Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum - [MK3] Xr2i 8V, 1.3 Szczepan & Essi MK6 2.0 16V Silver To

Fordon - 17 Maj 2009, 22:01
Temat postu: [MK3] Xr2i 8V, 1.3 Szczepan & Essi MK6 2.0 16V Silver To
Zaczniemy od poczatku czyli XR2i
1. NICK:Fordon
2. IMIĘ: Konrad
3. MODEL: (GFJ) MK3
4. WERSJA: XR2i 8V
5. ROCZNIK: MK3 90r
6. SILNIK: 1.6 8V 104KM
7. OPIS AUTA: Auto kupione w inowroclawiu z komisu, gdzie od samego poczatku Xerka robila fochy i co chwile sie psula, zaczynajac od rozrusznika, idac przez alternator, uklad przekaznikow, skrzynie biegow, a konczac na silniku ktory to gw pana naprawy byl zatarty bo nie chcial rozrusznika wogole przekrecic walem korbowym, po czym auto przyjechalo do mnie na lawecie 40km z w/w diagnoza.
Po 3 dniach walki z elektryka, podmianach rozrusznika itp auto odpalilo :yyy: ale niestety panewka na 3 garze zrobila bleeee.

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: Mycie, polerka lakieru i konserwacja podwozia ( po swapie) na foto jeszcze przed w/w. Ori felgi XR2i By TomiRS.
b. mechaniczne:pierwsze co to wywalilem LPG, dalej zmiana silnika na inny uzywany by A1topgear (wielkie dzieki) Poprawilismy kanaly dolot i wydech oraz dodalismy walek rozrzadu od Kent-a seria wyleciala przy wymianie skrzyni, no i dale skrzynia tez A1topgear, nowy rozrusznik, regeneracja alternator-a, wymiana starego wentylatora chlodnicy, nowe tarcze (brembo), klocki (Ferrodo Premier), szczeki (Ferrodo), plyn hamulcowy DOT5.1 Motoul RBF 600, nowe wachacze, krzyzak ukladu kierowniczego i wiele innych...
c. audio:Radio JVC + 13cm glosniki w drzwi bo radia nie bylo a seryjne glosniki umarly
d. inne: ECU z Escorta XR3i MK4 Wolf Edition.

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: Pare zaprawek lakierniczych ogolnie oryginal.
b. mechaniczne: sama eksploatacja
c. audio:brak
d. inne brak

10. FOTKI AUTA
srutututu do XRki oraz sama Ona...

Podczas walki z elektryka, oraz stary silnik.

No i silnik od Adama :)

Teraz troche o tym jak robia w polsce auta o zgrozo, powiedzcie mi jak to ma ku@$! chodzic.



Oraz znaki potwierdzajace moj tok myslenia iz jest to pelen oryginal z 90r wraz z ogrzewana szyba przednia, 27 06 90r :)


Auto od swapa zrobilo blisko 10k km :)

3. MODEL: Ford Fiesta
4. WERSJA: 1.3i
5. ROCZNIK: MK3 94 listopad
6. SILNIK: 1.3i
7. OPIS AUTA: Stan dobry, kupiona od ludzi za dobra kase z ciekawym wyposazeniem, jak central, 2 air bagi, grzana szyba przod, welury, zegary z obrotkiem itp.

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: w trakcie
b. mechaniczne: Wszystko co tylko mozna bylo wymienic, tj, zawieszenie kpl. Eibach RS amory Dephi RS1800 gaz, krzyzak, drazki, koncowki, lozyska, dodany stab by Laskosz, laczniki RS1800, wahacze, plyny, wydech By RS Garage, heble przod RS2k, w trakcie skladania.
c. audio: zbedny ciezar.
d. inne: Wybebeszona do zera

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: sleeper
b. mechaniczne: zapinam calosc na wiazce essiego MK6 ECC V 104 piny a nie ECC IV jak w przypadku RSek.
c. audio: brak
d. inne Ma dac radosc wlascicielowi

10. FOTKI AUTA
Tak przyprowadzilem ja da nas...


Silnik ktory wchodzi do "szczepana" jest wyhamowany na

Bazowo 115KM :)
Pracujemy, pracujemy....



CDN...


3. MODEL: Escort MK6
4. WERSJA: kto to wie...
5. ROCZNIK: MK6 94r
6. SILNIK:1.6 16V
7. OPIS AUTA: Zadbane, pomalowane od zeraz, wczesniej pelna blacharska robota, auto typowo zabawka stojaca wiecej w murowanym garazu niz jest na ulicach.

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: Stylizacja nie jest mojego pomyslu, po za pomyslem wykorzystaniem zderzaka typu monster do dalszego setupu.
b. mechaniczne:Silnik MDO 2.0 16V 99r, plastik kolektor, przepustnica 77mm, CAI Fujita, Elektronika by RS Garage, wydech z 1.6 16V (jeszcze) lekki zamach, sprzeglo diesel.
c. audio: b/d
d. inne: Wyhamowany silnik obciazeniowka pokazala 129,7KM & 175Nm a inercja 134KM & 176Nm

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: Przygotowanie przodu pod IC & turbo
b. mechaniczne: poprawa ukladu wydechowego i wzmocnienie ukl hamulcowego oraz pare innych rzeczy, ktore to beda zalezec od wlasciciela.
c. audio: b/d
d. inne czeka SMT6 oraz zabawki pod 2.0 T

10. FOTKI AUTA
I cos z cyklu how we made it :) oraz co bylo kupowane :)




CDN...

Pozdro

Rkalitka - 17 Maj 2009, 22:12

O panie....mocne uderzenie trzech fordzików.... :ok:
Laskosz - 17 Maj 2009, 22:23

no Konrad dajesz czadu :) powodzenia z garażem :ok:
Fordon - 17 Maj 2009, 22:45

Czadu daje nie tylko ja ale i moj kumpel, we dwoje dlubiemy, tzn robimy to co lubimy :) Escort z tego tematu bedzie na zlocie wiec chetnie zobacze jak sobie poradzi z RS-kami lub z Fiesta ST :)
Piter - 17 Maj 2009, 22:45

Historia trzech fordów :)
Ta xr-ka klubowa?
Zaczyna ucierać się pewna reguła w klubie. Auta na styling+blach-lakiernicze wozimy do LOY-a, a mechaniczne do Ciebie :ok:

Laskosz - 17 Maj 2009, 22:52

Piter napisał/a:
Zaczyna ucierać się pewna reguła w klubie. Auta na styling+blach-lakiernicze wozimy do LOY-a, a mechaniczne do Ciebie :ok:

i bardzo dobrze :yes:

Fordon - 17 Maj 2009, 22:56

XR-ka nie jest klubowa, Marcin praktycznie nie ma czasu a jak ma to nie ma neta.
Oj do LOY-a to naprawde Styling i blacharka :yes: chociaz mechanika tez moze byc Jego dobra strona...
Oczywiscie zapraszam do

Daras84 - 17 Maj 2009, 23:00

FOrdon z czego ta przepustnica 77mm?
Fordon - 17 Maj 2009, 23:06

Mondek ;) srednica zewnetrzna 77mm wewnetrzna 73mm scianki sa grube po 2 mm :)
Wiekszosc co spotykalem byly mniejsze, a tu niespodzianka, a co zabawne to jest silver top, a nie black top, widac na foto ze zarowno blok i glowica to 99r.
Foto pogladowe
Na zlocie zobaczysz na zywo :)

mareno - 18 Maj 2009, 08:29

No to w koncu me oczy ujrzaly dupowozy, ktore do tej pory znane mi byly tylko ze slyszenia. Fordoniasty, czy ktores z tych aut jest Twoje, czy wszystkie robione dla innych? A przy okazji - kozak jestes. Szacun notw
Daras84 - 18 Maj 2009, 09:46

to taka wielka przepustnica byla w 2,0 ?? nawet 2,5 nie ma takiej srednicy
Ad@mus - 18 Maj 2009, 10:34

sam jestem ciekaw jak to wszystko jezdzi, szkoda tylko ze mieszkasz tak daleko ;/
Fordon - 18 Maj 2009, 15:37

Zadne z w/w aut nie jest moje, za to mam maly cmentaz silnikow Forda w garazu :) zaczynajac od HCS, CVH z XR dalej 3 zetec-ki hehehe...
No taka przepustnica byla tam juz, tez szukalismy drugiej takiej do "Szczepana" i dupa bo kazdy kto ma przepustnice z ziutka od 1.8 czy 2.0 podaje wymiary 57mm jesli dobrze pamietam specjalnie tez mierzylismy ta z essiego i dupa bo ma 77mm i 73mm wewnetrznej srednicy...
Ad@mus zobaczysz na zlocie jak przyjedziesz :)

hubi_2006 - 18 Maj 2009, 16:52

Ad@mus napisał/a:
sam jestem ciekaw jak to wszystko jezdzi, szkoda tylko ze mieszkasz tak daleko ;/
A ja mam blisko i też ich nie widziałem :-P Jak kiedyś się skuszę na XR'ke to podjadę do Ciebie na przegląd :hihihi: (kiedyś kiedyś)
Fordon - 18 Maj 2009, 19:44

