Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - [MK4] Fiesta by Nikuś

Nikuś - 17 Lis 2009, 17:17
Temat postu: [MK4] Fiesta by Nikuś
1. NICK: Nikuś
2. IMIĘ: Paweł
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: Family
5. ROCZNIK: mk4, 99r.
6. SILNIK: 1,3i, 60km
7. OPIS AUTA:

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: zrobienie uszkodzeń lakierniczych
b. mechaniczne: brak
c. audio: radio + zestaw odseparowany.
d. inne: elektryczne otwieranie tylnej klapy; lekko przerobione oświetlenie

09. FOTKI AUTA




I kilka takich pseudo-artystycznych



Nowa porcja:



Ad@mus - 17 Lis 2009, 19:03

ale z avatarem poszalales, fiesta ladna, ale na glebie i alu kole byla by ladniejsza
dziamdziam - 17 Lis 2009, 19:23

Ad@mus witaj w fundacji nie jestes sam :cojest: fiesta wyglada na zadbana a z kolami nie ma co myslec tylko szukaj jakiegos alu na wiosne :hihihi: pozdro
Nikuś - 17 Lis 2009, 20:31

Ad@mus, tak się jakoś ułożyło, że tego avatara używam dosyć długo, praktycznie od początku przygody z internetem ;) jak znajdę coś innego to wrzucę.

Co do zakupów to muszę na razie ochłonąć finansowo :D Na razie obędzie się bez obniżania. Nie chcę robić dobrego zawieszenia, a przy odpowiednich alusach efekt będzie podobny :)

Bad_Boy__Zabrze - 17 Lis 2009, 22:01
Temat postu: Re: Fiesta mk3 1.3i by Nikuś
Nikuś napisał/a:
Fiesta mk3 1.3i by Nikuś


wszystko ok, ale tego tematu nie kapuje :-P

Sztandi - 17 Lis 2009, 22:29

Bad_Boy__Zabrze napisał/a:
wszystko ok, ale tego tematu nie kapuje

A ty jak miałes mk4 to sie chciałeś przyznać, że masz brzydala? :D

Autko bardzo ładne, w jedynym akceptowanym przeze mnie kolorze dla mk4. Szkoda tylko że pod maską 1.3 a nie 1.25 Zetec :) Dbaj o nią a będzie ci służyc!

Nikuś - 17 Lis 2009, 22:36

Bad_Boy__Zabrze napisał/a:
wszystko ok, ale tego tematu nie kapuje


mój błąd, już poprawiam :P


Sztandi napisał/a:
Szkoda tylko że pod maską 1.3 a nie 1.25 Zetec


też żałuję, ale mogło być gorzej :D

hubi_2006 - 18 Lis 2009, 00:02

Nikuś napisał/a:
Sztandi napisał/a:
Szkoda tylko że pod maską 1.3 a nie 1.25 Zetec


też żałuję, ale mogło być gorzej :D
Się ciesz bo to co się dzieje ostatnio z tymi 1.25 to tragedia.
Ad@mus - 18 Lis 2009, 20:44

Nikuś napisał/a:
Ad@mus, tak się jakoś ułożyło, że tego avatara używam dosyć długo, praktycznie od początku przygody z internetem ;) jak znajdę coś innego to wrzucę.


tak zrob bo jestem raczej za tym zeby kazdy mial indywidualnego avata, niezaleznie od dlugosci przygody z netem, ja bylem pierwszy na tym forum, moja avat, moj moj moj!! :devil: pozatym gubie sie pomalu co ja napisalem za co ty :) :devil:

pozatym Albercik to moj idol bo tez go nikt nie rozumiał :)

Nikuś - 18 Lis 2009, 22:58

Ad@mus napisał/a:
ja bylem pierwszy na tym forum, moja avat, moj moj moj!!


Jak dziecko, mówię Wam, jak dziecko:P

A się jeszcze zapytam, jest tu może ktoś znający się na rzeczy z Rzeszowa lub okolic, kogo mógłbym zapytać o ewentualną pomoc w remoncie Fiestki lub drobnych przeróbkach?

arecki - 18 Lis 2009, 23:45

ładny kolor, tradycyjnie już napisze, że dawaj alu i glebę bo to na plus spory wyjdzie :) z resztą nic więcej się chyba nie da więcej zdziałać :-P
Nikuś - 19 Lis 2009, 22:04

arecki, na wiosnę coś na pewno wymyślę z alu :D gleby nie chcę robić, bo jak pisałem nie chcę przerabiać zawieszenia które jest w bardzo dobrym stanie :)
przemo_rsr - 5 Sie 2010, 23:45

Nikuś daj coś nowych fotek :-P
ja Ci coś mogę czasem w Twojej FOFi pomóc :-)

Nikuś - 14 Sie 2010, 18:52

przemo_rsr napisał/a:
Nikuś daj coś nowych fotek :-P


Mówi i ma :-P



Dodaję dopiero teraz bo wcześniej okazji jakoś do zrobienia fotek nie było.

Do kategorii "Zrobione" mogę zaliczyć hamulce i tylną szybę.
Przy hamulcach trzeba było wymienić wężyki. Pojechałem do innego mechanika, ten popatrzył, przeczyścił, zamówił nowe wężyki, założył i jeżdżą jak ta lala :-)
Tylna szyba została uszczelniona w warsztacie specjalizującym się w szybach samochodowych kosztem 30zł. Na początku ciekło jeszcze 2 tygodnie, potem silikon się uszczelnił. Wprawdzie po przyjrzeniu się widać trochę nierówną robotę, ale przy ciemnym lakierze i czarnym silikonie można machnąć na to ręką.

przemo_rsr - 14 Sie 2010, 22:55

tak szczerze to auto w tym kolorze ma nawet wygląd :hihihi:
Nikuś - 31 Sie 2010, 23:28

Ostatnio postanowiłem zrobić sobie rozpiskę "robót". Przy wolnych $ zamierzam zabrać się za audio - posiadam w miarę dobre radyjko Alpine CDE-101r i tylko firmowe nagłośnienie. Chciałbym zamontować jakieś odpowiednie głośniki w miejsce fabrycznych. Nie zamierzam dodawać niczego z tyłu pojazdu - jeżdżę sam, więc wg mnie nie ma sensu.

Inną rzeczą jest zrobienie prawego progu. Od nabycia próg jest dosyć mocno wgnieciony, nie wiem jakim cudem poprzedni właściciel to zrobił :D . Osobiście podejrzewam że autko zjechało z dosyć wysokiego krawężnika przy dosyć dużej prędkości. Albo... jest dużo możliwości.
Próg został zabezpieczony po macoszemu, tzn. został naniesiony podkład i normalna farba, jednak przez zimą przydałoby się to porządnie zrobić.

Inne rzeczy... hmm, nie ma co marudzić, auto jeździ bezproblemowo, nie zamierzam w najbliższym czasie nic z nim większego robić. Chociaż mam ogromną ochotę na swapa z Pumy :devil: nie zamierzam tego robić z dwóch powodów. Raz, finansowych, dwa, silnik to najmocniejszy punkt programu ("do chłodnicy można nasypać piasku, do baku wody, a ten silnik będzie jechał"). Z samym silnikiem też za dużo nie zrobię, z racji ogólnie dostępnej wiedzy że silnik 1.3 jest mocno nierozwojowy. Chociaż natknąłem się gdzieś na forum na wzmiankę o chip-tuningu i 70 km.

Zawieszenie jeszcze działa, czasem czuję przy dużej prędkości na zakrętach jakby powoli dawało znaki do wymiany, ale do tego jeszcze parę ładnych kkm.

Hamulce mimo wcześniejszych przygód, są w idealnym stanie: większość rzeczy wymieniona po zakupie, więc trzeba pilnować czy nic nie cieknie.

Jedyną rzeczą która jest osiągalna w najbliższej przyszłości to rozpórka, ale zastanawiam się czy przy moim rocznym przebiegu jest sens o tym myśleć.

Plany na przyszłość: kiedy będę już "stary i niedołężny" a będę kupował większy samochód pomyślę czy nie zostawić brzyduli na projekt. Chęć posiadania małego sk****syna jest niezwykle nęcąca :ok: ale bardziej marzy mi się przeróbka jakiejś foczki 1wszej generacji, najlepiej na coś powyżej 2 litrów. :-)

przemo_rsr - 1 Wrz 2010, 21:58

skończ pi***ić i zacznij działać :-) :-) :-)
Nikuś - 3 Wrz 2010, 17:51

przemo_rsr napisał/a:
skończ pi***ić i zacznij działać :-) :-) :-)

przemo, teraz to myślę bardziej o sesji, a kaska dopiero ostatnio mi na konto wpłynęła. Planuję gdzieś tak końcem września zrobić audio i ten próg. Jeśli chodzi o audio to Kenczorf polecił mi swojego znajomego z Tarnowa, ale poszukam też czegoś na miejscu.

