokonanych już było trochę czasu wcześniej, a ogólnie nice :)

acti357 - 17 Lis 2012, 13:41

W końcu zabrałem się za rozrząd. Oczywiście nikt się nie wysilił żeby nakleić informację kiedy to było robione, więc profilaktycznie wskoczył komplecik marki SKF za 222zł całość.

Druga sprawa to zaciski z rs2000, które dostarczył madek. Ładnie wpasowały się pod felgę, nawet zostawiły trochę wolnej przestrzeni :)

madek napisał/a:
Kolejny krok to będą jakieś 15

Mariox003 napisał/a:
pewnie już szuka, jak nie zamówił

Dementuję powyższe pogłoski! No, przynajmniej częściowo... :-P

madek - 17 Lis 2012, 23:41

acti357 napisał/a:
No, przynajmniej częściowo... :-P

Co szukasz? :V: Albo znalazłeś? :fox:

acti357 - 18 Lis 2012, 13:34

Nic nie szukam, tak jak Mariox003 napisał już zamówiłem :-P
Tylko, że u mojego dostawcy części, więc jak się trafi coś ciekawego to natychmiast dostaję zdjęcie z ceną i wystarczy potwierdzić. Były ostatnio fajne 15" w dobrej cenie, ale raczej zostanę przy 14".

acti357 - 28 Lut 2013, 16:30

Temat felg niestety odłożony na dalszy plan i latem będę jeździł na tych samych alu co zimą.

Jednak wszystko się kręci, wymieniłem kolejny element na nowy :)

madek - 2 Mar 2013, 20:06

Idziesz w ślady Mafiosa :-P
acti357 - 2 Mar 2013, 20:30

madek, to źle? :)

Pompka niestety nie ori, ale TRW więc nie ma na co narzekać :)


Jednak wracając z nią ze sklepu stała się rzecz niesłychana. Je**a uszczelka pod głowicą.


Zamówiłem szybko uszczelkę i bańkę castrola po czym zabrałem się do pracy.
Ku mojemu zaskoczeniu gładzie cylindrów nie mają absolutnie żadnych progów! Nic, kompletne zero. Nie ma możliwości wyczuć, żadnego uskoku pod palcem. Ile CVH rozebrałem, każdy miał progi jak Fiesta z szyberdachem. Blok nie był szlifowany, cylindry mają seryjny wymiar.





Żeby jednak nie było tak wesoło razem z uszczelką padł też alternator. Jak ktoś ma do oddania to chętnie przyjmę :-P

madek - 2 Mar 2013, 20:38

acti357 napisał/a:
madek, to źle? :)

Pompka niestety nie ori, ale TRW więc nie ma na co narzekać :)

To bardzo dobrze :ok: TRW to bardzo dobra firma więc prawie jak oryginał :yes:

Dobrze że silniczek się trzyma, oby służył długo jak już poskładasz :)

acti357 - 15 Mar 2013, 20:15

Kupiłem czarnej nowe zabawki. Kabelki - to jest przyszłość ;)


Korzystając z chwili czasu i wolnego podnośnika zamontowałem sobie takie coś.

Odbiegając jednocześnie nieco od założenia, że wszystko ma być identycznie jak 22lata temu :)

acti357 - 19 Mar 2013, 20:39

Opony czekają już tylko na wiosnę a może nawet na komplecik alusków :)


Kruku - 19 Mar 2013, 21:32

a czemu te laczniki w droga strone zainstalowales ?? to jakas nowa moga ?
acti357 - 19 Mar 2013, 21:43

Bo stabilizator zamontowałem do wahaczy a nie do amortyzatorów (które musiałem kupić na szybko i nie dostałem takich z mocowaniem do staba).
madek - 19 Mar 2013, 22:02

Kiedyś na angielskim forum widziałem podobne patenty, ważne że działa a oryginał być nie musi :)
bidżej - 19 Mar 2013, 23:18

to standardowy stab od fiesty, tylko łączniki podmienione?
acti357 - 19 Mar 2013, 23:25

bidżej, Stab standardowy, łączniki z Astry.
madek, Może nawet wysiliłbym się na nowe amortyzatory, ale oryginalne mocowanie jakoś mi się nie podoba :)

bidżej - 19 Mar 2013, 23:37

acti357, cyknąłbyś fotkę trochę bardziej z góry i z dołu wahacza przy tym mocowaniu? będę wdzięczny.
acti357 - 20 Mar 2013, 11:44

bidżej, O takie ujęcia Ci chodzi?



