Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum - 206 xs - dzielny nastepca xrki

squadak - 24 Wrz 2009, 17:45
Temat postu: 206 xs - dzielny nastepca xrki
No coz, nie jest to fiesta, ale zapewne bedzie godnie zastepowal xrke ktora smigalem wczesniej :) Jako ze zostalem namowiony do opisania auta tutaj, ponizej zamierzam przedstawic po kolei etapy budowy rajdowki :)

1. NICK: Squadak
2. IMIĘ: Mateusz
3. MODEL: Peugeot 206
4. WERSJA: XS
5. ROCZNIK: 2001
6. SILNIK: 1.6 16V
7. OPIS AUTA:

W obecnym stadium jest to bardziej kupka czesci niz samochod, ale jeszcze niedawno byl to calkiem seryjny Pug 206 w wersji najlepszej dla celu do ktorego go kupilem - na wyposazeniu brak ABS, klimy, tylko jeden airbag, ale za to z el. szybkami i centralnym :)

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
- wymontowanie wszystkiego z wnetrza i zewnetrza
- odszpachlowanie miejsc szpachlowanych (glownie podloga w nogach kierowcy)
- dodanie serii malowniczych spawow dodatkowo wzmacniajacych polaczenia roznych blach
- wzmocnienie pasa przedniego przystosowujac go jednoczesnie do montazu plyty pod silnik
- zwiekszenie pochylenia kol przednich

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
- klatka, kubelki, pasy szelkowe, kuwety pod nogi, zamszowa kierownica, flokowanie deski
- zapinki na maske i tylna klape
- plyta pod silnik
- zawias Bilstein B14
- przednie hamulce 283mm + jakies mocne tarcze i klocki na cale auto + korektor sily hamowania tylu + hydrauliczny reczny
- inne walki rozrzadu, modyfikacja dolotu, wydechu i przeprogramowanie kompa
- modyfikacja odpowitrzania skrzyni korbowej - osobny zbiornik zamiast wlotu do kolektora ssacego
- utwardzenie zawieszenia silnika
- skrzynia z krotkim przelozeniem glownym 13/59 - to w zasadzie juz bylo zamontowane wczesniej
- pomalowanie stalufelg na bialo
- oklejenie samochodu w barwy firmy

10. FOTKI AUTA
Auto wyglada obecnie mniej wiecej tak (jeszcze dodatkowo ma wycieta przednia szybe i stoi juz spowrotem na kolach)


Jeszcze niecaly miesiac temu wygladal tak:


a potem zaczela sie przemiana...



spawanko...





wzmocnienie pasa przedniego - koniecznosc aby plyta pod silnik miala sie na czym porzadnie oprzec, zostala tu wspawana rurka srednicy 27mm, ze scianka 3,2mm oraz wspornik z nakretkami mocujacymi plyte


test wytrzymalosci ;)


przesuniete o 15mm gorne mocowania macphersonow za pomoca plytek wzmacniajacych wspawanych w kielichy, dzieki temu kat pochylenia kol przednich zostaje zwiekszony do ok. 1,5 stopnia


kilka nabytych gadzetow - pucharowy dolot do filtra, zaciski pod tarcze 283mm i praktycznie fabrycznie nowa skrzynia z krotszym przelozeniem 13/59 jeszcze z plomba peugeot sport :)


ciag dalszy nastapi...

luki - 24 Wrz 2009, 19:00

no no gratki squadak, widać ze przygotowania na najwyższych obrotach :ok: a i podejście do tematu bez półśrodków.
DziDzia - 24 Wrz 2009, 20:17

Zmiany obejmujące wszystko.. I jeszcze więcej.. Gruba robota :)
Powodzenia :)



pozdro :!:

Parzych - 24 Wrz 2009, 20:52

Gruuubo :yes:
J@rek - 24 Wrz 2009, 20:53

Powinno fajnie latać, powodzenia w tym grrubym projekcie :ok:
mikolaj_r - 24 Wrz 2009, 20:55

Dobra robota :) Czekamy na dalszy ciąg :)
m3style - 24 Wrz 2009, 22:03

łoł :D ładnie :brawo:
Żółwik Tuptuś - 24 Wrz 2009, 22:09

:brawo:

ps: no to hop :)

arecki - 24 Wrz 2009, 22:16

szacuneczek <8> jak bym tam widział 2.0 16V :-)
Piter - 24 Wrz 2009, 22:32

1.6 bo pewnie o klasę chodzi.
A czemu właśnie Pug ?