Co do progu to jeszcze nie wiem gdzie robić, bo chciałbym żeby było zrobione solidnie. Chyba że podjadę do Ciebie przemo :-P

przemo_rsr - 3 Wrz 2010, 23:29

ten próg jest lekko w gięty i tyle, daj mu spokój i nic nie wycinaj, bo po co, duperelą się przejmujesz, :-P
kenczorf - 4 Wrz 2010, 00:31

Nikuś napisał/a:
Jeśli chodzi o audio to Kenczorf polecił mi swojego znajomego z Tarnowa, ale poszukam też czegoś na miejscu.
z Tarnowa? A nie z brzeska/bochni? W sumie mam kumpla w Tar który ci zrobi wszytko ale nic u niego nie kupisz:P Co do roboty to ja sam ci moge pomoc :)
Nikuś - 4 Wrz 2010, 11:39

przemo_rsr napisał/a:
daj mu spokój i nic nie wycinaj


nie chcę nic wycinać, chcę go porządnie zabezpieczyć przed zimą, tzn. zjechać szlifierą to co zrobiłem z tatą zaraz po zakupie i zrobić to jak Bóg przykazał :-)

kenczorf, to będę Cię jeszcze na gg łapał :)

tajmus - 4 Wrz 2010, 12:06

Zapraszam rowniez do mnie ale pewnie za daleko Ci sie widzi :2xf:
Nikuś - 4 Wrz 2010, 12:13

tajmus napisał/a:
Zapraszam rowniez do mnie ale pewnie za daleko Ci sie widzi :2xf:


a żebyś wiedział :2xf: ale przecież przemo pisze o spocie jeszcze przed zlotem. Może wykorzystamy okazję prucia brzyduli i się spotkamy w jakąś sobotę? Albo w Tarnowie, albo w ostateczności podjedziemy do Ciebie tajmus :devil:

edit

tajmus, jesteś teraz w Rzeszowie na poprawkach? bo może my sobie małego spota zrobimy? :ok:

tajmus - 4 Wrz 2010, 12:21

Bede w ktoras sobote ale jeszcze nie wiem kiedy bo nie mamy daty ustalonej. Bede w poniedzialek tak do poludnia. Jade siostre na mieszkanie odwiesc to bysmy sie mogli styknac. Moj nowy 513544320
przemo_rsr - 5 Wrz 2010, 11:26

tego ja jestem za, ale nie mam teraz czym za bardzo :-P
Nikuś - 8 Wrz 2010, 21:59

Nastąpiła przygoda z serii "ale urwał..." :głowąwmur:

Kilka dni temu jechałem wieczorem polną drogą, pomiędzy kołami wysoka podłużna górka, a na końcu coś twardego... usłyszałem chrobot i zaraz potem wydech posiadał drapieżny wydźwięk ;-( z tego co udało mi się zobaczyć po nachyleniu się pod samochód to pogięło blachę od wydechu.

[ Dodano: Sro Wrz 15, 2010 16:51 ]
Wydech zrobiony, chodzi cicho. Aż miło się jedzie :-)

[ Dodano: Sob Wrz 18, 2010 15:45 ]
Audio zrobione! W boczki włożone zostały Pioneerki TS-E170Ci. Podziękowania za pomoc w założeniu dla Kenczorfa i prawie że "chodzącej instytucji charytatywnej", czyli dla Wojtka :D

przemo_rsr - 23 Wrz 2010, 12:12

dobra pisanie pisałem foto daj :-)
Nikuś - 23 Wrz 2010, 16:24

W sumie z samego robienia nie ma zdjęć, bo uważałem że nie ma sensu. Głośniki są ukryte, widać same tweetery:



Niestety ze względu na wielkość tweeterów nie dało się ich wsadzić w miejsce fabrycznych. Nie chcę mieć "podwójnych" bzyczków, tak więc kupiłem od jerry13 plastiki w których siedzą firmówki. Następnym krokiem będzie wyjęcie wyjęcie głośników z zakupionych plastików, zalepienie dziury żywicą, a następnie pomalowanie na kolor obecnych. Swoje obecne plastiki na wszelki wypadek zostawiam nieruszone, bo będę robił taką rzecz po raz pierwszy, więc wolałem eksperymentować na kupionych.



Inną rzeczą z którą pomógł mi Kenczorf to wymiana zamków na nowe, gdyż udało mi się dorwać komplet nowych zamków z kluczykami z immo (o czym pisałem w dziale mechaniki). Zostało mi jeszcze zaprogramowanie nowych kluczyków.

Na marginesie, w najbliższym czasie będę miał na sprzedaż stacyjkę, zamek do lewych drzwi i wkładkę do korka razem z 1 kluczykiem. Zestaw jest do immo, grot kluczyka jest jak nowy (kluczyk był zapasówką), jedynie plastik ma drobny mankament o którym napiszę przy sprzedaży.

Ps. przemo_rsr, o to Ci chodziło? :-P

przemo_rsr - 23 Wrz 2010, 17:39

pytaj się go :rotfl:
Nikuś - 26 Paź 2010, 16:27

Koledzy, oświadczam że dzisiaj Fiesta przeszła najważniejszą modyfikację od momentu wyjazdu z fabryki... Według mnie ten mod jest bardziej znaczący od momentu przerobienia Fiesty przez Forda i wypuszczenia produktu Fiestopodobnego o oznaczeniu mk5...

A teraz fotki modyfikacji :D :


Tutaj zdjęcie dla ślepych :P :

trzeci - 26 Paź 2010, 16:33

Qrde, właśnie mi przypomniałeś, że będę musiał zmienić fotki ramek w Butik / Sklep na model 2011 ;-))
Freeman - 26 Paź 2010, 16:37

Dostaniesz opierdziel od Pitera za nieostre zdjęcia, no chyba, że usprawiedliwi Cię to "świeże górskie powietrze' co się "nawdychałeś" na zlocie.
Nikuś - 26 Paź 2010, 16:50

Freeman, Ty to się nie znasz :-P załóż specjalne okulary i otrzymasz efekt 3D :rotfl:
Pietrekk - 26 Paź 2010, 17:07

+100 do respektu :D
przemo_rsr - 26 Paź 2010, 21:31

hah <bat> <viking> skubaniec niech się przyzna od kogo to jeszcze dostał :rewolwerowiec:
Nikuś - 26 Paź 2010, 21:40

Ja? od Prezesa :D miały być dla Ciebie, ale nie chciałeś to sobie wziąłem :-P
przemo_rsr - 26 Paź 2010, 22:03

ale JA Ci je odstąpiłem no! :-)
Nikuś - 26 Paź 2010, 22:13

przemo_rsr napisał/a:
ale JA Ci je odstąpiłem no!


no dobra, masz mnie :rotfl:

przemo_rsr - 26 Paź 2010, 22:19

:police: hah, nieźle to wygląda, nie powiem :-)
Pietrekk - 2 Lis 2010, 22:42

Coś narobił? :D
Nikuś - 2 Lis 2010, 22:51

Na zakręcie była jakaś mokra plama, wjechałem w nią tylnym kołem i widzę że mnie moja własna dupa zaczynać wyprzedzać. No to sru! zrobiłem kontrę, niestety za dużą (brak doświadczenia) i j*bnąłem tym samym kołem w krawężnik. Nie jechałem zbyt szybko, bo gdyby tak było to bym w rowie wokół drzewa się okręcił.

Kołpak poleciał do nieba, felga pewnikiem do kosza (chyba że się ją naprostuje i od biedy na zapas pójdzie), zobaczymy co z oponą, no i geometria :/ Jutro idzie na warsztat, wtedy więcej napiszę.

DziDzia - 2 Lis 2010, 23:09

Nikuś napisał/a:
chyba że się ją naprostuje i od biedy na zapas pójdzie

Lepiej sobie zrób z niej doniczkę :rotfl:



pozdro :!:

Nikuś - 3 Lis 2010, 16:42

DziDzia napisał/a:
Lepiej sobie zrób z niej doniczkę


Chyba tak zrobię, i odżałuję 50zł na tą jedną felgę :-P

Tak więc, dzisiaj siedziałem na fotelu pasażera w swojej, co zdarza się dosyć rzadko :D Kierownik warsztatu który prowadził powiedział że skrzywiło tylną belkę, nic się strasznego nie dzieje. Powiedział żeby patrzyć czy nie ścina mi opon. Zapytałem się czy jest sens kupowania używki na szrocie, albo od kolegi który rozbiera swoją. Odpowiedział że tak, i to dosyć tanio wyjdzie ale nie wiadomo jaki efekt będzie bo może być jeszcze gorzej niż jest teraz. Poza zakładanie tylnego zawieszenia to też podobno trochę roboty.

Co do felgi, to jak to na zakładzie wulkanizacyjnym zobaczyli to było słychać "uuu...." Oponka na szczęście wydaje się do uratowania.

No nic, na razie będę patrzeć czy mi zawias spod samochodu nie ucieka :rotfl:

Marcin - 3 Lis 2010, 17:18

Nikuś napisał/a:
Zapytałem się czy jest sens kupowania używki na szrocie, albo od kolegi który rozbiera swoją. Odpowiedział że tak, i to dosyć tanio wyjdzie ale nie wiadomo jaki efekt będzie bo może być jeszcze gorzej niż jest teraz. Poza zakładanie tylnego zawieszenia to też podobno trochę roboty.

jak skrzywiło belkę to na pewno bym na niej nie jeździł, bo pewnie ff zostawia 4 ślady, używana prosta belka będzie dobra, jedynie co może być do wymiany to tuleje, co lepiej zrobić od razu. Założenie to faktycznie trochę roboty, bo trzeba rozpiąć hamulce i czasami powalczyć ze śrubami przy tulejach.

Nikuś - 3 Lis 2010, 18:41

Marcin, najprawdopodobniej masz rację.

Mój tata jak usłyszał że nawet jej nie wzięli na podnośnik to się skrzywił (przynajmniej kasy nie wzięli). Wziął latarkę i jak zobaczył belkę to prychnął że prędzej karoseria się złoży niż to cholerstwo, jak mierzyłem ten kątownik to wyszło mi 80x80x5 :yyy: Popatrzył na tulejki, powiedział że jak dla niego to się przestawiły.

Wniosek? Następny przystanek: Diagnosta :)

przemo_rsr - 3 Lis 2010, 20:23

w sumie mogło też same simerbloki wybić,

i ja mam jeździć ostrożnie i roztropnie? Ty też uważaj :-) ,
mi dzis przegub padł jak wracałem z RZ, do dupy!!!! ;-( ;-(

Nikuś - 4 Lis 2010, 20:49

Wizyta u diagnosty: szybko streszczam całą sytuację, na co ten odpowiada że wjechać, przestawi się kierownicę i będzie git. Ja robię oczy i gadam:
- Panie, przecież to tyłem srutututu,a nie przodem!
Na to się tak jakoś dziwnie popatrzył... No cóż, klient nasz pan, więc kazał wjechać tyłkiem. Diagnostyka, niestety całe g się na tym znam i nie wiem co tam robił.

Wyniki zainkasowania 40zł:
Kąt pochylenia (w stopniach): L +1, P -1.
zbieżność (w stopniach): L +2, P 0.

- Panie, co z tym zrobić?
- Umawiaj się pan z kierownikiem, 200zł i wyprostujemy.

