Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK6] zaślepiony egr

lakiernik175 - 10 Kwi 2011, 20:39
Temat postu: [MK6] zaślepiony egr
Nic konkretnego w szukajce nie znalazłem na temat zaślepiania całkowitego bądź częściowego zaworu EGR w silniku 1.4 tdci.Ciekawi mnie jakie macie doświadczenie z takimi przeróbkami.Mam nadzieje ,że wypowiedzą się tutaj ci z podciśnieniowymi zaworami jak i bardziej mnie interesującymi, elektrycznie sterowanymi zaworami.
Puff - 11 Kwi 2011, 19:38

A co się spodziewasz uzyskać po takiej przeróbce?
JoeMix - 11 Kwi 2011, 20:01

2 konie + 3 punkty respektu
lakiernik175 - 12 Kwi 2011, 13:49

Dlaczego na Forum technicznym znajdzie się jakiś prześmiewca zamiast pomóc.JoeMix w dziale Hyde szukaj luźnych tematów do konwersacji...
Mój przypadek ktoś opisał tu:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=43272
Zauważcie że fiesta poliftowa.Odpowiedzi kolegów dające dużo pomocy....
Później znalazłem taki post:
http://www.fiestaklubpols...667&highlight=e
Znowu poliftowa a więc na pewno EGR z elektrycznym sterowaniem.Koledzy forumowicze znów pomogli...Dobrze że nie znalazł się żaden Stańczyk...
Ktoś mi podpowiedział: siadły wtryski.Podmieniłem z przedliftowego, ktory chodził cichutko jak marzenie i silnik nie odpalany blisko rok zagadał bez jednego dymka.W moim znowu kopa dymu i szarpanie.Dorwałem się do swojego EGR-u.Jest tam ten z chłodniczką spalin.Wymyłem go na cacy ,jak z fabryki.Działa elektrycznie bo też sprawdziłem.Wymyłem przepływomierz, potem podmieniłem z drugiej fiesty.Nadal lipa.Wymyty MAF sensor-lipa.Samochód chodzi jak żółw(Mam z czym porównać, mam teraz trzy fiesty,dwie przedliftowe-chodzą jak marzenie), pali za dużo,kopci niespalonym ON jak stary wiechć...
A więc zrobiłem tak jak napisał kolega w drugim przytoczonym poście.I....
Samochód zyskał nowe życie.Ciągnie od dołu na wszystkich biegach.Nie ma turbodziury,przestał kopcić a co najważniejsze pali mniej o jeden litr w tym samym cyklu.Niestety zyskał też zapalony Check.Wali mnie to byleby auto chodziło do końca tak jak teraz.
JoeMix nie wiem czy to 2 konie czy 20, ale respekt jest bezcenny.

JoeMix - 12 Kwi 2011, 16:27

Jak zauważyłeś jest masa osób które zaślepiło zawory i aż się palą żeby opisać Ci tu swoje przygody,,, takie życie, co do kontrolki, no to trudno aby wyłączając jakiś podzespół się ona nie zaświeciła,,,
Puff - 12 Kwi 2011, 16:28

lakiernik175 - bo wielu ludzi bierze się za EGR nie mając zielonego pojęcia po co to jest, dlaczego to jest, jaką rolę pełni, kiedy działa i jaki ma wpływ na działanie silnika.
Gdybyś od razu wysmarował taki post jak ten powyżej, to uzyskałbyś porządne info. Przeczytaj swój pierwszy post i zobacz czy przypadkiem nie da się go zinterpretować jako "mam pomysła zatkać egr-a, czy dzięki temu auto poleci 200?". Zero informacji po co chcesz to zrobić najczęściej równa się "bo słyszałem, że...". A na takich ludzi mamy tu uczulenie.

A teraz do rzeczy. Może być tak, że zawór ma gdzieś nieszczelność. Lewe powietrze w układzie nigdy nie polepsza działania silnika. Zawór sam w sobie może być uszkodzony (w jaki sposób, nie pytaj - tego się generalnie nie naprawia). Prawidłowo działający EGR winien puszczać spaliny w dolot tylko wtedy, gdy przepustnica nie jest mocniej dociśnięta (lub wręcz tylko gdy jest zwolniona... choć w nowszych konstrukcjach, sterowanych komputerowo, może być z tym różnie). Jeśli odłączenie sterowania zaworu sprawia, że auto zaczyna jeździć normalnie, to winieneś zatkać EGR, a wtyczkę zostawić podłączoną. Komputer może chcieć sobie puszczać smołę w dolot, ale dzięki przeróbce nic takiego dziać się nie będzie, a ew. usterka zaworu nie będzie miała wpływu na działanie układu.

Jest też opcja, że gdzieś na styku zaworu z orurowaniem jest nieszczelność, ale czy tak jest, to się już pewnie dowiesz po jego zatkaniu.

szynszyl - 12 Kwi 2011, 16:34

ja mam wywalony w oplu EGR i jest OK.
żeby komp nie szukał błędów został mi zawór. jest tylko zaślepiony i on musi być.
nie wiem jak jest w MK6

lakiernik175 - 12 Kwi 2011, 20:17

Sporo poczytałem już o EGR-ach w mondeo i podejrzewam ,że tu będzie ten sam problem,czyli mondeo przed liftem ma EGR podciśnieniowy którego bez problemu można zatkać.W poliftowym jest sterowany tak jak w poliftowej fieście(spotkałem też w przedliftowej z końca 2005r)elektrycznie.Ten silnik ma już nastepną wersję komputera który ma oprogramowanie zczytujące z kilku dodatkowych czujników, których nie było przed liftem.Po lifcie dodatkowo dochodzi mały czujnik przykręcany z tyłu obudowy filtra powietrza ,EGR który oprócz tego że się otwiera podaje do komputera dane o kącie otwarcia zaworu, czujnik ciśnienia w rurze za turbiną a zaraz za nim elektrycznie sterowane coś co przypomina przepustnicę. Co jakiś czas komputer sam zamyka tą przepustnicę a tym samym dopływ czystego powietrza pewnie po to aby zaciągnąć dymka z kolektora wydechowego.Jak i on będzie przytkany poprzez zatkanie EGR-a komputer mierzy różnicę ciśnień i kątów otwarcia EGR-a i łapie błąd.W mondeo ktoś napisał że w zaślepce EGR-a trzeba wywiercić otwory 3 x 5mm i to wystarczy aby oszukać komputer a tym samym nie dawać za dużo syfu do silnika.Myślałem że może ktoś już to sprawdził i "poda na talerzu" gotowy sposób.Chodzi o czas ,którego mam za mało.A na swój samochód kolej przychodzi zawsze na końcu.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group