Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Podświetlanie licznika

dimit4i - 23 Kwi 2009, 13:29
Temat postu: [MK3] Podświetlanie licznika
A wiec, w mojej Fofi kolejny problem, podświetlanie licznika padło, żarówki niedawno wymieniłem na nowe, ale sądzę że mógł paść bezpiecznik (tylko który <???> ), lub zrobiło się jakieś zwarcie, bo ostatni pojawił się problem z lampką w kabine, raz świeciła, a raz nie, jak była wyłączona to piszczałka od świateł działała, a jak światła były włączone to lampka się zapałała, ale piszczała nie działała, co może być przyczyną?? Bo z latarką na liczniku jeździ się nie najwygodniej :9:
trzeci - 23 Kwi 2009, 13:31

Sprawdż na początek bezpieczniki.
Ich wykaz masz tutaj
Pozdro ...

dimit4i - 23 Kwi 2009, 18:25

Bezpiecznik sprawdzone tzn 2 i 17 !! Jakieś inne koncepcje są?? A jest jakiś bezpiecznik w zegarach może, czy nie bardzo??
jackrzec - 23 Kwi 2009, 20:07

dimit4i napisał/a:
A jest jakiś bezpiecznik w zegarach może, czy nie bardzo??
Żadnych innych po za tymi co ci prezes podał to nie ma. Musisz mieć coś z kablami. Może wyjmij tą skrzynkę bezpieczników (są dwie śrubki które odkręcasz i dwa zatrzaski po bokach i wychodzi w dół do przodu) i zobacz czy nie widać jakiegoś zwarcia. Druga sprawa, to zobacz czy wtyczka od licznika dobrze siedzi na swoim miejscu - dla pewności ją wyjmij i włóż z powrotem do oporu.
hubi_2006 - 23 Kwi 2009, 21:46

u moich starych było coś takiego z oświetleniem właśnie licznika, migało sobie..... ale mechanik to naprawił bez problemu.... tylko że nie powiedział co to było ;-(
Blackknight88 - 24 Kwi 2009, 18:03

Witam serdecznie!

Jestem nowy na tym forum i mam nadzieję, że panuje tu miła atmosfera dla nowicjuszy. Liczę również na to, że zyskam nieco informacji na temat napraw Fiest, tuningu itd :)

Poza tym mam na imię Karol ;)

A teraz wracając do tematu, by nie tworzyć drugiego takiego samego to wypowiem się tutaj.

Otóż w mojej Fieście jest następujący problem. Brak podświetlania licznika oraz zbyt słabe światło stop z prawej strony a zbyt słabe światło czerwone z tyłu przy mijania i postojówkach ale z lewej strony, czyli odwrotnie. Problem nawinął się kilka dni temu nagle, w dzień co prawda nie widziałem podświetlania tablic, więc dopiero wieczorem skroiłem się, że coś jest nie tak. Na pierwszy ogień poszły bezpieczniki, wszystko ok. Potem zdjąłem obudowę liczników i sprawdziłem żarówki, jedna spalona, ale druga w porządku. Nie wiem czy jest tam polączenie szeregowe czy równoległe do żarówek ale powinno świecić. Podświetlanie nawiewu działa, natomiast nie działa jeszcze podświetlanie regulacji reflektorów -_-. Zaglądałem w kable pod kierownicą, wszystko ok, nic nie zwisa i nie wygląda mi na przetarte, przekaźniki też w porządku wszystko działa, awaryjny jak włączę to na poczatku buczy jakby trzeszczał plastik o plastik, ale potem już normalnie działa. z tyłu samochodu w lampach patrzyłem żarówki całe, kable dobrze podłączone, jak włączę zapłon to lewe światło ledwo z tyłu co się żarzy, a prawe świeci normalnie. Natomiast gdy naciskam stop, to tam gdzie się żarzyło świeci mocno, a w prawym słabo ;/ .
Nie wiem naprawdę gdzie leży wina. Trzeba dodać, że wczoraj jak nic nie kombinowałem to po włączeniu świateł i otwarciu drzwi a tym samym odblokowaniu krańcówki, nic nie piszczało przypominając o włączeniu świateł... nie działa tylko podświetlanie licznika. Wskaźniki jak prędkość, paliwo, temperatura, ręczny, olej, kierunki, długie działają bez zarzutu. Dzisiaj dobierając się i właśnie sprawdzając rzeczy wymienione wyżej (wczoraj na szybkiego tylko bezpieczniki sprawdziłem) odkręcałem żarówki od podświetlania tablicy. Tą co była spalona styki zwarłem śrubokrętem bo pomyślałem, że może jest to połączenie szeregowe i skoro jedna spalona, to obwód jest otwarty i prąd nie płynie no i cóż.. iskry poszły, ale nic nie strzelało itd. Dziwna sprawa... przestało mi podświetlać wskaźniki nawiewu, szukałem w schemacie bezpieczników który jets odpowiedzialny za to podświetlanie, ale się nie doszukałem.. o tyle dziwne, że podczas włączania świateł drzwi zaczęły piszczeć, natomiast nie było lewego postoju.. sprawdziłem bezpiecznik i on siadł.. ale czy to możliwe, że od zwarcia żarówek na podświetlaniu licznika ? no nie wiem, wymieniłem go na ten z podświetlania (nie mam niestety zapasowych) i postojówka działa, jednak tak jak wcześniej. czyli słabo się żarzy z lewej a mocno świeci z prawej. Drzwi piszczą po wymianie bezpiecznika czyli jak wyjąłem bezpiecznik od podświetlania to nic mi się nie świeci na tablicach, nawet wskaźniki ręcznego itp.

