Forum FiestaKlubPolska -

Tuning stylistyczny - [MK4] Żarówki Xenono-podobne

xkober - 21 Paź 2009, 20:21
Temat postu: [MK4] Żarówki Xenono-podobne
Witam, chciałbym poruszyć temat dotyczący kupna żarówek do mojej fifi MK4<8>
chce zmienić zwykłe żarówki na takie ala xenon,tzn, żeby świeciły bardzo jasno, wręcz biało :fox: widziałem już takie i może ktoś ma coś podobnego?
jakiej firmy żarówki będa naj :-) ??????
moc 100w czy 50w?
temp. barwowa 7500k czy 10000k?
jaka firma?osram, philips, hella??? i co najważniejsze z homologacją i żeby nie oślepiały :yes:

prosze o pomoc zorientowanych :hihihi:

JoeMix - 21 Paź 2009, 20:24

Na mijania - nie więcej jak 60W - polecam philipsy.
arecki - 21 Paź 2009, 20:27

100 W sobie odpuść...ja mam Philipsa GT150 i ładnie świecą, wcześniej miałem Philips X-treme Power i jeszcze lepiej świeciły ale szybko padły ;-| Ogólnie olej żarówki typu blue coś tam coś tam, xenon power i wszystkie tego typu :rotfl:
romsped - 21 Paź 2009, 20:32

polecam żarówki GE to już jakość a cena jest ok 60 zł za lekko niebieskie 60w55 tak to nie pomyłka sa w tesco w katowicach a to sieć więc można sprawdzić
Marcin - 21 Paź 2009, 20:46

ja za czasów jak miałem uwalony regulator napięcia to kupiłem z potrzeby (bo paliły się jak diabli) jakieś tescowe badziewie bluecośtam i fajnie świecą na biało już jakieś 5 miechów.
Yankes - 21 Paź 2009, 21:56

Ja uzywam bosma extreme white naprawde super do tego biale ledowe postoje i prawie jak xenon
Ja mam taki zestaw:
http://moto.allegro.pl/it...reme_white.html
http://moto.allegro.pl/it...udi_bmw_fv.html

rafal__lodz - 22 Paź 2009, 12:45

Ja polecam Philips Blue Vision (niech nazwa Cie nie zmyli) świecą jasną białą barwą lub jak wspomniał arecki Philips GT150 ew. GT130 - minimalnie słabsze.

Marketowe badziewia z mega niebieskimi bańkami sobie odpuśc bo może to wizualnie przypomina "xenon" ale nie przekłada się to na jakość świecenia. Ciężko je ustawić imają tendencje do oślepiania.

Pomijając barwę zbliżoną do tej emitowanej przez prawdziwe xenony poleciłbym Ci też Philips Premium - zwykłe żarówy może nie świecą mega biało ale dają dobre światło we właściwym kierunku. (Kolesie z klubu astry porównywali 2 astry stojące obok siebie. Jedna miała Philipsy Blue Vision a druga Philips Premium - poszukaj w necie). Ponad to polecam testy choćby AŚ.

Miły - 22 Paź 2009, 13:16

Miałem "xenon-effect" z carrefoura Mega White... no i świeciły zajebistym kolorem - niestety straszenie słabo... teraz mam blue vision i jestem zadowolony aczkolwiek preferowałbym jeszcze bielsze światło... niedawno rozmawiałem na ten temat z areckim i mi polecił X-treme Power... i takie też kupię jak BV padną... a i dużo się mówi że BV padają po pół roku... już 2 rok jeżdżę na BV i są ok... a jeżdżę codziennie...
arecki - 22 Paź 2009, 13:16

Trzeba jeszcze pamiętać, że większość (żeby nie napisac wszystkie) żarówek udających xenony lub bardziej wypasione niestety szybciej padają...Ale cos za coś.
X-Treme Power padły mi po niecałych 3 miesiącach, a pierwsze GT150 po ok siedmiu miesiącach (dniu wyjazdu na zlot w Ułęży :-P ). Mimo to kupiłem druga parę bo naprawdę warto :yes: :ok:

grzeste - 27 Paź 2009, 21:24

A co sądzicie o
http://www.allegro.pl/ite..._4_zarowka.html

arecki - 27 Paź 2009, 22:43

grzeste napisał/a:
A co sądzicie o
http://www.allegro.pl/ite..._4_zarowka.html


braciak miał, dobre są :hihihi:

