Forum FiestaKlubPolska -

Porady eksploatacyjne - [MK7] Wada fabryczna w skrzyni biegów.

megan - 29 Wrz 2010, 20:49
Temat postu: [MK7] Wada fabryczna w skrzyni biegów.
Proszę wszystkie osoby właścicieli nowej fiesty mk7 o kontakt ze mną jesli odczuwają otarcia przy zmianie biegów w skrzyni lub maja problem z biegiem wstecznym,ford twierdził ze skrzynia musi się dotrzeć ,po 5 miesiącach "docierania" została uszkodzona ,a teraz ford umywa ręce od naprawy bo twierdzi ze to mechaniczne uszkodzenie.
Kondziu - 30 Wrz 2010, 09:49

Jakie sa objawy usterki?
megan - 30 Wrz 2010, 19:04

wrzucając bieg wsteczny jest opór a czasami przy wrzuconym auto nie cofa,procz tego wrzucajac 1ke lub 3kę są tępe otarcia (wrazenie jak by w skrzyni nie bylo oleju) :-) cos w tym stylu nie wiem do czego to porównac
Puff - 26 Paź 2010, 12:07

Niedługo będzie można tutaj obejrzeć:

http://vod.onet.pl/turbo-kamera,567,serial.html

megan - 26 Paź 2010, 12:41

:) no pięknie...........nie sadziłam ,że powiążecie megan z tym występem w turbo.....nigdzie nie można się ukryć:)
Puff - 26 Paź 2010, 13:07

Cóż... byłaś pierwszą forumowiczką, która z uporem godnym podziwu, klepała posty na ten temat w każdym możliwym temacie dotyczącym mk7. A że taka propozycja padła (o ile już wcześniej się do tego nie zabierałaś), to można się było spodziewać, że bardzo zdeterminowana użytkowniczka coś zacznie z tym robić ;) Sam zresztą bym się wkurzył, że robią mnie w jajo :)

Poza tym, jak się nazbiera więcej ludzi z takimi samymi usterkami, to można składać pozew zbiorowy - a wtedy jest duża szansa, żeby Ford uznał (czy raczej przyznał się), że to wada fabryczna. Powodzenia zatem :)

megan - 26 Paź 2010, 15:50

pomysł z pozwem zbiorowym super :) tylko potrzebowała bym jeszcze parę osób , które racjonalnie myślą i nie słuchają pseudo fachowców z serwisu
Puff - 26 Paź 2010, 19:53

megan - wchodź tu:
http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/seeker.php

I kolejno:
Szukam w: model
Metoda: równe
Metoda sortowania: użytkownik
Sortuj: rosnąco
(puste pole): *mk7*

Klik w "szukaj".

Masz listę wszystkich ludzi z tego forum, którzy posiadają mk7. Jak spojrzałem, to było tego włącznie z Tobą 50 sztuk. W najlepszym wypadku daje to 49 osób, które odpowiedzą i stwierdzą, że mają podobny problem. Korzystaj śmiało z wiadomości prywatnych (tylko proszę, tym razem tego złośliwie nie odbierz... :P ) i albo ślij to samo każdemu, albo stwórz do tego celu specjalny temat, ze szczegółowo opisaną sprawą i wysyłaj do użytkowników link do tegoż tematu z odpowiednią notką. Jak się pojawi odcinek na Onecie, to od razu można go podlinkować w temacie (a podejrzewam, że stanie się to jak premierę będzie miał kolejny odcinek serii), bo jak ludzie widzą, że machina jest już ruszona i nie trzeba startować "od zera", to są dużo bardziej chętni, żeby w takiej akcji brać udział. Cóż, ludzka, leniwa natura ;)

Zaku - 26 Paź 2010, 20:10

To mój pierwszy post tutaj więc witam wszystkich. Też mam Fiestę mk7 od maja tego roku, kupiona nowa w salonie. I też od samego początku jest problem ze skrzynią. Tylko, że u mnie dotyczy on tylko pierwszego biegu. Próba wbicia jedynki jak samochod się toczy przypomina włączanie jedynki w "maluchu". Tak jakby synchronizatorów nie było. Poza tym wspomniana tutaj "trójka" i wsteczny działają elegancko. W tej chwili przebieg to 7600km i żadnych innych niepokojących objawów nie ma. Wszystko chodzi cichutko. Prząlączanie innych biegów, redukcje przy różnych prędkościach obrotowych też nie sprawiają problemów, tylko ta nieszczęsna jedynka. Czekam na program, jestem ciekawy co przedstawiciel Forda mówił o tym.
Zaku - 26 Paź 2010, 22:20

JoeMix napisał/a:
Pierwszy bieg się włącza jak auto stoi, jak auto jedzie to 2 biegiem operujesz, jedynka służy do ruszania,,, w mojej opinii żadna usterka to.