XRka z tematu lata na co dzien okolo 40km dziennie wiec spotkac ja na drogach kuj-pom nie problem bo rzuca sie w oczy zadbana buda :)
Szczepan tak samo jest przeznaczony do jazdy codziennej, ale z jakimis tam przejawami streetu, jak juz wczesniej pisalem ma dawac radosc z jazdy.
Escort za to jest autem ktore to wiecej stoi w garazu niz jezdzi bo wlasciciel ma na codzien inne auto :)

LOY - 19 Maj 2009, 01:21

Fordon napisał/a:
XR-ka nie jest klubowa, Marcin praktycznie nie ma czasu a jak ma to nie ma neta.
Oj do LOY-a to naprawde Styling i blacharka :yes: chociaz mechanika tez moze byc Jego dobra strona...
Oczywiscie zapraszam do [url=http://www.fothost.p...fed.jpg]Obrazek[/URL]


dziekuję za zaufanie ale LOY sie silników boi :-) ..rozrzad zmienie ..oleju doleje ..i tyle ..pozwólcie ze ja bedę tym ubrudzonym rdza i farbą :-) ...fordon twoje fordziki robia wrazenie ..a 124KM z xrkowego CVH ..mnie powala :rotfl: chciałbym poczuc róznice w stosunku do serii -wspaniały wynik ...chciałbym kiedys zebys poczarował którys z moich silnków ..ja je tylko potrafie polerowac i malować :-)

Fordon - 19 Maj 2009, 20:01

LOY ale 124KM to ma 1.8 16 co wskakuje do czerwonej MK3 (ten kundelek) bazowo mial ten silnik 115KM.
XR-ka nie byla jeszcze wyhamowana, zrobimy 4 pomiary tj, 1 pomiar inercja na ECU seryjnym, 1 pomiar obciazeniowka na seryjnym ECU, 1 pomiar na inercji z ECU Wolf-a, 1 pomiar obciazeniowka z ECU Wolfa, ale to dopiero po zlocie.
Do Essiego jade jutro montowac luzniejszy wydech, przelacznik zespolony oraz jak sie uda to jeszcze 2 fotele pol kubelkowe szt 7kg :)

Fordon - 23 Maj 2009, 20:37

Z aktualnych rzeczy to:
Escort dostal wlasnie wydech 2.25" oraz zegar temp wody AG Stepper Master II

Fiesta "Szczepan" hmmm jak by to nazwac...

Ciasno troche i wogole jak komus przyjdzie do glowy genialny pomysl osadzania silnika z Essiego MK7 do Fiesty i jest to wersja 115KM to niech sobie da spokoj bo mozna dostac kociokwiku :)

Wykres z hamowni Essiego 2.0



Zeby nie bylo ze sobie tam gadam...
Auto bez strojenia i na wydechu z 1.6 zostalo wychamowane, po zlocie strojenie na SMT6.

Laskosz - 27 Maj 2009, 21:06

coś mi tu kozaczysz znów ;/ kurde musze fiestę poprawić :devil:
Fordon - 9 Cze 2009, 20:06

No to zblizamy sie do zakonczenia tematu "szczepana"... o zgrozo zapinamy silnik na ECC IV bo wlasciciel nie ma czasu na czekanie itd wiec bedzie zwala bo 1.8 16V osadzone z ECU 1.6 16V i wiazce Futura (thx Daras).
Heble:

Obrazowo grubosc kabla ktory bedzie uzyczal prad z ako w bagazniku

Ogien w szopie :rotfl:

O kutfa kto to wymyslil.... :yes:

Laskosz - 9 Cze 2009, 20:14

coś ty wymyslił z tą elektryką? :rotfl:

a to jest juz ta skrzynia co ma rozrusznik od dupy strony?

Fordon - 9 Cze 2009, 20:17

Nic nie wymyslilem ja bym ta bijacz odpalil na ECC V w polaczeniu wiazki 1.3i bo juz silnik zaczynal lapac tylko prad nam spierdzielal gdzies przy ECU podczas krecenia, szkoda ze tak a nie inaczej ale z drugiej strony na to patrzac bedzie wiadomo jak mapa 1.6 wplynie na 1.8 bo wczesniejszy wynik znamy :)
Tak to ta skrzynia co ma rozrusznik z dupy strony...

Laskosz - 9 Cze 2009, 20:21

Fordon napisał/a:
bo wczesniejszy wynik znamy :)

ano :) hmmm nie rozumiem czemu wam napięcie uciekało? mówisz zę postawiłeś to już na eec5

Fordon - 9 Cze 2009, 20:57

Bylo osadzone ECC 5 (V) zarowno PAST udalo sie obejsc i podac paliwo na wtryski, ale numer byl taki ze jak silnik zaczol lapac to strzelil z 2 do 3 razy i beeee nic tylko krecil...
Laskosz - 9 Cze 2009, 22:05

Fordon napisał/a:
strzelil z 2 do 3 razy i beeee nic tylko krecil...

szkoda zęnie męczyłeś tego dalej :) ale skoro przestawało tzn że immo dalej coś dziadowało :fox:

skoda121 - 14 Cze 2009, 15:39
Temat postu: co za padactwo
czemu mi posta usuneliscie koles jakies padactwo sklada a wy sie podniecacie hehehe wracajac do kostki rubika zmieniam 3600 dni na 4000 dni hehehehe :devil:
Żółwik Tuptuś - 14 Cze 2009, 15:42

skoda121, - proponuję abyś zaczął pisać po polsku - wtedy będzie cię łatwiej zrozumieć .
Piter - 14 Cze 2009, 15:46

A co ma do tego Kostka Rubika ?
Ja układam 5-6 minut, ale ciągle ćwiczę i będzie szybciej.

Vendel - 17 Cze 2009, 19:24

Także wszystko prawie już skończone. Jutro albo pojutrze będzie pierwsze odpalenie autka po tak dlugim czasie. Niestety ciężko tu mówić o jeżdzie próbnej bo nie możemy dostać tłumika środkowego a jak jest to chcą górę kasy :yyy:
Fordon - 18 Cze 2009, 15:17

No zobaczymy kiedy odpali, cale szczescie ze masz mocne ako tam... srodkowej puszki nie bedzie wogole, Henmar sie zajmie zrobieniem od zera srodkowej czesci... :)
Fordon - 18 Cze 2009, 22:03

EDIT:
Szczepan zyje... :yes:
Teraz najlepsze ze silnik stal od kwietnia bez ruchu i dzis po podlaczeniu na "patent" reszty wiazki (podczas poszukiwania iskry) skubaniec zagadal w momencie jak iskra sie pojawila i to od strzalu...
Zarowno ja jak i Sobies (jest na tam dwoch i oboje robimy takie popaprane rzeczy) stwierdzilismy iz jest naprawde dobrze skoro udalo nam sie polaczyc ECC IV i ECC V, w tym ECC V na silniku i osprzecie silnika a ECC IV jako ECU wiazke spinajaca cale auto i reszte rzeczy.
Wiecej fot itp jutro lub sobote, zaleznie od natezenia pracy... :)

Fordon - 20 Cze 2009, 20:08

Widok jaki zastalem dzis to

Pare godzin pozniej
Nudy nie bylo, a jak widac na zalaczonym foto sa i zegary MK4 z bialymi tarczami (seryjnymi) i jak dla mnie efekt jest naprawde super pomimo fabrycznego koloru podswietlenia (foto niestety tego nie oddaje...