W tym momencie pomyślałem że gość sobie ze mnie żartuje. 200 zł?! Za 100-150 znajdę inną na szrocie.
- Dobrze, to się będę umawiał, ale na razie nie mogę. Mogę z tym jeździć?
Się skrzywił, coś pomruczał pod nosem i w końcu powiedział:
- Nie powinno się nic stać.

Pożegnałem się, podziękowałem, pojechałem na uczelnię. Po zajęciach postanowiłem wstąpić do takiego młodego mechanika, który zawsze mi powie co w Fieście piszczy. Wjechałem na kanał, wchodzi pod Fiestę i pada wyrok: żadne tulejki, nic koło amora czy mocowań - krzywa belka.
- Jakby to był mój samochód to bym szukał nowej belki.
No nic- pomyślałem - jak trza to trza.

Przy okazji rozgadaliśmy się się o wszystkim i o niczym. Przy okazji sprawdził mi płyn hamulcowy (więcej niż 4% wody, niby wymieniany po zakupie, rok temu - dobrze że nie jeżdżę już do tamtego mechanika...) no i sprawdził mi miejsce, które Dioda wskazał jako miejsce ubytku płynu chłodzącego - na razie założył drugą opaskę, jak przyjdzie mu tester temp. zamarzania płynu chłodzącego to się pojedzie zrobić to na porządnie.

kuba87 - 4 Lis 2010, 20:55

iii tam
jak nie widać ze koło stoi bokiem to masz jeszcze dobrze :D
znam goscia u ktorego belka sie tak skrzywila ze opone wjebało

Nikuś - 4 Lis 2010, 22:43

kuba87, ale mnie ta skręcona kierownica denerwuje :2xf:

Tak na poważnie, jak już utrzymywać wszystko w miarę dobrym stanie, to bez wyjątków. Poza tym nie wiadomo czy mi opon nie będzie cięło. Teraz na spokojnie szukam zawiasu do siebie.

kuba87 - 4 Lis 2010, 22:57

wstaw belke
nie ma co prostować...
bo i tak zawsze będzie skrzywiona deczko

Nikuś - 6 Lis 2010, 20:50

Dzisiaj u brata Rapeta zakupiłem belkę ze stabem z xr-ki którą rozbierał... Spojrzał pod spód, pomierzył i powiedział że nie widzi tego żeby miało nie wejść (Jedyny warunek to przełożenie do niej piast z obecnej, niby z powodu samoregulatorów czy czegoś innego, ale dokładniej będzie patrzone na warsztacie).Nie do końca uwierzyłem, ale rozbierana Fiesta miała wybity rok produkcji 1994, więc to może już być 3.5, które z mk4 ma dużo wspólnego. Zaryzykowałem, kupiłem. Jak belka podejdzie to się będę cieszyć, jak nie to sprzedam ją w cenie zakupu. Chętni mogą się już ustawiać :D

Dodatkowo do belki doszedł inny zakup... Tylko na razie ciii, te parę osób które wie o co kaman to niech siedzą cicho :-P

W pt nie przeszedłem przeglądu, ze względu na sparciałe wężyki tylnych bębnów. Wymiana w pon albo wt przy okazji wymiany belki.

tajmus - 6 Lis 2010, 22:28

kombinujesz synu... niepotrzebnie
Nikuś - 7 Lis 2010, 00:13

tajmus napisał/a:
kombinujesz synu... niepotrzebnie


od razu kombinuję... myślę perspektywicznie :D

przemo_rsr - 7 Lis 2010, 00:20

co te rozpórke też masz? :fox:
Nikuś - 7 Lis 2010, 08:39

Nie, to nie rozpórka :-P rozpórki będę szukał jak belka będzie zmieniona.

[ Dodano: Pon Lis 08, 2010 17:51 ]
Niestety, jestem trochę w plecy. Belka ze wspomnianej Fiesty pasuje, ale trzeba ją przełożyć razem z piastami i bębnem. Niestety te co były przy Fieście były w stanie bardzo niezadowalającym - szukanie piast do tej belki to już nie dla mnie. A mechanikowi za robociznę i tak trzeba zapłacić...

Co do tej niespodzianki, co ją też kupiłem, to okazało się że jej stan jest tragiczny... Historia jeszcze się nie skończyła, wszystko powinno mieć swój finał w piątek.

Belka nadal poszukiwana.

[ Dodano: Sob Lis 13, 2010 13:47 ]
Wczoraj poszła -40. Zdjęcia będą jak zrobię dzisiaj popołudniu i jak dostanę zdjęcia od Many'ego, u którego je zakładałem. Przy okazji, weryfikacji zostały poddane wszelkie sprawy dotyczące modów, ale o tym nie chcę pisać.

[ Dodano: Sob Lis 13, 2010 21:17 ]
A oto i dwie najfajniejsze kosiary jakie w życiu widziałem :rotfl:


Dobra, wiem :hahaha: Autko siadło tak:


I dokładniej:


I wspólne pamiątkowe zdjęcie 3 kosiar: oplowska (*ówno jakich mało :devil: ), normalna, no i ta ze szlacheckim rodowodem - Fordowska :jupi:


Zastanawiacie się kogo ta Corsa? Otóż jej właścicielem jest Many, jakiś czas temu robiący przy Fieście RWD. Ludzi z taką cierpliwością do samochodowych noobów to ze świecą szukać :D

Co do Opla, fajna bestyjka :ok:

kenczorf - 15 Lis 2010, 20:41

przod fajnie siadl ale dupa tak jak w mk3...zadarta do gory :P
Ad@mus - 15 Lis 2010, 20:49

gleba to raz ale jak sie poprawilo proadzenie??
jak alumki pasuje?

Nikuś - 15 Lis 2010, 21:16

Ładnie siadła, ale dla mnie lepiej by na alu wyglądała - jednak te wypatrzone okazałe się krzywe jak jasny gwint. Czyli wygląda jakby jej ktoś wrzucił po worku ziemniaków na maskę i dupę :-)

Co do prowadzenia: trasa to istna przyjemność. Świetnie trzyma się drogi. Ale jazda po mieście to tragika. A niestety 95%kilometrażu to miasto.

W najbliższym czasie będą zakładane stare springi, wtedy będę decydował co zrobić z tymi (albo sprzedaż, albo dokupienie amorów specjalnie na nie).

kenczorf - 15 Lis 2010, 21:23

ale jak zalozysz krotkiego amora to bedzie jeszcze twardziej... Wiec albo chchesz miec wygode albo hardcore tak ?;>:P Polsrodkow nie uznajesz?
Ad@mus - 15 Lis 2010, 21:42

nie ma ze boli :D ja robie dziennie moja taczka tylko 100km liczac droge do i z pracy :D i w zime i w lecie... za to potrafie byc pretszy po zakrecie i lepiej wygladam jadac po dziurach w miescie :D
Nikuś - 15 Lis 2010, 21:44

Nie chcę dobijać tych seryjnych amorów. Bo jednak po założeniu widzę że bardzo szybko je zmorduję.
kenczorf - 15 Lis 2010, 21:49

ale jak planujesz miec nisko to wlasnie je dobij bo po co ci one. Jak padna wtedy wloz zwykle gazowe lub nizszy jak jzu chchesz
Marcin - 15 Lis 2010, 21:50

Nikuś napisał/a:
Co do prowadzenia: trasa to istna przyjemność. Świetnie trzyma się drogi. Ale jazda po mieście to tragika. A niestety 95%kilometrażu to miasto.

W najbliższym czasie będą zakładane stare springi, wtedy będę decydował co zrobić z tymi (albo sprzedaż, albo dokupienie amorów specjalnie na nie).

lol... po pierwszych km jak założyłem u siebie niższe springi chciałem je wyp... w ciumek, ale do wszystkiego idzie się przyzwyczaić, teraz chyba bym nie umiał jeździć na serii

Nikuś - 15 Lis 2010, 22:37

Marcin, nie porównujmy śląskich autostrad do tego co jest u mnie :-P
many - 15 Lis 2010, 22:43

Nie no panowie jak dla mnie za wysoko i za miękko. Pasowało by jakieś niższe springi i amorki B6 które pięknie wybierają a do nich też nie potrzeba -60 ::D
Nikuś - 15 Lis 2010, 22:48

many, ale to mnie dupa boli nie Ciebie :-P

many napisał/a:
Pasowało by jakieś niższe springi i amorki B6

6 grudnia coraz bliżej, możesz mi prezent zrobić :ok:

many - 15 Lis 2010, 23:06

Nikuś napisał/a:
many, ale to mnie dupa boli nie Ciebie :-P

trzeba byc twardym a nie miękkim ;
widocznie za dużo jeździłeś w dzieciństwie mercedesami:D

Marcin - 16 Lis 2010, 09:26

Nikuś napisał/a:
Marcin, nie porównujmy śląskich autostrad do tego co jest u mnie :-P

gdzie śląsk a gdzie ja :-P nie chciej wiedzieć jakimi ja drogami jeździłem ze swoim zawieszeniem...

przemo_rsr - 20 Lis 2010, 00:28

Nikuś, to nie peugot tatusia :-) , tu czujesz każdą dziurę :-P
Nikuś - 27 Lis 2010, 00:24

Wynalezione w czeluściach dysku.


tadzias - 27 Lis 2010, 02:10

Ta druga fota to pamiętam...po alkoholu robiona była pub2
Nikuś - 27 Lis 2010, 19:23

tadzias napisał/a:
Ta druga fota to pamiętam...po alkoholu robiona była pub2


Coś w tym stylu :D


Napiszę sobie listę rzeczy do zrobienia (bardziej dla siebie, żebym wiedział gdzie ona jest, niż dla szerszej publiczności :-P )

- ustawienie zaworów
- koło pasowe gdzieś w osprzęcie
- reklamacja dywaników
- filtr kabinowy
- zawór ogrzewania (ten od regulacji temp, czasem nie styka i grzeje jak jasny gwint)
- silnik obiegu wewnętrznego
- tylna belka
- hamulec ręczny
- wymiana oleju przed zimą
- zrobienie nieszczelności układu chłodzenia + wymiana płynu chłodniczego
- klima

kenczorf - 27 Lis 2010, 19:43

Cytat:
- wymiana oleju przed zimą
na to chyba za pozno :devil:
Cytat:
- ustawienie zaworów
u ciebie niema automatycznych?
Nikuś napisał/a:
- koło pasowe gdzieś w osprzęcie
a co z tym kolem chcesz zrobic?
Nikuś - 27 Lis 2010, 22:44

kenczorf napisał/a:
na to chyba za pozno :devil:

ledwie przymrozki :-P
kenczorf napisał/a:
u ciebie niema automatycznych?

jeszcze mechaniczne :yes:
kenczorf napisał/a:
a co z tym kolem chcesz zrobic?