bidżej - 27 Mar 2013, 12:07

acti357, dokładnie, dzięki! :V:
Dymek - 27 Mar 2013, 17:02

genialne to mocowanie staba, napewno skorzystam! :jupi:
acti357 - 9 Maj 2013, 15:01

Kolejny skromny prezent :)


Nie zauważyłem właściwie żadnej różnicy. Może dostrojenie kompa coś da :)

Jeszcze mały lifting zegarów

Mariox003 - 9 Maj 2013, 15:48

Że ci się chciało zegary robić :-P
Ale fajnie to wygląda :ok:

kenczorf - 9 Maj 2013, 15:53

acti357 napisał/a:
Nie zauważyłem właściwie żadnej różnicy
bo taki filtr to ci wyjdzie na hamowni 1km 3nm czyli dla ciebie nie odczuwalne :)
bobson - 10 Maj 2013, 07:18




Tak wygląda łącznik staba znajomego w Astrze GSi po zimie, auto jest trochę upalane na torze. Pękł łącznik od tak sobie :-)


A filtr polecam - może nic nie daje ale w komplecie jest olejek - można go ładnie wyprać i zaimpregnować i sporo pożyje. Ja dałem bodajże 45zł ;)

acti357 - 10 Maj 2013, 15:07

bobson, wybrałem taki rodzaj łącznika, który wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem. Przegub kulowy nie powinien się tak łatwo poddać.
Żółwik Tuptuś - 11 Maj 2013, 14:37

acti357, - u mnie w Wannie jeżdżą takie same łączniki stabilizatora jak u Ciebie i to od paru lat (tylko upalanie) i nadal żyją. (pomijam fakt, że jeżdżą ze stabem od Astry :) )

Moim zdaniem to trwalsze i stabilniejsze rozwiązanie niż fiestowe.

Mafios - 11 Maj 2013, 15:53

nie lepszy patent podajrze z bmw
popatrz

acti357 - 11 Maj 2013, 19:54

Żółwik Tuptuś, fabryczne mocowanie do amortyzatorów zdecydowanie mi się nie podoba. Długi łącznik i dwa przeguby, które ciągle pracują w momentach największego obciążenia to jak dla mnie zły pomysł.

Mafios, Przez Ciebie będę musiał wymienić łączniki. :-P Z tego co zdążyłem zauważyć są przeznaczone na tył do BMW M5 :devil:

kenczorf - 11 Maj 2013, 21:46

do sonaty byly tez takie laczniki...i to tanie :)
acti357 - 16 Cze 2013, 12:50

Kolejny mały postęp i jednocześnie zaprzeczenie wielu teorii spiskowych ;)
Wszystko działa dokładnie tak jak było zaplanowane.





Zaciski odnowione, nowe reperaturki i klocki. Pomalowane w jedyny słuszny kolor ;)

Peedro - 16 Cze 2013, 15:03

Fajnie fajnie, jakie odczucia? Od wieków wszyscy trąbią że to przerost formy nad treścią w lekkim zadzie mk3 :-P
acti357 - 16 Cze 2013, 18:07

Z przodu mam tarcze 260mm też z RS2000 i w zakrętach dupy nie urywa. Tył jeszcze się nie dotarł, ale w końcu idzie go zablokować hamując lewą nogą. Nie zdążyłem tylko dopasować ręcznego i muszę go zaciągać po samą podsufitkę ;)
acti357 - 20 Cze 2013, 20:37

Kolejny mały dodatek do czarnej. Ostatni w tym miesiącu ;) Teraz trzeba zacząć zbierać kasę na coś poważniejszego :twisted:




Mariox003 - 21 Cze 2013, 19:27

Załatw mi takie w tej samej cenie, lub taniej :-P
acti357 - 8 Sie 2013, 23:03

Jakimś cudem udało mi się zrobić kilka szpiegowskich fotek mojego auta. Wyjechało z garażu blisko dwa tygodnie temu i dzisiaj powróciło na kołach. Jeśli napisałbym, że przeszła kurację odmładzającą to bym skłamał, więc przeszła kompletną odbudowę podwozia i częściowo karoserii. Prace jeszcze nie są skończone, brakuje kilku ważnych (dla mnie) elementów, ale teraz już pchnę tą bryczkę do przodu ;)
Odbudowa i wzmocnienia budy zrobione u kumpla w warsztacie. Teraz muszę ją wykończyć i pojechać na dalsze wzmacnianie i na koniec warstwa konserwacji.





