Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK6] Nie pali - słabe ciśnienie pompy wtryskowej?

Michlis - 7 Mar 2012, 10:58
Temat postu: [MK6] Nie pali - słabe ciśnienie pompy wtryskowej?
Witam,
Zacznę od pytania, czy 1000zł za diagnostykę pompy wtryskowej i wtryskiwaczy w Fieście 1.4TDCi to normalna cena w warszawie?

Od 1.5 roku mam Fiestę 1.4TDCi z 2003r., przejechałem ok 15tyś bez większych problemów. Ok 2 tygodnie temu zaczęły się problemy z odpalaniem, palił za 2-3 razem, wcześniej palił za pierwszym razem nawet po nocy na dużym mrozie. Odstawiłem do warsztatu i dzisiaj usłyszałem WSTĘPNĄ diagnozę, że pompa wtryskowa praktycznie nie pompuje paliwa, cytat "mam na wyjściu 4 bary a powinienem mieć przy odpalaniu ok 120". Mechanik stwierdził, że żeby mieć pewność musi rozebrać pół silnika i sprawdzić dokładnie ta pompę i wtryskiwacze. Wycena była na poziomie 1000zł. Czy faktycznie jest z tym tyle roboty?

mieszko - 7 Mar 2012, 11:03

wyjęcie pompowtryskiwaczy do najprostszych czynności nie należy, jest z tym trochę roboty, "pół silnika do rozebrania" to prawda ;-( czy 1000 zł to odpowiednia cena to nie wiem...
Fordon - 7 Mar 2012, 11:51

To ktos cie robi w wala... tam sa 2 czujniki ktore ustalaja cisnienie robocze na common rail, to nie sa pompki jak w VAGu.
Po czym stwierdzil ze auto ma padnieta pompe??
Jesli zdiagnozowal ze pompa to po co rozbierac stara ?? przeciez to jakas bujda, od razu przy sprawdzaniu przez komputer widac wartosc zadana i wartosc wytwarzana na szynie.

hawaj - 7 Mar 2012, 15:31

Podam przykład : Peugeot 807 2008r , wartośc zadana około 300bar a wartość wytwarzana niecałe 220bar. Niewiem co to było ale jakiś zaworek na pompie...
Fordon - 7 Mar 2012, 16:20

hawaj, no wlasnie to byl czujnik cisnienia na CR ;) jeden jest na pompie a drugi na szynie...
misiak - 8 Mar 2012, 10:27

drogi mieszko- pompowtryskiwacze to są w pancerwagenach. Tu są wtryskiwacze commonrail. Kompletnie 2 różne rzeczy.
Co do ceny to nie wiem skąd takiego mechanika wziąłeś:p Jak już Fordon napisał- podpiąć pod kompa i wszystko widać, a kosztuje pewnie z 20-30 zł. Co do pompy- poszukaj w internecie. Kolega do swojego puga szukał to znalazł do 1.4 tdci pompe za 400zł nową (jakiej firmy to nie mam pojęcia). Także diagnoza 30zł, pompa powiedzmy 400 to i tak mniej jak pół tego co ten komediant sobie zaśpiewał

Michlis - 15 Mar 2012, 14:29

Problem zdiagnozowali dopiero w ASO na popularnej - przetarty przewód paliwowy. Naprawa 900zł.
Jaszczur - 15 Mar 2012, 15:02

Michlis napisał/a:
przetarty przewód paliwowy. Naprawa 900zł.


No cena wręcz żyć nie umierać... Jeśli w ASO wymiana przetartego przewodu tyle kosztuje, to strach pytać o cokolwiek innego.

SPLpolska - 16 Mar 2012, 23:52

po wpisaniu w forumową wyszukiwarkę „nie odpala” od razu wyskakują sposoby jak rozwiązać ogólnie znany problem (przetarte przewody lub zawór zwrotny w baku) za 20 zł a nie 1000 diagnoza + 900 ASO… poza tym potwierdza się, że dobry warsztat to podstawa..
kuba87 - 17 Mar 2012, 17:42

Michlis napisał/a:
Problem zdiagnozowali dopiero w ASO na popularnej - przetarty przewód paliwowy. Naprawa 900zł.

:hahaha:
wystarczy przewód z TECALONU za 20 zł i po problemie...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group