A coś zaczyna się któreś głośniej odzywać, zauważył to dioda na spocie, teraz jest jeszcze głośniejsze, zwłaszcza na zimnym. Btw, co ile kkm wymienia się pasek osprzętu?

tajmus - 27 Lis 2010, 23:18

Nikuś napisał/a:
Btw, co ile kkm wymienia się pasek osprzętu?

To zalezy od wielu czynnikow :-)
Dowiedz sie chociazby od wujka google :-P

Stunt_Man - 27 Lis 2010, 23:27

jak sie zużyje...
Nikuś - 27 Lis 2010, 23:45

tajmus napisał/a:
To zalezy od wielu czynnikow
Dowiedz sie chociazby od wujka google

no właśnie trudno znaleźć coś konkretnego.

Stunt_Man, dzięki za niesamowicie dokładną odpowiedź... :/

Stunt_Man - 28 Lis 2010, 00:10

jeśli z paska nic nie wystaje, nie jest popękany, nie piszczy - jest dobry
wystarczy na niego popatrzeć old

przemo_rsr - 28 Lis 2010, 01:17

jak piszczy i jest popękany to do wymiany :-)
tak jak u mnie :)

tadzias - 28 Lis 2010, 21:45

jest jeszcze jedna opcja - poczekać aż strzeli i wtedy założysz nowy :-P
Nikuś - 3 Gru 2010, 00:41

ekspoatacyjne:
Cytat:
- ustawienie zaworów
- wymiana oleju przed zimą
- zrobienie nieszczelności układu chłodzenia + wymiana płynu chłodniczego

Do środy będzie zrobione.
Cytat:
- koło pasowe gdzieś w osprzęcie

cholera ucichła, w zamian słychać piszczący pasek.
Cytat:
- filtr kabinowy
fck... zapomniałem dzisiaj go sprawdzić.
Cytat:
- reklamacja dywaników

odpuszczam sobie, mogę na nich jeździć. W końcu przód jest ok.

czyli:
- ustawienie zaworów
- koło pasowe gdzieś w osprzęcie
- reklamacja dywaników

- filtr kabinowy
- zawór ogrzewania (ten od regulacji temp, czasem nie styka i grzeje jak jasny gwint)
- silnik obiegu wewnętrznego
- tylna belka
- hamulec ręczny

- wymiana oleju przed zimą
- zrobienie nieszczelności układu chłodzenia + wymiana płynu chłodniczego
- klima

[ Dodano: Nie Gru 05, 2010 14:09 ]
Kilka zdjęć z serii "Fiesta-terenówka bawi się w śniegu! (Yay!!!)" :jupi: :D





[ Dodano: Nie Gru 05, 2010 14:15 ]
I jeszcze kilka zdjęć z serii "pikne to to nasze Podkarpacie" :)




[ Dodano: Sro Gru 08, 2010 13:25 ]
- Olej zmieniony na Mobil1, półsyntetyk 10W40, przy przebiegu 118500.
- Nieszczelność ukł. chłodzącego (chyba zrobiona), przy okazji wymiana płynu chłodzącego.

[ Dodano: Pią Gru 17, 2010 15:51 ]
Dzisiaj przyszedł nowy zakup:



Zdjęcie jeszcze z giełdy:


Pajączki z Capri mk3 kupione od chojny83.

przemo_rsr - 17 Gru 2010, 18:17

niezłe :-P
Bezimienny - 17 Gru 2010, 18:32

Piękne, ja sam marzyłem o takich :twisted:
trzeci - 17 Gru 2010, 18:58

Wzór felg fajny (sam chciałbym takie), tylko mam obawy jak będą wyglądać na zaoblonej MK4 :|
tajmus - 17 Gru 2010, 20:09

Ja np widzialem mk4 na krzyzach i nie wygladalo to za ciekawie... ;-| tu mam takie samo odczucie :|
DziDzia - 17 Gru 2010, 22:13

Bo te stare wzory felg są fajne.. Ale pasują do równie starych aut.. Wg mnie też tu nie będą pasować...



pozdro :!:

Nikuś - 17 Gru 2010, 23:54

No zobaczymy jak będzie wyglądać na nich, ewentualnie rzucę je w czarny mat, wtedy nie będą tak biły w oczy.
DziDzia - 18 Gru 2010, 00:45

Nikuś napisał/a:
No zobaczymy jak będzie wyglądać na nich,

Szybkoprętki (nawet bardzo) pic na wodę, fotomontaż:




pozdro :!:

kenczorf - 18 Gru 2010, 11:20

na bialo je i na zime :) nie bedziesz sie wkurw... jak przywalisz w kraweznik i pogniesz :)
Ad@mus - 18 Gru 2010, 13:04

na takiej kozie nawet jakas wyszes fela nie bedzie wygladac...a na zglebionym wozie i stalka dobrze wyglada
Nikuś - 19 Gru 2010, 22:08

Nie wyglądają tak źle jak dla mnie :) Cokolwiek się o nich nie sądzi, to i tak lepsze rozwiązanie niż jeżdżenie na stalówkach z kołpakami :-P Pewnie ten sezon przejeżdżę bez bawienia się w malowanie.

Zresztą jutro będą fotki.

DziDzia - 19 Gru 2010, 22:15

Nikuś napisał/a:
to i tak lepsze rozwiązanie niż jeżdżenie na stalówkach z kołpakami

To zdejmij kołopaksy :-P Ja tam ma kołpaki na zimę i hooj..



pozdro :!:

Nikuś - 20 Gru 2010, 22:23

No szału ni ma...

1 sztuka fajna. 2 sztuki to niby można jeździć ale raczej do prostowania. A na ostatniej od biedy można jeździć, ale to tak... ;-|

Czyli na pewno odpada zabawa w malowanie. Co do fotek to aparat odmówił posłuszeństwa, a fotki z telefonu nie wyszły. Ale mi się te alusy na Brzydulce widzą i to jest ważne :)

DziDzia - 20 Gru 2010, 22:28

No, faktycznie szału nie ma jak takie proste i do malowania..



pozdro :!:

Gurney89 - 22 Gru 2010, 23:07

Nie no te fele prędzej do mojej by pasowały, z moim wyobrażeniem kiepsko to będzie wyglądać na mk4 :P Ale jak ktoś mi już powiedział na Forum, ważne ze Tobie się podoba :)
przemo_rsr - 24 Gru 2010, 12:40

w sumie jakby stylistycznie ja trochę przerobił, może podpasi;D
tadzias - 31 Gru 2010, 23:13

up!


Na jakim etapie jesteś z tymi alumami? :)

Nikuś - 1 Sty 2011, 19:57

Na razie wszystko stoi w miejscu. Znalazłem gościa w Rzeszowie który robi to podobno nienajgorzej i okazało się że to dobry kolega kolegi kolegi i pewnie będzie można ponegocjować cenę. Niestety mój znajomy nie miał ostatnio czasu nagrać spotkania i aluski muszą jeszcze chwilę poleżeć.
przemo_rsr - 2 Sty 2011, 10:01

Nikuś, a laczki na to już masz? :-)
Nikuś - 2 Sty 2011, 10:50

Pajączki to 13, czyli ten sam rozmiar opon który miałem wcześniej.

Zresztą, tadzias przypomniał mi o tych aluskach to dzisiaj w nocy przemyślałem parę spraw. Wtedy pajączki były sprawdzane "na gorąco", więc negatywne wrażenie było wzmocnione emocjami. Na tygodniu podjadę do innego gościa, żebym miał opinię z różnych źródeł.

przemo_rsr - 2 Sty 2011, 10:58

a co krzywe są?
DziDzia - 2 Sty 2011, 12:28

przemo_rsr:
Nikuś napisał/a:
1 sztuka fajna. 2 sztuki to niby można jeździć ale raczej do prostowania. A na ostatniej od biedy można jeździć, ale to tak... ;-|




pozdro :!:

Nikuś - 28 Kwi 2011, 18:47

Alufelgi już na aucie: podprostowane (kilka ciężarków nadal jest...), wypiaskowane i pomalowane proszkowo. Kilka zdjęć:

Pistolet jeszcze dymił...


Z założonymi deklami.


W rzeczywistości są ciemniejsze, w ogóle lakier jest dosyć ciekawy - w słońcu lśnią się prawie jak perłowy, w cieniu jest taki jakby matowy.

Wybaczcie jakość zdjęć.

DemptD - 28 Kwi 2011, 18:50

Nikuś napisał/a:
Wybaczcie jakość zdjęć.


nic z tego gy

no a felgi nawet pasują :)

Bezimienny - 28 Kwi 2011, 19:01

A no całkiem fajnie, nie spodziewałem sie takiego efektu, ale fajniej było by gdyby wnetrza na czarno pomalować, no i gleba+szeroka guma koniecznie :twisted:
Nikuś - 28 Kwi 2011, 19:09

Bezimienny napisał/a:
A no całkiem fajnie, nie spodziewałem sie takiego efektu, ale fajniej było by gdyby wnetrza na czarno pomalować, no i gleba+szeroka guma koniecznie :twisted:


Samo wrzucenie tych felg do mk4 to było dosyć duże ryzyko "stylistyczne", wystarczy popatrzeć na opinie innych na poprzedniej stronie (na szczęście wyszło tak jak to widziałem), ale zabawa z czarnym to już nawet według mnie będzie za dużo - klasyczne felgi powinny pozostać w klasycznym wykonaniu. Oponki rzeczywiście mogłyby być szersze te 10-20mm, na razie starczą, a o glebę się nie bój ;-)

Co się okazało po wyważaniu ciężarki zahaczały o zacisk tarczy, konieczne było przyklejenie ich pod kątem.

