Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - [Inny] Van Volvo V70R

van - 9 Gru 2010, 21:03
Temat postu: [Inny] Van Volvo V70R
Jak to van kupił swojego pierwszego łosia...........ale co to jest za łoś :greenpeace:

Standardowa tabelka do wypełnienia

1. NICK: jakbyście nie wiedzieli
2. IMIĘ: to samo
3. MODEL: nowość ale też taki jakby Ford V70
4. WERSJA: R czytaj rakieta, rudera, ruina itp.* nie potrzebne skreślić
5. ROCZNIK: Mark I 1997 koncówka
6. SILNIK: 2300 ze świstakiem tzw. B5234T4
7. OPIS AUTA:
kopiuj- wklej :)

Miałem kontakt z V70 w krosie którego czasem pożyczałem od kolegi. Fajne to było no i się zaczęło. Chwilową inspiracją cenową było także 855 T5 arkalacz ale jednak 850 to kanty takie i nie bardzo mi się podobały. Z volvo miałem jeszcze kontakt bo szwagier miał tragiczne V40 z jakimś małym silniczkiem a potem S80 też z tragicznym silnikiem 2.9 w taczce.
Szukałem mimo to już od jakiegoś roku Volvo, Subaru a to główne założenia które miało spełniać.
Miało być:

1. Mocne więc startowałem od jakiś mocy od 190KM ale to by było chyba mało na dużą furę więc poprzeczka poszła wyżej
- jest 250KM i 350Nm

2.Miało nie być taczką, albo RWD albo AWD
-jest AWD(zobaczymy czy to nie gwóźdź do trumny)

3. Miało być duże bo jak wiadomo jestem kurdupel itd. więc muszę sobie dużą furą przedłużać to i tamto :lol:
-jest w środku stadion narodowy
długość: 4729 mm
szerokość: 1761 mm
wysokość: 1447 mm

4. Miało być benzyną z sekwencją
-jest only PB ale to się podobno da zielonymi papierkami naprawić

5. Miało być funkcjonalne więc HB nie bardzo, sedan też o coupe nie wspomnę. Więc kombi !
-jest kombi

6. Miało być rzadko spotykane na ulicy
-jest wersja z półki tzw. TOP

7. Fajnie jak by miało Turbinę
-jest więc Turbina

8. Miało się podobać żonie ...........jak by to miało jakieś znaczenie
-ma podświetlane lusterko w daszku więc się podoba

9.Miało mieć skórę+klimę lub jakiś fajny materiał lub miks jakiś
-jest wypaśny miks czyli siedzi się na alkantarze a boki obite skórą tak jak i boczki, kiera, lewarek

10. Zapomniał bym miało być z racji poruszania się dużo w korkach leniuchem z jakąś opcją ręczną
-jest manual ale z tego się akurat trochę cieszę

11. Doceniać zacząłem wynalazek jakim jest tempomat
-jest tempomat mimo że skrzynia to manual

12. Fura ino gwizda to przydało by się jakieś nagłośnienie fajne
-jest jakiś prologic ale brakuje opcjonalnego subwooferka ale jest zmieniarka która tasuje płyty jak jakaś szafa grająca haha

13. Fura ma być bezpieczna i rodzinna ..........od czegoś trzeba zacząć planować rodzinę :lol:
-jest więc synonim bezpieczeństwa

14. Jeśli miało mieć zacięcie sportowe to żadnego drewna i tym podobnych zbytków
-jest wersja z naklejką alacarbon czy coś zamiast imitacji drewna


Tak więc auto to Volvo V70 w wersji z magiczną literką R coś jak dla BMW M dla Audi S itd.. jest więc bardziej sztywne zawieszenie, zderzaki specjalne, felgi z tytanu czy czegoś takiego, duże hamulce itp.
Rocznik 1997 a dokładniej końcówka
Wyprodukowane w Belgi
przebieg niby 272tyś. może i taki ale ciężko stwierdzić bo volvo potrafi przejeździć milion i nadal polacy go przekręcą na 180tyś i ktoś to kupi
Auto z racji wersji ma prawie wszystko albo inaczej jak na ten rocznik dość sporo. Brakuje mi navi i xenonu. Ale jest ileś tam poduszek powietrznych, wzmocnień, skóra, alkantara, grzane siedzenia z pamięciom, klima dwustrefowa, audio ze zmieniarką i prologic, w zawieszeniu nivo no i można komputerem sprawdzać aktualne spalanie co bardzo lubię w autach
oto dowód jak bardzo lubię spalanie, tu podane średnie :

jazda raczej emerycka bo auto na letnich i słabo się prowadzi, zjeżdżając do stacji auto na reakcje skręć jechało prosto, na gaz załączyło tył i pchało dalej prosto. Wjechałem w zaspę na szczęście miękką i zderzak cały.Muszę znaleźć zimówki bo czterołapem nie da się skręcać na śliskiej nawierzchni. Z tyłu podwójny wydech zakończony dwoma końcówkami ULTER(jest tuning a jak :)
Są wycieraczki lamp :) no i dużoooooooo miejsca w bagażniku co ciekawe z kratką którą można złożyć pod dach.

a to wszystko waży ponad 1700kg i przyśpiesza coś koło 6.2s do setki

Najbliższe naprawy i modyfikacje:
-priorytet zimówki !
-trzeba zrobić przegląd co wiąże się z podciągnięciem ręcznego
-jakiś łącznik z przodu daje o sobie znać pukając
-im szybciej tym lepiej ale to chyba na nowy rok, sekwencja
-wskaźnik boost, bardziej reagujący blow off
-naprawić pękniętą osłonę głośnika
-obszyć/kupić gałkę zmiany biegów
-naprawić sprysk tylnej wycieraczki


8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: nic
b. mechaniczne: końcówki ulter
c. audio: nic
d. inne: nic

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: nie trzeba
b. mechaniczne: blow off
c. audio: nie trzeba chyba że się da jakąś tubę postawić koło basenu
d. inne: ciemne szybki z tyłu, wskaźnik boost bo tego tu w standardzie nie ma :(