Na koniec najlepsze - poprzeczna spinka podwozia, super usztywnia budę i można puścić po niej linki ręcznego :-P

To nie ja uparłem się na kolor :-)

Peedro - 8 Sie 2013, 23:26

Cuś więcej na temat tego wynalazka zwanego spinką? :P
acti357 - 9 Sie 2013, 08:58

Przykręcana na 2śruby/strona do wzmocnionych progów. Załamana w dwóch miejscach, więc nad tłumikiem idzie równolegle do podłogi.
Mariox003 - 9 Sie 2013, 16:48

Fajne to, ta spinka :-) Też chce :-P
acti357 - 13 Sie 2013, 14:08

Mam kolejne zdjęcia Fiesty, tym razem czarno-białe ;)
Jak ją w końcu ogarnę i umyję to pstryknę jakieś bardziej aktualne.







Wyrzuciłem także stary filc z podłogi na rzecz nowego upchniętego gdzie tylko się da.
Tylko jakoś zapomniałem o aparacie.


Żeby nie było tak pięknie, pompa paliwa stała kilka dni o suchym pysku no i teraz zdycha.

acti357 - 18 Sie 2013, 20:26

Wpadła nowa pompa paliwa. Na oryginał musiałbym czekać do poniedziałku, więc niestety jest zamiennik ;-(

Obiecane zdjęcia:







W następnej kolejności wymieniam tuleje wahaczy i szykuję stal na zimę ;)

modell1 - 18 Sie 2013, 21:44

No ładnie się dzieje
agusia - 20 Sie 2013, 12:24

Całkiem przyjemnie się prezentuję :)
Ale jakoś na Lubaniu jej nie widziałam... No chyba że tak szybko latasz :-P

acti357 - 20 Sie 2013, 23:05

modell1 napisał/a:
No ładnie się dzieje

Dzieje się tyle na ile pozwalają fundusze. Chwilowo będzie przerwa w modyfikacjach a później oczekujcie nieoczekiwanego ;)

agusia napisał/a:
No chyba że tak szybko latasz

Zawsze jeżdżę bardzo przepisowo :)
Dobrze wiedzieć, że w Lubaniu jest jakaś szybsza mk3 ;) Pochwal się nią w końcu, żebym wiedział na kogo nie trąbić ;)

agusia - 21 Sie 2013, 08:33

acti357 napisał/a:
Dobrze wiedzieć, że w Lubaniu jest jakaś szybsza mk3 ;) )


No niestety szybsza od Twojej na pewno nie jest... Ja mama tylko 90 KM :sad:
A pochwale się na pewno, muszę tylko trochę więcej czasu na to wygospodarować :hihihi:

acti357 - 21 Sie 2013, 10:10

agusia napisał/a:
No niestety szybsza od Twojej na pewno nie jest...


Myślę, że to całkiem prawdopodobne ;)
Jeśli potrzebujesz jakichś części to musisz pisać szybko zanim Mariox003, splądruje mi cały garaż :-P

Mariox003 - 23 Sie 2013, 22:52

acti357 napisał/a:
Jeśli potrzebujesz jakichś części to musisz pisać szybko zanim Mariox003, splądruje mi cały garaż

Niedługo wpadnę po resztę części :2xf:

agusia - 25 Sie 2013, 16:16

acti357 napisał/a:
Jeśli potrzebujesz jakichś części to musisz pisać szybko zanim Mariox003, splądruje mi cały garaż :-P


No to poproszę o Twój adres na PW to wpadniemy i zobaczymy co masz ciekawego do zaoferowania :) Tak żebyśmy byli szybsi niż Mariox003 :twisted:

acti357 - 25 Sie 2013, 19:28

Jakiś czas temu zrobiłem kolejny mały update, tylko zapomniałem się pochwalić ;)

Dostała nieco grubszy stabilizator. Oczywiście cała jego moc pochodzi z koloru, który jak powszechnie wiadomo jest najszybszy zaraz po czarnym macie ;)



No i ciepłe kapcie na zimę.


