Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - 1.4 TDCi - dziwne cykanie ?

qrli - 5 Kwi 2011, 23:02
Temat postu: 1.4 TDCi - dziwne cykanie ?
Witam Wszystkich jest to Mój pierwszy post tak wiec proszę o wyrozumiałość :D
Mam problem z moja fiesta 1,4 tdci z 05r Podczas jazdy przy ok 2000 obrotów obojętnie na którym biegu z silnika wydobywa się dziwne cykanie a gdy zdejmę nogę z gazu cykanie ustaje. Macie pomysł co to możne być ? Z góry dzięki

Parzych - 6 Kwi 2011, 10:57

qrli, widać że nawet nie szukałeś... Wystarczyło w tym dziale wpisać CYKANIE
qrli - 6 Kwi 2011, 11:15

czytałem te posty ale nie znalazłem odpowiedzi ponieważ u mnie w kabinie nie czuć spalin :( Proszę o pomoc
artax - 7 Kwi 2011, 19:24

niekiedy efekt zblizony do cykania wystepuje przy nieszczelnościach kolektora wydechowego.
pzdr

qrli - 7 Lip 2011, 23:02

odświeżam temacik
mam pewien problem z fiesta 1,4 tdci 05r a mianowicie taki ze jakieś dziwne buczenie dochodzi z silnika tak jak by jakieś łożysko się tukło czy coś takiego, gdy wciskam sprzęgło tak z 1cm to czuje taka wibracje na pedale i odgłos jest silniejszy. jutro postaram się nagrać jakieś audio. :sad:stan licznika to 100 100 km
Proszę o pomoc

kamil wolski - 10 Lip 2011, 00:06

Sprzęgło, dwumasa, etc. sprawdzone?
qrli - 10 Lip 2011, 17:11

nie a w jaki sposób sprawdzić ?
muszę auto odstawić do mechanika czy sam w domu sprawdzę ?

kreciasty - 11 Lip 2011, 00:55

Lepiej sprawdź, u mnie w Fieście jak cykało w silniku to okazało się, że bez oleju na kompletnie suchym silniku zrobiłem 60 km... :ups:
qrli - 11 Lip 2011, 14:54

olej w silniku jest nic nie ubywa 3 tys km temu wymieniałem na ford formula
qrli - 29 Lip 2011, 14:34

Buczenie wyeliminowane przyczyną było Koło pasowe wału.:D
popara83 - 20 Gru 2011, 16:14

Witam
Panowie, ja mam takie pytanie, nie jest to problem ale nie wiem czy to oznaka czegos czy poprostu te silniki tak maja... moja fiesta, wg mnie bardzo głosno klekocze...tzn tak mi sie wydaje, wczesniej miałem benzyniaka i leciutko mruczał, a fiesta poprostu głosno klekocze, nie ma problemu z odpalaniem, z przyspieszaniem, kopceniem itp, odpókac silnik jak na te 1.4 mysle ze bardzo elastyczny, klekot głosny jest przy zimnym silniku, jak juz troszke pojezdze i slinik sie zagrzeje jest ok, lekki klekot, jak to diesel(przynajmniej tak mi sie wydaje), co to moze tak klekotac? wtryski? czy to oznaka ze cos sie zaczyna dziac, zaznacze ze tak jest odkąd kupiłem, i przejechałem juz dobrych kilka tys km bez zadnych problemów.
mk6 z 2003 rok.
Prosze o wyjasnienie czy jakas uwage.
Pozdrawiam

tongo - 20 Gru 2011, 18:44

Moja tez jest głośniejsza jak sie ochłodziło tzn. po rozruchu aż złapie temperaturke.
Zimny silnik ma wyprzedzony zapłon i jego praca jest głośniejsza, ale sam nie wiem czy tak ma być?

popara83 - 20 Gru 2011, 19:22

tongo napisał/a:
Moja tez jest głośniejsza jak sie ochłodziło tzn. po rozruchu aż złapie temperaturke.
Zimny silnik ma wyprzedzony zapłon i jego praca jest głośniejsza, ale sam nie wiem czy tak ma być?


Moze Ktos Nam podpowie co to moze byc???
Fordon licze na Ciebie:)

Stunt_Man - 20 Gru 2011, 19:28

te silniczki tak mają
mamy w firmie kilkanaście citroenów tyle że 1.6 i kazdy tak głośno pracuje

Fordon - 21 Gru 2011, 01:10

Pany ale kazdy silnik wysokoprezny ma tak iz nizsza temp otoczenia tym bardziej wyprzedzony jest kat wtrysku... niestety HDI z PSA (francuzy) tak maja... w TDCI prawdziwym czyli 1.8 i 2.0 jest tak iz tez chodzi on glosniej na zimnym a na rozgrzanym ma swoj charakterystyczny dzwiek ktorego nie idzie przeoczyc dla wprawnego ucha...
Najprosciej dla wlasnej czystej duszy mozesz podlaczyc sie z urzadzeniem diagnostycznym sprawdzajac czujnik IAT (temperatura powietrza zasysanego) lubi sie zasyfic, i map sensor na dolocie przez klapa (przepustnica tak zwana).
Jesli nic nie wyjdzie np czujnik IAT -40*C to taki dzwiek silnika bedzie normalny... w razie co gdyby taka w/w wartosc sie pokazala to polecam mycie zmywaczem do hamulcow i montaz oraz test ponowny. Ale watpie zeby byl tu jakis problem.

popara83 - 21 Gru 2011, 16:27

Fordon napisał/a:
Pany ale kazdy silnik wysokoprezny ma tak iz nizsza temp otoczenia tym bardziej wyprzedzony jest kat wtrysku... niestety HDI z PSA (francuzy) tak maja... w TDCI prawdziwym czyli 1.8 i 2.0 jest tak iz tez chodzi on glosniej na zimnym a na rozgrzanym ma swoj charakterystyczny dzwiek ktorego nie idzie przeoczyc dla wprawnego ucha...
Najprosciej dla wlasnej czystej duszy mozesz podlaczyc sie z urzadzeniem diagnostycznym sprawdzajac czujnik IAT (temperatura powietrza zasysanego) lubi sie zasyfic, i map sensor na dolocie przez klapa (przepustnica tak zwana).
Jesli nic nie wyjdzie np czujnik IAT -40*C to taki dzwiek silnika bedzie normalny... w razie co gdyby taka w/w wartosc sie pokazala to polecam mycie zmywaczem do hamulcow i montaz oraz test ponowny. Ale watpie zeby byl tu jakis problem.

Dzieki Stary za odpowiedz:) liczyłem na Ciebie.
skoro piszesz nie tylko Ty ze tak maja te silniki to ok, nie bede wywalał kasy po to zeby ktos zarobił z tym podłaczaniem.

pozdrawiam

Daras84 - 21 Gru 2011, 20:08

moze tez sie wypalic miedizana uszczelka pod wtryskami i tez bedize glosniej cykal

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group