Fotki jeszcze poprzednika teraz auto jest już na WKZ tak szybko żebym się jeszcze przypadkiem nie rozmyślił albo żona :wink:





Ad@mus - 9 Gru 2010, 21:07

ty to zmieniasz auta...miales kiedys fure dluzej jak rok ?? :D
mocna rzecz, 250ps to juz jedzie,aale ciezkie to.... :) fajna trumna

van - 9 Gru 2010, 21:10

oj tam zmieniasz .......ja dokupuję :cojest:
Jaguar 2 lata, obecna Sierra 1,5 roku, jedna ze Sierr 2 lata, Fiesta najdłużej była "Dzidzia" 1,5 roku :)

Ad@mus - 9 Gru 2010, 21:19

a to to ma ten sam silnik ktory posluzyl na budowe tego silnika do foki rs2??
rs_mlody - 9 Gru 2010, 21:35

:serduszka: jak będziesz sprzedawał to ja stoję pierwszy w kolejce ! :serduszka:
Zawsze mi sie podobały kanciate Volvo choć to i tak jest jeszcze w miarę okrągłe.

van - 9 Gru 2010, 21:43

Ad@mus napisał/a:
a to to ma ten sam silnik ktory posluzyl na budowe tego silnika do foki rs2??
podobno to właśnie to co szło w jakiejś foce ST czy RS
Stunt_Man - 9 Gru 2010, 21:44

mnie sie bardzo ten model podoba :yes:
Tommi - 9 Gru 2010, 23:09

nie ma to jak Volviak <oki>
grzes87 - 10 Gru 2010, 09:02

van81, wielkie gratki, to jest to wersja R :serduszka:
i zmojego miasta,a z dziw bierze ze sie uchowal gdzies bo nigdy nei widzialem (choc niedawno rejestrowany, teraz lublin ma koncowke "r" po "n")

Laskosz - 10 Gru 2010, 19:49

a może mk1 chcesz kupić?
J@rek - 10 Gru 2010, 19:49

Gratulacje zakupu, mnie też się podobają te kanciaste Volviaki i sam chciał bym mieć takiego :yes:
van - 11 Gru 2010, 00:24

Laskosz napisał/a:
a może mk1 chcesz kupić?
rozwiń
DziDzia - 11 Gru 2010, 00:30

van81 napisał/a:
Laskosz napisał/a:
a może mk1 chcesz kupić?
rozwiń

Laskosz, czy Ty znowu zaczynasz swój bełkot, że jedynke sprzedajesz :?: gy
van81, chłopie.. Chyba się starzejesz... Kup sobie może Transita mk1.



pozdro :!:

Laskosz - 12 Gru 2010, 02:52

to rozwijam :) dajesz volvo i jakaś dopłata z twojej strony :P Ty daj jakieś foty co tam sie u niebieskiej dzieje :)
Sztandi - 12 Gru 2010, 09:19

Samochód całkiem konkret, sam w przyszłości celuje w taką trumne, ale wolałbym XC70 te pierwszej generacji, 193KM i AWD w zupełności by mi wystarczyły, no i te potężniejsze zderzaki :-) Będę śledził ten temat :fox:
J@rek - 12 Gru 2010, 11:44

Załatwiaj mu zimowe kapciuchy bo chcę go na żywo obejrzeć :ok:
van - 12 Gru 2010, 21:01

Laskosz, u smerfetki trochę przestój ale wszystko aktualizowane na bieżąco w temacie :)

ja za to z coraz większym niepokojem spoglądam na ceny na dystrybutorze
zimówek nigdzie sensownych nie ma :( albo ceny kosmiczne albo używane śmieci, dojdzie do tego że w końcu kupię nalewki

Bezimienny - 12 Gru 2010, 21:06

A może taniej będzie mniejsze felgi stalowe dokupić i do nich opony??
Parzych - 12 Gru 2010, 22:00

Bezimienny napisał/a:
A może taniej będzie mniejsze felgi stalowe dokupić i do nich opony??
Mniejsze nie wejdą na te zaciski...
Mafios - 13 Gru 2010, 07:56

Good Fura :D

Co do koł niestety nie wysle ci tego kurierem

Bezimienny - 13 Gru 2010, 08:17

Parzych napisał/a:
Bezimienny napisał/a:
A może taniej będzie mniejsze felgi stalowe dokupić i do nich opony??
Mniejsze nie wejdą na te zaciski...


A no tyż prowda :ok:

Mafios - 13 Gru 2010, 08:30

Parzych napisał/a:
Bezimienny napisał/a:
A może taniej będzie mniejsze felgi stalowe dokupić i do nich opony??
Mniejsze nie wejdą na te zaciski...


15 wchodza bez problemu

pietrucha24 - 13 Gru 2010, 08:34

Mafios ale ja znam w łodzi taniego kuriera, wysyłałem 4 felgi i nie zapłaciłem tak dużo, jak w tych popularnych firmach kurierskich. Więc jak coś PW
Mafios - 13 Gru 2010, 08:34

ale mi sie tego pakowac nie chce
van - 14 Gru 2010, 17:11

Mafios napisał/a:
Parzych napisał/a:
Bezimienny napisał/a:
A może taniej będzie mniejsze felgi stalowe dokupić i do nich opony??
Mniejsze nie wejdą na te zaciski...


