Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK6] 1.4 TDCi - słabe przyśpieszanie na 1 i 2 biegu

Rafał-wch - 29 Lis 2011, 15:57
Temat postu: [MK6] 1.4 TDCi - słabe przyśpieszanie na 1 i 2 biegu
witam
jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość.
kupiłem 3 miesiące temu fiestę (ciężarową) 1.4 tdci i trzeba ją panicznie wysoko kręcić żeby jechała np. jak auto się toczy i wrzucam 2 i chce kontynuować jazdę to gaz mam w podłodze a wyprzedza mnie rodzina ślimaków?
Poradźcie czy to normalne przy tym silniku? do tej pory jeździłem autami z grupy vw czy wszystkie tdi i nigdy nie miałem takiej akcji żeby auto stało w miejscu do momentu załączenia się turbiny.
nadmienię że auto jest dość świeże bo z grudnia 2008 i przebieg 113 tys (prawdziwy bo do końca auto miało serwis)
Pozdrawiam i liczę na merytoryczne rady
Rafał

mieszko - 29 Lis 2011, 16:08

Rafał-wch napisał/a:
Poradźcie czy to normalne przy tym silniku?

Rafał-wch napisał/a:
jak auto się toczy i wrzucam 2 i chce kontynuować jazdę to gaz mam w podłodze a wyprzedza mnie rodzina ślimaków


zależy od prędkości toczenia, jak przy 5 km na godzinę to się nie dziwię , wczoraj po raz 1. ruszałem z innego biegu niż 1. i sprzęgło + gaz muszą być chwilę wciśnięte nawet na 2.

Rafał-wch - 29 Lis 2011, 16:13

mieszko napisał/a:
Rafał-wch napisał/a:
Poradźcie czy to normalne przy tym silniku?

Rafał-wch napisał/a:
jak auto się toczy i wrzucam 2 i chce kontynuować jazdę to gaz mam w podłodze a wyprzedza mnie rodzina ślimaków


zależy od prędkości toczenia, jak przy 5 km na godzinę to się nie dziwię , wczoraj po raz 1. ruszałem z innego biegu niż 1. i sprzęgło + gaz muszą być chwilę wciśnięte nawet na 2.


no tak ale to normalne że dopiero z takim opóźnieniem reaguje na gaz? ma na myśli to, że w tym silniku w ogóle nie czuje dołu silnika do 1500obr/min

mieszko - 29 Lis 2011, 16:17

u mnie gdy ruszam z 2. to muli i to fest, gdy mam wybór pomiędzy 1. a 2. wybieram 1. , na 2. trzeba chwilę zaczekać by załapała co oznacza wciśnięty pedał gazu, na 1. nie ma takich problemów a powyżej 1500 dostaje kopa.
misiak - 29 Lis 2011, 21:29

niestety, ale komputerowe sterowanie dawką paliwa jest co się niestety wiąże z tym, że trzeba poczekać aż komputer przetrawi informację że pedał jest mocniej wciśnięty. Przy lince czas reakcji byłby krótszy. Nie oznacza to, że przestanie mulić... taki silnik
artax - 29 Lis 2011, 22:32

Moim zdaniem wiąze to się z dużą turbo dziurą w tych motorach.To m.in było powodem dokonanej modyfikacji w moim silniku.Teraz auto ciągnie od dołu i szybko reaguje na pedał gazu.Po wylączeniu esp z 2 idzie jak :devil:
pzdr

mieszko - 29 Lis 2011, 22:34

artax, przekonałeś mnie, trza chipować...
Fordon - 30 Lis 2011, 00:37

Pany nie robcie z 1.4HDI bo takie cos macie pod maska w sygnaturkach TDCI Forda, silnika 1.9TDI VAG. To jedno ze pojemnosc robi swoje a drugie to to ze turbina co ma zrobic do tych 1500rpm?? dmuchac 2 bary?? Moze byc tez to ze silnik byl mulony od fabryki i bedzie takim kutafonem ktory dopuki nie dasz mu ognia na trasie sie nie rozmuli...
Pojemnosc vs waga fiesty mk6 vs moc i Nm= lipa w serii

artax - 30 Lis 2011, 10:48

ale zgodzisz się ze mną ,ze mod odmula... :bigok: ?Znajomy ma warsztat i handluje Fiestami mk7.Mialem mozliwość przejechać sie 2 roznymi 1,4 .Niby te same przebiegi, ładnie pracujące motory ale jedno jechało przyzwoicie a drugie bylo zamulone.Dlatego zapewne technika jazdy kopciuchem ma znaczenie.Dobrze jest auto "przeciagnąć" w trasie raz na tydzien jesli ktoś kula sie po miescie.
pzdr

Fordon - 30 Lis 2011, 11:12

artax napisał/a:
ale zgodzisz się ze mną ,ze mod odmula...

:yes:

Rafał-wch - 30 Lis 2011, 11:33

artax napisał/a:
ale zgodzisz się ze mną ,ze mod odmula... :bigok: ?Znajomy ma warsztat i handluje Fiestami mk7.Mialem mozliwość przejechać sie 2 roznymi 1,4 .Niby te same przebiegi, ładnie pracujące motory ale jedno jechało przyzwoicie a drugie bylo zamulone.Dlatego zapewne technika jazdy kopciuchem ma znaczenie.Dobrze jest auto "przeciagnąć" w trasie raz na tydzien jesli ktoś kula sie po miescie.
pzdr


jeśli mogę zagaić jakie koszty są takiej modyfikacji i na czym ona polega (komputer czy zmiana w elektronice)
pozdrawiam

artax - 30 Lis 2011, 11:51

W Klodzku masz fachmana od tych rzeczy.Soft-Tuning.Koszty z hamowaniem przed i po okolo 800-900 PLN .Zalezy czy auto to będzie "oporne" czy nie.Wejdz na jego stronę tam jest moja Fiesta.Będziesz mial z grubsza wyobrazenie jak to wygląda.
pzdr


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group