MARIUSZ.B - 27 Paź 2009, 23:24

Od kilku lat kupuję takie http://www.allegro.pl/ite...te_12v_55w.html (tylko H4) Nie narzekam, świecą bardzo ładnie, tanie, nie szkoda mi jak się spalą, dobra dostępność bo są prawie na każdym markecie. Wytrzymują niecały rok.
Miły - 28 Paź 2009, 05:16

MARIUSZ.B napisał/a:
Od kilku lat kupuję takie http://www.allegro.pl/ite...te_12v_55w.html (tylko H4) Nie narzekam, świecą bardzo ładnie, tanie, nie szkoda mi jak się spalą, dobra dostępność bo są prawie na każdym markecie. Wytrzymują niecały rok.


mamuśka ma takie w astrze... znaczy miała do soboty (po ponad 1,5 roku się jedna spaliła) i powiem, że chyba jedyne marketowe żarówki, które świecą jeszcze ok...

dark86ford - 28 Paź 2009, 19:15

jak cos to mam podobne zarowki tylko ze H7 na zbyciu (info w dziale sprzedam lub PW)
ogolnie to takie zarowki swieca naprawde ciekawie i o wiele lepiej niz zwykle

janusz1809 - 31 Paź 2009, 00:56

witam, żeby nie zaczynać nowego tematu to zapytam.
Lepiej H4 czy H7 jest jakaś różnica? I jak sprawdzić czy mi światła dobrze świecą na dobrą odległość i dobry obszar drogi? bo miałem dzwona i się trochę przestawiły.

dzięki, pozdro

MARIUSZ.B - 31 Paź 2009, 01:01

janusz1809 napisał/a:
Lepiej H4 czy H7 jest jakaś różnica?

Różnica taka że jak masz w reflektorze H7 to nie zamontujesz H4 i odwrotnie :-)
janusz1809 napisał/a:
jak sprawdzić czy mi światła dobrze świecą na dobrą odległość i dobry obszar drogi?

Na stacji diagnostycznej, koszt usługi 10zł.

arecki - 31 Paź 2009, 10:11

janusz1809 napisał/a:
Lepiej H4 czy H7 jest jakaś różnica?


H4 mają dwa włókna, czyli długie i krótkie światła w jednym, H7 maja jedno włókno. Ale jak pisał MARIUSZ.B, nie założysz innych niz masz :-P

sledzio - 2 Lis 2009, 19:46

A ja dziś do mk3 kupiłem bottari h4, ale inne niż te wszędzie opisywane - te miały bardziej niebieką (wręcz fioletową) oprawę jak philipsy, cena za sztukę 14zł
wiem że bottari=shit, ale wierzcie mi, że w porównaniu w motorcraftami oryginalnymi które do tej pory świeciły to jak dzień do nocy, duużo więcej światła.

Jedyne o co sie boje to świecenie kierowcom w oczy, ale to przetestuje jadąc za kumplem - jak stwierdzi, że wale po gałach to idą w odstawkę :D

MARIUSZ.B - 2 Lis 2009, 19:48

Jak miałeś jeszcze żarówki z oryginału (92r.) to każda nowa będzie lepsza :hihihi:
arecki - 2 Lis 2009, 19:49

sledzio, link nie działa ;-|
yacek _b - 3 Lis 2009, 06:01

sledzio napisał/a:


Jedyne o co sie boje to świecenie kierowcom w oczy, ale to przetestuje jadąc za kumplem - jak stwierdzi, że wale po gałach to idą w odstawkę :D



O WŁAŚNIE !!!!! ;/

Czy k*rwa nikt na tym forum nie zastanowi sie troszke i pomysli , k*rwa przecież napierdala*ie w wiekszości przypadków światłem innym kierowcom po oczach , bo nie wierzę że każdy z was jedzie na stacje by ustawić światełka .
Okres jesienno-zimowy , coraz wiecej w Gdańsku widze takich LOL-ów co tjuningują swoje szroty , oczywiście na pierwszy ogień idą żarówki i k*rwa muszą być niebieskie , najwiekszej mocy ;/ .

sledzio - 3 Lis 2009, 08:09

yacek _b, jestem tego samego zdania, dlatego dzis wieczorem test praktyczny - jak wale po gałach to żarówki idą w odstawkę, bo nie działa mi regulacja góra/dół :P
JoeMix - 4 Lis 2009, 08:50

