Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum - [MK3] Fiesta Nieruchomość... ST 170

Fordon - 7 Mar 2011, 12:09
Temat postu: [MK3] Fiesta Nieruchomość... ST 170
1. NICK: Fordon
2. IMIĘ: Konrad
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: Newport (gorąca Włoszka)
5. ROCZNIK: 1994
6. SILNIK: 1.1i / 1.3i
7. OPIS AUTA: Auto hmmm kupione pare dobrych lat temu jako 1.3, chociaż ktos przekladal to na 1.1 (przy wspomaganiu porazka), jezdzilo dzielnie az sie silnik skonczyl prawie do zera przez brak oleju i prawidlowej opieki, na teraz auto stoi juz jakies 4 miesiace, po ktorych bylem mala mende odpalic i zagadala (za 5 razem), patrzac na fakt komprechy na poziomie 1-3bar, 2-2.4bar, 3-3,2bar, 4- 3bar.

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: kpl, czarnych szyb, ciemne lampy (thx BJ), Alu 14" (jedne z 4 kpl.)
b. mechaniczne: Heble XR2i, wiecej grzechow nie pamietam.
c. audio: cos tam bylo, ale na teraz jest dziura po radiu i chyba seryjne glosniki w drzwiach.
d. inne: Wlalem olej maszynowy bo to pali nawet motodoktora... :hahaha:

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: Spioch, leza 2 kpl zawieszenia i chyba padnie jednak na Weitec-a, polibusze, lotka RST tez lezy i to jedyna rzecz ktora bedzie ja wyrozniac, blacharka, lakier... dalej nie mam pomyslu bo czasu na to brak.
b. mechaniczne: Silnik <???>
c. audio: Nie no radio byc musi nawet seryjne Forda :gitarzysta:
d. inne Auto nie jest i nie bedzie uzywane na co dzien... ma swoj maly lokal w blaszaku i tam zostaje tak dlugo az nie bedzie potrzeby tego gnojka wyciagac z niego.
Jako ze pod domem stoi mi Escort RQB, Fiesta i 2 beemki to musze zaczac od czegos co mi bedzie dupe wozic na co dzien... Plan operacyjny na fieste jest ale dopiero jak czas pozwoli.
10. FOTKI AUTA







Zeby nie bylo ze juz Zetec siedzi pod maska :przytul:


Ad@mus - 7 Mar 2011, 12:48

bedzie do zlotu?? :) jak ja lubie twoje wynalazki
Fordon - 7 Mar 2011, 13:27

Jak czas pozwoli to bedzie do zlotu, bo tak naprawde zeby zrobic sobie postawowy setup to kolo 7dni pracy, w raz z wydechem, ktory notabene tez mam... ogolnie musial bym sobie poskladac wszystkie graty poskladac do kupy i zobaczyc co skladac...
Idac dalej, przod oryginal i tak fabrycznie sa oznaczane wszystkie elementy, jedyna ingerencja kiedys byla w blotnik od strony pasazera tyl.



A teraz cos z ciemnej strony mocy:




kuba87 - 7 Mar 2011, 13:54

a mowiłeś ze będzie czarna :D
elmek13 - 7 Mar 2011, 15:10

Fordon, no to działaj Fordon działaj. :V:
luk-90 - 7 Mar 2011, 18:05

no fajniusia, ciekawe co prętkiego z tego wyjdzie :)
dark86ford - 7 Mar 2011, 18:16

Fordon, składaj szerszenia i przed siebie :driver:
Fordon - 7 Mar 2011, 23:35

Mowilem ze bedzie czarna i jest, z rudymi akcentami ale to MK3 ma w serii...
Elemelek ty sie nie boj... ja tam presji na to auto nie posiadam, a co i czym przyjade na zlot to czas pokaze...
luk-90, czy bedzie predkie czy nie to juz tylko bedzie mozna zweryfikowac na zywo z innymi fiestami.
Darek a ty nie spamuj, bo wiesz doskonale jaki stos czesci jest w garazach oraz co stoi pod domem...
Bedzie czas to zrobie up... bo lusterek z mk3 nie zniose skoro mam 2 kpl z mk3,5.... tak samo 16" trzeba by przelozyc... :)

dark86ford - 8 Mar 2011, 07:51

Fordon, ja nie spamuje, ja tylko staram sie ciebie zmotywować do dzialania :2xf:
przemo_rsr - 10 Mar 2011, 12:37

powodzonka :ok:
Reddi - 10 Mar 2011, 13:13

co to masz za lampki na zadku ( te szaro-ciemne)
to są ori czy te zwykłe białe tylko przyciemnione ?

Jaszczur - 6 Kwi 2011, 14:09

Niech pewien zetec dzielnie służy tej Fieście, czy to w całości, czy to na części. :D
piecuO - 7 Kwi 2011, 16:52

Fordon napisał/a:
leza 2 kpl zawieszenia i chyba padnie jednak na Weitec-a

a może masz jakieś co by mi opchnąć :fox:

Fordon - 3 Maj 2011, 08:55

No to sobie przyjechaly wlasnie takie felgi :) 7x15" ET30. Firmy przedstawiac nie musze chyba :ok:



Do tego 2 kpl opon na upalanie i inne zabawki ale to za jakis czas...
Reddi, To sa oryginalne takie ciemne lampy...
ministerq, spokojnie bedzie sluzyc godnie :)

Ad@mus - 3 Maj 2011, 09:10

nono kolo ciekawe :)
co to masz za srebnom szczałe, accord? carina?

Fordon - 3 Maj 2011, 16:39

Trzeba bedzie ladnie je odrestaurowac i przepolerowac...
Auto z foto:
Honda Civic EG8
Bylem przejechac sie tym brzydalem po ponad 6 miesiacach postoju...
Juz mi sie to podoba :rotfl: heble nie istnieja, silnik strzela, kicha i prycha przy okazji kazdego przyhamowania oraz brania zakretu zapala sie brak cisnienia oleju i to nie z braku oleju...
Czas zaczac cos tam dzialac przy niej bo juz mi nuda wieje bez mozliwosci poganiania sobie...

dark86ford - 11 Maj 2011, 21:42

Cytat:
Trzeba bedzie ladnie je odrestaurowac i przepolerowac...
no i maszyna ruszyla i sie poleruja :twisted:

male foto w trakcie prac czyli SPY PHOTOS :devil:


no i FORDON wypucowal swoje autko po dluuuuuugiej przerwie :hahaha: Nieruchomość nabrała ludzkiego wyglądu :jupi:





Fordon - 11 Maj 2011, 22:54

No tak, no tak...
Fiescie sie nalezalo po ponad rocznej niedbalosci o nia... no moze dluzej bo nie wiem czy ktos od ponad 2 lat ja polerowal w ogole i robil cos innego niz zmywanie brudu z niej...

W miedzy czasie po lekkiej polerce (kolo 5minut) jednego ramiona...

Cala impreze sponsorowal nowy team F1 BMW Zuber:

No i tak to wygladalo po okolo godzince zabawy...

Jutro ciag dalszy zabawy :devil:

Peedro - 11 Maj 2011, 23:22

Mi by się nie chciało polerować :-P już polakierować wolę :-P ale będzie to kozacko wyglądać :)
dark86ford - 12 Maj 2011, 13:24

jednym slowem jest SZMOC :rotfl:

Fordon napisał/a:
nowy team F1 BMW Zuber
no i ukradł mi hasełko :-P hehe zaczne chyba pobierac tantiemy za uzytkowanie :cojest:
Fordon - 8 Cze 2011, 01:52

Jako ze zlot co raz blizej a moj smierdziel nie wyjedzie i to na 99% ( za duzo pracy przy cudzych autach). Tak wiec moge pokazac co sie dzieje...
Jako ze w garazu na teraz sa 2x 2.0, 1x 1.8, 1x1.6, tak wiec do walki o KM i Nm wybieram na teraz 1.6 jako motor testowy....
Najwazniejsza czescia ukladanki sa gazniki Mikuni:

Nie bedzie to na zadnym ekeu mazteze czy ezemte sex lub innym stuj osobno :rotfl:
Bo sie da bez w/w smieci to tak poskladam (pytania na PW, gg, itp jak sa bezesnowne bo i tak nie powiem jak to zrobic)
Dalej kolejna fanaberia felgi Zender-a ktore notabene pokazywalem juz wyzej...
Podczas prac i porownanie przed oraz po:


Oczywiscie prace przerowadzone przezemnie do momentu braku czasu, gdzie reszte ogarnial juz moj kuzyn za co bardzo mu dziekuje.... :yes:
Rachunek z dzis to 60zl za montaz 4 opon + wywazanie oraz 60zl za wentylki ktore nie odstaja jak serdelek 16 latka....
120zl i tyle radochy... gdzie na felge sa naciagniete Uniroyal Rain sport 2 dokladnie roczne... a w garazu leza jeszcze 4 szt Good year oraz Nowe Falkeny Ziex 912...
Szybki widok na felgi wraz z oponami...