Bezimienny - 28 Kwi 2011, 19:24

Co do czarnego na felgach to chodziło mi o coś podobnego jak ma Van81 na swoich nowych "krzyżach" w >>TYM<< temacie.

Dokładniej taki efekt:

TSRules - 28 Kwi 2011, 19:24

Nikuś napisał/a:
Oponki rzeczywiście mogłyby być szersze te 10-20mm, na razie starczą


a właśnie jakie opony, rozmiarowo ?

Nikuś - 28 Kwi 2011, 19:58

Bezimienny napisał/a:
Co do czarnego na felgach to chodziło mi o coś podobnego jak ma Van81 na swoich nowych "krzyżach" w >>TYM<< temacie


Tak, wiem o co chodziło, ale po prostu nie widzę tego na tej feldze :)
TSRules napisał/a:
a właśnie jakie opony, rozmiarowo ?

W tej chwili jest 165/70/13. Po rancie widzę że szerokość 175 wyglądała by na nich nieźle.

przemo_rsr - 28 Kwi 2011, 20:56

ciekawe to wyglada :-)
kenczorf - 28 Kwi 2011, 22:19

Nikuś napisał/a:
Po rancie widzę że szerokość 175 wyglądała by na nich nieźle.
no to teraz szukaj 175/50 :)
Nikuś - 28 Kwi 2011, 23:20

kenczorf napisał/a:
no to teraz szukaj 175/50

Na razie zjem te co mam :)

DziDzia - 29 Kwi 2011, 00:33

E.. Mnie tam nadal się średnio widzą..



pozdro :!:

Chojny83 - 29 Kwi 2011, 06:23

Bardzo ładnie!
Pozdro

hubi_2006 - 29 Kwi 2011, 22:46

DziDzia napisał/a:
E.. Mnie tam nadal się średnio widzą..

:yes:

Nikuś - 29 Kwi 2011, 23:16

Koniec! Mi się podobają i basta :)
DziDzia - 29 Kwi 2011, 23:48

Nikuś napisał/a:
Koniec! Mi się podobają i basta :)

I bardzo dobrze :!:
W końcu Tobie ma się podobać, a nie mi :-P



pozdro :!:

luki - 23 Maj 2011, 17:13

rób tam jakiegoś upa bo jakieś tajle słyszałem :)
Nikuś - 23 Maj 2011, 18:00

luki napisał/a:
rób tam jakiegoś upa bo jakieś tajle słyszałem :)


Się wygadać musiał <bat> :-P

Na pokład wleciał zawias -35, do tego belka z xr2i z bębnami, co oznacza zmianę z 180mm na 203.







luk-90 - 23 Maj 2011, 19:17

wszystko ok :V: , ale te felgi ni jak nie pasują do mk4, sory winnetou, ale taka prawda :|
kenczorf - 23 Maj 2011, 19:34

co cie naklonilo do ponownego obnizenia? Swoja droga chcialbym sie przejechac obnizona mk4 bo seryjna mk4 prowadzi sie lepiej niz obnizona mk3....
Nikuś - 23 Maj 2011, 19:38

kenczorf napisał/a:
co cie naklonilo do ponownego obnizenia?


Znalazłem zawias w dobrej cenie, żal było nie korzystać.

kenczorf napisał/a:
Swoja droga chcialbym sie przejechac obnizona mk4 bo seryjna mk4 prowadzi sie lepiej niz obnizona mk3....

Ktoś Ci broni do Rzeszowa przyjechać? gy

kenczorf - 23 Maj 2011, 19:55

Nikuś napisał/a:
Znalazłem zawias w dobrej cenie, żal było nie korzystać.
przeciez ty miales krotsze sprezyny...sprzedales? Co teraz kupiles?
tajmus - 23 Maj 2011, 23:07

na jak długo..?
Marcin - 24 Maj 2011, 11:43

kenczorf napisał/a:
Swoja droga chcialbym sie przejechac obnizona mk4 bo seryjna mk4 prowadzi sie lepiej niz obnizona mk3....

lol.. ta opinia jest niepoprawna politycznie :P

te felgi też mi się nie widzą w mk4, obniżenie na pewno na plus wpłynie na prowadzenie, ale ważne też są amory.

luk-90 - 24 Maj 2011, 11:56

kenczorf napisał/a:
co cie naklonilo do ponownego obnizenia? Swoja droga chcialbym sie przejechac obnizona mk4 bo seryjna mk4 prowadzi sie lepiej niz obnizona mk3....

Zapraszam na przejażdżke moją :P

kenczorf - 24 Maj 2011, 12:14

luk-90 napisał/a:
Zapraszam na przejażdżke moją
a jezdziles mk4 ze zdrowym zawiasem wczesniej? Bo ja tak a do porownania mialem swoja mk3 tez ze zdrowym zawiasem :) Seryjne mk4 ma troszke lepsza sztywnosc niz mk3 po obnizeniu i o niebo lepiej wybiera nierownosci. I zeby nie bylo mowie o mk3 bez staba, rozporki wachaczy i kielichow :)
luk-90 - 24 Maj 2011, 12:18

kenczorf napisał/a:
luk-90 napisał/a:
Zapraszam na przejażdżke moją
a jezdziles mk4 ze zdrowym zawiasem wczesniej? Bo ja tak a do porownania mialem swoja mk3 tez ze zdrowym zawiasem :) Seryjne mk4 ma troszke lepsza sztywnosc niz mk3 po obnizeniu i o niebo lepiej wybiera nierownosci. I zeby nie bylo mowie o mk3 bez staba, rozporki wachaczy i kielichow :)


Po sprecyzowaniu się zgadzam, seryjny zawias mk3 tylko ze sprezynkami to porazka, ale rozpóra, stab i amory i springi robią już porządną robote

Nikuś - 24 Maj 2011, 12:31

Marcin napisał/a:
te felgi też mi się nie widzą w mk4

Na razie zostają, zobaczymy co będzie jutro.
Marcin napisał/a:
obniżenie na pewno na plus wpłynie na prowadzenie, ale ważne też są amory.


Na pokład wszedł zały zawias, Weitec ultra gt, czyli springi Weiteca + amorki Alko.

luk-90 napisał/a:
rozpóra, stab i amory i springi robią już porządną robote

Jeśli chodzi o mnie to zostało to przedyskutowane. Amorki i springi już na miejscu, na rozpórkę górną przyjdzie jeszcze czas, jeśli chodzi o dół to podobno mk4 ma tak skonstruowaną kołyskę że nie spinki nie trzeba (zresztą nawet nie wiem jakby się tam zmieściła, mam w myślach ten temat), jeśli chodzi o tył to myślę nad patentem wymyślonym przez DemptD'a.

Marcin - 24 Maj 2011, 12:35

luk-90 napisał/a:
Po sprecyzowaniu się zgadzam, seryjny zawias mk3 tylko ze sprezynkami to porazka, ale rozpóra, stab i amory i springi robią już porządną robote

tylko dalej zostaje jeden słaby punkt - tuleje na wahaczach, przez co one pływają przy każdym większym obciążeniu, czego nie uświadczysz w mk4.

TSRules - 24 Maj 2011, 23:42

bo mk4 to praktycznie auto sportowe, szczególnie 1.3 :rotfl:
Nikuś - 21 Cze 2011, 11:23

Co by nie było że Fiestę ukradli.

Okazało się że belka z xr-ki jest krzywa i je mi lewą oponę ;-| ale mam już na oku kolejną belkę, tym razem ze zwykłej mk3. My bad, ale przynajmniej teraz wiem jak za pomocą zwykłej taśmy mierniczej mogę sprawdzić mniej więcej sprawdzić zbieżność, zarówno na niezależnym jak i na belce.

Ostatnio jakoś nie mam serca ani czasu dla samochodu, przyjdą wakacje to będzie chwila wolnego i się zrobi porządek w samochodzie.

hubi_2006 - 21 Cze 2011, 11:31

Bębnów z XRki nie da się założyć do seryjnej belki z mk4? Moim zdaniem to jakaś dziwna kombinacja żeby całą belkę zaraz przekładać... do tego starszą i o nie wiadomo jakiej przeszłości.
Nikuś - 21 Cze 2011, 11:46

hubi_2006 napisał/a:
Bębnów z XRki nie da się założyć do seryjnej belki z mk4?


Nie da się - szerokość otworów otworów jest taka sama, ale wysokość jest inna - różnica 0,5 cm.

Poza tym starą belkę miałem skrzywioną, więc tak czy inaczej wypadało ją wymienić. A tą wziąłem bo była pod nosem i za rozsądne pieniądze.

Edit. 23,07,2011

Wziąłem się za dokładniejsze sprzątanie samochodu. Na razie krótka przerwa, do tej pory odkurzyłem auto, zużyłem 2/3 Plaka do tapicerki, teraz w łapie mokra szmata do czyszczenia blachy w środku i w miejscach których nie da się umyć przy zamkniętych drzwiach i klapie. Przy okazji zrobiłem zdjęcie mk4 ze zdjętym tylnym reflektorem, i przyznam że gdyby były jakieś tuning-lampy które dałyby efekt podobny tak jak na zdjęciu to bym zaczął teraz na nie polować.



Przyszło mi na myśl co by dało też spolerowanie lamp od środka.

Marcin - 23 Lip 2011, 16:46

Nikuś napisał/a:
gdyby były jakieś tuning-lampy które dałyby efekt podobny tak jak na zdjęciu to bym zaczął teraz na nie polować.

takie jak moje :) tanio nie będzie :-P

Nikuś - 23 Lip 2011, 16:53

Marcin napisał/a:
Nikuś napisał/a:
gdyby były jakieś tuning-lampy które dałyby efekt podobny tak jak na zdjęciu to bym zaczął teraz na nie polować.

takie jak moje :) tanio nie będzie :-P


Marcin, efekt jaki Ty masz nie do końca mi pasuje :) Chodzi mi o coś co jest mocno ciemno-czarno-granatowego, coś co się nie wyróżnia. A takiego czegoś po prostu nie ma.