Więc jak masz klosz dobrze ustawiony to jaką żarówkę nie wsadzisz czy 50W czy 90W to razić nie będziesz bo światło-cień układa się tak samo - jak wsadzisz dobre palniki ksenonowe to to pozostaje bez zmian,,, to tylko na reklamach jest że lepciejsza żarówka świeci 50 metrów dalej, różnica tylko taka że obszar światła jest jaśniejszy, a linia rozdzielająca bardziej rozmyta,,, więc oślepiać możesz jak auto podskoczy tak że światło poleci do góry, ale to trzeba mieć dobrze ustawione światła (większość użytkowników którzy mają ręczną regulacje przy kierownicy nie potrafią z tego korzystać i mają nieprawidłowo) No i wiele żarówek z marketów i inna taniocha często nie trzyma normy i jest mówiąc wprost krzywa że jak włożysz do prawidłowo ustawionego klosza to świeci źle,,,

[ Dodano: Sro Lis 04, 2009 08:51 ]
sledzio napisał/a:
yacek _b, jestem tego samego zdania, dlatego dzis wieczorem test praktyczny - jak wale po gałach to żarówki idą w odstawkę, bo nie działa mi regulacja góra/dół :P
Nie bądź tego samego zdania tylko napraw auto - proste
rafal__lodz - 4 Lis 2009, 21:33

sledzio napisał/a:
Jedyne o co sie boje to świecenie kierowcom w oczy, ale to przetestuje jadąc za kumplem - jak stwierdzi, że wale po gałach to idą w odstawkę :D


Sory ale IMO takie testowanie jest trochę po chu... bo nawet jeśli będziesz go oślepiał to na pewno nie tak jak kierowców z naprzeciwka. Porównaj oślepienie oglądane w lusterku wstecznym a takie gdzie jedzie kretyn z naprzeciwka z źle ustawionymi światłami i wali Ci po oczach jakby jechał na długich.
Swoją drogą dziwi mnie że ludzie nie dbają o prawidłowo ustawione światła, koszt jednorazowy jak ktoś już wspomniał to 10-20zł bo przy następnej wymienia żarówek jeśli delikatnie się to zrobi nie ruszając odbłyśnikiem nie trzeba wcale ponownie ustawiać (no chyba że po podjeździe do ściany/drzwi "na oko" widzicie że któreś światło świeci niżej/wyżej). Raz że oślepia się innych to jeszcze samemu gówno widzi ale chyba niektórzy lubią ten dreszczyk w stylu gdzie jest pobocze a gdzie środek drogi no i najzwyczajniej stwarzać zagrożenie dla innych.

JoeMix - 4 Lis 2009, 21:42

Jak temu co jedzie przed tobą strumień twojego światła sięga do tylnej szyby i na boczne lusterka - to zdecydowanie jest źle i go oślepiasz,,,
sledzio - 4 Lis 2009, 22:43

Panowie - niepotrzebna prowokacja :)

Światełka ustawione są poprawnie - mimo, że nie działa mi regulacja (w ogóle gdzie to jest podpięte ? moje klosze mają tylko zapinki na żarówki + guma + wtyk od żarówek, nic więcej :/ ).

Potwierdzone przez kumpla i Pana diagnostę - 10zł taka usługa kosztuje :)

rafal__lodz - 4 Lis 2009, 23:14

sledzio napisał/a:
Panowie - niepotrzebna prowokacja :)


Nie było to konkretnie skierowane do Ciebie ale ogólnie, przynajmniej jeśli chodzi o moją odp.
Grunt że ogarnąłeś problem i masz już ok ustawione.

janusz1809 - 8 Lis 2009, 19:30

Dzięki koledzy za info teraz już wszystko jasne:)

Pozdrawiam :ok:

matrix-1990 - 15 Sty 2010, 11:32

pozwólcie, że podepnę się pod temat - czytałem trochę o tych ksenonopodobnych, te większe ok 100W są na tyle gorące, że całe to sreberko w kloszu co odbija światło może odejść, a ponad to może też palić kostkę przez co cała instalacja się sypie, 55-60W są najbezpieczniejsze. Problem w tym, że wszystkie szybko padają, słyszałem od znajomych którzy testowali Philips Blue Vision (te ponoć najlepsze i najdroższe), że nie wytrzymały dłużej jak pół roku, ja piszę tylko to co wyczytałem, sam nie testowałem jeszcze, dlatego poradźcie jakich używaliście takich, co długo trzymały dość? Podzielcie się opiniami, bo to szkoda wymieniać co pół roku żarówki po 60 zl
bidżej - 15 Sty 2010, 11:39

nie ma bata żeby niebieska żarówka miała żywotność normalnej - niebieski filtr przyciemnia światło, więc żeby było jaśniej (czytaj: odpowiednio jasno) przy tych samych parametrach zasilania, producenci dają cieńsze żarniki. a te ze względu na "cienkość" zdychają przedwcześnie.
matrix-1990 - 15 Sty 2010, 11:44

