Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - [MK7] Ford Fiesta Van Trend 1.4 TDCI świeży zakup

xxyy777e - 15 Mar 2012, 12:32
Temat postu: [MK7] Ford Fiesta Van Trend 1.4 TDCI świeży zakup
Witam serdecznie.
Kupiłem wczoraj swojego pierwszego w życiu Forda z udokumentowanym przebiegiem 97 tyś km.
Dotychczas jeździłem Oplem i Nissanem zobaczymy czy Ford mnie nie zawiedzie jakością wykonania.


1. NICK: xxyy777e
2. IMIĘ: Mateusz
3. MODEL: Fiesta Van
4. WERSJA: Trend
5. ROCZNIK: MK7 2009
6. SILNIK: 1.4 TDCI
7. OPIS AUTA: Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony spalaniem tego silniczka. Zrobiłem już długą trasę ok. ~200 km i komputer wskazuje spalanie 3,6 litra ON/100km

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: seria
b. mechaniczne: seria
c. audio: seria

PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE

1. Założyć tempomat. Znalazłem na forum już informację jak to zrobić. ZROBIONE
2. Kupić ładne alu 15, może macie jakieś sugestie, może coś ktoś w dobrej cenie kupował ? ZROBIONE
3. Może ktoś wie czy da się do seryjnego radia dołożyć port USB ? Wymiana radia na wyższy/nowszy model ? ZROBIONE
4. W przyszłości zakup pakiet sport. Z tego co widzę nie ma problemu ze zderzakami z tego pakietu (sporo jest na allegro) natomiast listwy boczne na allegro brak + może jakieś niższe zawieszenie.
5. Czy jest możliwość montażu fabrycznego schowka na okulary w okolicach lampki w podsufitce ? ZROBIONE, założony z Mondeo
6. Nie widzę tematu jakieś dobre (nie drogie) ASO Forda lub inny serwis w Warszawie/okolicy polecicie ? Silniczek będę zalewał olejem 5W30 Forda Formula F chyba że macie inne sugestie.
7. Czy na rynku/ebay są dostępne jakieś interfejsy diagnostyczne do odczytu błędów/jakąś prostą diagnostykę ? W Oplu kupowało się na ebay OP-COM'A za 150 zł i miałem pełną diagnostykę fury w domu.
8. Lampy czy da się ustawić aby cały czas świeciły ? ZROBIONE, założone LED
9. Temperatura silnika jest w jakiejkolwiek formie dostępna ?
10. Mam lektora po Francusku, jest opcja polska/angielska ? ZROBIONE, zakup modułu Eng

Z góry dziękuję za informacje, pewnie już część gdzieś się tu przewinęła


Poniżej parę zdjęć mojej ciężarówki.
Z elementów wyposażenia zewnętrznego:

- Listwy na drzwi są nie oryginalne, świetnie się trzymają
- Nie oryginalne chińskie podróbki oryginalnych chlapaczy przód+tył kupione na ebay za 50 zł, świetnie pasują
- Lampy LED do jazdy dziennej, nie firmowe, mają homologację i jak widać na zdjęciach dobrze widoczne za dnia (kupione w sklepie za ok. ~ 180 zł brutto). Kupione po próbie wymiany samodzielnej żarówki w lampach drogowych gdy byłem w trasie. Totalna porażka wyjmowanie reflektora do wymiany żarówki !




MisiekT - 15 Mar 2012, 12:50

3. masz sterowanie, wiec pewnie i BT - potrzeba nowy modul i wiazke z gniazdkiem... bede to dorzucal w najblizszych miesiacach, wiec opisze w razie czego
4. bo progi byly za doplata nawet do Sporta
5. kupujesz schowek, powiekszasz otwor
6. PW
7. zwykly ELM da rade - ogrom tego na allegro, w Wawie masz tanio dostep do oryginalnego kompa
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=61703
8. "dzienne", do ustawienia przez IDS
9. poprzez tryb serwisowy zegarow, ELMa itp
10. jest angielski, ale wymaga wymiany modulu - patrz pkt.1

Bezimienny - 15 Mar 2012, 12:57

Witam, na początek radze zastosować się do >>>TEGO<<< tematu, no i fotki nawet tej jednej niewidać więc póki co trudno oceniać.


Pozdrawiam.

Parzych - 15 Mar 2012, 13:08

xxyy777e napisał/a:
komputer wskazuje spalanie 3,6 litra ON/100km
Komputer to se może... Zalej do pełna, wyjeździj do rezerwy i znów zalej, potem policz i Ci wyjdzie faktyczne spalanie... Fotki coś nie widać i dostosuj temat do wzoru bo poleci do kosza...

PS.
Na alledrogo jest jeden próg...

MisiekT - 15 Mar 2012, 13:36

Parzych, skoro moje 130KM potrafi przy powolnej trasie spalic 5l, to dlaczego 1.4 tdci nie mialoby lyknac 3,6-4
Parzych - 15 Mar 2012, 13:54

MisiekT, nie o samo spalanie mi chodzi, może i takie jest rzeczywiste, mi chodzi o to, że posiadacze nowszych autek nie liczą sobie spalania, tylko wierzą bezgranicznie temu co "komputer pokazał"... Mi po zatankowaniu do pełna pokazuje dystans jakieś 545km, czasem zrobię 450 i pokaże ZERO i jeszcze do stacji dojadę naście km, a kiedyś zrobiłem 575km i się komp zdziwił... Wartości podawane przez kompa są ORIENTACYJNE... Ale to nie o tym temat, w MK7 VAN-y mają boczne szyby z tyłu :?: W MK6 były blachy albo tworzywo (nie sprawdzałem co)...
xxyy777e - 15 Mar 2012, 14:02

Tak za dopłatą można było zamiast blachy włożyć na tył szybki które teraz delikatnie przyciemnie aby mniej było widać kratkę/pakę :) Specjalnie szukałem VAN'a z szybami przypomina to cywilne auto i nie ogranicza widoczności.