15 wchodza bez problemu
powiedziano mi że na 302 15 już nie wejdzie a nawet nie wchodzą wszystkie modele 16
ile w tym prawdy nie wiem ale wolę sam tego nie sprawdzać :)

[ Dodano: Czw Sty 20, 2011 21:34 ]
auto było u doktora(nie lubię grzebać przy zawieszeniu i nie mam kanału) więc zostało zmienione:
-końcówka stabilizatora(wiedziałem o tym przy kupnie)
-wahacz(nie planowana inwestycja)
-górna poduszka silnika(widać było że naderwana)
-filtr kabinowy(słychać było)
O ile filtr kabinowy był koniecznością bo strasznie głośno pracował nawiew na wyższych obrotach to np. wahacz czy poduszka jeszcze chwilę by wytrzymały ale wolałem zrobić póki można.
Wykryto też przebijającą cewkę(jak podejrzewam to ona właśnie była przyczyną problemów z odpaleniem i potem zaczadzeniem świec). Stwierdzenie mechanika "ta R-ka nie jedzie" jest więc pewnie prawdą i mój zachwyt jak to się zbiera jest nie współmierny do tego jak to auto na prawdę powinno się zbierać. Więc może być tylko lepiej :) Z czego akurat się cieszę. No i spalanie może być mniejsze ;) Teraz rzeczywiście tak jak mi powiedziano, noga na gazie w jednej pozycji a auto nie jedzie ciągle tą samą prędkością tylko powolutku zwalnia.

Aha zostało usunięte ograniczenie które powodowało promień skrętu jak w tytaniku. Od razu lepiej i można na miejsce parkingowe wjechać za pierwszym razem 8)

Auto czeka też w najbliższym czasie zagazowanie :-P

[ Dodano: Pią Lut 11, 2011 18:11 ]
Nie żeby się nic nie działo.

Przed podtlenkiem nowe świece beru UXT 10 tytanowe ? Kable oryginały.


Wcześniej jeszcze zawitały zimówki bieżnikowane. Nowych markowych nie ma albo ich cena zabija, używane to śmieci. Jak na razie jest cicho, nic nie bije i na lodzie się sprawdzają.

Zakup nowej cewki podobno nie miał sensu, do póki działa trzeba ją zwyczajnie odizolować

w totalnych ciemnościach zrosiłem wodą i nie zobaczyłem żadnych przeskoków iskry

Posiedziałem trochę nad autem, zmieniłem świece, kable, ściągnąłem podartą skórę z gałki, umyłem, odkurzyłem, wypucowałem i wypachniłem:) Pogoda tylko dziś lipna do zdjęć :( W tym świetle na fotkach widać różnice lakieru. Normalnie trudno to zauważyć.




















[ Dodano: Nie Mar 20, 2011 23:31 ]
od kilku dni auto już lata na lpedze, łatwo z nią nie było i trochę to trwało ale drogi miałem dwie, dać worek kapusty i zakładać Landi albo próbować urwać połowę i na własną rękę nauczyć się co będzie do tego pasować. Wybór wcale nie jest taki prosty bo przykładowo jeden wtrysk musi wydalać na 50KM co znacznie zawęziło wybór. Podobnie z reduktorem........dalej to już rury FARO a nie miedź, odpowiedni montaż, miejsce, wpięcia itp...itd. Człowiek przynajmniej się czegoś nauczył :)

a tak to wygląda:






wszystko tak jak chciałem
odczucia takie same czy benzyna czy gaz. Kręci się dobrze, spalanie chyba trochę większe na lpg ale to chyba norma. Poza tym trochę go teraz depcze :>

Poprawiona linka gazu i trochę jakby odczucia tyłkohamowni lepsze. Coś mi jednak zabiera konie. Albo wlot albo wylot lub też kondycja turbiny. Dowiem się jak wytnę kata, sprawdzę doloty i zamontuje budzik bosta. Wszystko w swoim czasie ale po woli do przodu :)

Ad@mus - 21 Mar 2011, 08:17

bo el pi dżi to jest wynalazek!! i bardzo dobrze zes zagazowal, teraz bedzie tanio jezdzilo
grzes87 - 22 Mar 2011, 00:05

kurcze a tak sie cieszylem jak zobaczylem to autko ale Twoje podejscie do niego ukazuje polskie realia. latwo kupic samochod, wybulic jakis tam kesz ale juz na utrzymanie szkoda grosza czytaj opony bieznikowane, instalacja gazowa. (nie ze samochod ja posiada ale to ze idziesz w koszty ladujac "jakas" instalacje i sam).
Ad@mus - 22 Mar 2011, 08:48

jego cyrk jego malpa, niektorzy maja jeszcze inne wydatki, nie koniecznie zwiazane z laniem 98 do baku i kupowaniem co sezon nowek opon
van - 22 Mar 2011, 10:59

grzes87, mój cyrk czyli zapakowanie do tego auta LPG kosztował mnie więcej niż warta jest twoja fiesta więc to cyrk za kilka tysięcy :cojest: Nie robiłem tego sam. Sam tylko składałem taki zestaw czyli części posiłkując się wieloma opiniami i wiedzą ludzi którzy takie instalacje zakładają. To nie jest instalacja sekwencyjna za 800zł bo tyle to kosztowały praktycznie wtryski. Instalacja instalacji nie równa i w sumie jedyne co ta sekwencja ma wspólnego z sekwencjami pakowanymi u pana Tadzia w każdym zakładzie to elektronikę KME i zbiornik. Reszta to już inna bajka za tzw. dopłatą.
Co do opon to niech ktoś w taką zimę jak ta chce kupić opony zimowe w cenie nie przekraczając 1500zł. Używek 0(słownie zero) w stanie nadającym się do czegoś sensownego. Jak już coś sensownego to 200zł sztuka. No przepraszam jak mam jeździć na 4 oponach za 800zł z 2006 roku to wolę za 2/3 tego mieć nowe z 2011. Miałem pewne obawy co do bieżników co do prędkości i wytrzymałości(auto swoje waży). Jak na razie potrafi to wytrzymać 200km/h, jest ciche, nie ściera się mocno, gwarancja 2 lata :ok:

Aha ostrą trasę auto pokonuje za 27zł i 50gr. Pamiętać należy jednak że na 2 biegu mam 100km w mniej niż 7 sekund i gdybym mieszkał w Niemczech to mógł bym jeździć po autostradzie 250km/h(ograniczone elektronicznie )

grzes87 - 22 Mar 2011, 16:34

ehh PAnowie czytajjcie ze zrozumieniem, czy ja gdzies napisalem ze jestem przeciwny LPG i ladowaniu go do usportowionego samocohdu ?? NIE !! jestem za !! ale montowany przez osoby znajace sie na tym i profesjonalna instalacje zeby wszystko gralo, bylo dobrze dostrojone i nie bylo roznicy w mocy czy na benzynie czy na lpg a do tego silnik nie poszedl po jakims malym dystansie. (zeby nie bylo ze nie idze na gazei bo zle zestrojony, zle wtryski reduktor itp itd.)