no to szkoda, a takie jeszcze pytanie bo widzę ciągle chyba ze 3 nawet typy leksusowych na tył mk3 fofi, a do przodu dedykowanych jeszcze nie, wiadomo coś na ten temat czy źle szukam tych angel eyes'ow? Słyszałem, że ludzie przerabiają z mk4 ale jak dla mnie to w mk4 w ogóle inne światła są
bidżej - 15 Sty 2010, 11:47

w tzw gejlukach na tył można przebierać (tylko po co? :-P ), na przód nie ma chyba nic innego jak morette'y - drogie, ciężko dostępne i dyskusyjnej urody...
JoeMix - 15 Sty 2010, 11:51

Używam żarówek Philipsa,,, jakoś nie mogę potwierdzić ze nie wytrzymują pół roku lub roku,,, u mnie > rok już siedzą i jest dobrze.
bidżej - 15 Sty 2010, 11:54

JoeMix, u mnie fabryczne Motorcrafty wytrzymały 15 lat, wymieniłem je z litości bo ledwo świeciły :-P
JoeMix - 15 Sty 2010, 17:50

Nie no,,, żarówki o podwyższonej jasności na pewno tyle nie pociągną, ale nie powinny padać po pół roku,,,
Parzych - 15 Sty 2010, 18:16

JoeMix napisał/a:
ale nie powinny padać po pół roku,,,
Właśnie... :fox: Ja w ciągu roku zmieniłem DWA komplety Philipsów BlueVision, a w ciągu kolejnego - DWA komplety Osram NightBreaker... Teraz jadę na drugim komplecie Tungsram +30% (chyba) jakieś 1,5 roku...
Nesor - 15 Sty 2010, 19:58

Ja mam OSRAM NIGHT BREAKER i śmigają mi juz 8 miesiecy - jasne białe - nie że całkiem białe - światełko i duza widoczność.
Poprzednio miałem Osram Cool Blue i całkiem ładny niebieskawy efekt lecz widoczność na nich już gorsza.

Osram jak dla mnie jest numer 1 jeśli chodzi o żarówki lepszej klasy za godne pieniądze... bo philipsy owszem są leprze a sporo więcej kosztują wiec po co płacić 3 razi więcej za nieduża różnice :D

kamil wolski - 15 Sty 2010, 20:26

Ja mam Bosma Extreme White i sobie chwalę. Białe światło a nie niebieskie, ok 50zł za komplet 100W, póki co, działają. Znajomy który w ofercie miał wiele różnych marek, te polecił bez dłuższego zastanowienia.
JoeMix - 16 Sty 2010, 09:13

Za 100W jest mandat,,, światła na drogę 50/60W max... no i klosze się niszczą, elektryka,,,
Miły - 16 Sty 2010, 09:19

ja na BlueVisionach jeżdżę już ponad 2 lata i tydzień temu przepaliła mi się ale postojówka. też z kompletu BV... ale jak H4 pójdzie to chyba power2night albo xtreme kupię...
kamilocha1 - 8 Lut 2010, 07:33

a ja mam za 30zł farenthite czy cos takiego niby xenon 100W i bujaka ;D fajnie to swieci ;D jak bedzie cieplej to zmieniam na jakies 50 albo sie szarpne i kupie xenony bo tanieją ;D 4300k i bedzie good ;D
tomasz1982 - 8 Lut 2010, 13:17

hmm... z tego co wiem to na żarówki xenono-podobne trzeba uważać, oślepiają innych i jeśli nie maja homologacji to mogą narobić więcej problemów niż się wydaje, jeśli ktoś spowoduje wypadek a my będziemy poszkodowanym a będziemy mieli takowe ksenono-podobne bez homologacji żarówki i jeśli trafimy na kogoś obcykanego i powie policjantom, że został oślepiony a Ci sprawdzą stan faktyczny, wtedy zaczną się problemy, wina zostanie po stronie tego co miał ksenono-podobne żarówki bez homologacji, mimo, że to nie on np wymusił pierwszeństwo. wydaje sie nieprawdopodobne, a jednak tak jest. zawiewa absurdem
darkmen21 - 8 Lut 2010, 14:44

kamilocha1 napisał/a:
albo sie szarpne i kupie xenony bo tanieją ;D 4300k i bedzie good ;D
no jak masz zamiar to zamontować w zwykłym kloszu(seryjnym)to gratuluje dbania o siebie i olaniu innych użytowników dróg.

