Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum - [MK3] Czarna szmata by Epinephrine

Krawiec - 4 Mar 2009, 23:51
Temat postu: [MK3] Czarna szmata by Epinephrine
1. Krawiec
2. Kuba
3. Ford Fiesta mk3
4. RST
5. 96
6. 1.6 T
7. Czarna, niska, matowa
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: -
b. mechaniczne: -
c. audio: -
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: pakiet xr2i , pomalowanie na czarny mat ,
b. mechaniczne: poskładanie motoru + po 3000km dołożenie turbiny t25
c. audio: blow off + tłumik przelotowy


Na wstępie chciałem podziękować mojemu przyjacielowi Mlekowi za wszelką pomoc i użeranie się z tym złomem. Dziękuję także Pumie i Darasowi za wszelką pomoc merytoryczną ( sorry ze wam tak truje dupe) jak i za części :D

Projekt zakłada poskładanie autka służącego wyłącznie do zabawy i jazdy częściej w nocy niż w dzień. Motor to 1.6 cvh do którego po dotarciu zostanie założona turbina t25. Całość prawdopodobnie zostanie wysterowana na świni ECUmaster2 choć myślałem też o standalone Megasquirt2 ( cena :/ ) Jeżeli chodzi o moc w jaka mierzę to ok 200+ ale jak znam życie coś wybuchnie albo się zatrze ;)

Jak dotąd zajęliśmy się budą ( zejście z masy , usunięcie ognisk rdzy , obspawanie , wspawanie tylnej górnej rozpórki , pomalowanie ). Praca była bardzo monotonna ale na dzien dzisiejszy buda czeka na przeszczep podwozia a później silnika.

Fotki z postępu prac:


Moja śliczna :*




Kielichy i reszta czekająca na obspawanie




Dawca (xr2i). Niestety jej buda była zbyt uszkodzona i zjedzona aby coś na niej działać.

LOY - 5 Mar 2009, 00:24

niech wiec sie rozwija w projekt ;/
współ moderatorzy chyba nie zgłosza pretensji do tych szybkich przenosin :fox:

PumaRST - 5 Mar 2009, 06:18

LOY napisał/a:
niech wiec sie rozwija w projekt ;/
współ moderatorzy chyba nie zgłosza pretensji do tych szybkich przenosin :fox:


oj nie tym bardziej że wiem z czego bedzie poskładane to autko i od dłuższego czasu czekam na zwrot aucji. Pewnie by było szybciej gdyby czerwona sie do czegokolwiek nadawała.

Krawiec powodzenia i obyś zdążył do zlotu :yes:

stafcio - 5 Mar 2009, 08:50

niezła robota panie, czy przypadkiem nie brałeś czegoś ode mnie do turbo? :fox: jakoś mi się tak kojarzy
Krawiec - 5 Mar 2009, 11:05

PumaRST napisał/a:
Krawiec powodzenia i obyś zdążył do zlotu :yes:


chciałbym ale nie sądze :/ a jeżeli nawet to na zlocie bedzie pewnie jeszcze N/A

stafcio napisał/a:
nie brałeś czegoś ode mnie do turbo? :fox: jakoś mi się tak kojarzy


korby i tłoki :)


Za pare dni wrzucę fotki części motoru które zostały odelżone i wyważone :)

Daras84 - 5 Mar 2009, 11:18

no wkoncu sie zdecydowales !!

trzymam grubo kciuki za ten silnik i cąły projekt.... bo jest on lustrzanym odbiciem wszystkich gratow ktore mialem w mojej RST i w sumie bede mogl zobaczyc ile by wyplula na finalnym storjeniu.... oby wsyztsko chulało jak nalezy ;)

ps: pochwal sie reszta gratow bo jest zacny projekt i gruba konkurencja dla A1 top gera ;)

Fordon - 5 Mar 2009, 19:45

No fajnie idziecie pany nie powiem :) bardzo dobre podejscie, mechanika a za razem blacha :)
Ale z tego co wiem to 3/4 ludzi jezdzi na BOV'ach od Propera a zalatwiane przez moja osobe... hehe....
Czekam na foty zabawek jaki juz masz nagromadzone :)

Skfarek - 5 Mar 2009, 22:08

Krawiec kciuki trzymam za ten projekt, jak coś będziesz potrzebował wal do mnie :) Jak poskładam mojego polowagena to chętnie pośmigam z tobą w nocy po Kraku :-P
Żółwik Tuptuś - 5 Mar 2009, 22:56

W związku z przeniesieniem tematu i zapytanie Loy-a i ja coś powinienem z siebie wydalić .
A więc : Projekt ma tylu Ojców ( co widać po poprzednich wypowiedziach ) , że ja się nie będę dołączał .

Rób swoje i pamiętaj że jak dasz dupy to żaden z tych facetów się nie przyzna że Ci pomagał.