Potrzebuję osobowe auto do jazdy do klientów dla 1/2 osób (nie kupię przecież typowej ciężarówki aby odliczyć VAT od auta/paliwa/amortyzacja) więc ze względów podatkowych muszę mieć w firmie "ciężarówkę/VAN" z kratą.

vegetagt - 15 Mar 2012, 14:09

Parzych, ale spalanie komputer jest w stanie prawidłowo policzyc - zna czas wtrysku i ilosc przejechanych km. Z zasięgiem jest problem, bo przecież niewiadomo dokładnie ile paliwa jest w baku.
MisiekT - 15 Mar 2012, 14:13

komp ze spora dokladnoscia wie ile jest paliwa - problem lezy po stronie algorytmow obliczajacych zasieg na podstawie biezacego i przeszlego stylu jazdy... w kazdym aucie jest to tylko orientacyjna liczba
ElGrey - 15 Mar 2012, 15:41

Zdecydowanie komp jest wiarygodny, u mnie nie było sytuacji by były jakiekolwiek rozbieżności ze stanem przeliczonym metoda z kalkulatorem i pełnym zbiornikiem ;/
Van dodatkowo jest odchudzony, a dodatkowa Mk 7 jest lżejsza od Mk 6, wiec wynik mnie nie dziwi :ok:
A jest jeszcze możliwość że Mk 7 ma dłuższa 5 w skrzyni i wówczas zakasuje nas na całej lini ;-|

xxyy777e - 15 Mar 2012, 15:52

MisiekT napisał/a:
3. masz sterowanie, wiec pewnie i BT - potrzeba nowy modul i wiazke z gniazdkiem... bede to dorzucal w najblizszych miesiacach, wiec opisze w razie czego

10. jest angielski, ale wymaga wymiany modulu - patrz pkt.1


Masz może jakiś numer części, zdjęcie jak to wygląda i/lub gdzie się to montuje.

MisiekT - 15 Mar 2012, 16:13

na szybko z allegro


xxyy777e - 15 Mar 2012, 16:34

Wiesz u mnie jest moduł Bluetooth, przynajmniej jak z menu radia jest coś takiego.
Wyświetlacz w moim samochodzie od radia jest trochę większy niż w najuboższych wyposażeniowo fiestach. Dodatkowo jest złącze AUX przy hamulcu ręcznym.

MisiekT - 15 Mar 2012, 16:40

no to masz taka wersje jak i u mnie, wlacznie z jezykiem :D
xxyy777e - 15 Mar 2012, 16:44

Czyli pewnie i tak trzeba wymienić na moduł bluetooth z USB + AUX.
Trzeba by było szukać modułu bluetooth angielskiego/polskiego (jeśli są).
Będzie potrzebny właściwy numer katalogowy elementu

MisiekT - 15 Mar 2012, 17:06

potrzebujesz modulu i reszty wiazki wlacznie z gniezdkiem i plastikiem wokol
michal77 - 15 Mar 2012, 23:09

xxyy777e napisał/a:
polskiego (jeśli są).
Polskiego nie ma, coś gdzieś czytałem że ma być, ale nie wiem czy to prawda.

Parzych napisał/a:
Na alledrogo jest jeden próg...
Poka, bo nie mogę znaleźć.
MisiekT - 15 Mar 2012, 23:58

jak ma dzialac jak angielski to niech sie nie mecza - goopi gadzet :hahaha:
Parzych - 16 Mar 2012, 01:45

michal77, proszszsz: http://moto.allegro.pl/li...2179593804.html
MisiekT - 16 Mar 2012, 08:04

LOL, i to jeszcze pewnie bez zaslepek... strzelam ze przez ktorys ze sklepow Forda nie wyjdzie wiecej jak 700-800 za kompletne nowki :fox:
xxyy777e - 16 Mar 2012, 10:05

Znalazłem na allegro aukcję na moduł bluetooth angielski + AUX + USB. Cena 750 zł jednak za ten gadżet jest wg. mnie trochę wygórowana.

Niewiele drożej można kupić radio zintegrowane z nawigacją, DVD, USB etc:
http://www.jewellet.com/F...4oj0fcq9oulvji7

http://www.timelesslong.c...D=436&SortID=73

MisiekT - 16 Mar 2012, 10:22

juz dlugo wisi, cena oczywiscie smieszna...
Parzych - 16 Mar 2012, 12:40

MisiekT napisał/a:
strzelam ze przez ktorys ze sklepow Forda nie wyjdzie wiecej jak 700-800 za kompletne nowki :fox:
Chyba że za sztukę... Do MK6 za próg ASO krzyczy sobie ok 600zł/szt. a za zaślepkę ok 100zł/szt, komplet wychodzi ok 1600zł... :9:
MisiekT - 16 Mar 2012, 12:50

oj tam, oj tam... wszystko sie da ogarnac :D
tatvan - 26 Mar 2012, 11:27

9. poprzez tryb serwisowy zegarow, ELMa itp

Jak w MK7 wejść w tryb serwisowy zegarów?

michal77 - 26 Mar 2012, 17:44

tatvan napisał/a:
Jak w MK7 wejść w tryb serwisowy zegarów?
Wcisnąć przycisk kasowania licznika dziennego i przytrzymać, przekręcić kluczyk na drugą pozycję trzymając wciśnięty przycisk 5 sekund.