opony to jedyny styk auta z podlozem wiec majac taki samochod na tym sie nie oszczedza i zawsze bede "jeba l" kazdego kto zaluje grosza. dobre opony to podstawa i nie wazne ile kosztuja. maja byc !
mimo ze moja fiesta jest prawie nic nie warta to wolalem zacisnac pasa i wydac na opony 1000 zl. i co z tego ze stare gowniane auto ?? LICZY SIE BEZPIECZENSTWO

hubi_2006 - 22 Mar 2011, 16:58

Chłopaki bez spięć :-)
van81, po pierwszym przeczytaniu Twojego posta o gazie też zrozumiałem, że sam to założyłeś. Zdziwiło mnie to :9: Ale już wiem, że chodziło o dobranie elementów, a tak trzeba było od razu napisać wprost :-)
Z oponami tematu nie będę poruszał. Wiem jak było w tą zimę u znajomego w składzie używanych ;-| braki, braki, braki :|

Freeman - 22 Mar 2011, 18:01

Koniec spamowania!
van - 22 Mar 2011, 18:32

Co do nalewek to chciałem wypróbować. Opona kosztowała 135zł sztuka z przesyłką czterech za 20zł. Rozmiar 16 cali. Znajdzie mi nawet używkę za taką kasę. Dwa lata gwarancji na jakiekolwiek wady door-door. śniegu się trzyma, lodu jak głupie. Na asfalcie miękka mieszanka więc pewnie krócej wytrzymają niż firmówki ale w tej cenie to mogę zmieniać opony co rok. Tyle o bieżnikach :)

Co do gazu to rzeczywiście można było zrozumieć że zakładam to sam. Owszem umiał bym to podłączyć, zleciłem to jednak zaufanej osobie która wzięła pod uwagę wszystkie moje uwagi:
-montaż parownika szeregowo
-montaż butli nie do jazdy na wstecznym
-miejsce wtrysków
-ściągnięcie kolektora pod wywiercenie wtrysków
-montaż rury na trututki a nie na wkręty
-montaż wlewu pod klapką w dokładnym miejscu
-zamontowanie przełącznika tak by podczas jazdy nie oślepiał i nie było po nim dziur.

Co do zestawu to chciałbym aby to był tani zestaw z waldkami na miedzi 6mm ale zwyczajnie by to nie jechało.
Zestaw wygląda więc tak:
KME DIEGO G3 6 CYL

REDUKTOR KME GOLD TURBO do 360KM

WTRYSKIWACZ HANA H2000 Z KRÓĆCEM NIEBIESKA x5 (najmocniejsze wtryski w nie zaporowej cenie będące odpowiednikiem kenigów)

PRZEJŚCIÓWKI HANA

ROZDZIELACZ ROMANO 3 CYL x2

FILTR FAZY LOTNEJ MATRIX(w trakcie zostało zmienione na dwa filtry)

TRÓJNIK FI12 LPG

ZBIORNIK 48L

WIELOZAWÓR TOMASETTO 8MM BEZ WLEWU

WĄŻ ELASTYCZNY FARO 8MM x9M

ZŁĄCZE FARO PROSTE 8MM x3

ZŁĄCZE FARO KĄTOWE 8MM x1

WLEW CHOWANY

WĄŻ CHŁODZENIA x2M

WĄŻ LPG 12 x2M

WĄŻ LPG 5 x3M

WĄŻ SILIKONOWY x2M

Spotkałem się też z reakcjami że R-ki się nie gazuje bo to model wyjątkowy i na dywan. No cóż na dywan w garażu według mnie zasługują trochę inne auta(np. "Smerfetka" którą sam wyremontuję)
To auto dla mnie to szybkie i pojemne kombi którego użytkowanie jest przystępne cenowo. Ma bezawaryjnie i bezpiecznie wozić mnie z punktu A do punktu B i pewnie będzie robił dość sporo kilometrów dzięki czemu sekwencja powinna się zwrócić w niedalekiej przyszłości.
Dziękujemy za uwagę :)

kuba87 - 22 Mar 2011, 18:46

a mnie się podoba widać ze nie załujesz grosze :D
opony trudno jak jezdzi uwaznie i przede wszystkim bezpiecznie to nic nie powinno się stać

grzes87 - 23 Mar 2011, 00:26

van81, no i teraz wiem o co chodzi ;)

olac opinie innych nia majacych samochodow takiej klasy (sportowy, niepozorny) i biadolacych o gazie, skoro mozan miec mase funu bez szoku na stacji ze pali 25 PB 98 po upalaniu, tylko zalac gaz za mala kase i dalej upalc to czemu tak nie robic ??
oczywiscie wszystko zalezy od posaidanej instalacji na ktroej nie powinno sie oszczedzac i do tego wlasnie zmierzalem wnioskujac ze zalozyles gaz a'la Pan Mietek. no ale teraz jest juz jasne wiec luz :)

p.s palcilem za nowki fuldy 15" na lato

Mafios - 23 Mar 2011, 07:08

kuba87 napisał/a:
a mnie się podoba widać ze nie załujesz grosze :D
opony trudno jak jezdzi uwaznie i przede wszystkim bezpiecznie to nic nie powinno się stać


kup sobie volvo i sprobuj zaoszczedzic cos na nim :P to zobaczysz jak ci sie to zemsci

Patrycjan - 28 Kwi 2011, 22:32

Bardzo jestem ciekawy jak Ci się będzie sprawować ta instalacja. Jestem zdecydowanym zwolennikiem LPG, ale i miałem V40 z 2.0T 160KM. Niestety 2 razy wymieniałem zawory po wypaleniu/rozleceniu się jednego z nich :/ A na koniec turbina zaczęła olej puszczać.
van - 11 Lip 2011, 21:05

