Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK5] 1.8 TD - Nie odpala

Walery - 3 Lut 2012, 17:48
Temat postu: [MK5] 1.8 TD - Nie odpala
Witam
Mam problem z Fiestą z 2000 roku 1,8 turbo diesel.
Tydzień temu rano nie odpalił, akumulator byl naładowany i rozrusznik ciagnął. Paliwa pokazywałe tak na 1/4 baku.
Auto zostało zaholowane do garażu gdzie miało ciepło. Wymieniliśmy filtr paliwa, dolaliśmy 15 l ropy + dodatek do paliwa i trochę benzyny. Miał problem z bendiksem w rozruszniku więc wymieniłem cały rozrusznik. Teraz znów ciągnie ale nie odpala ? Świece były sprawdzane, grzeją się normalnie. Stał cały tydzień w temp ok +5 stopni C. Wczoraj postał przez 2 h przy 16 i nie zmieniło się nic. Akumulator ma 4 miesiące.

Ps. Filtr paliwa został zalany ropą.


Co można jeszcze sprawdzić albo co jest przyczyną.

Pozdrawiam i z góry podziekowal za odpowiedz

Walery

Puff - 3 Lut 2012, 23:21

Jak się zachowuje silnik? Zaskakuje czy nie? Jeśli nie, to może układ się zapowietrza - a wtedy to możesz kręcić 3 dni i go nie odpalisz...
Walery - 3 Lut 2012, 23:35

jest jakis domowy sposob zeby go odpowietrzyc?
Puff - 4 Lut 2012, 00:31

Jeśli chcesz zwalczać skutki, a nie przyczynę, to jasne. Pompka (gruszka) do układu paliwowego. Zresztą to tylko sugestia i jedna z możliwych przyczyn, a nie jedyna.
Walery - 5 Lut 2012, 11:07

nie załącza się dalej ... nie moze zaskoczyc
Puff - 5 Lut 2012, 11:23

Cytat:
nie załącza się dalej ... nie moze zaskoczyc

Zacytuję panią z języka polskiego: "rozwiń swoją wypowiedź". Oczekujesz pomocy, to my oczekujemy konkretów, a nie "nie może zaskoczyć", które można interpretować na 10 sposobów.

Walery - 6 Lut 2012, 10:35

rozrusznik kręci ale nie pali
Puff - 6 Lut 2012, 12:30

Albo jesteś mocno niekumaty albo robisz mnie w bambuko :D Nie wiem co gorsze...

Jak kręci rozrusznikiem to jak się silnik zachowuje?
Słyszysz, że zaczyna odpalać czy ciągle chodzi tak, jakby pracował bez paliwa?

Co ze świecami? Sprawdzane organoleptycznie po wyciągnięciu i wpięciu na +12 czy przez amperomierz?

skull - 6 Lut 2012, 15:32

u mnie, problem był właśnie przy filtrze, jeden z zacisków już przepuszczał powietrze,
również łatwo było o ułamanie jednego z wyjść z tego filtra (zwłaszcza przy zapalaniu silnik trochę szarpie i jak przewód przykrótki to..), kombinowałem na kilka sposobów, ale nie mogłem tej nieszczelności opanować, aż kupiłem orginalny przewód z aso.
Czy pierwszy raz tak sie dzieje ? od kiedy masz to auto, bo może to już pompa nie daje rady.

Wogóle, to po zapowietrzeniu, trochę trzeba pokręcic tym rozrusznikiem az załapie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group