Jednym słowem : Powodzenia :yes:

Krawiec - 6 Mar 2009, 14:56

Motywujące :twisted:
tadzias - 6 Mar 2009, 18:02

Widzisz, Ciebie motywuje, w przypadku mojego projektu było i jest odwrotnie - nikt nie dowierza, że dopne swego :-P


Tak nie offtopując, ciekawy masz projekcik ;)

3mam kciuki, pozdro :ok:

Krawiec - 7 Mar 2009, 19:36

Dziś została obspawana buda.













LOY - 7 Mar 2009, 20:09

Krawiec napisał/a:
Dziś została obspawana buda devil
]

sorry ..ale to nie jest "obspawana " buda ..co najwyzej obsmarkana albo pocheftana ...mozna to było zrobic duzo lepiej :sad:

xr2fun - 7 Mar 2009, 21:58

Sam to robiłeś czy ktoś na zlecenie. To jest zrobione po "niemiecku" czyli na odpieprz.
Jak już robisz jakiś projekt to blacharkę traktuj jako nr1 bo resztę możesz robić w każdym momencie bez dodatkowych nakładów. ;-|

Żółwik Tuptuś - 7 Mar 2009, 23:03

Krawiec, - widze że masz taki sam problem z reduktorem jak ja - przepuszcza i szronieje ( trzeba go zakręcać zaraz po spawaniu bo gaz wylatuje :yes: )

Co do obspawywania - ze mnie czukiereczek-nie spawak jest ale ten co to smarkał jest gorszy ode mnie ( albo mu się mniej chciało )
Przyjżyj się tym spawom i sam zobaczysz że nei dośćże są orzygane ( to akurat drugorzędna cecha ) to jeszcze połowa z nich jest odgazowana czyli powierzchnie spawane nie były dobrze oczyszczone , a co za tym idzie spawy nie będą trzymały .
Spawanei blach po rantach ( tak jak to zrobiłęś ) ma parę wad , któe dyskwalifikują je jako dobre i trwałe :
1. nigdy nie oczyścisz styku dwóch blach tak aby nie było zaropiałych spawów ( a te nie trzymają )
2. spawane po rantach blachy sie upalają i trudno je prawidłowo rozgrzać ( prędzej drut przejdzie na drugą stronę blach , albo wypali dziurę w nakładanej niż dobrze to ze sobą połączy )
3. Każdy spaw powinien mieć wokół siebie wypaloną koronkę o średnicy około 1 cm wtedy blacha jest dobrze rozgrzana a spaw wtopiony w nią .

To co zrobiłęś usztywni nieco budę , ale bardziej posłuży jako generator korozji niż usztywnienie .


Moja rada ( są tu bardziej doświadczeni , ale powiem jak ja to robię - może się przyda )
Kupujesz wiertła płetwowe 5 - 6 mm ( zależy jak masz gruby drut w magu i jak silnego maga ) i nawiercasz styki blach około 1 cm od rantu ( najlepiej po wcześniejszym napunktowaniu ) ale tak aby przewiercić tylko jedną z blach !!!! ( po drugiej setce otworów dojdziesz do wprawy ) później czyścisz blachy 3 cm wokół miejsca spawania i spawasz . Spawów w miarę możliwości nie szlifuj - to osłabia .
Później na wszystko POLRUST , pasta na spawy , chlorokauczuk ( dwukrotnie ) .

Jak będziesz się sprężał to obspawasz mk3 w tydzień .

ps: nie obspawałeś najważniejszych punktów auta - dlaczego ?

Krawiec - 8 Mar 2009, 01:54

po pierwsze nie ja robiłem spawy - ja si ena tym kompletnie nie znam :/
po drugie- Żółwik zastosuje sie do Twoich rad :)
po trzecie co rozumiesz za najważniejsze punkty ?? ( nie wrzuciłem fot wszystkich spawów)
po czwarte wiem ze spawy nie wyglądają na najpiękniejsze ale nie o to chodzi w tym projekcie. Skwarek ma zrobione identycznie i dało mu to bardzo dużo na sztywności.

Powtarzam - chodzi mi jedynie o wytrzymałość. Jeżeli zastosujje sie wg. zaleceń Żółwia czyli POLRUST , pasta na spawy , chlorokauczuk ( dwukrotnie ) to uważacie że ruda i tak zacznie brać ?? :|

Grand - 8 Mar 2009, 02:56

cześć krawiec

po mojemu to te spawy to szału nie robią, spaw migomatem to wiesz jednen ciąg na całym odcinku a ty masz pochwwytane jakby to było tylko w celu przytrzymania materiału do spawania...

ale lepsze takie niz żadne, działaj działaj bo wiosna idzie cza się powoli zasadzać na te noce krakowskie..