Do kompletu radosci szuma sobie wlasnie nowych srub mocujacych rotor felgi bo imbus nie specjalnie mi imponuje... sam korol srub musi byc zloty lub mosiezny dla kontrastu...


Oczywicie dla wuja LOY-a tez cos mam ale pokaze TO juz jak bedzie gotowe na aucie.... :serduszka:

BuMeL - 8 Cze 2011, 08:43

Ile wyszły Cię gaźniki i skąd targałeś ?
elmek13 - 8 Cze 2011, 08:55

Zaczyna ładnie wyglądać, tak niepozornie.
Fordon - 9 Cze 2011, 21:54

Gazniki z allegro... ceny od 300 w gore...
kuba87 - 9 Cze 2011, 21:58

ciekawe co z tego będzie :D
Cristodius - 9 Cze 2011, 22:50

Fajne felunie no i ogółem ciekawy projekt oby tak dalej! :ok:
Reddi - 11 Cze 2011, 21:22

tyle roboty przy felach ale jaki efekt :ok:
bidżej - 12 Cze 2011, 08:41

koza panie, eibacha jej :)
Fordon - 4 Sie 2011, 22:01

Wiem ze koza, byla z niej i chcialem sobie sprawdzic jak to bedzie wygladac po obnizeniu i zalozeniu fel... tak wiec pare pogladowych fot, a z ogloszen parafialnych mam juz zabawki do obslugi gaznikow i sterowania zaplonem, ale karwa brakuje mi dolu z 2.0...



Wiecej info jak juz bedzie dol 2.0 bo na teraz nie ma o czym pisac.

Peedro - 4 Sie 2011, 22:22

GODNIE :yes:
bidżej - 4 Sie 2011, 22:32

a co to je toto: :fox:
madek - 4 Sie 2011, 22:33

dobra gleba nie jest zła :)

bidżej, http://www.fiestaklubpols...=49116&start=80

Marcin - 4 Sie 2011, 22:35

bidżej napisał/a:
a co to je toto:

Krzysiowa z Goleniowa :)

bidżej - 4 Sie 2011, 22:35

:ups:
Fordon - 22 Sie 2011, 22:07

No w koncu mialem motywacje zeby ruszyc sie po flansze pod wydech oraz kolektor ssacy...
W sumie te na foto to dla pewnej osoby z Forum moje czekaja na realizacje + uszczelka dla Marka z Gliwic....
Tak ze zbroimy fiesty pod kolektory 4-2-1 i dolot pod gazniki ;)


Ad@mus - 22 Sie 2011, 22:23

Fordon napisał/a:
Tak ze zbroimy fiesty pod kolektory 4-2-1 i dolot pod gazniki ;)

N/A??
najssss :ok:

luk-90 - 23 Sie 2011, 21:20

Jak to mówią szewc w dziurawych butach chodzi. Tyle masz na łowie, ze własny projekcik zaniedbujesz. Jestem ciekawe efektów
Fordon - 27 Sie 2011, 17:27

Ogolnie parafianie:
Kolektor wydechowy robiony pod dana pojemnosc w tym wypadku 1.8 i 2.0 (tu wychodzi falowo to samo) kosztorys zamyka sie w 700zl bo musialem dawac flansze do mierzenia chlopakom i ich czas marnowac na robienie programu od zera.
Kazdy zapyta czemu tyle skoro na allegro jest za 599zl...
Prosta odpowiedz idac masowo mozna zbijac z ceny, tu sa indywidualnie robione 2 kolektory wydechowe do wysokosci sciany grodziowej wraz z laczem elastycznym na 2,25", z gwarancja dozywotnia oraz gwarancja na kazdej dowolnej hamowni przytostu KM + Nm.
Kolektor ssacy pod gazniki z z PA6 + rurki + krucce + spawacz + 12 kruccow vaccum= 330zl (zalezne od srednicy rur do gaznikow i typu kroccow czy maja byc mosiezne czy alu.)
Dla czego 12 kruccow ??
Majac 4 cylindrowy silnik musimy miec dla gaznikow 4 ssawki pod vaccuometr do synchronizacji, 4 krucce pod map sensor dla ukladu bosch lub ESC, oraz 4 krucce ktore lacze sie w 1 do serwa bo po co meczyc i gar serwem skoro warosc zbiorcza z 4 wypada lepiej.
Wymiary pod kolektor ssacy sa uniwersalne w stosunku do fabrycznej przekladki spod aluminiowekgo kolektora gdzie owa przekladka termiczna ma okolo 20% mniejsze wejscie niz sama flansz kolektora.
Teraz zaleznie od typu gaznikow trzeba dobierac rury alu i docinac je oraz spawac pod danym kontem zeby komory plywakowe mogly swobodnie pracowac nie zalwajac nam silnika.
Pierwszym pacjetem bedzie PUCIO w raz z rozdzielaczem zaplonu boscha + moja elektryka i w/w czesci... gaznikami oraz ich ustawianiem zajmie sie znajomy Pucia bo ja nie posiadam vaccuometru oraz tak szerokiem wiedzy zeby wykonac to samemu.
Moje flansze sa juz zamowione oraz materialy pod zakladanie zabawek tez lecz chroniczny brak czasu nie pozwala bawic sie w swoim aucie...
Tak ze do zobaczenia nie dlugo w Slupcy :serduszka:

Z dnia dzisiejszego :hihihi:




Tak ze kolektor robilismy w sumie caly dzien nie majac auta pod reka i zrobilismy go tak ze pasuje pod fiesty ktore maja rozrusznik z tylu ale ten musi byc gotowy na rozrusznik z przodu wiec jutro na palnikach nagniemy go o okolo 5mm do tylu i jest nagle miejsce na rozusznik oraz bandarze termiczne.... na dzis materialy na 2 kolektory czyli ssacy i wydechowy to razem ponad 600zl a gdzie tu spawanie itp...
Do zobaczenia w ten weekend na Torze Poznan.

Puff - 8 Wrz 2011, 21:42

up up up ;d
PUCIO - 8 Wrz 2011, 22:15

:brawo: :brawo: :brawo:

jestem pod wrażeniem :jupi:

Ad@mus - 9 Wrz 2011, 20:49

fachowo :yes:
MONIA - 14 Wrz 2011, 23:02

Braciszku ja Cię proszę ;) Trzymam kciuki ;)
Fordon - 18 Paź 2011, 22:45

Ogolnie poczyniony zostal zakup silnika to malej ciumek tj:




Dzieki MisiekT....
W niedlugim czasie odbieram zabawki i zbroimy woz na YTP 2012. :)

trzeci - 18 Paź 2011, 22:54

No, no, no .... tego jeszcze u nas nie grali ;-))
Powodzenia ... zwłaszcza z YTP.
Pozdro ...

luk-90 - 18 Paź 2011, 23:45

a nie bedzie problemów z dopuszczeniem do ytp? Będzie gruuubo :ok:
kenczorf - 19 Paź 2011, 00:09

a czy tam jedynym warunkiem nie jest posiadanie starego auta?;>
MONIA - 19 Paź 2011, 00:17

Fordon napisał/a:

W niedlugim czasie odbieram zabawki
...Jeszcze chwila,chwilunia braciszku :fajka:
Magda M. - 19 Paź 2011, 01:27

kenczorf napisał/a:
a czy tam jedynym warunkiem nie jest posiadanie starego auta?;>


Liczy się wiek auta - w tym roku limit był taki, że dany model nie mógł zacząć być produkowany później, niż do końca 1989 roku, czyli łapały się wszystkie fiesty MK3. Poza tym musi być sprawne technicznie, mieć ważne OC i przegląd i spełniać normy głośności (96 decybeli, w SPORCIE 98, o ile dobrze pamiętam). No a jeżeli auto jest idealnie w serii, ma wszystkie siedzenia, seryjny silnik i tak dalej, to można było jakieś dodatkowe punkty za to dostać, o ile dobrze kojarzę, ale pewna nie jestem, jakie tam były kryteria do ich przyznania... Ale to było kilka punktów, bez wpływu na klasyfikację zasadniczego.

trzeci - 19 Paź 2011, 08:19

Tak, trzeba sprawdzić aktualny regulamin.
Bo kiedyś mi śmignął zapis, że silnik w aucie też musial być tych lat co samochód.
A ST jest zdziebko nowszy niż MK3 ;-))

elmek13 - 19 Paź 2011, 08:51

trzeci, jak nowy .... on tam od nowości siedział. :V:
Magda M. - 19 Paź 2011, 11:30

Nie wiem, moj zetec aż taki nowy nie był, ale nowszy niż K.I.T.T. i zastrzeżeń nie mieli, tak samo do luka-90, ale jak mówi regulamin w tej kwestii, to nie kojarze.
luk-90 - 19 Paź 2011, 11:49

wydaje Mi sie, ze w sensie, ze wychodziły te auta z takowymi silnikami, choć i ta mysl traci sens, bo piter ma rs2000 pod maską, Ja tam chce zobaczyć jak to bedzie ganiać bety na wiosnę :yes: :twisted:
Magda M. - 19 Paź 2011, 12:03

No dokładnie tak jak mówisz, pytanie tylko ile w tym regulaminu, a ile indywidualnego podejścia na BK, trzeba sprawdzić regulamin drobiazgowo. W każdym razie w tym roku zastrzeżeń nie mieli.
I tak jak mówisz czekamy na efekty :yes:

Fordon - 30 Paź 2011, 21:33

No to po upojnej nocy z Otwocki TEAM (qarwa 8 piw wywalilem), oraz odwiedzinach Parzycha wraz z Lenka w piwiarni otwockiej, przyszedl czas na odwiedziny MiskaT w celu....

A dokladniej :

Tak wiec wyruszyly (powiedzmy ze z rana) :cojest: 2 auta, Honda (na pokladzie Monia oraz ja) i Fiesta Bloodbrother-a....
Miejsce pracy Moni:

Monia w pelni zdrowia psychicznego dzialal skutecznie jak prostamol w wypruwaniu elektryki, co nie do konca jej pasowalo no ale... ;)
W miedzy czasie z Kuba zajelismy sie tematami typu:



Misiek tez nas wspomagal duchowo oraz dobrym tekstem gdzie czasem nie moglismy i byla przerwa...

Monia po czasie stwierdzila ze mi do dupy nakopie za te kable bo ilosc ich poprostu ja przerazal....


No i caly zestawik zostal spakowany zipem i rarem do:


Podziekowania dla MiskaT oraz Pauli za towarzystwo i jak zwykle pelnosc humorystyki....
Podziekowania dla Kuby ktory dzis naprawde napracowal sie i wiem jak duzo dzieki jego pracy udalo sie zaoszczedzic czasu.... Kawal dobrej i solidnej roboty :)
No i na koniec dla Moni za goscine i znoszenie mojego jestestwa oraz prace przy ST-ku....
Jutro zapindalam juz na Poznan i tam bede skladal fieste...


Dzieki za uwage.
Pozdro old

Żółwik Tuptuś - 30 Paź 2011, 21:43

:ok: - no i super :)
To będzie naprawdę fajna zapierdalajka :)

luk-90 - 30 Paź 2011, 23:46

kolejny innowacyjny projekcik :yes:
MisiekT - 31 Paź 2011, 01:02

powodzonka przy wrzucaniu :ok:
Tommur - 31 Paź 2011, 09:48

Trzymam kciuki :-)
tommirs - 31 Paź 2011, 10:06

eSTek w MK3?....mrrrrrrrr :devil:
powodzonka, musze to kiedyś obejrzeć z bliska :)

ale pamiętajcie o zawiasie...musi tam zagościć porządny zawias.
Żadnego gówno-gwintu, tylko Bill i będzie jeździć. :ok:

luk-90 - 31 Paź 2011, 11:18

taa bill b6 do mk3 to bagatela 175 EUR/ szt wedlug katalogu, Ja mam dwie opcje jakie zagoszczą w tym aucie pewnie jedno na D,albo drugie na K :yes:
kenczorf - 31 Paź 2011, 13:27

rozumiem z K UltraSR...a orientowales sie gdzie to kupic bo w IC dupa byla jak szukalem i dopiero napsialem do przedstawiciela na Polske i chyba tez nie mieli przednich albo tylnich...
Puff - 31 Paź 2011, 13:35

luk-90 - to już do mojej B6 były tańsze... :|
tommirs - 31 Paź 2011, 16:58

luk-90 napisał/a:
taa bill b6 do mk3 to bagatela 175 EUR/ szt wedlug katalogu, Ja mam dwie opcje jakie zagoszczą w tym aucie pewnie jedno na D,albo drugie na K :yes:


tak , ale realu duzo taniej.
ale możesz przeciez kupic uzywke. Billa się regeneruje.
Tylko jeżeli to ma jeździć to niestety, zawias jest bardzo ważny bo fiesta słabo jeździ na seryjnym.
A jak zaczniesz cudowac z gwintem to finalnie wydasz wiecej kasy.

chyba, że to ma byc autko do jazdy na wprost to spoko, max gleba i wio... :hihihi:

Peedro - 31 Paź 2011, 18:20

Jak sie to pojawiło w giełdzie to pomyślałem że do mk3 sie to powinno zmieścić bo jak zetec wygląda :-P w Twoich ręcach to się nie może nie udać, więc czekam na efekty :ok:
Stunt_Man - 31 Paź 2011, 18:36

wariot :ok:
MisiekT - 31 Paź 2011, 19:41

Peedro napisał/a:
powinno zmieścić bo jak zetec wygląda

bo to jest zetec, po lekkich modach...

van - 31 Paź 2011, 21:14

się zastanawiałem czemu ta foka poszła na rozbiórkę, na zdjęciu z rudą wiewiórą w futrze wilka już wiem że to angol był
najbardziej podoba mi się foto z miśkiem z rękami w kieszeni, nawet słyszę jego słowa: tą śrubkę odkręca się w prawo, użyj grzechotki z przedłużką 13 :hahaha:

arecki - 31 Paź 2011, 22:00

nie sztuka wsadzić taki silnik do mk3, sztuka to go ogarnąć, żeby to miało ręce i nogi i nie pojechało prosto na pierwszym zakręcie...

powodzonka

Stunt_Man - 31 Paź 2011, 22:03

arecki napisał/a:
nie sztuka wsadzić taki silnik do mk3, sztuka to go ogarnąć, żeby to miało ręce i nogi i nie pojechało prosto na pierwszym zakręcie...

powodzonka

zacznijmy od tego, że to musi do zakrętu dojechać :rotfl:

tommirs - 31 Paź 2011, 22:18

Stunt_Man napisał/a:
arecki napisał/a:
nie sztuka wsadzić taki silnik do mk3, sztuka to go ogarnąć, żeby to miało ręce i nogi i nie pojechało prosto na pierwszym zakręcie...

powodzonka

zacznijmy od tego, że to musi do zakrętu dojechać :rotfl:


można by go zepchnąc z lawety juz na samym zakręcie :hahaha:

MisiekT - 31 Paź 2011, 22:34

van81 napisał/a:
nawet słyszę jego słowa: tą śrubkę odkręca się w prawo, użyj grzechotki z przedłużką 13

tak to bylo jak ostanio przyjechal kumpel po wydech - mechanior z ASO forda, a 3 razy zalamywal rece i chcial wydech diaxem atakowac :)
Fordon i spolka poradzili sobie wysmienicie :ok:

van81 napisał/a:
już wiem że to angol był

przecie od poczatku pisalem ze angol :hahaha:

MONIA - 31 Paź 2011, 23:53

Fordon napisał/a:
Monia po czasie stwierdzila ze mi do dupy nakopie za te kable bo ilosc ich poprostu ja przerazala....
Nie przerażała cholera ...tylko zaczęłam od kompa..miałam wiązkę w łapie ,od tej wiązki rozchodziło się kilkanaście innych wiązek jedne z komory silnika,inne oplatały kolumnę kierownicy a jeszcze inne trzeba było wypruwać spod wykładziny aż po samą pompę paliwa...i za każdym razem pytając się czy "to" potrzebne...uzyskiwałam odpowiedź potrzebne.....ale jak się dorwałam do puszki bezpieczników juz mogłam potraktować wiązeczkę 20-30 letnimi cążkami jak mniemam do psucia gwoździ :devil:
van81 napisał/a:
się zastanawiałem czemu ta foka poszła na rozbiórkę, na zdjęciu z rudą wiewiórą w futrze wilka już wiem że to angol był.
Wiewióra,poowiadasz... Czekaj no Ty generatorze ubytków w maskach XR-ek,trzeba bylo ruszyć tyłek na drugą stronę Traktu Brzeskiego a nie żołędzie na zimę w komórce układać :V:

MisiekT napisał/a:
Peedro napisał/a:
powinno zmieścić bo jak zetec wygląda

bo to jest zetec, po lekkich modach...
:yes: troszku lżejszy :)

arecki napisał/a:
nie sztuka wsadzić taki silnik do mk3, sztuka to go ogarnąć, żeby to miało ręce i nogi i nie pojechało prosto na pierwszym zakręcie...
pojedzie....jak usłyszy od siostry "do lewej prawy max" :V:
van - 1 Lis 2011, 00:27

MONIA napisał/a:

van81 napisał/a:
się zastanawiałem czemu ta foka poszła na rozbiórkę, na zdjęciu z rudą wiewiórą w futrze wilka już wiem że to angol był.
Wiewióra,poowiadasz... Czekaj no Ty generatorze ubytków w maskach XR-ek,trzeba bylo ruszyć tyłek na drugą stronę Traktu Brzeskiego a nie żołędzie na zimę w komórce układać :V:
bo nikt mi nie dał znać że taka akcja ma miejsce, Konrad zresztą miał do mnie po twoją maskę przyjechać i co?......mam ją na złom wywieźć ?
MONIA - 1 Lis 2011, 00:47

PW :fajka:
Fordon - 2 Lis 2011, 16:31

O boze, widze ze jak mnie nie ma to tu ludzie podopisywali troche :)
OK to juz mowie co to i jak to....
ST-ek to nadal zetec black top, glowica cossi, inne korby i tloki oraz zmienna faza rorzadu, do tego dochodzi jeszcze zmienna dlugosc kanalow ssacych...

Tomirs- zawias bedzie Delphi DeCarbon Performance, amor monotubiczny, protoplasta dla B8 + sprezyna Weitec lub Eibach.

Wsadzic sam silnik to nie problem i ogolnie zajelo by to z dzien, najwiecej zabawy bedzie z kablami... wiec wlasnie wracam do przerzucania schematow... a dopiero wrocilem z poznania...

Cala operacja zacznie sie dopiero jak przewioze malego smierdziela pod poznan...
Pozdro...

Parzych - 2 Lis 2011, 16:40

Łeee, ja już liczyłem na fotki w budzie... :9:
madek - 2 Lis 2011, 17:46

Fordon napisał/a:
sprezyna Weitec lub Eibach.

Zdeeeecydowanie Eibach :yes:

Szykuje się konkret :)

luk-90 - 3 Lis 2011, 00:59

Fordon napisał/a:
Tomirs- zawias bedzie Delphi DeCarbon Performance, amor monotubiczny, protoplasta dla B8 +


Mówiłem, że na D :fox:

Konrad może od razu i performance na tył wrzucisz?

Fordon - 3 Lis 2011, 09:51

luk-90, Tyl musi miec regulacje wiec zostaje TaTechnix... prosta sprawa dla czego... w razie chcial bym leciec na 1/4 podnosze sobie tyl o 4 poprzeczki i dupa jest wyzej niz przod, a w razie upalania na torze tyl idzie do punktu 0 gdzie bedzie rowno i sztywno...
luk-90 - 3 Lis 2011, 09:57

czyli tak jak u Mnie :yes: :-)
Fordon - 30 Gru 2011, 19:28

No dobra to jedziemy bo swieta byly itp a ja tu bez neta i tel ;-(
No wiec przed swietami nuda wialo jak z sandala babci wiec w ruch poszla wiazka...

In da begining:


Troche pozniej:


Finalnie okrojona instalacja z OBD II i innymi cudami ktore beda potrzebne do dzialania:


Oczywiscie zeby nie bylo kolorowo to okazuje sie ze w ST sa wieksze sruby mocujace kolo zamachowe wiec trzeba bylo to przewiercac, po czym okazuje sie ze szpilki z ST maja 39mm dlugosci a oryginalne szpilki z zeteca tylko 29mm, co oczywiscie owocuje zablokowaniem walu.



Zwala jak nic bo ogolnie wszystko pasuje w sprawach skrzyni biegow:


No ale zeby bylo ciekawiej to powiem wam tak, sprzeglo z 1.3 ma ta sama srednice co zetec, lecz sam docisk 1.1-1.3 jest mniejszy niz zetecowy...
Oryginalny wieszak pod alternator ST wraz z samym altkiem pasuje tu jak swini siodlo bo niestety komora fiesty sie zweza przy scianie grodziowej.


Tyle brakuje do przykrecenia silnika z lapa silver-a... ale znowu zeby nie bylo kolorowo to trzeba na frezarce lub samym frezem ciskac otwory w fasolki bo samo mocowanie i rozstaw srub jest inne niz w przypadku silvera.


Musze wywalic wymiennik ciepla spod filtra bo tez zaczyna sie dramaturgia z miejscem wiec MisiekT bedziesz mial wymiennik spowrotem :)

Takie cos przeszkadza w osadzeniu prawidlowo silnika na lapie:


To i tak wszystko chooy w porownaniu do mojego zdziwienia odnosnie lapy osprzetu z zeteca silvertop do obecnego ST.... otoz troche trzeba przerobic sobie lape a dokladnie podciac zeby bylo jak ja prosto umocowac... jednak ze wspomaganie nie da sie umiejscowic w oryginalnej lapie fiesty wiec bede zmuszony do osadzenia tego tak jak ma to escort...

Na koniec zeby byla jasnosc to nie jest duratec lecz:


MisiekT - 30 Gru 2011, 19:53

Fordon napisał/a:
wiec MisiekT bedziesz mial wymiennik spowrotem

fajno... jak sterownika zmiennych faz nie bedziesz w koncu potrzebowal to tez chetnie przygarne...

Fordon - 30 Gru 2011, 22:48

MisiekT, Bedzie tego wiecej, bo bedzie czesc kolektora ze zmienna dlugoscia dolotu i to mozna do jakiegos silnika zasadzic w silverze lub blacku, modul sterowania zmienna dlugoscia dolotu, przepustnica, lapy mocujace alernator, jak sie odbije troche to i pewnie ECU.
Parzych - 30 Gru 2011, 23:42

No to masz trochę dłubania i rzeźbienia... :9: I nie szpilki tylko śruby... old
PumaRST - 31 Gru 2011, 00:23

zaraz bo nie kumam (tak wiem stary już jestem i nie w temacie od jakiegoś czasu) ale chcesz to odpalac na seryjnym kompie z ST170 a wywalasz cześć elektroniki i zawory od VCT i kolektora ssącego?? Jesli tak to życze powodzenia w walce z błędami.

