Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - [MK7] 1.6 Ti-VCT /120KM Titanium

pooley - 26 Paź 2010, 16:40
Temat postu: [MK7] 1.6 Ti-VCT /120KM Titanium
NICK: pooley
IMIĘ: Michał
MODEL: Fiesta
WERSJA: Titanium / Kolor: Ink Blue
ROCZNIK: 2010
SILNIK: 1.6 Ti-VCT / 120KM
OPIS AUTA: na razie wrażeń brak :) odbiór za kilka dni, z czasem uzupełnię ten punkt

DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
- brak

PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
Wizualne: Po zimie zmiana kapci na 16" :)

FOTKI AUTA
Na razie mizerne, bo dostałem je od handlowca z salonu, w piątek odbiór :D






Autko żony właściwie, ale pewnie będę tu czasami zaglądał, żeby się skonsultować czasami ;)

przemo_rsr - 26 Paź 2010, 17:28

:-) niech się dobrze prowadzi :-) :-)
pooley - 26 Paź 2010, 23:37

Dziękować :) mam nadzieję, że tak właśnie będzie :)
bidżej - 27 Paź 2010, 06:20

fajnie, coraz więcej nowych :D
Kruszon - 28 Paź 2010, 15:13

Wporzadeczku autko spojrza na mój:)
tommirs - 28 Paź 2010, 15:44

ładne autka..Bravo, Fiesta:) gratulacje
pooley - 28 Paź 2010, 18:24

tommirs napisał/a:
ładne autka..Bravo, Fiesta:) gratulacje


A bo dobrą passe zaczęło Bravo :devil:
Kupiłem je z myślą o sobie, żona mnie opitalała, po co taki silnik! Po co tyle kasy, bla bla bla... ;) [było to o tyle dziwne, że w domu to ja dusigrosz i minimalista ;) ]
Marudziła do momentu kiedy pierwszy raz usiadła za kółkiem ;) Po czym wysiadła i stwierdziła, że teraz to sobie narobiłem bigosu i ona też chce taki mocny silnik... :hahaha:
A że podobała się jej bardzo Fiestka, to zdecydowaliśmy się na najmocniejsza jaka jest, może z czasem się ją lekko podkręci, co bym jej za szybko nie uciekał ;) Szkoda tylko, że to tyle pali... :nawalony:

Freeman - 28 Paź 2010, 19:45

Chce się mieć fun trzeba lać do baku.

PS polecam Orlen :cojest:

tommirs - 28 Paź 2010, 22:02

pooley, słusznie, bo w życiu liczy sie nie tylko te parę złotych na 100km w kieszeni, bo co z tego masz jeżeli auto, na które wydałes swoje oszczędności nie cieszy jazdą?:) takie mam modejście
Parzych - 28 Paź 2010, 22:12

Szkoda że w polskich salonach nie było Mk6 1,6...
pooley - 28 Paź 2010, 22:34

tommirs slusznie prawisz, w sumie slyszalem zewszad glosy, ze po co taka kase na taki samochod, czy nie lepiej focusa z mniejszym silnikiem...? Ale ja tez uwazam ze jakis fun z tego trzeba miec :) Tym bardziej ze i ja i żonka lubimy posmigać :)

Parzych - e tam... nie ma czego zalowac... co najwyzej ze nie pomysleli i 2l :D jakas wersja ST albo cos :) Ale ponoc niebawem ma sie pojawic wlasnie takowa wersja MK7, ponoc juz ja testuja, toto bedzie dopiero za********ło ;) I takiego to mozna żałować ;)

BTW. czy ktos sie orientuje czy sa jakies Perfomance Kit'y dostepne w Polsce? Bo w UK to nie ma problemu, sa takie kity zwiekszajace moc do 140KM, ale u nas nigdzie tego nie wyszperalem :(

pawel182 - 29 Paź 2010, 10:33

pooley napisał/a:

Parzych - e tam... nie ma czego zalowac... co najwyzej ze nie pomysleli i 2l :D jakas wersja ST albo cos :) Ale ponoc niebawem ma sie pojawic wlasnie takowa wersja MK7, ponoc juz ja testuja, toto bedzie dopiero za********ło ;) I takiego to mozna żałować ;)



Ja obstawiam że ST na bazie MK7 dostanie silniczek 1.6 Eccobost. o 2.0 raczej można juz zapomnieć.

