Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Zgubiony kluczyk

mism - 27 Lis 2010, 17:40
Temat postu: [MK4] Zgubiony kluczyk
Witam! Mam dwie fiesty, mk3 i mk4. Do obu (****a jego mać!!!) Zgubiłem kluczyki ( nie pytajcie o okoliczności...). W mk4 był immobiliser. I właśnie o to się martwię, bo mk3 i tak jest do robienia. Wystarczy zamówić stacyjkę czy co mam robić? Pytam orientacyjnie, bo póki co trochę wstyd mi do mechanika z tym iść.
Koszta?

luki - 27 Lis 2010, 17:48

są magicy co na podstawie wkładu zamka są w stanie odtworzyć kluczyk :)
mism - 27 Lis 2010, 17:52

Ale wystarczy wymienić stacyjkę? Bo ten immobiliser mnie martwi... Nowa stacyjka i po problemie?

[ Dodano: Sob Lis 27, 2010 18:00 ]
O elektronikę jeśli chodzi to znawca ze mnie żaden, stąd infantylne pytanie. Immobiliser to tylko stacyjka, czy komp też ma tam swoje trzy grosze? (...)

jackrzec - 27 Lis 2010, 18:28

mism napisał/a:
Immobiliser to tylko stacyjka, czy komp też ma tam swoje trzy grosze?
Sama stacyjka nic nie zmieni - auta i tak nie odpalisz. Musisz zmienić (lub wywalić) immo, jeśli chodzi o kompa, to na 99% w nim jest zapisany kod kluczyka (ale tego pewny nie jestem - zdania są podzielone). Jesli jednak jest, to komp do wymiany.
JoeMix - 27 Lis 2010, 19:14

Do kliniki zamków samochodowych, dobry spec i otworzy Ci auto i uruchomi silnik :)
Mikuś - 28 Lis 2010, 15:00

wepnie się w kompa i zakoduje Ci nową pestkę do kluczyka i po problemie
jackrzec - 28 Lis 2010, 19:48

JoeMix napisał/a:
Do kliniki zamków samochodowych, dobry spec i otworzy Ci auto i uruchomi silnik :)
Mikuś napisał/a:
epnie się w kompa i zakoduje Ci nową pestkę do kluczyka i po problemie

A Wy bierzecie pod uwagę że to kosztuje? I założe się że nowy komp go wyjdzie taniej. Mikuś, jakoś nie wyobrażam sobie tego w mk4 (ale może o czymś nie wiem)

TSRules - 28 Lis 2010, 22:21

W obu przypadkach koszta będą spore, kodowanie w aso na pewno :) bo nie wiem czy prywatny uporadzi
Nikuś - 28 Lis 2010, 22:50

Jakiś czas temu przerabiałem ten temat.

Podsumujmy sytuację:
Masz Fiestę (cóż za genialne spostrzeżenie), komplet zamków i tylko jeden kluczyk do tego.

Możliwości:
- ostatni kluczyk to kluczyk matka (zazwyczaj jest czerwony). No to szczęście w nieszczęściu. Kupujesz pastylkę (nadajnik w kluczyku) odpowiednią do posiadanego immo (poszukaj albo popytaj na elektrodzie, tam Ci powiedzą),surowy kluczyk z miejscem na pastylkę, dorabiasz grot, sam programujesz kluczyk i gotowe. Koszt ( ceny minimalne): pastylka 30-50zł, kluczyk 20-40zł, dorobienie kluczyka (strzelam) 20-40zł. Czyli koszt od 70zł (przy zajebistym szczęściu) zwyż.

- ostatni kluczyk to zwykły kluczyk. No to tutaj są dwie możliwości. Powyższa, z tym że zamiast samodzielnego programowania masz wizytę u speca. Spec kopiuje Ci kod ze starego kluczyka do nowego. Cena dorobienia zaczyna się od 6paka (jeśli spec to znajomy kolegi), realnie od 40 do 100zł. Powyżej 60zł (no max 70zł, jak Ci się spieszy) nie ma co się ze specem męczyć. Kolejna możliwość to ASO, 160zł, lepiej pójść tam i zrobią to porządnie - jakby co to dostajesz fakturkę i możesz się kłócić z kierownikiem. Wspomnę że w ASO zrobią Ci z kluczyka kluczyk-matkę, więc potem możesz sam sobie dorobić resztę kluczyków.