Zastanawiałem się czy nie wziąć Pirelli z serii 3. Zobaczymy jaką zimę będą przepowiadać ludzie gór to może jeszcze zmienię zdanie ;)

Mariox003 - 26 Sie 2013, 17:18

agusia napisał/a:
Tak żebyśmy byli szybsi niż Mariox003

Znaleźli się szybcy i wściekli :twisted: Też mam 1.6 EFI, i budę lżejszą od waszych :-P

agusia - 26 Sie 2013, 21:02

Mariox003 napisał/a:
agusia napisał/a:
Tak żebyśmy byli szybsi niż Mariox003

Znaleźli się szybcy i wściekli :twisted: Też mam 1.6 EFI, i budę lżejszą od waszych :-P


No to przylecimy autkiem narzeczonego które ma 927 kg wagi i 150 KM :) I co Ty na to?? peace

acti357 - 27 Sie 2013, 15:15

Mariox003, agusia, Nie spamować mi tu jakąś rdzą :offtopic:

apdejt:
Wczoraj na jedną stronę wpadły tuleje Lemfordera. Na drugą nie dało rady bo imadło mi się rozsypało :/
Przy okazji do wymiany są sworznie wahaczy, bo gumowe osłony popękały. Tylko to chyba po wypłacie :)

acti357 - 25 Wrz 2013, 19:15

Mam w planach małe modyfikacje XRki. Jednak z racji tego, że codziennie dojeżdżam nią do pracy (i to spory kawałek) musiałbym wziąć długi urlop, żeby w razie niepowodzenia złożyć wszystko tak jak było. Oczywiście później spalanie wcale by się nie zmniejszyło :P Zrobiłem więc to czego chyba nikt ze znajomych po mnie nie spodziewał.

Tak, kupiłem gofra II w td...
Jednak przypominam, że kupiłem go nie dlatego, że lubię VW (wręcz przeciwnie), ale po pierwsze: dla odciążenia XRki i po drugie: muszę trochę zaoszczędzić na paliwie. Nie będzie mi go też specjalnie szkoda w razie jakiejś stłuczki itp. :devil:

XRka i Kopciuch w jednym w garażu, oboje mają po 22lata, więc może kiedyś będzie z tego jakieś młode ;)


Teraz ostro zbieram kasę na modyfikacje :twisted:

Bezimienny - 25 Wrz 2013, 19:22

Trza było fieste z 1.8 D kupić wyszło by podobno, a była by to fiesta :-P
Mariox003 - 25 Wrz 2013, 20:09

Mentor, co żeś kupił, ja pierdyle :-P Ale fakt kupiłeś coś w co wkładać kasy nie będziesz, i nie będzie ciekawsze od czarnej, tak jak planowałeś, ale gofra? ;-(
Trzeba było dać cynk to by się coś znalazło z gazem, nawet fiesta 1.1, bo jest :yes:
Ważne, że mody Czarnej będą, jak zwykle masz szatańskie pomysły :devil:
A tak w ogóle jak wjadę do Ciebie do garażu na mody mojej? :-P

acti357 - 25 Wrz 2013, 20:24

Mariox003,
Cytat:
A tak w ogóle jak wjadę do Ciebie do garażu na mody mojej?

Nie, nie będę Ci wzmacniał podłużnic, ani żywicą, ani pianką :2xf:

Kopciuch wychodzi mi taniej niż gaz. Poza tym ma absolutnie zdrową podłogę (znajdź mi taką Fiestę...), fajne wyposażenie i był cholernie tani :-P

Mariox003 - 25 Wrz 2013, 20:57

Ty, nie zachwalaj tak, bo jeszcze na gofry się przerzucisz :-P
Peedro - 25 Wrz 2013, 22:35

Bezimienny napisał/a:
Trza było fieste z 1.8 D kupić wyszło by podobno, a była by to fiesta :-P


To by w zimie nie naoszczędzał bo by stała w garażu zamiast xrki :rotfl:

bidżej - 26 Wrz 2013, 19:44

...żeby tylko tego Gofra odpalił ;)
acti357 - 19 Paź 2013, 20:58

Po miesiącu stania Fiesta zaczęła strzelać fochy. Gaśnie na wolnych i jest jakby zdławiona. Jakoś sobie z tym poradzimy :yes:

Raczej nie powinna być zła na mnie za to, że pomalowałem Gofra śnieżką antykorozyjną :-)


