Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum - [MK3] XR2i na rajdowo

Cosmo - 29 Sty 2010, 13:42
Temat postu: [MK3] XR2i na rajdowo
auto kupione pod koniec 2008 roku od Squadaka który obecnie szykuje puga 206...
właściwie wszelkie przeróbki były opisane w jego temacie http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=26467 ale podsumowując

Silnik:
standardowy 1.6 CVH o mocy 103KM po remoncie w 2004r
wyposażony w wodną chłodnicę oleju i spasowane kanały kolektorów
wydech na 3 przelotowych tłumikach bez katalizatora
Napęd:
skrócone przełożenia 1,2 i 3 biegu
szpera 20% cierna (niestety już nie trzyma)
Wnętrze:
brak tapicerki z tyłu, wykładziny podłogi, półki bagażnika, tylnych siedzeń, koła zapasowego, wycieraczki tylnej
fotele kubełkowe kierowcy Speed 2, pilota Speed XL
dodatkowe zegary ciśnienia oleju, temperatury oleju, voltomierz
pasy 3pkt 2" Schroth x2
siatka na kaski
Nadwozie:
rozpórka górna tylna, górna przednia i dolna (seryjna dla XR2I)
910kg (zważone 875kg)
płyta pod silnikiem
chlapacze "rally"
Zawieszenie, układ kieroniczy:
sprężyny H&R -40mm
amortyzatory Bilstein B8
dolożone wspomaganie układu kierowniczego z przełożeniem 2,75 obortu
grubsze stabilizatory, tylny na poliuretanach
długie szpilki kół
Hamulce:
przód: tarcze hamulcowe wentylowane nacinane 239mm ATE, klocki EBC Green
tył: szczęki i bębny 203mm EBC
Koła:
185/60 13 z alu felgami 6" Ford Motorsport
155/70 13 GoodYear Winter

Na biurku leży już do zamontowania interkom a w drodze są komputer 1AFA z wersji LJC oraz naba (od Squadaka :) )

Zeszły sezon przejeździłem niemal bez żadnych zmian a prawie bezawaryjna eksploatacja świadczy o świetnym przygotowaniu auta przez poprzedniego właściciela :)
W tym roku szykuje się więcej zmian, głownie w stronę zwiększenia mocy. Nie będę się tu rozpisywał nt planów ponieważ nie wiadomo które uda się zrealizować.






Jak się uda to w tym roku do przejechania będzie cała seria SMT oraz Rally Challange a także jakiś start w Krakowie gdy tylko Squadak poskłada auto i zechce się zmierzyć :V:

Na zachętę filmik z zeszło rocznego przejazdu VI rundy SMT

http://www.youtube.com/watch?v=atkKXo9k16A

PumaRST - 29 Sty 2010, 14:01

fajnie że opisałeś autko mimo że cześć z nas je zna. dorzuć jeszcze jakieś fotki z rajdów :yes: :yes:
pol4334 - 29 Sty 2010, 14:50

no no ładna maszyna, lewa noga chodzi widze :)
Piter - 29 Sty 2010, 15:09

No bliźniaczka do mojej Curvy :)
Ale zapierdzielasz nią ładnie :ok:
Jak na to patrze, to ja mam ciągle nie zdjętą z psychiki granice strachu ;-| już myślałem że jest lepiej ale widać jeszcze nie.
Startuj i dawaj opisy i foty z imprez. Mam nadzieje że się pokażesz na wiosennym zlocie i na torze staniemy obok siebie :)

Cosmo - 30 Sty 2010, 15:25

naba i ECU



oraz interkom i zamontowany zestaw słuchawkowy w kasku



przy okazji wolnego czasu w pracy zrobiłem mały porting przepustnicy, było sporo niepotrzebnych rantów no i świeci się jak psu kulki :rotfl:


squadak - 30 Sty 2010, 18:50

no w koncu zalozyles watek :P
powodzenia w modach i do zobaczenia na odcinkach :) ja na SMT tez mam nadzieje sie wybrac potestowac auto kiedys w tym roku

PumaRST - 31 Sty 2010, 09:05

squadak napisał/a:
no w koncu zalozyles watek :P


musiał dostać PW :hahaha: :hahaha:

Cosmo co do szpery to Żółw kiedyś znalazł jakiś opis naprawy tej szpery wiec napisz do niego :yes:

Cosmo - 1 Lut 2010, 16:37

1 nie lubie się chwalić
2 nie było wiekszych zmian od czasu zakupu
3 nie przepadam za forami chocby ze wzgledu na GŁUPIE regulaminy typu "umieszczenie w pierwszym poscie min 4 miniaturek przedstawiajacych dokładnie samochód"
jeśli mam zrobić je na zawalonym śniegiem placu, telefonem to ok. ale mnie to nie bawi. i co to w ogóle ma na celu?