Nie wspominam już że jak dla mnie smieszne jest montowanie ksenonu do fiesty :V:

Jak ktoś stawia na dobre światła i bezpieczne dla innych to tylko Philips albo coś Hella, tanie ala ksenony z marketów oślepiają i dają w rezultacie mniej swiatła.

[ Dodano: Pon Lut 08, 2010 14:47 ]
Miły napisał/a:
ja na BlueVisionach jeżdżę już ponad 2 lata
dobry wybór ja też ich używałem i zadowolenie było <8>
Parzych - 8 Lut 2010, 15:39

darkmen21 napisał/a:
dobry wybór ja też ich używałem
A dlaczego już ich nie używasz?
Miły - 8 Lut 2010, 17:43

darkmen21 napisał/a:
dobry wybór ja też ich używałem i zadowolenie było <8>


jak się spalą to X-treme albo GT500 biorę...

darkmen21 - 8 Lut 2010, 18:58

Parzych napisał/a:
A dlaczego już ich nie używasz?

Bo sprzedalem autko wraz z nimi

Parzych - 8 Lut 2010, 21:43

darkmen21 napisał/a:
Parzych napisał/a:
A dlaczego już ich nie używasz?

Bo sprzedalem autko wraz z nimi
Podrążę temat. To dlaczego nie wsadziłeś jeszcze do nowego pojazdu?
kamil wolski - 8 Lut 2010, 21:51

Jakby co moja Bosma wciąż działa ;) .
darkmen21 - 9 Lut 2010, 09:13

Parzych napisał/a:
Podrążę temat. To dlaczego nie wsadziłeś jeszcze do nowego pojazdu?
Gdyż mam 2 auta i duzo wydaje na paliwo jednego i drugiego, placiclem w lutym OC a wstyczniu przeglad i narazie mam inne plany z wydaniem okolo 100zł, tym bardziej ze na codzien jezdze golfem i mam tam reflektory 2x H1 czyli razem 200zł,a fiesta zostala przejeta lekko zaniedbana i robie pilniejsze rzeczy niz lansowanie sie ze swiatlem :fox:
Zadawalająca odpwoiedz? :-)

Hubert Multana - 9 Lut 2010, 11:14

zastanawiam sie nad wymiana zarowek. bardzo czesto poruszam sie po zmroku, takze poza terenem zabudowanym gdzie nie ma miejskiego oswietlenia. nie czuje sie zbyt pewnie z moimi slabymi swiatlami.

zastanawiam sie nad kilkoma opcjami, prosilbym o rade:

1. Philips Blue Vision
2szt. żar. H4 BlueVision i 2 szt. żar. postojowych W5W BlueVision
cena to 56 zl z przesylka
link

2. Philips Crystal Vision
2szt. żar. H4 CrystalVision i 2 szt. żar. postojowych W5W BlueVision/Crystal Vision?
cena to 70 zl z przesylka
link

3. Osram Cool Blue
2szt. żarówek H4 OSRAM COOL BLUE
cena to 49 zl z przesylka
link

rozpietosc cenowa nie jest duza, ale z drugiej strony zawsze te 20 zl roznicy, ktore mozna wydac na cos innego jest. jesli chodzi o ilosc sprzedawanych zarowek, to zdecydowanie z przodu sa zarowki nr 2, czyli Crystal Vision. zastanawiam sie jednak, czy warto do nich doplacac. roznica miedzy np. Blue Vision a Crystal Vision warta jest tych 15 zl? druga sprawa, ktora stawia Philipsy nad Osramami jest taka, ze w tych pierwszych dodatkowo dodaja zarowki postojowe. raczej ich nie uzywam, ale mimo wszystko lepiej miec niz nie miec.

podsumowujac, sklaniam sie raczej ku Philipsom Blue Vision, ale chetnie wyslucham argumentow za i przeciw.

bidżej - 9 Lut 2010, 11:16

Hubert Multana napisał/a:
nie czuje sie zbyt pewnie z moimi slabymi swiatlami.
najpierw wyczyść (z zewnątrz i w środku) i poprawnie ustaw reflektory, a potem kombinuj z żarówkami. ja jeżdżę ze zwykłymi General Electric i nie narzekam na widoczność.

aha, ustawianie świateł na stacji diagnostycznej wcale nie musi być ok, u mnie (i jeszcze w kilku fiestach, które widziałem i przy których grzebali diagności) po takiej regulacji światła świeciły praktycznie w glebę :yyy:

11kuba11 - 9 Lut 2010, 11:24

Hubert Multana, polecam żarówki Bosch plus 60 Extralife-z pośród wszystkich które wymieniłeś te mają najmocniejszy strumień świetlny zarówno świateł mijania jak i dogowych ( 1073 i 1800) co oznacza wiecej światła niż mają nawet Philipsy X-treme power..poza tym bardzo dobry rozkład plamy światła i zuzywaja mało prądu (ok 59W)
Osramy które bierzesz pod uwage dla porównania daja ok930 lm prz światłach mijania i 1600lm przy długich i zuzywaja ok 65W..
Bosch jest dostępny w inter carsie za ok 65zł..
pozdr

kamil wolski - 9 Lut 2010, 11:25

Hubert Multana napisał/a:
zastanawiam sie nad wymiana zarowek. bardzo czesto poruszam sie po zmroku, takze poza terenem zabudowanym gdzie nie ma miejskiego oswietlenia. nie czuje sie zbyt pewnie z moimi slabymi swiatlami.

zastanawiam sie nad kilkoma opcjami, prosilbym o rade:

1. Philips Blue Vision
2szt. żar. H4 BlueVision i 2 szt. żar. postojowych W5W BlueVision
cena to 56 zl z przesylka
link

2. Philips Crystal Vision
2szt. żar. H4 CrystalVision i 2 szt. żar. postojowych W5W BlueVision/Crystal Vision?
cena to 70 zl z przesylka
link

3. Osram Cool Blue
2szt. żarówek H4 OSRAM COOL BLUE
cena to 49 zl z przesylka
link

rozpietosc cenowa nie jest duza, ale z drugiej strony zawsze te 20 zl roznicy, ktore mozna wydac na cos innego jest. jesli chodzi o ilosc sprzedawanych zarowek, to zdecydowanie z przodu sa zarowki nr 2, czyli Crystal Vision. zastanawiam sie jednak, czy warto do nich doplacac. roznica miedzy np. Blue Vision a Crystal Vision warta jest tych 15 zl? druga sprawa, ktora stawia Philipsy nad Osramami jest taka, ze w tych pierwszych dodatkowo dodaja zarowki postojowe. raczej ich nie uzywam, ale mimo wszystko lepiej miec niz nie miec.

podsumowujac, sklaniam sie raczej ku Philipsom Blue Vision, ale chetnie wyslucham argumentow za i przeciw.


Ja polecam jak już pisałem Bosma Extreme White 100W
http://allegro.pl/item899...white_mapa.html

Jeszcze mi się nie przepaliły, polecał mi je człowiek handlujący głównie żarówkami/xenonami od lat, produkt roku 2008, różnica między tymi a starymi w mojej Fieście jest ogromna. Nie zdarzyło mi się by ktoś mi mrugał z naprzeciw że oślepiam.

Hubert Multana - 9 Lut 2010, 11:40

kamil wolski napisał/a:
100W

to chyba jednak przesada. przeskok z ledwie swiecacych zoltych, na nowki nowej generacji i tak bedzie prawdopodobnie bardzo zauwazalny - nawet przy standardowych 60w. po co pchac sie w setki?

kamil wolski - 9 Lut 2010, 11:56

Bo jeździsz nocą i mówisz że mało widzisz. Ja również miałem taki problem, a biorąc pod uwagę że zbliżała się zima, czyli 70% moich podróży odbywa się po ciemku, zainwestowałem w żarówki. Od razu polecone zostały mi przez znajomego 100W więc takie wziąłem. Nie żałowałem nawet przez chwilę.
JoeMix - 9 Lut 2010, 13:38

100W są mało legalne :sad:
kamil wolski - 9 Lut 2010, 14:46

Tak samo jak moje szyby i wydech ;) .
rapet - 9 Lut 2010, 18:57

hid za 125zł można mieć a oślepianie innych i inne bajki prosze was , jak sa zle wyregolowane swiatla to normale ze bedzie slepic nawet przy zwyklych zarowkach , ja odkąd mam Morette mam tam wsadzone hidy i tez jakos mi nikt nie miga ze go oslepam , nawet pytalem sie pare razy gosci na cb czy ich oslepiam i bylo ok.
JoeMix - 9 Lut 2010, 19:25

Cytat:
hid za 125zł można mieć
za 125 to nie kupisz dobrego palnika do HID,,, jednego,,, :yes: choć trafiają się tanie palniki/zestawy które pomimo niskiej jakości trzymają parametry i tak dalej,,,
Hubert Multana - 16 Lut 2010, 22:03

co by podsumowac rozpoczety watek: zdecydowalem sie na Philips Blue Vision za 56 zl z KP. cena w porownaniu z konkurencja byla bardzo atrakcyjna, dodatkowo w zestawie byly postojowki.