JoeMix - 29 Lis 2010, 05:27

jackrzec napisał/a:
A Wy bierzecie pod uwagę że to kosztuje?
Wesz, za błędy w życiu i szybką ich naprawę się płaci, ja podpowiadam sprawdzone rozwiązanie,,, czy z niego skorzysta to już jego sprawa, prawda?
jackrzec - 29 Lis 2010, 19:12

JoeMix napisał/a:
Wesz, za błędy w życiu i szybką ich naprawę się płaci, ja podpowiadam sprawdzone rozwiązanie,,, czy z niego skorzysta to już jego sprawa, prawda?
Prawda.
Nikuś, skąd wziąleś te ceny? Dorobienie kluczyka w ASO to dobre 500 zł (tyle było 2 lata temu) i trwa dobre 3 dni do tygodnia.. Dorobienie u "klucznika" ze zwykłego klucza łącznie z programowaniem to koszt 220 do 280 zł - przynajmniej tyle kosztuje w moim mieście. Dorobienie zwykłego kluczyka bez immo (jak masz jakiś swój klucz albo oznaczenia klucza) to koszt 35 zł (cena z wczoraj). Na allegro wypatrzyłem za 150 zł: http://moto.allegro.pl/fo...1320126082.html (tyle że trzeba jechać do Sanoka...)

Nikuś - 29 Lis 2010, 19:16

jackrzec, 160zł to samo programowanie. Pisałem tutaj o samym programowaniu, przy założeniu że ma już dorobiony kluczyk i kupioną pastylkę. Ostatnio na FordKlubPolska ktoś sprzedawał samą pastylkę za 30zł.
rafantek - 1 Gru 2010, 00:02

Ja zaprogramuje mu to za 100zł, tyle ze musi do programowanie miec 2 kluczyki, badz 3 zalezy jaka wersja immo. wiec 3x70 + 100 i ma 3 kluczyki w tym jedna matke. Programuje urzadzeniem serwisowym Forda, wiec ma jak w ASO
jackrzec - 1 Gru 2010, 19:21

rafantek, jakby miał dwa kluczyki, to sam by to zrobił za darmo siedząc w aucie.
Nikuś - 1 Gru 2010, 19:33

rafantek napisał/a:
Programuje urzadzeniem serwisowym Forda


Hmm, jak mi to robili to nie potrzebowali niczego oprócz kluczyka który miał być kluczykiem matką.

rafantek - 2 Gru 2010, 00:53

jackrzec napisał/a:
rafantek, jakby miał dwa kluczyki, to sam by to zrobił za darmo siedząc w aucie.

nie wiesz o czym piszesz to po co piszesz? Dam ci 2 badz 3 nowe świeże kluczyki i je mi zaprogramuj w aucie, ciekawe jak ....

Nikuś napisał/a:
Hmm, jak mi to robili to nie potrzebowali niczego oprócz kluczyka który miał być kluczykiem matką.


Ba jak masz kluczyk matke, to nie ma problemu, rozważamy wariant bez kluczyka matki...

Nikuś - 2 Gru 2010, 07:59

rafantek, czytaj dokładnie.
Cytat:
kluczyka który miał być kluczykiem matką.


Czyli który dopiero mieli zaprogramować na kluczyk matkę.

rafantek - 2 Gru 2010, 08:45

to nie znam takiej możliwości, bez posiadania odpowiedniej liczby kluczykow, chyba ze kombinowanie z podkladamiem poprostu innych kluczykow dowolnych ktore nie beda pozniej pasowac do auta, a jedynie by komputer je zczytał.
Oczywiście o ile mowisz o ASO a nie o klonowaniu kluczyka czy cos takiego.

Nikuś - 2 Gru 2010, 09:27

Tak, mówię o ASO. Cena 160zł obejmowała wykasowanie wszystkich innych kluczyków z pamięci i zaprogramowanie kluczyka-matki.
rafantek - 2 Gru 2010, 09:38

No coz kombinowac zeby bylo taniej zawsze cos mozna :)
Nikuś - 2 Gru 2010, 18:19

rafantek, no jasne :) Ale często w takich sprawach jest lepiej podjechać do ASO, wyłożyć tych parę złotych więcej i mieć pewność że coś jest dobrze zrobione. Jakby co to jest paragon lub fakturka i można jechać z reklamacją. Spec (zależy też jaki) może powiedzieć żebyśmy go pocałowali w rączkę.