Miły - 24 Wrz 2009, 22:32

jak będzie latać tak jak na zlocie 206 to współczucia :P

dla niewtajemniczonych - chodzi o zabawkę Peugeota 206, który był konkurencją zlotową i został doszczętnie rozwalony)...

Tommur - 24 Wrz 2009, 22:43

Kuchar sponsoruje i idzie w S2000 :devil:
PumaRST - 25 Wrz 2009, 08:41

:brawo: powodzenia w budowie i jak najszybszych startów życze
squadak - 25 Wrz 2009, 10:02

dziekuje wszystkim za mile slowa :) nie spodziewalem sie ze zasluzylem na przeniesienie tak od razu do projektow :P

dlaczego Pug? - jest kilka powodow - po pierwsze dosc rozbudowane mozliwosci modyfikacji auta zgodne z homologacja sportowa, pozatym dobra dostepnosc czesci seryjnych oraz sportowych zarowno nowych jak i uzywanych - w koncu troche tego jezdzi i po drogach i na rajdach :D dodatkowo nasza firma specjalizuje sie w samochodach francuskich wiec mam dostep do materialow serwisowych oraz rabaty na czesci ;)
a swoja droga auto bardzo fajnie sie prowadzi i juz seryjnie ma zajebiste hamulce :)
jako ciekawostke moge powiedziec ze 206 ma przedni zawias o prawie identycznej konstrukcji jak fiesta mk3 :D

w kwestii silnika 1.6 to tak jak napisal Piter - chodzi o klase, a ten silnik ma dosc spory potencjal - po zakuciu dolu mozna z niego wycisnac okolo 170KM, niemniej jednak ja narazie nie celuje w taka moc ze wzgledu na to ze na tym aucie bede sie uczyl jezdzic w rajdach i moim zdaniem bezpieczenstwo, zawias i hamulce sa wazniejsze. Narazie wiec silnikowo bedzie wersja econo - 130KM czyli specyfikacja pucharu peugeota

ps. w najblizszy poniedzialek jedziemy na klatkowanie, wiec kolejny update jak odbiore auto :)

pP - 25 Wrz 2009, 10:14

baardzo fajny projekt!!
sam osobiście marzę o takiej wikendówce bez żadnych kompromisów..klatka, dwa kubły i czerpać przyjemność z jazdy i rywalizacji..
co do puga to fak, że silnik rozwojowy, do tego części też pod dostatkiem.. sam myślałem kiedyś o 206 s16

powodzenia i będę mocno oglądał topic! :)

Piter - 25 Wrz 2009, 11:21

To super. Powodzenia :ok:
Fordon - 25 Wrz 2009, 14:45

Mialem cos napisac ale mnie zatkalo i juz nie pamietam co :yyy:
Pozazdroscic zaplecza technicznego, co za tym idzie naprawde ciekawego projektu po mimo ze jest to peugot... Bede trzymal oko na tym temacie...

Skfarek - 25 Wrz 2009, 15:09

No nareszcie widzę, że nie musiałem długo Cię namawiać na stworzenie wątku o Pugu. Masz moje wsparcie trzymam kciuki u rąk i u nóg co by się udało :)
squadak - 25 Wrz 2009, 16:07

Skfarek napisał/a:
No nareszcie widzę, że nie musiałem długo Cię namawiać na stworzenie wątku o Pugu. Masz moje wsparcie trzymam kciuki u rąk i u nóg co by się udało :)

hehe, nie wiedzialem ze masz kciuki u nog :P czlowiek sie uczy cale zycie :D

aha... jakby ktos z was mial dostep do jakichs tanszych rajdowych czesci - fotele, pasy, otuliny na klatke, folie na szyby, przewody paliwowe w oplocie, itp to prosze o info na priv :)

tommirs - 4 Paź 2009, 09:13

Zarąbista robota od podstaw.
Nic tylko brać przykład....
A autko w sam raz, i moim zdaniem też właściwy wybór.
W temacie projektów dodaję do "obserwowanych" :)