Założyłem sobie hak do targania starych fordów na lawecie.
Wcześniej zadzwoniłem na komendę do działu ruchu drogowego w celu zbadaniu przepisów czy to auto i moja kategoria B nadaje się do targania lawet.
Odpowiedź:
Moje auto ma masę własną 1735kg
Laweta ma DMC 1650kg
=3385kg co jest mniejsze od przepisowych 3,5T
Oczywiście trzeba jeszcze spełniać takie warunki jak zezwolony ciężar na ciągniecie przyczepy wbity w dowód(u mnie 1800kg) oraz masa lawety DMC (w moim przypadku 1650kg wbite w dowodzie lawety) czyli masa lawety i auta które na nim się znajduje(masa własna z dowodu nie ważne że to może jechać sama karoseria) nie mogą przekroczyć danej wartości. Przykład auto na lawecie ma masę własną 1200kg a laweta ma masę własną 450kg = 1650kg =mieścimy się

Tak czy inaczej opis typu FAQ dla właścicieli kredensów.
Hak oryginał Volvo ale od wersji 850. Spotkałem się z różnym sposobem zamocowania do podłużnic.
Mój hak wygląda tak:

Jest mocowany na sześć śrub na stronę. Dwie większe na klucze 17 i nakrętkę 19, cztery sztuki mniejszych na śrubę 14 a nakrętkę 15.

Żeby założyć hak ściągamy tylny zderzak bo tak wygodniej. Szczególnie jak się nie ma kanału.
Ponieważ mój zderzak był od nowości nie ściągany(świadczą o tym nity którymi przymocowane jest plastikowe nadkole) trzeba było się ich pozbyć rozwiercając z każdej strony trzy nity.

Zderzak od spodu mocowany jest za pomocą długich śrub 14. Śruby odkręcamy a cały zderzak wysuwamy.


Po ściągnięciu zderzaka ukazują się blachy montażowe do których był przykręcony zderzak. Dla wygody demontujemy tą blachę która przymocowana jest dwoma śrubami 14.

Widzimy teraz wyraźnie otwory montażowe sztuk cztery oraz dwie w podłużnicy od spodu.

Do dwóch otworów przymocowane są wieszaki tłumików końcowych. Musimy odkręcić te wieszaki za pomocą nasadki 14(strasznie słaby dostęp i długo się przy tym schodzi) a ich otwory w moim przypadku musiałem powiększyć bo do przykręcenia haka zastosowano grubsze śruby.

Zakładamy hak przykręcając cztery śruby na stronę od tyłu auta i dwie większe od spodu.
Przykręcamy z powrotem blachy montażowe zderzaka.

Przeciągamy wiązkę przez otwór fabryczny do tego przygotowany.

Zakładamy zderzak, boczne chlapacze i plastikowe nadkola przykręciłem na wkręty stosując metalowe blaszki.

Wkręcamy śruby zderzaka(trzeba mocno docisnąć zderzak)
Teraz elektryka
wiązka wygląda tak:

W aucie wtyczki które są nam potrzebne wyglądają tak:

Wiązkę wpinamy. Ma ona wtyczki żeńskie i męskie tzw. idioto-odporne....chociaż pewnie ktoś na siłę by je zamienił :lol:

Mam tylko pytanie bo u mnie poza tymi których lokalizację znalazłem mam jeszcze 4 przewody pojedyńcze wolne, i jedna wtyczka która była zaizolowana taśmą.
Na razie nie sprawdziłem czy wtyka działa bo miernik bez baterii a przyczepki swojej nie posiadam.

Jutro się okaże czy wtyka działa. Na razie światłą tylne mam i błąd mi nie wyskakuje na desce.

Hak prezentuje się po zamontowaniu tak:

Oczywiście nie obyło się bez problemu bo moje wydechy są home made i zwyczajnie różnią się od fabrycznych. Efekt widać na foto bo nawet na wieszakach nie wiszą. Muszę je cofnąć a końcówki wydłużyć o jakieś 3cm.

xr2fun - 11 Lip 2011, 21:17

van81 napisał/a:
Założyłem sobie hak do targania starych fordów na lawecie.
Wcześniej zadzwoniłem na komendę do działu ruchu drogowego w celu zbadaniu przepisów czy to auto i moja kategoria B nadaje się do targania lawet.
Odpowiedź:
Moje auto ma masę własną 1735kg
Laweta ma DMC 1650kg
=3385kg co jest mniejsze od przepisowych 3,5T
Oczywiście trzeba jeszcze spełniać takie warunki jak zezwolony ciężar na ciągniecie przyczepy wbity w dowód(u mnie 1800kg) oraz masa lawety DMC (w moim przypadku 1650kg wbite w dowodzie lawety) czyli masa lawety i auta które na nim się znajduje(masa własna z dowodu nie ważne że to może jechać sama karoseria) nie mogą przekroczyć danej wartości. Przykład auto na lawecie ma masę własną 1200kg a laweta ma masę własną 450kg = 1650kg =mieścimy się


Mylisz pojęcia. Zsumuj DMC auta+lawety i wyjdzie powyżej 3,5T i tu już musisz mieć kat.E.
Mało tego to zobacz na mapy Viatoll gdzie obowiązuje skrzynka na myto.
Obyś się nie zdiwił, że zapłacisz grzywnę (na DK gdzie obowiązuje myto - prawo jazdy musisz mieć na każdej drodze)nawet za jazdę na pusto z lawetą.
Box Viatoll kosztuje 120zł kaucji +120 na wejściu i trzeba doładowywać. Koszt km zależy od emisji spalin holownika.
Policz dobrze abyś nie wpadł w kłopoty. Podobno kurs na kat.E kosztuje 1200zł!