Poprzednie auto to Polo 98 rok i tam jedynka wchodziła bez żadnych problemów. A we wspomnianym maluchu to podwójne wysprzęglanie też załatwiało sprawe. A tu jednak są nie tyle zgrzyty ile czuć na dźwigni od biegów dość duży opór.

megan - 27 Paź 2010, 09:29

Zaku czy byłeś w serwisie i zgłaszałeś problem?......jeśli nie to zrób to,mam nadzieję że w twoim mieście pracują kompetentni fachowcy i zajmą się tym problemem ,bo u mnie kierownik serwisu pracował całe życie w gastronomi i po dwóch latach po paru kursach stał się kierownikiem .W twoim przypadku może wystarczyć kalibracja skrzyni biegów lub regulacja drążka zmiany biegów....W moim też między innymi były otarcia przy zmianie biegów ,teraz wrzucam jednym paluszkiem :) .................no ale ja za to zapłaciłam :-P
Zaku - 27 Paź 2010, 10:11

W serwisie wspomniałem o tym. zaproponowano sprawdzenie poziomu oleju, poziom oleju okazał się OK. Teraz podpowiem im o regulacji drążka zmiany biegów, zobacze co oni na to. Natomiast ciekawi mnie bardzo dlaczego musiałaś płacić za to sama. Jak serwis uzasadnił, że to uszkodzenie mechaniczne spowodowane przez użytkownika? Rozumiem, że skrzynia nie była w żaden sposób uszkodzona zewnętrznie.
megan - 27 Paź 2010, 11:36

No właśnie w tym cały ambaras :) ......tam kolega wyżej podał stronkę z tvn turbo...niedługo będzie.....obejrzyj i wszystkiego się dowiesz.......
jackrzec - 29 Paź 2010, 20:23

JoeMix napisał/a:
A nagrał ktoś to może?


Ja nagrałem :) Tu macie linka na Youtube : http://www.youtube.com/watch?v=47qZrl2Aw4Y

megan - 30 Paź 2010, 09:17

jackrzec :-P kurka wodna ależ zrobiłeś mi reklamę.....na youtube mnie wrzucił no nieeee.....sporo powycinali z tego występu.....jak ktoś będzie chciał to mogę tu wrzucić zdjęcia z nieprawidłowo zamontowaną sprężyną biegu wstecznego i drugie z poprawnie zamontowaną............po wymianie i poprawnym zamontowaniu sprężyny biegi teraz chodzą jak w masełku :) ........
jackrzec - 31 Paź 2010, 18:16

megan napisał/a:
jackrzec :-P kurka wodna ależ zrobiłeś mi reklamę.....na youtube mnie wrzucił no nieeee.....
Ten film na youtube jest "nie publiczny" tzn, że jak ktoś ma linka to go obejrzy, ale poprzez wyszukiwarkę go nie znajdzie.
megan - 31 Paź 2010, 19:30

Kieszko,dość głośno zgrzytał i w 100% stał sam. nieruchomo jak słup soli z wciśniętym sprzęgłem na maxa.......ale też czasami działał wsteczny prawidłowo......nie wiem od czego to zależało.......tak czy siak mnie to irytowało bo nowe auto ma działać jak szwajcarski zegarek :-P

[ Dodano: Nie Paź 31, 2010 19:31 ]
Zdjęcia wrzucę tylko muszę pogłówkować jak to zrobić bo nie bardzo wiem :-)

diodalodz - 31 Paź 2010, 21:45

Rzeczoznawca moim zdaniem też gada głupoty . wodzik biegu nie pozwoli na zazębienie a nawet zbliżenie wstecznego biegu jeśli tego nie chcesz . jeśli podczas postoju z wciśniętym sprzęgłem przy wrzucaniu wstecznego słyszałaś zgrzytanie , nie mogłaś wrzucić biegu wstecznego to jest to wina tylko i wyłącznie ale sprzęgła albo wysprzęglika . po wciśnięciu sprzęgła i postoju wszystkie wałki w skrzyni powinny przestać wirować . Dlatego uzyskanie zgrzytu jest przy sprawnym sprzęgle nieosiągalne o ile bieg jest wrzucany po 1 sek od wciśnięcia sprzęgła . Miałem kiedyś taki przypadek z mondeo . Mój znajomy kupił takie auto i po 4 tyś km pojawił się taki sam problem plus problemy z wrzuceniem 1 biegu . Sprawa była zależna od temp silnika . Przyczyną problemów był źle odpowietrzony wysprzęglik i było to spaprane fabrycznie . Bo problemy były od samego początku ze sprzęgłem w tym aucie . po odpowietrzeniu wszystko wróciło do normy na kilka lat.
pietrucha24 - 2 Lis 2010, 11:43