Teraz troche spod maski :

Nielad artystyczny byc musi hehe :rotfl:
Ale do rzeczy wczoraj robilem caly uklad chlodzenia od 0 (slownie zero), ktos powie a czemu nie uzylem ukladu seryjnego ukladu wodnego, odpowiedz jest prosta, otoz seryjny uklad wodny z essiego jest nie do zmieszczenia w MK3, essi ma wieksza komore silnikowa a za razem i dlugosc wezy jest inna niz ta w MK3, pomijam fakt tego ze jak cos jest dluzsze to mozna to jeszcze jakos upchac, ale juz osmiornica ktora to idzie miedzy pompa wody, obwodem nagrzewnicy a chlodnica, jest zupelnie inna bo wejsci do chlodnicy w essim jest od boku a nie jak w MK3 od strony silnika...
Foto pogladowe jak to zrobic zeby bylo dobrze :)

Pozdro

Żółwik Tuptuś - 20 Cze 2009, 20:55

Rzeźba w gównie - to lubię :yes:

Jak zrobisz nim jazdy testowe podociągaj cybanty - przy takiej ich ilości któryś lubi popuścić , tak że tego nei widać a płynu będzie ubywało , zobaczysz - niektóre dojdą o obrót ( wiem co mówię :yes: )

Fordon - 20 Cze 2009, 21:29

Jazdy testowe beda ale razem z wlascicielem ja nie ujezdzam auta bez zgody i wiedzy, a dwa nie mam papierow od auta :)
Wiem ze po jazdach nalezy sprawdzic opaski (dokrecalem kluczem a nie wkretakiem) i ze lubia sobie jaja robic, generalnie sam jestem ciekaw ile wyjdzie chorob wieku dzieciecego, plyn jest juz wlany w uklad podlozony jest papier pod autem zeby sprawdzic czy gdzies nie cieknie jutro zobacze czy jest sucho.
Vendel dzis ogladal auto co i jak tam wylada oraz uslyszal jak to chodzi na samym kolektorze o kawalku rury wydechowej.

Żółwik Tuptuś - 20 Cze 2009, 21:33

To było raczej stwierdzenie w eter niż do Ciebie ;)

Co do chorób wieku dziecięcego - jak ich nei ma to się zaczynam martwić co w końcu większego pierdaknie , ale lepiej żeby były jak najbardziej błahe :)

Fordon - 20 Cze 2009, 21:35

Escort wrocil ale na wymiane lacznika stabilizatora a tak nic doslownie zero poprawek czy czegokolwiek...
BTW. Norbert wczoraj kupil zderzak przod z RS2k :)
Mam nadzieje ze tak samo bedzie z Fiesta ze nic nie wyskoczy :)

Żółwik Tuptuś - 20 Cze 2009, 21:40

Fordon napisał/a:

Mam nadzieje ze tak samo bedzie z Fiesta ze nic nie wyskoczy :)

Trzymam kciuki .

A co do zderzaka od RS2K - co się stało się ? tototamtoto co było z przodu się , na szczeście , połamało do końca ?

Namów go żeby opisał auto w nowym wątku - projekt zacny , a etap , jakby to nazwać ...

... odchodzenia od zjawiskowego tjuningu . Może być całkiem ciekawym doświadczeniem , wartym zachowania dla potomnych .

Fordon - 20 Cze 2009, 21:54

nie juz bardziej sie nie polamalo od czasu jak ja go zalatwilem na osrodku podczas zlotu...
Jutro ciag dalszy zabawy z fiesta... wiec jak juz skonczymy ja to zabieram sie za Escorta, bo po essim przyjezdza cos specjalnego od kogos specjalnego...

Żółwik Tuptuś - 20 Cze 2009, 21:56

hyhy :)
Laskosz - 21 Cze 2009, 00:18

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Co do chorób wieku dziecięcego - jak ich nei ma to się zaczynam martwić co w końcu większego pierdaknie , ale lepiej żeby były jak najbardziej błahe :)

też tak mam :P

Fordon napisał/a:
bo po essim przyjezdza cos specjalnego od kogos specjalnego...

blondynka czy czarna? <8>

do budowy ukł chłodząego trzeba było wykorzystać węże z xr2i doskonale się do tego nadają :P

Fordon - 21 Cze 2009, 21:02

Laskosz napisał/a:
blondynka czy czarna? <8>

Siwa :-P
Laskosz napisał/a:
do budowy ukł chłodząego trzeba było wykorzystać węże z xr2i doskonale się do tego nadają :P

Tu jest czesc zetec, czesc 1.8D, troche GM-a troche mojej inwencji tworczej...
Z pola walki dnia dzisiejszego:
Zofff wykrakales z tymi cymbatami, rano jak wlazlem do garazu pacjet stwierdzil ze nie chce plynu chlodniczego, na cale szczescie tylko jedna opaska poluzowala sie :) juz jest to ogarniete ale trzeba bylo dojsc do ladu z elektryka ktora miala pokazac nam cisnienie oleju i temprerature silnika .
Tu kolega walczy z elektryka

Efektem tego bylo
Podczas instalowania tego "czegos" przyszedl nam z pomoca "Jezyk instalacyjny" :rotfl:

To wszystko tylko po to aby podczas testowania zaden kabelek sie ze soba nie zwar bo bylo by bubu ;-(
Auto gotowe do wyjazdu na testy i wyspawanie wydechu.
Pierwsze wrazenia itp. :
strasznie sie wkreca na obroty, na zimnym dziala rowno, po rozgrzaniu dziala ok ale trzyma 1000rpm, po dobrej chwili zaczyna swirowac po obrotach...

Arkadius - 21 Cze 2009, 21:57

masz mistrza u mnie za tą elektryke na zapałki :rotfl:
Laskosz - 21 Cze 2009, 22:23

Fordon napisał/a:
na zimnym dziala rowno, po rozgrzaniu dziala ok ale trzyma 1000rpm, po dobrej chwili zaczyna swirowac po obrotach...


sonda

Fordon - 22 Cze 2009, 14:54

Arkadius napisał/a:
masz mistrza u mnie za tą elektryke na zapałki :rotfl:

Dobra dobra ale tego tam juz nie ma :rotfl: nie chcialo mi sie tego izolowac zeby w razie co znowu zrywaz izolacje, ale okazalo sie ze o zgrozo dobrze Marcin podlaczyl :)
Laskosz napisał/a:
sonda

Misiu ona jest nowa i napiecie trzyma 0,1 na wolnych zanim zacznie swirowac, pozniej jak zaczyna glupiec silnik to wskakuje wartosc od 0,1 do 0,65V, moze sie okazac ze przeplywka spod ECC V nie pasuje pod ECC IV i ma inna opornosc jak w przypadku mondeo 2.0 16V 130KM (ten nowszy po 97r), ale to zweryfikuje jak zapne druga przeplywke.

Laskosz - 22 Cze 2009, 17:11

Fordon napisał/a:
0,1 na wolnych zanim zacznie swirowac

to przecież pokazuje ubogą mieszankę

Vendel - 22 Cze 2009, 17:28

w sumie jeszcze jak ten silnik był w essim to obroty jednego dnia też wariowały między 1100 a 800, ale nigdy nie gasł. Drugiego dnia byo wszystko ok. Raz tak raz tak ;/
Fordon - 22 Cze 2009, 21:58

Laskosz napisał/a:
to przecież pokazuje ubogą mieszankę

Na rozgrzanym wartosc przy biegu jalowym 0,1 do 0,25 jest OK, dalej sie robia jaja bo podaje od 0,2 do 0,7V malo tego zalewa mende ale tak ze kopci na czarno jak diesel...
W ferworze walki (po stluczce) polegl czujnik cisnienia oleju, czujnik temperatury silnika i nie wiem czy alternator laduje parawidlowo...
Vendel napisał/a:
w sumie jeszcze jak ten silnik był w essim to obroty jednego dnia też wariowały między 1100 a 800, ale nigdy nie gasł. Drugiego dnia byo wszystko ok. Raz tak raz tak ;/

Wystarczylo nam o tym powiedziec a nie teraz wychodzimy na debili i szukamy miodu w dupie,bo wlasnie takie jaja sa na chwile obecna, bo auto nie gasnie, ale ma nadal laga na gaz jak mialo przy starcie, teraz czeka nas wyciaganie silnika krokowego czyszczenie zakladanie a jak to nie pomoze to zmiana na inny to samo tyczy w/w czujniki...
Ogolnie silnik sie kreca i to strasznie ale nie dziala prawodlowo w dolnym zakresie obrotowym... jutro sprawdzimy co gnoja jeszcze boli...

