Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK6] Drobny wyciek oleju spod dolotu - 1.4TDCi

arktur36 - 28 Wrz 2010, 19:31
Temat postu: [MK6] Drobny wyciek oleju spod dolotu - 1.4TDCi
Co to może być? Zaznaczyłem na zdjęciu - wycieka spod tego węża. Zbiera się też pod sterowaniem turbo, które jest umieszczone pod tym wężem.
Link do zdjęcia : http://img340.imageshack.us/i/c130200037.jpg/

JoeMix - 28 Wrz 2010, 19:48

Cytat:
[MK6] Droby wyciek oleju spod dolotu
Żaden wyciek oleju nie jest dobry,,, ale jak widać na zdjęciu tuż przed zaznaczonym miejscem w dolot jest podłączona rurka która silnik ciągnie pary oleju (przewietrzanie silnika) i ten się pewnie skrapla,,, było o tym niedawno na forum,,,
arktur36 - 2 Paź 2010, 18:37
Temat postu: Proszę o podpowiedź
uzupełnienie pierwszego postu w temacie: wskazałem w nim jednak chyba złe miejsce przecieku. zaobserwowałem że zbiera się olej pod metalową rurą wskazaną w żółtym okrędu na zdjęciu. co to jest i jak jest uszczelnione, czy oringiem? jesli tak to jakie są jego wymiary? proszę o pomoc.

link do zdjęcia:
http://img101.imageshack....6503/wyciek.jpg

ElGrey - 2 Paź 2010, 19:32

sprawa ta k samo jak w poprzednim poscie na ten temat, turbina zolte zasysa pary oleju przew wezyk czerwona strzalka pomiedzy turbina a kolektore, jest uszczelnienie, ktore jest czescia niewymienna samego kolektora, lekarstwo odkrecic turbine przeczyscic polaczenie i skrecic spowrotem i tyle, pry okazji upewnisz sie czy uszczelka jest w calosci, a na 1 zdjeciu pomiedzy tyrbina a czescia dolotu jest kolejna uszczelka ktora warto sprawdzic, niestety dostepn tylko w kaplecie z ta czescia, cena 480 zl

jesli pojawia sie w tych miejscach olej i ubywa w silniku oleju, to moze oznaczac ze turbina zaczyna podsysac olej, znaczy sie niedlugo zdechnie turbinka.

arktur36 - 2 Paź 2010, 21:23
Temat postu: Jak w temacie
Nie czerwona strzałka nie jest aktualna jak i pierwszy post ze zdjęciem. Wyciek jest tylko spod okolic zaznaczonych na żółto. Wię proszę o radę jak to uszczelnić i czy wogóle się da uszczelnić gdzieś czytałem że tam jest oring. czy to prawda.
mechcom - 3 Paź 2010, 09:45

JoeMix napisał/a:
Cytat:
[MK6] Droby wyciek oleju spod dolotu
Żaden wyciek oleju nie jest dobry,,,


on tam pisał "Drobny" :-P


wez to rozkrec tak jak Ci kolega wyzej mowi przeczysc i zobacz ta te uszczelki czy tez jak bedzie oring czy jest cały i bedzie ok

JoeMix - 3 Paź 2010, 10:05

mechcom napisał/a:
on tam pisał "Drobny" :-P
Ja to wiozłem C&P a ostatnio BJ tam grzebał - może poprawił,,,
ElGrey - 3 Paź 2010, 12:19

uparty jak osiol... owszem jak pisalem jest uszczelnienie wlasnie ORING (potoczna nazwa uszczelnienia walcowego) ktory jest czescia dolotu. :-P
arktur36 - 3 Paź 2010, 12:26
Temat postu: Prośba Elgrey - z góry dziękuję
A możesz dokładnie mi napisać jak sprawdzić i usunąć tę nieszczelność? Tylko tak jak krowie na rowie i czy jako laik sam sobie z tym poradzę, bo piszesz aż o demontażu turbiny. Zdemontuję - zamontuję i może być kicha.
JoeMix - 3 Paź 2010, 12:36

arktur36 napisał/a:
Zdemontuję - zamontuję i może być kicha
Naert jak po kolei Ci ktoś to opisze to tak może być - nie chcesz ryzykować oddaj auto do mechanika,,,
Laskosz - 3 Paź 2010, 21:58

JoeMix napisał/a:
oddaj auto do mechanika,,,

g to da
te silniki wala odma olej w ukl dolotowy

najlepsze wyjscie to z pokrywy zaworow waz w jakas butelke a wejscie w ukl dolotowy zaslepic

arktur36 - 4 Paź 2010, 13:53
Temat postu: Informacyjnie i czy to prawda.
Został wymieniony oring i już się póki co nie poci w tym miejscu i też nie zbiera się olej. Jednak szef wszystkich szefów w tym warsztacie powiedział mi że w tych silnikach na głównej magistrali olejowej jest jakieś sitko które lubi się zatykać i że warto je przeczyścić, ale w tym celu należy zdemontować turbinę żeby sie do niego dostać ( to sitko nie jest w turbinie). Tak tez jest w cytrynach C3 i w peugotach. Powiedział też że jeśli te sitko jest nie drożne to i tak za jakiś czas może znowu wywalać olej w miejscu gdzie został zmieniony ten oring a w najgorszym wypadku jeśli się sito całkiem zatka to zatrze turbinę lub nawet uszkodzić może blok silnika.Czy to prawda czy straszył dla kasy?
I jeszcze jedno pytanie: czy ta metalowa rura odchodząca od turbiny na której jest ten oring, po jeździe jest zawsze taka gorąca?

ElGrey - 4 Paź 2010, 16:04

slyszalem o tym sitku, ale to dotyczylo tylko smarowania samej turbiny i nie widze zwiazku z twoim wyciekim...
no i turbina z zasady jest goraca :głowąwmur:
ale wracajac do sitka to podobno, nie wiem czy to sie tyczy naszych aucisk, owe sito jesli sie zapcha szybko spowodyje zatarcie turbiny, bo nie bedzie smarowana, uszkodzenia samego silnika :rotfl: nieobawialbym sie, mechanik straszyl troche na wyrost :V:
moze ktos wie wiecej

piwko2006 - 5 Paź 2010, 18:38
Temat postu: Re: Informacyjnie i czy to prawda.
arktur36 napisał/a:
Został wymieniony oring i już się póki co nie poci w tym miejscu i też nie zbiera się olej. Jednak szef wszystkich szefów w tym warsztacie powiedział mi że w tych silnikach na głównej magistrali olejowej jest jakieś sitko które lubi się zatykać i że warto je przeczyścić, ale w tym celu należy zdemontować turbinę żeby sie do niego dostać ( to sitko nie jest w turbinie). Tak tez jest w cytrynach C3 i w peugotach. Powiedział też że jeśli te sitko jest nie drożne to i tak za jakiś czas może znowu wywalać olej w miejscu gdzie został zmieniony ten oring a w najgorszym wypadku jeśli się sito całkiem zatka to zatrze turbinę lub nawet uszkodzić może blok silnika.Czy to prawda czy straszył dla kasy?
I jeszcze jedno pytanie: czy ta metalowa rura odchodząca od turbiny na której jest ten oring, po jeździe jest zawsze taka gorąca?

Kolego, powiedz mi czy przed wymianą tego uszczelnienia autko miało tendencje do dymienia na wysokich obrotach ?
U mnie też zaczęło się pocić, będę musiał się za to zabrać.

arktur36 - 5 Paź 2010, 20:16
Temat postu: Re: Informacyjnie i czy to prawda.
Niczego takiego nie zauważyłem.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group