Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Problem z hamulcami

wykrecik - 26 Wrz 2010, 12:05
Temat postu: [MK3] Problem z hamulcami
Hejka,

Mam do Was wielką prośbę. Przeczytałem sporo tematów - ale chce się upewnić.

Moja Fiestka od dwóch dni ma problem z hamowaniem.

Po odpaleniu pedał jest w 3/4 przypadków twardy i Fiesta prawie nie hamuje - trzeba się na prawdę wysilić, żeby zahamować.

Czasem powiedzmy raz na 30 odpaleń pedał staje się tak miękki, że aż wpada w podłogę i auto też nie hamuje.

Zastanawiam się czy to serwo czy pompa czy coś innego jeszcze?

Jak byłem na sprawdzeniu w stacji to hamulce z tyłu i z przodu były ok .

Nastąpił też wyciek z jednego z tych dwóch zaworków ( nie wiem co to jest)



Uploaded with ImageShack.us

Przewód idący do nich jak i z nich jest mokry od płynu - wahacz też jest lekko ubrudzony płynem - musiało trochę go wystrzelić (jednakże wielkiego ubytku w zbiorniczku nie ma).

Co to może być Panowie? Wymieniać serwo i pompę czy to coś jeszcze innego?

Będę wdzięczny za odpowiedzi.

JoeMix - 26 Wrz 2010, 12:17

To są regulatory tylnych hamulców,,, jak wystrzeliło przed nimi (po stronie pompy) to może są zatkane,,, wiec regulatory do sprawdzenia/wymiany,,, układ do uszczelnienia,,, na szrocie odkęć te krótkie przewody co idą z pompy do tych cylindrów,,, przetnij, zaklep na ślepo i te 2 kawałki od strony pompy wkręć u siebie (czyli odłącz tylne hamulce) i zobacz jak przód tylko hamuje,,,
wykrecik - 26 Wrz 2010, 12:32

Myślisz, że to chodzi tylko o tył? A co z tym twardym jak skała pedałem? To może być przez te regulatory?
JoeMix - 26 Wrz 2010, 12:44

Ja Ci tylko mówię jak bym to zrobił, skoro ci cieknie to i tak masz układ do naprawy i odpowietrzania,,, wiec bym dorwał jakieś "zaślepki" jak pisałem i odłączył tył,,, i się przekonał,,, z takimi hamulcami jak piszesz bym autem nie jeździł,,, z pewnym przodem bez tyłu do pracy czy do sklepu po części spokojnie można jechać,,,
wykrecik - 26 Wrz 2010, 12:52

Nie no masz w 100% rację. Ewentualnie orientujesz się może czu te regulatory są dostępne nowe czy trzeba szukać używki?
drzeniow - 26 Wrz 2010, 13:13

regulatory kupisz nowe, ale mozna tez uzywane(one sie nie psuja, najwyżej zatykają)

Ale ja bym obstawiał tez serwo.
Tylko ono tez sie z reguły nie psuje.
Sprawdź wszystkie wężyki pomiędzy kolektorem a serwem może któryś z nich jest zatkany(ja tak wlasnie mialem ze przewód kolektorze sie stopił i zakleił i serwo nie dostawało podciśnienia.

A z tą nieszczelnością to uważaj bo jesli wystrzeli przewód to hamulców brak :/

[ Dodano: Nie Wrz 26, 2010 13:15 ]
aha i sprawdz tez zaworek na przewodzie pomiedzy kolektorem a serwem bo on ma poszczać powietrze tylko w jedną strone a nie w dwie :)
Do serwa ma powietrze nie isc tylko ma wychodzić z serwa :)

[ Dodano: Nie Wrz 26, 2010 13:17 ]
wykrecik napisał/a:
Czasem powiedzmy raz na 30 odpaleń pedał staje się tak miękki, że aż wpada w podłogę i auto też nie hamuje.

wtedy wlasnie moze Ci uciekać cisnienie(wycieki płynu)

wykrecik - 26 Wrz 2010, 14:20

Więc tak.

Wsiadłem się przejechać.