Grand - 22 Cze 2009, 22:23

FORDON taki doświadczony majster a jeszcze masz sam(pomyłke)regulator w fiestce ? weź to wywal zanim się urwie
Laskosz - 22 Cze 2009, 22:26

Fordon napisał/a:
le nie dziala prawodlowo w dolnym zakresie obrotowym.


wujek sonda :) i sprawdź dobrze przepływkę :) daj mi rok to podam gdzie sie wpiąc w piny kompa żeby srawdzić i wartości

Fordon - 23 Cze 2009, 14:54

Grand napisał/a:
FORDON taki doświadczony majster a jeszcze masz sam(pomyłke)regulator w fiestce ? weź to wywal zanim się urwie

Do ktorego auta ta wypowiedz, bo sa 2 fiesty w temacie i teraz nie wiem do czego dokleic ta wypowiedz...
Laskosz napisał/a:
wujek sonda :) i sprawdź dobrze przepływkę
Na sonde reaguje bo chodzi jeszcze gorzej jak ja odepne, przeplywke dzis podmieniac bede, oraz podepniemy czujnik tepm zasysanego powietrza z ECC IV a nie z ECC V...
Silnik to 1.8 16V 95r 104pin ECC V z PATS, zapiete na wiazce Futura 1.6 16V EDIS wewnetrzny, nie wiem ktory rok bo to od Darasa przyjechalo :)

Daras84 - 23 Cze 2009, 17:00

94 ;)
Fordon - 23 Cze 2009, 20:08

Dobra pany juz nie trzeba nam nic wiemy co bylo fuckupem... napewno nie sonda, nie TPS i nie byl to krokowiec ze chodzila jak ostatnia bardacha... :) Jutro auto wyjezdza od nas na spawanie wydechu...
Vendel - 24 Cze 2009, 21:37

Dziś odebrana fiestucha, jechałem nią do domu na klektorze i ok metrowej rurze i powiem że ciumek to to ma. Ale Stracha miałem bo ryk jest niesamowity, tym badziej że przejeżdzałęm koło niebieskiego Ceed'a (naszczęście kogoś tam już mieli) :kur:

serdeczne podziękowania dla Konrada i Sobiesia za wytrwałość i za czary :-P

Fordon - 24 Cze 2009, 21:47

Ciesze sie za rowno ja jak i Sobies ze jestes zadowolony i mowilem ci ze da sie to jeszce podkrecic :) najlepsze to to jak to zrywa na 2 trakcje :) ladna ma klepe :devil: zrobi sie wydech i pojedziemy na chamownie bo sam jestem ciekaw co pokaze to bez wiekszej przepustnicy i bez SMT :)
skoda121 - 24 Cze 2009, 23:34
Temat postu: I niech jezyk będzie z toba :P
Jeżyk i wszystko jasne to on wiedzial co jest grane :devil: Next swap coming soon!!!! :devil: !!!
Ad@mus - 21 Wrz 2009, 10:27

co sie dziej sie ??
Fordon - 21 Wrz 2009, 18:55

Sie XR-ka eksploatuje dzien w dzien, awarii nie stwierdzono...

Escort wyjechal dzis z garazu po zmianie ukladu hamulcowego na zestawie RS2K i nawiercanych tarczach Mintex, do tego nowe samoregulatory, tuleje zawieszenia przedniego i w nastepny weekend wraca na diagnostyke czy aby nie umarla przeplywka...

Fiesta Szczepan no powiem wam ze lata az milo, wlasnie wyjechala ze stacji diagnostycznej ze swiezym przegladem, dodana jest przepustnica z 2.0, zestaw alusow 14"...
Troche ustawek na nocnych przeszla i powiem ze jestem mile zaskoczony (przed zmiana przepustnicy)wyjasnione zostaly : Astra GSI C20XE 170KM, Golf MK4 160KM 360Nm TDI, siakas toyota corolla, BME E36 328i...
Foty umieszcze pozniej... :)

[ Dodano: Pon Wrz 21, 2009 20:57 ]



[ Dodano: Sob Wrz 26, 2009 17:45 ]
Wracajac do tematu lub jak kto woli do meritum sprawy...
Essi przyjechal na zmiane ukladu hamulcowego z serii na RS2k, bardzo pozytywnie bo majac czym sie rozpedzac trzeba miec tez i czym sie zatrzymac...
Dalej wymiana samoregulatorow bo cos sie zjabawszy i zaczely klepac na ssacym :yyy:
No i we wnetrzu troche sie pozmienialo...
Na deser dla grupy teoretykow, jak mozna delikatnie zwiekszyc dawki na seryjnych wtryskach a to nie jest jeszcze ich wykorzystanie w 75% (patrz filmik)



http://www.youtube.com/watch?v=nCBAruKpcHU

kamil wolski - 26 Wrz 2009, 16:51

A mas zjakieś onboardy z raceów?
mareno - 26 Wrz 2009, 16:54

Mozna rzec - strach sie bac Szczepana :)
Fordon - 26 Wrz 2009, 16:59

Nie ma takich filmow, ani escorta ani fiesty, jak ktorys z wlascicieli bedzie chcial taki on board to sie zrobi :)
W sumie ze szczepana jest zwala bo to niepozorne jest jeszcze korek wlewu gazu trzeba zamontowac i w aso zamowilem juz wlepe " 1.3i "

Żółwik Tuptuś - 1 Paź 2009, 19:41

Oglądając filmik i czytając Twoje wyjaśnienia widać , że przy tworzeniu pierwszych stage-ów niepotrzebne są wymiany wtrysków na większe , gdyż seria w zupełności wystarczy ( mówimy o wolnossaku ) . To dobra wiadomośćgdyż wiem ile radości daje silnik trzymający fabryczną moc , a tutaj będzie jej odczuwalnie więcej .

Po co czasami ładować więcej skoro nie wykożystujemy tego co mamy :yes: .

Dobra robota :) i dawaj znak co dalej :)

ps: Swoją drogą - rodzaj rasowania jaki prezentujesz - nie jest może tak spektakularny jak internetowe bredzenie coponiektórych , ale jest pokazaniem drogi , jak za niewielkie nakłady finansowe można zrobić coś szybkiego .

Witamy w Projektach :)

odyniec - 1 Paź 2009, 22:41

co do Essiego i tego filmu. Paliwo kręciłeś w nim w całym zakresie o tyle samo, czy też w odpowiednich momentach dodawałeś odpowiednie ilości paliwa?
A i to zetec jest?

Fordon - 2 Paź 2009, 17:46

Paliwo podlewa od samego dolu ale zeby mialo to jakis sens trzeba jednak podlewac dopiero od 3300,3500rpm do konca, dalej przypilnowac AFR ale to jak bedzie dluzsza chwila to sie pobawimy z tym, tu jest tylko zwiekszone cisnienie na listwie i troche dluzszy czas otwarcia wtryskiwacza... Tak to jest zetec 2.0 16V tak jak to napisane jest w temacie :)

Fiesta Vendela byla dzis na hamowni, co zrobilismy zeby tam pojechac ??
Otoz jak juz wczesniej napisalem ze jest zmieniona z 1.8 RKC (115KM) na odpowiednik 2.0 16V 136KM i do tego podniesione cisnienie na listwie do stalych 3 barow.
Efekt no kurde jak na ssaka zdziwil mnie, ponizej jest nalozony wkres z pierwszego hamowania w/w fiesty po swapie i zapieciu pod ECU 1.6 oraz wykres z dnia dzisiejszego...


Mam nadzieje ze ktos bedzie spostrzegawczy i zauwazy do ilu krecimy tego ziutka...

Laskosz - 2 Paź 2009, 18:02

Fordon napisał/a:
podniesione cisnienie na listwie do stalych 3 barow

odpinasz tylko podciśnienie do regulatora czy coś więcej robisz? bo samo odpięce daje już 2.9-3.0 bara (sam mierzyłem)
i daj cynka na tego kompa bo czasem sie by mógł taki sprzydać ;)

Fordon - 2 Paź 2009, 18:11

Laskosz napisał/a:
Fordon napisał/a:
podniesione cisnienie na listwie do stalych 3 barow

odpinasz tylko podciśnienie do regulatora czy coś więcej robisz? bo samo odpięce daje już 2.9-3.0 bara (sam mierzyłem)
i daj cynka na tego kompa bo czasem sie by mógł taki sprzydać ;)

Mozna zrobic tak jak opisales ale to podcisnienie trzeba zaslepic bo bedzie bral lewe powietrze za przepustnicy...
Lub kupic regulator cisnienia paliwa do 5 bar :)
Bez SMT lub ECUmastera nie ruszam nic wiecej bo to bezsensowne, chyba ze Adrian skusi sie na porting glowicy i ewentualna zmiane kolektora wydechowego na ten z duratec-a.

Laskosz - 2 Paź 2009, 18:13

Fordon napisał/a:
Mozna zrobic tak jak opisales ale to podcisnienie trzeba zaslepic bo bedzie bral lewe powietrze za przepustnicy...

moje 1.8 reaguje na taki zabieg w ten sposób że najpierw podlewa a później komp kapuje że jest za bogato i obcina czasy otwarcia wtrysków :) mądrala :hahaha:

Fordon - 2 Paź 2009, 18:21

Laskosz napisał/a:
komp kapuje że jest za bogato i obcina czasy otwarcia wtrysków :) mądrala :hahaha:

Swinka albo zmien kompa ;)

kamil wolski - 2 Paź 2009, 18:31

Tak jak z opowieści słyszałem to spodziewałem się dużo innych cyferek na papierze. Jestem ciekaw jak to się sprawdzi z TDkiem po modach by Ja ;) .

btw. czy temperatura otoczenia w wolnossaku ma jakieś większe znaczenie?