Żółwik Tuptuś - 8 Mar 2009, 13:34

Krawiec, - spoko - umiejętności spawania można nabyć tylko w jeden sposób - spawając ( i to jak najwięcej ) po pewnym czasie sam wyczujesz maga jakim spawasz , co zależy od grubości drutu , prądu , wysuwu itd . ZObaczysz jakie grubości blach jak spawać i jak ocenic ogólny stan blachy spawanej po tym jak się spawa ( zroumiesz że nei wszystko co metalowe i całę to w pełni wartościowa blacha )

NApisałem że nei obspawałęś ( nie pokazałeś ? ) najważniejszych punktów . Z tego co pokazałęś chcesz przeciwdziałać wpadniecu któejś z kolumn zawiesenia do środka auta - oki - ale to tylko jedno z zagrożeń i do tego średnio wopływające na całkowitą sztywność budy . Aby cała buda była sztywna ja bymzrobił tak :

1. Komora silnika : obie podłużnice do fartuchów , podłużnice do belki przednie , belka przednia do pasa , fartuchy i podłużnice do przegrody czołowej , mocowania błotników do fartuchó , , przegroda czołowa dolna i górna część, mocowania kolumn ( to akurat zrobiłeś ) , wzomcnienie przegrody czołowej , punkty mocowań wahaczy i stabilizatora ,

2. Przegroda czołowa : przejścia podłużnic z komory silnika na podłogę , mocowanie błotników , , mocowanie pukli , zejście z podłogą , mocowanie słupków A

3. Podłoga : mocowanei podłużnic , mocowanie belki poprzecznej ( tej co idzie w środku auta , mocowanie progów ( górne zrobiłęś , zostaje dolne oraz pocheftanie zejścia podłogi do progu - w ten sposób robisz z progu profil trzymający podłogę i przeciwdziałąjący skręcaniu wzmacniany w 3 miejscach a nie w jednym jak to jest teraz ) Mocowanei słupków B , mocowanie podłogi pod tylnym siedziskiem do pukli podłoga w bagażniku naokrągło z uwzględnieniem mocowań belki i drążków , a do tego kolumn ( tylko to zrobiłęś)

4 góra budy : obspawanei wszystkich otworów drzwiowych i klapowych - w ten sposób usztywniasz największe dziury w aucie i tworzysz z nich w miarę sztywne wzmocnienia

Na 1000% o czymś nie napisałem . Wejdź w mój temat i zobacz - tam sąfoty z obspawywania mk1 - buda nieco inna , ale idea ta sama .
Jeżeli chodzi o to co zrobiłeś - to nie jest tak że nic to nie da . po prostu poważnie zrobione da dużo więcej , a przy tym będzie trwałe ( to że auto ma nie być ładne - oki - sam tak uważam , spawy nie musza byc ładne , ale muszą być mocne ) .

Kolejna sprawa - aby dobrze wyspawać budę musisz ją dobrze poznać -, moja rada - masz drugą budę od mk3 . Przyjżyj jej się gdzie najbardziej gnije konstrukcyjnie i gdzie straciła sztywność , przeanalizuj dlaczego i jak temu zapobiec w Twojej nowej budzie , podaj rozwiązania i sposób realizacji ( może gdzieś się przyda dodatkowe wzmocnienie albo choćby grubsza blacha ? )


Co do rudej - przy tak zrobionych spawach jak masz ruda zacznie brać prędzej niż później ( bo zawsze bierze ) . Wzmocniłęś tylko część auta i to niedokładnie . wzmocnione elementy spowodują że inne będą musiały przenieśćwiększe siły i naprężenia co spowoduje że szybciej zacznągnić . Budę sie obspawuje całą i dobrze , albo wogóle . To co zrobiłęś jest dobre do pokazywania w internecie na forum a nie do tworzenia sztywnej i trwałej budy .

Krawiec - 8 Mar 2009, 14:33

Ok Żółwiu ale ja nie potrzebuje mieć aż ekstremalnego obspawania. Skoro nieobspawane budy dają rade ja wzorując się na projekcie Skwarka też postanowiłem delikatnie zwiększyć sztywność obspawując głównie mocowania kolumn i tylko parę innych miejsc. Jestem zadowolony z roboty. Fakt spawy nie są profesjonalne ale takie mi wystarczą. Nie odbierz tego tak, że robie jakąś fuszere. Nie cierpie robić półśrodków. Po prostu tak miałem zaplanowane i tego sie trzymam. Spawy zostaną takie jak są ,a teraz koncentruje sie na porządnym zabezpieczeniu tego podkładem reaktywnym (polrust) i zabezpieczeniem całej karoserii.
Skfarek - 8 Mar 2009, 18:44

Grand napisał/a:
cześć krawiec

po mojemu to te spawy to szału nie robią, spaw migomatem to wiesz jednen ciąg na całym odcinku a ty masz pochwwytane jakby to było tylko w celu przytrzymania materiału do spawania...

ale lepsze takie niz żadne, działaj działaj bo wiosna idzie cza się powoli zasadzać na te noce krakowskie..


Z tego co wiem budy nie wzmacnia się jednym spawem ciągłym, tylko właśnie robisz centymetr spawu dwa centymetry odstępu :)

tadzias - 8 Mar 2009, 21:04

Ja powiem tyle, na forum zawsze znajda się "śpece" jeden mądrzejszy od drugiego :-P


To co tu wypisują lepiej przesiać przez konkretne sito :-P

Żółwik Tuptuś - 8 Mar 2009, 22:18

Krawiec bla bla bla .

Odwaliłeś fuszerę , a teraz dorabiasz do tego filozofię .