van - 11 Lip 2011, 21:21

jakieś tydzień temu też trzeba się było zająć łosiem bo stawać zaczęło sprzęgiełko w kompresorze klimy,
jako że cena używanego kompresora jakoś w miarę sensowna cenowo znalazłem takowy który jest odpowiedni(mocowanie na uszy a nie na długie szpilki jak u większości)Dzięki Mafios.
Samemu nie chciało mi się z tym babrać bo i tak trzeba było spuścić czynnik więc odstawiłem do mojego speca, czynnika zeszło tylko 180ml więc bardzo mało.
Wymiana sprężarki(żeby wyciągnąć sanki trzeba opuszczać)
spuszczenie i dobicie czynnika
wymiana przy okazji paska
suma sumarum prawie 600zł poszło w klimę
ale działa ....muszę ją tylko jeszcze odgrzybić jakimś specyfikiem w aerozolu

a tak to auto jeździ
spalanie się naprawiło i mam takie jak wszyscy czyli 13 w trasie w mieście 15 i w górę
moc coraz bardziej traci........ :?
muszę podpiąć się pod kompa i zobaczyć czy przypadkiem mi przepływka jeszcze żyje .......no i odetkać ten nieszczęsny katalizator. Chyba się przejadę do któregoś speca który grzebie w wołowinie na diagnozy.
Od kolegi Błażeja odkupiłem też ori hak który mam zamiar w najbliższym czasie założyć bo potrzebny mi jest. Został już oczyszczony z grubej warstwy rdzy do gołego metalu, zabezpieczony i pomalowany. Wygląda jak nowy :mrgreen:

van - 11 Lip 2011, 21:28

xr2fun napisał/a:
Mylisz pojęcia. Zsumuj DMC auta+lawety i wyjdzie powyżej 3,5T i tu już musisz mieć kat.E.
konkretnie o tym o czym mówisz powiedział też policjant z wydziału ruchu i podał przykład na twierdzenie że DMC auta nie ma tu takiego znaczenia jak sama masa własna. Czyli liczymy masa własna auta ciągnącego + dmc lawety.
Konkretnie policjanci mają też przykład który już słyszałem powielany i który też od tego policjanta usłyszałem:
masa całkowita samochodu i przyczepy z ladunkiem nie moze przekraczac 3,5t (wyjatek-samochody majace swoja masę całkowitą nawet 3,5t moga ciagnac jeszcze przyczepe lekka do 750kg, wiec wtedy na B mozna jechac zestawem 4,25t)

xr2fun - 11 Lip 2011, 21:32

Był niedouczony!!!! Wprowadził Cię w błąd. Sumujesz wszytkie DMC.
Wystąp na Komendę z wnioskiem aby dali to na piśmie. :)

van - 11 Lip 2011, 22:01

xr2fun, licz
http://files.capri.pl/u/c/6/47062250cc0c6.l.jpg

xr2fun - 12 Lip 2011, 06:58

Volvo 850 ma takie parametry z dowodu:
masa własna 1488kg
dopuszczalna masa całkowita 1970kg.
Aby jeździć zestawem na kat. B przyczepa w tym wypadku nie może mieć większej DMC niż 1529kg , ten limit dotyczy również myta.
Uświadom sobie, że od wielu lat mam E bo kiedyś było tak - przyczepa o DMC powyżej 750kg już wymagała kat. E.

van - 12 Lip 2011, 08:49

xr2fun napisał/a:
Volvo 850 ma takie parametry z dowodu:
masa własna 1488kg
dopuszczalna masa całkowita 1970kg.
Aby jeździć zestawem na kat. B przyczepa w tym wypadku nie może mieć większej DMC niż 1529kg , ten limit dotyczy również myta.
Uświadom sobie, że od wielu lat mam E bo kiedyś było tak - przyczepa o DMC powyżej 750kg już wymagała kat. E.
no i dlatego że ty masz E to nadal opierasz się na starych przepisach. Przepisy są takie a nie inne dlatego dzwoniłem do komendy i zapytałem jak się sprawa ma z prawnego punktu widzenia. Dla mnie to bardziej wiarygodne niż milion osób na internecie które gdzieś coś usłyszały, znajomy mi powiedział albo opierające się na starych przepisach i powielające mity. Koniec tematu.
xr2fun - 12 Lip 2011, 09:48

Jak zapłacisz grzywnę to będziesz wiedział, że rozmowa tel. była nic nie warta.
Brak Viatolla na drogach płatnych 3000zł. I pamiętaj, że z ITD nie ma żartów!
Policja jest bardziej przyjazna :devil:
PS.
Opieram się na aktualnych przepisach.

van - 20 Wrz 2011, 19:56

oj tam, oj tam
zrobione ponad 1000km z lawetą w tym z 700 z bagażem na lawecie
Sprawa wygląda tak że nie potrzebował bym Viatolka gdyby laweta którą miałem nie miała wbite masy DMC 1600kg co w połączeniu z masą R-ki dawało mi za dużo.
Ze Sierrą która waży z 1200kg średnio się jeździło bo jednak trzeba pamiętać o takim plecaku. Z fiestą było już praktycznie tak jak z pustą lawetą.
Ogólnie tylko dwa bileciki na pączki mi ubyło i to w sumie za prędkość na 40tce miałem 74 bo zwalniałem. Słowa " W tej komendzie to siedzą same ćwoki po zawodówce" usłyszane z ust policmenta rozwaliły mnie do łez.