Ewentualnie jest nieco zazdrosna :-P

acti357 - 18 Sty 2014, 14:04

Ostatnio otworzyłem maskę w czarnej i zauważyłem, że czegoś mi tu brakuje. Nie wiecie może co zniknęło? :)


vegetagt - 18 Sty 2014, 14:08

acti357, coś z chłodnicą zrobił? gy
Peedro - 18 Sty 2014, 14:24

Aku też wyjął! :-P
vegetagt - 18 Sty 2014, 14:28

jak nie ma aku i chlodnicy, to pewnie auto na złom wkrótce jedzie :/
hanysek - 18 Sty 2014, 15:07

a te wielkie po srodku to kaj sie starcilo?? :rotfl: Trintitle zeżarły :ok:
Mariox003 - 18 Sty 2014, 19:50

Ty lepiej pokaż co tam w środku będzie, a nie tu niespodzianki szykujesz :-P
kuba87 - 18 Sty 2014, 19:59

motór wcieło panie :D
acti357 - 19 Sty 2014, 15:51

Słusznie mówicie! Nie ma chłodnicy, akumulatora i nawet serwo z pompą gdzieś zaginęło...




hanysek napisał/a:
Trintitle

że co? :-P

Mariox003, dowiesz się wszystkiego we właściwym czasie ;)

tadzias - 20 Sty 2014, 14:15

acti357 napisał/a:
Nie ma chłodnicy, akumulatora i nawet serwo z pompą gdzieś zaginęło...


psikus :hahaha:

acti357 - 26 Sty 2014, 17:51

Miałem dzisiaj nieco wolnego czasu postanowiłem zabrać się za naprawę kierownicy.
Była już bardzo zmęczona, niektórych miejscach szwy rozeszły się na tyle, że były luźne.

Foto gdzie jeszcze nie było tak źle:


No to otwieramy pacjenta:


Nie mam w tym żadnego doświadczenia i nigdy nie szyłem skóry. Kupiłem tylko odpowiednią nić a igłę oczywiście ukradłem.
Pierwsza próba przebiegła dość dobrze:


Było "dobrze", skóra została napięta a wolna przestrzeń pod szwami zniknęła.
Tylko że ori wygląda tak:


No to poprawka, 3x tyle roboty. Jakoś poszło i kierownica od Mafiosa wróciła do świata żywych :jupi:


Cholernie ciężko jest zrobić zdjęcie kierownicy po wewnętrznej stronie obręczy, więc niestety nie jest to pełne odzwierciedlenie wyczynu :-P

[ Dodano: Wto Kwi 01, 2014 18:21 ]
Od połowy września Fiesta stała w garażu. Jeśli wyjeżdżała to bardziej o moich siłach niż o własnych.
Dziś w końcu wyjechała sama. Do spokojnego podróżowania jeszcze dużo brakuje, ale teraz to właściwie prace wykończeniowe.

Zebrałem sobie kilka fajnych fantów:


Przełamałem się i poszedłem w Zeteca (oczywiście 2,0):



Uzyskałem taki efekt:


Zanim będę mógł spokojnie wyjechać na drogę minie jeszcze trochę czasu. Bardzo chciałbym ją ukończyć do zlotu. Mam nadzieję, że dam radę :)

Mariox003 - 1 Kwi 2014, 19:40

No w końcu :-)
Jak nie dasz rady to pomogę, przecież na zlot bez twojej fiesty nie jadę bo swojej nie mam :-P

acti357 - 1 Cze 2014, 10:40

W końcu miałem chwilkę, żeby zrobić zdjęcie naklejki wykonanej przez Ad@musa, oto efekt:


Długo szukałem, ale mam komplet oświetlenia przedniego :)

luk-90 - 1 Cze 2014, 16:33

Chłodnice wymieniłeś? Żółte halo są spoko. Ja troszkę żałuje, że dopiero na koniec zlotu dowiedziałem się, ze ożeniliscie zeteca na wiązce i kompie CVH, ciekawe jak to jeździ
acti357 - 1 Cze 2014, 18:15

Chłodnica wymieniona natychmiast po powrocie.

W sumie nie miałem przyjemności jazdy Fiestą 2.0 z przepływomierzem, więc nie mam z czym porównać.