"trochę usztywnić budę " to brzmi jak to że można być " trochę w ciąży "

Widzisz problem polega na tym że jestem głupi i uważam że ktoś będzie się chciał uczyć na moich błędach .
Zasadniczo powinienem stwierdzić że to lipa i nie tracić czasu .

Uznajmy że nie było tematu i jest fajnie :)

LOY - 8 Mar 2009, 22:38

zeby ponudzic ..a moze dac do myslenia nasladowcom ..dodam ze ja w kundlu ..który ma (bedzie miał) charakter czysto rekreacyjny ..budy nie obspawuje ..problemów z obspawaniem nie mam zadnych ..ale po co ..jesli buda zdrowa i fabrycznie sztywna ..jesli auto nie bedzie ganiało w rajdach czy kajtkach ..i jesli nie wzmacniam całosci pełna klatka a tylko zestawem rozpórek ..to nie widze sensu wzmacnianie (osłabianie) budy spawami :fox: ..mysle ze zwyczajowe (sic)obspawanie budy rzadko przynosi wymierne korzysci i pozwala byc własciwie wykorzystane ...zadbaj zeby nie gniło . ja spawy chronie dobrymi szczeliwami A+D ..i odpukac nie łapią wilgoci ...ale i tak zgnija ..z jednej czy drugiej strony
Żółwik Tuptuś - 9 Mar 2009, 04:48

LOY z tym obspawywaniem to jest chyba tak jak wcześniej było z niszczeniem bud zwanym odelżaniem , a wcześniej z tarczobębnami i z robieniem RST , czyli po prostu taka chwilowa moda .
Krawiec - 9 Mar 2009, 11:32

Żółwiu to nie jest jakas tam moda tylko moja poprzednia buda chodziła cała we wszystkie strony. Z racji tego że nowa jest z 96 roku i zostaną dodane tylko 2 rozpórki wystarczyło troche ją dziabnąć. I nie mow prosze ze dorabiam jakies filozofie bo tak nie jest. Trzymam sie tego co ustaliłem w projekcie i tyle. Rozumiem ze masz wieksze doświadczenie ale prosze uszanuj że nie kazdy musi robic cos wg. jednego schematu. Jak bedize okazja wsiadziesz , przejedziesz sie i dopiero wtedy ocenisz czy faktycznie to wszystko nie miało sensu :) A teraz zabieram sie do dalszej roboty.
xr2fun - 9 Mar 2009, 11:44

tadzias napisał/a:
To co tu wypisują lepiej przesiać przez konkretne sito

Najlepsze sito to takie, które weryfikuje projekty po kilku latach (czasami miesiącach)

Krawiec - sam napisałeś, że na blacharce się nie znasz. Dlaczego więc twierdzisz, że to co zostało zrobione jest dobre?
Jest spartaczone i to mocno. Jak dalej pójdziesz takim tropem to reszta może wyglądać podobnie. :ok:

stafcio - 9 Mar 2009, 12:03

Krawiec napisał/a:
A teraz zabieram sie do dalszej roboty.


tak jest, krzesaj iskry i kuj żelazo póki gorące :hihihi: później zobaczymy co z tego wyszło.

Krawiec - 9 Mar 2009, 12:22

xr2fun napisał/a:
Dlaczego więc twierdzisz, że to co zostało zrobione jest dobre?


Znam pare osob ktorzy maja w identyczny sposob pocheftaną karoserie i odczuwaja różnice. Trzeba tylko dobrze zakonserwować. Ale nie chce sie juz klucic czy to dobre czy nie. Czas pokaże.

LOY - 9 Mar 2009, 12:42

krawiec ...ogólnie nie odbierz nas zle ..robisz juz wyjatkowa rzecz ..na tyle wyjatkowa ze jak stare baby biadolimy nad twoim autem bo wszystkim nam zalezy zeby było jeszcze lepsze ... to nie dopieprzanie ..tylko taka męska szorstka troska :-) ...napewno bedzie lepsze niz 90% MK3 na forum ... my zapaleńcy cieszymy sie po prostu wszytkimi projektami ..bo dzieki nim te auta zyja i zyskuja na uznaniu ...walcz dalej ,a my dalej bedziemy ci troche przeszkadzac :-P
ja tez wpełzam do warsztatu :)

Żółwik Tuptuś - 9 Mar 2009, 22:08

xr2fun :yes: Piotrze - masz w 100 % racje .. Myślę zresztą że Krawiec w pewnym momencie dojdzie sam do wniosku że wszelakiego rodzaju " skróty " mszczą się i to bezlitośnie .

LOY, głęboka prawda jest w Twoich słowach . Czasami autorzy projektów je opatrznie identyfikują i uważają że się na kogoś uwzięliśmy . A sytuacja wygląda dokładnie odwrotnie . To te projekty , w których najwięcej marudzimy uważamy za najbardziej wartościowe ( w końcu co można powiedzieć o projekcie gdzi esię jedynie mówi i mówi i mówi :) )

PitusK - 21 Mar 2009, 10:09

Krawiec czy to spwał ten gość co mówiłeś?? Czy Marek??? nie wyglada mi to na robotę marka niestety. Nie będę się już wypowiadał na temat spawów bo faktycznie nie wygląda to dobrze. W końcu widzę że ten projekt ruszył bo narazie tylko mówiłeś a teraz widzę. Wieże w ten projekt mocno i w Ciebie.!
S0nic - 21 Mar 2009, 15:36

PitusK napisał/a:
. Wieże w ten projekt mocno i w Ciebie.!