Edit.

Prawy próg. Dodatkowo widać wgięty próg, pozostałość po poprzednim właścicielu. Wspominałem że jestem drugim właścicielem, nie licząc komisu?



Lewy próg i lewy słupek.



Takie tam, po umyciu :-P Patrząc na samochód, nie żałuję że wepchałem się w te felgi - szkoda tylko że to tylko 13. Chociaż słyszałem że podobno są też takie 15, ale bardzo rzadkie i drogie.



Jakby ktoś chciał to zdjęcia tego gdzie się muszę męczyć z naprawami. Mało miejsca, ale jakiś porządek jest :]



Plan na jakieś wolne pochmurne popołudnie.



I najnowszy zakup. Rewelacja to to nie jest, ale w miarę dobrej cenie, szczególnie porównując do cen z allegro, drugie aku jest, do tego latarka i "yntelygetna" godzinna ładowarka. Poza tym 2-letnia gwarancja, przy rejestracji przez neta przedłużona o rok.



Na razie docelowo sprzęt ma pochodzić te kilka lat na okresie gwarancyjnym, potem jak się zepsuje to kosz i wtedy lecę kupować makitę albo hitachi.

TSRules - 23 Lip 2011, 23:24

Nikuś witaj w klubie, ja mam rdzawe naloty w identycznych miejscach, a progi to chyba norma bo tez mam powgniatane :-) podejrzewam że pod uszczelkami każdy ma takie kwiatki :ok: sprawdź jeszcze pod przednią szybą :yes:
Tommi - 25 Lip 2011, 00:08

w sumie nie ma się czym chwalić, moja miała ciut większe kwiatuszki w miejscach łączenia uszczelki, dobra wiadomość - zostało to ogarnięte przy wymianie progów :-)
Nikuś - 25 Lip 2011, 00:20

Już chwilę te naleciałości są, do tego zaczyna brać podłużnice przy tylnych tulejach. Ale jak się uda to te wszyskie niedoskonałości będą zrobione w sierpniu. W przyszłym roku były plany robić coś większego ale nie wydolę finansowo i teraz tylko zostaje utrzymanie obecnego stanu - czyli sama konserwacja bez malowania.

Dzidzia, poważne plany o mk4 zostały odłożone na za 2-3 lata :) Ale wtedy zamierzam zrobić to na całego :D

TSRules - 25 Lip 2011, 10:50

Nikuś napisał/a:
W przyszłym roku były plany robić coś większego ale nie wydolę finansowo i teraz tylko zostaje utrzymanie obecnego stanu - czyli sama konserwacja bez malowania.


Ja tak samo, na własną ręke zabezpieczyłem i jak na razie patrząc po ostatniej zimie jakoś daje radę, nawet stalówki odmalowałem czarnym hammeritem :-)

Progi jak sie pytałem u mnie to 80 zeta wymiana za sztukę plus sam próg, największe koszta to lakierowanie :yes:

Nikuś - 30 Lip 2011, 20:43



Taki jakiś german wyszedł na tych zdjęciach... Albo mi się wydaje.

Peedro - 30 Lip 2011, 20:54

Nikuś napisał/a:
Albo mi się wydaje.


:yes:

siadło fajnie i fajnie wygląda, ale do germana jeszcze paru cm brakuje :-P

Freeman - 30 Lip 2011, 21:36

Nie no, Germańskiego najeźdźcy nie kopiujcie. Może jakiś "Polnische Style" trzeba by wymyślić?
szynszyl - 30 Lip 2011, 21:38

prawie VW Golf III
Nikuś - 30 Lip 2011, 21:48

Freeman napisał/a:
Polnische Style

Co to? German po uwzględnieniu ilości dziur w polskich drogach?
http://www.youtube.com/watch?v=43ouX6TO71A :-P

szynszyl, mi to przynajmniej po ludzku jeździ :2xf:

kuba87 - 30 Lip 2011, 21:49

polnisch style to ja mam
a tu?
german :D

Freeman - 30 Lip 2011, 22:12

No właśnie "Polnishe Style" trzeba stworzyć.
kuba87 - 30 Lip 2011, 22:13

Polnishe style
to wysoko i wąsko :D
na szerokich laczach :D

Nikuś - 2 Sie 2011, 16:12

kuba87 napisał/a:
Polnishe style
to (...)i wąsko :D na szerokich laczach :D

czyli polnishe style to same sprzeczności :-P

Prawe koło mi się dzisiaj zagotowało ;-( wężyki mają 1.5 roku, nie wiem czy już tak się zdziadowały czy to coś innego. Kurde, a w piątek miały być Bieszczady.

Pietrekk - 2 Sie 2011, 16:42

Jeszcze zdążysz zrobić
Stunt_Man - 2 Sie 2011, 20:29

Nikuś napisał/a:
Taki jakiś german wyszedł na tych zdjęciach... Albo mi się wydaje.

bo siadła w trowie :rotfl:

Nikuś - 2 Sie 2011, 21:20

Okazało się że gumowa osłona czy uszczelka tłoczka wyszła "z siebie" i czasem nie dawała powracać tłoczkowi na swoje miejsce.

Stunt_Man napisał/a:
bo siadła w trowie

Tyś sam jak trowa :2xf: 2 dni wcześniej koszona :-P

Stunt_Man - 2 Sie 2011, 21:21

no ale mokro je to sie zapadła :rotfl:
Nikuś - 3 Sie 2011, 22:37

no tak, na tych wąskich laczkach miała prawo :-P

Przy przebiegu 125 500 wymieniono płyn do wspomagania, wymieniono odpowietrzniki przednich zacisków, zastosowano zestawy naprawcze przednich zacisków - w sumie heble zrobione trochę z wyprzedzeniem, ale będzie spokój na następne 3-4 lata.

TSRules - 4 Sie 2011, 10:35

Nikuś napisał/a:
Przy przebiegu 125 500 wymieniono płyn do wspomagania


ale płyn niby sie uzupełnia, nie wymienia :yes:

Nikuś - 4 Sie 2011, 11:51

TSRules napisał/a:

ale płyn niby sie uzupełnia, nie wymienia


Nie wiem jak to jest, ale roboty tyle samo, a mam już z tym spokój. Poza tym stary płyn miał nieciekawą konsystencję, a kupując płyn i tak musiałem kupować cały litr, więc zaszalałem i wymieniłem :)

DziDzia - 4 Sie 2011, 12:51

Nikuś napisał/a:
więc zaszalałem i wymieniłem :)

Szalony Ty...



pozdro :!:

Nikuś - 26 Sie 2011, 20:07

Ponieważ nie lubię robić w garażu bez muzyki, to postanowiłem wykorzystać okazję że siostra zmieniała sprzęt audio w domu. Tak więc stałem się posiadaczem takiej oto miniwieży:


Po około 6-7 godzinach roboty (czyt. procesy: projektowania konstrukcji, technologiczny, produkcyjny oraz montażowy, uff) z kilku kształtowników oraz kawałka żyłki do kosiarki wygląda to tak:


TSRules - 26 Sie 2011, 23:07

no to tera ci sie będzie przyjemnie grzebało :ok:
szynszyl - 28 Sie 2011, 07:33

Nikuś napisał/a:
Po około 6-7 godzinach roboty
ale Ciebie pierdoła... :edi:
za 6-7 godz. to byś do mnie przyjechał pieluchy zmieniać :)

Nikuś - 28 Sie 2011, 10:49

szynszyl, ja etap pieluch już zamknąłem, a Ty taki stary facet jeszcze się z nimi męczysz :devil:

Edit. 07-09-2011r.

Wymieniony pasek osprzętu i rolka napinacza przy 124 180km.

Do zrobienia zakwalifikowano oba sworznie, lewy łącznik stabilizatora. Uszczelka przy wybieraku zaczęła kapać.

Edit. 19-09-2011r.

Zdecydowałem się ujawnić ze swoimi planami co do Brzydulki :) kilka osób wie że na wiosnę kombinowałem coś z N7A, ale nie wyszło z pewnych powodów. Ale niestety pociąg do magicznej liczby "2.0" pozostał.



Krótko: zamierzam wsadzić do Fiesty Duratec'a 2.0 z Mondeo mk3. Kilka osób już od dłuższego czasu wie o moich planach, m.in. Fordon, będący matką chrzestną tego początkującego projektu. Chciałem utrzymać swoje zamiary w tajemnicy, jednak doszedłem do pewnego punktu, w którym nachodzą mnie pewne wątpliwości pomimo wiedzy którą dzieli się ze mną Konrad z niemalże nieograniczoną cierpliwością. Postanowiłem więc poddać ten projekt pod opinię publiczną :)

Kilka zdjęć:


Część rzeczy niestety leżakowała pod gołym niebem więc jest trochę rudego nalotu ;-|

W tej chwili posiadam m.in.:
kolektory, kompletną wiązkę, listwę wtryskową, komputer, dwumasę (sprzęgło i docisk do wymiany), pompę z serwem, skrzynię oraz wszelakie czujniki. Część z tych rzeczy mam już u siebie, część czeka na transport. Mam też słupek, jednak nie nadaje się on na nic innego jak przetop, jednak zamierzam go zatrzymać conajmniej do czasu kupna dobrego słupka. Do tego dostanę zaciski 300mm, więc będzie czym hamować.