Ponowie pytanie:
Megan, a ile wyniósł Cię koszt naprawy??

megan - 2 Lis 2010, 11:50

No ok ok już nie ponawiaj więcej :) ....prawie 4000 zł....
megan - 4 Lis 2010, 09:33
Temat postu: [MK7] [MK7]
ati55.....powiem ci tak, prawie 4tys wyniosła mnie naprawa w serwisie, u nich roboczo godzina to 240 zł a policzyli ich 10 ,poza tym części , olej itd....mają potężną marżę.....sądzę ,że naprawa wstecznego u ciebie z dobrym zakładzie prywatnym wyniesie 1/3 tego co ja zapłaciłam bo części nie są drogie.
ati55 będę miała do ciebie prośbę , jak mechanicy twoi rozbiorą skrzynię niech zrobią zdjęcie sprężynki zabezpieczającej bieg wsteczny.......później wrzucę swoje fotki to będziesz wiedział o co chodzi.pozdrawiam




Carno - 12 Lis 2012, 12:22

Moja żona ma MK7, więc jeździłem kilka razy i rowniez pare razy gdy mialem wbity wsteczny bieg autko nie reagowalo, stalo w miejscu, pisze bo chyba o to chodzi w tym topiku... ja myslalem ze nie do konca wbilem wsteczny bieg, wydaje mi sie ze trzeba starannie wbijac wsteczny... a autko z salonu 2011.

------
ps. obejzalem turbo-kamere, Megan że tak zapytam jak sprawa się zakończyła?
Będę musiał dokladnie przyjzec sie tej skrzyni biegów, zona jeździ i nie zdaje sobie sprawy ze to wada :-P

maciek127 - 12 Lis 2012, 17:14

hmmm, jeżdżę nowiutką Fiestą też czasem mam problemy w biciem wstecznego ale tylko w tedy gdy się śpieszę, ostatnio zrobiłem sobie ćwiczenie, jedynka-wsteczny i dwójka-wsteczny. Doszedłem do wniosku że mam problem w wrzucaniem wstecznego gdy wcześniej miałem parzysty bieg czyli zapominałem wyjść z dwójki potem w neutral i dokładnie w wsteczny dobrze docisnąć. Szkoda że Ford nie zastosował żadnego patentu jak Renault że trzeba podnieść "kule" by wbić wsteczny.

Wniosek trzeba powoli i dokładnie wrzucać wsteczny bieg :)

franek_dolas - 2 Mar 2013, 15:56

Mam ten sam problem !

Teraz juz czuje kiedy bieg wskoczyl i jezeli nie mam pewnosci , po prostu wyrzucam na luz i ponawiam wbicie.

Wsteczny nie jrest problemem , ale zaczyna sie blokowac 4 bieg podczas szybszej jazdy i proby przelaczenia z 3-jki.

Po rozgrzaniu oleju w skrzyni , niedogodnosc maleje.

Moze olej daja beznadziejny ?

Ziaja - 15 Lis 2013, 19:04

Mam bardzo podobny objaw przy trójce niekiedy ciężej wchodzi bieg, a przy wstecznym czasami słyszę chrupnięcie pomaga przy wstecznym to co użytkownik wyżej napisał
FFDriver - 18 Lis 2013, 21:00

Pamiętajcie, że wsteczny nie ma synchronizacji. Auto musi być całkowicie zatrzymane, a sprzęgło wciśnięte do końca aby wsteczny wszedł bez chrupnięcia.
Jeśli jednak powyższe warunku są spełnione, a chrupnięcie występuje no to już gorsza sprawa :(

Pozdrawiam
FFDriver

madver - 13 Sty 2014, 21:26

Kurka,mam ten sam problem ale z 2 i 3 biegiem a ostatnio ze wszystkimi:(
lukaszs - 15 Sty 2014, 19:33

u mnie tez problem ze wstecznym - tak kiepskiego auta jeszcze nia mialem w swojej krotkiej karierze. na wiosne zegnam sie z fordami raz na zawsze;p
FFDriver - 15 Sty 2014, 19:56

lukaszs napisał/a:
u mnie tez problem ze wstecznym - tak kiepskiego auta jeszcze nia mialem w swojej krotkiej karierze. na wiosne zegnam sie z fordami raz na zawsze;p


No jeśli Twój wiek w profilu jest prawdziwy to chyba rzeczywiście sporo tych aut nie było :) ?

Tak czy owak trochę chyba wydajesz zbyt pochopne sądy na całą markę na podstawie jednej fiesty.