Marek - 2 Paź 2009, 19:45

Do 7200 rpm to się fabrycznie Ziut kręci ;)
Fordon - 3 Paź 2009, 01:02

Marek napisał/a:
Do 7200 rpm to się fabrycznie Ziut kręci ;)

RS-ka czy to S-ka lub tez kazdy inny z zewnetrznym edisem ma rev limiter na 6500-6550rpm
tu masz obroty uzyteczne (hamownia obciazeniowa) a nie zabawa we wkrecanie silnika bez obciazenia lub pociagniecie go na 1 czy 2 biegu ze wskoczy sobie na taka wartosc...
Wyzej mozna zakrecic ale to tylko po podpieciu swinki, pytanie zasadnicze co na to hydraulika? Jak dla mnie te kompy z 1.6 sa bardzo dajne bo szybciej narasta Nm, ale za to moc wg tego co wczesniej auto pokaze na ECU dajmy na to z 1.8 bedzie nizsza o 3KM i 2Nm...

PumaRST - 3 Paź 2009, 09:05

Fordon napisał/a:
.. i ewentualna zmiane kolektora wydechowego na ten z duratec-a.


chyba na ten z BleckTopa a nie Duratec-a

Ad@mus - 3 Paź 2009, 10:27

Konrad to ja sie juz pogubilem, to jezdzi na kompie z 1.6 ?? czy ma wiazke z 1.6 a kompa z 1.8??
Fordon - 3 Paź 2009, 18:13

Ad@mus napisał/a:
Konrad to ja sie juz pogubilem, to jezdzi na kompie z 1.6 ?? czy ma wiazke z 1.6 a kompa z 1.8??

Zadna z konfiguracji nie jest mozliwa... to jezdzi na wiazce oraz ECU 1.6, bo jak podlaczysz EDIS-a pod wiazke 1.6 albo ECU 1.6 pod wiazke 1.8...
Calosc jest oparta tylko na 1.6 (wiazka + ECU + wiazka silnika z escorta EEC 5)

PumaRST napisał/a:
Fordon napisał/a:
.. i ewentualna zmiane kolektora wydechowego na ten z duratec-a.


chyba na ten z BleckTopa a nie Duratec-a

Mozna i ten i ten, prosciej osadzic ten z blacka top-a, a ten z Duratec-a trzeba lekko przerobic ale to zaden problem odkad mam dojscie do wycianania laserem :)
Stad moge sobie pozwolic na kombinowanie, a co za tym idzie czesto mozna zmieniac specyfikacje danego auta oraz jezdzic na hamownie i porownywac wszystko... moze komus przydadza sie takie zestawienia co mozna pod dany silnik dobierac zeby troche poprawic serie, przy czym nie sa to ogromne naklady $$$$$

[ Dodano: Sob Lis 14, 2009 23:48 ]
Z informacji tworczych, chlopaki tj. Norbert oraz Adrian (Vendel) postanowili mnie wyciagnac w same urodziny :9: na ich ustawke zeby przekonac sie ktora z aut jest szybsze, jako ze trafili zanim ruszylem kolejna partie %%% to postanowilem tam podjechac i ich wystartowac...
Odbyly sie 2 przejazdy na mokrej jezdni (obsza wylaczony z ruchu) oba przejazdy nalezaly do fiesty, w odleglosciach odpowiednio 2 do 3 dlugosci auta i tu zaczynam wyciagac wnioski z nastawow tylnego zawieszenia oraz jakosci opon na ktorych sie startuje.
Odnosnie umiejetnosci kierowcow sie nie wypowiadam bo nie ja mialem sie scigac :yes:
Na chwile obecna sprawa dalszych modyfikacji fiesty jest zawieszona do odwolania ze wzgledow $$$$, Escort za to zbroi sie w zabawki na T i to duze T...
Foto pogladowe narazie z fiesty pod maska:
http://img132.imageshack.us/i/img5222cz.jpg/

http://img196.imageshack.us/i/img5225ya.jpg/
W sprawach mniej tworczych to na chwile obecna mamy goFra MK2 1.8T na KKK 04 (dzieki Puma za rady, jada juz 440cc, zamiast 380cc)

Żółwik Tuptuś - 14 Lis 2009, 22:55

Fordon napisał/a:

Odbyly sie 2 przejazdy na mokrej jezdni (obsza wylaczony z ruchu)


grube mody , ale ten kawałek mnie rozwalił :ok:

przeca wszyscy się ścigamy na obszarach wyłączonych z ruchu ;)

PumaRST - 15 Lis 2009, 09:35

Fordon napisał/a:
(dzieki Puma za rady, jada juz 440cc, zamiast 380cc)


nie ma za co, w tym Golfie to zmieńcie IC na większe bo to jest za małe :yes:


Żółwik Tuptuś napisał/a:
Fordon napisał/a:

Odbyly sie 2 przejazdy na mokrej jezdni (obsza wylaczony z ruchu)


grube mody , ale ten kawałek mnie rozwalił :ok:

przeca wszyscy się ścigamy na obszarach wyłączonych z ruchu ;)


:hahaha: :hahaha: :hahaha:

Fordon - 9 Sty 2010, 21:53

Puma ja tylko kwleilem foto pogladowe jak auto wpadlo do garazu. Na chwile obecna wyglada to zupelnie inaczej, zaczynajac od IC, idac przez wtryski, elektryke, poszczegolne elementy wyposazenia... ogolnie ciezkie 25dni pracy przy aucie dzien w dzien...

IC oraz pomalowane od nowa i wyakrylowane elementy+ poler kwasiaka
Wszystko malowane recznie a nie z zadnego pistoletu.

Wtryski 440 z lewej i seryjny z 1.8T

Skrzynka bezpiecznikow z nowym OBD II ktorego nie bylo wogole (osoba ktora swapowala nie wiedziala gdzie i jak sie podpiac)

Lekka polerka tez reczna a nie maszynowa...
Co by nie bylo jakas odskocznia od mechaniki oraz zabawy z fordami :)


To sie wstrzelilem z IC w zderzaku :)

Pozdro bo nie dlugo kolejny ford wpada na garaz :)

Rkalitka - 9 Sty 2010, 22:37

golf widzę, że doinwestowany....a corsa jest niesamowita :yes:
Laskosz - 10 Sty 2010, 00:58

same brzydale :) dobrze Fordon że kręcisz ten kołowrotek :ok:
Krawiec - 10 Sty 2010, 01:01

kozak projekty
elmek13 - 10 Sty 2010, 01:17

Corsa to dopiero rusza na światłach....
marcel20 - 10 Sty 2010, 10:44

No ładnie widze że kolejna Corsa B z V6 - chyba Kamil to zapoczątkował co??

http://corsasport.pl/foru...1dcd&start=1020

Ale widze, że w białej bardziej pogrzebane ;)

Ad@mus - 10 Sty 2010, 12:12

i pomyslec ze kiedys swap 2.0 zeteca do fiesty był WOW :devil:
elmek13 - 10 Sty 2010, 12:35

Ad@mus napisał/a:
swap 2.0 zeteca


Dobrze mówisz było.

Ad@mus - 10 Sty 2010, 13:57

sie mowi EVOLUSZON!!
jak tak dalej pojdzie to niedlugo w mk3 bedziemy montowac v6tki i v8ki
odwieczne pytanie biszkopta: "gdzie sie to zmiesci" wkoncu odejdzie do lamusa i zamieni sie w stwierdzenie, noooo... zmiescilo sie :) i tu banan

elmek13 - 10 Sty 2010, 14:44

Ad@mus napisał/a:
v8ki


Ja już zastanawiam się nad 4,2 V8 z audi-cy do fiesty.... :devil:

odyniec - 10 Sty 2010, 20:12

elmek13, chyba w bagażniku wozić :rotfl:
Ad@mus - 10 Sty 2010, 20:17

Odi-bagaznik jest mniejszy od komory silnika :p
raczej za siedzenia jak w mr2 :devil:

odyniec - 11 Sty 2010, 14:50

o...czyli silnik położony centralnie ;) dobry rozkład masy będzie :D
Marek - 18 Sty 2010, 00:48

Fordon: Gdzie przy plastikowym kolektorze ssącym umieszczasz czujnik temp zasysanego powietrza ? W dolocie przed przepustnica ?
Fordon - 18 Sty 2010, 14:41

Mozesz dac go tak jak seryjnie siedzi na dolocie plastikowym przed przepustnica, a najlepiej to go wcale nie podlaczac...
Pogladowe foto :)

Rkalitka - 18 Sty 2010, 16:47

Tak odbiegając od tematu.....korektory hamowania są wkręcone przy pompie od razu na tej fotce??
bidżej - 18 Sty 2010, 17:00

Rkalitka, tak.
Ad@mus - 24 Sty 2010, 21:53

obstrykajcie wkonu ta fieste noooo!!! :D
Żółwik Tuptuś - 24 Sty 2010, 21:56

To nie są korektory siły hamowania :)
Ad@mus - 24 Sty 2010, 22:02

a co??
bidżej - 24 Sty 2010, 22:04

no właśnie, co? :fox:

z tego co wiem, to korektory mechaniczne jako takie miały "sportowsze" wersje, a cywile takie oto dławiki na przewodach...