Jak masz zamiar wsadzać ori ECU to dawaj wszystkie czujniki i pełną wiązkę jedyne co mozesz zrobić o oszukać druga lambde żeby nie dawać Kata.

Co i tak zaowocuje przy wydechu bez kata i z dolotem mocą w okolicy 18xKM i ponad 200Nm bez żadnego strojenia itd.

Miałem swego czasu Foke ST170 silnik fajny ale skrzynia porażka. Jak się domyślam dajesz to na IB5 tylko której??


Generalnie fajny plan i życze powodzenia bo bedzie potrzebne przy elektryce.

blood_brother - 31 Gru 2011, 02:08

To całe wyciąganie kilometrów kabli było tylko po to, żebyś wybrał sobie kilka kabelków?:P Lepiej, żeby Monia się nie dowiedziała:)
Fordon - 31 Gru 2011, 12:26

PumaRST, zmienna dlugosc kolektora ssacego jest sterowana mechanicznie z puszki ktora dostaje sygnal z czujnika polozenia walka a przy ITB raczej jest mi to zbedne. Sam czujnik VCT zostaje bo jest to najprostrzy elektromagnes (elektrozawor) ktory ma zasilanie lub tez nie i on pozostaje i bedzie na poczatek sterowany z seryjnego ECU. Dalej pozostaje juz tylko MS... Samych bledow sie nie obawiam bo ten silnik nie ma trybu awaryjnego z powodu braku ABS-u czy przeplywki... to jest nadal prosty zetec, wiec na upartego mogl bym go oprzec o ESC zeby miec zaplon na 36-1 + map sensor, a sam zawor VCT moge sterowac manualnie ze scalaka...
Skrzynia biegow to IB5 z essiego mk7 1.6 16v, zamach zetec 1.8 RKC + na poczatek seria sprzeglo.
To co widac na fotach z elektroniki to tylko OBD II, petla Immobilisera, Czujnik polozenia pedalu sprzegla, wyjscie czujnika pedalu hamulca oraz + na przekaznik pompy paliwa, masy... i ta okrojona czesc jest dopiero wpinana w wiazke idaca do ECU a juz z ECU na silnik.... Wiazka silnikowa oraz ta od ECU sie nie zmienia.
blood_brother2, no wiem wiem mowilem o tym Moni ze jak bym mial siedziac i wyciagac to co mnie interesuje to bysmy zostali tam 2 dni...

luk-90 - 31 Gru 2011, 13:19

czytam to i tylko jedno przychodzi mi na myśl :hihihi:
kenczorf - 31 Gru 2011, 17:35

Fordon napisał/a:
Dalej pozostaje juz tylko MS...
za niedlugo bedzie kolejny MS na sprzedaz. Zainteresowany?:)
Rkalitka - 2 Sty 2012, 18:28

Jak widzę co czynisz to na pierwszą rundę YTP przyjedziesz już potworkiem :yes:

Fajnie, że coś się dzieje w tym ciepłym kur....idołku :ok:

Fordon - 6 Sty 2012, 17:24

Na teraz panowie i panie nie obiecuje co i jak bo idzie pod gorke... silnik wisi na lapie zeteca ale i tak musze zrobic customa bo bedzie pipa w korach...




A teraz to co mnie wnerwia...



Daras84 - 6 Sty 2012, 17:55

podklepac , podciac i po temacie
PumaRST - 7 Sty 2012, 08:26

to czemu nie powiesiłeś go jak w serii??

http://images.autowest.co...467-640x480.jpg

http://media2.turbosport....ngine%20001.jpg tu jakaś wydumka.

nie dość że było by prościej (mniej problemów) to jeszcze stabilniej, bo jak go zostawisz tylko na tylnej lapie to bedzie wyrywać poduchy spod skrzyni

Daras84 - 7 Sty 2012, 11:10

zrobi poduszke od skrzyni na przelot na srubie i utrzyma ;)
a1topgear - 7 Sty 2012, 12:31

Konrad - zerknij:
http://www.fiestaturbo.co...80/?hilit=st170
http://www.fiestaturbo.co...st170&start=525

Fordon - 7 Sty 2012, 13:55

Dzieki pany za troske ale ja juz mam opracowana lape pod STka :) od procz tylnej bedzie tez i ori z silvera + jak Daras napisal przednia poducha na sztywno do budy.
Oto tajemnica alkoholowych przemyslen i dobrej butelki w imie boosta i spieka :devil:




Nic nie tne nic nie przerabiam a mam spokoj, co najlepsze wszystko za 40zl :cojest:

luk-90 - 7 Sty 2012, 14:16

najdziwniejsze pomysły przychodzą po flaszce :rotfl:
Parzych - 7 Sty 2012, 14:20

luk-90 napisał/a:
najdziwniejsze pomysły przychodzą po flaszce :rotfl:
Raczej najlepsze... Fordon, rozumiem że do Zlotu wiosennego to ogarniesz...
Ad@mus - 7 Sty 2012, 21:05

a gdzie wiosenny?? :D
kenczorf - 7 Sty 2012, 21:13

Ad@mus, Kielce :rotfl:
Fordon - 7 Sty 2012, 22:01

Nie wazne gdzie bedzie zlot, ale nie bede robil auta tak zeby pojechalo by pojechac i sie pokazac... nie mam presji na nie bo mam je juz drugi rok...
Rkalitka - 8 Sty 2012, 00:22

Fordon napisał/a:
ale nie bede robil auta tak zeby pojechalo by pojechac i sie pokazac... nie mam presji na nie bo mam je juz drugi rok...


Słusznie :yes:

Trzymam kciuki :ok:

Parzych - 8 Sty 2012, 00:30

Fordon napisał/a:
nie bede robil auta tak zeby pojechalo by pojechac i sie pokazac... nie mam presji na nie bo mam je juz drugi rok...
Nie to miałem na myśli... Ogarniaj żeby wszystko było ok, nie ważne na kiedy, chociaż myślałem że skoro do zlotu jeszcze z pół roku, to nie tak mało masz czasu... :devil:
luk-90 - 8 Sty 2012, 00:33

czas jak czas trzeba mieć jeszcze fufu na graty, a podejrzewam, ze jeszcze sporo trzeba. Skoro ssący do budowy oraz wydech do ogarnięcia. Chyba się wybiorę w odwiedziny niedługo do ASO FKP popatrzeć, może dołozyć parę rąk przy pracy :yes:
Fordon - 16 Sty 2012, 18:05

Z ogloszen parafialnych, silnik wisi ponownie juz na nowej lapie, troche ulegla koncepcja lapy i jej konstrukcji, do tego trzeba bedzie jeszcze ja rozwiercic na 1 z otworow zeby dobrze wypoziomowac. silnik i miec mozliwosc korekty. Do tego doszla lapa pod wspome z escorta, "nowa" misa oleju, smok oliwy, poprawione sruby zamachu, sprzeglo... Jutro bedza foty, bo dzis mialem juz dosc zabaw przy silniku zeby z nim wywalczyc poprawne ustawienie.
luk-90 - 18 Sty 2012, 00:52

gdzie te foty ?? :devil:
Fordon - 18 Sty 2012, 16:04

Czekaj przerabialem je zeby nie bylo widac ze to 1.25 turbo z cleen look :rotfl:

Tak sobie wisi pompa wspomagania.


Nic juz nie przeszkadza w tym zeby sobie powiesic silnik


Sprzeglo osadzone i zapiete na test...


Prototyp ulozenia paska klinowego...


bidżej - 18 Sty 2012, 16:12

dość ciasno miejscami :-P
luk-90 - 18 Sty 2012, 17:29

e tam zdjęcia, przyjadę i sam sobie to obadam :devil:
Rkalitka - 18 Sty 2012, 17:34

Jak na moje to jest git :yes:

Swoją drogą idziesz jak burza :ok:

Powiedz mi tylko czemu wspomaganie?? Myślisz, że tak ciężko będzie się kierować??

