Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] wymiana sprzęgła, niedziałający prędkościomierz

sloren - 19 Sty 2011, 07:37
Temat postu: [MK4] wymiana sprzęgła, niedziałający prędkościomierz
Witam,

Wczoraj spotkałem się z takim problemem. Wymieniałem sprzęgło. Po wymianie od razu zauważyłem, że wrzucenie wstecznego jest bardzo trudno (bardziej kopanie nogą by tu było adekwatne, niż ruch ręką). W czasie jazdy okazało się również, że piątka też się wrzuca gorzej niż pozostałe biegi. Co więcej, przejechałem ok. 400 km i przestał działać prędkościomierz. Dokładnie z prędkościomierzem samochód nie podejmuje wolnych obrotów np. w sytuacji kiedy hamuję na biegu do niskich obrotów i później wciskam sprzęgło do redukcji. W czasie zmiany biegów w górę jest ok. Moja obserwacja, to gaśnięcie przy wciśnięciu sprzęgła na niskich obrotach.
Czy problemu z wrzucaniem niektórych biegów mogą być związane ze złym wyregulowaniem drążka w skrzyni biegów? Czy niedziałający prędkościomierz może być związany z wymianą sprzęgła? Chciałem iść do mechanika, który mi zrobił tą wymianę i to zareklamować, ale za mało się znam, żeby mu coś wyrzucić.

Pozdrawiam

Marcin - 19 Sty 2011, 07:45

sloren napisał/a:
Czy problemu z wrzucaniem niektórych biegów mogą być związane ze złym wyregulowaniem drążka w skrzyni biegów?

tak

sloren napisał/a:
Czy niedziałający prędkościomierz może być związany z wymianą sprzęgła?

pośrednio, bo linka od prędkościomierza dochodzi do vss'a, który jest w skrzyni i do niego jest wkręcona. Trzeba sprawdzić czy nie został uszkodzony vss, brak sygnałów z niego powoduje gaszenie silnika i jeśli nie jest wkręcony w skrzynię to nie będzie też wskazań prędkościomierza.

sloren - 19 Sty 2011, 08:59

A mógłbyś powiedzieć gdzie dokładnie jest VSS wkręcony? Dostanę się do niego od góry, po podniesieniu maski?

[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 09:14 ]
Ok. Ustaliłem VSS i rzeczywiście linka od prędkościomierza dochodzi do niego. Mam jeszcze pytanie czy niedziałanie obu tych elementów może być związane z np. poluzowaniem się VSSa. Czy jeśli VSS będzie uszkodzony, to zarówno jeśli chodzi o sygnał do komputera i mechaniczne przeniesienie przez linkę do prędkościomierza. Jaka może być przyczyna uszkodzenia tego VSSa, czy przy wymianie sprzęgła się go w ogóle wykręca, można coś zepsuć albo zrobić nie tak? Czy jestem w stanie sam wymienić VSS obawy, że coś tam mi tryśnie w oczy lub coś podobnego?

Marcin - 19 Sty 2011, 09:26

jak mechanik zmieniał sprzęgło to prawdopodobnie wyjmował skrzynie, więc musiał wykręcić vss'a ze skrzyni lub z niego linkę. Vss to tak naprawdę dla linki jest przedłużeniem, które łączy się z jakąś zębatką w skrzyni, a do kompa idą sygnały z czujnika halla w nim wbudowanego (raczej samo się nie uszkadza).

Spokojnie od góry się dostaniesz, nic Ci w oczy nie pryśnie ;)

Puff - 19 Sty 2011, 20:35

sloren napisał/a:
Czy problemu z wrzucaniem niektórych biegów mogą być związane ze złym wyregulowaniem drążka w skrzyni biegów?

Tak. Auto w warsztacie miało wrzucony wsteczny, a facet ustawił drążek prowadzący jak dla położenia neutralnego/czwórki. Partacz. Możesz to sam sobie przestawić, ale wymaga to położenia się pod auto (najlepiej przez drugą osobę, która będzie machać grzechotką, kiedy Ty będziesz sprawdzać położenie lewarka dla poszczególnych biegów.

JoeMix - 19 Sty 2011, 21:18

Drążek blokuje się trzpieniem w jednym konkretnym miejscu, mk1,2,3 tak było więc i strzelam ze w mk4 tez tak jest, wtedy się luzuje na połączeniu, przesuwa na maksa w konkretną stronę i obraca do oporu w konkretną stronę - zakręca się i MUSI być dobrze ustawione, jak nie to coś się polowi kończy,,, i nie proście o podanie konkretnych wartości co i jak bo ja to z pamięci pisze, nie mam materiałów pod ręką by np. dać foto czy coś,
Puff - 19 Sty 2011, 21:31

JoeMix napisał/a:
mk1,2,3 tak było więc i strzelam ze w mk4 tez tak jest

Niestety tak nie jest. U siebie sam sobie ustawiałem wajchę tak, żebym wbijając piąty bieg nie musiał się nachylać.

JoeMix - 19 Sty 2011, 21:45

Pufcio, nie chce mi się wierzyć że Ford zrezygnował z prostego i jednoosobowego systemu regulacji,,,
Puff - 19 Sty 2011, 22:23

JoeMix napisał/a:
Pufcio, nie chce mi się wierzyć że Ford zrezygnował z prostego i jednoosobowego systemu regulacji,,,

Ten też jest jednoosobowy jak się uprzesz. Zakręcasz pod autem, wbijasz "jedynkę" w aucie, schodzisz pod auto, luzujesz, wchodzisz do auta, ustawiasz lewarek w położeniu "jedynki", schodzisz pod auto, zakręcasz ;)

jery13 - 20 Sty 2011, 12:08

JoeMix napisał/a:
Drążek blokuje się trzpieniem w jednym konkretnym miejscu

W/g z książką napraw blokuje się przy włączonym 4 biegu prętem 9 mm od dołu, ale czy jest tak rzeczywiście to nie wiem bo nigdy nie miałem potrzeby tego ustawiać .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group