Dużo ludzi wierzy, tylko wydaje mi się że krawiec ma słabą motywacje bo zamiast sie zajmowac projektem to twardo imprezuje ;P zresztą bylem z nim wczoraj.

dzisiaj miał coś robić, zobaczymy czy się udzieli.

Skfarek - 21 Mar 2009, 20:32

Krawiec jak nie skończysz tego projektu to osobiście ci nakopie do :tyłek: :)
Krawiec - 21 Mar 2009, 21:01

Skfarek napisał/a:
Krawiec jak nie skończysz tego projektu to osobiście ci nakopie do :tyłek: :)


:D :*

Tak naprawdę nie chodzi tu o motywację bo jej mi nie brakuje tylko o $$$$$$ ;(
Do złożenia motoru zostało mi naprawdę niewiele. Panewki , uszczelniacze wału , plan głowicy i olej. Co do budy to prace trwają i niedługo update.

S0nic - 27 Mar 2009, 17:57

Jako że dzisiaj byliśmy z Krawcem w niepolomicach i zalatwilismy tylko polerke korb a z głowicą niestety nie było dzisiaj żadnego progressu

Postanowiliśmy odwiedzić "Epinephrine garage" i machnąć maske :)

idziemy w rost :)




wybaczcie jakość. Zdjecie z telefonu ;)

xr2fun - 27 Mar 2009, 21:19

Krawiec napisał/a:
Tak naprawdę nie chodzi tu o motywację bo jej mi nie brakuje tylko o $$$$$$ ;(

Szelest w kieszeni jest najważniejszy.
I teraz tak ( to dla biszkoptów i ludzi nawiedzonych ), kupujesz auto za 3kzł to dolicz na odbudowę co najmniej 12kzł - jak się mylę to poprawcie!
Zrób kalkulację i przepływ pieniędzy i wtedy wiesz o co chodzi.
Nie tylko na tym Forum byli tacy co porywali się " z motyką na słońce "
Nie odbieraj tego źle ale ja naprawdę wiem jakie są koszty odbudowy. ;-(

PumaRST - 27 Mar 2009, 21:38

masz racje w 100%. a czasem te 12tyś jest mało, a nawet często
Krawiec - 27 Mar 2009, 21:58

xr2fun,

Zdaje sobie z tego sprawe. Od roku zbieram tajle i męcze ludzi o rady itp. Po prostu nie zakładałem że kryzys mnie tak boleśnie doświadczy. Motor złoże do końca kwietnia :)

Grand - 26 Kwi 2009, 20:14

panie Krawiec, prosze uprzejmie o zdjęcia jednostki w stanie obecnym, bo ponoć pomalowana jest
Krawiec - 26 Kwi 2009, 21:25

Tak więc buda została oczyszczona z rudej wzmocniona walnięta podkładem reaktywnym a pozneij podkładem pod docelowy kolor. Podziękowania dla Grand'a za pożyczenie pistoletu i kompresora ( :P ) Długo nie update'owałem ponieważ było mnóstwo roboty z przygotowaniem karoserii.Króciutka relacja:








A tak wygląda z przymierzonym intercooler'em.

Daras84 - 26 Kwi 2009, 21:58

majster i Ty sie chcesz wyrobic do zlotu :>

silnik poskladany?

Żółwik Tuptuś - 26 Kwi 2009, 22:43

Przez moment to się jeden zesrał .

Daras - a powiedział do którego zlotu się wyrobi ? :fox:

Krawiec - dajesz radę :yes: ( podoba mi się sposób wyciecia belki pod IC - wyciałeś tyle ile trzeba a nie całość ) . Kibicuję Ci bo widać że auto robisz aby pojeździło i że wkłądasz w nie serce :)
Tak trzymaj :yes:

Daras84 - 26 Kwi 2009, 22:51

no widnieje na liscie zlotu za miesiac :P
Żółwik Tuptuś - 26 Kwi 2009, 22:57

Daras84 napisał/a:
no widnieje na liscie zlotu za miesiac :P


taa - Piesek też

luki - 7 Sie 2009, 21:33

dzieje sie coś Panie?? :fox:
Krawiec - 13 Sie 2009, 09:33

składamy silnik
Skfarek - 14 Sie 2009, 08:37

Powodzenia powodzenia i jeszcze raz powodzenia - ja kurna utknalem po tym etapie :głowąwmur:
Krawiec - 17 Wrz 2009, 11:46

UPDATE 17.09.09

Motor w końcu został poskładany.