Parzych - 15 Sty 2014, 20:11

lukaszs, zarżniętego służbowego złoma kupiłeś, to czego się spodziewałeś :?:
lukaszs - 15 Sty 2014, 20:14

byly 2 ;) focus i fiesta - nastepne pomyslimy o benzynce
LefQ - 16 Sty 2014, 08:16

Ja tam jestem bardzo zadowolony z Fiesty. Mój pierwszy (własny) Ford, wcześniej jeździłem tylko służbowymi i od znajomych (Focusy i starsze Fiesty). Gdyby nie to, że nie potrafię sobie nadal ustawić dobrze fotela (ciągle mnie bolą plecy) to bym nie miał żadnych uwag ;-)
@FFDriver Czy Ty również masz w swojej wrażenie, jakbyś siedział lekko pod kątem (na zewnątrz) w stosunku do samochodu? Porównywaliśmy już 2 fiesty MK7FL i każdy kierowca w obu samochodach miał takie wrażenie. Jakaś wada, czy "ten typ tak ma"?

Do wstecznego się już przyzwyczaiłem i wiem, kiedy się nie zapiął.

lukaszs - 16 Sty 2014, 11:01

po trasie 500km tez mnie plecy bolaly. mniej wygodne sa fotele od focusa mk2
sla32 - 16 Sty 2014, 11:22

Obejrzałem filmik na YT i wychodzi na to że ASO w Gdańsku jest profesjonalne a w Elblągu nie.
Nie wiem dokładnie jak pracują w Elblągu ale pod poniższym linkiem można poczytać opinie klientów na temat ASO w Gdańsku
http://www.trojmiasto.pl/...del-o15078.html
lub drugi z większą ilością
http://forum.trojmiasto.p...l-c2,15078.html
Gdy moja Fiesta była nowa kilka lat serwisowałem ja właśnie w tym ASO.
Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że są to gamonie i nieudacznicy, którzy potrafią tylko robić przeglądy i kasować pieniądze. Oj kasować potrafią perfekcyjnie.
Moja przygoda z ASO skończyła się już dawno ale sądząc po bieżących komentarzach nic się nie zmieniło.

FFDriver - 16 Sty 2014, 11:47

LefQ napisał/a:
Czy Ty również masz w swojej wrażenie, jakbyś siedział lekko pod kątem (na zewnątrz) w stosunku do samochodu?


Że jak ?? :)
Ja nie mam żadnych zastrzeżeń do fotela.
Żona też jest zadowolona i nic nie zgłasza.
Ogólnie to ja należę do osób, które po prostu wsiadają i jadą obojętnie czym i we wszystkim dobrze mi się jeździ :) Choć nie jechałem na razie Fiestą dalej niż 60km.
Bardzo lubię np. jeździć kumpla Kią dostawczą K2700.

Choć np. w Hondzie Civic VIII (to pierwsze UFO) bolały mnie kolana przy dłuższych trasach. Zbyt nisko fotel, zbyt wysoko kolana :( Dlatego auto sprzedałem. Zresztą silnik 1.8 benzyna 140KM, który tam był w ogóle nie jechał. Miałem wrażenie, że Tigra 1.6 110KM rwie się znacznie lepiej.

Dodam, że ogólnie lubię siedzieć dość prosto.
Fotele moim zdaniem są dobrze wyprofilowane.
Tylko ja nie wiem czy mamy takie same fotele.
Moje wyglądają tak:


i nie wiem czy nie są głębsze niż normalnie.

LefQ trza się po prostu w końcu spotkać :)

Trochę się zrobił offtopic - sorry.

Pozdro
FFDriver

michal1988-m2 - 7 Lut 2015, 17:39
Temat postu: mk7 1.25 82KM 2012r
Wada skrzyni polega na ciężko wchodzący wsteczny bieg lub wyskakujący. gdy po wstecznym wbijam jedynkę również pojawia się problem z wbiciem tylko przy pierwszej próbie.
wszyscy piszą ze jest problem ale nikt nie pisze jaki jest złoty środek na ta usterkę.
nie wiem jakie kroki mam poczynić aby usunąć usterkę.
- odpowietrzenie wybieraka
- regulacja cięgien skrzyni biegów
- naprawa skrzyni ale jaki element?
- wymiana skrzyni na inna wolna od wad ale jaka ?

[ Dodano: Sro Lut 11, 2015 07:31 ]
Może komuś pomogę przy naprawie swojej fiesty mk7 1.25 82KM

Przy wybieraniu biegów wskakują do polowy głównie jedynka i Wsteczny.
Na nie odpalonym silniku oraz na zapalonym to samo. Ciężko wchodząca 5 i jeszcze ciężej ja wybić.

Przyczyna tego w 99% jest dość mocno poluzowana śruba wybieraka pod skrzynią biegów.<luźny wybierak>
Co powoduje podczas wybierania biegów odpychanie i klinowanie się wybieraka przez co nie trafia w zamierzony punkt skrzyni biegów. :2xf:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group