Qzyn - 4 Paź 2009, 09:28

Switna decyzja. 206 to bardzo fajne autka, mialem okazje pare razy jechac pucharowka i powiem ze swietnie sie to prowadzi i faktycznie super hamuje. Silnik w specyfikacji pucharowej bardzo niezawodny. Jedynie skrzynia... na ta cholere trzeba uwazac i traktowac troche jak w taksowce. Wiec dobra rada rob czesto przeglady skrzyni i zapewnij sobie dobre zaplecze czesci do niej ;) Pozatym super autko. Powodzonka w budowie is tartach :ok:
squadak - 5 Paź 2009, 10:23

skrzynia to faktyczine najslabszy punkt, nie to co w fordzie ;)
z tego co wiem to w pucharze obowiazkowo musieli oddawac skrzynie na przeglad do peugeot sporta co 2 rajdy :D

a w kwestii postepow wyszedl maly zonk - po zawiezieniu auta i rurek klatkowych do spawacza dowiedzialem sie ze do klatki powinna byc bardzo dokladna dokumentacja montazowa z fotkami, nie dostalem jej razem z klatka i teraz trwa sciaganie duplikatu z wloch :/

Skfarek - 9 Gru 2009, 09:38

Jak tam 206ka? Postepy są - bo wiem że jednak coś spawasz :-P Daj no focisze :hihihi:
squadak - 11 Gru 2009, 09:43

jakies tam postepy sa :P
doczekalem sie na dokumentacje klatki od sparco - cale 4 strony sredniej jakosci ksera na papierze firmowym wloskiego odpowiednika PZM i produkowali to przez 1,5 miesiaca ;)
potem jeszcze chwile i oto wyniki :)






zastrzal do kielicha


przebicia do mocowan kolyski

DziDzia - 11 Gru 2009, 10:12

Niom.. Dużo tego :)



pozdro :!:

Qzyn - 11 Gru 2009, 11:18

Klata wyglada na prawde fajnie. Tylko zastanawiaja mnie mocowania do budy - czy podstawy (wzmocnienia) karoserii pod stopki klatki maja na pewno wymagana powierzchnie? i czy to tych wzmocnien sa przyspawane stopki klatki czy tylko same rury? No i brakuje srub - wstawcie je przed jakimkolwiek BT bo beda kredki.
A tak to niezla klateczka :)

squadak - 11 Gru 2009, 14:46

to jest klatka z wlasna homologacja fia, wiec nie musi spelniac wszystkich wymogow zalacznika jak ten bzdurny przepis o przykrecaniu juz przyspawanych stopek ;)
takze wszystko jest oki, jest wspawana dokladnie tak jak w ma byc wg homologacji klatki :)
minusem jest to ze nie moge jej rozbudowac o zadne dodatkowe rury bo wtedy homologacje moge wyrzucic i beda mialy zastosowanie przepisy z zalacznika J

Parzych - 11 Gru 2009, 15:31

Masakra z tą ilością rur <wow>
arecki - 11 Gru 2009, 15:43

i to jest projekt <8>
squadak - 11 Gru 2009, 15:51

hehe, ciasno sie zrobilo w srodku ;)

a tu jeszcze taki maly bajerek ktory mi wykonal Siekierka razem z klatka - kobylki rajdowe

Żółwik Tuptuś - 11 Gru 2009, 20:33

Hyhy - a u mnie mówili że dużo rur :)

Klatka dosłownie pancerna , ale bezpieczeństwa chyba się nie da przecenić .

Oby się nigdy nie przydała :yes:

ps: na jakiej zasadzie działają te kobyłki rajdowe ? ( wsadzasz je w te otwory w progach ? )

BoGu - 12 Gru 2009, 01:44

W razie problemow z 206 zapraszam i polecam www.206club.net :-)
Rasta - 13 Gru 2009, 02:44

Jak będziesz flokował deskę zgłoś się do mnie :D
squadak - 14 Gru 2009, 11:27

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Hyhy - a u mnie mówili że dużo rur :)

Klatka dosłownie pancerna , ale bezpieczeństwa chyba się nie da przecenić .

Oby się nigdy nie przydała :yes:

ps: na jakiej zasadzie działają te kobyłki rajdowe ? ( wsadzasz je w te otwory w progach ? )


Gosc ktory to spawal mowil ze on by jeszcze kilka rurek dodal dla pewnosci ;) - w poprzek auta za siedzeniami i pod fotelami przynajmniej zeby zlaczyc ze soba tylne mocowania foteli, ale klatka z homologacja i nie mozna nic dodac bo homologacja bedzie do wyrzucenia i wtedy problemy ktore opisal wyzej Qzyn ;)

W kwesti kobylek - dokladnie tak jak napisales, wklada sie je w dorobione w progach otwory. Plusem jest szybki montaz na auto bez zastanawiania sie czy dobrze podlozyles, no i podnosisz w jednym miejscu auto, wkladasz dwie, a potem kolejne dwie :)

BoGu napisał/a:
W razie problemow z 206 zapraszam i polecam www.206club.net :-)

Dzieki, juz od jakiegos czasu jestem tam zarejestrowany :)

Rasta napisał/a:
Jak będziesz flokował deskę zgłoś się do mnie :D

Tak wlasnie myslalem o Tobie w tej sprawie :D
Jestes w stanie powiedziec mniej wiecej ile wyjdzie za deske + daszek nad zegarami + te plastiki na srodku w ktorych jest wyswietlacz i nawiewy?