Czyli już nie wiem co może być nie tak. Ehh.. jak jest bezpiecznik w pozycji 17 czyli od hamulca i podświetlania licznika, to podświetlanie nie działa, ale kontrolki są w porządku, tylne światło stopu i hamulca się pieprzy oraz jak wyjmę bezpiecznik to ze światłami z tyłu jest tak samo tylko, że podświetlanie na tablicy to totalna klapa bo już nic się nie świeci...

Ma ktoś może jakiś pomysł co mogło siąść ? Co mogę zrobić ?
W najgorszym wypadku pojadę do elektryka samochodowego, ale sam nie wiem ile mi policzy za pewnie błahostkę.

Dziękuję bardzo wszystkim za pomocne odpowiedzi oraz pozdrawiam serdecznie.

jackrzec - 24 Kwi 2009, 21:18

Wg mnie to jest kiepska masa w lampach - najpierw ściągnij te wtyczki z lamp i dobrze wyczyść i załóż z powrotem i zobacz czy działa. Z tyłu - stojąc przodem do bagażnika pod lewą lampą trochę niżej w stronę środka jest taka śrubą do której dochodzi kilka brązowych przewodów - zobacz czy czasem się któryś nie urwał, albo czy śruba nie jest luźna. Żadna żarówka w aucie nie jest podłączona szeregowo - wszystkie są na 12V i jak którąś zwierasz to robisz zwarcie. i sprawdź bezpieczniki, ale nie "na oko" tylko jakimś miernikiem, bo często jest tak że wygląda dobrze ale jest lipny.
Blackknight88 - 25 Kwi 2009, 18:27

Dobra, problem rozwiązany :)
@Jacek Dzięki za pomoc. Problemem była poluzowana śrubka pod lampą właśnie. Dokręcone, spalony wcześniej bezpiecznik wymieniony, wszystko działa :) Co prawda licznik na razie podświetla mi 1 żarówka bo druga się spaliła ale na dniach będą wymieniane na niebieskie odpowiedniki.

Pozdrawiam

dimit4i - 26 Kwi 2009, 18:01

Blackknight88, jak śrubka i gdzie, jak naprawiłeś to podświetlanie licznika, wytłumacz na spokojnie :9:
Blackknight88 - 28 Kwi 2009, 11:24

Ok teraz co i jak robiłem.. Może to coś pomoże..
W poprzednim poście nastąpiła pomyłka. Teraz dopiero to zauważyłem. Zamiast śrubki miała być wtyczka (za szybko pisałem posta widocznie i w pamięć wpadła mi owa śrubka -_-). Ze śrubą nic nie kombinowałem.

Zamieszczam kilka zdjęć połączeń mojej lampy.





