Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK6] Bęben hamulca tylniego - czy wymieniać?

pogow - 16 Lut 2011, 13:39
Temat postu: [MK6] Bęben hamulca tylniego - czy wymieniać?
Witam,
Byłem niedawno na stacji diagnostycznej, auto zostało przetestowane ręczny naciągnięty. Klocki hamulcowe przednie niedawno wymieniałem, natomiast tylne bębny chyba od nowości wymieniane nie były. Na stacji dostałem takie wyniki:
oś. przednia
Lewa 3,15kN Prawa 2,97 kN
oś tylna:
Lewa 1,64 kN Prawa 1,52 kN
Ręczny jeszcze przed regulacją 1,17kN 1,29kN

Suma sił hamowania HR 9,28kN
Suma sił hamowania HP: 2,46 kN

Pytanie jak w tytule, czy wymieniać bęben hamulca tylnego? Czy siła hamowania nie jest za słaba?

JoeMix - 16 Lut 2011, 14:10

Trzeba zdjąć bębny i zobaczyć, może wystarczy wymiana szczęk,,, a jak jest duże rowkowanie bębna to może wystarczy przetoczenie u ślusarza (trzeb by mu pokazać, określi czy da rade coś zrobić czy wymiana)
Maki - 16 Lut 2011, 19:33

Cytat:
przetoczenie u ślusarza
Raczej u tokarza. Po drogę w czym przeszkadza ten rant, w niczym

Tylny bęben wymienia się rzadko. Trzeba zmierzyć ile ma grubości i wtedy ewentualnie wymienić. Ale pewnie skończy się na wymianie samych szczęk.

jackrzec - 16 Lut 2011, 19:45

Przy hamulcu zasadniczym, biorąc pod uwagę że na przód przypada ok 70% siły hamowania, to wartość jest ok. CO od recznego to też nie jest tak źle. Możesz ręcznym zablokować tylne koła? Jesli możesz to jest ok. A co diagnosta mówił na te wartości?
JoeMix - 16 Lut 2011, 20:08

Maki napisał/a:
Cytat:
przetoczenie u ślusarza
Raczej u tokarza. Po drogę w czym przeszkadza ten rant, w niczym
Możliwe, ja to robię w zakładzie ślusarskim (tak jest na szyldzie) dlatego napisałem ślusarz,,, druga sprawa nie wspomniałem o rancie, tylko o rowkowaniu, tak jak tarcza ma być gładka i jak jest prowokowana to jest szrot, tak samo bęben powierzchnie kontaktu z szczekami ma mieć gładka a nie prowokowana,,, rant przeszkadza jedynie w montażu/demontażu :) no chyba że szczeki zamiast po powierzchni bębna będą jechać po rańcie,,,
drzeniow - 16 Lut 2011, 23:42

Maki napisał/a:

Raczej u tokarza. Po drogę w czym przeszkadza ten rant, w niczym

jak masz duzy rant ciężko się bęben ściąga. I potrafi piszczeć przy hamowaniu.

Cytat:
Tylny bęben wymienia się rzadko. Trzeba zmierzyć ile ma grubości i wtedy ewentualnie wymienić. Ale pewnie skończy się na wymianie samych szczęk.

Jak beben od nowosci ma 15lat to sie raczej po przejechaniu 200tys do wymiany nadaje..
Same szczeki nie zawsze muszą pomóc. Proponuję zmierzyć lub kupić po 100zl sztuka na kilka dobrych lat starczy a co nowe to nowe.

pogow - 17 Lut 2011, 08:32

jackrzec napisał/a:
Przy hamulcu zasadniczym, biorąc pod uwagę że na przód przypada ok 70% siły hamowania, to wartość jest ok. CO od recznego to też nie jest tak źle. Możesz ręcznym zablokować tylne koła? Jesli możesz to jest ok. A co diagnosta mówił na te wartości?

Chodzi o to że diagnosta nic nie mówił, nawet nie wklepał do komputera wagi pojazdu, żeby sprawdzić współczynniki, dlatego pytam na forum posiadaczy mk6 o prawidłowe zakresy wartości siły hamowania. Hamulec ręczny słabo trzymał na większych górkach dlatego kazałem naciągnąć linkę, dodatkowo prosiłem o sprawdzenie reszty hamulców, jedynie co usłyszałem że mieści się w granicach 30% rozbieżności.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group