Takie pamiątkowe foto z plecakiem:

tu akurat z fiestą
Sierra się nie załapała na sesję plecakową, ogólnie Sierra trochę mnie podczas imprezy zirytowała swoim odcięciem zapłonu przez który straciłem pół soboty zamiast smażyć opony.
takie krótkie movie z lotniska:
http://www.youtube.com/watch?v=0b4xJESyqls

van - 10 Lip 2012, 21:37

auto łyka kolejne tysiące kilometrów, zaraz zmiana rozrządu ale to niestety nieuniknione, z ekspolatacji to jeszcze wymieniłem jeden łącznik stabilizatora i końcówkę drążka.
Dziś wreszcie po tak długim czasie z moim mechanikiem zajeliśmy się czymś co ostatnio zamieniło się na wolnych obrotach w straszną grzechotkę a mianowicie katalizatorem którym miałem się zająć od początku jak mam tą R-kę. Po jego rozpruciu ze środka jedna część latająca sobie luźno wyglądała tak :

Jak ktoś wie jak działa katalizator to wie że te dziurki mają swój określony przepływ i odpowiedni kierunek w którym to mają spaliny w nie wchodzić i wychodzić. Ta gula która się zrobiła od wielu miesięcy jak i nie lat zgadnijcie w którą stronę była skierowana i jak się wyrzeźbiła? Teraz to zupełnie inne auto, słychać i to mocno turbinę bo wcześniej się zwyczajnie nie mogła naładować, wydech brzmi jeszcze bardziej soczyście a i podobnie jak to się dzieje jak wsiadam do cosy skrzyżowania przed którymi trzeba zwolnić zbliżają się bardzo szybko i przydają się te duże tarcze. Jednym słowem jest fajniej :D

Parzych - 11 Lip 2012, 01:14

Nieźle musiała dusić wydech ta gula... :9:
Mafios - 11 Lip 2012, 07:21

zaraz bedziesz załował brak kata u mnie po wycieciu kata a mamy ten sam silnik

- auto ma ostre spaliny
- pali więcej o 1-2litry
- wali sadzą

zalety
ma lepszego kompa i tak jak piszesz ladnie brzmi

JoeMix - 11 Lip 2012, 07:33

Mafios napisał/a:
zaraz bedziesz załował brak kata u mnie po wycieciu kata a mamy ten sam silnik
On nie miał kata,,,
Daras84 - 11 Lip 2012, 08:23

na allegro ta kule jeszcze ze stowke warta :D :D
van - 11 Lip 2012, 08:40

W puszce są tak na prawdę dwa katy i wyciągneliśmy tylko ten jeden który z jakiegoś powodu latał sobie luźno by potem ustawić się w poprzek i zablokować rurę. Drugi kawałek kata jest na swoim miejscu i wyglądał bardzo ładnie. Nie sądzę by operacja wyciągnięcia tej zapycharki mi zaszkodziła, np. błąd lambdy który regularnie mi mrygał przestał już całkowicie się włączać i auto teraz właśnie powinno nawet palić mniej. Mówisz mafia że masz taki sam silnik a ile masz sond lamda ?
Mafios - 11 Lip 2012, 09:04

1

a jesli masz 2 i na osobnych cewkach to tylko współczuję :)

van - 11 Lip 2012, 16:09

mam jedną więc może masz podobny silnik chociaż one zawsze się trochę różnią, spalanie jak na razie zmalało, długi test jutro i zobaczymy co pokaże
Mafios - 11 Lip 2012, 19:37

van napisał/a:
mam jedną więc może masz podobny silnik chociaż one zawsze się trochę różnią, spalanie jak na razie zmalało, długi test jutro i zobaczymy co pokaże


masz taki sam silnik :P pierwsze v70 mialy udane silniki z 850 one niczym sie nie roznią co jedynie kompem

van - 11 Lip 2012, 20:25

Mafios napisał/a:
van napisał/a:
mam jedną więc może masz podobny silnik chociaż one zawsze się trochę różnią, spalanie jak na razie zmalało, długi test jutro i zobaczymy co pokaże


masz taki sam silnik :P pierwsze v70 mialy udane silniki z 850 one niczym sie nie roznią co jedynie kompem
powiem Ci że V70 to już ford i jego różne pomysły wcale się nie zdziwię jak poza kompem jeszcze inne elementy nie są takie same już samo oznaczenie silnika o ile pamiętam się różni
van - 20 Lip 2012, 08:35

wróciłem z 900km trasy po pięknych polskich autostradach :rotfl:
Auto zapakowane 5 osobami plus cały bagażnik, mocy wystarczająco, spalanie 11.8, było by mniejsze jakby nie wyższe prędkości które lubią wyższą konsumpcję.
Powyżej 120km/h auto robi się na dłuższą trasę uciążliwe dla ucha.
Trzeba zacząć zbierać na rozrząd i wahacze.

Mafios - 20 Lip 2012, 08:59

11.8 ;/ moj ponizej 14 nie schodzi
van - 20 Lip 2012, 17:17

Mafios napisał/a:
11.8 ;/ moj ponizej 14 nie schodzi
pamiętaj że mówię tu o gazie :) na benie osiągałem niższe wyniki
van - 27 Sie 2012, 21:44

kilka dni temu zbliżając się do terminu wymiany rozrządu, umówiony już na jego wymianę z mechanikiem robiłem jedną z ostatnich nie długich tras.
Przy prędkości 90km/h gdzie jechałem już tak kilka dobrych kilometrów auto nagle zgasło i niemrawo zaczęło się toczyć. Zjechałem na małym zjedzie jeszcze z rozpędu, stanąłem i wychodząc czuję ten złowrogi słodki zapach. Pod machę a tu R-ka sika sobie radośnie gdzieś z lewej strony. Pierwsze skojarzenie, walnęło coś z głowicą, blokiem. Chwila dumania odginam obudowę rozrządu a pasek luźny. Pasażerowie zabrani dzięki szybkiej reakcji na kanale CB. Auto odholowane do domu(masakra królowa lawet Alfa 156 ciągnęła V70 :roll: ) i ocenianie strat.
Po zdjęciu obudowy okazało się że nie zerwał się wcale pasek tylko pompa wody dostała takich luzów że go zrzuciła wycierając sobie ładny rowek w obudowie. Musiała być albo słabej jakości albo zwyczajnie przy ostatniej wymianie nie była wymieniona. Głupi kupując auto zaufałem sprzedawcy a dodatkowo moją ufność wzmogły dokładnie oklejone naklejki ostatniej i kolejnej wymiany rozrządu.
Zawory dostały na szczęście lekko i z dołem nic się złego nie stało. W sumie można było wymienić zawory ale stwierdziłem że mamy sprawdzoną i dobrą głowicę to po co się bawić
Zakupy
dobry rozrząd
dobra pompa wody
używana ale sprawdzona głowica
uszczelka głowy
uszczelki kolektorów
oleje x2, filtry x2, płyn
Przy okazji uszczelnienie oringów bo już zaczynały lać olej, wymiana rurki oleju do turbiny(miała mikro pęknięcie i ruszone pękło), poprawienie rurek i rureczek.