Żółwik Tuptuś - 14 Gru 2009, 21:15

Heh - właśnie rury wpoprzek auta mnie kuszą dodatkowo , tylko nei wiem co na to przepisy - bo na tym bym fotele posadził .

Co do Twojej klatki - to połączenie lekkich i wytrzymałych rur to kapitalna sprawa - naprawdę warto coś takiego - tym bardziej że waga w sumie pomijalna .

ps: Foty Twojej klatki były dla mnie sporą inspiracją w paru miejscach :)

squadak - 14 Gru 2009, 23:49

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Heh - właśnie rury wpoprzek auta mnie kuszą dodatkowo , tylko nei wiem co na to przepisy - bo na tym bym fotele posadził .

mozesz spokojnie tak zrobic, z tego co pamietam w zalaczniku J nawet sa gdzies rysunki jak takie rury dospawac do progu i tunelu :)

[ Dodano: Pią Gru 18, 2009 08:39 ]
maly upik - klatka w podkladzie epoksydowym:


[ Dodano: Wto Gru 22, 2009 11:18 ]
Kolejny maly upik

Wstepnie wymalowane spawy stopek klatki od strony podwozia i mala przymiarka przednich kobylek - sa troche wyzsze niz max wyciagniete zwykle kobylki i miejsca pod autem jest calkiem sporo dla mechanika :)


Dopasowalem tez deske rozdzielcza. Z pustym wnetrzem jakos ja wcisnalem, po i tak sporym wycieciu i wole nie myslec co bedzie jak bede ja montowal na gotowo juz z nagrzewnica i stalowa belka wzmacniajaca na miejscu ;)

Fordon - 5 Sty 2010, 20:13

Co raz bardziej mi sie to podoba :) czekam na dalszy ciag foto relacji.
Żółwik Tuptuś - 5 Sty 2010, 20:56

Twoje kobyłki dają nieco więcej miejsca niż najazd , na którym ja pracuję :ok:

A odnośnie klatki - słyszałem parę głosów , że moja jest masywna . Muszę tych ludzi odesłać do Ciebie :)

Rkalitka - 5 Sty 2010, 21:28

squadak napisał/a:
słyszałem parę głosów , że moja jest masywna . Muszę tych ludzi odesłać do Ciebie :)


Już sie sami odesłali......jest mały szok jak to widzę :yyy: :ok:

Rasta - 19 Sty 2010, 23:52












Skfarek - 21 Sty 2010, 10:28

Rasta jak zwykle profi robota :) squadak widzę że moja jazda testowa przybliża się z każdym dniem :-P
squadak - 24 Sty 2010, 23:41

na zywo decha wyglada jeszcze lepiej niz na fotkach :) ciekawe jak to sie bedzie brudzic :P
Skfarek - 20 Kwi 2010, 15:14

Coś prace ostatnio utknęły bo nie widziałem ostatnio na żywo postępów :hihihi:
PS. Zdarza mi się ostatnio spacerować z młodym koło twojego garażu więc zaglądam, jak brama jest otwarta.
PS1. napisz mi na PW swój nr. tel. albo wyślij mi esa, bo mi kontakt zjadło po zmianie telefonu to się zapowiem następnym razem przed wizytą.

squadak - 3 Maj 2010, 23:29

slabo patrzysz :P wiosna przyszla to i prace ida do przodu, ale auto wtaczam na wieczor do srodka ;)
znajde chwile to powrzucam fotki, a tak na zachete:


wnetrze jest juz pomalowane i skladamy powoli, obecnie jestem w trakcie montazu i przerobek wiazki el.

Parzych - 3 Maj 2010, 23:35

squadak, ale te rury z przodu, CZARNO widzę... Czemu nie białe? :fox:
tommirs - 4 Maj 2010, 00:03

po to żeby nie kontrastowały za bardzo, zmniejszając widoczność i rozpraszając kierowcę a czarny zwłaszcza w macie jest najbardziej neutralny.
Tak się najczęściej maluje klatkę.