-Pierścienie MAHLE
-Tłoki seria RST
-Korby wyważane
-Wał korbowy odelżony i wyważony
-Koło zamachowe odelzone i wyważone (wyważane osobno jak i z wałem)

Od razu zaznaczam że nie jest to odelżone na pałe tylko specjalnie pod turbine ponieważ za duże zejscie z wagi nie byłoby wskazane. Silnik był składany w białych rękawiczkach a wszystko sprawdzane po 4 razy. Głowica założona do docierki seria z xr2i po dotarciu wchodzi głowica po portingu z najostrzejszym wałkiem pipera pod turbo ( dziekuje Daras :* )

Kilka fotek:












Jeszcze ciekawostka.

Stara szklanka z mojej xr2i:


Skfarek - 17 Wrz 2009, 12:36

Gratulacje :ok: Teraz jeszcze osprzęt (w ciul roboty nie wiem czy nie więcej niż samo skłądanie silnika), na auto i docieramy :-P Powodzenia w dalszych pracach.
Tommur - 17 Wrz 2009, 14:11

I jeździło to to?? Na tej szklaneczce?? ło matko
Grand - 17 Wrz 2009, 17:06

nie jedzie :1xf:
Krawiec - 17 Wrz 2009, 17:23

Tommur, jezdziło ale pod koniec to uciekło troche kucy ;)
Daras84 - 17 Wrz 2009, 21:40

składaj to szybcij w koncu :P
Krawiec - 17 Paź 2009, 15:21

Ok dzis buda została pomalowana docelowym kolorem :)
luki - 17 Paź 2009, 15:28

to kiedy cie pod PK będzie można zobaczyć padłem :ok:
Parzych - 20 Paź 2009, 11:06

Krawiec, dawaj jakieś fotki :fox:
Skfarek - 21 Paź 2009, 13:39

Foty foty foty foty :-P
Krawiec - 21 Paź 2009, 16:25

Oto fotki:








Skfarek - 3 Gru 2009, 13:47

A całości??????
Krawiec - 3 Gru 2009, 18:09

Jak wszystko złożymy to zrobimy foteczki. Z nowości to wsadzony zawias silnik skrzynia hamulce szyby itp. Do zrobienia dolot wydech chłodzenie i... ELEKTRYKA
:1xf: :rotfl: :cojest: :hahaha: :-P ;/ :| ;-| ;-(

Tommy - 4 Gru 2009, 14:01

mmmm.. jaki smakowity macik ;)
DziDzia - 4 Gru 2009, 18:30

hMmm.. Kolejna matowa :ok:
A maska co :?: Farby zbrakło :?: :fox:



pozdro :!:

Krawiec - 6 Gru 2009, 11:46

Tommy, jakość wykonania tego malowania nie jest zapierająca dech w piersiach :P ale w tym projekcie nie chodzi o wygląd. performens biczes :P
Tommy - 7 Gru 2009, 07:54

Krawiec napisał/a:
Tommy, jakość wykonania tego malowania nie jest zapierająca dech w piersiach :P ale w tym projekcie nie chodzi o wygląd. performens biczes :P


Z takim samym założeniem powstawała moja ;) Zresztą, gdyby styling był priorytetem pewnie nie kupilibyśmy fiest :hahaha:
Życzę powodzenia w dalszych pracach :yes: Z całą pewnością będę dalej śledził postępy

Krawiec - 13 Gru 2009, 16:30

Prośba do znających się na sprawie. Jak puścić układ paliwowy (chodzi tylko o dojście do listwy paliwowej , powrót będzie pod autem) w środku kabiny żeby było najlepiej ?? nad tunelem , po lewej , po prawej i jak dojść do komory silnika ?? Wiercenie czy jak ?? Bardzo prosze o pomoc
Żółwik Tuptuś - 13 Gru 2009, 18:03

Boisz się podgrzewania paliwa przez wydech ?

Ja przewody dałbym tak jak idą hamulcowe ( pod autem i dorobił osłonę z blachy )

Krawiec - 13 Gru 2009, 20:27

Żółwik Tuptuś, dokładnie...
a jakbys robił w kabinie to gdzie bys kładł ?

Żółwik Tuptuś - 13 Gru 2009, 20:30

w kabinie bym nei dawał - jeżlei miałby iśćw kabinie to i tak by były w okolicach tunelu środkowego - czyli wydech by je podgrzewał . dałbym na zewnątrz - tak jak pisałem z osłoną metalową ( zawsze możesz wydech w tunelu także obwinąć bandażem )
Skfarek - 13 Gru 2009, 20:40

Jak Żółwik rzecze w środku niet, jak będziesz chciał startować w imprezach sportowych to cir zaraz wypunktują. Nas nie puścilina BK w Tychach między innymi za przewody paliwowe w kabinie włąśnie.
Żółwik Tuptuś - 13 Gru 2009, 20:44

Skfarek, - BK to kolejna sprawa ( i może nawet najważniejsza ) Choć trzeba by się wczytać , bo są dopuszczone jakieśrozwiązania z przewodami w środku , ale wtedy jest to obwarowane dodatkowymi warunkami .
Krawiec - 13 Gru 2009, 20:55

ok czyli pójdzie tunelem. Żółwiu ile tego bandaża pójdzie od downpipe do baku ?? 10 m ?

a i te trzymaczki przewodów paliwowych chyba będzie najlepiej na gwintach od odsłon zamocować prawda ??

