|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Elektryka - [MK3] Brak iskry po swapie na 1.6 16V
Dragon21 - 22 Wrz 2010, 14:10 Temat postu: [MK3] Brak iskry po swapie na 1.6 16V Witam robię swap na 1.6 16V i nie mam na świecach iskry pomocy
JoeMix - 22 Wrz 2010, 14:29
Akumulator podłącz,,,
Dragon21 - 22 Wrz 2010, 14:36
wszystko jest podlaczone kreci rozrusznik podaje paliwo ale nie mam iskry na kablach
JoeMix - 22 Wrz 2010, 14:38
Kostkę od cewki WN podłączyłeś? Jest na niej napięcie?
Dragon21 - 22 Wrz 2010, 14:38
na niej jest sprawdzałem miernikiem
kuba87 - 22 Wrz 2010, 14:39
napewno sie cos popsuło....
Dragon21 - 22 Wrz 2010, 14:39
no nie mam pojęcia
Widawa - 22 Wrz 2010, 14:42
A cewke sprawdzales ? czy w ogole dochodzi prad wiesz ?
JoeMix - 22 Wrz 2010, 14:42
Więc jak jest napięcie to znaczy że sterownik nie odcina mas dlatego nie ma iskry,,, pierwsze co mi się nasuwa poza awarią sterownika to czujnik położenia wału,,,
Dragon21 - 22 Wrz 2010, 14:44
cewke mialem od swojego starego silnika z 1.1 i tez nie ma iskry na nim to mowisz ze polozenie walu moze byc czujnik czy zle podlaczony ?
kuba87 - 22 Wrz 2010, 14:45
albo cewka pizgnieta jest....
nie wiem jak w zeteckach zobacz czy jest czujnik wału podpiety....
Dragon21 - 22 Wrz 2010, 14:46
podpięty jest ale może odwrotnie z wtryskiem musiał bym zobaczyć
JoeMix - 22 Wrz 2010, 14:46
? Teraz nie rozumie, ta sama cewka na innym silniku i tez nie daje iskry - może uwalona? Czujnik położenia wału to podstawowy czujnik wyznaczana zapłonu (momentu iskry) - to jest ten jedyny niezbędny bez którego auto nie pojedzie,,,
kuba87 - 22 Wrz 2010, 14:50
proponuję abys wszystkie kosteczki i połaczenia instalacji jeszcze raz posprawdzał....
moze cos sie gdzie pstrykło i nie kontaktuje....
jak mowisz ze paliwo podaje...
a wspominałes cos o immo
rozwiazałes kwestie immobilizera?
Dragon21 - 22 Wrz 2010, 14:52
dostałem wiązkę i kompa bez imo bo jak by było to pompa paliwa by nie podawała paliwa
kuba87 - 22 Wrz 2010, 14:55
wiec moze byc cos uwalone.....w kompie albo w wiązce...
w kostce od cewki ktore piny podają na stałe plus?
daj mase tzn wyprowadz masę z kostki wykrec swiece i szybko kabelkiem smyraj o cos metalowego i obserwuj czy sie iskra pojawia...
sprobuj tez pociagnąc nowy kabelek masowy z cewki do kompa
Dragon21 - 22 Wrz 2010, 15:03
a jest teraz takie cos jak zmienialem kostke na 12 pin podlanczalem kolorami wszystko i zostalo mi tak brozowo bialy i zelony moze to cos od tego zalezy
kuba87 - 22 Wrz 2010, 15:05
byc moze...
włacz zapłon i sprobuj kazdym z ic po koleji smyrac po masie i obserwuj czy sie iskra pojawia
Dragon21 - 22 Wrz 2010, 15:22
teraz tak powiedzce mi na ktorej czesci wiazki jest wtyczka od polozenia walu bo juz sie sam pogobilem na tej od wtryskow czy na tej od kompa co wychchodzi
JoeMix - 22 Wrz 2010, 15:26
kuba87 napisał/a: | włacz zapłon i sprobuj kazdym z ic po koleji smyrac po masie i obserwuj czy sie iskra pojawia | A jak se kompa spalisz to usiądź i płacz,,,
kuba87 - 22 Wrz 2010, 15:28
Joe uwalonego juz nie uwali
Dragon21 - 22 Wrz 2010, 15:30
myslicie ze komp moze byc walnienty ??
kuba87 - 22 Wrz 2010, 15:33
jak mowiłem posprawdzaj kosteczki i połaczenia....
sproboj podmienic czujnik wału na inny
moze od 1.1 bedzie pasowal....
jak masz innego kompa to tez podmien i zobacz....