Żółwik Tuptuś - 24 Sty 2010, 22:05

takie zaworki , służące do tego , aby w miare zużywania się tylnych okładzin i bębnów dalej pedał nie wchodził zanim nie zacznie hamować tył .
Ad@mus - 24 Sty 2010, 22:33

samoregolatory??
Darekmk3 - 24 Sty 2010, 22:34

Żółwik Tuptuś napisał/a:
takie zaworki , służące do tego , aby w miare zużywania się tylnych okładzin i bębnów dalej pedał nie wchodził zanim nie zacznie hamować tył .


ja sie spotkalem z tym ze mialy to wersje po 93r.. a przed 94 byly te duze - ja np seryjnie mialem w swojej bylej 1.3 te duze a byla to 92r...,i z tego co widzialem to 1.1 tego nie mialy tylko od 1.3 w góre ale moge sie mylic :)

Żółwik Tuptuś - 24 Sty 2010, 22:41

nie wiem , gdzie to było , a gdzie nie było .

To jest prymitywny zawór zwrotny służący do ustawienia tylnuich cylinderków w takiem miejscu aby były zaraz przy szczękach ( które ustawiają przy bębnie samorególatory , te z ząbkami itd )
A to wszytko po to aby pedał nie flaczał w miarę zużywania elementów , ale nic nie ma wspólnego z korygowaniem siły hamowania na tył .

odyniec - 24 Sty 2010, 23:09

Żółwik Tuptuś, na przód owszem, ale z tyłu samoregulatory na ząbkach w bębnie były...
Żółwik Tuptuś - 25 Sty 2010, 20:29

Odi skup się .

Z tyłu są samoregulatory , które pod wpływem zużycia ustawiają SZCZĘKI hamulcowe tak aby były w odpowiedniej odległości do bębna .
Ten samoregulator nie ustawi cylinderka , bo ten jest elementem układu hydraulicznego i cofa się po zdjęciu nogi z pedału hamulca . Aby właśnie cylinderek także pozostał ( w miarę zużywania okładzin i bębna ) przy elementach , które rozpiera , zastosowane są takie prymitywne zawory przepuszczające w jedną stronę( no prawie ) tzn z kulką w środku .

Jak wyjmiesz to z auta i potrząśniesz ( tym cypideuszem a nie głową) to usłyszysz jak w środku lata kulka .

Korektor siły hamowania MUSI być nastawny , jeżłei ktoś twierdzi że siłą bezwładności może go obsłużyć - nie wie o czym mówi .
Mój korektor siły hamowania wyginał przy naciśnięciu pedału hamulca gięte kątowniki 3mm jak miętkiego wafla . To jest hydraulika , a nie origami !

bidżej - 25 Sty 2010, 20:51

Żółw, Ty mądrze gadasz nawet :fox:
Żółwik Tuptuś - 25 Sty 2010, 21:00

bidżej, - ćwicze kurde czasami , ale tak wogóle to Ci się zdaje :)

Ale zrobiliśmy Fordonowi OT o jakiś pierdołach - sorka .

odyniec - 25 Sty 2010, 21:27

no fakt, mądrze gada i nawet zrozumiałem, dzięki Żółw!
Żółwik Tuptuś - 25 Sty 2010, 22:13

odi, :ok:
squadak - 26 Sty 2010, 09:17

Żółwik Tuptuś napisał/a:
nie wiem , gdzie to było , a gdzie nie było .

To jest prymitywny zawór zwrotny służący do ustawienia tylnuich cylinderków w takiem miejscu aby były zaraz przy szczękach ( które ustawiają przy bębnie samorególatory , te z ząbkami itd )
A to wszytko po to aby pedał nie flaczał w miarę zużywania elementów , ale nic nie ma wspólnego z korygowaniem siły hamowania na tył .

nie jestem jakos do konca przekonany ze to tylko zaworek, kumpel w pugu 205 mial takie same badziewka wkrecone w przewody do tylnych hamulcow, tyle ze on ma z tylu orginalnie tarcze bo to 205 gti, tym samym moim zdaniem odpada teoria ze to blokuje cofanie tloczka bo przynajmniej w tym przypadku dba o to sam zacisk. dodatkowo po wyjeciu tego tyl zaczal mu mocniej hamowac - ale to akurat moze byc rownie dobrze zwiazane z tym ze przy okazji wymienial wszystkie przewody hamulcowe ;)

PumaRST - 26 Sty 2010, 12:48

no to sie wypowiem: te "zaworki" nie przepuszczają płynu hamulcowego do puki nie wciśnie sie mocno hamulca, chodzi o to żeby tył nie zaczoł wcześniej hamowac niz jest to potrzebne, jak wiadomo przód to podstawa hamowania, co wiecej dzieki tym zaworką mamy równe ciśnienei na obu tylnich kołach co uniemożliwia stawianie auta bokiem przy ostrzejszym hamowaniu. Wiec w jakimś sensie są to regulatory hamowania tylniej osi
Żółwik Tuptuś - 26 Sty 2010, 20:11

squadak - w przypadku tarcz z tyłu te zbiorniczki pełnią dokładnie takie samo zadanie . Zacisk tylni idący na tarczę ma znacznie większy ruch roboczy podczas hamowania niż przedni ( ma dodatkowo z tyłu mechanizm zaciągania ręcznego )

Pomimo tego że te zaciski z zewnątrz wyglądają praktycznie tak samo ( przedni i tylny ) to jednak inne konstrukcje ( tylny w celu włożenia klocka się wkręca , przedni - wciska - pamiętasz ? )

Co do poprawy hamowania - także bardziej bym stawiał na zmianę przwodów :)


Puma - Twoja teoria przypomina taką mówiącą o tym , że jak otworzymy wszyscy na świecie lodówki , to się klimat oziębi i zatrzymamy globalne ocieplenie .

Wiem że sytuacja o jakiej piszesz miałą miejsce , ale tutaj stawiałbym także na coś innego - tym bardziej , że tak jak piszesz głównym problemem było nierówne hamowanie tylnych kół , a nie zbyt silne . Oba zaworki , jakie założyłęś są identyczne , więc może wcześneij koła były źle odpowietrzone ?

ps: Mówiąc po ludzku - ten zaworek jest większy od Twojego mózgu i ma dodatkowo element komplikujący w postaci kulku w środku , ale nie przeceniaj go - w poziomie myślenia jesteście podobni :yes: .

ps2 : Te zaworki pełnią jeszcze jedną ważną funkcję o jakiej nie wspomniałem - poprawiają bezpieczeństwo .
W przypadku rozszczelnienia zacisku , lub przewodu za takim zaworkiem , zawór się zamyka i uniemożliwia wypłynięcie całego płynu ,czyli pozostałą częśćsekcji działa .

Darekmk3 - 26 Sty 2010, 21:20

Żółwik Tuptuś napisał/a:
[
W przypadku rozszczelnienia zacisku , lub przewodu za takim zaworkiem , zawór się zamyka i uniemożliwia wypłynięcie całego płynu ,czyli pozostałą częśćsekcji działa .


znowu ot- moze co lepsze posty wydzielic i wlozyc do jakiegos faq jak juz sie ustali wkoncu po co to ? ale ja tez cos powiem - ogolnie teoria Pumy jest mi bliższa choc Twoja sensowniej napisana :P , a z tym co zacytowalem sie zgodzic nie moge bo jak zmienialem przewody ze zadku w mojej bylej mk3 i cylinderki i szczeki to wlasnie celowo nie przytkalem przewodu co by stary plyn zlac i otco caly plyn zlecial, wiec co mialem te czukiereczek niesprawne? - moze ale niegdy w tej fiescie nie bylo zadnych problemow z heblami a dostawały na torze po dupe bardzo

pozdro :)

Żółwik Tuptuś - 26 Sty 2010, 22:03

Darek, - jak te zaworki wyjmiesz z auta i ustawisz w odpowiedniej pozycji , to sie nie da dmuchnąć w nie ( tzn są zamknięte ) mogło cuś podejść pod kulkę .
Długo nad tym siedziałęm , zanim mnie taki jeden przekonał do czego toto jest m bo także zakupiłem dwa zestawy tego czegoś jako korektory ,a ostatecznie musiałem inny lepić .