pooley - 29 Paź 2010, 22:37

Fura odebrana :) pol dnia nam to zajelo, ale sie w koncu udalo...
Generalnie wszystko fajnie, autko na prawde fajne, pomimo kilku twardych plastikow w srodku jest calkiem przyjemnie, lecz pierwsza rzecz jaka mi przeszkadzala to troche za waskie fotele, ale z drugiej strony mojej zonce bardzo pasowaly, moze do mojej postury to po prostu za maly samochod ;) . Podoba mi sie za to bardzo obsługa radia, glownie przez duzy czytelny ekran jak i bezproblemowe podlaczenie iPhona przez stosowny kabelek, takiej funkcjonalnosci mi stanowczo brakuje w Bravo :)
Fajny jest dyngs (zielona strzalka zapalajaca sie w optymalnym momencie) wskazujacy na zmiane biegu na wyzszy coby bylo ekonomicznie :) BTW, czy da sie to jakos wylaczyc? Ale znalazla sie jedna awaria chyba... nie ma podswietlenia przyciskow klimatyzacji! W ciagu dnia nie ma problemu, ale jak sie w nocy jedzie to jednak nie wiadomo co i gdzie wciskac by bylo dobrze. Automatyczna klima jest znosna, ale wieje dosyc mocno gdy jest ustawiona na pelen automat i nie wiem czy steruje ktora czescia ma kierowac nawiew, czy to lezy w gestii kierowcy? Trzeba bedzie poczytac instrukcje (przyzwyczajony jestem do tego w bravce, ze automatyczna klimatyzacja ustawia wszystko, wlacznie z odpowiednim kierunkiem nawiewu).
No i jeszcze jeden feler, wskaznik temperatury, ktos moze mi powiedziec gdzie jest czujnik? Bo temperatura nam podczas jazdy caly czas skakala i wskazywala jakies mocno zawyzone temperatury, co by wskazywalo ze czujnik jest gdzies przy komorze silnika?
Ale pomimo tych drobnych felerow, autko uwazam za udane, ladne, zgrabne, fajnie zestrojone zawieszenie, dobrze sie trzyma drogi (odczucia z siedzenia pasazera), jak dla mojej zonki idealne :) Ale mimo wszystko, te 120KM wydaja mi sie optymalna moca na taki samochod, i szczerze mowiac, obydwoje stwierdzilismy ze przydaloby mu sie troszke wiecej :ok:
Aaa... i rozwala mnie dzwiek czujnikow parkowania ;)
Czy ktos sie orientuje, czy mozna wylaczyc automatyczne skladanie lusterek przy zamykaniu auta z pilota? Bo wiem ze w zime to roznie bywa z elektrycznie skladanymi lusterkami, a to jest domyslnie ustawione.
Za jakis czas postaram sie wrzucic jakiej fajniejsze foty i wiecej spostrzezen ;/

przemo_rsr - 29 Paź 2010, 22:44

czekamy czekamy :-)
Parzych - 29 Paź 2010, 23:05

pooley napisał/a:
Ale znalazla sie jedna awaria chyba... nie ma podswietlenia przyciskow klimatyzacji! W ciagu dnia nie ma problemu, ale jak sie w nocy jedzie to jednak nie wiadomo co i gdzie wciskac by bylo dobrze.
pooley napisał/a:
No i jeszcze jeden feler, wskaznik temperatury, ktos moze mi powiedziec gdzie jest czujnik? Bo temperatura nam podczas jazdy caly czas skakala i wskazywala jakies mocno zawyzone temperatury, co by wskazywalo ze czujnik jest gdzies przy komorze silnika?
Skoro autko nowe, na gwarancji, to podjechać do ASO i niech posprawdzają...
tommirs - 29 Paź 2010, 23:41

pooley napisał/a:
. Automatyczna klima jest znosna, ale wieje dosyc mocno gdy jest ustawiona na pelen automat i nie wiem czy steruje ktora czescia ma kierowac nawiew, czy to lezy w gestii kierowcy? Trzeba bedzie poczytac instrukcje (przyzwyczajony jestem do tego w bravce, ze automatyczna klimatyzacja ustawia wszystko, wlacznie z odpowiednim kierunkiem nawiewu).
;/

Automatyczne klimy są różne pomimo niby takiej samej zasady działania, u mnie (Peż 308) w trybie auto także wieje mocno, i jak cokolwiek zmienię to się auto wyłącza, co jest w sumie denerwujące i przez to nie używam automatu. A w Alfie mam w trybie auto mozliwość zmniejszenia nawiewu bez rezygnacji z auto. Niby szczegół ale w sumie jest to istotne.
Pokombinuj lub wgryź się w instrukcję (ale ponoc faceci ich nie czytają więc zostaw żonce:)

mahony - 22 Lis 2010, 21:59

pooley napisał/a:
Ale znalazla sie jedna awaria chyba... nie ma podswietlenia przyciskow klimatyzacji! W ciagu dnia nie ma problemu, ale jak sie w nocy jedzie to jednak nie wiadomo co i gdzie wciskac by bylo dobrze. ;/



Jako, że wątek nie świeży - Ty pewnie się już doszukałeś ;) rozwiązania - ale aby innych nie zrażać do fiesty - odpowiem na forum. że w dzień jeździmy na światłach do jazdy dzienniej - czyli na wyłączonych automatycznych światłach (pozycja włacznika na 0) i wówczas podświetlenie klimy się nie włącza.
Natomiast kiedy włacznik świateł przełączymy na "światła mijania" - podświetlanie klimy jak najbardziej działa.
pozdrawiam
MacinM

Neo178 - 22 Lis 2010, 22:06

mahony, nie wiem jak w mk7 jest to rozwiązane, ale w mk6 podświetlenie klimy itd załącza się przy pozycyjnych :)
jery13 - 22 Lis 2010, 22:37

pooley napisał/a:
Czy ktos sie orientuje, czy mozna wylaczyc automatyczne skladanie lusterek przy zamykaniu auta z pilota?