Stunt_Man - 18 Sty 2012, 18:52

oj bedziesz sie musiał napracował żeby pokonać takim byle ST170 to dzieło:



:rotfl:

luk-90 - 18 Sty 2012, 18:57

wspoma zapewne ze względu na ilość obrotów od skraju do skraju 3.5 :yes:
bidżej - 18 Sty 2012, 19:12

Stunt_Man napisał/a:
oj bedziesz sie musiał napracował żeby pokonać takim byle ST170 to dzieło

o fak, 1.25 elektroturbo! notw

Fordon - 20 Sty 2012, 20:03

Wspoma bedzie bo mialem to w poprzednim silniku wraz z maglem itp... do tego przelozenie na wspomce jest zajebiste bo od dechy do dechy masz 3,5 obrotu jak juz ktos to dobrze spostrzegl....

Ogolnie mam wywalone na mysl technologiczna forda i chce mi sie puscic pawia bo poraz nie wiem ktory (ale bedzie to 2 cyfrowa liczba) wywalilem motor zeby sobie posprawdzac pasowanie osprzetu itd itd... ale biale "G" zaczelo walic wiec samemu wepchnac to bydle do garazu to masakra, olalem to, olalem tez kwestie mocowania alternatora i powiesze to na wieszaku 1.1 ....

Po za tym zmieniony smok oleju na odpowiednik starego zeteca + misa starego zeteca, ale oczywiscie ford musial odwalic babola i nie mam szpilek od plyty oddzielajacej splywajacy cieply olej od misy :(

http://imageshack.us/phot...5/img2693j.jpg/



Do tego jestem pozytywnie zaskoczony wnetrzem silnika oraz tym ze byl tam zalany syntetyk....

Natrysk oliwy na denka tlokow...


Smok ST-ka jest wymiarowo identyk po za malym szczegolem jest przekrecony pod katem 45* pod mise black topa...


Pierdziele jutro atakuje ze szlifierka hehehehe ....

No i oczywiscie doszly kierunki od Faziego, dzieki wielkie... :)

MisiekT - 20 Sty 2012, 20:05

Fordon - ten VIN postaram sie ogarnac Ci jakos jutro
madek - 20 Sty 2012, 20:12

Fordon napisał/a:
do tego przelozenie na wspomce jest zajebiste bo od dechy do dechy masz 3,5 obrotu jak juz ktos to dobrze spostrzegl....

A nie czasem 2,75 ? :)

Odnośnie tej miski i smoka, to w końcu uda się załyć od starego zeteca czy niet? :)

Fordon - 20 Sty 2012, 20:16

MisiekT, Spoko nie pali sie... bo zawalu nie chce dostac w ASO :rotfl:
Smoka sie da, miske sie da, blache zeby zalozyc trzeba niestety sruby mocujace podpore walu z silvera + tulejki + nakretki...

Marek - 21 Sty 2012, 14:21

2.75 ma wspoma, 3.5 ma RST i RS 1800 :)
luk-90 - 21 Sty 2012, 18:53

pozdrowienia od Konrada z garażu. Projekt aproved



Bo się zmieścił.


Impreze sponsorowal.


Fordon - 21 Sty 2012, 23:49

No wiec panowie Łukasz i Maciej wlasnie pojechali do domow... bylo super po za tym nie spodziewalem sie tego ze od razu zaloza rekawice i zaczna pomagac :9:
Jestem zdumiony checia i zapalem do roboty... ale w 20 minut osadzilismy ST pod maske na zad do przymiarek.... jak widac na foto, obudowa rozrzadu (alu) jest juz dorobiona pod bude MK3.... teraz czas na zabawe z czescia laczaca plastikowa strone rozrzadu i mocowaniem.... po tym wywalem silnik z budy i doprowadzam go do stanu wizualnego... po czym dalej mocowania ukladu wodnego + kwasiaki do wody + wspoma i inne rzeczy o ktorych nie pamietam.....

Pozdro i dzieki jeszcze raz chlopaki za odwiedziny... :ok: :devil:

madek - 21 Sty 2012, 23:52

No ładnie, oby dalej też szło tak szybko :)
luk-90 - 22 Sty 2012, 01:20

Tak jak wyżej, rękawice zabrane nie bez powodu. W końcu nie po to pojechałem, aby gilgotać st'ka po misce olejowej. Poza tym zostało rozwiązanych kilka kwestii nie tylko w moim silniku, ale i w twoim :hihihi: Spotkanko jak najbardziej pozytywne, dowiedzieliśmy się na prawdę dużo, czego w życiu nie przeczytalibyśmy na google. :yes:

Wrócimy na wiosne jak nie będzie ślisko i śnieżnie pokazać okolicznym napinaczom, że ich a3 i land rovery wcale nie odpychają się tak szybko jak o tym piszą w gt tuning :rotfl:

stafcio - 22 Sty 2012, 09:23

ciekaw jestem ile Ci sie zejdzie ze zrobieniem wiązki.
fajny poganiacz będzie.

Fordon - 22 Sty 2012, 13:22

Wiazka silnika zostaje praktycznie bez zmian, piny wszystkie mam rozpisane, mozliwe ze nie dlugo bede juz kladl instalacje jak tylko skoncze czesc mechaniczna, dalej pozostanie czekac na stand alone, bo bez tego nie poganiam...
Na teraz brakuje mi troche czesci do poskladania tego tak jak bym to widzial no i siana bo teraz zaczna sie o wiele wieksze wydatki, a nakulac od tak 8000... to chwile zejdzie... ;-(

No chlopaki z A3 troche zdziwieni byli :rotfl:

Jaszczur - 22 Sty 2012, 13:30

Fordon napisał/a:
a nakulac od tak 8000... to chwile zejdzie... ;-(


Spokojnie, ja Ci pewnie w tym roku swoje dołożę :rotfl: :D

Daras84 - 22 Sty 2012, 18:44

ze ci sie chce tyle razy wkladac i wyciagac silnik......
Bezimienny - 30 Sty 2012, 22:59

I jak tam, ruszyło coś?

P.S znalezione w necie


Sorki ale nie znalazłem jak dac miniature tego, to niestety nie imageshack ;-(

luk-90 - 31 Sty 2012, 03:08

phiiii bezimenny, jeżeli wyjdzie wszystko według planu Konrada, to ten widok z pod maski co wkleiłeś to słabo wypadna :-P :-P Będzie grubiej, mocniej, szybciej :ok:
Fordon - 31 Sty 2012, 10:52

Silnik wyciagac i osadzac to akurat najmniejszy problem bo jest od tego wyciagarka :hihihi:
Auto stoi pod poznaniem a ja jestem w bydgoszczy teraz wiec narazie nic nie ruszam, raz ze ciumek strasznie a dwa brakuje elementow ukladanki...
Ktos sobie strzelil ladnego babola z kolektorem ssacym bo ST ma o wiele wieksze seryjna przepustnice i zmienna geometrie ukladu dolotowego.
Na + strzal mokrego NX-a ...

Zobaczymy jak to bedzie szlo, bo wszystko robija sie o czas i kase...

Fordon - 14 Lut 2012, 11:41

Uaha amorki dwa :)
W koncu mam, wlasnie dojechaly De Carbon Performance, widac od razu ze maja odrobine inna budowe niz seria....



Amorki monotubiczne zbudowane identycznie jak Bisltein B8.

THX Luk-90. :jupi:

luk-90 - 14 Lut 2012, 12:09

no miałem napisać, zebyś w wolnej chwili pochwalił się paczuszką :devil:

Zacne, jednak baaardzo znajome :devil:

Chcę zobaczyć ten beton jaki bedzie :ok:

Trzeba by sie też zainteresowac tym fantem co go upolowałem w bydzi. Bo coś mi sie wydaje podpasuje do twojego także

Cristodius - 14 Lut 2012, 16:57

hmmm czy chodziło Ci o te ?

http://sklep.bilstein.net.pl/24-103596.html

czy różną sie bardzo specyfikacja? twoje a te bilsteiny ?

luk-90 - 14 Lut 2012, 17:19

bilstein wykupił patent od deplhi i bardziej zainwestowal w rozwój tej technologii, przez co jets ona teraz bardziej dopracowana.