Fordon - 26 Sty 2010, 22:44


Zeby takie OT zrobic...
Dzial mechanika albo TM...

squadak - 26 Sty 2010, 23:21

ostatni ot :D
Żółwik Tuptuś napisał/a:
squadak - w przypadku tarcz z tyłu te zbiorniczki pełnią dokładnie takie samo zadanie . Zacisk tylni idący na tarczę ma znacznie większy ruch roboczy podczas hamowania niż przedni ( ma dodatkowo z tyłu mechanizm zaciągania ręcznego )

Pomimo tego że te zaciski z zewnątrz wyglądają praktycznie tak samo ( przedni i tylny ) to jednak inne konstrukcje ( tylny w celu włożenia klocka się wkręca , przedni - wciska - pamiętasz ? )


tylny zacisk przy wymianie klockow sie wkreca ze wzgledu na samoregulator w postaci specjalnej sruby od drugiej strony tloczka - ona trzyma tloczek od tylu zamiast plynu w momencie kiedy zaciagasz reczny
podobnie w bebnach samoregulator trzyma szczeki zamiast cylinderka przy zaciaganiu recznego i dlatego tez plyn z cylinderkow sie nie cofnie - nie potrzeba tu zadnych zaworkow do tego ;)

i jednak teoria Pumy mi bardziej lezy ;)

Darekmk3 - 26 Sty 2010, 23:43

squadak napisał/a:
ostatni ot :D
Żółwik Tuptuś napisał/a:
squadak - w przypadku tarcz z tyłu te zbiorniczki pełnią dokładnie takie samo zadanie . Zacisk tylni idący na tarczę ma znacznie większy ruch roboczy podczas hamowania niż przedni ( ma dodatkowo z tyłu mechanizm zaciągania ręcznego )

Pomimo tego że te zaciski z zewnątrz wyglądają praktycznie tak samo ( przedni i tylny ) to jednak inne konstrukcje ( tylny w celu włożenia klocka się wkręca , przedni - wciska - pamiętasz ? )


tylny zacisk przy wymianie klockow sie wkreca ze wzgledu na samoregulator w postaci specjalnej sruby od drugiej strony tloczka - ona trzyma tloczek od tylu zamiast plynu w momencie kiedy zaciagasz reczny
podobnie w bebnach samoregulator trzyma szczeki zamiast cylinderka przy zaciaganiu recznego i dlatego tez plyn z cylinderkow sie nie cofnie - nie potrzeba tu zadnych zaworkow do tego ;)

i jednak teoria Pumy mi bardziej lezy ;)


mi tez :P - to juz ostatni :) teraz szlo by to poczyscic i do jakiegos faq wkleic co by wiedzial ktos albo do hyde w zapomnienie :)

Żółwik Tuptuś - 27 Sty 2010, 07:06

Dobra poddaję się :)

Jak założyłem tarcze z tyłu , to te wasze baryłki czukiereczek ,, a korektor z łady tak i tył hamuje proporcjonalnie do przodu .

Zresztą teorię , którą głosicie sam mocno forsowałem , ale dopiero po tym jak się przekonałem że to nie zdaje egzaminu , a Mac Gywer powiedział " a nie mówiłem " dałem się przekonać że jest inaczej .

Zresztą to wszytsko i tak czukiereczek :)

PumaRST - 27 Sty 2010, 08:43

Głąbie nie mówimy o modzie tylko serii, gdy założyłeś tarcze z tłoczkiem to na pewno hamulec był za mocny,

ale generalnie chuuujj tam, jedno jest pewne bez tych zaworków tył kiepsko hamuje :hahaha: :1xf: :1xf:

Żółwik Tuptuś - 6 Mar 2010, 19:06

sprzątam .
Fordon - 14 Mar 2010, 15:49

Jako ze ostatnio jestem zaganiany wiec za specjalnie czasu nie mam... jednak maly UP zrobic moge...
Escort:

Silnik out... a to tylko dla tego ze...

Dalej male przymiarki wstepne...

I juz na gotowo kolektor pod T.



CDN.
PS. Puma ogarnolem temat i to pasuje tylko auto mial dzwona i jakis pijany druciaz to skladal. :hihihi:
Jeszcze blood brothera dawce bede musial obfocic :)

Ad@mus - 14 Mar 2010, 18:36

allle karrboon :D
wkuncu bedzie dmuchany :D

Daras84 - 14 Mar 2010, 21:33

pieknie panie :D

dmuchawce latawce wiatr.... ;) to masz 2,0 ?

Vendel - 15 Mar 2010, 07:16

No proszę wkońcu turbo burbo, biedrona teraz będzie bez szans.
PumaRST - 15 Mar 2010, 08:20

to jest T3 jak sądze.

widzisz a nie mówiłem że sie zmieści :hahaha:

Fordon - 15 Mar 2010, 15:08

Daras84 napisał/a:
dmuchawce latawce wiatr.... ;) to masz 2,0 ?

Ja tam 2.0 nie mam :) ale escort tak...
Vendel napisał/a:
No proszę wkońcu turbo burbo, biedrona teraz będzie bez szans.

Biedronke tez mozna wyposazyc w suszarke :yes:
PumaRST napisał/a:
to jest T3 jak sądze.

widzisz a nie mówiłem że sie zmieści :hahaha:

Nom teraz to tak... jak dostalem nowe dolne mocowanie chlodnicy a nie jakies cos :rotfl:
W fiescie to przymiezalem i da sie a tu wlasnie byl error...

[ Dodano: Sob Mar 27, 2010 16:18 ]
No to mamy tak:
splyw oleju z turbiny wykonany z alu (PA6) dla mniej zorietowanych jest to tak zwane aluminium lotnicze.

Wzorcem byla dluga nasadka 10-ka :-)

Glowica jest juz poskladana i czeka az dociagne ja juz na gotowo bo na kanapce nie ma zartow.
No i ostatni zakup na szybko to R888, czyli niech trakcja bedzie z wami. :)

C.D.N

dark86ford - 28 Mar 2010, 10:31

Fordon napisał/a:
No i ostatni zakup na szybko to R888, czyli niech trakcja bedzie z wami. :)
:twisted: złoooooo :twisted:

eskorcik zapowiada sie konkretnie, bedzie zapewne mial niezlego kopa skoro takie "malutkie" oponki dostaje <8>

STELMI - 10 Kwi 2010, 09:51

fajna corsa :-P
Fordon - 17 Kwi 2010, 09:30

Troche szalenstwa do escorta :hihihi:


Wiecej polerowanych elementow juz w krotce.

Daras84 - 17 Kwi 2010, 10:42

daj zdjecia calej corsy ;)
a1topgear - 17 Kwi 2010, 16:11

Masz na CorsaSport;)
yarbin - 17 Kwi 2010, 17:36

Myślę, że STELMI, się nie obrazi, ja sam projekt śledzę z zapartym tchem: klik
STELMI - 24 Kwi 2010, 21:41

nie mam nic przeciwko. Szkoda tylko, ze jak kiedyś skończę i dam temat na forum SR, czy tam RF to nie będzie zaskoczenia, bo gdzie bym na jakieś forum nie wszedł to widzę link do mojego tematu :)
Fordon - 29 Kwi 2010, 21:02

Z ogloszen parafialnych to:
Vectra sprzedana :yes:
Fiesta "szczepan" kupiona czyli witamy kundla 1800RS pod domem, jeszcze cos do turlania sie na co dzien musze kupic i jestem happy...
Auto od swapu do dzis zrobilo blisko 10k km, wiec czas zamowic zabawki do niej, i zwmocnic lekko heble bo 260mm z RS2000 nie wystarczaja mi juz, na zapleczu czeka zestawm 302mm heble z ST :-) do tego piggy back, nowe tulejki, plyn hamuclowy no i niestety poduszki silnika oraz skrzyni, bo lakiernicy urzadzili sobie upalanie auta... po za tym auto fajne po mimo braku klimy oraz elektryki, spalanie w miescie od 7,8 do 20l/100km srednio mi wychodzi 8.4-8.5/100km.
Trasa no tu szok bo jadac do 120km/h wychodzi 5,9-6,5/100km (rozbierznosc taka tylko dla tego ze trzeba czasem wyprzedzic z 3 tiry na raz...) :hahaha:

Rkalitka - 29 Kwi 2010, 21:07

No fajnie, fajnie:)

1. Czy heble 300mm podejdą z zaciskami bez rzeźby, czy trzeba dorabiać nowe mocowania zacisków??

2. Felga minimum 15"??

3. co wtedy z tyłem??

4. a pompa hamulcowa nie byłaby wydajniejsza z escorta/mondeo??

Fordon - 29 Kwi 2010, 21:13

ad.1 heble to zacisk wraz z jazmem sa P&P pasuja baja...
ad.2 pod 15" pasuja ale tylko na felge peugota z ET12
ad.3 tyl renowacja bo jest tam straszny smietnik cos czuje, zwlaszcza ze piszczy przy przegrzaniu...
ad.4 po co skoro seria daje rade :)

kamil wolski - 29 Kwi 2010, 21:27

Fordon napisał/a:
no i niestety poduszki silnika oraz skrzyni, bo lakiernicy urzadzili sobie upalanie auta...