Nie mogłem znaleźć na necie żadnego innego porównywalnego projektu w Polsce, więc myślę że będzie niezła jazda :rotfl:

Fordon - 19 Wrz 2011, 23:47

I bardzo dobrze... dosc zeteca, czas na nowy silnik :yes:
arecki - 20 Wrz 2011, 08:06

jeszcze nie było tu MK4 2.0 :ok: zefir kiedyś chyba się przymierzał ale honde kupił :-P

fajnie jak by się udało

kenczorf - 20 Wrz 2011, 08:13

tez jestem ciekaw jak to bedzie jzdzilo bo w mk3 mamy duzo ziutow 2.0 ale mk4 lepiej sie prowadzi a duratec ma 146 a nie 136 kucy :)
DziDzia - 20 Wrz 2011, 09:42

No i się wygadał... Ale spoko, DziaDzia jest z Tobą :ok:



pozdro :!:

trzeci - 20 Wrz 2011, 10:02

Tak, powodzenia nasz Duratecowy pionierze ;-))
luki - 20 Wrz 2011, 11:07

w Brennej był silvertop 1.6 w mk4 :)
Nikuś - 20 Wrz 2011, 19:28

Niestety to 1.6 niezbyt dużo mi da, bo z tego co wiem to duratec zupełnie inaczej wisi. Na chwilę obecną dyskutuję z Fordonem na temat skrzyni biegów, bo mam skrzynię z durateca, ale:
- jest to skrzynia na dwumasie, do tego sprzęgło z dociskiem jest do wymiany co oznacza koszt ponad 1000zł.
- mocowanie skrzyni - wszystkie 3 punkty do wymodzenia, więc będzie trzeba nad tym usiąść dobrych parę dni, jeśli nie tygodni. Jakby udało się dobrać inną skrzynię do durateca to zostałoby tylko jedna łapa do roboty.
- wg. Intela istnieje możliwość że trzeba będzie ciąć blachę, bo skrzynia się nie zmieści.

Ogólnie przy zostawieniu skrzyni z durateca może być problem z samym umiejscowieniem zespołu silnika ze skrzynią.

Edit. 28.09.2011r.

Taki mały mod. Okrągłe plastiki zostały wyciągnięte już wcześniej.
przed:


po:


do trzymania śrubek i innych metalowych rzeczy podczas roboty polecam takie coś:

Magnes z głośnika oblepiony taśmą.

edit.

Założone białe boczne kierunki:



Edit. 25.10.2011r.

121 800km
Nowy filtr paliwa firmy Knecht.

Edit. 07.11.2011r.

W garażu wylądował taki zestawik.

przemo_rsr - 7 Lis 2011, 21:54

Nikuś napisał/a:
taki zestawik
in Tesco?
Nikuś - 7 Lis 2011, 22:00

przemo_rsr napisał/a:
in Tesco?


nie chodzę do tego kościoła, w niedzielę uczęszczam do Leclerca bo mam bliżej.

szynszyl - 7 Lis 2011, 22:17

Nikuś napisał/a:
Do tego dostanę zaciski 300mm
o ty wrzodzie, ja mam tylko 288 mm :twisted:
Bezimienny - 7 Lis 2011, 22:55

Przy tarczy 300mm i zacisku to felga chyba minimum 15", ja w OOOO mam tarcze ok 280 i z tego co widze po zimówkach (15") to może na styk 14" by weszło, ale przy 300mm to juz wątpie.
Nikuś - 7 Lis 2011, 23:03

Bezimienny, 300mm nie wejdą na 14, szukam po znajomych 15 żeby zobaczyć czy wejdą.
Bezimienny - 7 Lis 2011, 23:15

Tez może być problem, niektóre wejdą niektóre nie, wiem że taka sytuacja jest w przypadku bodajże 320mm w audi, 16" wchodzą ale nie wszystkie a nawet mozna powiedzieć że tylko niektóre.

P.S po wpisaniu w googlach "minimalna felga na 300mm" wyskoczył mi twój temat na MKP.pl :twisted:

Nikuś - 7 Lis 2011, 23:27

Bezimienny napisał/a:
P.S po wpisaniu w googlach "minimalna felga na 300mm" wyskoczył mi twój temat na MKP.pl


:-P

Założenie jest takie, że jakie będzie brakowało te 1-2mm, to się je zbierze - zaciski i tak pójdą do piaskowania i malowania.

Edit. 09-11-2011r.

W końcu założony prawidłowy pasek. Zalecany o oznaczeniu firmy Contitech 6 PK 1930 był po prostu za krótki, w tej chwili na samochodzie jest pasek 1965, ciut przydługi. Info na przyszłość, zakładać pasek o długość 1950, ewentualnie 1960.

bidżej - 11 Lis 2011, 18:50

a bedzie co z tego durateca?

btw, jakbyś chciał te kółka kiedyś opchnąć, to odezwij się :P

Nikuś - 12 Lis 2011, 14:22

A na razie zima się zbliża i aura nie sprzyja dłubaniu pod maską :-P podczas zimy będę zbierał fundusze, a na co to już nie jestem w stanie powiedzieć bo ostatnio na horyzoncie pokazały się inne równie ciekawe możliwości. Ale jak to w życiu bywa, wszystko jak zwykle okaże się w ostatniej chwili.

Z durateca będę próbował zaadoptować pompę hamulcową razem z serwem oraz zaciski (a jak się wkurzę to i przepustnicę do siebie wrzucę :rotfl: ). Jeśli chodzi o zaciski to szukam stalowych 15, które mają odpowiednie ET. Na razie znalazłem felgi z Pumy: 6Jx15 ET34, i felgi z Audi 80/90/100: też 6J, ale ET 37 lub 45.

Co do moich alufelg, bidżejku jesteś już pierwszy na liście ;) jak co to się odezwij na gg.

Bezimienny - 12 Lis 2011, 15:26

Jak z audi to trza toczyć otwór centrujący bo fele z OOOO mają za mały :twisted: wiem bo jak miałem fieste to sprawdzałem 15" od z 80 mojego ojca, i nie wchodziły :rotfl:


P.S a co do hamulców to na pewno bedziesz celował w 300mm? może pomyśl nad 278mm przykładowo takie http://moto.allegro.pl/ta...1922256321.html (co by rozmiar pokazać tarcz) nie wiem jak tym przypadku z zaciskami, a dokładniej z dopasowaniem ich od fiesty, ale będą to bardziej cywilizowane hample niż 300 do których trzeba sie postarać żeby jakies 15" dopasować o ile sie da. Fiesta w końcu ciężka nie jest wiec 278mm powinny wystarczyć.

Peedro - 12 Lis 2011, 15:35

Wogle sory Nikuś :-P ale wg mnie pchanie się w tak duże hample nic ci nie da poza poczuciem spełnienia :P ja mam najzwyklejsze hample z xrki przy trochę mocniejszym motorze i wentylowane 240mm w normalnej jeździe, ba w kilkukrotnym hamowaniu z wyższych prędkości naprawdę sobie radzą i jeszcze nie udało mi się ich zagotować. Oczywiście nie neguje że im większa tarcza tym lepsza skuteczność etc, ale czasem nie ma sensu przesadzać, tak jak wspomina Bezimienny - fiesta jest lekka więc bez przesadyzmu :-P
Nikuś - 12 Lis 2011, 15:37

Bezimienny, co do felg to zdaję sobie z tego sprawę, jeśli dobrze pamiętam to Audi ma 57mm, a Ford 63.3mm :)

Jeśli chodzi o zaciski, to macie rację, to duże hample, ale wziąłem je bo po prostu miałem je w dobrej cenie z racji brania reszty gratów z Mondka, do tego mam klocki do nich, wprawdzie noname, ale mięcha mają sporo. Jeśli da się je podpiąć pod 15 to dla mnie jeden pies.

No chyba że ktoś ma wspomniane 278 i chce się zamienić, to mu dam w rozliczeniu te 300mm gy

Fordon - 12 Lis 2011, 16:38

Chlopaki ale 300mm miesci sie w 15" feldze z Peugota i to bez niczego, wiem bo takowy zestaw sciagalem z escorta pochodzacego z UK, a heble byly z focusa.
Takie 260mm z RS2k palilem po paru ostrych dochamowaniach z ponad 200 do 0. 278mm tez pewnie az tak nie zrobia szalu. W przypadku mondka mk3 zaciski nie dosc ze sa praktycznie nowe to jeszcze relatywnie tanie a dopasowanie tarczy do tego zacisku to koszt 320zl + dobry kolcek 250zl i mamy dobre heble na ostra jazde + heble z XR2i na tyl i jest idealnie.

Nikuś - 12 Lis 2011, 16:44

Ale Fordon porównaj sobie ceny tarcz do Mondka a tarcz z st170, bo niestety nie udało mi się znaleźć innych 300mm na 4x108, różnica to prawie przez pół. Jak mi się uda nałożyć to na 15 to zostają, a jak znajdzie się ktoś chętny na zamianę to przemyślę to sprawę.

Edit.

Głupota, bo głupota, ale irytująca. W całym mieście nie ma felg 4x108 15cali. Nie mam jak zacisków przymierzyć. Wygląda na to że będę musiał podjechać w niedzielę na giełdę samochodową.

Edit.

1. Felgi stalowe z Mondka et48 nie pasują, zacisków nie da się przerobić bo... pasują. Jednakże jarzmo już nie. Ostatnia nadzieja w felgach z pługa.

2. Chwila nudy i...


3. Rodzina Forda się rozrasta. Fiesta u mnie, Focus wcześniej ojca teraz u siostry, stary wysłużony esiok u kuzyna...

Zarzekał się że Forda już nie kupi, jednakże z racji tego że ostatnio został zaobrączkowany to raczej nie ma już dużo do gadania:


Tak, dobrze zgadliście. Jego żona wybrała sobie Fiestę na wóz do codziennej jazdy. A dlaczego Fiesta? Bo ma ładny kolor :hihihi:

Bezimienny - 28 Gru 2011, 19:27

Dzieje sie coś w temacie autka?
Peedro - 28 Gru 2011, 19:31

Pewnie nic :P Nikuś coś kombinuje ale nic z tego nie wynika, poza tym brzydal i tyle :P

Co z tymi hamplami wymyśliłeś :fox: :-P

Nikuś - 28 Gru 2011, 19:46

Sam jesteś brzydal :2xf: a co do hebli to było o nich pisane już nieco wyżej, wystarczy przejrzeć ostatnie 5-10 postów.

Na razie zdobywam fundusze i informacje na temat swapa, nadal jest dalej niż bliżej, ale temat lekko posunął się do przodu.