Żółwik Tuptuś - 13 Gru 2009, 21:16

Na kolektor , korpus turbiny i downpipe zużyłem 10 metrów i trochę zostało , przypuszczam że 20 metrów na wszystko powinno wystarczyć ( czyli od kolektora do baku )

Trzymaczki do przewodów - najlepiej by było jakby na te cypideusze od osłon podeszły - wtedy byś nie musiał podłogi dziurawić .

Krawiec - 13 Gru 2009, 21:24

Ok czyli wiem jak kłaść układ paliwowy. Pozostaje jeszcze układ hamulcowy tył. Kłaść tak samo jak paliwowy ?
Żółwik Tuptuś - 13 Gru 2009, 21:46

Ja mam położone razem z paliwowymi i dopiero na końcu podłogi się przewody hamulcowe rozchodzą prawo - lewo .

Wszystko pod jedną osłoną i jest oki :)

Krawiec - 13 Gru 2009, 21:59

no i git. jak zrobie to wrzuce foty do oceny ewentualnego druciarstwa :P żartuje... ukł. hamulcowy musi byc sprawny bez dwóch zdań
squadak - 14 Gru 2009, 16:16

To moze ja sie jeszcze wypowiem, bo w sumie jestem na biezaco :)
Przewody paliwowe mozesz jaknajbardziej puscic srodkiem, sa tylko dwa warunki:
- przewody musza byc w oplocie uniemozliwiajacym mechaniczne przetarcie przewodu
- nie moze byc zadnych laczen przedwodow w kabinie

Czyli wiercisz otwor w przegrodzie czolowej i gdzies za fotelami, przeciagasz przewod jak chcesz ale bez laczen uszczelniajac jakos wiercone dziury i laczysz z seryjna instalacja kolo baku i w komorze silnika.

Co do przewodow hamulcowych nie ma zadnych ograniczen - mozesz puscic wszystko srodkiem, a nawet pompe hamulcowa ze zbiorniczkiem dac do srodka jesli tylko chcesz.

Krawiec - 18 Gru 2009, 10:53

jeszcze takie pytanie. Normalnie przewody hamulcowe tylne są połączone z kilku krótszych odcinków. Połozyć przewody na tej samej zasadzie czy dać długi przewód ??
squadak - 18 Gru 2009, 12:05

normalnie przewody sa chyba w jednym kawalku wiec miales cos kombinowane juz
Krawiec - 18 Gru 2009, 12:58

w focusie też mam łączone a wiem ze nie było z nim nic modzone. Poza tym to były ori porzewody...
luki - 18 Gru 2009, 14:51

często przewody idą od pompy pod auto i mniej więcej na wysokości połączenia nadkola z podłogą są łączenia i potem idą pod tynią oś a przednie w kawałku lewa i prawa nie dzielone :fox:
Żółwik Tuptuś - 18 Gru 2009, 21:26

Krawiec, - na Twoim miejscu dałbym przewody skłądające sie z jednego kawałka .

Pop pierwsze każde łączenie to dla mnie potencjalne miejsce wycieku , przerwania , lub ułamania przewodu , gdy będziesz je odginał/odsuwał itd

Po drugie - zaklepywane końcówki wkręcane w łącznik mogą tworzyć neipotrzebne przewężenia , które mogą wpłynąć na skuteczność hebli i równomierność hamowania .

Może się przypierdalam , ale skoro jest możliwość tego nei łączyć to chyba warto .

Krawiec - 19 Gru 2009, 00:57

Żółwiu ja też sie przypierdalam ale właśnie o to chodzi tez chce żeby było tak dobrze jak sie tylko da. Nie jeden wyłożyłby na to pałę ale jak już wcześniej pisałem ukł hamulcowy chce mieć w jak najlepszym stanie :)

[ Dodano: Wto Lut 09, 2010 22:10 ]
Panowie potrzebna jest pomoc przy elektryce. Komputer od rst i okablowanie kompa jest podłączone ale reszta elektryki to czarna magia. Czy jest ktoś z Krk kto się zna na kabelkologii ?? Naprawdę próbowałem ale nie ogarniam tematu i szukam elektryka/amatora który mi ogarnie temat. POMOCY

Żółwik Tuptuś - 9 Lut 2010, 22:15

Kto pomoże ?
luki - 9 Lut 2010, 22:52

Krawiec co dokładnie potrzebujesz?? instalacje silnika czy reszty? światła etc???
a1topgear - 9 Lut 2010, 23:37

Własnie co potrzebujesz?
Krawiec - 9 Lut 2010, 23:45

po pierwsze chodzi o to ze miałem instalacje silnika xr2i z pozostała elektryka xr2i

pozniej zostało zmienione na instalacje silnika rst i została elektryka z xr2i

teraz jest instalka z rst i elektryka ( ta cała reszta ) z 1.3 w którym nie było obrotomierza itp. sorry próbowałem to jakoś to ograniac ale nie jest mi pisane grzebanie w kablach bo tylko sie wkurwiam i nie wiem czy czegoś nie spale.

