Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Kontrolka ciśnienia oleju w 1.1

Bonus - 21 Sty 2010, 15:33
Temat postu: [MK3] Kontrolka ciśnienia oleju w 1.1
sytuacja następująca: jest zima, przez dłuższy czas jeździłem bez wymiany oleju, ostatnio po odpaleniu na zimnym silniku, kontrolka cisnienie oleju sie zaświeca przy przekręceniu kluczyka a przy odpalaniu kontrolka gaśnie - prawidłowo razem z kontrolką aku, silnik chodzi gładko.
Pojeżdżę trochę po mieście silnik sie zagrzeje i zapala sie kontrolka i silnik zaczyna dawać hałasy tarcia (mam wyczulony słuch i słyszę różnice), i nieco muli, wniosek słabe smarowanie, co może być przyczyną?
Olej jest w silniku prawidłowy poziom.
Po nowym oleju kontrolka zaświeca sie nawet szybciej, ciśnienia na pompie nie sprawdzałem (nie mam narzędzi), nie chce kupować w ciemno pompy oleju.
jedyne co moge sprawdzić to stan ssaka w misce, ja podejrzewam zapchany ssak (pod korkiem wlewu jest masła troche moze to samo w misce), ale ściąganie miski to ogólnie mozolna brudna operacja w moim przypadku w mroźnym garażu.

Czy znacie moze jakiś środek który zalany do silnika rozpuści masło z brudem któro tam sie mogło zebrać? Może ktoś już miał taką sytuacje i rozwiązał problem

JoeMix - 21 Sty 2010, 15:39

Bonus, Nic nie czytasz forum,,, nie masło a majonez i nie ma środka który to rozpuści, usuwanie mechaniczne pozostaje,,, druga sprawa majonez może robić problemy na zimnym silniku kiedy jest gęsty i ma konsystencje majonezu właśnie,,, im jest bardziej podgrzany tym jest rzadszy,,,
drjanusz - 21 Sty 2010, 16:07

Bonus napisał/a:
Pojeżdżę trochę po mieście silnik sie zagrzeje i zapala sie kontrolka i silnik zaczyna dawać hałasy tarcia

No to czarno to widzę -ze wskazaniem na te hałasy,czy to aby nie panewki mówią PA! PA!! ;-(

diodalodz - 21 Sty 2010, 17:24

hehe raczej nie masło :(
Bonus - 21 Sty 2010, 21:11

drjanusz napisał/a:
Bonus napisał/a:
Pojeżdżę trochę po mieście silnik sie zagrzeje i zapala sie kontrolka i silnik zaczyna dawać hałasy tarcia

No to czarno to widzę -ze wskazaniem na te hałasy,czy to aby nie panewki mówią PA! PA!! ;-(
panewki robią pa pa bo niema ciśnienia smarowania? czy panewki robią pa pa jest luz i dlatego niema ciśnienia jak sie silnik nagrzeje i olej rozrzedzi?
JoeMix - 21 Sty 2010, 21:20

To zależy, trzeba by sprawdzić ciśnienie oleju w układzie,,,
Marcinowaty - 22 Sty 2010, 18:38

Zmien olej na 20W-50
kuba87 - 22 Sty 2010, 18:49

mogł tez zaworek regulacji cisnienia sie zaciac w pompie
ale pompe odkrec i obejrzyj dokładnie jakby co mam taka lezec gdzies w piwnicy

Bonus - 22 Sty 2010, 23:33

OK. ciezko było z uszczelka z korka pomiedzy blokiem i miską ale rozebrałem, siatka ssaka czysta, nie wiem jak rurka, na gładziach cylindrów widac masło ale rzadkie, kropelki majonezu na korbowodzie, nie sprawdziłem jeszcze zaworka upustowego (upustowy sie nazywa?) w pompie (ale czy on nie służy przypadkiem zmniejszaniu ciśnienia przy wyższych obrotach?, czujnik ciśnienia do kontrolki reaguje na za wysokie ciśnienie?)
JoeMix - 23 Sty 2010, 00:20

Zawór w pompie upuszcza ciśnienie w układzie jak jest za duże,,, czujnik cienienia nie reaguje na za duże ciśnienie, jedynie na za małe,,,
Bonus - 10 Kwi 2010, 16:20

okazuje sie ze to tylko czujnik ciśnienia, kosztował 14zł nawet oleju nie trzeba spuszczać, hałasy po nagrzaniu to łożysko w alternatorze raz sie odzywa raz nie teraz juz troche bardziej, pozatym na gładzi 3 cylindra był majonez wiec do wymiany na większy tłok (ten ma taki luz że majonezu nie ściągało jak w innych cylindrach tylko zostawał na ściankach)
Mad_Maxs - 25 Kwi 2010, 16:42

