Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Negatyw

Kusiu - 12 Wrz 2011, 15:54
Temat postu: [MK3] Negatyw
Witam , zauważylem ze zrobil mi sie z przodu negatyw, i juz pomału żjada mi opony od wewnątrz, 2 miesiace temu wymienialem drązki i gumy, moze mi ktos powiedziec co moze byc nie tak, czyzby wachacze były do wymiany, z góry dzieki za odpowiedzi
JoeMix - 12 Wrz 2011, 15:57

Jakie gumy wymieniałeś?
Kusiu - 12 Wrz 2011, 22:24

mechanik wymienial drązki, i powiedzial ze razem z tym jakies gumy nie pamietam jak to sie dokladnie nazywalo :ups: :ups:
JoeMix - 12 Wrz 2011, 22:51

Trzeba podnieść i zobaczyć czy jakiś luz się gdzieś nie zrobił,,, negatyw był od początku i nie zwróciłeś uwagi czy na początku było OK?
Kusiu - 13 Wrz 2011, 10:37

na początku było wszystko ok
JoeMix - 13 Wrz 2011, 11:27

Skoro na początku było OK, to znaczy ze coś się rozlazło zapewne,,,
vegetagt - 13 Wrz 2011, 11:41

Kusiu, a zbieżność robiłeś po tym?
Kusiu - 13 Wrz 2011, 18:40

w mk3 ponoc nie idzie ustawic zbieznosci, tak mi powiedzial mechanik
Stunt_Man - 13 Wrz 2011, 18:42

Kusiu napisał/a:
w mk3 ponoc nie idzie ustawic zbieznosci, tak mi powiedzial mechanik

:hahaha: zmień mechanika

vegetagt - 13 Wrz 2011, 18:43

a nie kątów? :P Zbieżność się da, zawsze i wszędzie ;)

Jak masz zbieżności i koła są tak( patrząc od góry, przod samochodu na górze): \----/ to ci będzie auto ciągnęło w dół i w negatyw.
ustawienie /----\ spowoduje podniesienie się przodu i pozytyw.

JoeMix - 14 Wrz 2011, 08:04

Od kiedy to zbieżność i jej ustawienie ma wpływ na pochylenie koła?
vegetagt - 14 Wrz 2011, 12:42

Popatrz jak się zachowuje auto na szarpakach. Przód 'rozciąga się' na zewnatrz i wewnatrz.
Po wymianie amortyzatorów miałem taki hardkorowy brak zbieżności ( koła /---\ ), że auto było nie do utrzymania na drodze, przód poszedl w góre i w pozytyw.

To samo co na szarpakach widać przy opuszczaniu auta z lewarka - na zwyklych sprężynach po opuszczeniu był pozytyw i dopiero jak auto sie przetoczylo pare m, to wracało do okolic 0. Teraz przy -30 po opuszczeniu są okolice 0, po przetoczeniu idzie w negatyw.

Kusiu - 14 Wrz 2011, 15:14

/----\ tak mam , zauwazylem , ze lewe kolo bardziej zżera, prawejest praktycznie nie naruszone
Maci3j18 - 25 Cze 2012, 16:39

hej, również mam problem z negatywem na przedniej osi. W marcu wymieniłem w w fiestce wachacze, końcówki drązków oraz krzyzak. Pojechałem ustawić zbieżność i wszystko było jak malina.
Około miesiąca temu zauważyłem ze przednia opona od strony kierowcy jest zjechana od wewnątrz na szerokości 1/4 bieżnika, a popychając koło nogą był wyczuwalny luz. Zdjełem je i sprawdziłem wachacz oraz końcówkę drązka kierowniczego ale na obu nie było najmniejszego luzu.
Kumpel doradził mi żebym sprawdził łozysko na mocowaniu amorka, i okazało sie ze jest do wymiany wiec założyłem nowe. Niestety to nie pomogło wiec wymieniłem łożyska w kole, ale to tęz nic nie pomogło. Na dodatek własnie zauwazyłem ze zaczyna mi tez brac oponę od strony pasażera, a stojąc przed autem widac ze koła są w takiej pozycji /---\

Może Wy mi pomozecie dojść co sie sypło w mojej fiestce 1.1 91r.

JoeMix - 25 Cze 2012, 16:53

Przy ustawianiu zbieżności,,, kąty nie były mierzone i nie masz pewności czy wtedy było dobrze czy jednak już był rozkrak?
Maci3j18 - 25 Cze 2012, 18:41

Była to tylko zwykła zbieżność, ale raczej na 90% było dobrze. Tak jak pisałem wyżej problem pojawił sie po 4, moze 6 tygodniach. Najbardziej zastanawiam sie nad tym gdzie jest luz i co mi stuka.
JoeMix - 25 Cze 2012, 20:05

Mam obecnie podobny problem,,, jak szarpie kołem to siedzi sztywno jednak na wybojach coś ostro stuka i wręcz czuć luz na kierownicy,,, :| znajomy podpowiada amortyzator,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group