Parzych - 4 Maj 2010, 00:54

Aaaa, to już wszystko jasne :ok:
Skfarek - 4 Maj 2010, 09:09

squadak napisał/a:
slabo patrzysz
boś bramę ostatnio zamykał i się nie odzywał to nie widziałem nowych postępów :-P Ale teraz widzę że się dzieje :) Wiem że się powtarzam ale jazdy testowej nie odpuszczę :-P
squadak - 4 Maj 2010, 20:48

bramy to sie ostatnio dopiero dorobilismy, wiec jak jest to zamykamy :P
a o jazde testowa sie nie martw - bedzie :)
i pytanie przy okazji - czy ktos wie gdzie w krk najlepiej i najtaniej wybrac sie na hamownie? chce wrzucic jeszcze seryjny silnik przed zmianami zeby sprawdzic na ile trzyma serie

aha - fotki z prac :D
spawanie koncowych pitol:
mocowania pasow kroczowych


mocowania pasa kola zapasowego - kolo bedzie oczywisce w srodku, nie od spodu ;)


mocowania plyty pod bak, a wlasciwie wzmocnienia podlogi z blachy 2mm


zaspawana, wydlubana wczesniej dziura w progu w miejscu dospawywania wymienianego kiedys tylnego blotnika


malowanie i uzupelnianie zabezpieczenia podwozia







malowanie wnetrza
przygotowanie


podklad



czarne matowe slupki przednie - kazdy inny kolor odbijalby sie od szyby :)
a w tle zalapal sie moj brat :D


gotowe pomalowanie wnetrze


bebeszenie wiazki ze zbednych klabli od radia, airbagow itp


przymiarki wiazki


zapinki tylnej klapy


i ostatnie najswiezsze z dzis - zamontowana deska z nagrzewnica ;)

Żółwik Tuptuś - 4 Maj 2010, 21:14

Na FKP jest coraz więcej Matu .

I do tego sporo Czarnego :ok:

Fajnie się taką profi robotę ogląda :yes:

squadak - 4 Maj 2010, 22:46

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Na FKP jest coraz więcej Matu .

I do tego sporo Czarnego :ok:

bo dobry Czarny Mat nie jest zly :D

brat jak zobaczyl te przednie rury to cale wnetrze chcial malowac ;)

Parzych - 4 Maj 2010, 22:50

Cytat:
brat jak zobaczyl te przednie rury to cale wnetrze chcial malowac ;)
I byłoby zajedwabiście... :yes: albo chociaż całą klatkę...
Skfarek - 5 Maj 2010, 09:00

squadak napisał/a:
czy ktos wie gdzie w krk najlepiej i najtaniej wybrac sie na hamownie?


właśnie kminie temat, też bym chętnie polowagena shamował. Jak narazie z wstępnego rozeznania jest hamownia niedaleko nas na Małej Górze - Detech się to nazywa ale biorą coś koło 120 zł chyba, obecnie rozpracowuje kontakt u znajomego który ma wtyki w Vtechu. Podobno w project xs (Radzikowskiego) jak hamują "grupowo" to wychodzi koło 50 zł. Można by uderzyć do Bobera on często gdzieś hamuje i stroi swoją to pewnie też wtyki ma :)

squadak - 5 Maj 2010, 22:49

Skfarek napisał/a:

właśnie kminie temat, też bym chętnie polowagena shamował. Jak narazie z wstępnego rozeznania jest hamownia niedaleko nas na Małej Górze - Detech się to nazywa ale biorą coś koło 120 zł chyba, obecnie rozpracowuje kontakt u znajomego który ma wtyki w Vtechu. Podobno w project xs (Radzikowskiego) jak hamują "grupowo" to wychodzi koło 50 zł. Można by uderzyć do Bobera on często gdzieś hamuje i stroi swoją to pewnie też wtyki ma :)


hm... a w project xs ile osob trzeba uzbierac zeby bylo "grupowo"? 50zl to fajna cena, moze na forum znajdzie sie tyle chetnych :)

a przy okazji - wklejona dzis nowa szyba przednia:



i dorobione zaslepki wycietych dziur w desce:


Skfarek - 6 Maj 2010, 09:22

Nice, te zaślepki, widzę, że dbasz o detale :)
W project xs nie wiem, w Detechu grupowo to było 10 aut.