wczoraj przyszly poczta, ale dopiero dzis zamontowalem je w samochodzie. efekt jest powalajacy. swiatla w trybie mijania oswietlaja droge lepiej, niz wczesniej w trybie drogowym. a gdy wlacze drogowe, to dzien w nocy :) . mam nadzieje, ze trwalosc bedzie zadowalajaca, gdyz od sniezno bialego swiatla trudno oderwac zwrok. na pewno juz nie wroce do zarowek po 5 zl :-) .

arecki - 16 Lut 2010, 22:11

Hubert Multana napisał/a:
o by podsumowac rozpoczety watek: zdecydowalem sie na Philips Blue Vision za 56 zl z KP. cena w porownaniu z konkurencja byla bardzo atrakcyjna, dodatkowo w zestawie byly postojowki.

wczoraj przyszly poczta, ale dopiero dzis zamontowalem je w samochodzie. efekt jest powalajacy. swiatla w trybie mijania oswietlaja droge lepiej, niz wczesniej w trybie drogowym. a gdy wlacze drogowe, to dzien w nocy :) . mam nadzieje, ze trwalosc bedzie zadowalajaca, gdyz od sniezno bialego swiatla trudno oderwac zwrok. na pewno juz nie wroce do zarowek po 5 zl :-) .


to załuz X-treme Philipsa lub Power2Night :fox: elekt ze 3 razy lepszy :) ale BV nie sa ostanie :P mi po pół roku padły

Nesor - 16 Lut 2010, 23:51

mi Blue Vision trzymały (trochę):P dłużnej...

a ostatnio kupiłem hella BLUE LIGHT i pomyślałem ze już nigdy innych żarówek nie kupie :ok: zwłaszcza ze 31 zetek z przesyłką to nie dużo

Mc - 17 Lut 2010, 20:40

Kilka dni temu zmieniłem żarówki ze zwykłych na OSRAM Night Breaker i powiem że swoje kosztowały ale świecą świetnie białym światłem i mają zwiększoną moc o 90% więc jak wyjeżdzam poza miasto w nocy to nawet nie czuję potrzeby żeby włączać długie. Chciałem wstawic normalne ksenony ale do mk6 nie były montowane więc odpada a w żarówki xenonopodobne nie chciałem się bawić a nawet tak kolega mówi że wyglądają prawie jak xenon bo mają podobno zielono niebieskie refleksy. Polecam, mam nadzieje że z roczek wytrzymają :)
ElGrey - 17 Lut 2010, 20:51

niestety trwalosc osrama to katastrofa, ja juz wywalilem 2 kaplety w ciagu 6 miesiecy i wrocilem do zwyklych ;-| na ktorych jezdzilem rok orginaly motorcrafta. philipsa sa trwale bez porownania stosowalem w Mk4! teraz szukam jakiejs alternatywy, a xenony da sie zalozyc, przepraszam bixenony w naszym przypadku, troche te produkty sa poprawione w porownaniu z tym co bylo kiedus, tyle ze jak zobacze jak to wyglada u kogos innego to wowczas pujde w to lub cos innego :bigok:
Parzych - 17 Lut 2010, 21:08

Mc napisał/a:
Polecam, mam nadzieje że z roczek wytrzymają
Po swoich doświadczeniach nie polecam, roku nie wytrzymają, w ciągu niecałego roku wymieniłem 2 komplety, z czego jeden komplet padł mi jednocześnie (obie żarówy na raz)
ElGrey napisał/a:
wywalilem 2 kaplety w ciagu 6 miesiecy
Czyli jeszcze krócej żyły niż mi...
ElGrey napisał/a:
philipsa sa trwale bez porownania
A konkretniej jaki model?
Mc - 17 Lut 2010, 21:16

ElGrey napisał/a:
a xenony da sie zalozyc, przepraszam bixenony
w jaki sposób da sie założyć?? bo soczewki nie ma i jaki może być koszt tej zabawy??
kamil wolski - 17 Lut 2010, 21:30

Można założyć soczewki customy, może wsadzić HIDy.
Piter - 17 Lut 2010, 23:50

OSRAM Night Breaker są świetne. Świeca blado biało i bardzo bardzo dobrze oświetlają drogę. Mam w obu autach od ok 5mies i jestem bardzo zadowolony. Jak ktoś lubi mieć fajne żarówki to niech kupuje xenon efekty a ci co chcą dobrze widzieć niech biorą Night Breaker
ElGrey - 18 Lut 2010, 20:11

ja stosowalem PHILIPS BlueVision, a soczeweki do nas to by wygladaly jak :tyłek: nie trzeba zakladac tylko zestaw zwykly np to
http://www.allegro.pl/ite...owe_rybnik.html