B8 ma skrócony skok, te delphi w porównaniu do moich starych amorów twon tube są minimalnie krótsze, Ja uważam, ze bardziej im do b6, co nie zmienia faktu, ze są zajebiste jak na możliwości

madek - 14 Lut 2012, 20:35

Fajowe te amorki :) Jak bede kiedys zmienial to się nimi zainteresuje ;)

luk-90, Twoje nie były czasem pomarańczowe?

luk-90 - 14 Lut 2012, 21:28

heh, pomarańczowe to już w hucie. Przecież jeden pogiąłem przy robieniu poduszkowca i wtedy zawitały nowe, takie same, tylko czarne. Z tą różnicą, ze do Kondzia poszła paczka z amorami do mk3,5 :ok:
Marek - 14 Lut 2012, 23:45

Nijak te delphi sie maja do b6 przynajmniej w wersji sport, b6 sport jest skrocony o 5 cm w porownaniu do serii a te delphi sa prawie o identycznym skoku jak seria :) Nie wspominajac o tym ze sama firma delphi zbyt dobry amortyzatorow nie robi, juz polroczne potrafia sie rozciekac :| Przy kazdych odwiedzinach intercarsu widze ze delphi leza na zwrotach hehe :)
luk-90 - 14 Lut 2012, 23:59

jeżdże, korzystam, dają rade, nie kosztują tyle co bilstein i to mi wystarcza
FiFa - 15 Lut 2012, 00:16

Marek napisał/a:
Przy kazdych odwiedzinach intercarsu widze ze delphi leza na zwrotach hehe :)

Tez mi jakosto wpadło w oko, ze jak jestem w IC to na zwrotach leza jakies amory delphi, nie wiem nawet dlaczego :-)
Ale tez słyszałem ogolnie dobre opinie o tych amorkach, tak jak luk powiedział-daja rade :-) Ale im faktycznie blizej do b6, bo do b8 nie ma ichnawet co porownywac...

Nikuś - 15 Lut 2012, 01:02

Widocznie to jest tak jak z narzędziami od Covala, trzeba trafić bo jak nie to zostaje tylko siąść i płakać.
Fordon - 15 Lut 2012, 02:34

Panowie zapomnieli o jednym, budowa samego amora delphi de carbon comfort to budowa Twin tube a nie mono tube, jak w przypadku serii 5100 i serii B8 na tor oraz dla aut ciezarowych....
http://www.youtube.com/watch?v=u8ssqkIIjLo
Budowa monotubiczna jest obecna w rajdach jak i off road oraz co najzabawniejsze w autach ciezarowych typu MAC...
Nie robmy tu 2 zwiazku radzieckiego z czegos czego bym nie przetestowal nawet na zawiasie -60mm i nie slyszalem do teraz o zadnym wylanym amorku od 2007r z serii Performance, wiec o czyms to swiadczy... po mimo ze jedzi taka jedna fiesta na -60mm i to na co dzien walac po 20k km rocznie... od 2007r... majac 2012r... karwa 5lat x 20k km 100 tys km, w tym wymienione 2 razy tuleje wahaczy OE forda... podstawa w montazu to nie uzywanie klucza pneumatycznego do skrecania amorkow bo potrafi zerwac tloczyska, i to samo bylo w przypadku KYB... zawsze klucz w dlonie a nie pneumat.

a1topgear - 16 Lut 2012, 15:59

Panowie... W konstrukcji B8 (Sprint) i B6 (Sport) to prawie te same amortyzatory. Generalnie B6 ma seryjny skok, natomiast B8 to taka B6 o krótszym skoku (bodaj o 25mm) i nie na tzw grubej rurze. Jedni lubia B6, która dobrze współpracuje z seryjną sprężyną (bo pod seryjną wysokość są generalnie zaprojektowane), inni lubią B8 - dla niższego zawieszenia lepiej się sprawdzają. Co więcej przez swoją budowę B6 zyskała swego czasu status odpornego na prawie wszystko amora, natomiast nie zmienia to faktu że oba amory są w pełni rozbieralne co daje pole do modyfikacji - bardzo duże pole. Nie problem zrobić z B6 amora o charakterystyce B8.
Marek - 16 Lut 2012, 21:19

A1topgear, bardzo sie mylisz poniewaz moje b6 sport maja skok krotszy o 50mm w porownaniu do serii RST.
luk-90 - 16 Lut 2012, 21:30

robi sie powoli offtop. Z pewnościa b6 czy b8 są lepsze od tych delphi koniec kropka. Marek jak je posiada to tylko sie cieszyć, ale tanie pewnie nie były. My posiadamy delphi i płakać z tego powodu nie będziemy, no chyba, że ze śmiechu, ale to już wtajemniczeni wiedzą o co chodzi :hahaha:
a1topgear - 16 Lut 2012, 21:55

Marku- generalnie- sam Bilstein tak pozycjonuje te amory:) Ja mam B6 i są niby do normalnej wysokości zawieszenia.
Marek - 16 Lut 2012, 22:21

Na moje nie siada nawet seryjna sprezyna, jest inne gniazdo, musze miec zalozone dedykowane Wolf'y do tego :) Tak swoja droga na moich B6 jest wybite logo Wolf'a, może dlatego sa inne niz zwykle.
Fordon - 16 Lut 2012, 23:49

:hahaha: penie moje mile. mialem escorta mk4 XR3i 89r na serii Bilu B8 + sprezynach Wolf (racing) -30mm gdzie sprzedalem to REX-owi w wawy, kolega byl zawodowoly z zestawu az do dzwona, malo tego mial ten zawias taki sam zestaw do regulacji oraz rozkrecania jak Delphi De Carbom Performance.... hmmm fuck ale jesli chcecie lub nie chcecie wierzyc to takowe amorki montubiczne robi sie na drogi afrykanskie :yes:
Bo tam takowe B6 oraz B8 dla ciezarowek zyja, wyparly serie performance... osadane na grubej rurze... chcecie podywagowac dalej spoko, ale dajcie mi linki gdzie takowa seria amorow wytrzymala a gdzie sie rozlala.... W afrykanskich warunkach do starych kaczek "merca" sadzaja B6 oraz Delhi.... :devil: bo sa pancerne na bezdroza.... kazdy argument obracac moge w kontargument a najlepszym przykladem byla by proba sprawnosciowa z tym samym zawiasem na torze i porownanie czasow... gruba rura monotubiczna znosi obciazenia tira w US, stad pomysl Bilsteina na serie mono 5100 i 5600 +B8.... a to dla tego ze mozna miec -60 mm zawias i walic hopy do dobicia na tloczyskach a amortyzator olejowy monotube oleje to, tylko dla tego ze ma zawory bocznikowe w przeciwnosci do Twintube...

Pytania ??

Daras84 - 17 Lut 2012, 07:37

ale czy to wazne ?? zwalcie se konia jeszcze, raz mono a drugi twin i porownajcie
Fordon - 30 Kwi 2012, 11:42

:ok: doszedl Stand alone


elmek13 - 30 Kwi 2012, 11:55

Fordon, w końcu. <oki>
Igraszki - 30 Kwi 2012, 13:03

no to teraz szybko kończ moją i zabieraj sie za to cudo :ok:
elmek13 - 30 Kwi 2012, 15:18

Igraszki, Twoje może poczekać, do zlotu zdąży, niech odpali swoje. Bo jestem baaaardzo ciekaw ja kto jeździ. :V:
Fordon - 30 Kwi 2012, 19:21

Moja nie jest priorytetem i nie bedzie... mam wazniejsze tematy, ogolnie jak bedzie czas to bede sobie robil swoja, jak nie bedzie to bedzie dalej stala...
elmek13 - 30 Kwi 2012, 22:08

Fordon, dobrze poczekam cierpliwie... :D
luk-90 - 2 Maj 2012, 22:29

o komputer z 1.8 105 km :ok:
Fordon - 4 Sie 2012, 01:18

Dobra czas ruszyc temat odrobine:
Dbajac o swoje bezpieczenstwo oraz powalone pomysly na poziomie przedszkola wpadly mi w dlonie 4 tloczkowe brembo z mercedesa SL500- SL600...