Ogólnie jestem z niej bardzo zadowolony. W trasie potrafi zejść do 6,8L/100km a i 200km/h (gps) to dla niej żaden problem :)

No i przy okazji braku przepływomierza mam nieco więcej miejsca pod maską oraz bezawaryjny MAP :)

luk-90 - 1 Cze 2014, 19:21

też w niedalekiej przyszłości pozbędę się przepływomierza, a i ECU odsapnie, bo nie będzie wtryskami sterować :devil:
acti357 - 24 Sie 2014, 15:19

Prace przy aucie powoli idą dalej. Zabrałem się za dokładne oczyszczanie zacisków z pozostałości czerwonej farby (któryś z poprzednich właścicieli je pomalował a ja miałem wenę na czyszczenie :rotfl: ) no i pierwsze co to przy rozbieraniu urwałem sprężynkę :głowąwmur:
Skończyło się to tak:

Bardzo nie lubię roboty z zapieczonymi śrubami itp. więc zamontowałem całkiem nowe ori zaciski :yes:

Poprawiłem też nieco działanie elektrycznych szybek:



Strachłapki zaczynają mi się powoli rozlatywać i muszę się rozejrzeć za "nowymi" ;)

No i przyczyna przekładki sterowania szybami z konsoli trochę bliżej:


[ Dodano: Nie Mar 29, 2015 18:58 ]
Długo nic nie robiłem przy czarnej, ale w końcu po trochę się za nią zabieram.
Znęcałem się nieco nad głowicą i wyszło to chyba całkiem nieźle.




Na koniec oczywiście w całości


Do zrobienia został właściwie tylko rozrząd oraz wydech.
Przy tej ilości wolnego czasu, którą dysponuję auto wyjedzie o własnych siłach gdzieś za miesiąc :)

Mariox003 - 29 Mar 2015, 19:53

Głowicę umył i się chwali :2xf:
A tak na poważnie to co to za piwo? :-P

luk-90 - 29 Mar 2015, 21:30

Głowicę na metalowej uszczelce składasz? ładnie to wyglada
acti357 - 31 Mar 2015, 09:34

Mariox003, Wpadnij to zobaczysz ;)

luk-90, Składam to na zwykłej uszczelce. Nie chcę przesadzić ze stopniem sprężania, bo głowica pochodzi z BT i nie mam pewności czy nie była już planowana.

[ Dodano: Pią Kwi 17, 2015 23:36 ]
Dzisiaj w końcu miałem nieco wolnego czasu, więc pozwoliłem sobie na małe obspawanie komory silnika.




Czyszcząc okolice kielichów spodziewałem się straszliwej ilości rdzy zwłaszcza w kącie przy grodzi. Na szczęście nie było źle. W kielichach nie zastałem jej ani grama. Przy ściance grodziowej coś się zaczęło pokazywać, ale tylko powierzchniowo.
Jutro postaram się dokończyć robotę a jak się uda to może nawet odpalę tą moją "hybrydę" :)

Mariox003 - 17 Kwi 2015, 23:48

UP :-P
acti357 - 19 Kwi 2015, 20:53

Jakby ktoś chciał połączyć głowicę z BlackTopa z blokiem SilverTopa to przedstawiam krótką instrukcję.

Przykręcamy głowicę (wybrałem grubą uszczelkę).
Przymierzamy napinacz z BT w miejsce rolki prowadzącej, ustawiamy go tak aby łapka blokująca była bliżej wydechu. Znaczymy miejsce i wiercimy otworek na łapkę w tej czarnej blaszce. Przykręcamy napinacz. Pasek nierządu pasuje z silvera. Ustawiamy koło pasowe na znaku (w kole nacięcie, znak na misce olejowej) i wałki rozrządu. Pasek montujemy odwrotnie niż zwykle. Układamy go ciasno od strony napinacza, zakładamy na wałek ssący i dolną część wałka wydechowego. Teraz wygodnie jest to zrobić w dwie osoby. Jeden trzyma taki układ paska a drugi kręci kołem zamachowym w prawo (odwrotnie niż pracuje silnik). Z racji tego, że kółka nie są ostre na brzegach pasek powinien wskoczyć bez żadnych problemów. Dalej standardowo: napinamy pasek, kilka obrotów wałem i sprawdzamy znaki. Jeśli wszystko gra to znaczy, że rozrząd jest dobrze ustawiony.

Oczywiście nie pasuje na to żadna osłona, więc trzeba dobrze pospinać okoliczne przewody :)

Tak to wygląda zamontowane:


Jak jeździ (bo już jeździ) nagram jak pojadę do Niemiec na autostradkę :)

vegetagt - 19 Kwi 2015, 20:55

acti357, fajnie, że wrzuciłeś info :ok: Chyba Qzyn to też opisywał, ale fotek nie kojarze
acti357 - 14 Cze 2015, 13:00