PumaRST - 1 Lut 2010, 18:32

no ale z fotkami poradzileś sobie dobrze wiec nie stresuj sie :yes: :yes:
sowa - 1 Lut 2010, 18:33

Cosmo napisał/a:
i co to w ogóle ma na celu?

miniaturka to forma fotki, która po kliknięciu otwiera się w nowym oknie w pełnym wymiarze.
Ma na celu czyste dobro ....bo czytający forum przez modemy/ telefon nie musi czekać nieskończoności na załadowanie wszystkich fot w pełnym wymiarze, a po miniaturach wybiera tylko interesujące.
Tu masz instrukcje jak kodować fotki w ten sposób.
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=13174
Jeśli coś jest głupie ale działa, to znaczy że nie jest głupie.

Cosmo - 1 Lut 2010, 18:52

mi się otwierają pomniejszone. forum ma automatyczną zmianę rozdzielczości. chciałbym zobaczyc kogos kto jeszcze ma modem :) i nie chodzilo o miniaturki tylko wymóg dodania w pierwszym poscie 4 fotek dokladnie przedstawiajacych samochod. dokładnie znaczy się makro odprysku na masce?
Ad@mus - 1 Lut 2010, 19:22

ładnie poczynasz panie na Tyskim torze :)
sowa - 1 Lut 2010, 19:47

Cosmo napisał/a:
mi się otwierają pomniejszone. forum ma automatyczną zmianę rozdzielczości. chciałbym zobaczyc kogos kto jeszcze ma modem :) i nie chodzilo o miniaturki tylko wymóg dodania w pierwszym poscie 4 fotek dokladnie przedstawiajacych samochod. dokładnie znaczy się makro odprysku na masce?


eehh dyskusja co najmniej jałowa. Modem czyli wszystkie popierdólki w stylu blueconect orange itp abonamentowe przystawki do laptopów. Uwierz na tym mało co hula, a korzystać czasami trzeba.
MINIMUM 4 fotki auta w pierwszym poście -tzn pokazać ogól (tak jak to zrobiłeś), a nie np 20 fot podświetlenia schowka, a gdyby cię pokusiło zobaczyć w czym ten schowek musisz przerzucić 10 stron tematu.
Nie ma się co spinać. Pewne zasady wynikają po prostu z życia.

Cosmo - 2 Lut 2010, 19:38

z niedzielnego spotu Śląskiej Grupy Rajdowej
:)


zimowe slicki rula. choć niektórym nawet kolce nie pomogły

a interkom spisuje się świetnie !

PumaRST - 4 Lut 2010, 10:09

fajnie Ci że jeździsz :| zazdroszcze i to bardzo
Cosmo - 4 Lut 2010, 19:58

ale widzę że też poczynasz z autem. wiadomo inna dyscyplina ale jednak
Żółwik Tuptuś - 4 Lut 2010, 20:37

poczynaŁ . teraz ma kapcie ciepłe i focusa Tdci .

Nisko ludzie upadają :|

Cosmo - 4 Lut 2010, 23:13

czy to czasem nie Ty wiesz cos nt regeneracji szpery?

też bym kupił focusa tdi.. jako drugie

PumaRST - 5 Lut 2010, 09:01

Cosmo napisał/a:
ale widzę że też poczynasz z autem. wiadomo inna dyscyplina ale jednak


tak ja Żółw napisał, poczynałem :| ale mam nadzieje że sie to zmieni tym bardziej że mam 20km do toru kielce a tam jest sporo imprez

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=44962

Właśnie Żółw kiedyś znalazł schemat naprawczy LSD z S2 :yes:

ze względu na Historie auta oraz starty w wyścigach i ciagłe ulepszanie auto trafia tam gdzie jego miejsce :yes:

Cosmo - 24 Lut 2010, 10:50

zamontowałem wczoraj nowy ECU wraz z potencjometrem. CO jest na niezłym poziomie 0,2% jednak HC zdecydowanie za wysokie oraz Lambda ok 1.3 :| regulacja potencjometrem nie wiele pomaga na wartości choć zdecydowanie wpływa na wolne obroty (w przedziale 1000-1600obr). podczas jazdy wyraźnie czuć mułowatość przy częściowym wciśnięciu gazu z niższych obrotów choć na pełnym bucie i powyżej 4000rpm jest lepiej

czym można jeszcze podregulować Lambdę? potencjometr założyłem 10kohm więc zakres aż nadto