xxyy777e napisał/a:
5. Czy jest możliwość montażu fabrycznego schowka na okulary w okolicach lampki w podsufitce ?
Za jakiś czas będę robił.
Parzych - 26 Mar 2012, 18:23

michal77 napisał/a:
tatvan napisał/a:
Jak w MK7 wejść w tryb serwisowy zegarów?
Wcisnąć przycisk kasowania licznika dziennego i przytrzymać, przekręcić kluczyk na drugą pozycję trzymając wciśnięty przycisk 5 sekund.
Jak w którymś temacie podałem takie wchodzenie w tryb diagnostyczny, to ktoś napisał, że w MK7 tak nie działa... :9: Jak znajdę to zapodam kto i gdzie... nunu
michal77 - 26 Mar 2012, 18:41

To właśnie byłem ja, ale nie napisałeś że trzeba 5sek. przytrzymać przycisk i myślałem że nie działa ;)
Dokładnie to było tu.

mieszko - 26 Mar 2012, 18:47

Cytat:
Działa, tylko trzeba trzymać przycisk kasowania przez 5 sek.
_________________

Parzych - 26 Mar 2012, 21:24

michal77 napisał/a:
To właśnie byłem ja, ale nie napisałeś że trzeba 5sek. przytrzymać przycisk i myślałem że nie działa ;)
Bo nie mierzyłem czasu po jakim włącza się diagnostyka... :fox:
mieszko, widziałeś to :?:
Cytat:
Ostatnio zmieniony przez michal77 Pią Mar 16, 2012 19:30, w całości zmieniany 1 raz

michal77 - 26 Mar 2012, 22:17

Parzych napisał/a:
mieszko, widziałeś to :?:
Cytat:
Ostatnio zmieniony przez michal77 Pią Mar 16, 2012 19:30, w całości zmieniany 1 raz
Może wyjaśnię. Najpierw napisałem że nie działa (bo za krótko trzymałem przycisk), ale nikt mnie nie naprostował, potem dowiedziałem się jak to zrobić >> sprawdziłem i działa, więc zmieniłem na działa.
Czy już teraz wszystko jasne :?: ;-))

Parzych - 26 Mar 2012, 22:37

michal77, dla mnie było jasne zanim napisałeś tego posta, chciałem Mieszkowi uświadomić, że post był edytowany 3 dni po jego napisaniu... Poza tym, zamiast edytować posta, mogłeś napisać nowego, że sprawdziłeś i jednak działa...
mieszko - 26 Mar 2012, 23:22

nie zauważyłem, mea culpa, przyznaję się bez bicia :ups:
tatvan - 29 Mar 2012, 14:14

Do Michał77

Zrobiłem dokładnie tak jak napisałeś i nie działa

tzn wyłączyłem zapłon,, (kluczyk w stacyjce na off)
wcisnąłem kasownik licznika (ten miedzy zegarami) na 5 sek, włączyłem zapłon na druga pozycje i nic kompletnie sie nie dzieje, tzn najnormalniej w świecie zapałają sie kontrolki i gasną po kilku sekundach identycznie jak przy włączeniu zapłonu. Co robie nie tak? (Fiesta MK7 Econetic) Zalezy mi aby wejść w ten tryb gdyż jak napisane było wcześniej można w nim zobaczyć temp silnika. Uprzejmie proszę o dokładne wskazówki, może w momencie wciskania kasownika kluczyk ma być wyjęty ze stacyjki?

someone1989 - 29 Mar 2012, 14:26

Parzych napisał/a:
MisiekT, nie o samo spalanie mi chodzi, może i takie jest rzeczywiste, mi chodzi o to, że posiadacze nowszych autek nie liczą sobie spalania, tylko wierzą bezgranicznie temu co "komputer pokazał"... Mi po zatankowaniu do pełna pokazuje dystans jakieś 545km, czasem zrobię 450 i pokaże ZERO i jeszcze do stacji dojadę naście km, a kiedyś zrobiłem 575km i się komp zdziwił... Wartości podawane przez kompa są ORIENTACYJNE... Ale to nie o tym temat, w MK7 VAN-y mają boczne szyby z tyłu :?: W MK6 były blachy albo tworzywo (nie sprawdzałem co)...


W mk6 jest tworzywo jakieś nie blachy .

Co do kompa to również mam tak czasami ruszę podaje np 50 km by po 1 km pokazac mi 30 km ... póżniej systematycznie po 1 km mniej więcej po zgaszeniu odpaleniu znowu większą wartość itp . Ogólnie jak jeździ ojciec to mu dodaje km jak ja to odejmuje :(

Spalanie rzeczywiste w granicach 4,5 do 5,5 l na 100 także w te 3,7 na 100 jakoś ciężko mi uwierzyć ;) ale jeżeli wyliczysz że tak ci spala to się tylko cieszyć :)

Fajnie że kolejną wersje VAN widzę na FKP :)

Parzych - 29 Mar 2012, 15:04

tatvan napisał/a:
Zrobiłem dokładnie tak jak napisałeś i nie działa

tzn wyłączyłem zapłon,, (kluczyk w stacyjce na off)
wcisnąłem kasownik licznika (ten miedzy zegarami) na 5 sek, włączyłem zapłon na druga pozycje i nic kompletnie sie nie dzieje, tzn najnormalniej w świecie zapałają sie kontrolki i gasną po kilku sekundach identycznie jak przy włączeniu zapłonu. Co robie nie tak?
Wciskasz na 5sek, puszczasz i dopiero zapłon :?: Więc to źle robisz, wciskasz, przekręcasz na zapłon i dopiero po 5sek włącza się tryb diagnostyczny... Wtedy dopiero puszczasz...
someone1989 napisał/a:
W mk6 jest tworzywo jakieś nie blachy .
W każdym razie nie szyby...
someone1989 - 29 Mar 2012, 15:18

Na allegro mk7 van ma tak samo ale można te tworzywo wymienić na szybę .
michal77 - 1 Kwi 2012, 17:06

Parzych napisał/a:
michal77, proszszsz: http://moto.allegro.pl/li...2179593804.html


dzięki :ok:



xxyy777e napisał/a:
Masz może jakiś numer części, zdjęcie jak to wygląda i/lub gdzie się to montuje.
Nr wersji brytyjskiej (wg Microcat):
1713534
1725849
cena 300EUR
zamontowany jest pod schowkiem.