squadak napisał/a:
moze na forum znajdzie sie tyle chetnych


oj obawiam się że nie bardzo, jak zwykle na początku będzie 15 chętnych a na końcu zostaniemy my dwaj i może Krawiec i Bober :-P

squadak - 23 Maj 2010, 23:01

Skfarek napisał/a:
Nice, te zaślepki, widzę, że dbasz o detale :)
W project xs nie wiem, w Detechu grupowo to było 10 aut.

squadak napisał/a:
moze na forum znajdzie sie tyle chetnych


oj obawiam się że nie bardzo, jak zwykle na początku będzie 15 chętnych a na końcu zostaniemy my dwaj i może Krawiec i Bober :-P


no to byloby juz nas 4, moze jeszcze 6 sie gdzies uzbiera, ale wrocimy do tego jak moje auto bedzie jezdzic, a u Ciebie tez widzialem po opisie z gg ze jakies problemy z autem :/

korzystajac z chwili... pare dalszych srutututu w aucie:

wiazka el. zapakowana w rajdowe peszle z Castoramy ;)


poskladana do kupy deska rozdzielcza


przymiarki fotela, kierownicy i wajhy recznego - z mocowaniem fotela poszlo w miare gladko, wyszlo za to ze jednak wajha recznego nie moze zostac w seryjnym miejscu bo laduje lokciem w fotel ciagnac za nia. Zrobilismy wiec z bratem mocowanie gdzie indziej - na wzor peugeot sporta, ale z wykorzystaniem przerobionej seryjnej wajhy


dorobione nowe przewody hamulcowe, przewod paliwowy w oplocie i zamontowany system gasniczy


w miedzy czasie jeszcze maly przegladzik skrzyni biegow ;)
na dyfrze widac spawy wzmacniajace polaczenie kola zebatego z koszem satelitow poniewaz normalnie w tych skrzyniach jedno trzyma sie drugiego tylko na wcisk

Piter - 13 Cze 2010, 00:00

Piękna robota. Zazdroszczę wiedzy i możliwości w przygotowaniu auta
Żółwik Tuptuś - 13 Cze 2010, 10:45

Brawo :)

Załóż dekielek na otwór przez który wyjmujesz pompę paliwa . To jednak jest jakieś oddzielenie zbiornika od kabiny .

squadak - 11 Wrz 2010, 23:00

jak zwykle dawno nie pisalem... a w sumie troche sie podzialo w temacie ;)

Żółwik Tuptuś napisał/a:

Załóż dekielek na otwór przez który wyjmujesz pompę paliwa . To jednak jest jakieś oddzielenie zbiornika od kabiny.

dekielek jest oczywiscie, tylko akurat wtedy jeszcze nie zalozony :)

a teraz po kolei:
pod koniec maja przyszedl w koncu czas na silnik - na poczatek byla seria z nowym rozrzadem


odpalil raczej bez problemow po lezakowaniu w magazynie przez ponad pol roku ;)
w miedzy czasie zalozylem tymczasowy zawias na przod - regulowane uzywane Koni + nowe sprezyny Eibacha -30mm


potem bylo dopasowywanie nowej puszki dolotu powietrza i przesuwanie chlodnicy o 3cm w bok zeby wlot powietrza do puszki sie miescil



po zalozeniu blotnikow, maski auto nabralo troche ksztaltow


potem nastapilo skladanie kolejnych pitol, dorobienie wspornika na wylacznik pradu, montaz linek do systemu gasniczego i wylacznika pradu, montaz zrobionego hydraulicznego recznego, dorobienie carbonowych boczkow na drzwi, zapinek na masce itp



zamontowane fotele, pasy, kierownica, mocowanie kola zapasowego


nastepnie carbonowe kuwety pod nogi


no i przyszedl w koncu czas na pierwszy trening - seryjny silnik, wydech, seryjne hamulce, stare zimowki i brak plyty pod silnik, ale czuc ze auto ma potencjal :)


no to jedziemy dalej... plyty pod silnik i bak - w koncu wyszlo na to ze kupilem arkusz plyty alu grubosci 5mm i z niego zrobilem obie plyty. Pod silnik poszla dosc prosto - pare lekkich giec i przyspawac wzmocnienia, natomiast pod bak trzeba bylo troche mocniej pogiac i w zwiazku z tym ponacinac plyte a potem pospawac w miejscach giec i na koniec dorobic wsporniczki mocujace plyte do podwozia



w miedzy czasie podczas prac nad plytami pojechalem na hamownie zbadac seryjny silnik - wyszlo ze ma fabryczne 110KM chociaz wykres byl troche poszarpany tu i tam, ciezko powiedziec dlaczego