To wszystko pod tarcze 300mm... dla nie dowiarkow szybki rzut...


Adaptery juz zamowione...
Do tego doszly sprezyny wolf racing (track Eibach)... Foto jak wroca z malowania proszkowego na zawiasie Delphi :)

Zamowione kute tloki z Italii na 10,5:1, tytanowe sprezyny + talezyki + plytki regulacyjne (coswortch), EMU czeka (stan alone)


Czekam teraz na odpowiedz odnosnie wałkow rozrzadu...
Krecenie do 8900 rpm , skutecznie do 8500 wraz z wtryskami na 100% VE...

Dopuki moja czarna nie przyjedzie na lawecie do bdg nie ruszam auta bo jest pod poznaniem i teskni...
Przy okazji robie rozeznanie odnosnie wykonania klapy przod i tyl z carbonu lub laminatu...

madek - 4 Sie 2012, 01:26

Gruubo sie szykuje panie :ok: Good luck :)
maciejek - 4 Sie 2012, 08:48

będziesz uturbiać czy co, że potrzebna ci ta kucizna?
luk-90 - 4 Sie 2012, 09:24

stopień sprężania 10,5:1 nie wygląda na początek turbo, raczej będzie gruuube N/A. Jak już to będzie poskładane, to dostaniesz misje na Poznań, na killing kilku hond :-P :rotfl:
Igraszki - 4 Sie 2012, 16:47

to bedzie majstersztyk :twisted: a no i Konrad ma w planach chyba zakup stacji benzynowej :-P
ps. japonczyki beda robić duże oczy^^

Fordon - 4 Sie 2012, 23:35

maciejek, ST ma seryjne kute korbowody, do tego chce doprezajace tloki + kock sensor + ITB + walki rozrzadu + zestaw na glowice, po to zeby miec mocnego wolnossacego zeteca... nie wiem czy nie przejde od razu na E85 zamiast bawic sie z 99 shell lub na metanol ale to niestety bedzie skutkowac zmiana pompy paliwa i wtryskiwaczy... no nic zobaczymy...
Cala zabawa powstala po gadce z Adamem Walenda gdzie wykrecil 240KM wolnossacych z blacka ... to moje 200 przy tym jest piednieciem w wentylator...

vegetagt - 4 Sie 2012, 23:55

Fordon, a jaki rozmiar felgi będzie do tak dużych hamulców?
Parzych - 5 Sie 2012, 00:22

Pewnie minimum 15"...
Igraszki - 5 Sie 2012, 00:42

dla większosci minimum 16'', ale on i tak to wcisnie w 15;D
PumaRST - 5 Sie 2012, 00:47

ty Fordon, nie to żebym się czepiał ale,

1) czy przez przypadek ST170 nie ma w serii komprechy 10,5:1 ?? tak mi się coś kojarzy
2) ta komprecha to tak troche bida jak na mocne n/a. Ja daje u siebie 11,7:1 i jeszcze się się zastanawiamy czy nie dowalić głowicą na 12,1-12,4:1 co by jeszcze na seryjnym paliwku latać. gdzie w serii mam 10,0:1.

A już tak ogólnie to coraz lepiej się zapowiada twój projekt, podoba mi się i życzę postępów dalszych.

BTW; pogłaskaj Psinę ode mnie :yes:

Igraszki - 5 Sie 2012, 00:52

PumaRST napisał/a:
ty Fordon, nie to żebym się czepiał ale,

1) czy przez przypadek ST170 nie ma w serii komprechy 10,5:1 ?? tak mi się coś kojarzy
2) ta komprecha to tak troche bida jak na mocne n/a. Ja daje u siebie 11,7:1 i jeszcze się się zastanawiamy czy nie dowalić głowicą na 12,1-12,4:1 co by jeszcze na seryjnym paliwku latać. gdzie w serii mam 10,0:1.

A już tak ogólnie to coraz lepiej się zapowiada twój projekt, podoba mi się i życzę postępów dalszych.

BTW; pogłaskaj Psinę ode mnie :yes:

jako ze przeczytalem o tym silniku juz chyba wszystko, to sie wtrace, ze seryjnie ma 10,2:1 :-)

Fordon - 5 Sie 2012, 00:59

10,1:1 ma seria, ford na 11:1 stuka jak diesel...
Cossi skompi info o silnikach zetec i nic nie chce powiedziec... :(
Maja setupy pod turbo, pod N/a jest tylko info o 10,5:1 + zestaw walkow + sprezyn + talezykow do krecenia na 9k rpm... z czego 8700 moc szczytowa a 9000 dokrecasz od bo ich sprzeta na to pozwala :(
Tloki z sa z wloch na zamowienie ( w zestawie piescienie), cossi miga sie od sprezyn i talezykow bo napisalem ze do polski chce takowy zestaw... a jak nie to do UK i z UK kolega mi przywiezie... to milcza jak ehhh...
Ze sprezynami nawalczylem sie tez 3 miesiace (Eibach)...
Wnerwia mnie to...

PumaRST, bułka pogłaskany :) :yes:

PumaRST - 5 Sie 2012, 01:01

Igraszki napisał/a:
jako ze przeczytalem o tym silniku juz chyba wszystko, to sie wtrace, ze seryjnie ma 10,2:1 :-)


no to się pierdzielnąłem o 0,3:1 bo pamiętałem ze ma więcej niż BT który ma 10,0:1, co nie zmienia faktu ze zmiana tłoków trochę nie trafiona moim zdaniem. chociaż na 11,0:1 to już byłby progres

PumaRST - 5 Sie 2012, 01:05

Fordon, na SA stuka przy 11,0:1 proszę nie przesadzaj. to jeszcze nie jest HC. tak na prawdę to te 10,5:1 przy kutym dole to by można było dmuchnąc z 0,5 bara z jakiegoś GT2871RS i też by żyło.
Fordon - 5 Sie 2012, 01:08

Ha malo tego dla duratec 2.0, 2.3 i 2.5 podaja od 10,5 do 12:1... ciekawe czemu nie podaja nic dla STV zetec czy zetec...
EDIT:
To SA musi najpierw obslugiwac seryjny uklad z EDIS wewnetrznym... Jadzwin nad tym dziala, bo iskra idzie co 3 obroty walem...
O ile kalibracja czujnikow IAT, ECT jest juz OK, TPS, synchronizacja walka z walek OK to cewka cofa mi czasy ladowanie o 2ms... i jest jazda po mimo rozpiski dla tego typu rozwiazania...
Na teraz i tak i tak stoje... sondy SLU 4,2 posiadam lecz nic z softu ktory by dzialal bez zarzutu...
Stad tez u mnie testowe EMU, jako jedno z pierszych a za razem jedyne na teraz w kuj-pom...

PumaRST - 5 Sie 2012, 01:11

głowę już obrabialiście?? jak nie to odezwij się przed obróbką to ci coś podpowiem :yes:

walcz dzielnie ale z moim z daniem to przy takich modach powinno być 240-250KM a nie 200 bo te 30 brakujące da sie tam dorobić z połową kosztów.

Fordon - 5 Sie 2012, 01:14

Jeszcze nie, bo auto nie dojechalo na punkt docelowy (laweta)...
Parzych - 5 Sie 2012, 01:24

A że tak z pewną dozą nieśmiałości zapytam, Igraszkowa w końcu hula czy niekoniecznie :?:
Fordon - 5 Sie 2012, 12:27

Igraszkowa bangla, sklada sie caly makaron kabli do wnetrza...
EDIT:

Tłoki:


Chłopaki pracują nad nimi bo to jest pod "serie" a ja biore z zakladki Custom.
Brak odpowiedzi odnosnie walkow rozrzadu i sprezyn pod to... Chyba kogos opierdziele w cossim... Bo zestawy dla SVT (na EU ST170) sa niby ale nie o takich wzniosach jakie podalem i czasach otwarcia, oraz nie maja plytek do regulacji, lecz sprezyny niby sa...
Czy kazdy chamburger to taki debil, czy takich graja... ?? :/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group