MisiekT napisał/a:
strzelam ze przez ktorys ze sklepow Forda nie wyjdzie wiecej jak 700-800 za kompletne nowki
tak ale niestety na jedną stronę, wg Microcat 05.2011 (nie wiem na ile ceny są tam wiarygodne) koszt kompletu na jedną stronę wynosi ok 180EUR. Więc całość na nasze to ok 1500zł :sad:



Nie znalazłem tego w polskich sklepach Forda, jedynie tutaj na niemieckim, ale cena taka sama ok 360EUR.


Znalazłem jeszcze coś takiego tyle że to chyba nie oryginał.

MisiekT - 1 Kwi 2012, 18:45

michal77 napisał/a:
tak ale niestety na jedną stronę, wg Microcat 05.2011

sprawdzales cene u kilku sprzedawcow specjalizujacych sie w Fordach? :fox:

michal77 - 1 Kwi 2012, 19:01

Nie sprawdzałem, bo właśnie nigdzie nie mogę tego znaleźć (szukałem w internetowych sklepach z częściami Forda).
Pewno ceny w programie nie są dokładnie takie jak u sprzedawców, ale chyba wielkich różnic nie będzie.

MisiekT - 1 Kwi 2012, 19:37

ano, pewnie najwyzej 35-50% jak dobrze pogadasz z odpowiednimi ludkami :rotfl:
michal77 - 10 Kwi 2012, 09:22

xxyy777e, Jakbyś jeszcze szukał modułu to znalazłem troszkę taniej, tylko że niemiecki (ten za 750 jest angielski) >KLIK<
xxyy777e - 10 Kwi 2012, 09:58

Dzięki za info, niemiecki i to jeszcze do telefonu nokia odpada.
Rozglądam się za angielskim za nieduże pieniądze. Cena 500 zł to za dużo, wolałbym dołożyć i za 1000-1500zł kupić cała stację multimedialną z kolorowym LCD, navi, bluetooth z Chin

Wczoraj przerobiłem oświetlenie wnętrza kabiny i dołożyłem w podsufitce schowek na okulary. Element z Mondeo idealnie pasuje do Fiesty
Montaż wg. instrukcji ze strony: http://www.fiestamk7.com/viewtopic.php?f=7&t=8

michal77 - 10 Kwi 2012, 11:09

xxyy777e napisał/a:
niemiecki i to jeszcze do telefonu nokia odpada.
To nie jest do wszystkich kompatybilnych telefonów, nokia to tylko producent. Ja mam firmy novero (też j.niemiecki).

xxyy777e napisał/a:
wolałbym dołożyć i za 1000-1500zł kupić cała stację multimedialną z kolorowym LCD, navi, bluetooth z Chin
Gdzie to można kupić? U nas też jest navi do kupienia, ale koszt dużo wyższy >>KLIK<<

xxyy777e napisał/a:
Wczoraj przerobiłem oświetlenie wnętrza kabiny i dołożyłem w podsufitce schowek na okulary.
Też to będę robił, zgodnie z tą instrukcją.
xxyy777e - 10 Kwi 2012, 11:53

Kontaktowałem się z Chińczykami w sprawie nawigacji:

7" Ford Fiesta DVD Player with touch screen, USB, SD, AM/FM radio, TV, Bluetooth, Ipod, map with 2G SD card

http://www.jewellet.com/F...vigation-System

Są bardzo elastyczni, jeśli komuś zależy na małych opłatach celnych (VAT) mogą zadeklarować wartość celną ok. ~ 50 USD. Może się upiec i nie będzie opłat celno VATowskich. Tu sporo zależy od szczęścia i wnikliwości celnika.

Niezła opcja dla kogoś kto może kupić na firmę, VAT odpada i można wrzucić w koszty.

Hi Dear Mateusz,
Have a nice day! First i will tell you that there is no grey interface of
the radio. It only has black.
The shipping cost is 85 dollars by DHL Express. And all cost of this unit
is 505 dollars.
I am glad to tell you that we can help you write 50 USD of the worth.
Lina
Thanks&Best Regards

Address: Room 805, No. 37, Fu er Road, Fuyong Cun,
Fuyong Town, Baoan District, ShenZhen, China
Tel: 86-755-81463780 86-15112593629
E-mail: sales02@jewellet.com
MSN:sales02@jewellet.com
Web: http://www.jewellet.com

michal77 - 10 Kwi 2012, 20:17

Jestem zainteresowany tą navi, na razie się zastanawiam, jakbym nie miał USB i bluetooth to bym to brał od razu.

Czy ten panel obsługi radia też jest w komplecie? Ja mam ten z większą ilością przycisków.