Na początku było tak jak wczoraj - ledwo hamowała. Wcisnąłem kilka razy bardzo mocno pedał. Słychać było syczenie lekkie. Po wyłącznie silnika tak jakbym puściło coś - lekki trzask.

Odpaliłem znów i pojechałem kawałek - nacisnąłem parę razy mocniej - pedał stał się miękki i prawie przestała hamować - zapaliła się kontrolka od ręcznego i nie chciała zgasnąć.

Przed tymi zaworkami - regulatorami tyłu się polało - dosyć ostro.

Pomogło odpięcie kostki od serwa - czyli chyba serwo plus zapieczone regulatory tyłu?

drzeniow - 26 Wrz 2010, 14:55

wykrecik napisał/a:
zapaliła się kontrolka od ręcznego i nie chciała zgasnąć.

to oznacza brak plynu hamulcowego.
wykrecik napisał/a:
- nacisnąłem parę razy mocniej

naucz sie ze nic nie robi sie na siłę.
wykrecik napisał/a:
Pomogło odpięcie kostki od serwa

czyli co sie stalO?

wykrecik - 26 Wrz 2010, 15:13

Tzn. jak odpiąłem kostkę serwa to zaczął hamować ciut lepiej - ale bez rewelacji - do normy daleko......
JoeMix - 26 Wrz 2010, 18:57

Jak się zdejmie podciśnienie z serva to zazwyczaj silnik gaśnie, bo tam jest spore ssanie,,, napraw najpierw nieszczelność bo servo nie ma nic do tego, jak się popsuje to trzeba mocniej naciskać na hamulec ale auto normalnie w świecie hamuje, da się nawet zablokować koła jak nie ma SCS'u,,,
wykrecik - 2 Paź 2010, 08:57

Dzięki chłopaki za pomoc.

Problem prawie rozwiązany. Wymieniłem jeden przewód miedziany i odpowietrzyłem - jest w miarę ok, tylko pedał twardy.

Zostało serwo do wymiany :)

Pietrekk - 2 Paź 2010, 14:23

Podepnę się, u mnie nie chce cofać płynu spowrotem z tyłu, wygląda to tak:
Koło obraca się bez problemu, nacisnę parę razy na pedał hamulca to go blokuje, odkręcę odpowietrznik, zejdzie płynu trochę i znowu bez problemu się obraca. Dodatkowo dodam że przy wymianie cylinderków jak odkręciłem przewód to nie lało się z niego. PO obu stronach z tyłu jest tak samo. Czy to wina przewodu jakiegoś?

drjanusz - 2 Paź 2010, 15:16

Przewody elastyczne wymień :-P
Pietrekk - 2 Paź 2010, 15:24

W jednym kole sprawdziłem, tak jak mówi drjanusz przewód elastyczny.
Dzięki

[ Dodano: Pon Paź 04, 2010 12:21 ]
Potwierdzam, wymiana przewodów na obu kołach załatwiła sprawę :)

ciechol - 17 Sty 2011, 22:42

Witam Mam podobny problem z miękkim pedałem. Przy gwałtownym hamowaniu samochód zachamował ale został mi pedał w podłodze. Teraz słysze tylko syczenie z serwa przy nacisnięciu padału a hamulców nie ma woogóle. Ubyło mi troszkę płynu w zbiorniczku ale nie widze wycieków. Czy to serwo ?? Z góry dzięki
Stunt_Man - 17 Sty 2011, 22:45

wpadł w podłoge? na wyłączonym silniku też?
jeśli pedał jest miekki to najprawdopodobniej gdzieś jest wyciek

sprawdź dokładnie (popompuj mu pare razy i zobacz czy ubywa płynu, jak ubywa to masz wyciek który będzie gdzieś widać pod autem)

ciechol - 17 Sty 2011, 22:59

Wpada w podłogę przy wyłaczonym jak i właczonym silniku. Dziś pompowałem chyba dobre 5 min. płynu nie ubyło więcej. Tylko syczenie...Odkręciłem jeden przewód przy pompie nacisnąłęm za pedał i płyn pojawił sie.
Stunt_Man - 17 Sty 2011, 23:02

skoro płynu nie ubywa to chyba pompe szlag trafił :yyy:
ciechol - 17 Sty 2011, 23:06

no chyba nadszedł jej kres. Jeszcze jedno pytanie w jaki sposób mogę rozdzielić oś serwa z pedałem czy jest jakiś na to sposób czy wystarczy szarpnąć?Dzięki za odpowiedzi
TomeX500 - 18 Sty 2011, 12:29

