Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK5] 1.8D - kręci po czym gaśnie

sucheoko - 26 Lis 2011, 16:51
Temat postu: [MK5] 1.8D - kręci po czym gaśnie
Witam serdecznie wszystkich fiestomaniaków. Pisze do Was bo już w 2 warsztatach mechanicy elektrycy i komputery nie wiedza co jest grane z moja fiesciną a potrzebuje jej do roboty.

Ostatnio jadąc fiestą nagle zgasła i już nie odpaliła.Silnik kręci normalnie ale po ok sekundzie gaśnie i mruga kontrolka świecy (na żółto). Jak przekręcę stacyjkę to światła, dmuchawa i inne rzeczy działają. Kluczyk jest cały- najpierw myślałem ze to immobiliser. Jak otworzyłem filtr paliwa było w nim pusto, zalałem i nadal nie odpala, coś jakby odcina dopływ paliwa.Akumulator naładowany na full. Wcześniej żadnych problemów nie było. Nie znam się na samochodach, nie chce żeby mnie zrobili w jajo w warsztacie wiec proszę Was o pomoc.

z góry dziękuje i pozdrawiam

Fordon - 26 Lis 2011, 18:07

Przygotuj ON w 5L bance. waz przezroczysty, strzykawke 100ml (w aptece za 3zl), klucz plaski 17, dezodorant lub plak.
Test1:
sciagnij waz gumowy miedzy turbo a kolektorem dolotowym, po czym psiknij w kolektor nie duzo plaka lub dezodorantu i przekrec silnikiem. Zagada na 100% lecz musisz przytrzymac lekko gaz i zobacz czy zgasnie czy bedzie dzialac normalnie.
Test2:
W przypadku gdy zgasnie, sciagasz waz idacy za filtrem paliwa w strone pompy i tu bedzie potrzebny wezyk oraz strzykawka, zaciagasz przez wezyk paliwo ze zbiornika i za kazdym razem go zaginasz zeby nie cofala sie ropa w strone zbiornika.
Jak w konczu zacznie isc paliwo to przypatrz sie czy nie idzie powietrze. Jesli natomiast nie pocieknie to znaczy ze masz problem ze szczelnoscia ukladu od filtra w strone zbiornika.
Test3:
Sciagasz przewod zasilajacy pompe wtryskowa osadzasz sobie nia pompie przewod i strzykawka napelniasz pompe paliwa az nie napelni sie, po czym wsuwasz koncowke przewodu do banki z ON zeby w razie odpalenia silnik zaciagnol bezposrednio paliwo z niej... Prosisz kogos zeby zakrecil silnikiem. jesli nie zagada , lub zagada ale bedzie kulec i gasnac to przechodzisz do testu nr4.
Test 4:
Wszystko j/w z tym ze luzujesz sobie nakretke 1 wtryskiwacza na sekcji wysokiego cisnienia kluczem 17. starczy delikatnie to zluzowac, po czym prosisz kogos zeby krecil a ty patrzysz czy leci paliwo czy tez nic nic i nagle cos... jesli zacznie cieknac paliwo to od razu zakrecasz nakretke i idziesz po koleji kazdy gar od 1 do 4...

W razie bylo by cos jeszcze nie tak to daj znac, bo jesli ECU nie widzi bledu to znaczy ze wina stoi po stronie mechaniki ktorej juz czujnki nie ogarniaja...

Pozdro.

sucheoko - 28 Lis 2011, 16:18

bardzo dziękuje za szybką i wyczerpującą odp, auto cały czas u mechanika. Dzis do niego dzwoniłem i sie załamałem, powiedział ze to raczej sterownik pompy wtryskowej, szczerze to sie nie znam ale kwoty 2-3tys ktore wymienił sa dla mnie astronomiczne. Co proponowalibyscie zrobic? czy zabrac auto i wykonac powyzsze testy? z gory dziekuje za odp
grzeste - 28 Lis 2011, 16:55

Padła Ci już kiedyś pompa wtryskowa? Czy masz przebieg 100-200 tys. km?
Pompa

sucheoko - 28 Lis 2011, 18:54

fiestka ma przbieg 150tysi ja mam ja od pol roku i bez zadnych awarii przejechała 15tys.. dzieki za link, ja pierdziele a ostatnio kumplowi mowilem ze oprocz wycieraczek, plynow, ropy i myjni fiestka nie wymaga wkladu finansowego:) moze ktos z forumowiczow ma namiary na warsztat w szczecinie gdzie mozna to zrobic stosunkowo tanio? pozdrawiam
sucheoko - 28 Lis 2011, 20:41

co powiecie o tym? http://www.naprawa-pomp.com/ jesli nie mozna wrzucac tu linkow to przepraszam i prosze o usuniecie posta.
Fordon - 28 Lis 2011, 21:04

Zabieraj to auto w ciumek, moja ciotke w szczecinie chcieli naciagnac na nowy katalizator w hondzie accord (CC7 nadwozie) a ciotce ewidentnie cos pukalo z prawej strony, okazalo sie ze pany gazownicy posmarowali gwinty tawotem i sie sruby od kol zaczely odkrecac....
zrob te testy i niech podepnie ci ktos to pod kompa... jak bym byl szybciej w szczecinie to dam znac i moge zobaczyc co sie stalo...

sucheoko - 28 Lis 2011, 21:40

oni niby podpieli pod kompa i wychodzi na to ze to sterownik pompy, niemniej jednak nie mam zaufania do tego warsztatu i bezwzglednie jutro fiescine zabieram, Fordonie a kiedy jest szansa Cie spotkac w szcz? póki co jezdze transitem ale wiadomka ze wolabym fiescine zamiast tego czołgu:) co powiesz o tej strone co podałem wyżej?

bardzo Ci dziekuje za pomoc

Fordon - 28 Lis 2011, 21:48

Nie uznaje takich regeneracji pomp... wole juz uzywana z dzialajacego auta, juz takie cos przechodzilem i 4 razy demontowalismy pompe z 2.5V6 TDI i za kazdym razem pochodzil z tydzien i to samo... po mimo ze katy juz na ECU ustawialismy... dalismy pompe z innego audi pompe i lata do dzis... tak ze nie polecam... nie wiem jeszcze dokladnie bo czeka mnie poznan i pozniej szczecin po czym bydgoszcz i znow poznan...
Rkalitka - 28 Lis 2011, 22:43

Jakby coś to w środę po robocie mam trochę czasu więc moglibyśmy się ustawić i coś po sprawzać, czy to tylko układ paliwowy się zapowietrzył czy coś grubszego, jak coś to pisz pw albo dzwoń - 691-271-229

Konrad jeśli jest walnięty sterownik to nie da się tam dać zwykłej mechanicznej pompy lub sterownik z jakiejkolwiek pompy boscha(np vw) plus strojenie??

Fordon - 28 Lis 2011, 23:20

To jest pompa VW VP44... wtryski olowkowe, tak zwany pierwszy mechaniczny rail... na wtrysku bezposrednim bez komory wirowej...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group