Fura odebrana i śmiga a ja jestem trochę lżejszy o kilka stówek ale nauczkę mam na całe życie.
PAMIĘTAJCIE
W AUCIE KTÓRE CHCESZ DŁUŻEJ UŻYTKOWAĆ WYMIENIAJ ROZRZĄD OD RAZU.

takie dwie fotki bałaganu:



Wczoraj kupiłem też jako dawcę silnika do innego auta Crossa i kilka brakujących plastików itp. zagości w tym aucie jak znajdę trochę czasu na posiedzenie w garażu.

tadzias - 28 Sie 2012, 06:53

van napisał/a:
PAMIĘTAJCIE
W AUCIE KTÓRE CHCESZ DŁUŻEJ UŻYTKOWAĆ WYMIENIAJ ROZRZĄD OD RAZU.



Święte słowa! Ja w swoim S80 od razu po sprowadzeniu do Polski wymieniłem kompleksowo wszystko co należy wymienic po kupnie i odpukac hula :)

van - 12 Wrz 2012, 08:52

jeździ, trochę kasy wypompowało ale cóż bywa i tak

dostało za to za kilka papierków od wujka takie coś :

ja z wewnątrz nie bardzo to słyszę ale na zewnątrz a i owszem syczy :-P

Mafios - 12 Wrz 2012, 09:02

OD wujka mafiosa bov :P
van - 12 Wrz 2012, 16:54

a no od wujka Mafiosa co to swój kredens pociął


pytanie żony: Czy to do czegoś potrzebne ?
Odpowiedź: Nie. Ale fajnie syczy nieee ?? :cojest:

kenczorf - 12 Wrz 2012, 18:11

to tera filmik jak to syczy :)
ehh gdyby to bylo tanie to wsadzilbym turbo dla samego dzwieku bov'a :)

Marcinowaty - 12 Wrz 2012, 21:10

van napisał/a:
kupując auto zaufałem sprzedawcy a dodatkowo moją ufność wzmogły dokładnie oklejone naklejki ostatniej i kolejnej wymiany rozrządu


Też taki błąd popełniłem, ale jak pierwsze auto kupiłem. Fiata 126p. Mnie nauka kosztowała duuuuuużo taniej :ok:

Tzn nie chodziło o rozrząd ale o ogólny stan auta.

van - 2 Sie 2013, 09:20

W kwietniu zająłem się trochę autem bo to auto na codzień i ma być zawsze sprawne.
Zagościło trochę nie połamanych plastików, maskownica głośnika bez dziury, sprawny cupholder, naprawa zamka pasażera, wymiana wkładu lusterka kierowcy bo odłaziło.
Jakiś czas temu wymieniłem hamulce przednie bo coś chrobotało, myślałem że to klocki się skończyły a to osłona mi się poluzowała.
Po przygodzie z rozrządem dokręcenie kolektora wydechowego ujawniło zerwane lekko dwa gwinty, auto sobie lekko popierdywało. Prosta rzecz ale żeby się tam dobrać trzeba zrzucać kolektor a co z tym się wiążę, wydech, skrzynie kątową, wyjeżdżać z półosią itd... mam przynajmniej teraz gwinty stalowe i nic już nie puszcza bokiem.
Wymieniłem filtry do gazu, na nowo zrobię też kalibracje sekwencji.
A teraz coś z serii "mam mało czasu to zróbmy tak żeby mieć go jeszcze mniej"
Kupiłem takie paździerze, jedna strzelona krzywa

Dwa dni roboty, wyprostowanie felernej i efekt nawet zadowalający mimo, że ideał to to nie jest ;)



Tak auto wyglądało na starych 16-tkach z zimą:

Po zamontowaniu z nowymi kapciami(na razie mam mieszane uczucia co do tego wyboru, wykonanie ścianki mizerne, dwie opony wymagały dużo ciężarków, zobaczymy jak się na tym będzie jeździć, rozmiar 225/45/17)


W ostatnich dniach kolejny makeup kaRetki
grill w kratę z literką R z crossa
lampy clear z xenonem
kierunki clear z postojówkami
felgi 18-tki BBS Nebula
podświetlenie wnętrza jest teraz w zimnych ledach
siatki w bagażniku
dywan w bagażniku
dywaniki ori ale nie welury a bardziej praktyczne gumiaki rynnowe
nowy przewód hamulcowy prawy(lewy czeka na wymianę)
zmienione nivo z tyłu na sprawne
dobicie i odgrzybienie klimatyzacji
przeczyszczenie lasera radia SC-901, teraz wszystko czyta

tak to mniej więcej się teraz prezentuje

Parzych - 5 Sie 2013, 14:17

Po tych wszystkich zmianach, Vołovinka wpadła w oko fotopstrykowi z autokrata.pl: http://www.autokrata.pl/g...s17088/slide_17 :devil:
van - 13 Sie 2013, 21:23

a widzisz .... a ja temat przeglądałem a przegapiłem :-)
van - 9 Gru 2013, 16:04

należał by się update
po 3 latach dobrej współpracy z autem(jak dla mnie mega długo) trafiło po męczeniu mnie przez pewnego SierraFana w jego ręce
Tak więc etap R-ki zakończony jakiś czas temu. Przez długi czas szukałem zastępczego volvo w gazie. Miałem już kryzysy i chciałem oglądać bemki siódemki, audice S8 i inne fury. Ostatecznie wczoraj kupiłem Crossa przerobionego na ośkę i przeszczepionym T5 240KM w podtlenku którego doprowadzę do dobrego stanu i jako auto do tyrania nadaje się wyśmienicie ooo taki


ten temat można zamknąć i wrzucić do archiwum


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group