Jeśli pogoda nadal będzie taka jak teraz to czeka mnie wymiana niemalże całego zawieszenia: tuleje wachaczy, łączniki i gumy staba, sworznie, przy okazji poduchy i odboje amorów. Wysłałem dzisiaj PW do tommirsa, może pomoże skompletować mi jakiś zestawik tuleji poliuretanowych i odboi do amorów -35. Jeśli pogoda się zepsuje to zabawa przesuwa się na wiosnę.

Edit. Ale żeście kotleta odgrzali :-P

madek - 28 Gru 2011, 20:26

Nikuś napisał/a:
Wysłałem dzisiaj PW do tommirsa, może pomoże skompletować mi jakiś zestawik tuleji poliuretanowych

Jak by coś takiego było dostepne to daj cynk :P

Nikuś - 28 Gru 2011, 20:32

Madek, zobacz na "firmy współpracujące z fkp", tam się tommirs ogłaszał.
Nikuś - 23 Sty 2012, 16:11



No i się rypło :-P Przynajmniej będę wiedział co jeszcze zostało do zepsucia gy

DemptD - 23 Sty 2012, 16:50

EPIC FAIL :rotfl:
Nikuś - 23 Sty 2012, 17:09

DemptD, naprawdę? Sprecyzuj :devil:
bidżej - 23 Sty 2012, 17:14

inglisz is izi, ale nie zawsze :P
Stunt_Man - 23 Sty 2012, 17:20

:rotfl:
Nikuś - 23 Sty 2012, 20:14

DemptD napisał/a:
EPIC FAIL
Stunt_Man napisał/a:



A ja tam nie wiem czego ode mnie chcecie... Jeśli macie uwagę do grafiki to uderzajcie do autora prentkiego, który był na tyle miły by zrobić taką reklamówkę...

Dziwne, wszyscy lubią jego blog ale jak ktoś wrzuci jego grafikę to już błeee :rotfl:

A tu zdjęcie pozycji która za chwilę pojawi się w butiku




Edit, 28.01.12r.

Się popieści, to się...




Bezimienny - 28 Sty 2012, 17:54

No, tylko troche mniejsze gumy bym założył. Heble są tylko teraz co z rozpędzaniem sie??
bidżej - 28 Sty 2012, 18:21

nie ściągnie Ci chlapaczy w jakimś dołku na zakręcie? bo chyba te gumy rzeczywiście przyduże :fox:
Fordon - 28 Sty 2012, 18:46

Bezimienny napisał/a:
Heble są

No wlasnie to co widzisz to jest seria hebel z przodu... bo przy 300mm 3/4 felgi bylo by wypelnione. :yes:

Nikuś - 28 Sty 2012, 19:35

Opony na felgach nadają się tylko na upalanie, stanowią gratis do gumy, ale dzięki nim dobrze widać jaki rozmiar będzie optymalny. Mają rozmiar 205/50/16. Przeliczając obecne 165/70/13 niemalże idealne byłyby 195/40/16, ale to dosyć rzadki rozmiar i trzeba będzie szukać 195/45/16, co oznacza 30mm mniej na średnicy niż widzicie na zdjęciach.

Zaciski czekają aż mi się będzie chciało je zawieźć do piaskowania, malowanie jest już ugadane. Jakby ktoś był zainteresowany to ich montaż wygląda tak samo jak tych z mk2, wystarczy rozwiercić otwory w zwrotnicy.

Co do rozpędzania to nic nie będę pisał dopóki nie będzie konkretów.

luk-90 - 28 Sty 2012, 20:21

z mondziaka z tego co pamietam to oprócz rozwiercenia otwórów trzeba było też albo stoczyć mocowania zwrotnicy albo dać dystans pod tarcze
Bezimienny - 28 Sty 2012, 21:02

Fordon napisał/a:
Bezimienny napisał/a:
Heble są

No wlasnie to co widzisz to jest seria hebel z przodu... bo przy 300mm 3/4 felgi bylo by wypelnione. :yes:


A no nie patrzyłem co jest za felgami, którymi sie jedynie sugerowałem :hihihi:

Nikuś - 6 Lut 2012, 18:19

W sobotę może znajdę chwilę wolnego żeby zrobić zawieszenie.


Czekam jeszcze na przesyłkę od Tommirsa.

bidżej - 6 Lut 2012, 18:24

...jak Ci tyłek nie odmarznie ;-))
Nikuś - 6 Lut 2012, 18:28

Nie bój :-P mam załatwioną miejscówkę.
Peedro - 6 Lut 2012, 19:26

Wszystko robisz? Wszystko ci sie zyebauo? Czy tylko taki kaprys jak sądzę? :fox: :-P
Pietrekk - 6 Lut 2012, 19:39

Jak robić to robić, ja z zamiarem posadzenia jej wymieniłem praktycznie wszystkie gumy :)
Bezimienny - 6 Lut 2012, 19:45

I moim zdaniem tak sie powinno robić, wymianiac wszystko (większość) po drodze niż co chwile po pojedynczej piernicze, raz a dobrze, a jak cos sie okaże jeszcze zdatne do użytku to na zapas, ja dzięki temu mam połowe alu wachaczy w A4 w zapasie bo wymieniałem komplet, i teraz wiem co tam siedzi a nie martwie sie kiedy któryś pójdzie.

Pozdrawiam.

Nikuś - 6 Lut 2012, 19:57

Tuleje wahaczy były już 3 do roboty, to już kupiłem wszystkie 4. Poduchy, odboje i gumy staba miały być zrobione przy okazji. Sworzeń jeden do wymiany, drugi kupiłem do pary bo za chwilę też byłby a nie chcę 2 razy zbieżności robić. Łączniki też nie są za bogate.

Mam nadzieję że zaspokoiłem Twoją ciekawość :-P

hubi_2006 - 6 Lut 2012, 20:56

Nikuś napisał/a:
Sworzeń jeden do wymiany, drugi kupiłem do pary bo za chwilę też byłby a nie chcę 2 razy zbieżności robić.

Co ma sworzeń do zbieżności?

Peedro - 6 Lut 2012, 20:59

:ok: :-P a hamulce kiedy :-P
Bezimienny - 6 Lut 2012, 21:04

No jak wymieniasz sworzeń to raczej zwrotnice zdejmujesz a wtedy ma.
hubi_2006 - 6 Lut 2012, 21:21

Bezimienny, 2x razy to przerabiałem bez konieczności ustawiania zbieżności :) Może to fuks, a może zwyczajnie tak jest :-P
Nikuś - 6 Lut 2012, 21:41

Cokolwiek nie robię przy zawieszeniu, zawszę jadę potem na zbieżność. Nie kosztuje to fortuny, zwłaszcza w porównaniu do sumy którą wydałem na części.
przemo_rsr - 7 Lut 2012, 20:56

Bezimienny napisał/a:
No jak wymieniasz sworzeń to raczej zwrotnice zdejmujesz a wtedy ma.
Fiesta to Vag i tu nie ma ustawialnych kątów Panie kolego. możesz rozebrać w mak i złożyć i będzie git :)
Stunt_Man - 7 Lut 2012, 20:59

Bezimienny napisał/a:
No jak wymieniasz sworzeń to raczej zwrotnice zdejmujesz a wtedy ma.

błagam...

madek - 7 Lut 2012, 21:35

Bezimienny napisał/a:
No jak wymieniasz sworzeń to raczej zwrotnice zdejmujesz a wtedy ma.

I co krecisz drążkami żeby ją zdjąć? :P Tylko one wpływają na zbieżność

Nikuś - 7 Lut 2012, 21:59

Koniec OT nunu Robię cały zawias i sprawdzam zbieżność. Heble będą wtedy kiedy będzie taka potrzeba.

Edit.

Przyszedł polecony od Tommirsa, a w nim poliuretanowe osłony przednich amorów.

Parzych - 15 Lut 2012, 23:58

Ja powiem krótko - GRUUUBO... :yes:
Nikuś - 24 Mar 2012, 21:46



Szerokość 6 cali, ET 49,5mm. Do tego podkładki 15+mm - dodaję plus, ponieważ 6sta podkładka weszła w felgę, więc w rzeczywistości było to jakieś 16mm z małym kawałkiem. Przyjmując 15+mm ET wychodzi 34mm.

Jeśli dobrze liczę to wychodzi 42mm od piasty koła przedniego - czyli mam dobry punkt odniesienia jak daleko mogę przednie koło wysunąć.


Edit. 23.07.2012.

Od czasu "przygody" na wiosnę samochód praktycznie cały czas stoi, poruszam się rowerem. Dziś sprawdziłem sobie zbieżność. Wpływ na wynik mają:
- belka od xr2i -węższa o około 1cm.
- obniżenie -35mm.
- belka lekko krzywa od początku
- porządne trzaśnięcie na wiosnę w krawężnik prawymi kołami, przednim i tylnym
- brak mojego doświadczenia w obsłudze sprzętu.

Dobrze by było jakby ktoś to przeanalizował.




Wizualizacja.




Instrukcja regulacji zbieżności ala profeszynal mekanikal softwer.




Jako gratis, takie tam, o oponach.




Edit. 06-10-2012r.

Trochę czasu minęło, Fiesta praktycznie cały czas stoi. Przydałoby się wymienić olej i łożyska bębnów. Całkiem możliwe że Fiesta za chwilę pójdzie do żyda, jakby ktoś był zainteresowany to dawać znać :) Dobrze by było jakby poszła razem z zawiasem i felunkiem.

Całkiem możliwe że jak znajdą się fundusze to pewna inna sprawa być może nabierze rozpędu :devil:

Nikuś - 22 Paź 2012, 23:37

Dobra panie i panowie, zawieszenie Weitec Ultra GT jest na sprzedaż :) Przebieg 5-6kkm, zakupione w tamtym roku. Tak samo na sprzedaż jest felunek, niesławne pajączki. Inne części to elektryczne podgrzewane lusterka czy zbiornik płynu spryskiwaczy z czujnikiem. Posiadam też podgrzewane dysze spryskiwaczy z Mondka :) Fotki będą porobione jutro.

Ktoś czegoś potrzebuje pisać, pytać, zabierać czas :-P

Samego samochodu na razie nie chcę sprzedawać, chyba że znajdzie się konkretny kupiec.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group