Jay z braciszkiem zanim znaleźli pistolet do lakierowania upalali na boku? Ała...

Fordon - 29 Kwi 2010, 21:41

kamil wolski napisał/a:
Jay z braciszkiem zanim znaleźli pistolet do lakierowania upalali na boku? Ała...

No az sie sprzeglo posralo, odnosnie mechaniki ich sie nie wypowiadam, bo nie zapezpieczona sruba centralna polosi oraz luzne sruby na kolach powinny dac odpiedni obraz... nic nie mowiaz juz o wylamanym czujniku VSS dla EEC 5, gdzie zrobiono nieudolnie zaslepke i olej sobie wyciekal ze skrzyni... tak jakos dziwnie zaczela warczec przy 2zl na zegarze... wiec zal PL.

Ad@mus - 29 Kwi 2010, 21:53

herclich wilkomen :D
n/a czy psst??

PumaRST - 30 Kwi 2010, 08:23

Fordon, a jaka tam jest pompa hamulcowa, bo mnie w zupełności 260mm wystarczało wiec śmiem twierdzić że gdzie indziej leży problem.
Fordon - 8 Maj 2010, 22:43

Ad@mus, czy N/a czy psst, zobaczymy co mi do lba strzeli... narazie jest ok...
PumaRST, Problem lezy w: spalonych klockach i tarczach, przegotowanym plynie ktory wygladal jak cherbata ( a rok temu wymienialem caly), tyl heble nie istnieja.
Pompa seria z 1.3
Po za tym doszly nowe czesci takie jak:
Nowa chlodnica Valeo + nowy plyn+ nowe poduszki skrzyni + poduszki silnika obie+ kpl tulej lemforder+ lozysko przod ruvile+ tarcze brembo + klocki ferrodo premier+ swiece OE FORD Motorcraft.
Jeszcze termostat musze wymienic i bedzie bajera.

PumaRST - 9 Maj 2010, 09:07

to zmień pompe hamulcowa :yes:
Fordon - 19 Maj 2010, 20:48

Heble + SMT6 do tego czeka zestaw tulej lemfordera, nowe poduszki skrzyni, lozysko przod, klocki ferrodo premier + Plyn Ferrodo Racing 5.1 nowe swiece Forda.


Na chwile obecna biedronka wyglada tak.


No i na deser alu 14" RS1800.

[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 22:58 ]
No wiec jako ze padl mi czujnik polozenia walu, to swtierdzilem ze OK wywalam cala instalke silnika biore do domu i bedzie to niezly pretekst do tego zeby zainstalowac SMT6 :)
czyli zbrojenie na zlot... a czeka jeszcze jedna rzecz do montazu :)

CDN jutro

[ Dodano: Pią Maj 21, 2010 20:08 ]
SMT zapiete, wstepnie bawilismy sie mapami i jest z lekka przedobrzone na mapie bo AFR na wolnych pokazuje sie 14,7 na pelnym ogniu 11.3... musze wskoczyc na wyzszy AFR...

[ Dodano: Pią Maj 21, 2010 22:47 ]
No i mamy na pelnym ogniu AFR 12,4-12,6 zaleznie jak sie jej zachce... na wolnych 14,7- 14,8.... szkoda ze nie mam ladowarki do laptopa w aucie, to bym mogl sobie pojezdzic wiecej niz 45minut....

[ Dodano: Sob Maj 22, 2010 11:39 ]
Test podczas strojenia, 3 osoby na pokladzie i pod gorke :)
http://www.youtube.com/watch?v=1MJzJ3EZI-Y

[ Dodano: Nie Maj 23, 2010 22:30 ]

Fiesta stroila fochy ale juz jest dobrze :)

Piter - 27 Maj 2010, 12:14

No ładnie.
Co to za tarcze?

Fordon - 27 Maj 2010, 14:49

yyyy hmmm te tarcze to juz Mikoda, bo w przeciagu 2 dni udalo mi sie sprzedac 2kpl brembo tak samo nawiercanymi, a ze IC w bdg juz wiecej nie ma tarcz brembo do RS2K to padlo na Mikode...
Żółwik Tuptuś - 27 Maj 2010, 16:04

Fordon, - daj znak jak one , bo na popękanych Zimmermanach daleko nie zajadę .
Laskosz - 27 Maj 2010, 21:28

wydaje mi sie mikoda cikawą opcją :) sam sobie chyba kupię
Ad@mus - 27 Maj 2010, 21:35

fajnie to jedzie :) ale widze ze tez sie tak nie nakreca ten silnik jak rqb... podobnie moje 2l jezdzi wiec juz ladnie rkc podlubales :)
Fordon - 28 Maj 2010, 14:42

Ad@mus, Spokojnie to byl tylko test mapy po 45 minutach jazdy, gdzie do ustawienia byla narazie papa do jazdy codziennej "MAP A" i na deser zostawiam sobie "MAP B" gdzie w tytule mozna wpisac FUCK THE FUEL ECONOMY... mam nadzieje ze doczytales iz to w 3 osoby i pod gorke a dokladnie wjazd na mosty warszawskie w bdg :)
W ten weekend bede dalej bawil sie mapami...
BTW. zaplon w fordzie jest do ruszenia, zarowno w przod i w tyl jak by to kogos interere :devil:

Ad@mus - 28 Maj 2010, 22:00

jestem ciekawy jak to bedzie na MAP B, oczywiscie filmiku nam nie pozalujesz :)
STELMI - 3 Cze 2010, 21:45

Corsa popracowała sobie nieco dzisiaj (marchewy z wydechu niczym w F&F :D )
kuba87 - 3 Cze 2010, 22:56

hyhy 1.3 ze stozkiem ładnie ciągnie :rotfl:
az beemki pouciekały <oki>

kamil wolski - 3 Cze 2010, 23:14

Przydałoby się podzielić chyba te tematy na poszczególne auta bo Stelmi pisze o Corsie, Kuba tak ni z gruchy ni z pietruchy mówi o Fieście i się pogubić można.
STELMI - 5 Cze 2010, 21:38

http://www.youtube.com/watch?v=INIygRBaCdk

Wielkie dzięki Fordon za ogarnięcie tematu, bez Ciebie Corsa by nie chodziła!!!

Fordon - 5 Cze 2010, 23:13

Podobno nie mozliwe zeby to zagadalo na tej instalacji...
Ad@mus - 16 Cze 2010, 00:53

ustroiłeś już tego kompa??
Fordon - 17 Cze 2010, 09:57

Ustroiles... auto jezdzi a co i jak dziala zobacze na zlocie jak bedzie sie to spisywac z rownymi sobie przy dlugiej skrzyni.

[ Dodano: Czw Cze 17, 2010 11:14 ]
A bym zapomnial...
http://www.youtube.com/watch?v=aDR4LlZj_bE

[ Dodano: Nie Cze 20, 2010 21:39 ]


Mowi wiecej niz...

Peedro - 26 Cze 2010, 11:00

No właśnie ;] nikt tu nic nie napisał o 1 miejscu Fordona ;] fiesta śmigała jak szalona, przezroczyste paliwo przepaliła i 1 miejsce zasłużenie zgarnęła :ok:
Żółwik Tuptuś - 26 Cze 2010, 11:36

Peedro, - odkąd znam Fordona to przyjeżdża , robi swoje i wraca do domu ( na ogół z Pucharem ) Bez rozgłosu i niepotrzebnego cyrku ( na przykład takiego w stylu Żółwia )

Brawa dla Ciebie Fordon, bo auto zacne i w nowatorski dla fieściarzy sposób budowane ( zresztą nie pierwsze ) . Oby tak dalej :ok:

Przejażdżka na dojazdówce do 1/4 mili była miłym przeżyciem :)

PumaRST - 1 Lip 2010, 06:29

Konrad, bardzo ładny czas n a 1/4 mili jak na 1,8 16v. Gratuluje :yes:
STELMI - 12 Lip 2010, 23:23

http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C14149099
Ad@mus - 19 Gru 2010, 14:22

od lipca tutaj cisza a zmiany byly ... prosze o kontynuacje watku
Fordon - 19 Gru 2010, 16:00

A co mam dodawac?? XR2i jezdzi po bdg gdzies u kogos, czarna matowa poszla na taile, essi zimuje w podziemnym garazu i czeka na wiosne, jedynie co sie w nim zmienilo to doladowanie i elektronika, bo boost jest ustawiony na 0,8 bara i jest map z esiego cossie, a ecu master ustapil miejsca SMT6.

Wszystko.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group