Tam gdzie jest czerwona obwódka to grzebałem to jest, sprawdzałem czy kable nie są poluzowane, wtyki czyściłem bo mogły być zaśniedziałe i niezbyt dobrze łączyć. Co do kabli wydawało mi się wszystko ok, no ale poprawiłem (jeśli było dobrze, to jednak praca na marne). Niestety wszystkie mierniki które mam w domu, czyli 3 są uwalone i nie miałem zbytnio jak załatwić tego sprawdzić czy dochodzi w ogóle napięcie i jakie. Tak samo przeczyściłem styki (te blaszki, które łączą się z żarówkami, by wyeliminować potencjalną nie łączność). Przeleciałem wszystkie żarówki zarówno w jednej jak i drugiej lampie by mieć spokój po prostu. To samo z wtyczkami. w Obu lampach to załatwiłem. Pod kolumną kierownicy jeszcze raz sprawdziłem kable, wyjąłem puszkę z bezpiecznikami i przekaźnikami oraz wyjąłem całość tych drugich i przedmuchałem, przetarłem wejścia jak i wtyki oraz poprawiłem kable. Tam gdzie kable (pod kolumną kierownicy) były zaizolowane to odizolowałem, poprawiłem (były połączone, ale może nie na tyle by puścić dobry prąd) i ponownie zaizolowałem. Otworzyłem maskę i w prawym górnym rogu (Nad lewarkiem) wyjąłem bezpiecznik przedmuchałem, przeczyściłem i włożyłem. Ot takie konserwacyjne sprawy. Co do tego podświetlania jeszcze. Wtedy jeszcze nie wiedziałem czy ono działa czy nie bo było zbyt widno by nawet zauważyć czy żarnik żarówki przewodzi prąd. Wyjąłem te żaróweczko i przeczyściłem styki na tej "płytce" foliowej ze ścieżkami. Wsadziłem i próbowałem dojrzeć czy działa podświetlanie. (to było w dzień jak jeszcze miałem spalony bezpiecznik). Nic nie dało rady. Po otrzymaniu odpowiedzi od Jacka poszedłem już na wieczór pokombinować właśnie w tych kablach przy lampie (na szybkiego) no i udało się. Podświetlanie działało, widocznie wtedy już działało tylko ja tego nie zauważyłem i nie wiem czy grzebanie w kablach przy lampie pomogło czy po prostu od mojego kombinowania już działało wcześniej a ja tego nie zauważyłem. Przełożyłem bezpiecznik od wycieraczek do spalonej lewych pozycyjnych, pojechałem na stację, kupiłem pakiet bezpieczników, dołożyłem do wycieraczek i wszystko teraz działa (za wyjątkiem tej jednej spalonej żarówki od podświetlania o której wspomniałem wcześniej). No i tyle robiłem. Być może ta wtyczka przy lampie była problemem jak napisałem na początku, ale tak naprawdę nie wiem tego :) .

Ważne, że działa i tyle hehe

Pozdrawiam ;)

GIBCIO - 30 Kwi 2009, 19:04

witam wszystkich i podbijam temat :) Czy mógłby mi ktoś opisać jak dokładnie dostać się do żarówek podświetlania zegarów i jakie żarówki byłyby najlepsze?
Blackknight88 - 30 Kwi 2009, 23:16

Witam ;)

Odkręcasz obudowę wskaźników (2 śrubki krzyżakowe przykręcone od dołu do góry po bokach od kolumny kierownicy) zdejmujesz obudowę z uwagą na zawias umieszczony na górze tegoż przedmiotu no i żarówki masz nad wskaźnikami takie 2 małe pierdółki wystają.. przekręcasz je o ćwierć obrotu i wyjmujesz ;)

Co do żarówek to albo takie jakie są, albo diodowe odpowiedniki :) jest tego masa na allegro

GIBCIO - 1 Maj 2009, 07:50

dzięki bardzo za odpowiedz :)
damian11 - 8 Sie 2010, 11:49
Temat postu: podswietlenie zegara
witam.chciałem sie dowiedziec czy moge załozyc takie zarówki diodowe w oprawce do podswietlenia zegarów zamiast orginalnych zarówek białych ??bo na tych zarówka diodowych jest 12v a na orginalnych jest 14 v

http://moto.allegro.pl/it...el_walcowe.html

DemptD - 8 Sie 2010, 12:05

tym to możesz podświetlić tylko i wyłączenie zegarek, nie ma diodowych odpowiedników do ori żarówek, musisz wyjąć żarówkę z oprawki (tak, można to zrobić) i w to miejsce wsadzić diodę R5/T5 bez oprawki :)
Maki - 8 Sie 2010, 12:16

Cytat:
witam.chciałem sie dowiedziec czy moge załozyc takie zarówki diodowe w oprawce do podswietlenia zegarów zamiast orginalnych zarówek białych ??bo na tych zarówka diodowych jest 12v a na orginalnych jest 14 v

http://moto.allegro.pl/it...el_walcowe.html


Śmiało możesz dawać.

domols1 - 2 Lis 2010, 20:29

ja sie przylacze do tematu, bo wiadomo w fordach podswietlenie na zielono wszystkiego a jak mozna zrobic na bialo zegary ? wystarczy tylko zarowki inne dac czy sprawa z tym wyglada ?
DemptD - 2 Lis 2010, 21:00

ale chodzi Ci o coś takiego?