JoeMix - 18 Lut 2010, 20:17

ElGrey, zestaw fajny, ale jego instalacja nie jest tak bezproblemowa jak to sprzedawcy chwalą, i potem uruchomienie kosztuje kilka zeta,,,
ElGrey - 18 Lut 2010, 20:52

widzialem instrukcje montazu i nie widze w tym nic trudnego :-P , wicej roboty bedzie z zestawem spryskiwaczy reflektorow ;-|
poszukaj na necie sa to sie sam przekonasz
ponadto:

JAK DZIAŁA H4 bi-xenon?

Palnik jest ruchomy. Wykonując ruch przód tył realizuje wszystkie funkcje żarówki H4 - tzn. światła drogowe i mijania. Efekt ruchu palnika realizowany jest bardzo szybko (w ułamku sekundy). W spoczynku świeci światło mijania. Gdy palnik się cofnie (równocześnie opuści) przez szczelinę pada światło na dolną część odbłyśnika i uzyskujemy efekt świateł drogowych. Ponieważ, w zależności od rodzaju reflektora przez szczelinę w osłonie palnika może się nie udać oświetlić całej dolnej części odbłyśnika, palnik opuszczając się zmienia ogniskową lampy i górna część odbłyśnika (normalnie świecąca światłem mijania) świeci wyżej jak światła drogowe. Zestaw zasilany jest bezpośrednio z akumulatora przez dodatkową wiązkę wraz z elektroniką sterującą. Elektronika wywołuje wszystkie funkcje żarówki halogenowej (migawka, błyśnięcie, zmiana krótkie-długie). Układ elektroniczny sterowany jest tylko z jednego reflektora z kostki zdjętej z żarówki. W drugiej lampie kostka ta pozostaje luźna nie podłączona do niczego.


i

HOMOLOGACJA


Temat jest złożony. Zestawy posiadają homologację zgodną z ECE - H11 10R-022827, DOT, TUV ISO 9001:2000. Oznacza to, że są bezpieczne i dopuszczone do handlu na terenie UE a także USA oraz reszty świata. Inna sprawa przepisy indywidualne każdego kraju. W UE oraz Polsce samochód z systemem xenonowym musi posiadać system oczyszczania reflektora oraz poziomowania reflektora. Dla samochodów używanych doposażanych w system xenonowy nie musi być to automatyczny system poziomowania. Interpretuję więc, że Kierowca musi mieć wpływ na wysokość ustawienia świateł bez konieczności opuszczania kabiny kierowcy. Wiele pojazdów posiada regulację reflektorów oraz spryskiwacze w wersjach fabrycznych.
Jeden z naszych klientów z Niemiec, po montażu zjawił się na przeglądzie w ADAC. Diagnosta po przeglądzie dopuścił samochód do ruchu i podkreślił, że użytkownik montując taki system w samochodzie, podniósł bezpieczeństwo swoje i innych użytkowników dróg co jest godne naśladowania. Co ważniejsze, przepisy czy zdrowy rozsądek i bezpieczeństwo?

JoeMix - 18 Lut 2010, 21:10

Ty mnie nie tłumacz, bo mam takie (podobne) płaciłem po 400 za sam palnik jeden,,, nie do każdego klosza H4 pasuje idealnie, nie raz trzeba mocowanie przerobić bo palnik od "dupy" jednak jest inny niż żarówka,,, do tego jak wspomniałeś spryskiwacze i regulacja położenia klosza,,, potem regulacja, niewielu diagnostów umie lub chce się takim palnikiem bawić (trzeba ustawić szerokość szczeliny) i tak dalej,,, w sumie trochę kasy + trochę zabawy, ale mamy dzień przed autem i nikogo nie oślepiamy oraz jesteśmy w zgodzie z prawem,,,
ElGrey - 19 Lut 2010, 19:24

jaki wrazliwy :-P zdaje sobie sprawe ze to wszystko trzeba dobrze wyregolowac :)
jesli to dziala to mysle ze warto poswiecic troche kasy, zwlaszcza jesli sie sporo jezdzi w trasy, bo to miejsca gdzie sie to oplaca zrobic, jesli 99% czasu spedza sie w ruchu miejskim to to bedzie wywalanie kasy, bo dobrze poskladany zestaw bedzie faktycznie kosztowny ;-(


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group