PumaRST - 24 Lut 2010, 11:12

chcesz dodać czy zdjąć paliwa??
Skfarek - 25 Lut 2010, 13:18

Cosmo, hej, fieścinka fajna bardzo! Spotkaliśmy się kiedyś na torze w Tychach, pytałem cię wtedy o wlepkę klubową. Jak skończę moje "neverendingstory" polo i znajdę chwilkę to może się kiedyś na Tychach spotkamy jeszcze. Pozdrawiam i powodzenia z fiestolotem.
Cosmo - 26 Lut 2010, 10:05

dodac bo jest zdecydowanie za ubogo. dopiero jutro bede mial dostep do analizatora. domyslam sie ze chcesz powiedziec żebym regulował cisnieniem paliwa na listwie, jednak czy nie jest to pół środek, bo na starym kompie bylo ok wiec chyba nie do końca w tym żecz. coś zuboża mi mieszankę, chyba jest to zawór bocznikowy wolnych obrotów bo po odpięciu znacząco spadają obroty tylko czemu ECU go otwiera, co daje sygnal do jego otwarcia. czujnik temp jest nowy.

Skfarek miło było poznać, na torze jestem często jak nie starty to oglądara.

PumaRST - 26 Lut 2010, 11:29

jak sie nie myle to otwiera go TPS a w zasadzie zamknięcie przepustnicy.

tak chodziło mi o regulator i z tego co czytałem to wersje 110KM majatrzoszke za mało paliwa i podniesienie o 0,5 bara na wolnych poprawia mieszanke oraz wyzwala kilka KM. Wiec jesli nie znajdziesz gdzieś w elektryce problemu to sie nie krępuj i pokręc śrubeczką w regulatorze.

Cosmo - 5 Mar 2010, 17:04

wczoraj bylem na analizatorze. reakcja zarówno na kręcenie potencjometrem jak i ciśnieniem paliwa niemal zerowa. nie zszedłem z lambdą poniżej 1,2. mimo to auto zaczeło lepiej jechać. powiedziałbym że nawet lepiej niż przed zmianą ECU.

dziś jednak coś jej odbiło. po rozgrzaniu zaczął przerywać, gasnąć wciśnięcie gazu objawiało się muleniem.

założyłem stary ECU i nadal to samo. im cieplejszy silnik tym bardziej przerywa i muli. odpinanie czujników niewiele zmienia. jedynie co mnie zaciekawiło od po odpięciu map sensora ustabilizowały się wolne obroty.
ma ktoś z okolic Katowic na podmiankę do sprawdzenia?

a1topgear - 6 Mar 2010, 01:44

Powinienem miec mapa na podmianke (w zapasie mam komplet elektroniki do 2i/rst). Wal na PW.
Pozdro

Cosmo - 8 Mar 2010, 13:22

trafia mnie z tym autem. odpala na sekunde i gaśnie. dodanie gazu przyspiesza zgaśniecie.
przemierzona wiązka silnika, czujniki te które mogłem bez oscyloskopu i wszystko jest ok :|
albo coś z ciśnieniem paliwa po uruchomieniu (podczas włączania zapłonu pompe slychać) albo edis albo map więcej opcji już nie ma

[ Dodano: Czw Mar 11, 2010 10:22 ]
edis wymieniony, nic to nie zmieniło :he:

[ Dodano: Pon Mar 15, 2010 20:14 ]
i mam winnego. pompa paliwa dawała zbyt niskie ciśnienie. po wymianie odpalił bez problemu (no prawie bez bo okazało się że nowa pompa zamiast pompować zasysa więc zamieniliśmy piny we wtyczce).
nadal jednak jest problem z mułowatością na niskich obrotach (póki co jest stary ECU) i zbyt wysokimi wolnymi obrotami tzn ok 1700rpm (choć ma przebłyski i spada do 1300)

[ Dodano: Wto Lip 06, 2010 10:04 ]
autko w kwietniu zmieniło właściciela.

pod koniec czerwca kupiłem clio sporta 2.0 16V :)

PumaRST - 7 Lip 2010, 06:05

no to powodzenia w Clio a temat zamykamy

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group