Ile by przesyłka wyszła? :myśli: hmm może jak zamówimy dwa komplety to będzie taniej?

xxyy777e - 10 Kwi 2012, 21:04
Temat postu: [MK7]
Kupujesz zestaw tak jak na zdjęciu.
Przesyłka zależy od masy zerknij w mojego poprzedniego posta 85 USD.
Jak zamówisz 2 zestawy cena będzie x2 + koszt przesyłki prawie x2
Pozatym to już będzie przegięcie deklarować w papierach celnych tyle elektroniki po zaniżonej kwocie nikt nie uwierzy w 50 USD jeśli zależy Ci na niskich opłatach.
Przy jednym zestawie większa szansa, że celnik się nie przyczepi. Sprawdzone osobiście przeze mnie, kupowałem już elektronikę w Chinach.
Ewentualnie jeśli masz kogoś kto prowadzi firmę i może kupić elektronikę, dogadać się. Podajesz prawdziwą wartość sprzętu na deklaracji celnej odliczasz VAT i wrzucasz w koszty.

michal77 - 24 Kwi 2012, 19:56

xxyy777e napisał/a:
Element z Mondeo idealnie pasuje do Fiesty
Jak to zamontowałeś?
U mnie chyba brakuje jednego elementu (ta czarna obudowa schowka na okulary).
Dokładnie tego:



Są w tym jakieś otwory na śrubki? Wygląda to jak rzepy.

xxyy777e - 24 Kwi 2012, 22:26

Gratuluję zakupu. Musisz mieć ten czarny element do niego jest mocowana ramka. Te kwadratu na czarnym elemencie to rzepy naklejane na dach unieruchamiające część
michal77 - 24 Kwi 2012, 22:51

Qurcze a wiedziałem o tym wcześniej, ale przed kupnem zapomniałem o to zapytać :sad:

Muszę zapytać o to, ale widzę że większość na allegro sprzedaje bez tej ramki, a bez niej to po prostu nie ma się na czym trzymać.

xxyy777e - 2 Cze 2012, 05:30

Udało się założyć tempomat.
Wymieniłem plastikową kierownicę na skórzaną + przyciski z tempomatem



Przykleiłem również listwy boczne


Kupiłem światła do jazdy dziennej. Będę niebawem zakładał:
NSSC DRL 510HP

http://rad-sat.home.pl/sk...0hp-p-3079.html

Do kupienia za 160-200 zł

Nie chciałem niszczyć zderzaka oraz mieć przejść na stacji diagnostycznej, że lampy w złych miejscach dlatego pozbyłem się lamp przeciwmgielnych których przydatność jest znikoma jak się używa 3 razy w roku. LED'y do jazdy dziennej założyłem w oryginalne miejsca po przeciwmgielnych. Wygląda wszytko estetycznie jak z fabryki.

Kruszon - 2 Cze 2012, 21:26

I nie miales problemu z załozeniem tempomatu?
xxyy777e - 2 Cze 2012, 21:32

Wszytko zrobione według instrukcji MisiekT
Najważniejsze to kupić kierownicę z przyciskami tempomatu.
W Warszawie potrafi to aktywować komputerem elektryk z ul. Dobrej jest informacja na forum w warsztatach z namiarem telefonicznym.
Z ciekawostek tempomat chodzi od 3 biegu. Polecam fajna sprawa.

michal77 - 2 Cze 2012, 22:53

xxyy777e, Z tymi światłami nie będzie problemu na przeglądem?

Kruszon, Jedynie Tobie nie udało się podłączyć tempomatu, a myślałem że to zależne od wersji, ale xxyy777e, też ma Trenda. :myśli:

MisiekT - 3 Cze 2012, 01:29

xxyy777e napisał/a:
Z ciekawostek tempomat chodzi od 3 biegu

yyy, glowy nie dam - ale nie tyle od 3-ego biegu co od 30 czy 40kmh... nie sadze zeby to bylo z biegiem zwiazane

Kruszon napisał/a:
I nie miales problemu z załozeniem tempomatu?

a dlaczego mialby miec?

michal77 - 3 Cze 2012, 07:55

MisiekT napisał/a:
glowy nie dam - ale nie tyle od 3-ego biegu co od 30 czy 40kmh... nie sadze zeby to bylo z biegiem zwiazane
Dokładnie tak jest, wg instrukcji:
Kod:
Możesz korzystać z układu kontroli
prędkości po przekroczeniu prędkości ok. 30
km/h.


Kruszon napisał/a:
I nie miales problemu z załozeniem tempomatu?

MisiekT napisał/a:
a dlaczego mialby miec?

Dlatego że Kruszon właśnie miał problemy z założeniem tempomatu.

MisiekT - 3 Cze 2012, 09:53

jakie problemy? nie pochwalil sie
michal77 - 3 Cze 2012, 11:15

Rozmawiałem z nim na GG. Nie wiem czemu nie napisał w temacie o tempomacie.

Okazało się że po aktywacji były problemy z obrotami i świeciła się kontrolka (chyba airbag). Panowie w serwisie stwierdzili że trzeba wymienić GEMa.
Tylko że jemu robili wszystko, musiałby sprawdzić czujniki i kabelki między kierą a zegarami. Nie wiem czy to sprawdził. Choć z drugiej strony, jak siedział 2h w serwisie to powinno być wszystko zrobione.

MisiekT - 3 Cze 2012, 11:23

michal77 napisał/a:
po aktywacji były problemy z obrotami i świeciła się kontrolka (chyba airbag

no i tak powinno byc... potem kolejnym krokiem jest ponownie wgranie softu PCM i juz jest ok... nie miales problemow tylko nie doszedles do konca procedury

PS. przeciez xxyy... jest ze Slaska - moze chyba podjechac do tych gosci co Tobie robili - oni wiedzieli o co kaman bez gadania

michal77 - 3 Cze 2012, 11:25

MisiekT napisał/a:
przeciez xxyy... jest ze Slaska - moze chyba podjechac do tych gosci co Tobie robili - oni wiedzieli o co kaman bez gadania
właśnie był w tym samym miejscu co ja, mieli instrukcję od Ciebie, nie robili tego pierwszy raz (właściwie chyba trzeci)
MisiekT - 3 Cze 2012, 11:33

no coz, to ja bym jeszcze wpadl to Pawła z Wawy przy okazji... teoretycznie moze byc za slaby GEM, ale skoro zachowywalo sie auto tak samo jak u mnie na poczatku to ja bym walczyl dalej
michal77 - 3 Cze 2012, 11:37

Też tak myślę.