żeby była jasność ta pozostała elektryka ( czyli światła itp) została zmieniona z xr2i na 1.3 dlatego ze jest w o wiele lepszym stanie.

czyli mam 2 instalacje i chce z nich sklecic jedna działającą ale sam na pewno tego nie zrobie :(

PumaRST - 10 Lut 2010, 09:46

Drupi powinien pomóc lub Speedo
Skfarek - 19 Sie 2010, 11:52

Hej coś się w ogóle w temacie dzieje?
Krawiec - 25 Sie 2010, 02:02

Motor dotarty , auto czeka na zmiane głowicy po portingu , napawanej uszczelki , wałeczka , custom dolotu , wydechu 2,25" , wtryskow , ecumastera i strojenie. Czesci wszystkie sa , jezdze autem jeszcze chwile na N/A zeby nie było jaj i ogień. Silnik dotarty metodą moto mana.
luki - 25 Sie 2010, 06:59

to od października na PK cie będzie można spotkać juz Czarną :rotfl:
Daras84 - 25 Sie 2010, 08:28

to koncz docieranie i skladaj :) chce zobaczyc ile by moja rst wypluła ;)
Krawiec - 25 Sie 2010, 10:02

jestem teraz na AGH :p
luki - 25 Sie 2010, 13:12

Tam ci dopiero po :tyłek: dadzą :-)
Krawiec - 26 Sie 2010, 17:24

W sobote zdejmuje czapke i zaczynamy składac wersje dmuchaną.

Tu jeszcze wykres wersji N/A.


Bezimienny - 19 Lut 2011, 13:11

Co sie dzieje w temacie auta?
Ad@mus - 19 Lut 2011, 16:52

pochwal sie ta rs-ka
kenczorf - 24 Cze 2011, 08:24

zaturbione czy cos nowego?
Krawiec - 26 Cze 2011, 18:28

Zaturbione :) czekam na strojenie
Skfarek - 27 Cze 2011, 14:38

Krawiec napisał/a:
czekam na strojenie


w vtechu będziesz robił?

Krawiec - 28 Cze 2011, 10:04

sam bd stroil.
Krawiec - 9 Sie 2011, 22:16

Krawiec napisał/a:
sam bd stroil.


juz wystrojona i bangla :) wygladzamy mape ale to juz kosmetyka :) afr na poziomie 11 i nawet 10 co by bylo bezpiecznie.

PumaRST - 11 Sie 2011, 20:23

to jakaś Hamownia oraz przedewszytskim szczególy potrzebne
Ad@mus - 11 Sie 2011, 20:34

no tez mi sie tak wydaje
pamietam twoja fieste jak kiedys w kraku sie spotkalismy :hahaha:

Bezimienny - 11 Sie 2011, 21:03

Fotki auta poprosze, ostatnie były dawno i to jeszcze nie złożonego, teraz mam nadzieję że już furmanka jest cała?
Skfarek - 28 Paź 2011, 10:16

Bezimienny napisał/a:
ostatnie były dawno i to jeszcze nie złożonego, teraz mam nadzieję że już furmanka jest cała?


a to jest co fotografować, to padło jeszcze dycha :devil: ?

Krawiec, A na serio to lata świetlne żeśmy się nie widzieli, trzeba by to naprawić i się na jakimś spocie zobaczyć :)

Krawiec - 14 Lis 2011, 16:39

ej stary ale mi auto jezdzi :p jak chcesz je zobaczyc to sie ustawmy gdzies. Narazie mam nowa robiona na zamowienie uszczelke i ja ukladam wiec zmniejszylem doladowanie do 1 bar ale tez fajnie jedzie wiec moge Cie przewiezc. Wczoraj porobilem audi s3 wiec jest ok.
Marcinowaty - 16 Lis 2011, 20:44

Pogratulować samozaparcia i zdecydowania :drink:
Bezimienny - 14 Gru 2011, 14:16

R.I.P ;-(
Żółwik Tuptuś - 14 Gru 2011, 18:48

znaczy się w umarciu jest ?
Bezimienny - 14 Gru 2011, 19:59

W dziale sprzedam jest na części :sad:
Żółwik Tuptuś - 14 Gru 2011, 21:09

Ogłoszenie widziałem , ale myślałem , że to świąteczne wietrzenie garażu :|

Takie auta powinny kończyć zapierdalając , albo żyć wiecznie .
A nie w ten sposób .

Parzych - 14 Gru 2011, 21:41

Żółwik Tuptuś napisał/a:

Takie auta powinny kończyć zapierdalając , albo żyć wiecznie .
A nie w ten sposób .
Święta prawda... :sad:
Krawiec - 15 Gru 2011, 09:32

Fuck chlopaki mi tez jest szkoda sprzedawac to auto bo wlozylem w niego mnostwo pracy i kasy ale mam duze klopoty finansowe i lapie sie brzytwy :/
Parzych - 15 Gru 2011, 14:49

Niestety, życie brutalnie weryfikuje priorytety... :sad:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group