Dragon21 - 22 Wrz 2010, 15:47
a wiec tak wszystkie wtyczki sa poldaczone komp zmienilem i nic ale jest jeszcze problem jak przekrecam kluczyk w stacyjce nie pali mi sie kontrolka od cisnienia oleju a jest na tym samym kablu co cewka
JoeMix - 22 Wrz 2010, 15:53
Dragon21 napisał/a: | nie pali mi sie kontrolka od cisnienia oleju a jest na tym samym kablu co cewka | Hę? Kontrolka oleju na tym samym kablu co cewka? Czujnik ciśnienia oleju robi zwarcie do masy i się żaróweczka świeci, natomiast cewka ma 12V za stacyjką i 2 masy sterowane przez komputer (jeśli tam DIS jest)
Dragon21 - 22 Wrz 2010, 15:55
no tak bo masz tak cewke czujnik cisnienie oleju czujnik termostatu i czujnik przy skrzyni na jednej wiazce malej
[ Dodano: Sro Wrz 22, 2010 17:04 ]
na czujniku od polozenia walu jest taka krecha pociagnieta tak jak by byl pekniety
[ Dodano: Sro Wrz 22, 2010 17:36 ]
tak mam pekniete na rysunku zaznaczone mam jak idzie krecha
kuba87 - 22 Wrz 2010, 18:36
moze byc to własnie....
Dragon21 - 22 Wrz 2010, 18:38
ale z tego co mi mowili to ze moze odpalic ale nie bedzie rzucac ale wydaje mi sie ze tez moze byc to ze dostal spiecie i sie przepalil bo te kable jak bralem silnik byly popalone
[ Dodano: Sro Wrz 22, 2010 18:38 ]
jeszcze sprawdze pozniej kable masowe
luki - 22 Wrz 2010, 18:51
podepnij miernik i sprawdź czy zmienia się rezystancja jak kręcisz silnikiem na CPW.
Pele - 22 Wrz 2010, 18:56
Silnik przed swapem palił czy brałeś w ciemno ??
Dragon21 - 22 Wrz 2010, 19:01
silnik byl na chodzie jak go bralem tu jest teraz kwestia sprawdzenia czujnika i ewentualnie szukanie w kablach
[ Dodano: Sro Wrz 22, 2010 21:35 ]
sprawdzałem oporność czujnika i ma 389
Laskosz - 22 Wrz 2010, 21:46
nienawidze takiego strzelania nikt tego nie widzial a kombinujecie wg mnie zle jest wiazka spieta
Dragon21 - 22 Wrz 2010, 21:49
ja obstawiam ze edis w ecu nie ma masy i dla tego jest brak sikry
JoeMix - 22 Wrz 2010, 21:50
Dragon21 napisał/a: | z tego co mi mowili to ze moze odpalic ale nie bedzie rzucac | Z uwalonym czujnikiem położenia wału nawet nie pierdnie,,, luki86 napisał/a: | podepnij miernik i sprawdź czy zmienia się rezystancja jak kręcisz silnikiem na CPW | A co to CPW to jakiś potencjometr że ma mu się rezystancja zmieniać? Taki czujnik oscyloskopem sprawdzisz,,,
[ Dodano: Sro Wrz 22, 2010 21:52 ]
Laskosz napisał/a: | nienawidze takiego strzelania nikt tego nie widzial a kombinujecie wg mnie zle jest wiazka spieta | A czego oczekujesz po temacie w którym nie ma za wiele konkretów,,,
luki - 22 Wrz 2010, 21:54
CPW Czujnik Położenia Wału
Dragon21 - 22 Wrz 2010, 21:56
a jakie chcesz konkrety
luki - 22 Wrz 2010, 21:59
z czego wiązka jaki komp na początek
Dragon21 - 22 Wrz 2010, 22:13
komp jest od futury i wiazka tak samo
