|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa - [MK4] Rdza na nadkolu i drzwiach
mastacrx - 14 Cze 2011, 20:55 Temat postu: [MK4] Rdza na nadkolu i drzwiach Mam do ogarniecia ruda na nadkolach i na drzwiach. Co polecacie tym zrobic i jak najlepiej dobrac kolor? Czy jestem to w stanie sam zrobic czy tylko blacharz mnie ratuje?
Z gory dzieki za porady i przepraszam za brak polskich znakow.
ElGrey - 14 Cze 2011, 22:10
nadkola reperatura, tu juz nic innego nie zrobisz, (ponadto do sprawdzenia progi, bo pewnikiem tez juz niema, od slupka do tylu auta, najslabszy punkt 5 drzwiowych Mk4 i 5) jesli nie masz doswiadczenia przy takich pracach, to lepiej zlecic to jakiemus zaufanemu blacharzowi, drzwi do odratowania, kolor dobierasz w sklepie z lakierami, tam cie poprowadza za raczke
mastacrx - 15 Cze 2011, 07:52
dzieki wielkie
jacula - 27 Paź 2012, 08:16
witam
ja się podepnę do tematu ja mam to samo z nadkolami możecie mi powiedzieć jak to naprawić całą procedure ? krok po kroku ?
dziękuję
ElGrey - 27 Paź 2012, 08:52
A patrzeć w dziale nie łaska
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=35051
temat wyczerpująco mówi o zagadnieniu.
jacula - 27 Paź 2012, 09:28
Chodzi mi o kolejność pracy
1 usunięcie rdzy wyszliwowanie elementu z rdzy do gołej blachy
2 odtłuścić element
3 teraz podkład antykorozyjny ? czy szpachla ?
4 i teraz lakier samochodowy ?
proszę o pomoc? dzięki
ElGrey - 27 Paź 2012, 12:52
Kolejność to:
Usuwanie rudej do czystej blachy
Uzupełnianie ubytków
Podkład wytrawiający (antykorozyjny)
Podkład gruntujący
Szpachle (szpachli nigdy nie kładziemy na golą blachę bo nie jest ona wodoodporna i działa zasadniczo jak gąbka)
Szlifowanie i kolejno podkład wypełniający
Dopiero po tym malowanie
Oczywiście przed każdym etapem konserwacji blach jest odpylenie i odtłuszczenie i jeśli to wymagane szlifowanie.
Marcinowaty - 28 Paź 2012, 20:27
Święte słowa! Podkład wytrawiający to podstawa.
LOY - 30 Paź 2012, 09:17
a ja napisze cos zupełnie innego .
daruj sobie reperaturki i blacharza .podrap luzna rdzę ,zapackaj jakims srodkiem do rdzy .podszpachluj ,psiknij gruntem w sprayu a potem przepyl nadkole jakims lakierem w sprayu o zblizonym kolorze . dziadostwo ..jasne ze tak .
pytanie tylko czy warto spinac sie na profi robotę w starej fiescie. zainwestujesz 2 tysie w blacharke i lakier a za rok i tak sprzedasz z trudem to auto za 3 tys . czasem nie warto przepłacać .
jacula - 28 Gru 2012, 20:13
LOY napisał/a: | a ja napisze cos zupełnie innego .
daruj sobie reperaturki i blacharza .podrap luzna rdzę ,zapackaj jakims srodkiem do rdzy .podszpachluj ,psiknij gruntem w sprayu a potem przepyl nadkole jakims lakierem w sprayu o zblizonym kolorze . dziadostwo ..jasne ze tak .
pytanie tylko czy warto spinac sie na profi robotę w starej fiescie. zainwestujesz 2 tysie w blacharke i lakier a za rok i tak sprzedasz z trudem to auto za 3 tys . czasem nie warto przepłacać . |
święte słowa
jutro zacznę działać
fialek89 - 15 Sie 2013, 10:09
dokładnie ja kupiłem fiestę mk3 za 400zł nadkola z tyłu można by powiedzieć że nie miała i cholernie brzydko wyglądało to co wiertara szczota i heja z robotą po wyczyszczeniu zrekonstruowałem nadkola szpachlą i wyszło jak by były z metalu co lepsze nie miałem białej w sprayu tylko olejną w puszce więc co śmieszne pędzelkiem zamalowałem to a na następny dzień papierem wodnym przetarłem a potem pastą tempo czysciłem i polerowałem i wiecie co pomijając fakt że odcienie się trochę odróżniają to wygląda to zadżebiście nie widać że olejna czy że pędzlem zamalowane szpachla nie pęka jest git i tak już śmigam 4 miesiące .
Marcinowaty - 15 Sie 2013, 11:51
Jak już o szpachli mówicie to nie tą żółtą bo ona chłonie wode. Jest taka zielona z włóknem szklanym w składzie.
TSRules - 15 Sie 2013, 17:16
sama szpachla jest za słaba na nadkole, które pracuje, dostaje żwirem, wodą i kamieniami, po kilku miechach zacznie pękać, wiem bo przerabiałem, tylko żywica i przy minimalnym zachowaniu czystości kładzenia dłużej wytrzyma niż sama blacha
|
|