Musisz wejść w menu w radiu , tam znajdziesz , a co do podświetlenia przełącznika klimy to tak jak pisze mahony , ale na pozycyjnych chyba też podświetli

bidżej - 22 Lis 2010, 22:46

Cytat:
dyngs (zielona strzalka zapalajaca sie w optymalnym momencie) wskazujacy na zmiane biegu na wyzszy
za ten wynalazek przyebaubym w zęby temu projektancinie co to wymyślił... miałem okazję jeździć Corsą z tym "dyngsem" i doprowadzał mnie on do białej gorączki. Jak jadę na trójce z 4krmp, to znaczy że chcę jechać na trójce z 4krpm, a nie na czwórce albo piątce - nie jestem debilem, żeby mi mówić kiedy mam zmienić bieg...
jery13 - 22 Lis 2010, 22:56

bidżej napisał/a:
Cytat:
dyngs (zielona strzalka zapalajaca sie w optymalnym momencie) wskazujacy na zmiane biegu na wyzszy
za ten wynalazek przyebaubym w zęby temu projektancinie co to wymyślił... miałem okazję jeździć Corsą z tym "dyngsem" i doprowadzał mnie on do białej gorączki. Jak jadę na trójce z 4krmp, to znaczy że chcę jechać na trójce z 4krpm, a nie na czwórce albo piątce - nie jestem debilem, żeby mi mówić kiedy mam zmienić bieg...

Ja też to mam , ale jeszcze nie zdarzyło mi się żeby ta strzałka się zaświeciła , w instrukcji pisze że trzeba dłuższy czas jechać na wysokich obrotach , to wtedy ta strzałka się zaświeci , będę musiał to spraktykować .

pooley - 22 Lis 2010, 23:16

U mojej żony świeci się to zawsze, bez względu na styl jazdy, a teraz ona jeździ spokojnie jeszcze, bo nawet pierwszego tysiąca nie zrobiła, wiec nie piłuje silnika. Aczkolwiek jej to już chyba nie przeszkadza ;)
Pojawił się natomiast kolejny problem... pukająca klimatyzacja (przynajmniej serwis tak twierdzi). Objawia się to metalicznym stukiem przy prawym przednim nadkolu. Siedząc w środku trochę to słychać, wiec mi się moja lepsza połówka nerwi ze jej puka, pojechała do serwisu, przeładowali jej czynnik w klimatyzacji i bez zmian, nadal puka... najwyraźniej to jakiś zawór, ale co to do cholery jest... to nie wiem. Jak zajrzałem pod maskę, i nagle stuknęło, to się normalnie wystraszyłem :) Cholera wie co to, ale sadze ze moja żona tak łatwo nie przepuści ;) Brzmiało to jak jakiś elektromagnetyczny zawór, bo podźwięk metaliczny i dosyć gwałtowny.

mahony - 28 Lis 2010, 20:47

I u nas jest zielona lampka daje o sobie znaki. Jak narazie mogę powiedzieć o niej tyle -jedna wielka ściema. Dlaczego? A no dlatego, że:
1. włacza się nader szybko = podążając za strzałką - stoimy niemal w miejscu, czyli nie da się jeździć ekonomicznie wg wskazań producenta
2. aktualne spalanie średnie po przebiegu całkowitym ~500 km wynosi ~10 l/100km,
3. pretensji o to większe spalanie mieć niby nie można bo - patrz pkt 1.
4. O tym, że silnik powienien się dotrzeć wiemy, ale z drugiej strony jak zapewnia sprzedawa - fordy sprzedają dotarte o czym świadczyć ma fakt braku konieczności wykonania przeglądu po 1000 km.

Mój stary poczciwy golfik IV 1,6 2003 - spalał 8 lt po mieście..., był absolutnie bezawaryjny, kosztował 3x mniej.....
Czekam aż spalanie spadnie.

PS. no i jeszcze na drugiej predkości wentylatorkowi nawiewu powietrze coś przeszkadza w bezszelestnej pracy. Na trzeciej cichnie..

pooley - 29 Lis 2010, 15:21

Co do docierania, to z tego co mi coś świta, że gdzieś jest napisane w instrukcji zeby przez pierwsze 1500km jeździć spokojniej, wiec silniki może są wstępnie dotarte, ale najwyraźniej nie do końca ;)
Co do spalania, to żonka jeździ w godzinach szczytu, więc trochę w korkach stoi (trasa Piaseczno-Warszawa, ale jeździ przez Konstancin) i pali jej jakieś 8.6l/100km (przejechane ok. 1300-1400km), wiec nie jest chyba źle, zazwyczaj się stosując do upierdliwej zielonej strzałki, chyba że jest potrzeba się zawinąć szybciej ;) Tak wiec jak na wieczna jazdę w korkach chyba nie jest źle, tym bardziej ze to 120KM. Wcześniej jeździła stara Vectra B, ta jej paliła 11 litrów, wiec nie narzeka teraz ;)

No i nawet znalazłem to o docieraniu samochodu w instrukcji :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group