GEM można porównać z naszymi, ale to już musi sam sprawdzić jaki ma u siebie.


xxyy777e napisał/a:
Kupiłem światła do jazdy dziennej. Będę niebawem zakładał:
Pochwal się potem jak montaż i spasowanie, może sobie też założę.
xxyy777e - 21 Cze 2012, 22:36

Dzisiaj założyłem w miejsce przeciwmgielnych światła LED do jazdy dziennej.
Jestem mega zadowolony z montażu. Wszytko IDEALNIE pasuje jak fabryczne.

Do tego elektryka ładnie przełącza światła drogowe/LED
LED'y zapalają się po włozeniu kluczyków do stacyjki.
Gdy jest ciemno/jasno automatycznie lampy przełączają się drogowe/LED


michal77 - 22 Lip 2012, 14:39

Muszę przyznać że nawet dobrze to wygląda, :myśli: może też sobie założę takie ledy.

P.S.
Moduł za 200, niestety angielskich już brak.
http://allegro.pl/ford-mo...2473411486.html

xxyy777e - 22 Lip 2012, 17:12

Wygląda jak fabryczne rozwiązanie. Pieniądze śmieszne za lampy.
jmp - 2 Sie 2012, 10:33

Witam

Próbowałem ogarnąć trochę temat z USB.
1. Kupiłem i zamontowałem moduł angielski BT/VC/USB (200zł)
2. Kupiłem z zamontowałem nową zaślepkę z wraz gniazdem USB i kablem (w salonie Forda - cena ok. 90zł)
3. Pojechałem do dilera forda w celu aktywacji USB po IDS (230zł)

Niestety nie udało im się tego zrobić. USB nie jest w pełni widziane przez system AUDIO. W działającym zestawie po kilkukrotnym naciśnięciu przycisku AUX powinny być widoczne wszystkie wejścia po kolei (tzn. AUX, USB, Ipod, ...). U mnie jest tylko AUX. Jednakże da się strzałkami i przyciskiem OK wejść do USB, co więcej widzę wszystkie pliki z pendivea, ale nie mogę nic odtworzyć. Po naciśnięci OK na utworze wraca mi do radia.
W Fordzie powiedzieli mi, że nigdy tego nie robili i jak będą mieli podobny samochód z USB, to dadzą mi znać i na zasadzie porównania przepiszą wszystkie potrzebne ustawienia.

Czy ktoś może wie, co trzeba ustawić po IDS?

Z tego co wyczytałem w jakimś holenderskim dokumencie pdf, to trzeba trzy ustawienia z "without usb" zmienić na "with usb" i uaktualnić moduł radia, bluetooth, itd. W Fordzie powiedzieli mi, że dokładnie to zrobili.

Z tego co widzę, to albo źle coś ustawili i konfiguracja nie jest w pełni poprawna, albo moduł BT/VC/USB jest walnięty. Ja raczej stawiam na to pierwsze.

Czy ktoś może mi pomóc, może polecić jakiś serwis w pobliżu Wrocławia, który wie jak to skonfigurować.

Co do samych zakupów części, to jak ktoś jest zainteresowany, to mogę podać fordowskie numery katalogowe

Pozdrowienia
jmp

xxyy777e - 2 Sie 2012, 13:31

JMP, Gdybyś mógł podać numery katalogowe:

"nową zaślepkę z wraz gniazdem USB i kablem (w salonie Forda - cena ok. 90zł)"

Ułatwi to poszukiwania/zakup elementów.

JoeMix - 2 Sie 2012, 13:38

Jak widzisz pliki a nie możesz ich odtworzyć to jak w PC pewnie brak lub złe kodeki,,,
MisiekT - 2 Sie 2012, 13:54

rozumiem, ze wiesz że rodzajów kabli i wiązek jest pare sztuk i nie kazdy modul pasuje do każdej instalacji? w sensie czy masz pewnosc, ze czesci ktore zebrales sa ze soba kompatybilne?
jmp - 2 Sie 2012, 20:32

Witam

Części które kupiłem do przeróbki BT/VC na BT/VC/USB

1. 8M5T-19C112-AR zamiast 8M5T-19G488-BJ 200zł wraz z przesyłką z allegro
2. Zaślepka na gniazdo Aux, USB, kolor szary (nr 1572824, pokrycie) 22,78zł
3. Obudowa gniazda USB z gumowym dekielkiem (nr 1715190, sterowanie - głośność w słuchawkach) 25,10zł
4. Kabel USB wraz z gniazdem do obudowy gniazda 0,5m (nr 1692627 przewód linka) - 42,67

Razem = 200 + 90,55 = 295,55

Uwaga: Ten mój kabel ma tylko 0,5m i jest za ktrótki, potrzebny jest przynajmniej 1m. W ASO da się taki kupić, ale jego cena to około 160zł. Ponieważ ten mój kabel 0,5m ma standardowe gniazdo mini USB męskie (wejście w module BT/VC/USB), to przedłużyłem go o 0,5m kablami kupionymi na allegro za 10zł. Kupiłem przejście z mini USB żeńskie na USB żeńskie i kabel z USB męskie na mini USB męskie.

@JoeMix:
Z tego co wiem, to nie jest kwestia kodeków,cały potrzebny soft jest wgrany do modułu. Według mnie problem jest z konfiguracją całego AUDIO, które nie widzi w pełni funkcjonalności USB. Prawdopodobnie dlatego nie da się odtwarzać mp3.