Piszę o tym bo czasem zdarza się że po robocie speca "immo "zapomina" kluczyka, bo kodowanie zostało błędne przeprowadzone (czytaj "na odpi*rdol").

Z całym szacunkiem dla Ciebie jako gościa który się tym zajmuje.

jackrzec - 2 Gru 2010, 18:52

rafantek napisał/a:
nie wiesz o czym piszesz to po co piszesz? Dam ci 2 badz 3 nowe świeże kluczyki i je mi zaprogramuj w aucie, ciekawe jak ....
Przeczytaj to co sam napisałeś:
rafantek napisał/a:
Ja zaprogramuje mu to za 100zł, tyle ze musi do programowanie miec 2 kluczyki, badz 3 zalezy jaka wersja immo.
To brzmi tak, jakby miał mieć 2 lub 3 normalne klucze (swoje oryginalne), a Ty mu zrobisz jeszcze jeden - ja to tak zrozumiałem i dlatego napisałem że jak będzie miał dwa swoje, to trzeci sobie sam zrobi.
Bo nie rozumiem dlaczego musisz mu programować aż trzy kluczyki, skoro w ASO mogą zrobic jeden, a robisz podobno tym samym urządzeniem.

rafantek - 3 Gru 2010, 11:29

Nikuś napisał/a:
rafantek, no jasne Ale często w takich sprawach jest lepiej podjechać do ASO, wyłożyć tych parę złotych więcej i mieć pewność że coś jest dobrze zrobione.

Niestety fajnie by bylo gdyby zawsze tak bylo, niemniej ASO nie gwarantuje zawsze jakości.

Nikuś napisał/a:
Jakby co to jest paragon lub fakturka i można jechać z reklamacją. Spec (zależy też jaki) może powiedzieć żebyśmy go pocałowali w rączkę.

Speca tez mozesz poprosic o fakture/rachunel/paragon przeciez... prawda?

Nikuś napisał/a:
Piszę o tym bo czasem zdarza się że po robocie speca "immo "zapomina" kluczyka, bo kodowanie zostało błędne przeprowadzone (czytaj "na odpi*rdol").

Jasne zalezy poprostu jak to jest robione. Jak klon kluczyka, to tak moze byc, jak programujesz procedura taka jak w ASO to nie ma raczej takiej mozliwosci.

jackrzec napisał/a:
Bo nie rozumiem dlaczego musisz mu programować aż trzy kluczyki, skoro w ASO mogą zrobic jeden, a robisz podobno tym samym urządzeniem.

A ja nie rozumiem jak w ASO robia majac jeden, choc procedurqa i kompyter serwisowy WYMAGA 2 badz 3 kluczykow do prawidłowej procedury. Pewnie ze mozna to oszukac podkladajac inne kluczyki - nie od tego auta, ale to z gory skazujemy sie na to ze ktos bedzie mial immo pasujace do naszego auta... PRAWDA?

Nikuś - 3 Gru 2010, 15:57

rafantek napisał/a:
Niestety fajnie by bylo gdyby zawsze tak bylo, niemniej ASO nie gwarantuje zawsze jakości.

prawda, ale za to zawsze masz papier (paragon/faktura) w ręku
rafantek napisał/a:
Speca tez mozesz poprosic o fakture/rachunel/paragon przeciez... prawda?

prawda, ale zazwyczaj dolicza do ceny 22% vat i wychodzi niewiele taniej niż w ASO.
rafantek napisał/a:
A ja nie rozumiem jak w ASO robia majac jeden, choc procedurqa i kompyter serwisowy WYMAGA 2 badz 3 kluczykow do prawidłowej procedury. Pewnie ze mozna to oszukac podkladajac inne kluczyki - nie od tego auta, ale to z gory skazujemy sie na to ze ktos bedzie mial immo pasujace do naszego auta... PRAWDA?