Dopadłem ostatnio spawarkę i postanowiłem nieco porzeźbić.
Podłoga była wzmocniona od spodu więc tym razem zgniła od góry - odczepiła się od progów wewnętrznych.
Wywaliłem rudzielca i wspawałem nową blachę a potem skończył mi się gaz :)
W aucie nie ostało się już żadne wygłuszenie. W środku zrobiło się nieco głośniej :)






Hybryda Black Topa i Silvera jeździ bardzo fajnie.
Temperatura cieczy chłodzącej trzyma się dość wysoko, nawet pomimo tego że wiatrak jest włączony na stałe.
Z auta wyleciała też nagrzewnica, ale nie sądzę że jej brak ma taki wpływ na temperaturę.
Stopień sprężania nieco wzrósł. Jak się mocno nagrzeje to pod obciążeniem słychać spalanie stukowe - nie miałem jeszcze czasu na regulacje :P
Pasek nierządu bez górnej części obudowy trochę szumi, ale idzie to przeżyć :)

Zrobiłem jeszcze kilka modyfikacji, którymi pochwalę się następnym razem :)

Dual - 14 Cze 2015, 14:23

Planujesz ją może hamować? Ciekaw jestem ile by koni wypluło pewnie okolice 140-150km :)
Jako ciekawostke w temacie hybryd to dodam żę blacktop ma lżejsze kólka rozrządu po ~55g

acti357 - 3 Paź 2015, 17:15
Temat postu: Re: [MK3] XR2i 16V 2,0 by acti357
Dawno nic tu nie pisałem a to jak zwykle oznacza, że sporo znowu zrobiłem.

Zacznę od tego, że dostałem od Darasa tarczę sprzęgła obitą mieszanką z dodatkiem kevlaru.
Już fajnie trzyma a jeszcze się raczej nie dotarło. Z lewej wzmocniona z prawej oryginał Sachsa.



Kolejne części od Darasa to kompletne wspomaganie kierownicy. Niestety zdecydowanie nie jest plug&play co w sumie potraktowałem jako małe wyzwanie :) Krzyżak do maglownicy, który dostałem miał minimalne luzy (dla mnie nie do zaakceptowania, ale po prostu mam wysokie wymagania :P )
Znalazłem w starych częściach kolumnę kierowniczą z MK4.


Teraz tak, od lewej:
- krzyżaki z MK4,
- kolumna z MK3 ze wspomaganiem (ostatni krzyżak jest osadzony na wieloklinie),
- kolumna z MK3 bez wspomagania

Zrobiłem to już z 3 miesiące temu więc mogę niechcący pominąć jakiś krok, ale zrobiłem tak:
- Używając palnika i przymusu bezpośredniego, rozłączyłem krzyżaki z MK4 (są złapane na klej),
- Dolna część pasuje do magla z MK3, trzeba ją nieco skrócić (nie zmierzyłem ile),
- Obcinamy krzyżak z kolumny MK3 BEZ wspomagania,
- Wkładamy przerobioną kolumnę na miejsce, wkładamy uszczelkę grodzi silnika,
- Przekładamy krzyżak od maglownicy przez ścianę grodziową,
- Górny krzyżak z MK4 nasuwamy na skrócony trzpień krzyżaka z MK4 i na przerobioną kolumnę,
- Jak mamy połapane wszystkie wymiary to można na koniec obspawać/skleić miejsce łączenia krzyżaków,
- Kręcimy kierownicą i sprawdzamy czy o nic nie ociera, w czarnej musiałem nieco przerobić mocowanie pedału sprzęgła.


Wadą tego rozwiązania jest to, że uszczelka grodzi nie przylega idealnie do wałka. Zaletą jest brak luzu i ceny krzyżaków do MK4.

Ktoś mówił, że się nie da? nico





Rozebrałem też doszczętnie całe nadwozie celem obspawania i naprawy dziurek w karoserii :)
Podszybie było zjedzone doszczętnie a teraz wygląda nieco lepiej.



Obspawałem i zabezpieczyłem też wszystkie łączenia blach w komorze silnika i większość pod deską rozdzielczą.


Zrobiłem sobie też rozpórkę kielichów.


Sumując te wszystkie modyfikacje Fiesta prowadzi się całkiem inaczej. Jest dużo bardziej przewidywalna w zakrętach. Zrobiła się też nieco twardsza i w końcu jeździ prawie tak jak bym tego chciał :)


Tu dla potrzebujących, schemat przebiegu paska wieloklinowego do rs1800 ze wspomaganiem (1815cm), sam szukałem i nie mogłem nic wyszukać.