Podczepię się pod temat, bo mam coś podobnego, z tą kontrolką oleju, a jednak ciutke innego ;)

Mianowicie tak jak kolega napisał:
- kluczyk na zaplon, kontrolka oleju sie zapala, aku sie zapala
- odpalam, obie gasną, jeżdżę
- gdy silnik się zagrzeje dobrze, obie się nie palą, dopóki auto jest na obrotach. Jeśli np zatrzymuje się, zwalniam itp, zrzuce ja z biegu, wcisnę sprzęgło i spadnie sobie w okolice 1k obrotów kontrolka zapala się. Podkręcenie obrotów oczywiście niweluje ją, ale gdy znowu zejdzie za bardzo, zapala się.

Również myślałem o czujniku ciśnienia oleju że wariuje, jednak zanim dokonam zakupu, wolałbym zasiągnąć waszej porady czy mamy doczenienia z tą samą sytuacją:)

Dodam iż czujnik oleju wymieniałem ok września 2009 bo padł całkowicie, wiec imo coś szybko by padł

Bonus - 25 Kwi 2010, 18:56

Mad_Maxs, kurcze rzeczywiście własciwie objawy identyczne (tez na jałowych mi sie zapalało mrugało itp) ale skoro wymieniałes jakieś pół roku temu to jakoś bardzo krótko by pożył
Mad_Maxs - 25 Kwi 2010, 19:05

tymbardziej że to nie była chińszczyzna za 15 zł, tylko EPS za 65 zł jak dobrze pamiętam :)

dziwi mnie tylko że on szaleje na ciepłym silniku, a na zimnym dobrze pokazuje.. a mogą być jakies inne powody takiego zachowania?

JoeMix - 25 Kwi 2010, 19:33

Mad_Maxs, jak masz mineralny w silniku to "normalna" sprawa,,, http://ffc.dmkhost.net/mk1/tabela-03.html
odyniec - 25 Kwi 2010, 19:55

Mad_Maxs, a ja bym poziom sprawdził oleju, bo jak mało to właśnie w dohamowaniu się kontrolka zapala
Mad_Maxs - 25 Kwi 2010, 19:57

szczerze to zapewne zbrodnia, ale nie wiem dokładnie co mam zalane :) szwagier mnie zabrał do znajomego na stację obsługi Shella i tam mi po kosztach wymienili olej razem z filtrem ;) nie mam pojęcia jaki mam zalany :(

no i problem pojawił się dopiero stosunkowo nie dawno. Wiadomo zimy nie liczy, bo na pewno nie miał silnik szans zagrzać się tak bardzo jak teraz, ale jeździłem w trasy wrzesień/październik i problem nie był tak widoczny jak teraz. Raz mi chyba przy ostrym hamowaniu kontrolka zamrużyła i zgasła.

teraz po krótkim kursie po A4, jak się zatrzymałem to prawie świeciła tak jasno jak przed zapłonem :(

odyniec napisał/a:
Mad_Maxs, a ja bym poziom sprawdził oleju, bo jak mało to właśnie w dohamowaniu się kontrolka zapala


Tylko że do momentu zagrzania silnika problemu nie ma :) kontrolka gaśnie po zapłonie, czasem szybciej, czasem wolniej i koniec, nie zapala się. Dopiero jak ją zagrzeje lepiej to się zaczyna jej świecenie

EDIT:

Poziom oleju w porządku ;)

[ Dodano: Pią Kwi 30, 2010 00:11 ]

zalany mam olej FASTER-OIL MINERAL 15W40. Czy to możliwe że to właśnie jego wina, a czujnik jest sprawny? poziom oleju jest cały czas taki sam, po wymianie na wspomniany wcześniej, zrobiłem dopiero ok 3 tys km

Ciapek - 30 Paź 2011, 15:10

Mad_Maxs napisał/a:
czujnik oleju wymieniałem ok września 2009 bo padł całkowicie

Czy ten czujnik ciśnienia powinien posiadać jakąś uszczelkę?
Z tego co widać na rysunkach w katalogach on-line to żadnej uszczelki tam nie ma...

Stunt_Man - 30 Paź 2011, 15:55

bo być nie ma.
diodalodz - 30 Paź 2011, 16:03

Jest uszczelniany na stożek .
JoeMix - 30 Paź 2011, 21:09

Dokładnie i nie należy go wkręcać "do końca" tylko z wyczuciem,,,
Ciapek - 5 Lis 2011, 09:28

Co więc powoduje jego nieszczelność = cieknący olej?
Rebel - 5 Lis 2011, 09:32

Może krzywo wkręciłeś...
Ciapek - 7 Lis 2011, 17:42

Podejrzewam, że od nowości nie był ruszany.
A poza tym w kilku tematach jest ten czujnik wskazywany jak jedno ze stałych źródeł wycieku oleju z silnika (są nawet zdjęcia) i lekarstwem jest jego wymiana. Stąd więc moje pytanie...