luki - 22 Wrz 2010, 22:15
czyli w wbudowanym edisem
Dragon21 - 22 Wrz 2010, 22:16
tak i sadze ze ecu ma mase a edis nie i mysle ze trzeba sprawdzis przewody masowe
luki - 22 Wrz 2010, 22:19
kiedyś jak pytałeś o piny to wrzuciłem schemat takowego komputera, sprawdź czy wsio z opisem gra
Dragon21 - 22 Wrz 2010, 22:24
połoczone zostalo kolorami wszystko i zostal mi zielony i brazowo bialy
luki - 22 Wrz 2010, 22:27
miedzy wazkami auta a silnika
Jeżeli tak to obrotek i temp na desce
Dragon21 - 22 Wrz 2010, 22:30
tak dokladnie tak jak mowisz
luki - 22 Wrz 2010, 22:43
ale oblookaj coś takiego http://fiestaguides.co.uk...conversion.html w 3/4 strony sa opisane różnice między wiązkami 8 i 12 pinowymi,
Dragon21 - 22 Wrz 2010, 22:50
o ta strona sie przyda mi
Marek - 22 Wrz 2010, 23:33
Zdjęcie które wrzuciłeś to czujnik położenia wałka rozrządu, a czujnik położenia wału jest nad rozrusznikiem. Więc sprawdź czy podpiąłeś bo jak podstawowe rzeczy mylisz to ja współczuje temu autu.
Dragon21 - 23 Wrz 2010, 09:26
zdjęcie jest przykładowe żeby pokazać jak mam puknięty czujnik
[ Dodano: Czw Wrz 23, 2010 13:32 ]
czujnik zmieniony jest i nadal nic a może być to ze imo zaskoczyło w kompie ?
Daras84 - 23 Wrz 2010, 14:15
ale fiesty mk3,5 nie maja immo w kompie.... ile razy mozna mowic
Dragon21 - 23 Wrz 2010, 17:26
bylem u elektryka i jeżeli nie ma iskry na kablach to jest blokada przez imo nie mam pojęcia sprawdziłem kable wymieniłem czujnik położenia walu miałem 5 kompów juz od escorta mondeo i nic normalnie ręce opadają
luki - 23 Wrz 2010, 17:52
a sprawdzałeś co sie dzieje w kostce od cewki podczas kręcenia silnikem, bo sa 3 kable czarny masa, zielono czerwony napięcie i zielono zółty sterujący, podepnij kontrolkę do zielono żółtego i obserwuj czy mruga
Dragon21 - 23 Wrz 2010, 18:02
ok a jak nie bedzie mrugac ?? a powiedz mi to wszystko jest na jednym kablu od cisnienia oleju i kontrolka mi sie nie pali to moze byc cos z masa ????
[ Dodano: Czw Wrz 23, 2010 18:04 ]
Daras84, w kompie nie miały ale elektryk mi mówił ze do odblokowania zapłonu mogą potrzebować zewnętrznego sterownika z imo tak mi tłumaczył
luki - 23 Wrz 2010, 18:11
znaczy jak na jednym przewodzie?? do cewki idą 3 przewody a osobno do kontrolki cisnienia oleju mogą isć co najwyżej w jednej wiązce, chociaż nie powinny bo przecie czujnik ciśnienia jest pod kolektorem a cewka z boku silnika.
Do czujnika ciśnienia idzie zielono brązowy a dalej do kompa leci.
Jak go zmasujesz powinna kontrolka świecić
jackrzec - 23 Wrz 2010, 18:12
Dragon21 napisał/a: | dostałem wiązkę i kompa bez imo bo jak by było to pompa paliwa by nie podawała paliwa | A co ma immo do pompy paliwa? Immo we fieście odcina zapłon a nie pompę... Rozrusznik kręći, paliwo się leje a nie odpalisz ni ch..ja!