Hmm, a nie może być to zrobione w ten sposób?:
1) podpięcie kompa
2) wykasowanie starych kluczyków
3) wprowadzenie nowego kluczyka/ów
4) odpięcie kompa

Poza tym w procedura 2 kluczyków jest zamieszczona w instrukcji, czyli niejako przeznaczona dla użytkownika. Nie wierzę żeby inżynierowie z Forda byli tak nieodpowiedzialni żeby wymuszać 2 kluczyki przy programowaniu w ASO.

jackrzec - 3 Gru 2010, 18:27

Z tego co wiem, to w aso wystarczyło podać VIN i potrafili dorobić kluczyk - z tym że trzeba było czekać długo. Nie wiem, na tym się nie znam jak to robią, bo mnie problem raczej nie będzie dotyczył (mam dwa czarne klucze i jeden czerwony) i nie zgłębiałem tych technik.
siesiek26 - 3 Gru 2010, 20:00

wtrące sie do tematu kupiłem samochód był tylko jeden kluczyk czarny ale ma czerwoną wstawkę czy to może być kluczyk matka
bidżej - 3 Gru 2010, 20:03

kluczyk-matka jest CAŁY czerwony (poza grotem oczywiście)
siesiek26 - 3 Gru 2010, 20:12

to trudno dorabiać nie bede ,trochę za dużo by to wyszło ,jak zgubie wtedy będe myślał dzięki.
Nikuś - 3 Gru 2010, 20:35

siesiek26 napisał/a:
to trudno dorabiać nie bede ,trochę za dużo by to wyszło ,jak zgubie wtedy będe myślał dzięki.


Wybacz ale... :zalamka:

pomyśl nad sytuacją ile to Cię będzie kosztował jak zgubisz.

rafantek - 3 Gru 2010, 21:30

Nikuś napisał/a:
prawda, ale zazwyczaj dolicza do ceny 22% vat i wychodzi niewiele taniej niż w ASO.

Coz to zalezy, ja nie doliczam.
Nikuś napisał/a:
Hmm, a nie może być to zrobione w ten sposób?:

NIE
Nikuś napisał/a:
Poza tym w procedura 2 kluczyków jest zamieszczona w instrukcji, czyli niejako przeznaczona dla użytkownika. Nie wierzę żeby inżynierowie z Forda byli tak nieodpowiedzialni żeby wymuszać 2 kluczyki przy programowaniu w ASO

A jednak, i czemu uwazasz to za nieodpowiedzialność? Auta z czerwonym immo, maja fabrycznie po 3 kluczyki, matke, z pilotem i zwykły. z niebieska najczesciej 2 kluczyki. I takiej ilości kluczy domaga sie komputer podczas programowania, bo z zalozenia z ASO masz wyjechac z takim kompletem kluczy jak nowe auto.
Owszem klucze wykasowac sie da stare.

Parzych - 3 Gru 2010, 21:43

rafantek napisał/a:
Auta z czerwonym immo, maja fabrycznie po 3 kluczyki, matke, z pilotem i zwykły. z niebieska najczesciej 2 kluczyki.
Śledzę temat od początku i teraz nasunęło mi się pytanie: Kupiłem Fiestę w salonie i dostałem 2 kluczyki: jeden z pilotem, drugi zwykły z niebieską wstawką, czy to oznacza że mam immo niebieski :?: Czy ten z wstawką to "matka" :?:
rafantek - 5 Gru 2010, 01:51

Parzych napisał/a:
Kupiłem Fiestę w salonie i dostałem 2 kluczyki: jeden z pilotem, drugi zwykły z niebieską wstawką, czy to oznacza że mam immo niebieski

Tak, ford stosuje immo "niebieskie" z 2 kluczykami gdzies od ok 1998 roku
Parzych napisał/a:
Czy ten z wstawką to "matka"

Nie, przy 2 kluczykach nie ma matki, oba sa jak by równorzędne. Ten z pilotem tez ma immo (wstawke) tylko w srodku :)

Parzych - 5 Gru 2010, 11:09

rafantek napisał/a:
Ten z pilotem tez ma immo (wstawke) tylko w srodku :)
To akurat było dla mnie jasne... :yes:
rafantek - 5 Gru 2010, 16:13

w sensie w srodku moze miec niebieskie mocowanie pestki immo :P :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group