Panowie też się podepnę, u mnie po wymianie tylnych hamulców pedał jest tak na 1/4 wysokości miękki. Tzn jak go odpalę i wyjeżdżam z parkingu, to ma większy luz, niż gdy jadę 80 i go nacisnę, wtedy jest odpowiednio twardy i hamulce natychmiast reagują. Odpowietrzane było dość dokładnie, wycieków nie ma, płynu nie ubywa. Czy może tak być przez ciężko poruszające się tłoczki/zaciski przednich hamulców?
TomQ - 18 Sty 2011, 12:36

TomeX500 napisał/a:
Odpowietrzane było dość dokładnie,


Czy przy kilkukrotnym naciskaniu pedału on "rośnie"?
Jeśli tak, to odpowietrz jeszcze raz.
Jeśli nie to czeka Cię regeneracja lub nowa pompa.

szynszyl - 18 Sty 2011, 12:39

ciechol napisał/a:
Tylko syczenie
znaczy przepuszcza membrana serwa, tzw. duża. wymienic
TomeX500 - 19 Sty 2011, 11:50

TomQ napisał/a:
Czy przy kilkukrotnym naciskaniu pedału on "rośnie"?


Na wyłączonym silniku 2 razy nacisnę i robi się betonowy, na włączonym nie bardzo, bo od tego jest serwo, żeby nie był twardy.

drjanusz - 19 Sty 2011, 12:00

TomeX500 napisał/a:
TomQ napisał/a:
Czy przy kilkukrotnym naciskaniu pedału on "rośnie"?


Na wyłączonym silniku 2 razy nacisnę i robi się betonowy, na włączonym nie bardzo, bo od tego jest serwo, żeby nie był twardy.

Serwo jest nie od tego :krzesłemgo: Serwo jest od wspomagania siły hamowania :głowąwmur:

TomeX500 - 19 Sty 2011, 12:26

No... żeby nie był betonowy przy hamowaniu ;-|
kecaj999 - 19 Sty 2011, 15:15

chcialbym sie podpiac pod temat:-) bo moja fiesta po kilku dniach przerwy na parkingu ma problem hamowaniem. Po odpaleniu auta pedał jest twardy i slabo hamuje, jednak po przejechaniu 200-300m i kilku probach hamowania zaczyna hamowac normalnie. Problem ten powtorzyl mi sie juz kilka razy... Jakies sugestie? :fox:
TomQ - 19 Sty 2011, 15:56

kecaj999, serwo lub wężyk pomiędzy serwem, a kolektorem ssącym.
luk-90 - 19 Sty 2011, 16:13

możliwe jest także, że po kilku dniach postoju tarcze zardzewiały i te kilka hamowań wyciera rdzę z tarczy, powiem szczerze miałem podobnie jeszcze jakiś czas na starych hamulcach, teraz po wymianie tarcz i klocków efekt znikł
drjanusz - 19 Sty 2011, 17:24

TomeX500 napisał/a:
No... żeby nie był betonowy przy hamowaniu ;-|

Masz problemy z czytania ze zrozumienim-Serwo wspomaga siłę hamowania,a jak pedał miękki to hamulce do :tyłek:

TomeX500 - 19 Sty 2011, 22:28

drjanusz napisał/a:
Masz problemy z czytania ze zrozumienim-Serwo wspomaga siłę hamowania,a jak pedał miękki to hamulce do


Chyba Ty :P Przecież nie będę pisał referatu jak działa serwo, żeby jakiś wons się zadowolił tym co piszę.
Przy lekkim dodaniu gazu, pedał hamulca jest twardszy. Może to moje subiektywne odczucie, że ma trochę więcej luzu, bo spodziewałem się natychmiastowej reakcji hamulca, choć przewody też już mają swoje lata.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group