Dragon21 - 23 Wrz 2010, 18:15
luki86, o to mi chodzi jak opisałeś
jackrzec, no tak paliwo podaje rozrusznik kreci ale nie ma iskry na kablach a mam kompa bez imo i wiązka tez bo wszystko mam od darasa
luki - 23 Wrz 2010, 18:16
jackrzec, ale teraz iskry nie ma, reszta niby jest
Dragon21 - 23 Wrz 2010, 20:40
reszta od poczatku byla a iskry jak nie bylo tak nie ma i mi widzi sie na imo ale wiazka i komp bez imo jest no chyba ze jeszcze jakies czujniki przekazniki maja byc ktorych nie mam
Marek - 23 Wrz 2010, 21:56
Nie ma takiego czegoś jak zablokowany przez immo, nie we fieście mk3.5
Dragon21 - 23 Wrz 2010, 22:11
ja mam mk3 to jest 90r a reszta silnik wizaka jest z 94r
JoeMix - 23 Wrz 2010, 22:39
luki86 napisał/a: | bo sa 3 kable czarny masa, zielono czerwony napięcie i zielono zółty sterujący, podepnij kontrolkę do zielono żółtego i obserwuj czy mruga | Jeśli tam jest DIS to na środkowym jest stale +12V a na zewnętrznych jest masa, raz na jednym raz na drugim, i w chwili kiedy masa znika jest przeskok iskry na 2 przewodach WN (świecach) w tym czasie powinna być masa na drugim przewodzie i drugie pół cewki powinno się "ładować",,, Jakie stałe zasilanie cewki, jake sterowanie? Dragon21 napisał/a: | powiedz mi to wszystko jest na jednym kablu od cisnienia oleju i kontrolka mi sie nie pali to moze byc cos z masa | Już pisałem ze śmierdzi mi kontrolka oleju na jednym kablu od cewki,,,
Dragon21 - 23 Wrz 2010, 22:50
JoeMix, no to sie zgadza ze po przekrecenu kluczyka jest stele 12V ale powiem ci tak instalacja silnika jest od wersji bez imo a czesci kabli takie jak czesc z wtrtskami jest od imo i wlasnie te od cewki sa od imo i moze byc inna kolejnosc w kostce moze to banalne ale trzeba sie wszystkiego lapac
[ Dodano: Pią Wrz 24, 2010 17:16 ]
mam pytanko wzielem do teki stary komp od 1.1 i byl na nim eec-IV co nie i on mial edisa zewnetrznego moze tu tez musi byc zewnetrzny podlaczony ??
[ Dodano: Sob Wrz 25, 2010 18:57 ]
a wiec to co udalo mi sie znalesc to tak za wtyczka od polozenia walu byly kable przelamane potem ten sam kabel pod oslona plastikowa taka rura byl nacienty no i zrobilem kabel od cisnienia oleju ale nadal nie ma iskry i mam pytanie od wiazki silnika do kostki glownej zasilajacej ida 2 czarne kable jeden prowadzi do kompa a 2 do wtyczki do cewki co z nimi zmostkowac je ?
dżolero - 14 Lis 2011, 12:04
mam taki sam [problem ale szczepiam escorta 1.6 cvh do mk3 1.3i
co to wiązki. polączlem wszystko kolorami. został mi 1 brązowy we wtyczce kabinowej. co z nim? z kad wiedziec który z tych 2 brązowych w kabinowej dac do brązowego w silnikowej?
dodam ze nie mam iskry. po zapłonie prąd dochodzi na cewke. wtryski daja paliwo a iskry nie ma na zadnym cylindrze,
co posprawdzac?? wieczorem bd w garażu u teściów to bym sprawdził.
wiem ze mam sprawdzic czy na bocznych kablach cewki widzi obroty podczas krecenia jesli widzi to cpw sprawny??, podac na srodkowy kabel cewki 12v i delikanie ocierac o blok by sprawdzic czy iskra jest co potwierdzi czy sprawna cewka czy nie. co jeszcze??
Marek - 14 Lis 2011, 19:07
Jakbyś zrobił to co Ci wczoraj pisałem na GG to już byś wiedział czemu iskry nie ma ale nie, lepiej zadać te same pytania na forum
|
|