@MisiekT:
Tu nie ma co być kompatybilne. Nowy moduł BT/VC/USB ma standardowe gniazdo mini USB, więc przyłączenie jakiegokolwiek kabla, który pasuje powinno być bezporoblemowe. Jedynie co to sam moduł. Ja wymieniłem 8M5T-19G488-BJ na 8M5T-19C112-AR. Przedostania litera oznacza kraj (A-ang, B-niem, C-franc, ...), ostatnia litera oznacza czas produkcji. Nowsze moduły mają dalsze litery. Sama zmiana języka z francuskiego na angileski działa mi bez problemu, bluetooth również. Na tej podstawie domniemuję, że chodzi o konfigurację IDsem. Serwisant z ASO nie był pewny tego co robi, zmieniał ustawienia na czuja i się nie udało. Dlatego też potrzebuję dokładnej instrukcji jak i co trzeba ustawić.

jmp

MisiekT - 2 Sie 2012, 21:04

jak trafisz jeszcze jeden modul to daj znac :)
xxyy777e - 3 Wrz 2012, 07:50

Troszkę w ostatni weekend jeździłem po Polsce.
Jestem miło zaskoczony, spalanie w 1.4 TDCI. Zakres obrotów do 2.500 obr/min i prędkości do 110 km/h

Trasa: 4.04 l/100km
Miasto: 4.28 l/100km


Parzych - 3 Wrz 2012, 21:55

xxyy777e napisał/a:
jeździłem po Polsce.
[...] prędkości do 110 km/h
Jazda to się zaczyna od 130km/h... :devil:
MisiekT - 3 Wrz 2012, 22:02

przy takiej jezdzie to 1.6 bena na 17" pali 6l i mniej, wiec niewielki wyczyn :-P
Parzych - 26 Wrz 2012, 00:26

Dzieje się coś :?:
jmp - 18 Paź 2012, 17:41

Witam wszystkich serdecznie

Udało mi się zmęczyć temat USB do końca. Od dzisiaj mam działający USB wraz z przesyłaniem strumieniowym przez Bluetooth :)

W czym tkwił mój problem? W kablu audio i odpowiedniej konfiguracji. Okazuje się, że mój oryginalny kabel audio nie nadawał się do aktywacji USB, a ten dodatkowy co sobie zrobiłem łączył tylko urządzenie USB z modułem USB. Nie było połączenia między modułem USB, a systemem audio Forda.

Oprócz tego wymagana była jeszcze odpowiednia konfiguracja całego systemu audio.

Oto kompletna lista co potrzeba aby aktywować USB:
1. 8M5T-19C112-AR zamiast 8M5T-19G488-BJ - ja zapłaciłem 200zł wraz z przesyłką z allegro
2. Zaślepka na gniazdo Aux, USB, kolor szary (nr 1572824, pokrycie) - 22,78zł
3. Obudowa gniazda USB z gumowym dekielkiem (nr 1715190, sterowanie - głośność w słuchawkach) 25,10zł
4. Kabel audio (nr 1755524, przewód - połączenie audio) - 211,56zł
5. Wizyta w ASO Forda - ok. 300zł

W nawiasie podane nazwy Fordowskie z faktur.

Polecam ASO we Wrocławiu na ulicy Strzegomskiej. Byłem u nich w sumie 3 razy, do prawidłowej konfiguracji potrzebowali schematy całego systemu audio wraz z dokładnym typem radia (wbrew pozorom są różne). Człowiek, który mi to robił przejął się całą sprawą i trochę pogrzebał w dokumentacji.

Z tego co mi powiedzieli w ASO to przeszli całą ścieżkę zdrowia i kolejną rekonfigurację są w stanie zrobić szybciej. Problem był w tym, że byłem chyba pierwszy w Polsce i nikt wcześniej czegoś takiego nie robił.

Pytanie, czy ten kabel za 211zł był rzeczywiście potrzebny. W moim przypadku tak. Mam Fiestę MK7 z 2008r, może późniejsze modele miały już inne kable. Na zagranicznych forach znalazłem także strony na których ten kabel nie jest wymagany, np tu:
http://www.digitales-zimmer.de/dzwp/?p=3304

oraz strony z tym kablem (nieco inny numer):
http://www.fordownersclub...-panel-removal/

W razie pytań służę pomocą.
Mogę także na maila wysłać imię i nazwisko diagnosty, któy mi to robił i jest w temacie.

Pozdrowienia jmp

MisiekT - 18 Paź 2012, 22:07

ciesze sie, ze uwierzyles i gratulacje :rotfl:
jmp napisał/a:
Tu nie ma co być kompatybilne

jmp - 7 Lis 2012, 09:17

Co do modułów BT/VC/USB to znalazłem coś na allegro w przystępnej cenie:

1. http://allegro.pl/modul-b...2757848079.html - angielski 290zł
2. http://allegro.pl/ford-mo...2768039956.html - niemiecki - 200zł

Widać, że te moduły już trochę leżą, więc proponuję zadzwonić i dogadać się ze sprzedającym. Może uda się wam coś kupić taniej.

artax - 7 Lis 2012, 09:25

wg mojej wiedzy to cena wcale nie jest atrakcyjna.Ja kupowałem rok temu za 150 zl i nie była to okazja a standaard cenowy.
pzdr

xxyy777e - 8 Lut 2013, 11:36

Udało mi się się wreszcie kupić moduł bluetooth z USB i wiązką elektryczną do złącza USB.
Roboty na 30 minut. Wyjmujemy dwie spinki w dolnej obudowie osłony schowka.
Moduł Bluetooth jest przykręcony 1 śrubą. Zamiana modułów + pociągniecie kabla ze złączem USB między fotele.
Trzeba wybrać się do kogoś z IDS. Tak jak kolega powyżej napisał trzeba aktywować dwie funkcje:
"without usb" zmienić na "with usb" i uaktualnić moduł radia, bluetooth
Roboty na kilka minut. Koszt 100 zł