kupilem tez nowe oponki - potrzebowalem jakies w miare tanie uniwersalne opony jednoczesnie na sucha i mokra nawierzchnie wiec wybor padl na Daytony D320 - opona identyczna co Firestone FHZS80 ktore mialem kiedys w Fiescie, niestety jak sie pozniej okazalo na suchym jeszcze jakos sobie radza, ale na mokrym jest masakra


i maly gadzecik, ale jednak potrzebny w rajdowce - siatka na kaski


w koncu dotarly tez do mnie nowe przewody hamulcowe


Teraz przyszedl czas na zrobienie wydechu. Poczatek to kupiony homologowany kolektor Peugeot Sport, a dalszy ciag to robiony we wlasnym zakresie na wzor Peugeot Sporta przelot ze sportowym metalowym wysokoprzeplywowym katem i jednym tlumikiem. Na tyłach auta zrobilismy rozlaczna kryze aby po piersze dalo sie zamontowac wymiennie inny tlumik jakby wydech okazal sie za glosny dla pana na badaniu technicznym, a po drugie aby dalo sie zdemontowac belke zawieszenia bez wyciagania calego wydechu.



wykres z hamowni po zmianie wydechu - przyrost o 12KM i w dodatku ladny rowniutki, nie spodziewalismy sie az tyle po samym wydechu :)


Ciag dalszy zmian w silniku - zmiana walkow na ostrzejsze, sa to de facto walki z poprzedniej wersji tego silnika jezdzacej w Pugu 106 s16 - tam mial moc 118-120KM


Po zmianie walkow zaczely sie problemy z biegiem jalowym, chodzil niestabilnie i wrecz gasl dosc czesto. Auto mialo i tak isc na strojenie wiec mialem nadzieje ze uda sie programem cos z tym zrobic, jednak sie nie udalo. Poczatkowo jedyna opcja bylo podciagniecie linki gazu i wydawalo sie ze to zalatwia sprawe.
Wykresik z hamowni po walkach i po strojeniu - koncowo wyszlo z takiej konfiguracji sprzetowej 135KM i 168,5Nm wiec moc o 5KM wieksza niz pucharowa specyfikacja 206 a moment mniej wiecej taki sam.


I w takiej konfiguracji pojechalismy na pierwszy rajd - do Poręby na 3 eliminacje mistrzostw Ślaska rozgrywana jako zawody tzw 3-ligi rajdowej.
Mialy byc zalozone jeszcze nowe hamulce na przodzie na tarczach 283mm, ale okazalo sie przy montazu ze koles ktory mi sprzedal zaciski zrobil mnie w konia i zaciski sa do mniejszych tarcz :/


Po dojechaniu na miejsce niestety auto zaczelo nam robic psikusy i gasnac na biegu jalowym mimo podciagnietej linki gazu, no ale jakos dalismy rade i dojechalismy do mety, chociaz po pierwszym odcinku sedziowie wypychali nas ze strefy mety stop (ktora byla zreszta pod gore) bo akurat zgasl jak sie zatrzymalismy :D
Zajelismy na koniec 17 miejsce na 29 dopuszczonych do startu, ale i tak uwazam nasz start za udany patrzac na roznice w sprzecie i doswiadczeniu pozostalych :) A tuz przede mna na 16 miejscu byl nasz klubowy kolega - Wujek biala xr2i ;)
Fotke z rajdu narazie znalazlem tylko jedna, jak bedzie wiecej to dorzuce


Straty po Rajdzie to stluczony przez szykane blotnik, naderwana poduszka skrzyni i skrzywiona felga na dziurze jeszcze w Krk jak jechalismy na rajd ;)

bidżej - 11 Wrz 2010, 23:13

podoba mi się niesamowicie Twoje podejście :ok:
PumaRST - 12 Wrz 2010, 11:10

piękna robota :yes: gratuluje i zazdroszczę etapu rozwoju na jakim jest auto. Trzymam kciuki za kolejne starty :yes:

Powiedz mi skąd i za ile kupowałeś materiał na boczki drzwi. Może być info na PW.

