|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika - [MK3] Wyciągnięcie nagrzewnicy
MiSieKce - 30 Sie 2010, 15:32 Temat postu: [MK3] Wyciągnięcie nagrzewnicy Witam. Chciałem wyciągnąć nagrzewnice i ją przepłukać trochę, ale wyciągając nagrzewnice muszę rozebrać całą deskę rozdzielczą od środka. Moje pytanie, czy może ktoś pokrótce przedstawić jak to w miare sprawnie zrobić żebym się z tą rozbiórka nie męczył za długo i nie szukał niepotrzebnie śrubek.
Lokmen - 30 Sie 2010, 15:40
Masz silnik 1,3 a on dużo miejsca w komorze nie zajmuje - moja propozycja jest taka:
załatw sobie około 10m węża podjedź na działkę lub myjnie, rozepnij przewody od nagrzewnicy (w komorze silnika masz w miare dobre dojście do nich) i podłącz wąz i płukaj.
MARIUSZ.B - 31 Sie 2010, 08:06
MiSieKce napisał/a: | Chciałem wyciągnąć nagrzewnice i ją przepłukać trochę, ale wyciągając nagrzewnice muszę rozebrać całą deskę rozdzielczą od środka. |
Niby po co.
Ściągasz dwa węże od środy silnika z nagrzewnicy a w kabinie otwierasz obudowę nagrzewnicy, trzyma się na 4 zapinkach (które łatwo pękają). Dostęp trochę utrudniony jak masz konsolkę środkową. Max 1h roboty, przy okazji wyjmiesz stamtąd sporo liści. Mimo wszystko polecam nową jeśli były problemy z ogrzewaniem. Choć faktycznie można pierw spróbować z płukaniem.
Pele - 31 Sie 2010, 09:31
MARIUSZ.B napisał/a: | trzyma się na 4 zapinkach (które łatwo pękają). |
Na 6
Miły - 31 Sie 2010, 10:37
Kiedyś miałem instrukcję napisaną i z tego co pamiętam tak:
licznik, konsolę nawiewu demontujesz, następnie 3 śrubki z prawej i lewej (jak drzwi otworzysz) i to wszystko...
przemo_rsr - 31 Sie 2010, 13:18
Panowie, ja mam taki problem, otóż połamały się mi te spinki, jak to zamocować, żeby się kupy trzymało?
pozdro
MARIUSZ.B - 31 Sie 2010, 20:02
przemo_rsr napisał/a: | Panowie, ja mam taki problem, otóż połamały się mi te spinki, jak to zamocować, żeby się kupy trzymało?
pozdro |
W swojej byłej mk3 miałem dodatkowo zamontowane 4 metalowe spinki, wyglądały jakby były dokładane ale pasowały idealnie. Poszedłbym do ASO i spytał o takowe, może występuje taki element i można go dokupić.
Pele - 1 Wrz 2010, 17:57
przemo_rsr napisał/a: | Panowie, ja mam taki problem, otóż połamały się mi te spinki, jak to zamocować, żeby się kupy trzymało? |
Na taśmę i klej się nie trzyma, sprawdziłem
MARIUSZ.B, w ASO może być za drogo ... można poszukać coś co by się nadało w sklepie typu Castorama itp. trochę inwencji twórczej i będzie działać
Ja kupiłem używany z całymi zapinkami.
MARIUSZ.B - 1 Wrz 2010, 18:05
Pele napisał/a: | MARIUSZ.B, w ASO może być za drogo |
Taka spinka nie powinna kosztować więcej niż 2-3 zł
Miły - 1 Wrz 2010, 22:42
a napiszcie mi DOKŁADNIE jak zdjąć konsolę środkową, bo to co ja napisałem, to tak pobieżnie i z informacji sprzed x lat... gdzie jest przykręcona, gdzie trzymają zaczepy, czy trzeba konsolę środkową (tą przy lewarku biegów) zdejmować również...
mile widziane foty
tak się składa, że przed zimą muszę wyciągnąć i dokładnie przeczyścić nagrzewnicę...
portier - 1 Wrz 2010, 23:01
Miły, to tak jak ja wiec z uwaga sledze temati mam nadzieje ze zadnych kwiatkow nie bedzie... chociaz.. zawsze sa..
Pele - 2 Wrz 2010, 23:29
Miły, konsolę środkową ?? Te czarne co radio się wkłada ??
Nagrzewnicę żeby wyjąć to musisz tylko te 6 zapinek odczepić, i pod maską odkręcić węże.
Miły - 2 Wrz 2010, 23:54
ale jak wyjąć deskę rozdzielczą?
Pele - 3 Wrz 2010, 00:09
Do wyjęcia nagrzewnicy nie musisz ściągać deski, dostęp do zapinek i tej obudowy jest od dołu.
Jeśli chcesz ściągać całą deskę, to musisz po bokach ściągnąć uszczelkę drzwi i po obu stronach są śruby na torx, rozmiaru nie pamiętam. U góry przy szybie są jeszcze dwie lub trzy śruby, ukryte pod kwadratowymi zaślepkami. Do tego musisz zdemontować licznik i kierownicę, radio i pokrętło nagrzewnicy wraz z suwakami. Wtedy deska zacznie się ruszać ale nie odejdzie, bo trzymają ją przewody instalacji elektrycznej ... skrzynka bezpieczników, wiązka do licznika oraz wiązka do radia, zapalniczki i oświetlenia przycisków ogrzewania ... przyczepione są prawdopodobnie na opaski plastikowe.
Przy zdjęciu całej deski będzie przeszkadzała gałka skrzyni biegów z tego co pamiętam, ale wrzucenie na 5 bieg i odkręcenie łebka powinno załatwić sprawę.
Możliwe że jeszcze jakieś drobne szczegóły pominąłem, ale to najważniejsze wypisałem.
MiSieKce - 12 Paź 2010, 18:34
Wymontowałem dzisiaj całą deskę rozdzielcza i wyciągnąłem nagrzewnice. Nagrzewnica wygląda całkiem dobrze tylko jak nalewam wody to coś mało jej się tam mieści i zastanawiam się może ktoś wie jaka jest pojemność takiej nagrzewnicy wtedy mógłbym sprawdzić czy aby nie jest gdzieś jeszcze zapchana...
MARIUSZ.B - 12 Paź 2010, 19:50
MiSieKce napisał/a: | Wymontowałem dzisiaj całą deskę rozdzielcza i wyciągnąłem nagrzewnice. |
Ale żeś sobie roboty narobił
MiSieKce napisał/a: | jak nalewam wody to coś mało jej się tam mieści |
Dużo jej tam nie wejdzie bo to tylko kawałek rurki. Zalej tam wrzątku odkamieniacza do czajników.
przemo_rsr - 12 Paź 2010, 19:58
MiSieKce napisał/a: | Wymontowałem dzisiaj całą deskę rozdzielcza i wyciągnąłem nagrzewnice | ale żeby wyjąć nagrzewnice nie trzeba deski drzeć jak się nie mylę
MiSieKce - 13 Paź 2010, 09:17
No teraz już wiem że nie trzeba deski demontować no trudno mój błąd...a nagrzewnice będę musiał nową kupić wrzuciłem tam kreta i mi spaliło te ożebrowania na nagrzewnicy...:/
portier - 13 Paź 2010, 10:51
ludzi Ci pisza odkamieniacz albo na chlopski rozum ocet wlac a Ty zracego kreta wlales... od dupy strony sie za to wszystko zabrales
rusin - 13 Paź 2010, 15:56
przeciez na krecie jest napisane zeby nie uzywac z aluminium.
|
|