MisiekT - 8 Lut 2013, 11:37

xxyy777e napisał/a:
Koszt 100 zł

chyba nie za modul z wiazka?

xxyy777e - 8 Lut 2013, 11:39

Koszt aktywacji IDS'em funkcji USB - 100zł
MisiekT - 8 Lut 2013, 11:58

tak myslalem.. tez czasami zerkam na allegro, ale mocno cenia te moduły
xxyy777e - 8 Lut 2013, 12:10

Orientujesz się jakiej maksymalnej wielkości pamięci USB można używać ?
MisiekT - 8 Lut 2013, 12:12

nie, ale w przypadku USB nie powinno miec to zadnego znaczenia - znaczy dowolny firmowy pendrive powinien dzialac. tyle ze pewnie im wiecej piosenek, tym wolniej bedzie radio dzialac na listach
michal77 - 8 Lut 2013, 12:22

xxyy777e napisał/a:
Orientujesz się jakiej maksymalnej wielkości pamięci USB można używać ?
Najpojemniejszy pendrive jaki mam w domu to 32GB, przy okazji podłączę. Myślę że nie będzie problemów.

Tak z ciekawości, próbował ktoś podłączyć hdd 2,5"?

grzesiek646 - 8 Lut 2013, 12:43

mam podłączony u siebie na stałe dysk 2,5" i schowany w tunelu na przedłużce - wszystko pięknie śmiga :)

btw. kilka dni temu w końcu udało mi sie zatualizowac bluetooth. Współpraca z iPhonem duużo lepsza. Ale co mnie najbardziej dziwi - radio zaczęło dużo szybciej działać jeśli chodzi o foldery i dużą ilość muzyki z dysku. Sam nie wiem dlaczego ale na + :)

michal77 - 8 Lut 2013, 13:35

grzesiek646 napisał/a:
mam podłączony u siebie na stałe dysk 2,5" i schowany w tunelu na przedłużce - wszystko pięknie śmiga
Tak myślałem że będzie śmigać, tylko po jakimś czasie dysk może mieć bad sektory, wiadomo że dyski hdd nie lubią wstrząsów.
grzesiek646 napisał/a:
le co mnie najbardziej dziwi - radio zaczęło dużo szybciej działać jeśli chodzi o foldery i dużą ilość muzyki z dysku. Sam nie wiem dlaczego ale na + :)
To tylko się cieszyć. Pewnie coś poprawili w sofcie modułu, ten moduł odpowiada za USB i BT/VC.
MisiekT - 8 Lut 2013, 14:23

przy obecnych cenach dyskow zewnetrznych, zaden problem zmienic po roku czy dwoch (gwarancja)... waznych danych nie trzymasz, to nic sie nie stanie jak padnie
michal77 - 10 Lut 2013, 21:21

Cytat:
Najpojemniejszy pendrive jaki mam w domu to 32GB, przy okazji podłączę. Myślę że nie będzie problemów.
Podłączyłem dzisiaj i nie obsługuje, ale to dlatego że mam go sformatowany jako NTFS, jakby był FAT to by pewnie działał.
xxyy777e - 17 Maj 2013, 19:34

Pytanie do znawców silniczka 1.4 TDCI. Jak jest fabrycznie uszczelniona miska olejowa w tym silniku, jakaś uszczelka, silikon etc ?
Dzisiaj po zdjęciu dolnej osłony silnika po roku od ostatniego przeglądu zauważyłem, że miska olejowa jest dość mocno "spocona" od oleju który kapie do tej osłony.

ElGrey - 18 Maj 2013, 07:06

W dzisiejszych czasach wszystkie miski olejowe są klejone na specjalny uszczelniacz, ale nie jest to zwykły silikon który nawet termiczny nie wytrzymuje w kontakcie z olejami syntetycznymi :ok:
xxyy777e - 9 Cze 2013, 07:27

Miska olejowa uszczelniona.
Poniżej świeża sesja zdjęciowa.

Tak jak widać z elementów wyposażenia zewnętrznego:

- Alu '15 + 195/50/15 oryginalne forda,
- Szyby tylne przyciemnione - nie widać paki.
- Listwy na drzwi są nie oryginalne, świetnie się trzymają
- Nie oryginalne chińskie podróbki, oryginalnych chlapaczy przód+tył kupione na ebay za 50 zł, świetnie pasują,
- Lampy LED do jazdy dziennej, nie firmowe, mają homologację i jak widać na zdjęciach dobrze widoczne za dnia (koszt ok. ~ 180 zł brutto). Kupione po próbie wymiany samodzielnej żarówki w lampach drogowych gdy byłem w trasie. Totalna porażka wyjmowanie reflektora do wymiany żarówki + zestaw torksów do odkręcenia żarówki!





vegeo - 7 Sty 2014, 00:36

xxyy777e jak z hałasem wewnątrz samochodu u Ciebie?
Mam taki sam model fiesty (rownież Van). Problem polega na tym, że wewnątrz jest głośno, szczególnie na zimówkach.
Montowałeś jakieś dodatkowe wygłuszenie w bagażniku ?

MisiekT - 7 Sty 2014, 02:16

u mnie tez jest glosno, to Fiesta :)
xxyy777e - 7 Sty 2014, 11:03

Na zimówkach jest głośniej ale dla mnie to jakoś męczące nie jest.
U mnie bagażnik to nie jest jedna przestrzeń ładunkowa oddzielona ścianką za fotelami kierowcy/pasażera. W bagażniku mam dodatkowo załozoną na całej długości bagażnika składaną roletę która dzieli przestrzeń łądunkową na wysokości dolnej krawędzi szyb. To na pewno dodatkowo wycisza bagażnik


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group