Pozdrawiam
PumaRST

DziDzia - 12 Wrz 2010, 16:56

Piękne auto :ok:
Prezentuje się bardzo profesjonalnie :yes:

Powodzenia w startach :)



pozdro :!:

wujek - 29 Wrz 2010, 09:53

Widziałem auto na żywo i potwierdzam, że jest zrobione bardzo starannie i generalnie jedwabiście! :-) Jeszcze Squadak uskuteczni trochę czarów i 206 będzie wygrywała. :-)
Od siebie dorzucam fotkę ze strefy serwisowej Rajdu Porębskiego.


hubi_2006 - 30 Wrz 2010, 08:12

Wygląda za ładnie jak na rajdówke :-)
squadak - 30 Wrz 2010, 21:34

spoko spoko, pare startow i pewnie to sie zmieni :P
Skfarek - 16 Gru 2010, 14:31

squadak, no i jak się pug sprawuje na trasach rajdowych?
squadak - 25 Sty 2011, 20:29

narazie sie nie sprawuje :/ z pozostałych 2 rajdów 3 ligi w mistrzostawch Śląska jeden przełożyli i termin mi nie pasował, a drugi odwołali, w rezultacie pojechalem tylko 2x Tychy po śniegu i tyle, a teraz stoi i dopracowuje go przed sezonem 2011 - pierwszy start mam nadzieje w RPP w Świdnicy
W sumie dawno tu nic nie pisalem - przydalby sie jakis update bo w aucie troche sie zmienilo ;)

hubi_2006 - 25 Sty 2011, 22:33

No to aktualizuj :-) najlepiej z obfitą ilością fotek :)
Tommur - 26 Sty 2011, 10:25

Dawaj squadak na kormorana do Olsztyna to się może spikniem :) Na dzień dobry masz od nas na pomiarze -5s na 1 oes :P
trzeci - 6 Lut 2011, 20:51

Miałem okazję zobaczyć projekt squadaka, świeżo po oklejeniu auta i naprawdę zacna to rajdóweczka <oki>
Chętnie usiadłoby się na prawym w takiej ;-))
Powodzenia Mateusz i dużo udanych startów.
Pozdro ...

squadak - 10 Lut 2011, 20:15

nie dziekuje :P i milo bylo poznac w koncu :)
Tommur - 11 Lut 2011, 10:03

Ja też dziękuję jednemu i drugiemu :serduszka:
PumaRST - 17 Kwi 2011, 21:46

piękne auto, na żywo jeszcze bardziej. dzieki za mile spędzony czas na Oesie.

Pozdrawiam i do zobaczenia

squadak - 30 Kwi 2011, 17:31

do zobaczenia, spodobalo mi sie na torze i 21 maja tez sie wybieram :)

przy okazji pare moich fotek robionych przez Dawida:



i jakas Twoja sie zalapala

trzeci - 30 Kwi 2011, 18:50

No to fajnie że Pełgocik już gania po próbach <oki>
Powodzenia w kolejnych startach.
Pozdro ...

tommirs - 30 Kwi 2011, 21:03

rasowa rajdóweczka, ładnie też oklejona.
Nie wybierzecie sie kiedys do Poznania?
Może razem pomykamy w jednej klasie:)

PumaRST - 30 Kwi 2011, 21:16

to do zobaczenia :jupi: :yes:
squadak - 30 Kwi 2011, 23:23

tommirs napisał/a:
rasowa rajdóweczka, ładnie też oklejona.
Nie wybierzecie sie kiedys do Poznania?
Może razem pomykamy w jednej klasie:)

chetnie, ale troche daleko, a lawety sie nie dorobilem jeszcze :/

PumaRST - 14 Mar 2012, 22:16

czemu się nie chwalisz startami , wynikami itd??
Skfarek - 27 Mar 2012, 10:22

Na youtubie są filmiki z memoriału z Wieliczki gdzie Mateusz startował :)
PumaRST - 23 Lut 2013, 22:53

no gratulacje za dziś.

Dla nie wtajemniczonych squadak wyjął klasę w Kielcach. Gratulacje

Laskosz - 23 Lut 2013, 23:25

:ok: cóż więcej mogę :V:
tadzias - 24 Lut 2013, 11:08

squadak, gratki :ok:
Parzych - 24 Lut 2013, 14:29

Wielkie gratki squadak :brawo: :brawo: :brawo:
Żółwik Tuptuś - 24 Lut 2013, 18:09

Brawo Squadak :) jak widać istnieją inne prętkie auta niż te na "Ch" (a co ważniejsze prętcy kierowcy wywodzący się z FKP :) )
kuba87 - 24 Lut 2013, 18:12

:ok: brawo :ok:
PumaRST - 24 Lut 2013, 20:48

https://www.youtube.com/watch?v=kr65DecbUsg
Mafios - 18 Sty 2015, 21:44

ostatnia wizyta 3 lata temu . Archiwum

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group