Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - [MK6] Wymiana rozrządu - S 1.6 TDCI (2005)

wojtekw - 4 Lut 2011, 12:49
Temat postu: [MK6] Wymiana rozrządu - S 1.6 TDCI (2005)
Mam pytanko:
co ile kilometrów należy wymieniać rozrząd w modelu z silnikiem 1.6 TDCI 90 KM, rocznik 2005?
Z góry dzięki za informacje.

ElGrey - 4 Lut 2011, 16:59

240 000 km lub 10 lat
wojtekw - 10 Lut 2011, 12:54

dzięki za informację :)
Tyla93 - 9 Mar 2014, 20:40

Witam, nie bede tworzyl nowego tematu moze odświeze ten:).
A wiec chcialbym spytac was czy ktos juz wymienial rozrzad w swoich fiescinkach 1.6 tdci?
Mam dylemat bo nie wiem ile to wytrzymuje niby tak jak pisze ElGrey mówia w servisach.
Wymieniał juz ktos moze i wie w jakim stanie pasek jest przed wymiana 10 letnia ?lub przebiegiem wczesniejszym niz np 150km ? Ja mam 114tys i rocznik 2006.

ElGrey - 9 Mar 2014, 21:36

Od tego czasu dowiedziałem się że nie przekracza się 8 lat i 180 000 km, ale mój kumpel w foce 1,6 TDCI (wiec ten sam silnik) wymienił pasek po 240 000, ale w 5 latku, pasek był już w słabym stanie ;-|
Tyla93 - 10 Mar 2014, 17:21

ujuju dzieki za szybka odpowiedz :) )
lukaszs - 10 Mar 2014, 21:05

ja swoj wymienialem samemu rok temu po 210tysiacach ale w focusie II 1.6 tdci 2006 rok i byl w naprawde przyzwoitym stanie - na pewno mógłby jeździć dalej..
kuba87 - 10 Mar 2014, 21:07

haha zabawni jesteście, rozrzad sie wymienia max co 5 lat/ 120 tys na fabrycznym, potem max 80 tys bo oryginalnych elementów rozrzadu i tak mało kto kupuje a poza tym nie warto bo to ten sam szajs tyle ze w innym pudełku :D
lukaszs - 10 Mar 2014, 21:19

w benzynie to i owszem. w 1.6 tdci producent zaleca co 200tys
kuba87 - 10 Mar 2014, 21:45

no właśnie. PRODUCENT ZALECA.
tak jak wymiana oleju. PRODUCENT ZALECA CO 30 TYŚ.
Twoje auto spróbój. jak dojedziesz na rozrządzie do 200 tyś, a na 3 litrach oleju wymienianych co 30 tyś chociaż do 100 tyś km to ci postawie krate piwa.
Obecnie produkowane części (elementy rozrządu) to po prostu szajs. Rolki, łożyska pomp, kół, potrafią szumieć huczeć po kilku tyś km. nie mówię tu o najtanszych częściach. Ale próbój szczęścia. VW się nóżka powinęła na jego ZĘBATCE, i silnikach TDI. też zalecali wymiane oleju nie co 10tyś. I efekt był taki, że albo silniki się zacierały albo rozpieprzały przez urwany rozrząd. I żaden nie dojechał 100 tyś km.

ElGrey - 10 Mar 2014, 22:23

Wszystkie auta flotowe tak jeżdżą, i jakoś się nie rozpadają, właśnie ta foka jest z floty, olej wymieniany co 30 000 do przebiegu 230 000 i to castrol, wiec nie rewelacja.
2 lata już u kolegi jest, w zasadzie zrobiona została tylko dokładna kontrola stanu silnika, przegląd turbiny, wymienione uszczelniacze wtrysków i powłoka lakiernicza (lakiery wodne są do dupy auto malowałem w połowie) auto zasuwa i ma się dobrze, a sory rozpadł się alternator :-P zawieszenie się nawet trzyma :9:
W swoim aucie wymieniam co 15 000, a mechanicy zajmujący się na co dzień fordami (nie ASO, bo jak wiemy tam nie ma mechaników, tylko małpy z instrukcjami producentów) stwierdzili to co napisałem wcześniej o częstotliwości wymiany rozrządu.

kuba87 - 10 Mar 2014, 22:41

jak wyglądała "wnikliwa kontrola stanu silnika", turbiny?
kmy - 11 Mar 2014, 09:11

kuba87 napisał/a:
Obecnie produkowane części (elementy rozrządu) to po prostu szajs.


kuba87 napisał/a:
haha zabawni jesteście


kuba87 napisał/a:
I żaden nie dojechał 100 tyś km.


Daj spokój, normalnie jakbym Macierewicza czytał, znam wiele samochodów z przebiegiem ponad 100 tys. km a przeglądy i wymiany były robione zgodnie z zaleceniami producenta, wg książki serwisowej. Jak ktoś się uprze to może zmieniać olej co 5 tys. km i rozrząd co 20 tys. km, dlaczego nie, ale niech zachowa takie rewelacje dla siebie.

kuba87 - 11 Mar 2014, 12:14

Wiem bo jestem mechanikiem i wiele razy wymieniałem "nowe" na również "nowe", i robiłem kilka silników.
ElGrey - 13 Mar 2014, 19:46

kuba87 napisał/a:
jak wyglądała "wnikliwa kontrola stanu silnika", turbiny?

Rozebrana góra silnika + miska olejowa i wszystko co z tym związane (endoskop), turbina jest ze zmienna geometriom, więc czyszczenie całości sprawdzenie luzów i wyczyszczenie zaciętego mechanizmu zmiany geometrii (nie wiem dokładnie jak się nazywa ta cześć zawór doładowania??) zrobione u mechanika zajmującego się silnikami z koncernu PSA.
Bez rozebrania silnika na stole na cząsteczki więcej nie da się zrobić.

kuba87 - 13 Mar 2014, 22:44

jesli nie zdjeliscie głowicy, i nie wyjeliscie tłoków to za przeproszeniem g*wno widzieliście.
kmy - 14 Mar 2014, 08:17

kuba87 napisał/a:
za przeproszeniem xxxxx widzieliście


Administratorzy powinni Ci dać bana za celowe obchodzenie cenzury.

ElGrey - 14 Mar 2014, 15:51

kuba87 nie będę się z tobą sprzeczał bo nie widzę podstaw :2xf:
A inni wysnują z tego wnioski i tyle.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group