JoeMix - 7 Lis 2011, 20:31

Ciapek, ale masz problem z nowym czujnikiem czy starym? jak ze starym, to trzeba wykręcić, dziurę wyczyścić i wkręcić nowy czujnik,,, i wyciek powinien zniknąć,,,
przemo_rsr - 7 Lis 2011, 20:41

Bonus napisał/a:
jest zima, przez dłuższy czas jeździłem bez wymiany oleju

zmień olej na początek kolego

JoeMix - 7 Lis 2011, 20:46

przemo_rsr, ale żeś kotleta odgrzał :P
przemo_rsr - 7 Lis 2011, 20:49

jak mu takie gówno pływa w silniku :-)
termostat też sprawdź
JoeMix, no co? :-P

Stunt_Man - 7 Lis 2011, 20:59

przemo_rsr napisał/a:
JoeMix, no co?

Cytat:
Czw Sty 21, 2010

przemo_rsr - 7 Lis 2011, 21:01

Stunt_Man, tak no :ups:
Peter - 7 Lut 2012, 12:17

witam,
a czy majonez moze przy mrozach zapchać czujnik oleju, bo właśnie pali mi się kontrolka oleju - non stop po odpaleniu.póki co wjechałem do garażu i odmrażam trochę fieścinę.
Za godzinę odpalę i zobaczymy.
ps. gdzie znajduje się ten czujnik i czy często się psuje.
pozdrawiam[/code]

JoeMix - 7 Lut 2012, 12:23

Może zamarznąć czujnik tak że będzie robił zwarcie na kontrolkę,,, zawsze jest ryzyko czy tylko czujnik zamarznięty czy magistrala cała - to słychać w pracy silnika,,,
Peter - 7 Lut 2012, 12:26

silnik pracuje o.k. dużo lepiej niż wczoraj przy -20
Peter - 7 Lut 2012, 13:28

Niestety kontrolka dalej nie gaśnie, a silnik nie pracuje jednak czysto ,trochę tak jakby miał przebicie na przewodach wn, ole może to właśnie z powodu przewodów.
będe w mieście to kupię czujnik tylko napiszcie proszę jak go zlokalizować i czy na coś zwrócić uwagę przy wymianie.
Ps. najgorsze że w garażu też chyba -1 bo śnieg nie topnieje na aucie :hammer:

Rebel - 7 Lut 2012, 13:54

Peter a ty oglądałeś w ogole silnik w poszukiwaniu tego czujnika czy po prostu czekasz na gotowe, aż ci ktoś napisze.....? Jest wkręcony w blok od strony kabiny.
Peter - 7 Lut 2012, 15:45

Dzięki, podejrzewałem że to to to jest czujnik, ale pewny nie byłem,
jutro spróbuje zmienić

Peter - 7 Lut 2012, 16:19

a jednak.. :jupi:
śnieg z auta stopniał czyli temp inplus,zapaliłem, wszystko o.k.

Peter - 7 Lut 2012, 16:48

A że majonez to w mojej kosiarce podstawa, bo robi tylko krótkie odcinki, więc nie ma się co dziwić, że majonez się w lody waniliowe zmienił...
Tak swoją drogą zignorowanie kontrolki spowodowałoby że po nagrzaniu silnika problem zniknąłby.Sęk w tym że zawsze jest to ryzyko i ...
Taką przygodę miałem z moim pierwszym autem 20 lat temu ,. przewód od czujnika był przetarty i lampka oleju świeciła od czasu do czasu, jak go nie przesunąłem aby nie dotykał masy (nawet izolować mi się go nie chciało).No a tego feralnego dnia w drodze na sylwestra w góry z rozbawioną ekipą nawet mi się nie chciało zatrzymać auta aby sprawdzić czy to znowu kabel,auto brutalnie zatrzymało się samo...Od tamtej pory miałem ze 20 aut i kilkaset tys. km nimi robiąć nigdy nie zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju,do dzisiaj...Trochę się wypłoszyłem <wow> ale wszystko skończyło się dobrze peace
Pozdrawiam Wszystkich w tych mroźnych dniach,
i żeby już trochę odpuściło nam i naszym samochodom.

drjanusz - 7 Lut 2012, 20:49

Peter, Wystarczyła by zwykła suszarka lub opalarka i temat by się wyjaśnił :fox:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group