że cyfry białe czy od góry białe światło?

Rebel - 3 Lis 2010, 00:48

domols1 od góry licznika są 2 małe żarówki, które świecą w zielony filtr taka jakby sztabka z plexi. To oczywiście jeżeli ci chodzi o ogólne podświetlenie na zegary. Białe podświetlenie za cyframi jak na powyższej miniaturce trzeba sobie zrobić na własną rękę.
domols1 - 5 Lis 2010, 00:40

chodzilo mi o podswietlenie te z gory ale teraz to mnie panowie zainteresowaliscie tym podswietleniem za cyframi, jak to mozna zrobic ? ;>
matrix-1990 - 5 Lis 2010, 09:46

http://www.fiesta.abla.piwko.pl/mod_podswietl/
domols1 - 7 Lis 2010, 00:19

matrix-1990 napisał/a:
http://www.fiesta.abla.piwko.pl/mod_podswietl/


dzieki bardzo

Rebel - 7 Lis 2010, 10:43

http://www.fiesta.abla.piwko.pl/mod_podswietl/
jackrzec - 7 Lis 2010, 17:34

domols1 napisał/a:
ale teraz to mnie panowie zainteresowaliscie tym podswietleniem za cyframi, jak to mozna zrobic ? ;>
U Ciebie ten numer tak łatwo nie przejdzie, bo masz rocznik 92 a wtedy zegary miały tarcze z blachy a nie z pleksi (tarcze z pleksi były generalnie od roku 94 wzwyż). Jak chcesz tak zrobić, to musisz wymienić zegary.
matrix-1990 - 8 Lis 2010, 19:32

nie wiem po co 2x to samo -.-
Tomas82 - 11 Lis 2010, 11:01

Jeśli podświetlenie się podoba to sprawdź moją wersję


Uploaded with ImageShack.us

Do mojej Fiesty MK3 z 91 wstawiłem zegary z MK4 jak to pokazują na
http://www.fiestaguides.c...mk4_clocks.html - kolesie znają się na modowaniu :)

Wcześniej jednak wstawiłem diodowe podświetlenie tak jak pokazuje Abla. Zastąpiłem wszystkie żarówki diodami. Jedynie z kierunkowskazem trzeba się bardziej pobawić i wstawić dwie diody równolegle z przemienną polaryzacją, bo raz prąd płynie w jedną, a raz w drugą stronę.

Jeśli zaś chodzi o obrotomierz, to poszukaj instrukcji na forum. Wszystko było dokładnie opisane w które miejsce się wpiąć i jaka rezystancja musi być na obrotku. Wstawiłem do Fiesty z 91 bez obrotka zegary z MK4 z obrotkiem :)
Powodzenia.

Krystianek - 1 Sie 2012, 11:13
Temat postu: podświetlenie niebieskie zegarów
witam , mam pytanko bo chciałbym zmienic swoje podświetlenie na niebieskie bo mam orginalne zielone.. Jakie mam żarówki wsadzic zamiest orginalnych ? czy wystarczy zmienić żarówki i będzie na niebiesko świecic czy musze cos jeszcze zrobić ? jak ktoś sie bawił podświetleniem na niebiesko to prosze o pomoc. Pozdrawiam
Blackknight88 - 1 Sie 2012, 18:43

żarówki masz zwykłe białe o ciepłej barwie (świecące żółtawym światłem), a zielone podświetlenie zegarków masz dlatego, że jest tam folia tego koloru (zielonego). Zmiana żarówek na kolor niebieski niewiele da, poza tym, że będziesz o wiele mniej widział (czyt. g^$no).

Poszukaj lepiej zegarków na plexie a nie metalu, czyli ta czarna płyta jest wykonana z plexy a nie z metalu. Wtedy wykonasz sobie podświetlenie od tyłu diodami LED w kolorze jakim chcesz i masz z bani :) .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group