Na koniec tego sprawozdania z ostatnich trzech miesięcy pochwalę się nowym stołem warsztatowym wykonanym z drewna dębowego o grubości 5cm. Teraz jak trzeba to mogę uderzyć w stół sporym młotem, tylko trochę szkoda go nawet zabrudzić :-P
Choć znalazłem mu też jedno fajne zastosowanie pub2



Mariox003 - 3 Paź 2015, 17:30
Temat postu: Re: [MK3] XR2i 16V 2,0 by acti357
W końcu porządny stół :-)
luk-90 - 3 Paź 2015, 18:28
Temat postu: Re: [MK3] XR2i 16V 2,0 by acti357
Fajnie zobaczyć, że ktoś jeszcze dłubie konkretnie fieste. Coś jeszcze robiłeś z silnikiem oprócz głowicy blacka? Mierzyłeś jakie ma teraz może cisnienie na garach?
trzeci - 3 Paź 2015, 19:14
Temat postu: Re: [MK3] XR2i 16V 2,0 by acti357
Faktycznie, kawał dobrej roboty
acti357 - 3 Paź 2015, 20:58
Temat postu: Re: [MK3] XR2i 16V 2,0 by acti357
trzeci Kawał dobrej roboty? To dopiero skromne początki :yes:
luk-90 Sprężania jeszcze nie zmierzyłem. Jakoś nie miałem czasu. Przed założeniem czapki z BT miałem ok. 14,2 bara. Po przekładce paliwo zaczęło stukać przy dużym obciążeniu i przestało dopiero jak przestawiłem Ecumastera o 2 stopnie. Mam teraz bardzo mało wolnego czasu, ale do końca miesiąca chyba uda mi się zmierzyć :)
Przestawiłem też nieco wałki nierządu, ale chyba trochę za mocno. Chociaż chyba na razie tak zostawię bo wydaje z siebie wprost obłędne dźwięki :twisted:

luk-90 - 4 Paź 2015, 09:14
Temat postu: Re: [MK3] XR2i 16V 2,0 by acti357
No to jakies wideło. Deta3 masz w piggybacku czy fuel implant?
Mariox003 - 30 Cze 2016, 00:21
Temat postu: [MK3] XR2i 16V 2,0 by acti357
Jako, że jestem nienormalny, porąbany itd. kupiłem Czarną. Jedyne co jeszcze mogę powiedzieć, to że jest moc, a Wiktor przy ostatniej przejażdżce złamał pedał gazu :-P
Temat otworzę, bo i plany dalszych modyfikacji są, ale to z czasem, bo czas to jedyne czego brak :)

FiFa - 30 Cze 2016, 01:32
Temat postu: [MK3] XR2i 16V 2,0 by acti357
Gratuluje zakupu! :)

A rzuciło mi sie jedna rzecz w oczy
acti357 napisał/a:
Tu dla potrzebujących, schemat przebiegu paska wieloklinowego do rs1800 ze wspomaganiem (1815cm), sam szukałem i nie mogłem nic wyszukać.
Obrazek

przebieg paska pokazany prze actiego, na pewno jest poprawny?? W sumie ma to sens, ale u mnie bylo inaczej... ;-|

FiFa - 12 Lip 2016, 23:40
Temat postu: [MK3] XR2i 16V 2,0 by acti357
Nie wiem jak Actiemu pasował ten pasek, jak go puscił tak:

U mnie niestety pasek tak puszczony obcierał by o przewód od wspomagania.


U mnie pasek leci tak: Niech ktos sie moze odniesie do tego jak w koncu powinnien prawidłowo przebiegac pasek.

acti357 - 14 Lip 2016, 18:59
Temat postu: [MK3] XR2i 16V 2,0 by acti357
FiFa, faktycznie pasek przebiega dość blisko przewodu. Długość to chyba 1815mm. Nie znalazłem wtedy, żadnego schematu i próbowałem różnych ustawień aż trafiłem w coś pasującego. W Twojej wersji nie podoba mi się tylko bardzo mała powierzchnia styku z kołem pasowym na wale, ale skoro działa to dobrze :)
bobson - 15 Lip 2016, 12:44
Temat postu: [MK3] XR2i 16V 2,0 by acti357
Ten pasek jest źle założony.

http://eucatparts.com/?ac... ... Z001107500

acti357 - 18 Lip 2016, 19:22
Temat postu: [MK3] XR2i 16V 2,0 by acti357
Mariox003, popraw sobie ten pasek ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group